Clicky

25 استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک

 

سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

25 استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک

 

برخلاف آنچه که بسیاری از افراد فکر می‌کنند، بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک همیشه پر هزینه نیست. در واقع، بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی کم هزینه و مؤثر -از ایجاد وب سایت حرفه‌ای تا بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر- وجود دارند که با بودجه کم قابل انجام هستند.

 

با این حال، بسیاری از افراد آشنایی کاملی با این استراتژی‌ها ندارند و ممکن است ندانند که باید چگونه از این استراتژی‌های بازاریابی کم هزینه استفاده کنند. ما برای کمک به شما در یافتن بهترین گزینه‌های موجود، لیستی از 25 استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک را جمع آوری کرده‌ایم.

 

این مقاله می‌تواند یک راهنمای کامل برای شروع بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک باشد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

 

1. ساخت وب سایت حرفه‌ای

 

طراحی سایت حرفه ای

 

حضور در دنیای آنلاین برای شناساندن برند خود به دیگران اهمیت بسیار زیادی دارد. شما با ساخت یک وبسایت حرفه‌ای می‌توانید تمام اطلاعات مرتبط با کسب و کار خود را به دیگران نمایش دهید.

 

حضور در اینترنت و دنیای وب امروزه به یک ضرورت برای هر کسب و کاری تبدیل شده است. با ایجاد یک سایت حرفه‌ای، افراد به راحتی می‌توانند شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند و همچنین اعتبار شما در نزد آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. 

 

علاوه براین شما با استفاده از سایت حرفه‌ای خود می‌توانید محتوای مناسب همچون پست‌های وبلاگی، ویدیوها، کتاب‌های الکترونیکی و ... را در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا آن‌ها را به برند خود نزدیک‌تر کنید. ساخت یک وب سایت حرفه‌ای در گذشته کار بسیار سخت و دشواری بود و نیاز به مهارت زیادی داشت.

 

اما امروزه شما می‌توانید بدون هیچ دانش کد نویسی با استفاده از سایت ساز وبزی به راحتی یک وبسایت حرفه‌ای و کامل را برای کسب و کار خود طراحی کنید. قالب های آماده وبزی می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت یک وبسایت حرفه‌ای برای خود داشته باشید و با قدرت وارد دنیای آنلاین شوید.

 

2. صنعتی که در آن فعال هستید را بشناسید

 

سایت ساز وبزی

 

زمانی که تصمیم می‌گیرید بازار کسب و کار خود را بشناسید، اهمیت زیادی دارد که از صنعت خود شناخت داشته باشید و رابطه خود با سایر رقبا و بازار هدف خود را بشناسید. با تحقیق کردن در مورد شرکت‌های دیگری که در زمینه فعالیت شما حضور دارند و شناخت نیازهای مشتریان خود، شما قادر خواهید بود بهترین استراتژی برای موفیت کسب و کار خود را انتخاب کنید.

 

برای اینکه در مورد رقبای خود اطلاعات بیشتری به دست آورید، می‌توانید یک آنالیز SWOT (آنالیز نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها) یا تحقیق عمیق در مورد وضعیت آن‌ها انجام دهید.

 

این کار به شما کمک می‌کند تا یک پلن بازاریابی قوی بر اساس نقاط قوت و ضعف رقبای خود ایجاد کنید و فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت خود را بشناسید. در همین زمان، به تحقیق بازار برای شناخت بهتر مشتریان هدفی که محصولات شما مناسب آن‌ها هستند ادامه دهید.

 

این کار نیز به شما اجازه می‌دهد تا بازار هدف خود را مشخص کنید و مزایای محصولات خود را برای برطرف کردن نیاز مشتریان بررسی نمایید. زمانی که اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کردید، شما می‌توانید از طریق پرسونای خریدار، نمای کلی از مشتری هدف خود به دست آورید و تمام خواسته‌ها، نیازها، علایق و آنچه مشتری از شما انتظا دارد را مشخص کنید.

 

3. هویت برند خود را شکل دهید

 

سایت ساز وبزی

 

ایجاد هویت برند، یک استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک است که به متقاعد کردن مشتریان به خرید از شما کمک زیادی می‌کند. هویت برند شامل هر چیز مرتبط با برند از رنگ‌های استفاده شده در برند تا زبان برند و لحن برند می‌شود.

 

یکی از اساسی‌ترین المان‌های هویت برند، طراحی یک لوگو حرفه‌ای است. یک لوگو خوب می‌تواند روی طرز فکر مشتریان نسبت به کسب و کار شما تأثیر بگذارد و به شما کمک می‌کند تا از سایر رقبای خود متمایز شوید. از همه مهم‌تر، لوگو باعث حرفه‌ای به نظر رسیدن کسب و کارتان شود. از آنجایی که لوگو همانند صورت برند شما است، باید به شکل دقیقی بیانگر کسب و کار شما باشد و به طور قدرتمندی بتواند با بازار هدف شما ارتباط برقرار کند.

 

بنابراین دقت زیادی در طراحی لوگو داشته باشید زیرا در آینده زمانی که کسب و کار شما شهرت بیشتری پیدا کرد، لوگو نقش بسیار مهمی در هویت برند شما بازی خواهد کرد. بعد از ساخت لوگو آن را در سایت حرفه‌ای خود، صفحات شبکه‌های اجتماعی، مدارک و اسناد شرکت و هر جایی که به کسب و کار شما مربوط است استفاده کنید.

 

علاوه بر لوگو استفاده از رنگ‌های مناسب، انتخاب فونت مناسب و سایر بخش‌های مرتبط با هویت برند نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

4. ارائه آسانسوری (elevator pitch) فوق العاده ای داشته باشید

 

سایت ساز وبزی

 

ارائه آسانسوری اصطلاحی است که به معنای ارائه نمای کلی از یک ایده، محصول، سرویس یا پروژه است که از آن برای جلب توجه سریع مخاطبین استفاده می‌شود تا آن‌ها را متقاعد کنید به آنچه می‌خواهید بگویید توجه کنند. ارائه آسانسوری یا سخنرانی آسانسوری باید در زمان کوتاهی بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه انجام بگیرد.

 

از آنجایی که مدیران شرکت‌های بزرگ وقت زیادی برای گوش دادن به ایده‌های افراد ندارند، افراد خلاق سعی می‌کنند در مدت زمان کوتاهی که در آسانسور در کنار مدیران قرار می‌گیرند، ایده خود را مطرح کنند و نظر او را به خود جلب نمایند. به همین دلیل به آن ارائه آسانسوری گفته می‌شود.

 

زمانی که به صورت مستقیم با مشتریان بالقوه یا شرکای تجاری خود پشت تلفن یا در یک رویداد ارتباط برقرار می‌کنید، باید از فرصت پیش آمده استفاده کنید. آماده کردن یک ارائه آسانسوری به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان بسیار کوتاهی آنچه شرکت شما انجام می‌دهد و دلایل جذابیت آن را برای مشتریان یا شرکای تجاری بالقوه خود توضیح دهید.

 

یک ارائه آسانسوری خوب، باید جذاب و به یادماندنی باشد و به این سؤال که چرا شرکت شما خاص است پاسخ دهد. این ارائه نه تنها باید خدمات یا محصولات شما را برجسته کند بلکه باید شامل اهداف و ارزش‌های شرکت شما باشد. ارائه آسانسوری یک استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک است که می‌تواند خصوصاً در جلب سرمایه گذار و شریک تجاری بسیار اثر گذار باشد.

 

5. یک وبلاگ قدرتمند بسازید

 

راه اندازی سایت با سایت ساز وبزی

 

ساخت وبلاگ اصلی‌ترین استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک است. هدف اصلی ایجاد یک وبلاگ این است که خاص بودن و حرفه‌ای بودن کسب و کار شما را برجسته کند.

 

علاوه بر این وجود یک وبلاگ می‌تواند به بهبود سئو وبسایت شما نیز کمک می‌کند. با نوشتن محتوای کارآمد و با ارزش در زمینه صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، می‌توانید تجربیات و ارزش‌های خود را در نزد خوانندگان مقاله برجسته کنید.

 

این کار به شما کمک می‌کند تا برند خود را در نزد مشتریان قابل اعتماد تر کنید، نظر آن‌ها در مورد خدمات و محصولات خود را بهبود دهید، وفاداری مشتریان خود را افزایش دهید و مشتری جدید کسب کنید.

 

6. یک استراتژی بازاریابی محتوایی بسازید

 

طراحی سایت حرفه ای با وبزی

 

ساخت وبلاگ اولین قدم در ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوای، هسته اصلی بازاریابی لینکی یا لینک سازی است. در بازاریابی محتوایی از محتواهای با ارزش و در گیر کننده استفاده می‌شود تا به صورت ارگانیک و از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، مشتریان بیشتری را برای کسب و کار کوچکتان به ارمغان آورد.

 

با اینکه پست‌های وبلاگی معمول‌ترین فرم بازاریابی محتوایی هستند اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:

 

•    دوره‌های آنلاین

•  کتاب‌های الکترونیکی

•    اینفوگرافیک ها

•    پادکست‌ها

•    پست‌های ویدیوی

•    ویدیوهای یوتیوب

•    مقالات

 

شما می‌توانید بر اساس نوع کسب و کار خود و نیازهای مشتریان خود از انواع مختلف محتواها استفاده کنید. هر نوع از محتوایی که انتخاب می‌کنید، فراموش نکنید که هدف اصلی شما ارائه اطلاعات با ارزش به مشتریان بالقوه است تا آن‌ها را به برند خود جلب کنید.

 

7. مقاله مهمان بنویسید

 

سایت ساز وبزی

 

زمانی که در حال بازاریابی برای کسب و کار کوچک خود هستید، می‌توانید از منتشر کردن مقالات در وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبرتر برای جلب نظر مشتریان بالقوه کمک بگیرید. مقالات مهمان در واقع مقالاتی هستند که شما آن‌ها را برای سایر وبلاگ‌ها و سایت‌ها می‌نویسید و به آن‌ها برای ایجاد محتوای با ارزش کمک می‌کنید.

 

با ایجاد پست‌های مهمان استراتژیک در سایت‌ها و وبلاگ‌های معتبر، می‌توانید ترافیک ورودی به آن سایت‌ها را به سایت خود هدایت کنید. شما می‌توانید با ویرایشگران و سردبیرهای سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید تا مقالات با ارزش شما را در سایت خود منتشر کنند.

 

همچنین می‌توانید از سایت‌هایی که به صورت رایگان امکان ارسال مقالات را فراهم کرده‌اند استفاده کنید. سایت‌هایی مانند ویرگول گزینه خوبی برای انجام اینکار هستند. در هنگام نوشتن مقاله مهمان، در کنار توجه به نوشتن محتوای ارزشمند و ارجینال، می‌توانید لینک‌های خود را نیز قرار دهید.

 

این لینک‌ها به عنوان بک لینک شناخته می‌شوند و می‌توانند خوانندگان را به صورت مستقیم به سایت شما بفرستند. اینکار به بالا بردن سئو سایت شما نیز کمک می‌کند.

 

8. سئو سایت را بهبود دهید

 

فروشگاه ساز وبزی

 

برای اینکه مشتریان بالقوه بتوانند سایت شما را پیدا کنند، باید سئو سایت خود را بهبود دهید. SEO یا بهبود موتور جستجو، فرآیندی است که باعث بهبود رتبه شما در گوگل و افزایش ترافیک ورودی به سایت شما می‌شود.

 

سئو نیز یک استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک است که باعث قرار گرفتن کسب و کار شما در مرکز توجهات می‌شود. برای قوی‌تر کردن سئو خود، باید کلمات یا عباراتی که معمولاً توسط مشتریان بالقوه شما در گوگل جستجو می‌شوند را در سایت خود قرار دهید.

 

این عبارات یا کلمات به عنوان کلمات کلیدی شناخته می‌شوند. شما می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را از طریق انجام تحقیق کلمه کلیدی در پلتفرم‌های مختلف مانند گوگل آنالیتیکس پیدا کنید همچنین سئو شامل موارد تکنیکال نیز می‌شود. برای مثال بهبود سرعت صفحات و واکنش گرا بودن صفحه در موبایل نیز اهمیت زیادی دارد.

 

9. از اعلامیه‌های مطبوعاتی استفاده کنید

 

فروشگاه ساز وبزی

 

زمانی که کسب و کار شما به دست آورد با اهمیتی (مانند ساخت یک محصول جدید یا ارائه یک خدمت منحصر به فرد) دست پیدا می‌کند، از مزایای اعلامیه‌های مطبوعاتی برا جلب توجه مردم استفاده کنید. این استراتژی بازاریابی کم هزینه به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند خیلی سریع در بین مردم شناخته شوند.

 

شما می‌توانید اعلامیه مطبوعاتی را تدوین کنید و برای یک سایت یا وبلاگی که در حوزه خبررسانی در صنعت شما فعالیت دارد ارسال کنید. همچنین می‌توانید هزینه‌های کمی بپردازید تا سایت‌های خبری به صورت رپورتاژ آگهی این اعلامیه‌های مطبوعاتی را برای شما پخش کنند.

 

10. از تبلیغات کلیکی استفاده کنید

 

فروشگاه ساز وبزی

 

تبلیغات کلیکی یا PPC یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی است که توسط گوگل یا پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین انجام می‌گیرد. در این نوع تبلیغ، زمانی که روی تبلیغات شما کلیک می‌شود باید مبلغی را به تبلیغ کننده پرداخت کنید.

 

این روش یک استراتژی بازاریابی کم هزینه کارآمد برای کسب و کارهای کوچک است که می‌تواند به گسترش آگاهی از برند شما کمک کند و باعث افزایش دسترسی شما به مخاطبان شود. اگرچه تبلیغات کلیکی رایگان نیست اما نسبت به بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر به صرفه‌تر است.

 

نکته مثبت اینجاست که شما با هر بودجه‌ای می‌توانید برای خود تبلیغ کنید. نکته مهم در تبلیغات کلیکی آنالیز نتایج آن است. آنالیز نتایجی به شما کمک می‌کند بهترین استراتژی را برای تبلیغات کلیکی انتخاب کنید.

 

11. از CTA های قانع کننده استفاده کنید

 

سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

CTA یا Call-To-Action عبارت‌های کوتاهی هستند که مخاطبان هدف را به انجام یک کار تشویق می‌کنند. CTA یا فراخوان عمل باعث می‌شود تا کاربران و مخاطبان هدف با انجام کارهایی که از آن‌ها می‌خواهید وارد قیف بازاریابی شوند.

 

برای مثال عضویت در خبرنامه، امتحان کردن رایگان سرویس یا تکمیل کردن فرآیند خرید همگی یک CTA هستند. CTA عبارت‌های کوتاه ولی تأثیر گذاری هستند. در حقیقت CTA می‌تواند باعث از دست دادن مشتری یا تبدیل آن به یک خریدار شود.

 

برای نوشتن CTA های قانع کننده و قدرتمند، عبارت CTA باید تا حد امکان کوتاه، شفاف و مستقیم باشد. CTA ها باید با رنگ متفاوت و برجسته‌ای داشته باشند تا به خوبی در دید مخاطبان قرار بگیرند.

 

12. ایجاد صفحات فرود قدرتمند

 

فروشگاه ساز وبزی

 

صفحات فرود، صفحات مستقلی هستند که برای بازاریابی یا فروش یک محصول یا سرویس خاص ایجاد می‌شوند. هدف این صفحات ارسال مخاطبین به صفحه خرید، از طریق لید جنریشن یا تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران است.

 

زمانی که در حال ساخت صفحه فرود هستید، باید از طراحی چشمگیر و متن‌های درگیر کننده استفاده کنید تا مخاطبین را به کلیک کردن روی لینک‌های هدف، متقاعد نمایید. یک صفحه فرود خوب می‌تواند استراتژی بازاریابی کم هزینه‌ای باشد که نتیجه بسیار رضایت بخشی را به همراه خواهد داشت.

 

13. استفاده از ایمیل مارکتینگ

 

فروشگاه ساز وبزی

 

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی کم هزینه مؤثر برای کسب و کارهای کوچک است. اگر می‌خواهید ایمیل‌های شما با ارزش باشند و تبدیل به اسپم نشوند باید محتوای مناسبی همچون پست‌های وبلاگی یا منابع با ارزش رایگان را برای مخاطبان خود فراهم کنید.

 

مخاطبین خود را به مشترکین همیشگی خبرنامه‌های هفتگی تبدیل کنید و مرتباً به صورت هفتگی خبرنامه‌های خود را برای آن‌ها ارسال نمایید. زمانی که مشترکین زیادی در لیست ایمیلی خود داشته باشید، می‌توانید برای آن‌ها ایمیل‌های هدفمند بر اساس علایق و سلایق مخاطبان ارسال نمایید.

 

برای اینکه بتوانید لیست ایمیلی خود را بزرگتر کنید و مخاطبان بیشتری را به مشترکین خبرنامه‌های هفتگی خود تبدیل کنید، می‌توانید از طریق پیشنهادهای مخصوص همچون یک کتاب الکترونیکی قابل دانلود از طریق ایمیل یا یک کد تخفیف رایگان برای خرید از فروشگاه، آدرس ایمیل آن‌ها را به دست آورید.

 

14. از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

 

طراحی سایت حرفه ای

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فرایندی است که در آن محتوای مناسب در شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام، تلگرام و توییتر با هدف تبلیغ برند شما به اشتراک گذاشته می‌شوند. این فرآیند شامل تعامل با مخاطبان برای ایجاد آگاهی از برند، ساخت وفاداری به برند و فروش بیشتر نیز خواهد شد. برای شروع، باید بهترین پلتفرم یا شبکه مجازی که مشتریانتان در آن‌ها وقت می‌گذرانند را پیدا کنید.

 

شما باید بدانید که مخاطبانتان بیشتر از کدامی کی از شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام، پین‌تر است، تلگرام، توییتر، لینکدین و... استفاده می‌کنند. بر اساس داده‌هایی که از رفتار مخاطبان خود به دست آوردید، روی پلتفرم و شبکه مجازی مد نظر یک صفحه برای شرکت خود بسازید. در این صفحه باید محتوایی را قرار دهید که نماینگر برند شما باشند، با مخاطبان هدف شما ارتباط خوبی برقرار کنند و ارزش واقعی برای ارائه داشته باشند.

 

همچنین شما باید با مخاطبان خود از طریق بخش کامنت ها ارتباط داشته باشید؛ زیرا این کار یک روش مؤثر در ایجاد رابطه‌ای مستحکم و طولانی مدت با مخاطبانتان خواهد شد.

 

15. آگاهی محلی را نسبت به برند خود افزایش دهید

 

فروشگاه ساز وبزی

 

بازاریابی کسب و کار کوچک خود را به صورت آفلاین انجام دهید و محبوبیت برند خود را در بین مردم افزایش دهید. اینکار نیاز به بودجه زیادی ندارد. شما می‌توانید ابتدا با کارهای کوچکی مانند شرکت در رویدادهای محلی یا حضور در اخبار محلی انجام دهید. به این ترتیب به تدریج می‌توانید یک پایگاه مردمی قوی برای خود در قدم‌های اولیه ایجاد کنید.

 

اسپانسر رویدادهای محلی شود، محصولات و خدمات خود را در تجمعات، فستیوال‌ها و ورک شاپ های محلی ارائه کنید. همچنین می‌توانید وارد پروژه‌های عام المنفعه و خیریه شوید. جمع کردن کمک برای افراد بی بزاعت کمک در انجام پروژه‌های انجمن‌های خیریه و مواردی از این دست علاوه بر این که یک کار انسان دوستانه است می‌تواند آگاهی نسبت به برند شما را افزایش دهد و همچنین مشتریان بیشتری که برای کارهای خوب شما ارزش قائل هستند، برای شما به همراه خواهد داشت.

 

16. ایجاد انجمن برای برند

 

فروشگاه ساز وبزی

 

در خلال انجام پروژه‌های بازاریابی، حتماً به فکر ساخت یک انجمن برای برند خود باشید. انجمن برند، در واقع همان مشتریان و طرفدارانی هستند که تبدیل به دنبال کنندگان وفادار شما شده‌اند و از این که شما را به دیگران معرفی کنند خوشحال خواهند شد.

 

یک پایگاه قوی در شبکه مجازی و داشتن دنبال کنندگان وفادار و همچنین پایگاه مردمی به صورت محلی می‌توانند انجمن قدرتمندی برای برند شما باشند. علاوه بر این کارهایی مانند برگزاری یک رویداد پرسش و پاسخ آنلاین یا آفلاین، پخش ویدیوهای پشت صحنه تولید محصولات یا ارائه خدمات یا اضافه کردن فروم یا انجمن به سایت که به مخاطبان اجازه ارتباط با یکدیگر را بدهد می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی جمع آوری یک انجمن قدرتمند باشد.

 

17. تعامل با مخاطبان خود را افزایش دهید

 

سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

با گسترش شبکه‌های مجازی، تعامل با کاربران به یک استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک تبدیل شده است. ارائه چیزی که باعث تشویق و انگیزه در مشتریان بالقوه شود، یک روش حالی برای ایجاد تعامل با مخاطبان است.

 

از طریق برگزاری رقابت‌های آنلاین، چالش‌های مجازی و مواردی از این دست، مخاطبان خود را تشویق کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند. توجه مخاطبان را با ارائه جایزه‌های متقاعد کننده به برندگان، مانند کد تخفیف‌های ارزنده، جلب کنید.

 

هرچه میزان به اشتراک گذاری پست‌ها توسط مخاطبان بیشتر شود، ریچ و آگاهی از برند شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. شما می‌توانید از پیشنهادهای جذاب و انگیزشی برای دعوت از مخاطبان جدید نیز استفاده کنید. مثلاً مخاطبان خود را تشویق کنید تا در ازای دعوت از دوستان خود کد تخفیف دریافت کنند. برنامه‌های ارجاعی یک روش قدرتمند برای افزایش لید هستند زیرا مردم به توصیه‌های دوستان قابل اعتماد خود گوش می‌دهند.

 

18. مشاوره رایگان ارائه دهید

 

فروشگاه ساز وبزی

 

با ارائه مشاوره رایگان، مشتریان آینده نگر را به سمت برند خود هدایت کنید. این یک روش عالی برای ترغیب مشتریانی است که در مورد خرید محصول یا خدمات شما تردید دارند. هرگز در هنگام مشاوره خریداران خود را برای خرید تحت فشار قرار ندهید. در عوض، به آن‌ها نشان دهید که محصول و خدمات شما چگونه به نیازها و خواسته‌های آن‌ها پاسخ می‌دهند تا آن‌ها را به محصول خود علاقه مند کنید.

 

19. از گوریلا مارکتینگ استفاده کنید

 

فروشگاه ساز وبزی

 

گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی یک استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک است که در آن از روش‌های خلاقانه و غیر متعارف برای جلب نظر مخاطبین استفاده می‌شود. این تکنیک به عنصر شگفت زده کردن مخاطب متکی است و شامل چیزهای مختلفی مانند ویدیوهای وایرال، هنر خیابانی و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی می‌شود.

 

برای اینکه یک بازاریابی چریکی مؤثر داشته باشید باید محتوای خلاقانه، به یاد ماندنی و شگفت آور ایجاد کنید. هدف این نوع بازاریابی جلب توجه مخاطبان نسبت به برند شما و به یاد ماندن در ذهن مخاطبان است.

 

20. حفظ رابطه قوی با مشتریان

 

ایجاد روابط عمیق و با معنی با مخاطبان یک استراتژی بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک است که به شما اجازه می‌دهد تا وفاداری مشتریان خود را افزایش دهید. همه اعضای تیم شما – از بخش بازاریابی گرفته تا بخش فروش و پشتیبانی- باید با دقت به نیازهای مشتریان گوش دهند و با صبر و احترام به این نیازها پاسخ دهند.

 

این کار مخصوصاً در پیگیری مشتریان سابق اهمیت زیادی پیدا می‌کند. حتی زمانی که کاربران فرآیند خرید را تکمیل می‌کنند، سعی کنید تا با آن‌ها به وسیله محتوای با ارزش و پیگیری محترمانه تعامل داشته باشید. اگر به آن‌ها نشان دهید که اهمیت زیادی برای آن‌ها قائل هستید، احتمال بازگشت دوباره آن‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.

 

در حقیقت مطالعات نشان داده 93 درصد از مشتریان کمپانی‌هایی که خدمات پس از فروش خوبی ارائه می‌دهند، دوباره از آن‌ها خرید می‌کنند.

 

21. از مشتریان بخواهید نظر خود را در مورد شما اعلام کنند

 

سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

رضایت مشتری و نظر مثبت آن، در قانع کردن مشتریان جدید تأثیر بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، باید از مشتریان خود بخواهید تا تجربیات مثبت خود در مورد کسب و کار شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید این نظرات مثبت و توصیه نامه‌ها را در وب سایت خود منتشر کنید تا اعتبار برند خود را افزایش دهید.

 

بنابراین حتماً در سایت خود بخشی برای نظرات مثبت کاربران در نظر بگیرید. علاوه بر این می‌توانید از مشتریان خود بخواهید به صورت ویدیویی رضایت خود را اعلام کنند و این ویدیوها را در صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارید.

 

22. در کنفرانس‌ها حضور فعال داشته باشید

 

فروشگاه ساز وبزی

 

زمانی که در حال تصمیم گیری برای نحوه بازاریابی کسب و کار خود هستید، به دنبال کنفرانس‌ها و رویدادهای مربوط به کسب و کار خود باشید. حضور در یک رویداد حرفه‌ای مرتبط با کسب و کارتان روش موثری برای جلب توجه مشتریان احتمالی و شرکای تجاری است. شما می‌توانید به راحتی رویدادها و کنفرانس‌های مرتبط با حوزه کاری خود را با یک جستجوی ساده در گوگل پیدا کنید.

 

همچنین می‌توانید یک قدم جلوتر رفته و در کنفرانس‌ها در مورد کسب و کار خود ارائه داشته باشید. شما در ارائه خود می‌توانید از راهکارهای تجاری که شما را از سایر رقبا برجسته می‌کند استفاده کنید تا نظر مشتریان احتمالی را جلب نمایید. وجود بینش‌های اصیل و قانع کننده در ارائه، می‌تواند شما را به یک رهبر متفکر با یک راه حل عملی برای کمک به مردم تبدیل کند.

 

23. به صورت حضور و آنلاین اقدام به شبکه سازی کنید

 

سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

شرکت در کنفرانس‌ها و رویدادهای حرفه‌ای باعث می‌شود تا مردم بیشتر با کسب و کار شما آشنا شوند. علاوه بر این شما می‌توانید از فرصت به دست آمده در این رویدادها استفاده کنید و اقدام به شبکه سازی نمایید. با مدیران، همکاران، سرمایه گذاران و سایر افراد حرفه‌ای که در این رویدادها حضور دارند آشنا شوید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

 

به این ترتیب بعد از شرکت در چند رویداد حرفه‌ای شما با شبکه‌ای از افراد حرفه‌ای ارتباط خواهید داشت که در آینده می‌توانند فرصت‌های زیادی را برای شما فراهم کنند. علاوه بر این یک صفحه در LinkedIn ایجاد کنید تا آنچه را انجام می‌دهید با سایر کارآفرینان به اشتراک بگذارید.

 

لینکدین شبکه اجتماعی است که برای برقرار ارتباط کاری و نمایش رزومه طراحی شده است. بنابراین می‌توانید در محیط این شبکه با افراد حرفه‌ای که نیاز دارید ارتباط برقرار کنید.

 

این صفحه را به وبسایت خود لینک کنید و در پروفایل خود موقعیت شغلی خود را مشخص نمایید. شما می‌تواند پست‌های با ارزش و مرتبط با کسب و کار خود را در این صفحه قرار دهید تا از طریق آن متشریان بیشتر، شرکا یا حتی سرمایه گذاران آینده خود را تحت تأثیر قرار دهید.

 

24. به دنبال فرصت‌های بازاریابی مشترک باشید

 

فروشگاه ساز وبزی

 

بازاریابی مشترک روشی است که در آن دو شرکت با یکدیگر در یک کمپین تبلیغاتی مشترک همکاری می‌کنند. این کار برای هر دو طرف سودمند است زیرا منابع مورد نیاز را کاهش می‌دهد و باعث افزایش دسترسی به مخاطبان می‌شود. برای اینکار ابتدا باید رابطه مناسبی با کسب و کارهای مرتبط که رقبای شما نیستند داشته باشید.

 

وجود محصولات یا خدمات مشابه که مخاطب هدف یکسانی دارند اهمیت زیادی در این نوع بازاریابی دارد. دو طرف در این نوع بازاریابی می‌توانند برای هم تبلیغ کنند و به این صورت شما می‌توانید به مخاطبان شریک خود نیز دسترسی داشته باشید.

 

25. ایجاد مشارکت معنادار

 

فروشگاه ساز وبزی

 

در هنگام توسعه استراتژی بازاریابی در کسب و کار کوچک خود، به خاطر داشته باشید که ارتباطات حرفه‌ای شما می‌توانند به سفیران برند شما تبدیل شوند. به همین دلیل، ایجاد و حفظ روابط تجاری با شرکا و سایر افراد فعال در زمینه فعالیت شما اهمیت زیادی دارد.

 

حتی زمانی که تعامل چهره به چهره محدودی دارید، می‌توانید از طریق پلتفرم‌های حرفه‌ای مانند لینکدین با آن‌ها در ارتباط باشید، مرتباً کارهای آن‌ها پیگیری کنید و همواره پذیرای آن‌ها در همکاری‌های مشترک باشید. اگر این ارتباطات حرفه‌ای، از کار کردن با شما راضی باشند و به شما اعتقاد داشته باشند، به احتمال زیاد شما را به مشتریان بالقوه معرفی و توصیه می‌کنند.  

۵
از ۵
۲۶ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید