Clicky

آموزش وبلاگ نویسی به زبان ساده: ۲۰ نکته برای داشتن یک وبلاگ موفق

20 راهکار  برای داشتن یک وبلاگ موفق


داشتن یک وبلاگ موفق یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که هر کسب و کاری از کوچک تا بزرگ به آن نیاز دارد نه تنها داشتن وبلاگ به سئو شما کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود تا شما بتوانید برند شخصی خود یا کسب و کارتان را در بازار تثبیت کنید و همه نشان دهید که در بازار کسب و کارهای اینترنتی حرفی برای گفتن دارید و می‌توانید گلیم‌تان را از آب بیرون بکشید.
 اگر شما  برای خودتان یک وبلاگ شخص بسازید و نظراتتان را در آن منعکس کنید ممکن است در آینده بتوانید از همین وبلاگ شخصی به عنوان یک نمومه کار استفاده کنید و بتوانید توانایی خود را در وبلاگ نویسی به دیگران نشان دهید. با توجه به چیز‌هایی گفته شده می‌توانید به این نتیجه برسید که داشتن یک وبلاگ خوب بسیار مهم است، پس اگر شما قصد دارید یک وبلاگ برای خودتان و یا کسب و کارتان بسیازید، که موفق باشد ما در ادامه به شما راهکارهایی را آموزش خواهیم داد تا کار شما آسان‌تر شود پس در ادامه با وبزی همراه باشید.

 

1 - جامعه هدفتان را  انتخاب کنید.

 2 - در مورد مخاطبانتان تحقیق کنید.

3 - از وبلاگ‌های دیگر الهام بگیرید. 

4 - بدانید که کاربران چه زمینه‌هایی را جست و جو می‌کنند.

5 – برای کلمات کلیدی استراتژی بچینید.

6 - وبلاگ خود را بر اساس مطالب دسته‌بندی کنید.

7 - یک تقویم بر اساس مقاله‌ها تنظیم کنید.

8 - با یک طرح اولیه کار خود را شروع کنید.

9 - از دیتا و تحقیقات خود استفاده کنید.

10 - از محتوا‌های مختلف در وبلاگ‌تان استفاده کنید.

11- محتوای تصویری در مطالبتان استفاده کنید.

12- از دکمه های CTA استفاده کنید.

13- از یک استراژی خوب برای لینک سازی استفاده کنید.

14- مطالب بلند را در اولویت قرار دهید.

15- محتوای خود را به روز نگه دارید.

16- از خبرنامه در وبلاگ خود استفاده کنید.

17- وبلاگ خود در شبکه‎های اجتماعی تبلیغ کنید.

18- فعالیت خود به صورت آنلاین گسترش دهید.

19- در تمام شرایط وبلاگ خود را آنالیز کنید.

20-  از فرصت های کسب درآمد استفاده کنید.

 


1 - جامعه هدفتان را انتخاب کنید


قبل از اینکه شما کار خود را در زمینه وبلاگ نویسی شروع کنید اول باید جامعه هدف خود را مشخص کنید و بدانید که در چه زمینه‌ای و برای چه کسانی می‌خواهید محتوا تولید کنید بهترین روش برای شما این است که یک مورد عمومی را انتخاب کنید و در مورد آن در وبلاگ خود بنویسید.
شما اول باید بدانید که با وبلاگ خود چه کاری می‌خواهید انجام بدهید و هدف نهایی‌تان چیست. آیا می‌خواهید از طریق این وبلاگ کسب و کاری را تبلیغ کنید یا می‌خواهید اطلاعات و علایق خود را به اشتراک بگذارید یا این که از محتوایی که تولید می‌کنید کسب درآمد کنید. قصد هر کدام از این کارها را که داشته باشید باید بدانید که مهمترین المان این است که اهداف خود را برای وبلاگتان بررسی کنید تا بتوانید با تمرکز روی آن‌ها در زمینه‌ای می‌خواهید وبلاگتان را گسترش دهید موفق شوید.
تعدادی از موضاعاتی که در وبلاگ‌نویسی بسیار محبوب هستند
•    وبلاگ کسب و کار
•    وبلاگ مسافرتی
•    وبلاگ تغذیه
•    وبلاگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری
•    وبلاگ راه و روش زندگی
•    وبلاگ‌های شخصی
•    وبلاگ‌های مد و فشن
•    وبلاگ‌های سلامتی
•    وبلاگ‌های طراحی و دیزاین
•    وبلاگ‌های تکنولوژی
اگر می‌خواهید که در انتخاب جامعه هدفتان موفق شوید باید حتماً وبلاگتان را در زمینه‌ای انتخاب کنید که در آن تخصص دارید تا بتوانید با عشق و علاقه در مورد موضاعات که انتخاب می‌کنید بنویسید. شما حتی می‌توانید به طور مثال اگر وبلاگی در مورد مسافرت دارید به طور خاص فقط راجع به کشور فرانسه بنویسید و محتوای خود را خاص‌تر کنید.

 

انتخاب جامعه هدف


2 - در مورد مخاطبانتان تحقیق کنید.


یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که وبلاگ‌نویسان تازه کار می‌کنند این است که شناختی از مخاطبان خود ندارد. شما به عنوان یک وبلاگ‌نویس پس از انتخاب جامعه هدفتان باید بدانید که مخاطبانتان چه کسانی هستند و بیشتر در مورد چه چیزهایی در اینترنت جست و جو می‌کنند. به طور مثال اگر شما یک وبلاگ مربوط به املاک داشته باشید باید بدانید که کسی که در این زمینه فعالیت کاری دارد به دنبال چه مطالبی ‌است و اولیتش در جستجو در اینترنت چیست.
پس به همین علت شما هر مطلبی را که روی وبلاگتان قرار می‌دهید باید دقت کافی را داشته باشید و بدانید که دارید در مورد چه چیزی می‌نویسید تا مخاطبانتان شما را جدی بگیرند و همچنین بدانند که شما به آن‌ها احترام می‌گذارید و واقعاً می‌خواهید که به آن‌ها اطلاعات بسیار ارزشمندی را بدهید.


3 - از وبلاگ‌های دیگر الهام بگیرید. 


به عنوان یک وبلاگ‌نویس تازه کار شما به احتمال زیاد می‌خواهید تمام مطالبتان اورجینال باشد و خودتان از صفر تا صد آن مطلب را بنویسید این کار کار درستی است اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که در دنیای وبلاگ‌نویسی شما با رقبای بسیاری مواجه هستید و به همین علت باید با کار آن‌ها آشنا باشید پس به همین علت شما باید حتماً وبلاگ‌های دیگر را در زمینه ‌کاری خود ببینید و بدانید که آن‌ها در مورد چه چیزهایی محتوا تولید می‌کنند، نوع نوشتارشان به چه شکل است و غیره، تا بتوانید از این وبلاگ‌ها الهام بگیرید و با دانشی که کسب کرده‌اید محتوای منحصر به فرد خود را تولید کنید.
•    از دوره‌های آنلاین آموزشی که در ارتباط با جامعه هدف شما هستند و در سایت‌های آموزشی معتبر مانند فرانش، فرادرس و لینکدین قرار دارند مطلع باشید.
•    همیشه به روز باشید و از ترند‌های جدید خبر داشته باشید.
•    از پلتفرم‌های پرسش و پاسخ مانند Quora استفاده کنید.
•    در مورد کتاب‌های پر فروش در زمینه کاری خود تحقیق کنید.
•    از Google Trends برای بررسی عملکرد سایتتان استفاده کنید.


4 - بدانید که کاربران چه مطالبی را جستجو می‌کنند.


شما پس از این که مطالب و موضوعات مد نظرتان را برای وبلاگ خود انتخاب کردید باید در قدم بعدی به سراغ جستجوی کلمات کلیدی بروید. کلمات کلیدی کلماتی هستند که بر اساس جستجوی افراد در موتور‌های جستجو مانند گوگل اهمیت پیدا می‌کنند و به همین علت بهتر است تا شما در مطلاب خود از آن‌ها استفاده کنید. 
شما لزوماً نباید در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی تخصص داشته باشید ولی در عین حال باید بدانید که مخاطبان شما بیشتر چه کلماتی را جستجو می‌کنند تا بتوانید آن‌ها در مطالب خود قرار دهید این کار به شما کمک می‌کند تا مطالبتان در صدر جست و جوهای گوگل قرار بگیرند و ترافیک وبلاگتان را بالا ببرند.
برای این که کار شما در پیدا کردن کلمه‌های کلیدی آسان‌تر شود چند سایت مخصوص این کار را به شما معرفی می‌کنیم
•    Answer the Public 
•    Ubersuggest 
•    Google Keyword Planner
•    SEMrush
•    Ahrefs
پس از پیدا کردن کلمه‌ کلیدی مورد نیاز خود آن را در گوگل جست جو کنید و 10 مقاله برتر در گوگل را که مربوط به آن مطلب می‌شود را مطالعه کنید تا بتوانید مطلبی که میخواهید بنویسید را به آنچه که در وبلاگ‌های برتر هستند نزدیک کنید.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی از روی نوشته های برتر جستجو


5 – برای کلمات کلیدی استراتژی بچینید.


شما علاوه بر پیدا کردن کلمات کلیدی باید برای آن‌ها یک استراژی نیز بچینید منظور از استراتژی این است که شما این کلمات کلیدی  را در متن خود و همچنین در تیتر خود به اندازه‌کافی قرار دهید طوری که نه خیلی کم باشد و نه خیلی زیاد با این کار گوگل به راحتی می‌تواند متن شما را بررسی کند و در موتور جستجوی خود آن را در ده‌تای اول قرار دهد.
شما باید توجه داشته باشید که کلمات کلیدی شما در URL سایت عنوان متا، توضیحات متا و همچنین عنوان Alt وبلاگ شما باید قرار بگیرند که در ادامه توضیح مختصری در مورد هر کدام از آن‌ها می دهیم.
عنوان متا: این تیتر همان تیتر آبی قابل کلیکی است که شما در جست و جو در گوگل با آن مواجه می‌شوید.
توضیحات متا: این توضیحات همان توضیحاتی هستند که زیر تیتر آبی در موتور جستو جو گوکل قرار دارند.
عنوان Alt: عنوانی است که شما برای عکس‌هایی در وبلاگ خود مگذارید استفاده می‌شود تا گوگل راحت‌تر بتواند آن‌ها را بررسی کند.
باید در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی باید به صورت طبیعی در متن قرار بگیرند و از آن‌ها بیش از اندازه استفاده نشود چون اگر بخواهید بیش از حد کلمات کلیدی را در متن خود قرار این عمل ضربه محکمی به سئوی وبلاگ شما می‌زند.


6 - وبلاگ خود را بر اساس مطالب دسته‌بندی کنید.


همان‌طور که شما یک کتابخانه را بر اساس مطالب دسته‌بندی می‌کنید وبلاگ خود را نیز باید همینطور دسته بندی کنید چون این کار به شما کمک می‌کند تا یک وبلاگ منظم داشته باشید و به همین علت کاربران سایت شما بتواننند به راحتی از وبلاگ شما استفاده کنند به طور مثال اگر شما وبلاگی در مورد فیلم و سینما دارید می‌توانید مقالات خود را بر اساس ژانر دسته بندی کنید یا می‌توانید به طور مثال برای آن بخش اخبار، نقد و بررسی و یاداشت تعیین کنید.
باید بدانید که گوگل بسیار به ساختار اهمیت می‌دهد و به همین علت هر چقدر که ساختار وبلاگ شما حساب شده‌تر و منظم‌تر باشد احتمال این که مطالب شما در صدر جستجو‌های گوگل قرار بگیرد بیشتر است.

 

وبلاگ خود را بر اساس دسته بندی مرتب کنید.


7 - یک تقویم بر اساس مقاله‌ها تنظیم کنید.


چیزی که برای کسانی که در وبلاگ نویسی تازه‌کار هستند اهمیت بالایی دارد ثبات در تولید محتوا است شما به عنوان یک وبلاگ نویس تازه‌کار باید به طور منظم محتوا تولید کنید تا به همه ثابت کنید که در زمینه‌ای که در آن وبلاگ‌نویسی می‌کنید حرفی برای گفتن دارید و می‌توانید با دیگر وبلاگ‌هایی که از شما تجربه بیشتری دارند رقابت کنید.
مدل ایده‌آل برای یک وبلاگ نویس این است که بتواند دو تا سه مطلب را هر هفته برای وبلاگ خود تهیه کنید اما اگر شما فکر می‌کنید که این کار برای شما دشوار است از هفته‌ای یک مطلب شروع کنید و سعی کنید تا آن مطلب را به نحو احسنت بنویسید مهم‌ترین نکته در مورد وبلاگ نویسی واقعگرا بودن است شما بر اساس توانتان باید برنامه خود را مشخص کنید و طبق آن جلو بروید.
برای این که وبلاگتان را بتوانید با یک برنامه منظم اداره کنید بهتر است از یک تقویم برای این کار استفاده کنید و بر اساس آن تقویم برای خودتان دد لاین مشخص کنید  تا بتوانید با دقت و تمکزر بیشتر بر اساس برنامه‌ای که تهیه کرده‌اید جلو بروید. یکی دیگر از کارهایی که به رشد وبلاگ شما کمک می‌کند همکاری با وبلاگ‌نویسان دیگر است چون آن‌ها برای این نشان بدهند که می‌توانند جدا از مطالب وبلاگشان مطالب دیگر هم بنویسند با وبلاگ‌های دیگر هم همکاری می‌کنند.


8 - با یک طرح اولیه کار خود را شروع کنید.


بعد از این که شما موضوعی را که می‌خواهید در مورد آن بنویسید را تعیین کردید حالا باید به ساختار خود متن بپردازید که مهم‌ترین بخش مقاله شماست اساس یک ساختار خوب برای مقاله نویسی به شکل زیر است.
مقدمه: در مقدمه شما باید یک ایده کلی به خوانندگانتان بدهید تا بدانند که چه مطلبی پیش رویشان است. مقدمه معمولاً یک یا دو پاراگراف است اما اهمیت بسیار زیادی دارد.
بدنه: این قسمت بخش اصلی مقاله شما را شکل می‌دهد شما در این بخش باید تمام ایده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های خود را در متن قرار می‌دهید، بهتر است برای هر موضوع در متن یک بخش مجزا در متن تعیین کنید و در آن بخش به طور انحصاری به آن موضوع بپردازید.
پایان بندی: این بخش شامل دو یا سه پاراگراف آخر مطلب شما می‌شود تا با آن بتوانید مطلب را جمع بندی کنید البته باید گفت که تمام مقاله‌هایی که می‌نویسید نیازی به پایان بندی ندارند اما شما با یک پایان بندی می‌توانید خود را در چند پاراگراف خلاصه کنید و به یک نتیجه گیر مطلوب دست یابید.


9 - از دیتا و تحقیقات در مطالب خود استفاده کنید.


بعد از این که شما ساختار متن‌تان را تعیین کردید باید به سراغ تحقیق در مورد مطلبی که قرار است بنویسید بروید. این که شما در متن خود از دیتا و فکت‌های درست استفاده کنید بسیار حیاتی و مهم است شما در مورد هر چیزی که می‌خواهید بنویسید علاوه بر اطلاعات خودتان باید از منابع دیگر که تأیید شده هستند مطلب جمع آوری کنید و سپس به نوشتن در مورد آن موضوع به خصوص بپدارزید این کار باعث می‌شود تا اعتبار وبلاگ شما بالا برود. اگر شما با داشتن دانش سطحی در مورد موضوعی بنویسید نه تنها اعتبار شما از بین می‌رود بلکه دیگر کسی به شما و وبلاگتان اعتماد نمی‌کند.
نکته دیگری که باید بدانید این است که وقتی یک مقاله تحقیق شده و دقیق را می‌نویسید به علت قوی بودن مقاله و همچنین درست بودن آن از نظر علمی ممکن است از سایت‌های دیگر بک‌لیک بگیرد این بدان معناست که اگر به طور مثال شما در مورد موتور دیزل مطلبی نوشته باشد که واقعاً عالی باشد ممکن است یک وبلاگ معرفی ماشین که در یکی از مطالب خود که مربوط به ماشین‌های ذیزلی می‌شود به وبلاگ شما بک لیک بدهد تا آن‌ها با موتور دیزل آشنایی بیشتری پیدا کنند.
شما به عنوان یک وبلاگ‌ نویس تازه کار در اوایل کار خود می‌توانید از منابع دیگر برای جمع ‌آوری اطلاعات برای مقالات خود استفاده کنید اما در مرور زمان وقتی در این کار حرفه‌ای تر شدید خودتان می‌توانید با مصاحبه و پرس و جو از افراد مختلف برای خودتان مطالب اورجینال تولید که باعث می‌شود صدای شما در زمنیه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید بلندتر شنیده شود و همچنین شما را به یکی از ارکان مهم در آن زمینه تبدیل کند.


10 - از محتوا‌های مختلف در وبلاگ‌تان استفاده کنید.


یکی از نکاتی بعد از شروع کار و بلاگتان باید خیلی به آن اهمیت دهید استفاده از محتوا‌های مختلف و غیر متنی در وبلاگتان است به طور مثال شما پس از مدتی می‌تواند بر اساس مطلاب و موضوعات وبلاگتان یک پادکست تولید کنید و از آن پلتفرم به عنوان یک راه برای جذب مخاطب بیشتر و همچنین برند شخصیتان استفاده کنید تا بتوانید اعتبار کسب کنید. یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند ایجاد یک کانال در یوتیوب است تا بتوانید در پلتفرم‌های مختلف مطرح شوید.
یکی دیگر از کار‌هایی که می‌تواند به رونق وبلاگ و برند شما کمک کند نوشتن کتاب‌های الکترونیکی است که می‌تواند برای شما یک راه کسب درآمد نیز باشد و همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به موضاعاتی که در وبلاگ خود مینویسید به طور مفصل بپردازید و به آن‌ها بال و پر بیشتری دهید.


11- از محتوای تصویری در مطالبتان استفاده کنید.


متن شما مهم‌ترین المان در وبلاگتان است اما متن خالی ممکن باعث بی علاقگی افراد برای خواندن مقاله شما شود، برای همین شما حتماً باید از محتوای تصویری در مطلالب خود استفاده کنید. و همچنین باید بدانید که مطالبی در آن‌ها محتوای تصویری وجود دارد دو برابر مطالب بدون تصویر به اشتراک گذاشته می‌شود پس باید بدانید که پس از هر 75 تا 100 کلمه باید یک تصویر در متن خود قرار دهید.
شما بعد از هر دو یا سه پاراگرف باید در متن خود عکس یا ویدیو قرار دهید تا مخاطبان از خواندن مطلبتان خسته نشوند و به خواندن ادامه دهند. چیزی که شما باید به آن توجه بسیار زیادی بکنید استفاده از تصاویری با کیفت بالا است تا به مخطبانتان نشان دهد که شما به آن‌ها احترام می‌گذارید. حتی اگر شما تصاویر خودتان را برای منتی که نوشته‌اید ندارید می‌توانید از تصاویر آرشیوی برای این کار استفاده کنید.
یکی از مهترین کارهایی که باید در تصویرگذاری در وبلاگ خود انجام دهید نوشتن عنوان Alt برای عکس‌هایی که در وبلاگتان می‌گذارید است، این کار به شما کمک بسیار زیادی در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می‌کند البته باید بدانید که توضیحات Alt با کپش نویسی تفاوت دارند چون توضیحات Alt در متن دیده نمیشوند و فقط برای موتورهای جستجو هستند.


12- از دکمه CTA استفاده کنید.


شما به عنوان کسی که یک وبلاگ دارد پس از مدتی باید به این نکته فکر کنید که کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید تا آن‌ها بتواند محصولات شما را خریداری کنند برای همین شما باید در مطالب خود از دکمه های CTA  استفاده کنید. CTA مخفف کلمه (Call To Action) است. دکمه های CTA عناوینی قابل کلیکی هستند که توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند و به همین علت کاربران روی آن‌ها کلیک می‌کنند.
شما در وبلاگتان باید از این عناوین به صورت متعدد استفاده کنید، نه خیلی زیاد اما به طور مثال شما در صفحه اول وبلاگ خود باید حدود چهار یا پنج عنوان CTA قرار دهید تا کاربرانتان آن‌ها را ببینند و روی‌ آن‌ها کلیلک کنند و به صفحه‌ای که شما در آن محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اید هدایت شوند.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید : cta چیست؟ راهنمای جامع ساخت cta


13- از یک استراژی خوب برای لینک سازی استفاده کنید.


یکی ار نکات بسیار مهمی که شما باید به عنوان یک وبلاگ نویس بدانید، لینک سازی و استراتژی آن است. لینک سازی در مطرح شدن و همچنین قوی شدن سئو وبلاگ شما تاثیر بسیار زیادی دارد. لینک سازی به سه دسته تقسیم می‌شود که در پایین به آن‌ها می‌پردازیم.
•    لینک‌های داخلی: لینک‌هایی از وبلاگتان هستند که شما  در متن خود قرار می‌دهید به طور مثال مطلب شما در مورد یک هتل در پاریس است و شما در وبلاگتان مطلبی در مورد پاریس نوشته‌اید شما می‌توانید از طریق لینک داخلی مخاطب خود را تشویق کنید که پس از خواندن این مطلب، مقاله شما در مورد پاریس را هم بخواند. به همین علت لینک‌های داخلی کمک زیادی به سئو وبلاگ شما می‌کنند و باعث می‌شوند تا ترافیک سایت شما زیاد شود.
•    لینک‌های خارجی: لینک‌های هستند که مخاطبانتان را به سایت‌های دیگر میفرستند بیشترین استفاده از لینک‌های خارجی برای نشان دادن صحت مطالب شما و همچنین فکت چک شدن آن‌هاست.
•    بک لینک: مهمترین نکته در لینک سازی و همچنین کسب اعتبار و تقویت سئو وبلاگ شما بک لینک‌ها هستند، بک لینک به لینک‌هایی گفته می‌شوند که توسط یک سایت به وبلاگتان داده شده است. به طور مثال شما در وبلاگتان یک مطلب بسیار مفصل در مورد یک کارت گرافیگ نوشته‌اید و یک وبلاگ که نقد لپ‌تاپ و کامپیوتر انجام می‌دهند مخاطبانش را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن کارت گرافیک بخصوص سمت وبلاگ شما هدایت کرده است. داشتن بک لینک از سایت‌های معتبر باعث می‌شود تا هم وبلاگ شما اعتبار زیادی پیدا کند و هم از نظر سئو وبلاگ شما بسیار موفق شود.


  14- مطالب بلند را در اولویت قرار دهید.


در چند سال اخیر تحقیقات نشان داده‌اند مقالات بلندی که بین 1500 تا 2000 کلمه هستند مورد اقبال کاربران بیشتری قرار می‌گیرند و به همین در فضای مجازی خیلی بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند.
دلیل اصلی محبوبیت زیاد مطالب بلند در وحله اول این است که خوانندگان احساس می‌کنند که این مطلب به علت بلند بودنش می‌تواند موضوعات زیادی را در بر بگیرید و به همین علت توضیحات کامل و با جزئیات بیشتری در مورد موضوع بخصوص خود بدهد. یکی دیگر از مزایای مطالب بلند این است که شما می‌توانید بیشتر از کلمات کلیدی در مطلبتان استفاده کنید و به همین علت  می‌توانید به سئو وبلاگتان کمک بسیار زیادی کنید.


15- محتوای خود را به روز نگه دارید.


شما به عنوان یک وبلاگ نویس تازه کار همیشه باید محتوای خود را به روز نگه دارید حتی اگر مطالبتان در مورد موضاعاتی باشند که لزورماً نیازی به به روزرسانی نداشته باشند، ممکن است هر از گاهی نیاز به یک بررسی دوباره داشته باشند و به همین علت شما باید همیشه مطالب خود را یه روز نگه دارید.
این به روز نگه داشتن می‌تواند از اضافه کردن یک یا دو پارگراف به یک مقاله تا از نو نوشتن یک مطلب متغییر باشد پس شما همیشه باید در مورد موضاعاتی که می‌نویسید اطلاعات دست اول داشته باشید تا بتوانید مطالب وبلاگتان را به روزرسانی کنید و هیچ وقت از آن‌ها عقب نمانید. 

 

طول استاندارد یک مطلب برای سئو


16- از خبرنامه در وبلاگ خود استفاده کنید.


پس از این که شما  توانستید که مخاطبان را به وبلاگ خود جذب کنید حالا باید آن‌ها را برای خودتان حفظ کنید چون در بلند مدت جذب مخاطب به اندازه نگه داشتن آن‌ها مهم نیست و شما همواره باید روشی داشته باشید تا بتوانید مخاطبان خود به شکل طولانی مدت حفظ کنید.
یکی از تاثیر گذارترین  روش‌ها برای حفط مخاطب استفاده از خبرنامه است، شما می‌توانید در پست‌هایی که در وبلاگ خود می‌گذارید چندین CTA برای ثبت نام در خبرنامه وبلاگتان بگذارید این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به ایمیل مخاطبانتان دسترسی پیدا کنید و از طریق بتوانید مطالب جدید و یا محصولات جدید خود را برای آن‌ها ایمیل کنید.
شما همچنین می‌توانید از روش‌های خلاقانه مانند ارائه وبینار، کتاب الکترونیکی و حتی تمپیلت‌های مجانی، ایمیل مخاطبانتان را دریافت کنید و از طریق آن برای آن‌ها پست‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی بفرستید.


17- وبلاگ خود در شبکه‎‌های اجتماعی تبلیغ کنید.


یکی از سوال‌هایی که ممکن است بعد از شروع وبلاگتان برای شما پیش بیاید این است که چگونه می‌توانید مخاطبان خود را افزایش دهید بهترین روش برای انجام این کار استفاده از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. شما به راحتی می‌توانید برای وبلاگ خود صفحات توییر، فیسبوک و اینستاگرام بسازید و مقالات خود را روی این شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید تا آن‌ها از مطالب شما استفاده کنید.
شما می‌توانید با فعال کردن گزینه به اشتراک گذاشتن پست‌ها، مخاطبان خود را تشویق کنید تا مقالات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند این کار باعث یک واکنش زنجیره‌ای می‌شود و باعث می‌شود تا وبلاگ شما مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و به همین علت ترافیک آن افزایش پیدا کند.


18- فعالیت خود به صورت آنلاین گسترش دهید.


شبکه‌های اجتماعی تنها راه برای مطرح شدن شما نیستند و روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارند:
    همکاری با وبلاگ نویس‌های دیگر: شما می توانید با توجه به جامعه هدفتان با وبلاگ نویس‌های دیگر که در همان زمینه فعالیت می‌کنند همکاری کنید این همکاری هم باعث مطرح شدن شما و هم وبلاگ نویسان دیگر می‌شود.
•    با مخاطبان خود به صورت آنلاین در ارتباط باشید: شما این کار را می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین فروم‌ها انجام دهید تا بتوانید ارتباط بهتری با مخاطبانتان برقرار کنید.
 به عنوان مهمان در وبلاگ‌های دیگر بنویسید: این کار به شما کمک می‌کند تا بیشتر شناخته شوید و همچنین بک لینک‌های زیادی را برای وبلاگتان بدست آورید.
شما با کمی تلاش و کمک گرفتن از دیگران می‌توانید به راحتی مخاطبانتان را پیدا کنید و همچنین به رونق سایت‌های دیگری که در همان جامعه هدف شما فعالیت می‌کنند کمک کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید : نحوه افزایش آمار بازدید وبلاگ


19- در تمام شرایط وبلاگ خود را آنالیز کنید.


یکی از کارهایی که باعث می‌شود تا شما بهتر بتوانید از نظر سئو وبلاگ خودتان را بررسی کنید، آنالیز کردن آن است. آنالیز به این معنا است که شما از یک سایت آنالیتیک برای آنالیز کردن عملکرد سایت خود استفاده کنید تا بتوانید دید بهتری نسبت به مطالب مقالاتی که می‌نویسید داشته باشید.
بزرگ‌ترین کمکی که آنالیز کردن وبلاگتان به شما می‌کند این است که شما متوجه می‌شوید که کدام یک از مطلالبتان مورد توجه مخاطبتان قرار گرفته و کدام یک آنقدر مورد اقبال قرار نگرفته است، و با توجه به داده‌ها شما می‌توانید مقالات و مطالب بیشتری در زمینه‌ای که مورد توجه قرار گرفته بنویسید و در مورد مطالبی که مورد توجه قرار نگرفته‌اند تجدید نظر کنید و آن‌ها را ارتقاء دهید تا مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.


20-  از فرصت های کسب درآمد استفاده کنید.


شاید در ابتدای فعالیتتان به عنوان یک وبلاگ نویس آنقدر به فکر کسب درآمد از طریق وبلاگتان نباشید اما شما باید بدانید که وبلاگ نویسی می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد شما تبدیل شود که می‌توان آن‌ها به شکل زیر دسته بندی کرد
•    قرار دادن قابلیت ثبت نام پولی که به کاربران شما امکان این را می‌دهد تا از محتوا‌های انحصاری شما استفاده کنند.
•    قرار دادن لینک خرید محصولاتی که در مورد آن‌ها می‌نویسید (هر کلیک روی این لینک‌ها برای شما باعث کسب درآمد می‌شود)
•    فروش محصولاتی که مربوط به برند شما می‌شوند. مانند تی شرت با لوگوی شما.
•    گرفتن اسپانسر و نوشتن مقاله‌های تبلیغاتی برای آن‌ها.
•    دادن خدمات مشاوره در زمینه کاریتان .
•    قراردادن آگهی در وبلاگتان.
شما اگر بتوانید از این نکات در وبلاگتان استفاده کنید بدون شک می‌توانید یک وبلاگ موفق برای خودتان بسازید و بتوانید پله‌های موفقیت با قدرت طی کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید : چطور از وبلاگ خود پول دربیاوریم؟

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده
حسین کریمی گفت:
سلام !
ممنونم از مقاله خوبتون . فوق العاده کاربردی بود و با هرقدم میتونیم یک استراتژی منحصر به فرد خودش را طراحی کنیم و نتیجه اون را بعد از استمرار داشتن برای اون استراتژی ببینیم .

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید