Clicky

آموزش طراحی لندینگ پیج حر‌فه‌ای (صفحه فرود) در کمتر از یک ساعت

آموزش طراحی لندینگ پیج حر‌فه‌ای

ما وب‌سایت را طراحی می‌کنیم که به کمک آن به اهداف مختلف بازاریابی کسب‌وکارمان برسیم؛ اما لندینگ پیج را طراحی می‌کنیم تا فقط و فقط به یک هدف مشخص مثل دریافت اطلاعات مخاطبان جدید یا تبدیل آن‌ها به خریدار دست پیدا کنیم. به همین دلیل اصول طراحی وب سایت با اصول طراحی یک لندینگ پیج کاملاً متفاوت است.

چرا ساخت لندینگ پیج یا صفحه‌ی فرود حرفه‌ای اهمیت زیادی برای سایت شما دارد؟ در حال حاضر هر بازاریاب حرفه‌ای به خوبی می‌دادند که اولین قدم اساسی برای حضور قدرتمند در بازار آنلاین، ساخت یک وبسایت حرفه‌ای است. برای اینکه این سایت به موفقیت‌ها و اهداف تعیین شده شما دست پیدا کند، مشتریان بیشتری برای شما به دست آوردی و فروش شما را افزایش دهد باید یک صفحه فرود یا لندینگ پیج حرفه‌ای برای آن طراحی کنید. خوشبختانه سایت ساز وبزی می‌تواند با قالب های آماده مختلف خود به شما برای ساخت صفحه فرود حرفه‌ای و در عین حال رایگان کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید تا بیشتر با لندینگ پیج‌ها آشنا شویم.

 

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود یک صفحۀ مستقل در وب‌سایت شماست که با هدف جذب کاربر، دریافت سرنخ (Lead) یا تبدیل کاربر به مشتری طراحی می‌شود. این صفحه یکی از اجزای کمپین‌های بازاریابی است که به کمک آن می‌توانید پیشنهاد ارزشمند و هیجان‌انگیز خود را به کاربران ارائه کنید.

برای اینکه کاربران بیشتری وارد لندینگ پیج شما شوند، می‌توانید لینک آن را در قالب یک ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید یا در صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. همچنین می‌توانید با طراحی پاپ آپ، لایت باکس یا نوشتن پست‌های وبلاگی، از مخاطبان خود بخواهید که وارد لندینگ پیج شما شوند.

نکتۀ دیگر اینکه تا دلتان بخواهد می‌توانید برای وب‌سایت خود و پیشنهاد‌های جذابتان لندینگ پیج بسازید؛ اما باید به این نکته توجه کنید که پیشنهادهایتان باید حسابی دل مخاطب را ببرد و او را وادار به انجام کاری مثل تکمیل یک فرم، کلیک روی یک دکمه یا خرید محصول کنند. در واقع باید اعتماد مخاطبان را جلب کنید تا با انجام چنین کارهایی وارد قیف بازاریابی شما شوند.

پیشنهاد وبزی: حالا که با مفهوم لندینگ پیج آشنا شده‌اید، بهتر است با مفهوم قیف بازاریابی هم آشنا شوید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعۀ ادامه این مقاله سَری به مقالۀ «قیف بازاریابی چیست؟» بزنید و بعد برگردید و ادامۀ این مقاله را بخوانید.


چرا ساخت صفحه فرود مهم است؟

در بازاریابی آنلاین، با ساخت صفحه فرود یا لندینگ پیج می‌توانید بازدیدکنندگان سایت را به انجام کارهای مختلفی تشویق و هدایت کنید و از این طریق در نهایت آن‌ها را به مشتریان بالقوه خود تبدیل نمایید. این کارها می‌توانند مواردی مانند خرید از فروشگاه آنلاین شما، عضویت در خبرنامه و موارد بسیار زیادی از این دست باشند. هدف شما از ساخت لندینگ پیج هرچه که باشد، باید برای آن یک CTA  یا دکمه فراخوان طراحی کنید.

 

در واقع صفحه فرود یک صفحه مستقل از سایت شماست که یک هدف بسیار خاص و ویژه را دنبال می‌کند. اگر صفحه فرود بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد، سایت شما به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا خواهد کرد.

 

چرا ساخت صفحه فرود مهم است؟


صفحه فرود باید چگونه باشد؟

•    از نظر محتوایی، صفحه فرود باید تنها یک پیام ساده را منتقل کند. این صفحه باید انجام یک کار را تبلیغ کند و مزایای انجام این کار را برای بازدید کنندگان به خوبی روشن نماید.
•    طراحی لندینگ پیج باید تنها از هدف این صفحه که انجام یک کار است حمایت کند. به همین دلیل صفحه فرود باید ساده و بدون پیجیدگی باشد. یعنی طراحی این صفحه باید به گونه‌ای باشد که توجه کاربر را به هیچ چیز دیگری غیر از انجام کار مورد نظر جلب نکند و تجربه کاربری روانی برای بازدیدکنندگان به وجود آورد.
•    همانطور که اشاره کردیم هدف نهایی ساخت صفحه فرود این است که کاربران روی موارد مورد نظر شما برای انجام یک کار کلیک کنند. علاوه بر طراحی، متن‌های استفاده شده در صفحه نیز باید این هدف را دنبال کنند. دکمه‌هایی که می‌خواهید بازدید کننده روی آن کلیک کند باید کاملاً نظر او را جلب کند. بنابراین حتی میکروکپی (متن روی دکمه‌ها) باید توجه کاربر را جلب کرده و نسبت به پس زمینه دارای طراحی و رنگ متفاوتی باشد.
•    همه عناصر صفحه باید با هم انسجام داشته باشند و سرتیتر، زیر تیتر، دکمه‌ها و تصاویر نیز باید پیام صفحه فرود را به روشی قدرتمند و مؤثر نشان دهند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: صفحه فرود یا لندینگ پیچ چیست؟ چگونه یک صفحه فرود یا لندینگ پیچ بسازیم؟

 

 صفحه فرود چگونه کار می‌کند؟

برای اینکه صفحه فرود بتواند به اهداف تعیین شده خود دست پیدا کند ابتدا باید ترافیک ورودی مناسبی داشته باشد. شما می‌توانید از راه‌های مختلفی این ترافیک را برای لندینگ پیج خود فراهم کنید:


•    استفاده از قدرت ایمیل مارکتینگ و ارسال لینک صفحه فرود به اعضای سایت از طریق ایمیل
•    پست کردن لینک صفحه فرود در صفحات مجازی همچون اینستاگرام، توییتر، لینکدین و تلگرام.
•    قرار دادن لینک لندینگ پیج در پست‌های وبلاگی. اگر وبلاگ ندارید توصیه می‌کنیم ساخت یک وبلاگ را شروع کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.
•    بهبود صفحه فرود برای موتورهای جستجو با استفاده از ابزارهای سئو که می‌توانند شانس شما برای دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل را افزایش دهند.
•    ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل و استفاده از لینک صفحه فرود برای به دست آوردن مشتریان بالقوه


همه این موارد از جمله بهترین راه‌های موجود برای بالا بردن ترافیک صفحه فرود شما هستند. حالا باید تصمیم بگیرید که بازدیدکنندگان بعد از ورود به صفحه فرود و انجام کاری که شما از آن‌ها می‌خواهید یا همان کلیک کردن روی دکمه‌های موجود در این صفحه، به کدام بخش از سایت شما منتقل شوند؟ در واقع این همان هدف اصلی شما از ساخت صفحه فرود است.
شما می‌توانید بازدید کنندگان را به صفحه خرید، پر کردن فرم‌های آنلاین، صفحه اصلی سایت یا موارد مشابه دیگری هدایت کنید. برای انتخاب بهترین هدف باید ابتدا نیازهای خود را به خوبی تشخیص دهید و بر اساس این نیازها و اهداف کسب و کار آنلاین خود تصمیم بگیرید.


نکاتی که باید در ساخت صفحه فرود به آن توجه کنید

•    هدف خود را تعیین کنید. هدف خود از ساخت صفحه فرود را با جزئیات مشخص کنید و کاری که انتظار دارید در این صفحه انجام شود را بررسی کنید.
•    انتخاب اجزای بصری صفحه. تصمیم بگیرید که وجود کدام عناصر در صفحه لازم هستند
•    ایجاد یک CTA. برای بازدیدکنندگان خود مشخص کنید که باید چه کاری در صفحه انجام دهند.
•    طراحی قانع کننده‌ای برای ساخت صفحه فرود در نظر بگیرید. بازدید کنندگان سایت خود را با یک طراحی چشم نواز درگیر کنید تا احتمال کلیک کردن آن‌ها را افزایش دهید.
•    از متن‌های فریبنده استفاده کنید. متن شما باید مختصر و مفید باشد تا بتواند بازدید کنندگان را به خواندن متن‌ها تشویق کند.
•    از تصاویر استفاده کنید. تصاویر زیبا با رنگ‌های متنوع که توضیح دهنده هدف صفحه شما باشند می‌توانند کاربران را بیشتر به کلیک کردن تشویق کنند.
•    مزایای خود را برجسته کنید. به بازدیدکنندگان اجازه دهید تا بدانند با عمل به CTA شما از چه مزایایی بهره مند می‌شوند.
•    مستقیماً برای فروش محصولات یا خدمات خود اقدام کنید. از صریح بودن نترسید. هدف خود از ساخت صفحه فرود را به یاد داشته باشید و برای رسیدن به هدف خود از اقدام مستقیم برای فروش محصول یا خدمات خودداری نکنید.


چک لیست ساخت صفحه فرود

در مجموع ساخت صفحه فرود حرفه‌ای بسیار ساده است کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید.
1.    یک قالب برای صفحه فرود خود انتخاب کنید. (بسته به نوع هدفی که دارید قالب‌های مختلفی برای صفحه فرود وجود دارد)
2.    برای صفحه فرود خود یک اسم انتخاب کنید.
3.    محتوای خاص خود برای صفحه فرود را ایجاد کنید. (متن‌ها، دکمه‌ها، CTA و ...)
4.    استفاده از تصاویر را فراموش نکنید.
5.    از نام دامنه‌ای مرتبط با سایت خود استفاده کنید.
6.    مطمئن شوید تمام لینک‌ها و CTA هایی که در صفحه قرار داده‌ای به درستی کار می‌کنند.
7.    سئو لندینگ پیج خود را فراموش نکنید. توضیحات متا و تیتر سئو خود را وارد کنید.
8.    صفحه فرود را منتشر نمایید!

 

یک لندینگ پیج حرفه ای چه ساختاری دارد؟

بعد از یادگیری تعریف و کاربرد لندینگ پیج، حالا وقت آن است که برای طراحی یک لندینگ پیج جذاب و خاص آماده شوید. اما قبل از هر چیز، لازم است یک بار دیگر مهم‌ترین اصل در طراحی لندینگ پیج را باهم مرور کنیم:

 

«اعتماد کاربران را جلب کنید.»

 

برای این کار، باید به چیدمان عناصر مختلف در کنار هم و محتوایی که در صفحه فرود منتشر می‌کنید حسابی توجه کنید؛ چون هرکدام روی اقدام‌ها و رفتار کاربران تأثیر می‌گذارد. در واقع «ساختار» یا به‌قولِ فرنگی‌ها «آناتومی» است که یک لندینگ پیج را حرفه‌ای و لندینگ پیج دیگر را غیرحرفه‌ای می‌کند.

ما هم در ادامه قصد داریم شما را با ۹ بخش اصلی لندینگ پیج‌ها آشنا کنیم و نکته‌هایی برای طراحی بهتر آن‌ها ارائه کنیم. بیایید از اولِ اول صفحه فرود یعنی سربرگ شروع کنیم.

اجزای مهم لندینگ پیج

1. سربرگ (Header)

یک صفحه فرود مناسب و حرفه‌ای باید بازدیدکنندگان را متقاعد کند که اقدامی انجام دهند. اگر می‌خواهید چنین صفحه‌ای داشته باشید، باید برای لندینگ پیج خود هدفی تعیین کنید و تمامی اجزای آن را متناسب با هدف خود کنار هم بچینید. اول هم باید با طراحی سربرگ یا هدر (Header) شروع کنید.

هرچقدر سربرگ‌های ساده‌تری طراحی کنید، نتیجۀ بهتری هم می‌گیرید.

یک سربرگ ساده شامل لوگوی برند شما و یک منوی همبرگری است.

 

منوی همبرگری یک آیکن کوچکِ سه‌خطی است که در بسیاری از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها برای نمایش منوی اصلی وب‌سایت استفاده می‌شود.

 

فرض کنید قرار است به‌زودی از یک محصول یا خدمت جدید در وب‌سایت خود رونمایی کنید. در این مواقع می‌توانید سراغ طراحی لندینگ پیج‌هایی بروید که در اصطلاح به آن‌ها Coming soon landing page یا «لندینگ‌پیج‌های رونمایی» می‌گویند.

در طراحی این نوع از لندینگ پیج‌ها (یا بهتر بگوییم هر لندینگ پیجی)، باید لینک‌ها، دکمه‌ها و گزینه‌های اضافی را از روی هدر حذف کنید تا توجه کاربران به محتوای اصلی صفحه جلب شود.

 

2. بخش قهرمان (Hero Section)

بخش قهرمان ناحیه‌ای است که در زیر لوگو و منوی لندینگ پیج شما نشان داده می‌شود. برای اینکه این بخش را به‌خوبی تکمیل کنید، لازم است اطلاعات زیر را در آن بنویسید:‌

  • توضیح محصول، خدمت یا پیشنهادی که می‌خواهید ارائه کنید؛
  • پاسخ به این سؤال که «چرا کاربران باید به شما اعتماد کنند؟»؛
  • مزایای خرید از شما؛
  • توضیح دربارۀ ‌اقدامی که کاربران باید انجام دهند.

وظیفۀ شما در بخش قهرمان این است که به‌خوبی توجه کاربر را جلب کرده و او را متقاعد کنید که به‌سرعت اقدامی انجام دهد یا اینکه به مطالعۀ محتوای لندینگ پیج ادامه دهد.

پیش‌نیاز: قبل از اینکه سراغ 7 گام بعدی برویم، لازم است با عناصر اصلی یک صفحه فرود آشنا شوید:

  • عنوان (Headline): عنوانِ پیشنهادی که می‌خواهید ارائه کنید باید منحصربه‌فرد، کوتاه و دقیق باشد. شما می‌توانید برای این بخش از ترکیب یک تیتر اصلی با یک تیتر فرعی (زیرتیتر) استفاده کنید یا اینکه فقط از یک عنوان استفاده کنید. در هر حالت اندازه و فونت تیتر شما باید بزرگ‌تر از سایر متن‌های صفحه و متفاوت با آن‌ها باشد.
  • توضیحات (Description): با توضیحات صفحه فرود باید به کاربران بگویید که با انجام اقدام خواسته‌شده در این صفحه چه پاداشی دریافت می‌کنند. توضیحات باید کوتاه نوشته شوند تا مخاطب خسته نشود. ضمن اینکه شما صفحۀ بزرگی در اختیار دارید و حتماً لازم نیست که تمامی توضیحات خود را فقط در یک بخش بنویسید. به‌جای این کار می‌توانید از بخش‌های مختلف صفحه استفاده کنید.
  • تصاویر و طراحی بصری: در طراحی صفحه‌های فرود لازم است از تصاویر زیبا و خاصی استفاده کنید تا توجه کاربران جلب شود. علاوه بر تصاویر، می‌توانید از ویدیوهای کوتاه با مدت‌زمان کمتر از 60 ثانیه (Short-form video) استفاده کنید که تأثیرگذاری بیشتری نسبت به استفاده از تصاویر دارد.

دکمۀ دعوت به اقدام (Call To Action): دکمۀ دعوت به اقدام همان دکمه‌ای است که به‌صورت برجسته یا با رنگ و فونت خاصی کاربران را به انجام کاری دعوت می‌کند. این دکمه را می‌توانید در قسمت‌های مختلف لندینگ پیج قرار دهید. (برای آشنایی بیشتر با این دکمه‌ها می‌توانید مقالۀ «CTA چیست؟» را در وبلاگ وبزی بخوانید.)

 

3. محتوای جذاب و قانع‌کننده

هر صفحه فرود بسته به هدفی که دارد می‌تواند محتواهای مختلفی داشته باشد. برای مثال، اگر برند شما یک برند جدید است و کاربران با محصول شما آشنا نیستند، لندینگ پیجی که طراحی می‌کنید باید شامل بخش‌هایی مثل سؤالات متداول کاربران یا لیست ویژگی‌های محصول و خدماتتان باشد.

ضمن اینکه محتوای صفحه فرود شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • واضح و مختصر باشد: جمله‌هایی که استفاده می‌کنید باید واضح و شفاف باشند. همچنین تا جایی که می‌توانید جمله‌ها را کوتاه بنویسید و از اصطلاحات پیچیده استفاده نکنید.
  • قانع‌کننده باشد: هر جمله‌ای که می‌نویسید باید کاربر را قانع کند که به صفحۀ درستی وارد شده و پیشنهاد شما برای او مناسب است. برای اینکه قانع‌کننده به نظر برسید باید در محتوای خود روی مزایا تمرکز کنید.
  • کاربر را راهنمایی کند: محتوایی که در لندینگ پیج خود منتشر می‌کنید باید مخاطب را برای انجام کاری هدایت و راهنمایی کند. علاوه بر این، با طراحی و چیدمان مناسب صفحه باید کاری کنید که کاربران به‌راحتی در صفحه پیمایش (Scroll) کنند.

 

4. تصاویر جذاب

برای استفاده از عکس در لندینگ پیج یک قانون خیلی مهم وجود دارد: هر تصویری که در صفحه فرود قرار می‌دهید باید به متن آن صفحه مرتبط باشد؛ در غیر این صورت باید آن را دور بیندازید! از طرفی باید در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید پیشنهاد خود را به بهترین شکل با کمک تصاویر ارائه کنید.

 

5. CTA منحصربه‌فرد

ما در وب‌سایت‌ با دکمه‌های مختلف دعوت به اقدام یا CTA مواجه هستیم؛ مثل اشتراک در خبرنامه، تکمیل فرم تماس یا خرید یک محصول. اما در لندینگ پیج فقط و فقط باید از یک CTA مشخص استفاده کنیم.

نکتۀ 1: وقتی که کاربران فقط با یک دعوت به اقدام مواجه شوند، احتمال اینکه آن اقدام را انجام دهند بیشتر خواهد بود.

نکتۀ 2: دکمۀ CTA را بیش‌ از یک بار در صفحه نمایش دهید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

6. فرم‌ها

گاهی اوقات هدف از ایجاد لندینگ پیج، تکمیل یک فرم خاص توسط کاربران است. در زمان ایجاد چنین فرم‌هایی که در اصطلاح به آن‌ها فرم تولید سرنخ (lead generating form) می‌گویند، باید:

  • یک هدر کوتاه به فرم اضافه کنید و هدف فرم را مشخص کنید؛
  • کنار قسمت‌هایی که برایتان مهم است علامت بزنید تا کاربر حتماً آن را پُر کند؛
  • هر قسمت را به اندازۀ کافی بزرگ کنید تا کاربر به‌راحتی روی آن‌ها کلیک کند؛
  • توضیحی دربارۀ پاداش یا نتیجۀ تکمیل فرم بنویسید؛
  • در صورت بروز خطا، پیام خطا را به‌صورت خطی نمایش دهید.

نکته: تمامی افرادی که وارد لندینگ پیج شما می‌شوند، آمادۀ تبدیل‌شدن به مشتری نیستند. این افراد برای کسب اطلاعات بیشتر به پیمایش لندینگ پیج ادامه می‌دهند. به همین خاطر بهتر است فرم خود را در پایین صفحه هم قرار دهید.

 

7. نظرات مشتریان قبلی و اینفلوئنسرها

بسیاری از صفحه‌های فرود شامل نظرات مشتریان قبلی یا نقد و بررسی‌های اینفلوئنسرهای صنعت هم هستند. شما هم می‌توانید از مشتریان قبلی خود بخواهید که نظرشان دربارۀ محصول یا خدمات شما را در چند جمله بیان کنند و آن را به‌صورت متنی یا تصویری برایتان ارسال کنند تا در لندینگ پیج خود از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از اینفلوئنسرهای صنعت خود بخواهید تا محصول شما را نقد کنند.

انتشار این نظرات و نقل‌قول‌ها همراه با نام مشتری و تصویر او در صفحه فرود، توجه و اعتماد مخاطبان را بیشتر جلب می‌کند.

همچنین می‌توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) هم برای جلب اعتماد بیشتر استفاده کنید. در گزارش Stackla در سال 2021 آمده که 59 درصد از افراد معتقدند UGC معتبرترین نوع محتواست.

 

8. سؤالات متداول

لازم است در صفحه فرود یک بخش سؤالات متداول هم اضافه کنید تا شک و تردید کاربران درباره برندتان با خواندن آن برطرف شود.

مطالعۀ پرسش‌های متداول علاوه بر آسودگی خاطر کاربران باعث می‌شود که حس همدلی بیشتری با برند شما پیدا کنند. از طرفی شما هم با گوش دادن به نگرانی‌های آن‌ها می‌توانید تصمیم‌های بهتری برای توسعه کسب‌ و کار خود بگیرید.

 

9. پاورقی (footer)

فوتر یا پاورقی را هم باید مانند هدر ساده و جمع‌وجور طراحی کنید. فراموش نکنید که بهترین هدرها  و فوترها آن‌هایی هستند که فقط شامل اطلاعات ضروری و پیوندهای مهم می‌شوند.

  • معمولاً در فوترِ لندینگ پیج‌ها از عناصر زیر استفاده می‌شود:
  • لینک صفحۀ سیاست حفظ حریم خصوصی (Privacy Policy page)؛
  • لینک صفحۀ شرایط استفاده (Terms of Use page)؛
  • لوگوی برند؛
  • بیانیۀ کپی‌رایت (Copyright statement)؛

هشدار: لطفاً ‌از افزودن هرگونه عنصر اضافی به لندینگ پیج خود که باعث حواس‌پرتی کاربر می‌شود خودداری کنید!

 


ساخت صفحه فرودهای جدید را فراموش نکنید

همانطور که مشاهد کردید ساخت صفحه فرود کار نسبتاً آسانی است و با رعایت نکاتی که به آن‌ها اشاره کرده‌ایم می‌توانید به راحتی یک صفحه فرود حرفه‌ای بسازید. اما بعد از ساخت لندینگ پیج کار شما به اتمام نخواهد رسید. صفحه فرود خود را بررسی کنید. آیا این بهترین صفحه فرودی است که می‌توانید برای کسب و کار خود داشته باشید؟ برای پاسخ به این سؤال توصیه می‌کنیم چند صفحه فرود دیگر بسازید. از تست A/B استفاده کنید تا بهترین گزینه را از بین صفحات فرود ساخته شده انتخاب کنید. همچنین برای کارها و اهداف مختلف خود می‌توانید از صفحات فرود متفاوتی استفاده کنید. این نکته به نوع مخاطبانی که هدف گرفته‌اید نیز بستگی دارد.

 

و در آخر نگاهی به چک لیست نهایی لندینگ پیج بیاندازیم

  1. آن را تک صفحه بسازید! در عوض می‌توانید این تک صفحه را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید.
  2. مطالب مهمتر را در بالای صفحه قرار دهید! فراموش نکنید اغلب مخاطبان تا انتهای صفحه پیمایش نمی‌کنند. پس کال تو اکشن‌های مهم را هم در بالای سایت بگذارید.
  3. صریح و مستقیم حرف خود را بزنید! در همان بالای صفحه عنوان اصلی خود را بیاورید و خیلی صاف و پوست کنده به مخاطب بگویید که کلیک کردن یا پر کردن فرم چه سودی برای او دارد و چگونه باید اقدامی که از او انتظار دارید را انجام دهد.
  4. بر روی چگونگی اقدام هم مانور دهید! بر روی چگونگی ارائه پیشنهادتان و منافعی که برای مخاطب به همراه دارد هم توضیح دهید.
  5. با کال تو اکشن های جذاب تیر را به هدف بزنید! برای این کار از عبارات کوتاه، مستقیم و اقدام محور استفاده کنید. (برای مثال: ثبت نام، همین الان عضو شو!، همین امروز شروع کن، بیشتر بدانید و اینجا پاسخ دهید) همچنین دکمه‌های فراخوان خود را از لحاظ بصری جذاب طراحی کنید. رنگ و طرح آن باید به گونه‌ای باشد که چشم مخاطب را به سمت خود بکشاند.
  6. میزان پیمایش در صفحه را به حداقل برسانید! صفحه را با نویگیشن‌های مختلف شلوغ نکنید. حواس مخاطب نباید به گزینه‌های مختلف پرت شود. صفحه باید تمام تمرکز بازدیدکننده را به سمت کال تو اکشن جذب نماید.
  7. از محتواهای بصری تاثیرگذار غافل نشوید! برای این منظور از عناصر بصری زیبا، فیلم‌ها و عکس‌های به یادماندنی استفاده کنید.
  8. اجازه دهید بخشی از صفحه را فضای خالی تشکیل دهد! برای اینکه بیننده سردرگم نشود و تمرکز کافی برای متوجه شدن منظور شما را داشته باشد، در کنار متن‌ها و عناصر بصری خود کمی فضای خالی قرار دهید.
  9. دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را به صفحه اضافه کنید! به این طریق کاربران با به اشتراک گذاشتن لندینگ پیج شما در شبکه‌های اجتماعی خود ترافیک بیشتری را روانه سایتتان می‌کنند.
  10. فرم تماس درون صفحه قرار دهید! فرقی نمی‌کند هدف شما از ایجاد این صفحه دعوت به رویداد یا به دست آوردن سرنخ فروش باشد. یک فرم تماس کوتاه شامل نام، آدرس ایمیل و شغل در آینده حسابی به درد شما خواهد خورد.
  11. سیاست حفظ حریم شخصی خود را در صفحه بیاورید! به آنها اطمینان دهید که اطلاعات تماس آنها محرمانه خواهند ماند.
  12. در آخر از بازدیدکنندگان تشکر کنید. برای این کار می‌توانید از ایمیل‌های تشکر خوددکار استفاده کنید.

 

با وبزی در کمتر از یک ساعت لندینگ پیج بساز!

با وبزی در کمتر از یک ساعت لندینگ پیج بساز!

اگر بعد از مطالعۀ این مقاله قصد دارید یک لندینگ پیج حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان بسازید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به صفحۀ لندینگ پیج ساز وبزی بزنید و از این ابزار استفاده کنید.

وبزی یک ابزار ساده و حرفه‌ای برای ساخت لندینگ پیج است که به کمک آن می‌توانید در محیطی شبیه به فتوشاپ و در کمتر از یک ساعت برای خودتان یک لندینگ پیج جذاب بسازید.

برای شروع کافی است یکی از قالب‌های آماده را انتخاب کرده و با توجه به نیاز خود آن را ویرایش کنید.

۵
از ۵
۳۸ مشارکت کننده
هرمز هارطون گفت:
سلام و درود می خواستم بدونم یه نفر رو دارید که به من یاد بده چطوور با وبزی کار بکنم و لندینگ پیج بسازم چون ما در آسان سمینار احتمالا لندینگ پیج های خیلی زیادی رو باید تولید کنیم علاوه بر این می تونیم شما رو به مخاطبامون معرفی کنیم
    پشتیبانی وبزی گفت:
    سلام. وقت بخیر
    شما ویدیو های اموزشی وبزی را مشاهده فرمایید و هر جا سوال داشتید با پشتیبانی وبزی مطرح نمایید.
    https://doc.webzi.ir/video

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید