Clicky

5 ترفند مهم سئو در سال 2019

معیار های قطعی سئو در سال 2019

تنها چند روز به پایان سال جاری میلادی و آغاز تعطیلات  باقی مانده است. غول های بزرگ فناوری غالبا در زمان، از طرح و برنامه های آتی خودشان برای سال آینده می گویند. راهکار ها و سیاست هایی که دانستن آنها قطعا شما را در بدست آوردن شناخت بهتر از سرویس ها و محصولات آنها، کمک می کند. در این مقاله  با مرور پارامترهایی که در سال جاری بیشتر مورد توجه گوگل قرار داشتند و هم مواردی که در آینده نزدیک جزو فاکتورهای سئو قرار می گیرند، به شما کمک کنیم تا در هر برهه زمانی سایت خود را بهینه و سئو شده نگهدارید.


موتور های جست و جوی چون گوگل، تلاش می کنند که همچنان همان شخصیت محبوب مخاطبان طبق روال گذشته باشند، عملکرد مناسب و مستمری که باعث شود، کاربر روی اسم باقی رقبا یک خط قرمز بکشد و در زمان نیاز تنها به آنها مراجعه کند. هر زمانی که عبارتی را در کادر جست و جو وارد می کنید، گوگل تمام تلاشش را می کند تا نزدیک ترین نتیجه ممکن را به شما نشان دهد.


چرا که موتورهای جست و جو می خواهند در تمام سال اعتبار خود را میان کاربران حفظ کنند و حتی ارتقا بخشند. از این رو کیفیت پیشنهادات گوگل سال به سال بیشتر می شود و معیار های دقیق تری نیز برای رسیدن به صدر نتایج جست و جوی آن پدید می آیند. معیارهایی که به بهبود تجربه کاربری می انجامند و کار وب مسترها را به مراتب حساس تر می کنند. استاندارد ها و معیار هایی که  به سئو معروف اند (Search Engine Optimization).

 

سال آینده می تواند یک فرصت عالی برای پیشرفت در این زمینه باشد. چرا که موتورهای جست و جو دارند مسیر تکامل خود را به سرعت می پیمایند و به خوبی می توانند محتوای مفید و کاربردی را از دیگر محتواهای سطح اینترنت تشخیص دهند. در ادامه به معرفی 5 گرایش تازه سئو در سال 2019 می پردازیم. با مد نظر قرار دادن این نکات می توانید اطمینان پیدا کنید که سایت شما در سال آینده چه رتبه ای خواهد یافت و چقدر در کسب مخاطب هدف موفق می شود. با ما همراه باشید.

 

یک – موبایل انتخاب اول کاربران است.

 

می توان گفت موبایل ها نقش First Class را در هواپیمای گوگل دارند :) در ابتدا ماه مارس امسال بود که شرکت گوگل اعلام کرد در حال کار روی یک معیار تازه به نام Mobile-First است. این اصطلاح فنی در واقع به این معناست که اگر سایت شما دارای دو نسخه موبایل و دسکتاپ باشد، روبات های گوگل ابتدا به سراغ نسخه موبایلی سایت می روند، آن را بررسی خواهند کرد و یک نمره مشخص در رتبه بندی به آنها می دهند.
خب گوگل صراحتا به شما می گوید: اول موبایل!
هرچند این سیاست جدید به این معنا نیست که فقط نسخه موبایل بررسی خواهد شد. سایت های غیر Mobile-Friendly هم توسط گوگل شناسایی و بررسی می شوند اما خب قطعا در قیاس با رقبا، از رتبه پایین تری برخوردار خواهند شد.
تنها چند ماه بعد از ارائه Mobile-First، گوگل به نقش سرعت بارگذاری سایت هم نگاه دوباره ای کرد.


سرعت لود شدن سایت ها یکی دیگر از معیار های مهم رتبه بندی گوگل است. به یاد داشته باشید که چه تعداد نسخه موبایلی سایت ها روزانه توسط روبات های گوگل چک می شوند، اینکه در یک چشم بهم زدن سایت شما بالا می آید، برگ برنده تان در سئو است.
سرعت لود به عوامل متعددی وابسته است. قدرت سرور میزبان شما، ساختار سایت و بهینه بودن از جمله مهم ترین آنها بشمار می روند. حتما قبل از تهیه هاست و یا انتخاب سیستم مدیریت محتوای خود، درباره سرعت هرکدام از آنها تحقیق کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: نرم افزار سایت ساز چیست و استفاده از سایت ساز ها چه مزیتی دارد؟

 

در تصویر زیر یک نمونه تفاوت سرعت بارگذاری در بین دو سایت با محتوای تقریبا یکسان اما با سیستم مدیری محتوی  متفاوت، آورده شده است.

 

مقایسه سرعت سایت ساز ها

 

مقایسه سرعت سایت ساز ها

 

چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

چیزی که به عنوان اولین اقدام در این باره باید انجام دهید، اطمینان از وجود نسخه موبایلی برای سایت تان است. این ویژگی برای کاربران وبزی بصورت خودکار و بدون نیاز به هیچ کار اضافه ای، تنها پس از انتخاب قالب و ایجاد سایت، صورت می پذیرد. علاوه بر این می توان در هر زمان با تغییر حالت ویرایشگر قالب خود به موبایل یا تبلت، چیدمان و قرارگیری هر کدام از المان ها را به سلیقه خودتان تعیین کنید.

 

 

دو – بروزرسانی های منظم

 

این تنها مجله های مد و فشن نیستند که دائما دنبال اتفاق های تازه می گردند. گوگل نیز همواره به دنبال نگاه جدید خودش، رخداد های تازه را رصد می کند تا بهترین نتایج را در بهترین فرم به مخاطب عرضه کند. این شاخصه ی گوگل به  "چیزهای کوچک" شهرت دارد. 
چیزهای کوچک همان محتوا های ارزشمند و به روزی هستند که از سراسر وب و از سایت هایی با ارزش ها و رتبه های متفاوت جمع آوری می شوند. 
اینکه سایت تان چند بار در هفته آپدیت می شود، چه نوع محتوایی در آن منتشر می شود و درصد توجه مخاطبان به این آپدیت ها چقدر است، توسط گوگل رصد می شود.
 

چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

 

حتی اگر تعداد زیادی مطلب ندارید تا لحظه به لحظه سایت خود را بوسیله‌ی آنها آپدیت کنید، سعی کنید تا بروزرسانی های منظم داشته باشید. مثلا تنها هفته ای دو پست منتشر کنید. دقت کنید –حتما منتشر کنید- پیدا کردن ساعت پیک ترافیک در شبانه روز یا در طول یک هفته هم به شما در گرفتن حداکثر توجه مخاطبان تاثیر دارد. 
مثلا پیدا کنید در چه روزهایی از هفته بازدید سایت شما بالاتر است؟ یا کدام ساعت از شبانه روز؟ بروزرسانی هفتگی خودتان را در همان روز ها و همان ساعت ها تنظیم کنید.

 

 

سه – محتوای ویدیویی چرخ و فلک جادوییِ شما

 

اگر تا کنون متقاعد نشدید که بازاریابی ویدیویی (Video-Marketing) یک اصل ضروری است، تاکید گوگل بر این فاکتور در سال 2019 شما را ملزم می کند تا بیشتر درباره اش تامل کنید.

 

چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

ابتدا برخی از کلیدواژه های مهم را پیدا کنید و سپس این کلمات را به صورت فرمول دربیاورید، در کنارهم و با تاکید بر موضوع اصلی یک ویدیو بسازید. مختصر و مفید. حال در مواجهه با هر مخاطبی می توانید اطمینان داشته باشید که پاسخگوی همان سوالی بوده اید که در کادر جست و جوی گوگل وارد کرده است.
ویدیو های "چگونه ... " (How tos) یا  ترفندهای کاربردی زندگی (Life Hacks) نمونه های جالبی محسوب می شوند که شما نیز با الگو برداری از آنها می توانید برای گسترش کار خودتان از آن استفاده کنید.
 

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: 10 نکته طلایی برای سئو سایت و کسب رتبه بالا در گوگل

 

چهار – مراقبت از محبوبیت برند تا حد توان

 

منظورمان شهرت نیست، البته می توان گفت زمانی که محبوب هستید، مشهور هم هستید، مقصود این است که مردم شما و سایت تان را دوست داشته باشند.


اینکه اینترنت چطور قابل اعتماد بودن شما را درک خواهد کرد، می تواند اثر فوق العاده ای در داوری گوگل برای نمایش سایت شما بگذارد.
یک روش معمول برای نشان دادن قابلیت اطمینان شما به عنوان یک نام تجاری، از طریق چیزی است که به backlinking معروف است. وقتی مخاطب با کلیک روی یک لینک از طریق سایت دیگر وارد سایت شما می شود، برای گوگل ارزشمند است.


بارها شده که با معرفی کردن یک شخص خاص به دوستان و اطرافیان مان، وی را بعنوان معتمد یا به قول خودمان –کاردرست- برای انجام یک کار پیشنهاد دادیم. 
خب در این شرایط حس اعتماد بیشتری در فرد مقابل برای سپردن کار به شخص معرفی شده نسبت به دیگران بوجود می آید. 
این مثال ساده دقیقا مشابه دیدگاهی است که گوگل به بک لینک ها و ارائه کنندگان آن ها دارد. لینک دهندگان را همان افراد معرف حساب کنید و سایت لینک شده را فرد معتمد.

 

چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

البته جلب اعتماد اینترنت همیشه هم کار آسانی نخواهد بود. خصوصا اگر کسب و کارتان به تازگی پا به عرصه گذاشته باشد. اما مشکلی نیست! روش های دیگری هم وجود دارند که به گوگل نشان دهید همانی هستید که کاربران می نیاز دارند. نه فقط به واسطه بک لینک ها، نتیجه یک تجزیه و تحلیل نشان می دهد تاثیر بک لینک ها –با وجودی که همچنان بسیار مهم قلمداد می شوند- رفته رفته در حال تغییر هستند.
قرار گرفتن در جایگاه نخست گوگل، به شما بازدید مستقیم میدهد. مردم روی سایت هایی کلیک می کنند که نام های معتبر و خوشنامی باشند. این قانون گاهی اولویت بالاتری در انتخاب کاربر نسبت به رتبه بندی خود گوگل خواهد بود.  چرا که یک منبع قابل اطمینان، احتمالا پاسخ های بهتری برای نیاز من خواهد داشت. 
از این رو، ضروری است که آوازه شما خارج از فضایی که در آن فعال هستید، بپیچد. 
با بوجود آوردن ذهنیت مثبت در کاربران، و ترافیک مستقیم از سمت آنها، پتانسیل خوبی برای کسب و کار خود خواهید ساخت. چیزی که شما را در صعود به رتبه های برتر گوگل یاری می کند.
 

 

 

پنج – تهیه محتوای باکیفیت

 

در گذشته نه چندان دور تولید محتوا با هر کیفیت و استانداردی، به سرعت انجام می‌شد و منتشر کردن داده ها در گوشه و کنار موتور های جست و جو آنقدر سخت نبود، صفحاتی پر از محتوای تکراری و تاکید های زننده روی کلماتی خاص اتفاقی که در خصوصا در گوگل فارسی به خوبی خاطرمان هست. اما بحث خاطرات تلخ و شیرین گذشته نیست، سال سالِ 2019 هست و گوگل به طور کامل پوست انداری کرده. در همین لحظه هزاران الگوریتم پیشرفته برای تمیز دادن محتوای ارزشمند درمیان میلیون ها صفحه‌ی مرتبط در حال اجرا هستند تا به ما و شما نزدیک ترین چیزی که می خواهیم را نشان دهند.
امروز، رتبه بندی فقط بسته به کمیت مطالب شما نیست. چیزی که این روزها باب شده، بازی محتواست. بسیاری از متخصصان SEO معتقدند که به روز رسانی الگوریتم اصلی گوگل در 1 اوت 2018  توانایی پیشرفته تری برای ارزیابی کیفیت وب سایت ها دارد. معیاری که E-A-T نام دارد (Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness).

 

 

چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

در این رقابت تنگاتنگ هر آنچه که از طریق وب سایت خود ارائه می دهید، تعیین کننده خواهد بود. پست هایی با محتوا و ساختار جذاب، مطالبی بروز و کاربردی که پایه و اساس علمی داشته باشند و ویدیو های گیرا. فرمت و ساختار مناسب با کسب و کار خودتان را پیدا کرده، با کمک ایده های خلاقانه و طبق زمان بندی منظم، محتوا منتشر کنید. در این محتوا به یاد داشته باشید که باید لینک های داخلی به صفحات دیگر سایت خود ارجاع دهید. این به ربات های گوگل کمک می کند با سرعت بیشتری صفحات سایت تان را پیدا کنند. همچنین بازدید کنندگان را در گشت و گذار درون سایت شما راهنمایی می کند. 


همه این تفاسیر برای بهتر شناخته شدن شما در گوگل ضرورت دارد. جهت دهی از سمت گوگل شما را در بدست آوردن محبوبیت بیشتر بین کاربران کمک می کند.
 

 

برای ساخت سایت خود آماده اید؟ همین الان با سایت ساز وبزی سایت خودتان را بسازید
 

۵
از ۵
۳۸ مشارکت کننده
ماهان سجودی گفت:
بسیار مطالب مفید و ارزشمندی بود. باتشکر از سایت وبزی

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید