Clicky

نحوه ایجاد یک صفحه پرسش‌های متداول مؤثر (با مثال)

نحوه ایجاد یک صفحه پرسش‌های متداول مؤثر (با مثال)

سؤالات زیادی هست که وقتی که یک ‌وب‌سایت برای کسب‌وکارتان ایجاد می‌کنید، مشتریان بارها و بارها آن سؤالات را از شما می‌پرسند. خُب حالا ما باید چه کار کنیم؟ آیا هر دفعه که این پرسش‌ها را می‌شنویم باید به آن‌ها پاسخ بدهیم؟

لازم است بدانید که پاسخ به سؤالات پرتکرار کاربران فقط وقت شما را می‌گیرد و باعث می‌شود تا شما نتوانید به کارهای مهم‌تری مثل طراحی استراتژی‌های بازاریابی برند خود برسید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با ایجاد یک صفحۀ پرسش و پاسخ جامع با عنوان «سؤالات متداول» در وب‌سایت خود، هم برای وقت مشتریان و هم برای وقت خودتان ارزش قائل شوید.

صفحۀ پرسش‌های متداول (FAQ) برای کسب‌وکار شما دو فایده دارد: 1- وقتی مشتریان شما در خرید خود تردید داشته باشند، این صفحه با پاسخ‌هایش هرگونه شک و تردید را از ذهن آن‌ها پاک می‌کند. 2- حجم کاری شما را سبک‌ می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم وقتی که در حال ساخت وب‌سایت خود با وبزی هستید، زمانی را برای طراحی و آماده‌سازی پرسش‌های صفحۀ «سؤالات متداول» اختصاص دهید. اگر هم نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید جای نگرانی نیست؛ چون در ادامه قرار است بگوییم که چگونه یک صفحۀ سؤالات متداول جذاب، مفید و اثرگذار بسازید.

 

صفحۀ پرسش‌های متداول چیست؟

اول یک تعریف کامل از این صفحه را به شما می‌گوییم: «صفحۀ پرسش‌های متداول یک صفحۀ اختصاصی در وب‌سایت شماست که پاسخ‌های سریع و ساده به سؤالات رایج کاربران را به صورت سازمان‌یافته و منظم در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.»

لطفاً دوباره تعریف بالا را بخوانید و به کلمات بولدشده توجه کنید.

گاهی اوقات در طراحی بهترین وب‌سایت‌ها هم اهمیتِ داشتنِ یک صفحۀ پرسش و پاسخ نادیده گرفته می‌شود. همین موضوع می‌تواند مزیت رقابتی شما شود و با ایجاد یک صفحۀ سؤالات متداول جذاب، استراتژی ارائه خدمات به مشتریان خود را ارتقا دهید.

صفحۀ پرسش‌های متداول چیست؟

شاید با خودتان بگویید به جای این کار می‌توانیم از طریق چت آنلاین یا صفحۀ «تماس با ما» با مشتریان در ارتباط باشیم و پاسخ آن‌ها را بدهیم. این حرف شما کاملا درست است. با این حال، یک صفحۀ پرسش‌های متداول این فرآیند را ساده‌تر می‌کند و در وقت شما و مشتریانتان هم صرفه‌جویی می‌شود.

شما با داشتن یک صفحۀ پرسش و پاسخ خوب می‌توانید:

  • تمام نگرانی‌های مشتریان خود را از بین ببرید؛
  • با ارائه پاسخ‌های کامل به سؤالات تکراری در زمان صرفه جویی کنید؛
  • رتبۀ سایت خود را در گوگل ارتقا دهید؛
  • و در نهایت تجربۀ بهتری را برای کاربران خود ایجاد کنید.

 

چگونه یک صفحۀ پرسش و پاسخ جذاب طراحی کنیم؟

شما به کمک ابزارهایی که سرویس‌های طراحی سایت در اختیارتان قرار می‌دهد می‌توانید یک صفحۀ پرسش و پاسخ در وب‌سایت خود راه‌اندازی و اجرا کنید. اگر از وبزی استفاده می‌کنید، ویجت اختصاصی سؤالات متداول وبزی به شما کمک می‌کند تا صفحۀ مربوط به این سؤالات را ایجاد کنید و تنظیمات مورد نظر خود را روی آن اعمال کنید.

استفاده از ویجت اختصاصی وبزی برای طراحی صفحۀ سؤالات متداول یا امکانات سایر سرویس‌های طراحی سایت به‌تنهایی برای داشتن یک صفحۀ مناسب پرسش و پاسخ کافی نیست. هنوز کارهای زیادی مانده که باید آن‌ها را انجام دهید. در ادامۀ مقاله قرار است همین کارها را قدم به قدم و شماره به شماره با هم مرور کنیم تا در نهایت یک صفحۀ جذابی از پرسش‌های متداول را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارید.

 

1- سؤالات متداول کسب‌وکار خود را پیدا کنید

هر کسب‌وکاری که داشته باشید، احتمالاً مشتریانْ هر روز سؤالاتی مثل سؤالات زیر را از شما می‌پرسند:

  • محصول شما گارانتی بازگشت وجه دارد؟
  • فروش اقساطی هم دارید؟
  • چگونه می‌توانم کالای خود را مرجوع کنم؟

سؤالات بالا نمونه‌هایی از ده‌ها سؤالی هستند که ممکن است هر روز از زبان مشتریانتان بشنوید؛ پس باید به آن‌ها توجه کنید.

پیشنهاد وبزی: حالا که وقت گذاشته‌اید و یک مقاله با موضوع پرسش‌های متداول می‌خوانید، لازم است که محبوب‌ترین سؤالات مشتریان خودتان را یادداشت کنید و به آن‌ها پاسخ بدهید. در ادامه به شما می‌گوییم که چطور این کار را انجام دهید.

شما برای ایجاد یک صفحۀ پرسش‌های متداول، اول به فهرستی از سؤال‌های پرتکرار مشتریان خود نیاز دارید. این سؤالات شامل رایج‌ترین سؤالات مشتریان دربارۀ محصولات یا خدمات شما هستند. فهرست این سؤالات را می‌توانید از داده‌های مربوط به تعاملات گذشته با مشتریان خود مانند تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها یا کامنت‌های مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی تهیه کنید. این کار یک تحقیق ارزشمند است که به شما ایده می‌دهد چه دسته‌هایی را در صفحۀ پرسش‌های متداول وب‌سایت خود قرار دهید و به چه سؤال‌ها و نگرانی‌هایی پاسخ بدهید.

فراموش نکنید سؤالات پرتکراری را که در گذشته از شما پرسیده‌اند، قطعاً در آینده هم از شما می‌پرسند.

علاوه بر استفاده از مواردی که در بالا گفتیم می‌توانید از پرسش‌های متداولی که رقبای شما در سایت خود دارند نیز ایده بگیرید.

در پاسخ به سؤالات متداول مشتریان بهتر است بر نقاط قوت کسب‌وکارتان و موضوعاتی که برای شما مهم است تمرکز کنید. برای مثال ببینید چیزی که می‌خواهید مشتریان از همان اول دربارۀ محصول یا خدمات شما بدانند چیست؟ روی همان نکته متمرکز شوید.

حالا ممکن است بپرسید که چه مقدار اطلاعات باید در صفحۀ پرسش‌های متداول قرار دهیم؟ پاسخ ما این است: «هر چقدر که دلتان می‌خواهد!» اما فراموش نکنید که هر چقدر لیست پاسخ‌های شما بیشتر شود، باید به‌گونه‌ای آن‌ها را سازماندهی کنید که برای مخاطبان خسته‌کننده نباشد. در ادامه و در بخش سازماندهی پاسخ‌ها، دربارۀ نحوۀ انجام این کار بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

2- لحن خود را انتخاب کنید

برند شما صدای منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند در محتوای نوشتاری وب‌سایت‌تان تثبیت و منعکس شود. در صفحۀ سؤالات متداول نیز باید با لحن و صدای برند خود مشتریان را راهنمایی کنید.

شما در عین اینکه لحن برند خود را حفظ می‌کنید، متن سؤالات و پاسخ‌های متداول را نیز باید واضح، مختصر و قابل فهم بنویسید. پاسخ‌های شما نباید عبارت‌های پیچیده زیادی داشته باشند چون ممکن است مشتری را بترسانید و او را از خرید منصرف کنید.

به‌طور کلی مخاطبان باید بتوانند به‌راحتی پاسخ‌هایی را که شما به سؤالات آن‌ها می‌دهید را درک کنند. بهترین راه برای جلب رضایت کاربران پاسخ‌های کوتاهی هستند که مستقیماً به اصل موضوع می‌پردازند و حاشیه نمی‌روند.

 

3- پاسخ‌های خود را سازماندهی کنید

چند خط بالاتر گفتیم که دربارۀ سازماندهی سؤالات متداول صحبت می‌کنیم؛ حالا هم وقت صحبت از این موضوع است.

احتمالاً تا اینجا و با توجه به مواردی که پیشنهاد دادیم تعداد مناسبی از سؤالات متداول کسب‌وکار خود را فهرست کرده باشید؛ اما چه تمامی سؤالات شما آماده باشد و چه قصد داشته باشید باز هم به آن سؤالات جدیدی را اضافه کنید، نباید سازماندهی آن‌ها را فراموش کنید.

پیشنهاد ما برای سازماندهی پرسش‌های متداول کسب‌وکار شما این است که آن‌ها را در قالب موضوعات اصلی و موضوعات فرعی دسته‌بندی کنید. بعد از این کار باید لیست سؤالات هر دسته را از پرتکرارترین سؤالات شروع کنید و با یک چیدمان منطقی تا پایان آن لیست پیش بروید.

سازماندهی محتوای صفحۀ پرسش‌های متداول به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا بین سؤالات به‌راحتی جست‌وجو کنند، به‌سرعت به پاسخ های دلخواه خود برسند و سؤالات مرتبطی که هنوز به ذهنشان نرسیده را پیدا کنند. و چه چیزی بهتر از این که با چنین کار ساده‌ای یک تجربۀ کاربری فوق‌العاده را برای مشتریانتان بسازید؟

 

4- صفحۀ پرسش و پاسخ خود را طراحی کنید

صفحۀ پرسش‌های متداول شما قرار نیست که فقط شامل متن‌ باشد. شما می‌توانید با یک طراحی جذاب آن را به صفحۀ محبوب کاربران خود تبدیل کنید. این صفحه هیچ تفاوتی با بخش‌های دیگر سایت شما ندارد؛ بنابراین مثل بقیۀ صفحات باید در زمانی که برای کاربران نمایش داده می‌شود عالی به نظر برسد.

در ادامه چند نکته که لازم است برای طراحی صفحۀ پرسش‌های متداول سایت خود در نظر بگیرید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

اولویت اول شما باید طراحی صفحه‌ای باشد که بسیار جذاب است و کاربران به‌راحتی می‌توانند در آن سؤالات خودشان را جست‌وجو کنند. هدف شما هم باید این باشد که مشتریان اول سرگرم شوند و بعد اطلاعات مورد نظرشان را کسب کنند. برای رسیدن به این هدف، به یک قالب ساده نیاز دارید که خواندن متن سؤالات و پاسخ‌های آن‌ها را آسان کند. 

هنگام طراحی صفحه سؤالات متداول وب‌سایت خود به جزئیاتی مثل فونت‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های متن دقت کنید. آن‌ها را طوری تنظیم کنید که با سایر قسمت‌های وب‌سایت شما هماهنگ باشد. فراموش نکنید که هدف شما در اینجا این است که تجربۀ کاربری فوق‌العاده‌ای برای کاربران بسازید و در عین حال، هویت بصری و نوشتاری برند خود را هم حفظ کنید.

 

5- امکان اشتراک‌گذاری پاسخ‌ها را فراهم کنید

حالا که سؤالات خود را اضافه کردید و طراحی مورد نظر خود را در صفحه اجرا کردید، وقت انجام یک کار تازه است. این کار تازه، اضافه‌کردن دکمه‌های ‌اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی در صفحۀ پرسش‌های متداول است. کاربران وب‌سایت شما با استفاده از این دکمه‌ها می‌توانند پاسخ‌های شما را در شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و اتاق‌های گفت‌وگو به اشتراک بگذارند.

در صورتی که آن‌ها تحت تأثیر خدمات شما قرار گرفته باشند یا سؤالی را ببینند که پاسخ کامل و جذابی به آن داده‌اید، با دکمه‌های اشتراک‌گذاری موجود به‌سرعت آن را در جاهای دیگر منتشر می‌کنند.

این دکمه‌ها یک مزیت دیگر هم دارند. در شبکه‌های اجتماعی شما با محدودیت تعداد کاراکتر مواجه هستید و نمی‌توانید یک پاسخ مفصل و درست و حسابی به سؤالات کاربران خود بدهید. به همین دلیل با استفاده از این دکمه‌ها می‌توانید مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی را به صفحۀ پرسش‌های متداول وب‌سایت خود هدایت کنید. با این کار ترافیک سایت خود را نیز افزایش می‌دهید.

 

6- روی سئو تمرکز کنید

بالاخره رسیدیم به یکی از مهم‌ترین نکاتی که در صفحۀ‌ پرسش‌های متداول حتماً باید به آن توجه کنید. این نکته هم تمرکز روی سئو (SEO) است!

اولاً اگر نمی‌دانید که سئو چیست اصلاً نگران نباشید چون ما یک راهنمای کامل سئو برای افراد مبتدی داریم که پیشنهاد می‌کنیم اول آن را بخوانید و بعد برگردید و مطالعه این مقاله را ادامه دهید. اما اگر بخواهیم در یک خط توضیح بدهیم که سئو چیست، باید بگوییم که سئو بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو مثل گوگل است به طوری که محتوای شما در صفحۀ نتایج آن‌ رتبه خوبی داشته باشد.

راه‌های زیادی برای بهبود سئوی سایت شما وجود دارد. یکی از این راه‌ها، بهینه‌سازی محتوای صفحۀ پرسش و پاسخ وب‌سایت شماست.

سئوی صفحۀ پرسش‌های متداول را می‌توانید با استفاده از لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی انجام دهید. برای این کار، هنگام نوشتن پاسخ‌های پرسش‌های متداول سعی کنید پاسخ‌های خود را به مطالبی در سایت خود (مثل یک مقاله) لینک بدهید. این کار شما می‌تواند تعداد بازدیدکنندگان بقیه پست‌ها و صفحات سایت شما را نیز افزایش دهد.

برای لینک‌سازی خارجی هم می‌توانید به منابع دیگری به جز سایت خودتان که با پاسخ‌های شما مرتبط هستند لینک بدهید و پاسخ کامل‌تری برای سؤالات مخاطبان خود داشته باشید.

هشدار: موتورهای جست‌وجو مطالب و محتوای تکراری را دوست ندارند؛ پس متن پرسش و پاسخ‌های خود را منحصربه‌فرد (یونیک) بنویسید. مطالب این صفحه را از بخش‌های دیگر سایت خود یا سایت‌های دیگر کپی نکنید. به جای این کار، تا آنجایی که می‌توانید مطالب را بازنویسی کنید یا به صفحات دیگری که اطلاعات دقیق‌تری ارائه می‌دهند لینک بدهید.

7- پشتیبانی آنلاین داشته باشید

احتمال دارد که وقتی صفحۀ پرسش‌های متداول وب‌سایت خود را کامل می‌کنید، برخی از کاربران هنوز پاسخ‌های مورد نظر خود را پیدا نکنند. برای اینکه این مشتریان را راضی نگه دارید، بهتر است که راه دیگری را برای پرسیدن سؤالاتشان به آن‌ها معرفی کنید. پیشنهاد ما مواردی است که در ادامه آورده‌ایم:

  • یک ایمیل مخصوص پاسخ به سؤالات مشتریان؛
  • فرم تماس در وب‌سایت؛
  • امکان چت آنلاین با تیم پشتیبانی؛
  • و هر روش دیگری که کاربران اجازه می‌دهد سؤالات جدید خود را بپرسند.

در پایان این بخش باید بگوییم که حتماً سؤالات جدید را فهرست کنید و به مرور به صفحۀ پرسش‌های متداول وب‌سایت خود اضافه کنید.

 

8- وقت انتشار است!

حالا که محتوا و طراحی صفحۀ پرسش‌های متداول را آماده کردید، باید آن را روی وب‌سایت خود منتشر کنید. بعد از انتشار هم مطمئن شوید که این صفحه بدون مشکل نمایش داده می‌شود.

یکی از مکان‌های رایج برای نمایش صفحۀ پرسش‌های متداول، منوی پیمایش وب‌سایت است. همچنین بهتر است که در پایین صفحۀ وب‌سایت خود (Footer) نیز به صفحۀ سؤالات متداول لینک بدهید. از آنجایی که فوتر وب‌سایت در تمامی صفحات وب‌سایت شما یکسان است، صفحۀ پرسش و پاسخ شما نیز با این کار همیشه برای مخاطبان در دسترس خواهد بود. البته همیشه می‌توانید به بخش سؤالات متداول خود در صفحۀ «دربارۀ ما» ‌یا هر صفحۀ دیگری که خواستید لینک بدهید.

 

9- صفحۀ پرسش‌های متداول را به‌طور مرتب به‌روز کنید

هر چقدر که زمان می‌گذرد و کسب‌وکارتان رشد می‌کند، محتوای موجود در صفحۀ پرسش‌های متداول وب‌سایتتان هم باید به‌روزرسانی شود. شما باید قیمت‌ها، زمان ارائه خدمات و همچنین جزئیات محصولات خود را به‌روز کنید و مطمئن شوید که همیشه جزئیات درستی را در صفحۀ پرسش‌های متداول قرار می‌دهید. ارائه اطلاعات قدیمی در این صفحه باعث می‌شود مخاطبان پاسخ درستی برای سؤالات دریافت نکنند و در نهایت هم اعتماد آن‌ها از بین برود.

همانطور که پیش از این هم گفتیم، سؤالات جدید و پرطرفداری را که مشتریان از شما می‌پرسند و در وب‌سایتتان به آن‌ها پاسخ ندادید را به صفحۀ مورد نظر اضافه کنید. به‌روزرسانی دائمی این صفحه به مشتریانتان نشان می‌دهد که شما به‌طور دائم در حال رشد و فعالیت هستید و می‌خواهید به‌روزترین اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

 

نمونه‌هایی از بهترین صفحات سؤالات متداول در وب‌سایت‌های ایرانی

خُب خسته نباشید! تا اینجا هر چیزی که لازم بود دربارۀ یک صفحۀ مناسب و استاندارد سؤالات متداول بدانید را به شما گفتیم. فقط یک بخش مانده و آن هم معرفی نمونه‌هایی از بهترین صفحاتی است که وب‌سایت‌های ایرانی در آن به سؤالات متداول کاربران خود پاسخ داده‌اند.

ما در این قسمت 5 وب‌سایت مطرح ایرانی را انتخاب کردیم که به‌ترتیب هر کدام را بررسی می‌کنیم. پیشنهادمان در این مرحله این است که صفحۀ سؤالات متداول هر هر وب‌سایت معرفی‌شده را به‌خوبی موشکافی کنید و برای طراحی صفحۀ سؤالات متداول وب‌سایت خود ایده بگیرید.

 

دیجی‌کالا

دیجی‌کالا را که دیگر همه می‌شناسند و نیازی به تعریف ما ندارد. این و‌‌ب‌سایت که بزرگ‌ترین و پربیننده‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران است به طراحی صفحۀ پرسش‌های متداول خود توجه ویژه‌ای کرده است.

صفحۀ پاسخ پرسش‌های پرتکرار دیجی‌کالا کاملاً دسته‌بندی شده و در بالای صفحه یک نوار جست‌وجو برای دسترسی راحت‌تر کاربران به پاسخ سؤالاتشان وجود دارد. شما با کلیک بر روی هر دسته‌بندی با سؤالات پرتکرار آن دسته روبه‌رو می‌شوید. این سازماندهی کمک می‌کند تا کاربران علاوه بر پاسخ سؤال خود، با دیگر پرسش‌های پرتکرار نیز آشنا شوند و اطلاعات بیشتری دربارۀ عملکرد دیجی‌کالا کسب کنند.

 

صفحه سوالات متداول دیجی کالا

 

طاقچه

اگر اهل مطالعه و به‌خصوص مطالعۀ کتاب‌های دیجیتال باشید، حتماً سری به طاقچه زده‌اید. طاقچه یک پلتفرمی است که با استفاده از آن می‌توانید به نسخۀ دیجیتال و نسخۀ صوتی کتاب‌های گوناگونی دسترسی داشته باشید. صفحۀ سؤالات متداول طاقچه طراحی ساده‌ای دارد اما با درج مهم‌ترین و پرتکرارترین سؤالات، یک صفحۀ پرسش‌های متداول قوی ایجاد کرده است. شاید طراحی این صفحه برای شما الهام بخش نباشد اما می‌توانید از پاسخ‌های مفید، ساده و جذاب موجود در آن برای لحن پاسخ‌های خود ایده بگیرید.

 

صفحه سوالات متداول طاقچه

 

ایسمینار

ایسمینار یک پلتفرم تخصصی مدیریت و برگزاری وبینار (سمینار آنلاین، کلاس آنلاین) و رویدادهای آنلاین است. این وب‌سایت ثابت کرده که هم می‌توان یک عنوان خیلی جذاب برای صفحۀ سؤالات متداول در نظر گرفت و هم اینکه یک دسته‌بندی و طراحی مناسبی به آن اختصاص داد.

در ابتدا که با ایسمینار مواجه می‌شوید، در ردیف بالا یک گزینه با نام «سؤال داری؟» دیده می‌شود که دقیقاً قسمت مدنظر ماست. وقتی که این صفحه را باز می‌کنید، یک دسته‌بندی جامع را با موضوعات «برگزارکننده هستم» و «شرکت‌کننده هستم» را مشاهده می‌کنید. در بالای این دسته‌بندی نوشته شده:

«سوالاتی که برات ایجاد می‌شه احتمالا برای مخاطبین دیگه هم پیش اومده. سریع‌ترین راه رسیدن به جوابت اینه که اول سوال‌های پرتکرار و پاسخ هاشون رو اینجا بخونی و اگر باز هم ابهام داشتی یا جوابت رو نگرفتی بهمون تیکت بدی یا با ما چت کنی.»

ایسمینار با همین دو جملۀ ساده به‌خوبی کاربران خودش را به سمت یک پاسخ درست و کامل هدایت می‌کند.

پرسش‌های هر دسته این وب‌سایت هم به‌خوبی طبقه‌بندی شده‌اند و بر اساس یک چیدمان منطقی پیشِ روی شما قرار می‌گیرد.

در اینجا باید بگوییم اگر به صفحۀ پرسش‌های متداول طاقچه و دیجی‌کالا خیلی توجه کردید، پیشنهاد می‌کنیم به این صفحه در ایسمینار خیلی خیلی توجه کنید! چون ایده‌های جذابی در آن اجرا شده است.

 

صفحه سوالات متداول ایسمینار

 

وبزی

نوبتی هم که باشد نوبت خودمان است! ما در وبزی یک صفحۀ مشخص برای این پاسخ به پرسش‌های متداول در نظر نگرفتیم؛ چون می‌دانستیم هر کسی که وارد سایت ما می‌شود کلی سؤال دارد و فکرش به سمت پیداکردن یک صفحه‌ای با عنوان پرسش‌های متداول نمی‌رود. بنابراین در صفحۀ اول خود دو سه سؤال اصلی را پاسخ دادیم و در همان صفحۀ اول یک قسمت هم داریم به نام پرسش و پاسخ وبزی. تمامی سؤالات پرتکرار و مهمی که از ابتدای راه‌اندازی وبزی از ما پرسیده‌اند را ما اینجا آورده‌ایم و تلاش می‌کنیم هر چند وقت یک‌بار آن را به‌روزرسانی کنیم.

اگر شما هم مثل ما کسب‌وکاری دارید که ممکن است مخاطبانتان از همان اول کلی سؤال درباره‌اش در ذهن خود داشته باشند، بهتر است که در همان صفحۀ اول وب‌سایت خود به پرسش‌های مهم آن‌ها پاسخ بدهید و ذهن شلوغ مخاطبانتان را آرام کنید.

ما در وبزی علاوه بر موارد بالا، امکان گفت‌وگوی آنلاین مخاطبان با تیم پشتیبانی را به کمک ابزار چت آنلاین فراهم کردیم. این‌گونه اگر کسی سؤالی داشت و ما جوابش را پیش از این نداده بودیم، از این طریق می‌تواند پاسخ پرسش خود را دریافت کند.

 

صفحه سوالات متداول وبزی

 

شاتل

تا اینجا چهار نمونه صفحۀ جذاب و پُربار سؤالات متداول را از وب‌سایت‌های ایرانی دیدیم. حالا مانده نمونۀ آخر که شاتل است. شاتل اولین ارائه‌کنندۀ خدمات +ADSL2 در کشور است که در حال حاضر در حوزه‌های دیگری نیز فعالیت می‌کند.

در صفحۀ سؤالات متداول شاتل یک دسته‌بندی مفید و جامع برای کاربران وجود دارد. این صفحه هم برای افرادی که به‌تازگی می‌خواهند سرویسی از شاتل تهیه کنند مناسب است و هم برای افرادی که مشتری این شرکت هستند و سؤالاتی حل‌نشده دارند. با کلیک بر روی هر دسته‌بندی نیز انبوهی از سؤالات پرتکرار به شما نمایش داده می‌شود که با یک کلیک می‌توانید پاسخ آن‌ها را مشاهده کنید.

 

صفحه سوالات متداول شاتل

 

حالا نتیجه می‌گیریم که...

در این مقاله می‌خواستیم شما را با یک قسمت مهم وب‌سایت‌تان یعنی صفحۀ پرسش‌های متداول آشنا کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید این صفحه را به‌شکل جذابی به مخاطبانتان ارائه کنید. با شما 9 گام را بررسی کردیم که کمک می‌کند به‌خوبی به پرسش‌های کاربران وب‌سایت خود پاسخ بدهید و در وقتتان نیز صرفه‌جویی کنید. در پایان هم با معرفی صفحۀ سؤالات متداول 5 وب‌سایت مطرح ایرانی شما را به ایده‌پردازی دعوت کردیم.

حالا این گوی و این میدان! از حالا به بعد این شما هستید که باید با طراحی صفحۀ سؤالات متداول و به‌روزرسانی دائمی آن مشتریانتان را از ترافیک پرسش‌های ذهنی‌شان خلاص کنید.

خوشحال می‌شویم اگر برای انتقال تجربه، صفحۀ پرسش و پاسخ وب‌سایت خود را نیز در قسمت نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
zeynab گفت:
سلام خسته نباشید.
اگر بخواهم دوتا متن را در html روبروی هم قرار دهم باید چیکار کنم؟

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید