Clicky

40 ایدۀ خلاقانۀ بازاریابی برای رشد کسب‌ و کار شما

 

ایده های بازاریابی خلاقانه

 

تا به حال خودرویی را دیده‌اید که بدون چرخ حرکت کند؟ قطعا خیر! همانقدر که موتور خودرو در حرکت آن اهمیت دارد، چرخ‌های خودرو نیز مهم هستند. وب‌سایت شما در کسب‌وکار حکم موتور را دارد و بازاریابی نیز نقش چرخ‌های آن را بازی می‌کند؛ به همین خاطر است که ارائه و اجرای ایده‌های خلاقانۀ بازاریابی یکی از اجزای اصلی هر کسب‌وکار موفق است.

ایده‌های خلاقانۀ بازاریابی عاملی است که مزیت رقابتی برند شما به حساب می‌آید و ما هم در این مقاله قرار است 40 ایدۀ خلاقانۀ بازاریابی را به شما معرفی کنیم تا استارت یک فروش انفجاری را بزنید. این ایده‌ها دسته‌بندی‌های متنوعی دارند و هم بازاریابی آنلاین و هم بازاریابی آفلاین را پوشش می‌دهند.

 

 

ایده های بازاریابی

 

ایده‌های بازاریابی محتوا

 

1. به وبلاگ خود اهمیت بدهید و پست‌های جذاب بنویسید

وقتی به‌وب‌سایت خود یک صفحۀ وبلاگ اضافه کرده و به‌طور مرتب آن را با نوشتن مطالب تازه و جذاب به‌روز می‌کنید، برای مخاطبان خود ارزشی در نظر گرفته‌اید. شما با داشتن وبلاگی که محتوای دست اول و دوست‌داشتنی منتشر می‌کند، تعامل (engagement) بیشتری با مخاطبانتان خواهید داشت. این نرخ تعامل بالا به برند شما اعتبار می‌دهد.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: نحوه افزایش آمار بازدید وبلاگ

 

اگر در پست‌های وبلاگ خود به سئو (SEO) نیز اهمیت بدهید و از کلمات کلیدی به‌درستی استفاده کنید، در موتورهای جستجو مثل گوگل رتبۀ بالاتری می‌گیرید و ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب می‌کنید.

اگر با اصول سئو آشنایی ندارید و می‌خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «سئو را از کجا شروع کنیم؟» را مطالعه کنید.

 

ساخت پادکست

 

2. پادکست بسازید

در حال حاضر در دنیایی زندگی می‌کنیم که پادکست‌ها حسابی پرطرفدار شده‌اند. روزانه هزاران پادکست منتشر می‌شود و افراد باتوجه به موضوع دلخواهشان حداقل یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند و گوش می‌دهند. شما هم می‌توانید با تولید پادکستی دربارۀ برند خود از این فرصت استثنایی استفاده کنید.

بسته به ماهیت صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید ایده‌های خود را روی کاغذ بیاورید و ببینید چگونه می‌توانید یک پادکست محبوب تولید کنید. اگر هم از ما ایده می‌خواهید، پیشنهادمان این است که در پادکست خود دربارۀ مسائل مربوط به صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید صحبت کنید، با افراد مشهور موفق در زمینۀ کاری خود گفت‌وگو کنید و کسب‌وکارتان را به‌سادگی برای مخاطبان توضیح دهید.

فراموش نکنید که تولید پادکست یک گام فوق‌العاده برای برندسازی محسوب می‌شود و درنهایت به شما در ساختن جامعه‌ای از مخاطبان برای کسب‌وکارتان کمک می‌کند.

 

طراحی اینفوگرافیک

 

3. اینفوگرافیک طراحی کنید

اینفوگرافیک می‌تواند یک مقالۀ چندهزار کلمه‌ای شما را در قالب یک تصویر با نشانه‌های گرافیکی منحصربه‌فرد به مخاطبان ارائه کند. شاید تصور کنید طراحی یک اینفوگرافیک بسیار زمان‌بر و پیچیده باشد؛ با شما موافقیم اما نباید فراموش کنید که اینفوگرافیک‌های استاندارد و خوش‌ساخت برای مخاطبان جذابیت زیادی دارند و به‌سرعت دست به دست (وایرال) می‌شوند.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: با این 71 میانبر فتوشاپ در ویرایش عکس‌ها حرفه‌ای شوید

 

 

ویدیو تولید کنید.

4. ویدئو تولید کنید

ویدئو در کنار پادکست‌ و اینفوگرافیک، محبوب‌ترین محتواهایی هستند که تولید آن‌ها می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند. مزیت تولید ویدیو این است که می‌توانید هم آن را در وب‌سایت خود منتشر کنید و هم در صفحات شبکه‌های اجتماعی برندتان مثل لینکدین، اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذارید.

برای هر چه که بخواهید می‌توانید ویدیو بسازید؛‌ از تبلیغ محصولات جدیدتان گرفته تا معرفی برند خود و هدایت افراد به‌سمت صفحۀ لندینگ تازه‌ای که ساخته‌اید. بنابراین خلاق باشید و از ایده‌پردازی نترسید؛ اما در هنگام ایده‌پردازی نباید اهداف و استراتژی بازاریابی خودتان را فراموش کنید و از مسیرتان جدا شوید.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: 25 استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک

آموزش را شروع کنید.

5. آموزش بدهید

یکی دیگر از راه‌های خلاقانۀ بازاریابی، آموزش‌دادن به مشتریان است. فرقی هم نمی‌کند که محصول فیزیکی تولید می‌کنید یا خدمات غیرفیزیکی ارائه می‌دهید. در هر حالت با آموزش نکات لازم به مشتریان، می‌توانید یک تجربۀ کاربری فوق‌العاده بسازید.

برای مثال، نوشتن پست‌های بلاگی آموزشی به شما کمک می‌کند تا در قلب وب‌سایت خود یک مرکز آموزشی راه‌اندازی کنید؛ آن هم با کم‌ترین هزینه! با این کار، مشتریانتان آگاهانه تصمیم می‌گیرند و به شما اعتماد می‌کنند. همچنین به آن‌ها ثابت می‌کنید که چقدر برایتان مهم هستند و در برابرشان احساس مسئولیت دارید.

آموزش‌هایی که می‌دهید علاوه بر جلب اعتماد مشتریان مزیت دیگری هم دارد و آن این است که برای شما مشتریان جدیدی می‌سازد. اگر در زمان نوشتن بلاگ‌پست‌ها به اصول سئو توجه کنید و کلمات کلیدی مرتبط را هدف بگیرید، ترافیک بیشتری از مخاطبان را جذب می‌کنید و به افراد بیشتری محصولاتتان را معرفی می‌کنید.  از این بهتر می‌خواستید؟

نقد و بررسی محصول بنویسید.

 

6. نقد و بررسی محصولاتتان را بنویسید

نوشتن نقد و بررسی یا معرفی محصولات به‌اندازۀ نوشتن یک پست آموزشی مزیت دارد و حتی ساده‌تر از آن است. برای این کار می‌توانید نظرات افرادی که محصول شما را خریداری کرده‌اند جمع‌آوری کنید و آن را در قالب یک بلاگ‌پست منتشر کنید. همچنین می‌توانید از دید خودتان بنویسید اما باید انصاف را رعایت کنید و کاملا صادقانه نقاط قوت و ضعف محصولتان را به مخاطب اعلام کنید. نقد و بررسی محصول نیز یکی از عواملی است که سئو سایت و شهرت برند شما را ارتقا می‌دهد.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: 9 ترفند برای نوشتن توضیحات محصول که باعث افزایش فروش می شود

 

شوخی کنید

7. شوخی کنید

اگر بتوانید یک پست یا تصویر خنده‌دار و البته تأمل‌برانگیز طراحی کنید، می‌توانید طیف گسترده‌ای از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی را جذب برندتان کنید. چراکه هیچ‌ محتوایی سریع‌تر از یک شوخی شما در سطح وب و شبکه‌های اجتماعی وایرال نمی‌شود.

هشدار: شوخی‌های شما باید به صنعت شما مرتبط باشند و ارزش‌های برندتان را نشان دهند؛ در غیر‌ این صورت می‌توانند نتیجه معکوس داشته باشند و به برند شما آسیب بزنند.

مطالعات موردی منتشر کنید

8. مطالعات موردی منتشر کنید

انتشار مطالعات موردی در وب‌سایتتان نشانۀ این است که یک کسب‌وکار حرفه‌ای دارید و متخصص صنعت هستید. این کار یک راه عالی برای مقابله با موضوعات پیچیده‌ای است که ذهن مشتریان شما را درگیر کرده یا می‌خواهند دربارۀ آن بیشتر بدانند.

ایده های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

ایده‌هایی برای بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

 

9. به متن پست‌ها توجه کنید

نوشتن یک متن عالی و جذاب برای پست‌ها یکی از اصول بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی است. برای اینکه در شبکه‌های اجتماعی غوغایی به پا کنید فقط نباید حواستان به عکس یا طرحی باشد که منتشر می‌کنید؛ بلکه باید مراقب قسمتی باشید که اغلب برندها از آن غافل می‌مانند و آن چیزی نیست جز متن پست. اگر پست‌هایی منتشر کنید که هم عکس جذاب و هم متن کاربرپسندی داشته باشند، با مخاطبان به‌خوبی ارتباط می‌گیرید و کسب‌وکارتان را به ‌شکل منحصربه‌فردی تبلیغ می‌کنید.

 

10. پشت صحنه برندتان را نمایش دهید

از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید تا به دنبال‌کنندگان نشان دهید که یک روز عادی برای کسب‌و‌کار شما چگونه می‌گذرد. اگر آن روز را جذاب و کاربرپسند نمایش دهید، افراد قطعا علاقه بیشتری به برند شما پیدا می‌کنند و ممکن است بخواهند که با شما همکاری کنند. همچنین می‌توانید از بازاریابی سنتی کمک بگیرید تا افراد بیشتری را جذب کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: چگونه در شبکه‌های اجتماعی حضور هدفمندی داشته باشیم؟

 

11. لایو بگذارید

در رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، لایوهای شما بیشتر از سایر محتوایی که بارگذاری می‌کنید دیده می‌شوند؛ بنابراین وقت آن رسیده که از این قابلیت شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید.

برای مثال، می‌توانید در لایوها دربارۀ محصولات و خدماتتان صحبت کنید تا مخاطبان جذب برندتان شوند و از فروشگاه شما خرید کنند. البته فراموش نکنید که محتوای لایو شما باید مطابق با هویت برندتان باشد.

 

12. از هشتگ‌ها به‌درستی استفاده کنید

هشتگ‌ها در پلتفرم‌های مختلف کاربرد متفاوتی دارند. اگر برند شما در توییتر و اینستاگرام حضور دارد، بهتر است که از هشتگ‌ها برای بازدید بیشتر مطالب استفاده کنید؛ به‌خصوص اگر هنوز فالوور زیادی ندارید. اگر هم کانال فعال و پرمخاطبی در تلگرام دارید، می‌توانید از هشتگ‌ها برای دسته‌بندی مطالبتان استفاده کنید.

 

13. هشتگ‌های خاص خود را بسازید

هشتگ‌های خاص به برند شما کمک می‌کند تا از رقبایتان متمایز شوید و یک فضای منحصربه‌فرد برای ارتباط با مشتریان ایجاد کنید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم فقط به استفاده از هشتگ‌های محبوب برای دیده شدن اکتفا نکنید. کمی خلاقیت داشته باشید و هشتگ‌های مخصوص برند خودتان را بسازید.

 

14. مخاطبان را به یک چالش دعوت کنید

ایجاد چالش برای مخاطبان در رسانه‌های اجتماعی، یک ایدۀ بازاریابی فوق‌العاده و البته کم‌هزینه است که می‌تواند کسب‌و‌کار شما را به افراد زیادی معرفی کند.

در ایجاد چالش‌ها به سادگی اولویت بدهید و چالش‌های پیچیده نگذارید. همچنین لازم است چالش‌های خنده‌دار، معنی‌دار و به‌روز بگذارید تا مخاطبان با علاقۀ بیشتری به سمت انجام آن بروند و دیگران را نیز به مشارکت و اشتراک گذاری تشویق کنند. چالش‌ها می‌توانند به سادگیِ گرفتن یک عکس یا ضبط یک فیلم و فایل صوتی باشند.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

 

15. یک گروه بسازید

ایجاد یک گروه در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام،‌ روشی برای ارتباط مستقیم با مشتریان است و برای شما جامعه‌ای از مشتریان وفادار می‌سازد.

در این گروه‌ می‌توانید محصولات جدیدتان را معرفی کنید، به سؤالات مشتریان دربارۀ آن محصول پاسخ دهید و در نهایت فروش بیشتری را تجربه کنید.

 

16. تعامل داشته باشید

در رسانه‌های اجتماعی حرف اول و آخر را تعامل با مخاطبان می‌زند؛ بنابراین هر چقدر در این شبکه‌ها تعامل بیشتری ایجاد کنید موفق‌تر خواهید بود. یکی از راه‌های قدرتمند برای تعامل با مخاطبان، سؤال پرسیدن از آن‌هاست. بسته به پلتفرمی که انتخاب کرده‌اید، می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید در قالب یک نظرسنجی یا پست از آن‌ها بپرسید.

اگر سؤالات درست را در زمان درست بپرسید، کسب‌وکارتان را به سمتی می‌برید که دلخواهِ مشتریان شماست. با این کار سودتان را چند برابر می‌کنید.

 

17. در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

برای اینکه در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود (SMM) به نتیجه برسید به فالوور نیاز دارید؛ بنابراین تبلیغ‌کردن در این شبکه‌ها را فراموش نکنید و لینک وب‌سایت خود را در تمامی صفحاتتان قرار دهید. در پست‌هایی که منتشر می‌کنید نیز حتما لوگو یا نام برند خود را بگذارید تا اگر آن محتوا وایرال شد، مخاطبان تولیدکنندۀ اصلی محتوا را پیدا کنند. گاهی اوقات یک لوگو یا لینک ساده کافی است تا مردم برند شما را بشناسند و از شما خرید کنند.

 

18. با برندهای دیگر همکاری کنید

همکاری با برندهای دیگر و انجام بازاریابی مشترک با آن‌ها یکی از راه‌هایی است که باعث می‌شود در شبکه‌های اجتماعی سریع‌تر دیده شوید. البته زمانی این کار نتیجه می‌دهد که هر دو برند فالوورهای زیادی داشته باشند و مخاطب هدف آن‌ها هم‌پوشانی داشته باشد.

 

19. دربارۀ محتوای دیگران نظر بدهید

راه دیگری که تبلیغ کسب‌و‌کارتان پیشنهاد می‌کنیم باز هم به تعامل با مخاطبان و برندهای دیگر مربوط است. در اینجا می‌توانید برای جلب توجه فالوورهای برند رقیبتان به شما، محتوای آن برند را به اشتراک بگذارید و دربارۀ آن نظر بدهید. حتی برای پست‌هایی که منتشر می‌کند کامنت بگذارید و دیدگاه خود را نسبت به محتوای منتشرشده اعلام کنید. با این کارتان نشان می‌دهید که یک برند زنده هستید و به‌عنوان متخصص صنعت شناخته می‌شوید.

 

بازاریابی با لید مگنت (Lead Magnet)

بازاریابی با لید مگنت (Lead Magnet)

 

20. هدیه بدهید

همۀ ما کادوگرفتن را دوست داریم. مخاطبان ما هم مثل خودمان هستند و دوست دارند که از ما هدیه‌ای بگیرند. هدیۀ شما به مخاطبان وب‌سایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی برندتان می‌تواند یک کتاب الکترونیکی (eBook)، آموزش کار با یک محصول خاص یا هر چیزی باشد که برای او یک ارزشی ایجاد می‌کند.  در مقابل، شما هم با دریافت اطلاعاتی مثل ایمیل یا شماره تلفن او برای خود یک لید (Lead) می‌سازید. با این کار هر وقت که محصولات و خدمات جدیدی برای ارائه داشتید، یک لیستی از مخاطبان دارید که می‌توانند اولین انتخاب برای معرفی محصول جدیدتان باشند.

نکته: اگر فعلا نمی‌توانید هدیه‌ای به مخاطبانتان بدهید، ایمیل مشتریانی که پیش از این در سایت شما ثبت‌نام کرده‌اند یا محصولی از شما خریده‌اند را جمع‌آوری کنید و هرچند‌ وقت یک‌بار هدیه رایگانی مثل یک مقالۀ آموزشی جذاب برای آن‌ها ارسال کنید. با این کار از یاد مشتریان نمی‌روید و ارتباطتان را با آن‌ها حفظ می‌کنید.

 

21. مسابقه برگزار کنید

این روزها شبکه‌های اجتماعی پُر شده از مسابقات مختلف که باید برای شرکت در آن در پست خاصی کامنت بگذاریم یا پستی را استوری کنیم یا کارهای دیگری انجام دهیم تا واجد شرکت در آن مسابقه شویم. اکثر این مسابقات جوایز محدودی دارند و در مقابل کارهای سختی را هم از مخاطب می‌خواهند. اگر خواستید مسابقه‌ای بگذارید و جوایزتان محدود بود، آن مسابقه باید ارزش وقت‌گذاشتن مخاطب را داشته باشند.

 

22. برای مدت محدودی روی محصولتان تخفیف بگذارید

تخفیف یکی دیگر از روش‌های آزمایش شده‌ای است که برای هر فروشنده‌ای جواب می‌دهد. تخفیف‌ها همیشه می‌توانند به رشد کسب‌وکار شما کمک ‌کنند و محدود به زمان خاصی نیستند. برای تخفیف‌گذاری می‌توانید یک روز خاص در هفته یا ماه را انتخاب کنید یا اینکه در مناسبت‌های مختلف سال مثل بلک فرایدی، عید نوروز و ... روی محصولات و خدمات خود تخفیف بگذارید و علاقه مخاطبان را در طول زمان حفظ کنید.

 

23. محصولاتی با تعداد محدود تولید و عرضه کنید

مردم محصولات منحصر‌به‌فرد و خاص را دوست دارند. شما هم می‌توانید از این اشتیاق استفاده کنید و محصولاتی را روانۀ بازار کنید که تعداد محدودی از آن تولید کرده‌اید. عرضۀ محدود برخی محصولات باعث القای حس کمبود می‌شود و می‌تواند علاقۀ مشتریان به خرید آن محصول از شما را بیشتر کند.

 

با مشتریان خود در تماس باشید

 

24. از لیست لیدهای خود استفاده کنید

در پیشنهاد بیستم گفتیم که هدیه بدهید و لید جمع کنید. حالا اینجا وقت استفاده از لیست لیدهاست. این لیست برای بازاریابی مستقیم برند شما بسیار سودمند است و کاری می‌کند تا از رقبایتان کیلومترها سبقت بگیرید. از لیست لیدها می‌توانید برای ارسال خبرنامه، اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها، معرفی محصولات جدید و ... استفاده کنید.

هشدار: از لیست لیدها برای بازاریابی ایمیلی استفاده کنید؛ اما از آن سوءاستفاده نکنید.

 

25. رپورتاژآگهی بنویسید

اگر خبر یا مقاله‌ای دارید که می‌خواهید دربارۀ کسب‌و‌کارتان منتشر کنید، می‌توانید به سراغ نوشتن یک رپورتاژ آگهی بروید. هم می‌توانید این رپورتاژ را در اختیار خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و مجله‌های چاپی قرار دهید و هم آن را در قالب ایمیل برای مخاطبانتان ارسال کنید.

 

26. میزبان یک رویداد شوید

در اینجا وقت آن رسیده که از پشت میز خود بلند شوید و با برگزاری یک رویداد، مشتریانتان را در یک مکان فیزیکی یا یک بستر آنلاین دور هم جمع کنید. رویدادها یک راه پرقدرت برای حفظ و محکم‌کردن روابط با مشتریان و شرکای تجاری شما هستند. با کمی خلاقیت هم می‌توانید در رویدادهایی که برگزار می‌کنید یک بازاریابی اصولی انجام دهید و فروشتان را چند برابر کنید.

 

27. یک وبینار طراحی کنید

وبینارها رویدادهای آنلاینی هستند که می‌توانید در آن‌ها موضوعات مهمی را به مشتریان بالقوه، سرمایه‌گذاران یا هر گروهی از مخاطبان که می‌خواهید ارائه کنید. برگزاری وبینار برای برندها - به‌ویژه برندهایی که در حوزه‌های فنی فعالیت می‌کنند - باعث می‌شود تا با بازیگران مهم صنعت خودتان ارتباط بگیرید.

 

28. از مشتریان قبلی خود کمک بگیرید

طبیعی است که اغلب مردم در زمان خرید از کسب‌وکاری که آن را نمی‌شناسند، بااحتیاط عمل کنند. برای اینکه خیال آن‌ها را راحت کنید کافیست یک گواهی ساده از یک مشتری راضی را در صفحۀ فروش محصولتان قرار دهید تا اعتماد مخاطبان جدید را جلب کنید و به تصمیم‌گیری بهتر آن‌ها کمک کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: تجربه مشتری چیست و چگونه بر روی میزان فروش سایت شما تاثیر می گذارد؟

 

با برندهای دیگر همکاری کنید.

 

با برندهای دیگر همکاری کنید

 

29. محصولات مشترک تولید کنید

اگر می‌خواهید یک محصول جدید و محبوب تولید کنید، پیشنهاد می‌کنیم که برای برای خلق آن با یک برند دیگر همکاری کنید؛ چراکه وقتی دو برند محبوب با هم تولید و عرضه می‌کنند مردم آن محصول را بیشتر دوست دارند. همچنین می‌توانید تعداد محدودی از محصول خود را عرضه کنید تا منحصربه‌فرد و پرفروش شود.

 

30. با کسب‌وکارهای محلی همکاری کنید

سرمایه‌گذاری در بازارهای محلی به شما در جذب مشتریان جدید و دیده‌شدن کسب‌و‌کارتان در یک مکان خاص کمک زیادی کند. اگر با یکی از کسب‌وکارهای محلی همکاری کنید، به‌خوبی و با سرعت بالا می‌توانید برند خود را برای یک جمعیت محلی بازاریابی کنید.

 

31. حامی مالی (اسپانسر) شوید

اسپانسرینگ (Sponsoring) به این معناست که شما در ازای تبلیغات محصولات یا خدمات خود، منابع مالی طرف مقابل را تأمین می‌کنید. برای حمایت مالی هم دستتان باز است و می‌توانید حامی مالی یک رویداد مرتبط با صنعتتان، یک تیم ورزشی یا یک فرد شوید. برای حمایت مالی باید فکر و ذکرتان این باشد که چگونه می توانید به‌طور مؤثر به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

 

32. پست‌های مهمان بنویسید

در پیشنهاد سی‌ودوم می‌خواهیم بگوییم که فقط به وبلاگ و صفحه‌های برندتان در شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنید و برای مجله‌هایی که امکان چاپ مطالبتان را دارند نیز مطلب بنویسید. با این کار برند شما بیشتر دیده می‌شود و به‌عنوان یک متخصص در صنعت شناخته می‌شوید. همچنین می‌توانید با برندهایی ارتباط برقرار کنید که به شما اجازه می‌دهند برایشان پست مهمان بنویسید و کاربران را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند.

 

برای تبلیغات هزینه کنید

 

برای تبلیغات هزینه کنید

 

33. تبلیغات آنلاین قرار دهید

قطعا جذب ترافیک ارگانیک مهم است؛ اما برای رشد کسب‌و‌کارتان و رسیدن به اهدافی که در سر دارید کافی نیست. اگر می‌توانید برای تبلیغات آنلاین مثل تبلیغات آنلاین در گوگل و سایر وب‌سایت‌ها هزینه کنید این کار را انجام دهید. مدل درآمد بسیاری از وب‌سایت‌ها بر اساس مدل کسب درآمد از تبلیغات است؛ بنابراین تا دلتان بخواهد فضا و قیمت‌های متنوع برای تبلیغات کسب‌وکار شما شما وجود دارد.

 

34. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

اگر به دنبال روشی مدرن‌تر برای خرج کردن پول‌های بازاریابی خود هستید، می‌توانید از اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی برای فروش محصولاتتان کمک بگیرید.

برای اینفلوئنسر مارکتینگ باید افرادی را پیدا کنید که دنبال‌کننده (follower) زیادی دارد که ممکن است به کسب و کار شما علاقه‌مند شوند. شما می‌توانید در ازای تبلیغ یا تایید محصولتان، از آن‌ها حمایت مالی کنید.

 

35. روی بیلبوردها تبلیغ کنید

بازاریابی فیزیکی و آفلاین ممکن است دیگر قدیمی به نظر برسد؛ اما برای بسیاری از کسب‌وکارهای محلی هنوز هم جواب می‌دهد. اگر کسب‌و‌کار شما در یک منطقۀ محلی فعالیت می‌کند و امکان سودآوری از تبلیغات غیرهدفمند را دارد، می‌توانید روی تبلیغات فیزیکی در مکان‌های استراتژیک سرمایه‌گذاری کنید.

ایده های جذاب بازاریابی

 

ایده‌های عمومی بازاریابی

 

36. شفاف باشید

لازم است که کسب‌وکارتان را به‌سادگی معرفی کنید و اهداف خود را به‌طور خلاصه در چند جمله به مشتریان بگویید. اینکه آن‌ها بدانند شما که هستید، چه می‌کنید و چه نیازی از آن‌ها رفع می‌کنید مؤثرترین ابزار بازاریابی است که در اختیارتان قرار دارد. در یک کلام: شفاف باشید!

 

37. از بازاریابی چریکی استفاده کنید

سربازها در جنگ‌های چریکی یا نامنظم از حرکت‌های غافلگیرکننده و غیرقابل پیش‌بینی استفاده می‌کنند. در بازاریابی چریکی هم قرار است به همین شکل عمل کنیم. بازاریابی چریکی بیشتر یک حالت ذهنی است تا اینکه یک یک ایدۀ بازاریابی باشد. این نوع از بازاریابی خلاقانه، خارج از چارچوب، و مهمتر از همه، مقرون به صرفه و جذاب است.

 

38. به تاریخ‌ها و مناسبت‌ها اهمیت بدهید

بدون شک هر چیزی برای شما یک فرصت بازاریابی است. اینجا هم قرار است که از تقویم و تاریخ‌های خاصش حرف بزنیم. شما نباید از کمپین‌های فصلی را که مرتبط با تاریخ‌های خاص تقویم هستند را فراموش نکنید. هر رویداد مهم موجود در تقویم می‌تواند بهانه‌ای باشد تا یک کمپین موفق برگزار کنید؛ از کریسمس و بلک فرایدی گرفته تا ماه رمضان و عید نوروز!

 

39. قیف بازاریابی خود را ساده کنید

قیف بازاریابی الگویی است از هر مرحله‌ای که مشتری قبل از خرید طی می‌کند و مسیر او را از نقطۀ تماس اولیه، مانند آگهی، تا زمان خرید از شما نشان می‌دهد. درک قیف بازاریابی شما برای تصمیم‌گیری‌ها و طراحی استراتژی‌های موفق بازاریابی بسیار مهم است و ساده‌کردن آن می‌تواند به فروش بیشتر شما کمک کند.

در زمان ساده‌سازی قیف بازاریابی خود به این نکته توجه کنید که هرچه مشتریان مسیر کوتاه‌تری را طی کنند، برای کسب‌وکار شما بهتر است.

 

40. بازاریابی خود را اتوماتیک کنید

رسیدیم به پیشنهاد آخر! اما قطعا این آخرین ایده برای یک بازاریابی موفق و خلاق نیست؛ چراکه ایده‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک نامحدود هستند. فقط مشکل اینجاست که زمان ما نامحدود نیست. به همین خاطر در آخرین ایده می‌خواهیم به شما بگوییم که بسیاری از کارهای مرتبط با بازاریابی را می‌توانید اتوماتیک کنید و برای سیستم بازاریابی خود یک اتوماسیون ایجاد کنید.

سرویس‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهند که ایمیل‌ها، پاسخ‌های پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی و سایر کارها را خودکار کنید تا زمان خود را برای فکر کردن به راه‌های جدید برای بازاریابی کسب‌وکارتان آزاد کنید. پس استفاده از این سرویس‌ها را فراموش نکنید.

نتیجه گیری معرفی ایده های بازاریابی

چه گفتیم؟

در این مقاله 40 روش و ایدۀ خلاقانه بازاریابی را برای شما گفتیم. نکته‌ای که در آخر باید بدانید این است که هر 40 روش این مقاله به درد کسب‌وکار شما نمی‌خورد. شما باید با آزمون و خطا و شناخت کافی از صنعتتان به سراغ بازاریابی بروید و بهترین روش‌ها را برای فروش بیشتر از لیستی که پیش رویتان گذاشتیم انتخاب کنید.

از شما می‌خواهیم اگر روش خلاقانه‌ای برای بازاریابی سراغ دارید که در این مقاله نگفتیم آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا در به‌روزرسانی‌های بعدی، آن را به مقاله اضافه کنیم. همچنین اگر فردی را می‌شناسید که این روزها سخت مشغول پیداکردن یک شیوۀ خلاقانه برای بازاریابی کسب‌وکارش است، این مقاله را به او معرفی کنید تا موتور بازاریابی برندش فعال شود.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید