Clicky

نحوه افزایش آمار بازدید وبلاگ {25 ترفند کاربردی و منحصر به فرد}

پربازید کردن وبلاگ

اگر در مرحله برنامه ریزی برای ساخت یک سایت یا وبلاگ به سر می‌برید یا در حال تولید محتوا برای وبلاگ خود هستید، در این صورت تبلیغات کلیدی‌ترین راهکار برای پیدا کردن مخاطبان بیشتر برای نوشته‌های شما خواهد بود. بنابراین توسعه و تبلیغ وبلاگ مهم‌ترین اقدامی است که باید در این مرحله برای آن وقت و انرژی بیشتری صرف کنید. زیرا محتواهای شما بدون خواننده ارزشی نخواهند داشت.


چرا باید وبلاگ خود را تبلیغ کنیم؟ وبلاگ نویسی ابزاری است که در کنار ویژگی‌های مثبت زیادی که برای شما دارد، تخصص شما در یک زمینه خاص را نشان می‌دهد، ترافیک بیشتری را برای سایت شما از طریق سئو به همراه می‌آورد و باعث تعامل مخاطبان با شما می‌شود.
اگر در دنیای وبلاگ نویسی تازه وارد هستید، توصیه می‌کنیم ابتدا در مورد نحوه شروع یک وبلاگ و نحوه نوشتن پست‌های وبلاگ اطلاعات بیشتری کسب کنید. بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل باید به این نکته توجه کنید که در حال حاضر چند خط نوشته و یکی دو عکس زیبا برای دیده شدن در بین هزاران وبلاگ موجود کافی نخواهد بود.
برای جلب توجه به وبلاگ خود باید در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، در سایر رسانه‌ها تبلیغ کنید، مطالب خود را برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان خود اصلاح کنید و بهترین استراتژی‌های سئو را بیاموزید. در ادامه ما به 25 نکته منحصر به فرد و کاربردی در مورد چگونگی توسعه و تبلیغ وبلاگ اشاره خواهیم کرد:

 

  1. استفاده از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی
  2. اشتراک گذاری با انجمن‌های همفکر
  3. استفاده از قدرت سایر منابع وبلاگ نویسی
  4. ترکیب تلاش‌های خود با vlogging
  5. تعامل با اینفلوئنسرها
  6. ساخت فضای عضویت کاربران
  7. تبلیغ در گوگل
  8. ساخت خبرنامه هفتگی
  9. اضافه کردن لینک به امضای ایمیل‌های خود
  10. نویسندگی مهمان در سایر وبلاگ‌ها
  11. سخنرانی در رویدادها
  12. اضافه کردن امکان به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی
  13. استفاده از کال تو اکشن‌های (CTA) قدرتمند
  14. ساخت تصاویر گرافیکی همچون اینفوگرافیک و نمودارها
  15. استفاده همزمان از رسانه‌های مختلف
  16. نوشتن کتاب
  17. ترجمه پست‌ها به زبان‌های دیگر
  18. تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را جدی بگیرید
  19. بهینه کردن برچسب‌های متا
  20. نوشتن متن برای تگ alt
  21. یادگیری از رقبای موفق
  22. به دست آوردن بک لینک
  23. استفاده از لینک‌های داخلی
  24. فعال کردن ویژگی‌های AMP
     

اهمیت وبلاگ نویسی

 

در شبکه‌های اجتماعی فعال شوید

 

1. استفاده از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

برند شما بدون حضور در شبکه‌های مجازی آن هم در سال 2020 مانند زندگی بیهوده پاتریک در کارتون باب اسفنجی است که در زیر یک سنگ زندگی می‌کرد! اگر می‌خواهید که وبلاگ شما دیده شود، شبکه‌های مجازی بهترین و مهم‌ترین جای ممکن برای اشتراک گذاری پست‌های شما هستند. برای شروع بهتر است ابتدا به سراغ پلتفرم‌های پرطرفدار بروید. در ایران اینستاگرام، توییتر و لینکدین به همراه تلگرام مهم‌ترین گزینه‌های شما خواهند بود. هرچند برای فعالیت‌های بین المللی فیسبوک را نیز نباید فراموش کنید.
در این پلتفرم‌ها، معمول‌ترین راه توسعه و تبلیغ وبلاگ، ساخت پست‌های مختلف با لینک مقالات وبلاگ‌ها به همراه توضیح کوتاهی است که خوانندگان را برای کلیک کردن روی لینک مقاله تشویق می‌کند. علاوه بر پست‌های معمولی گزینه‌های خاص‌تری مانند استوری اینستاگرام که قابلیت لینک گذاری دارد و فیسبوک ادز نیز وجود دارند.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی (راهنمای جامع و قدم به قدم)

 

پاتریک

 

2. اشتراک گذاری با انجمن‌های همفکر

گروه‌های تلگرامی، اینستاگرامی و لینکدین به همراه فروم ها محل‌های خوبی برای دستیابی به مخاطبان خاص که به محتوای شما علاقه دارند به حساب می‌آیند. ما به مجموعه این مکان‌ها و محل‌های مشابه انجمن‌های همفکر می گوییم. زمانی که شما یک انجمن یا گروه مرتبط با خود را پیدا کنید شانس بیشتری برای پیدا کردن مخاطبان واقعی خواهید داشت و مطمئن می‌شوید افراد بیشتری به مطالب شما علاقه پیدا می‌کنند. اگر این مسیر را برای توسعه و تبلیغ وبلاگ خود انتخاب کردید، باید پست‌های خود را با دقت منتشر کنید، با پست‌های افراد دیگر تعامل داشته باشید و مطمئن شوید که محتوای ارزشمندی را برای به اشتراک گذاری آماده کرده‌اید. اگر در زمان انتشار و به اشتراک گذاری مقالات خود به این نکات دقت نکنید ارزش کار خود را پایین خواهید آورد.

 

 

3. استفاده از قدرت سایر منابع وبلاگ نویسی

یکی از محل‌هایی که می‌توانید انجمن‌های همفکر خود را در آنجا بیابید و ترافیک بیشتری به سوی وبلاگ خود هدایت کنید، سایت‌های با محتوای اطلاعات محور مانند Reddit و Quora هستند. از آنجایی که تاپیک ها و مباحث موجود در این سایت‌ها فرمت مکالمه‌ای دارد فرصت‌های نسبتاً تبلیغاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مقالات وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید و تبلیغ کنید.

 

 

4. ترکیب تلاش‌های خود با vlogging

کلمه Vlogging از ترکیب دو کلمه ویدئو (videos) و وبلاگ نویسی (blogging) به وجود آمده است. این روش می‌تواند بسیار پرطرفدارتر از وبلاگ نویسی معمولی باشد زیرا ابزارهای قدرتمندی مانند یوتیوب یا آپارات، که در ایران تقریباً جای یوتیوب را تا حدودی پر کرده است، در سطح وب وجود دارند که به vlogging قدرت زیادی می‌دهند. در حال حاضر یک سوم کاربران اینترنت در جهان از یوتیوب استفاده می‌کنند و آپارات نیز بعد از گوگل پر بازدیدترین سایت ایران است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً در یوتیوب یا آپارات کانال داشته باشید تا از طریق به اشتراک گذاری ویدیوها در این سایت‌ها لینک‌های بیشتری برای وبلاگ خود بسازید و به توسعه و تبلیغ وبلاگ خود کمک کنید.
 

ولاگ چیست؟ به چه کسی ولاگر می‌گویند؟

 

5. تعامل با اینفلوئنسر ها

شما می‌توانید با بهره گیری از بازار گسترده‌ای که اینفلوئنسرها در اختیار شما قرار می‌دهند، دسترسی خود را به مخاطبان بیشتر افزایش دهید. اینفلوئنسرها توانسته‌اند با قابلیت‌های بالایی که دارند در حوزه فعالیت خود به عنوان عوامل ایجاد کننده ترند ها شناخته شوند و تعداد زیادی دنبال کننده در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام یا سایر موارد به دست آورده‌اند.
وقتی اینفلوئنسر ها به شکلی صادقانه، قابل اعتماد و بی طرفانه مطالب وبلاگ شما را به بقیه پیشنهاد می‌کنند و به پست‌های شما لینک می‌دهند، پیشنهادات آن‌ها نسبت به کمپانی‌ها و سلبریتی ها برای دنبال کنندگانشان معتبرتر و قابل باورتر خواهد بود. بنابراین اگر این افراد به اشتراک گذاری پست‌های وبلاگ شما علاقه مند شوند مطمئن باشید که توجه بیشتری به مطالب شما خواهد شد.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید:‌ اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟


برای آزمایش این روش، روی پلتفرم‌هایی از شبکه‌های مجازی که بیشتر در آن‌ها فعالیت می‌کنید تحقیق کنید و لیستی از اینفلوئنسر ها یا حساب‌های کاربری محبوب مرتبط با حوزه فعالیت خود انتخاب نمایید. سپس با محتوای تولیدی آن‌ها تعامل داشته باشید و با آن‌ها برای توسعه و تبلیغ وبلاگ خود صحبت کنید. فراموش نکنید که حتماً در ازای این تبلیغ باید چیزی را به آن‌ها پیشنهاد دهید که همیشه پول نیست! زمانی که پیشنهاد شما برای اینفلوئنسر ها ارزشمند باشد آنها میل بیشتری برای به اشتراک گذاری پست‌های شما خواهند داشت.

 

 

تبلیغ از طریق سایر راه‌ها

 

6. ساخت فضای عضویت کاربران

اگر از طریق سایت‌های طراحی شده با وبزی به وبلاگ نویسی روی آورده‌اید قطعاً متوجه این موضوع شده‌اید که فضای کاربری بهترین گزینه برای افزایش تعامل مخاطبان با شما است. با ایجاد فضای کاربری و عضویت کاربران در سایت شما، نتنها آن‌ها یک قسمت ویژه در سایت برای خود خواهند داشت، بلکه این موضوع احتمال بازگشت آن‌ها به سایت شما را افزایش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد با ارسال ایمیل آن‌ها را از جدیدترین پست‌های خود مطلع کنید. همچنین کاربران با عضویت در سایت می‌توانند برای پست‌های شما کامنت بگذارند و به نویسنده‌های مهمان در سایت شما تبدیل شوند.
از طرف دیگر شما نیز می‌توانید پست‌هایی که اعضا بیشتر می‌پسندند را ببینید، مکالمات آن‌ها در بخش کامنت ها را بخوانید و متوجه شوید که کاربران و مخاطبان سایت شما به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارند. به این ترتیب شما می‌توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید و برنامه بازاریابی خود را بر اساس این شناخت تنظیم نمایید.

 

 

7. تبلیغ در گوگل

یکی از راه‌های بسیار مؤثر توسعه و تبلیغ وبلاگ خود، تبلیغ در گوگل است. تبلیغ در گوگل رایگان نیست اما اگر درست در این راه هزینه کنید خیلی سریع به نتایج شگفت آوری خواهید رسید. به همین دلیل گوگل ادز پرطرفردار ترین روش توسعه و تبلیغ وبلاگ به حساب می‌آید. این پلتفرم تبلیغ آنلاین به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با پرداخت هزینه‌های تعیین شده، محتوای وبلاگ خود را با بخش عظیمی از مخاطبان بالقوه در شبکه تبلیغاتی گوگل نشان دهند.

 

با استفاده از تبلیغ در گوگل می‌توان به 90 درصد کاربران اینترنت دسترسی پیدا کرد

 

به این ترتیب به هیچ وجه نباید این فرصت را از دست دهید. زیرا در میان این حجم از عظیم از کاربران، قطعاً می‌توانید مخاطبان هدف خود را بیابید. در گوگل ادز این امکان فراهم شده تا مخاطبان خود را بر اساس محل زندگی، دسته سنی، جنسیت، کلمات کلیدی و .... پیدا کنید. با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کرده‌ایم توصیه می‌کنیم حتماً شرایط تبلیغ در گوگل را بررسی نمایید.

 

هزینه تبلیغات گوگل


8. ساخت خبرنامه هفتگی

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های توسعه و تبلیغ وبلاگ، ساخت خبرنامه هفتگی یا همان ایمیل مارکتینگ است که همچنان کارآمد و مؤثر به نظر می‌رسد. برخلاف تصویر عده‌ای، ایمیل مارکتینگ نمرده! بلکه امروز بسیار سر حال تر و زنده‌تر از همیشه است. این روش بازاریابی یکی از بهترین روش‌ها برای به اشتراک گذاری محتوا با اعضای سایت محسوب می‌شود و چک کردم ایمیل‌های شما می‌تواند به یک عادت روزانه برای آن‌ها تبدیل شود.
اگر می‌خواهید ایمیل‌هایی داشته باشید که خوانندگان شما به خواندن آن‌ها علاقه نشان دهند، باید چند مرحله مهم را پشت سر بگذارید. در ابتدا باید یک لیست از مخاطبان با استفاده از وبلاگ خود بسازید. برای این کار می‌توانید از فرم‌های ثبت نام آنلاین و پاپ آپ ها استفاده کنید تا ایمیل‌های مخاطبان خود را جمع آوری نمایید. زمانی که کاربران در سایت شما عضو می‌شوند حتماً با ارسال یک ایمیل خوش آمد گویی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهید. در این ایمیل خوش آمد گویی باید مهم‌ترین بخش‌های وبلاگ و سایت خود را به همراه لینک‌های آن‌ها به کاربران معرفی کنید. حالا می‌توانید به صورت هفتگی یا ماهانه مهم‌ترین و بهترین پست‌های خود را در یک ایمیل جمع آوری کنید و برای کاربران خود ارسال نمایید. فراموش نکنید که از خلاقیت خود و قالب‌های آماده کمک بگیرید تا یک قالب مخصوص برای خبرنامه‌های خود بسازید.

 

 

9. اضافه کردن لینک به امضای ایمیل‌های خود

این کار یک راه ساده برای توسعه و تبلیغ وبلاگ خود و افزایش تعداد بازدید وبلاگ خواهد بود. راه‌های مختلفی برای طراحی امضای ایمیل‌ها به صورت حرفه‌ای وجود دارد. امضای حرفه‌ای باید گرافیکی بوده، به شدت خلاصه باشد و تمام راه‌های دسترسی به شما و وبلاگتان را شامل شود. یک تصویر گرافیکی کوچک به همراه نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس سایت یا وبلاگ به همراه راه‌های ارتباطی دیگر همچون صفحات شبکه‌های مجازی می‌تواند یک امضای کامل برای ایمیل شما به حساب آید.

 

 

10. نویسندگی مهمان در سایر وبلاگ‌ها

نویسنده مهمان در وبلاگنویسندگی مهمان به شما این اجازه را می‌دهد تا صدای خود را به مخاطبان بالقوه‌ای که به آن‌ها دسترسی ندارید برسانید. در این روش شما باید سعی کنید تا به عنوان نویسنده مهمان بتوانید مطالب خود را در سایت‌های معتبر و محبوب حوزه فعالیت خود قرار دهید.
شما می‌توانید سایت مهمان را از طریق جستجو و تحقیق در بین سایت‌های بزرگ حوزه فعالیت خود انتخاب کنید. همچنین سایت‌هایی مانند ویرگول که کاربر محور هستند نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای نویسندگی مهمان باشند.
با قرار دادن نوشته‌های خود در سایر سایت‌های می‌توانید از بک لینک‌ها یا توضیح کوتاهی از وبلاگ خود در متن قرار داده شده استفاده کنید تا توجه‌های بیشتری به سایت و وبلاگ خود جلب نمایید.

 

 

11. سخنرانی در رویدادها

اغلب افراد زمانی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند قدرت بازاریابی رو در رو را دست کم می‌گیرند. در حالی که بسیاری از برندهای بزرگ از همین روش‌های به نظر قدیمی و ساده برای رشد خود بهره برده‌اند. تا زمانی که به صورت رو در رو با مخاطبان خود صحبت نکنید نمی‌توانید شناخت دقیق و بدون نقصی از نیازهای آن‌ها داشته باشید.


برای متوجه شدن میزان تأثیر گذاری این روش کافی است به این فکر کنید زمانی که خود شما در حال استفاده از خدمات دیگران هستید، دوست دارید فرد مورد نظر را از نزدیک ببینید و در ابتدا میزان توانایی‌های آن فرد را بررسی کنید و سپس نیازهای خود را به او گوش زد کنید. این فرد از نظر شما بسیار قابل اعتماد تر خواهد بود. برند شما و وبلاگ شما نیز دارای شخصیت مستقلی است که باید شناخته شود و اعتماد مردم را به دست آورد. با صحبت کردن در رویدادها ابتدا می‌توانید قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را نشان دهید و سپس خیلی کوتاه و تنها در چند جمله به وبلاگ خود نیز اشاره گذرایی داشته باشید. بعد از سخنرانی نیز می‌توانید با افراد بیشتری از مخاطبان بالقوه خود آشنا شوید و نیازهای آن‌ها را بهتر بشناسید. فراموش نکنید که یک کارت ویزیت با آدرس وبلاگ خود نیز به همراه داشته باشید تا بعد از آشنایی با افراد، این کارت ویزیت‌ها را به آن‌ها بدهید.

 

 

اصلاح کردن محتوا


12. اضافه کردن امکان به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

شما می‌توانید از کاربران خود استفاده کنید تا به توسعه و تبلیغ وبلاگ شما کمک کنند. برای این کار باید ابتدا شما به آن‌ها کمک کنید تا به ساده‌ترین روش ممکن محتوای شما را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی مکان‌هایی هستند که کاربران اینترنت اکثر اوقات فراغت خود را در آن‌ها می گذارنند، باید به مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت خود اجازه دهید تا به راحتی بتوانند مطالب شما را در صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارند.
شما با استفاده از سایت سازهایی مانند وبزی می‌توانید به راحتی دکمه‌های اشتراک در فضای مجازی را به سایت و وبلاگ خود اضافه کنید. در بعضی از قالب‌ها این قابلیت از قبل قرار داده شده تا کار شما را آسان کنند.

 

 

 

13. استفاده از کال تو اکشن‌های قدرتمند 

کال تو اکشن یا CTA (Call To Action) عبارت‌های کوتاهی عموماً به همراه لینک هستند که کاربران شما را به انجام یک عمل خاص تشویق می‌کنند. این عمل یا کار خاص می‌توانید عضویت در خبرنامه وبلاگ شما، به اشتراک گذاری یک پست، خرید از فروشگاه آنلاین شما یا موارد مشابه باشد. به این ترتیب شما می‌توانید بیشتر از پتانسیل‌های مخاطبان خود برای توسعه و تبلیغ وبلاگ کمک بگیرید.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید:‌ cta چیست؟ راهنمای جامع ساخت cta یا دکمه فراخوان (آموزش گام به گام)


مثال‌های زیادی برای کال تو اکشن‌ها وجود دارد؛ اما عموماً همه آن‌ها یک سری ویژگی‌های خاص دارند. کال تو اکشن‌ها دارای دکمه‌ها رنگی، پس زمینه‌ای سفید برای جلب توجه بیشتر به متن و فونت‌های متفاوت و بزرگ هستند تا بتوانند تا حد امکان دیده شوند.
 

 

14. ساخت تصاویر گرافیکی همچون اینفوگرافیک و نمودارها

متن‌ها و تصاویر قسمت‌های معمولی هر پست وبلاگی هستند اما اگر می‌خواهید متفاوت باشید باید خلاقیت بیشتری از خود بروز دهید. بنابر این براساس مطالبی که در پست‌های وبلاگی خود می‌نویسید از اینفوگرافک ها، نمودارها و تصاویر گرافیکی استفاده کنید تا محتوای تصویری خود را غنی‌تر نمایید.
اگر یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش داشته باشد، یک اینفوگرافیک به اندازه یک مقاله کامل می‌ارزد! سعی کنید اطلاعات ریز و عمیقی از حوزه فعالیت خود تهیه کنید و آن‌ها را به صورت اینفوگرافیک و نمودار در آورید. تصاویر گرافیکی که ایجاد می‌کنید باید این قابلیت را داشته باشند تا خارج از مقاله و بدون هیچ متن پیش زمینه یا پس زمینه‌ای بتوانند اطلاعات خود را به مخاطبان انتقال دارند. در این صورت احتمال به اشتراک گذاری آن‌ها بسیار بیشتر از مقالات متنی شما خواهد بود.

 

استفاده از اینفوگرافیک ها در وبلاگ

 

15. استفاده همزمان از رسانه‌های مختلف

از راه‌های مختلفی برای رساندن صدای خود به مخاطبان استفاده کنید. در دنیای دیجیتال امروز شما نمی‌توانید تنها با تایپ کردن حرف خود را به گوش دیگران برسانید. از منابع مختلف که می‌توانند به توسعه و تبلیغ وبلاگ شما کمک کنند بهره بگیرید و سعی کنید از تمام پلتفرم‌های موجود برای دستیابی به مخاطبان استفاده کنید. علاوه بر این مخاطبان مختلف دوست دارند محتوای شما را از طریق راه‌های مختلفی دریافت کنند. برای مثال بعضی از افراد طرفدار پادکست‌ها هستند، بعضی دیگر اینفوگرافیک و عکس‌ها را می‌پسندد و تعداد زیادی از افراد نیز طرفدار محتوای ویدیویی هستند.
البته استفاده از همه این روش‌ها به صورت همزمان هم شما و هم مخاطبانتان را گمراه خواهد کرد اما ما پیشنهاد می‌کنیم حداقل از دو راه گوناگون در پست‌های خود استفاده کنید. برای مثال ترکیب متن‌ها با تصاویر گرافیکی یا ویدیوها می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

 

16. نوشتن کتاب الکترونیکی

فرقی نمی‌کند که برای لذت بردن از نوشتن یک وبلاگ را شروع کنید یا قصد داشته باشید از وبلاگ خود پول در آورید، در هر صورت زمانی می‌توانید موفق شوید که در حوزه فعالیت خود دارای مهارت باشید و محتوای شما کاربردی باشد. نوشتن یک کتاب الکترونیکی بهترین گزینه برای نشان دادن کامل میزان مهارت‌ها و توانایی‌های شما در زمینه فعالیتتان خواهد بود. در واقع کتاب الکترونیکی نسخه‌ای گسترده‌تر و تخصصی‌تر از وبلاگ شما است که اطلاعات قابل توجه تری را در خود جای داده است. برای مثال اگر آشپز هستید و به وبلاگ نویسی روی آورده‌اید می‌توانید یک کتاب راهنمای آشپزی برای چند نوع غذای خاص بنویسید و روی وبلاگ خود قرار دهید.
لازم نیست که کتاب شما خیلی پرحجم یا دارای قابلیت چاپ گسترده باشد حتی 20 صفحه مطلب مفید نیز می‌تواند کافی باشد. یک کتاب راهنما شامل جداول و محتوا، بخش‌ها و فصل‌های مختلف، مقدمه و یک جمع بندی است. قطعاً نوشتن یک کتاب کار ساده‌ای نیست اما به توسعه و تبلیغ وبلاگ شما کمک زیادی خواهد کرد.

 


17. ترجمه پست‌ها به زبان‌های دیگر

ترجمه پست‌ها به زبان‌های دیگرآیا به زبان‌های دیگری نیز مسلط هستید؟ پس از این توانایی برای توسعه و تبلیغ وبلاگ خود استفاده کنید. با ترجمه پست‌های خود به زبان‌های دیگر می‌توانید مخاطبان بسیار بیشتری را هدف بگیرید. سایت خود را دو زبانه کنید تا دسترسی شما به مخاطبان چندین برابر شوند. البته باید دقت زیادی برای این کار به خرج دهید زیرا تنها ترجمه یک متن نمی‌تواند آن را برای یک فرهنگ دیگر مناسب کند.

 


توانایی‌های سئو خود را افزایش دهید


18. تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را جدی بگیرید

سئو فرآیندی است که طی آن به محتوای خود کمک می‌کنید تا بهتر در نتایج جستجوی گوگل دیده شوند. بر این اساس شما باید یک برنامه شخصی سئو برای خود تنظیم کنید. در اولین قدم باید تلاش کنید تا بتوانید در نتایج جستجو کلمات کلیدی و عبارات کلیدی پرجستجو در زمینه کاری خود رتبه بالاتری کسب نمایید. برای مثال اگر فرضاً وبلاگ آشپزی داشته باشید، عبارت کلیدی "دستور پخت" اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: 8 روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت


برای اینکه بدانید کدام یک از کلمات کلیدی بهترین گزینه برای شما هستند باید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. زمانی که این کلمات را پیدا کردید باید از آن‌ها در تیترها، پاراگراف‌ها، توضیحات و سایر بخش‌های مختوای خود استفاده کنید. در ادامه ما نکات بیشتری برای سئو در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

تحقیق کلمه کلیدی

 


19. بهینه کردن برچسب‌های متا

متا در واقع همان چیزی است که در نتایج جستجو به نمایش در می‌آید. مواردی مانند توضیحات، تیتر و آدرس وبلاگ در مجموع متا را تشکیل می‌دهند. متا هر صفحه و هر مقاله با سایر صفحات متفاوت است. برای بهینه کردن این موارد باید از کلمات کلیدی خود در آن‌ها استفاده کنید. با اینکه عبارت‌های متا بسیار کوتاه هستند اما اهمیت زیادی در نمایش مطالب شما دارند زیرا گوگل به شدت روی وجود کلمات کلیدی در متا حساس است و کاربران نیز براساس توضیحات و تیتری که در نتایج گوگل نشان داده می‌شود برای کلیک کردن یا نکردن روی لینک مطلب شما تصمیم می‌گیرند.

 


20. نوشتن تگ alt

کاربرد متن جایگزین یا alt text

تگ Alt در واقع همان Alternative text یا متن جایگزینی است که برای توضیح عکس‌ها در کد صفحات شما نوشته می‌شود. تگ Alt در حالت عادی به نمایش در نخواهد آمد اما زمانی که افراد نابینا از صفحه خوان‌ها برای خواندن صفحات شما استفاده می‌کنند از طریق این تگ می‌توانند توضیح کوتاهی در مورد عکس‌های موجود در متن به دست آورند. علاوه بر این تگ alt به الگوریتم‌های موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند تا تشخیص دهند عکس‌های شما چه چیزی را نشان می‌دهند. از این رو شما باید از کلمات کلیدی خود در این تگ‌ها استفاده کنید تا موتورهای جستجو عکس‌های مطالب شما را مرتبط با مطلبتان تشخیص دهند.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: 10 نکته طلایی برای سئو سایت و کسب رتبه بالا در گوگل

 


21. یادگیری از رقبای موفق

رقبا همواره بهترین راهنماهای شما برای سئو کردن وبلاگتان هستند. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد تا هر چند وقت یک بار رقبای خود را تحلیل کنید. برای اینکه بهترین رقبای خود را بشناسید، کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل سرچ کنید و ببینید که مقالات کدام سایت در بالای نتایج نمایش داده می‌شود.
مقالاتی که رتبه‌های اولیه نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند اهمیت زیادی دارند. روی لینک‌های این مقالات کلیک کنید و سپس ساختار آن‌ها را از ابتدا تا انتها بررسی کنید. تیترها، طول مقاله، نحوه استفاده از کلمات کلیدی، لینک‌ها و مواردی از این دست مهم‌ترین مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.
بعد از انجام این کار برای چند نتیجه اول که در واقع بهترین مقالات رقبای شما هستند، کل داده‌هایی که از مجموع این مقالات کسب کرده‌اید را جمع بندی کنید و با استفاده از نقاط مثبت آن‌ها مقالاتی بنویسید که از همه آنها بهتر باشند. به این ترتیب شانس شما برای به دست آوردن رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو و توسعه و تبلیغ وبلاگ خود بسیار بیشتر خواهد شد.

 


22. به دست آوردن بک لینک

بک لینک هالینک‌های موجود در منابع آنلاین خارجی کاربران را به سایت شما هدایت می‌کنند. استفاده از لینک‌ها یکی از بهترین متدهای بهبود سئو سایت است؛ زیرا از این طریق موتور جستجو متوجه می‌شود که مطلب شما اهمیت زیادی دارد و سایر سایت‌ها نیز به آن اشاره کرده‌اند. برای به دست آوردن بک لینک باید تلاش زیادی داشته باشید و از استراتژی‌های مختلفی همچون نویسندگی مهمان، قرار دادن لینک مطالب سایت خود در دایرکتوری‌ها و موارد دیگر استفاده کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟


23. استفاده از لینک‌های داخلی

علاوه بر لینک‌های خارجی، استفاده از لینک‌های داخلی نیز به توسعه و تبلیغ وبلاگ شما کمک می‌کند. در اینجا شما از طریق یک پست وبلاگی برای یک پست وبلاگی دیگر مسیری باز می‌کنید تا خوانندگان سایر مطالب شما را نیز ببینند.

 

زمانی که در نوشتن محتوای یک پست هستید، قطعاً فرصت این را پیدا می‌کنید تا در مورد سایر مطالب خود نیز صحبت کنید و لینک مطالب مرتبط و تکمیل کننده را در محتوای خود قرار دهید.

 

دقت کنید که لینک‌های داخلی بیش از اندازه و نا مرتبط تنها باعث از دست دادن مخاطبان واقعی شما خواهد شد. پس تنها در مواردی که لازم می دانید برای اطلاعات بیشتر نیاز به معرفی یک مطلب وجود دارد لینک آن را در محتوای خود قرار دهید.

 


24. اضافه کردن نشانه گذاری شِما به وبلاگ

نشانه گذاری شما یا schema markup به همراه AMP که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم دو روش اصلی گوگل برای شناسایی اطلاعات ساختاری نوشته شما و نحوه درست نمایش آن در نتایج جستجو هستند. نشانه گذاری شما در واقع کدی است که به گوگل کمک می‌کند تا ساختار وبلاگ شما را درک کند و تشخیص دهد مطالب شما باید با چه نوع اسنیپی به نمایش در آید. اگر در هنگام جستجو در گوگل دقت کرده باشید گاهی اوقات در نتایج جستجو گزینه‌های اضافه در زیر لینک یک مطلب دیده می‌شود. این‌ها در واقع همان نشانه گذاری‌های شما هستند. مواردی مانند امکان انتخاب دسته‌های مختلف یک سایت یا امکان تماس مستقیم مثال‌هایی از این شماها هستند.

 


25. فعال کردن ویژگی‌های AMP

AMP (صفحات بهینه شده برای موبایل) یکی دیگر از مواردی است که به گوگل اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد مطلب شما کسب کند. AMP با انجام بهبودهایی روی صفحات سایت شما آن‌ها را از لحاظ حجم سبک‌تر کرده و خوانایی آن‌ها در صفحات موبایلی را بیشتر می‌کند. به این ترتیب سرعت بارگذاری سایت شما در صفحات موبایلی بیشتر خواهد شد. با فعال کردن ویژگی‌های مربوط به AMP گوگل مطالب شما را در لیست مطالب مناسب برای دستگاه‌های موبایلی قرار می‌دهد و احتمال دیده شدن شما در نتایج جستجویی که توسط موبایل‌ها انجام شده بیشتر می‌شود. به این ترتیب شما با استفاده از AMP به توسعه و تبلیغ وبلاگ خود خصوصاً در دستگاه‌های موبایلی کمک بیشتری خواهید کرد.

 

 

برای ساخت وبلاگ خودتان آماده اید؟ همین حالا بصورت رایگان شروع کنید!
 

۵
از ۵
۳۳ مشارکت کننده
لیلا گفت:
ممنون خیلی جامع و عالی بود
من مدتیه از سایت یک سوال دارم استفاده میکنم که در بخش 10 نویسندگی مهمان در سایر وبلاگ‌ها همانطور که توضیح دادید خیلی کاربردی بوده و توصیه می کنم دوستان استفاده کنند.
سعید گفت:
ممنون از سایت عالیتون.

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید