Clicky

۱۰ استراتژی خلاقانه جذب هدفمند مشتری {بهترین راه کارهای افزایش فروش}

استراتژی های خلاقانه جهت جذب مخاطب

جذب هدفمند

ما در دنیای سراسر رقابت زندگی می‌کنیم، جایی که باید برای هر رویایی که داریم بجنگیم. در چنین دنیایی، حتما هر ایده‌ای که برای کسب و کار خاصی در نظر دارید، پیش از شما به ذهن کسی رسیده است و برای هر کسب و کاری یک یا چند رقیب وجود دارد. بنابراین به عنوان کسی که صاحب یک کسب و کار است یا حتی ایده راه اندازی شرکتی را در ذهن دارد، باید بدانید که همیشه در این رقابت برای جلب مشتری و کنار زدن سایر رقبا باید آماده باشید و گاهی حتی زندگی آسان خود را برای رسیدن به موفقیت کنار بگذارید.
بهتر است با این حقیقت رو به رو شوید که شما زمان زیادی برای راه اندازی کارهایتان ندارید. هر ثانیه‌ای که به بطالت گذشته شود یا آن را هدر دهید و صرف انجام کارهای بیهوده کنید، به منزله فرصتی برای موفقیت رقیبتان است.
همه ما می‌دانیم که بخش مهمی از کسب و کارهای امروزی مربوط به فروش آنلاین یا ارائه خدمات به مشتریانی است که از طریق اینترنت شما را پیدا کرده‌اند، بنابراین شما وقت زیادی برای انجام کارهای اداری، راه اندازی وب سایت، پرداخت صورتحساب، استخدام افراد مناسب و کارهای این چنینی ندارید. گاهی شما با وجود انجام همه کارها می‌بینید که هیچ پیشرفتی نداشتید و صرفا وقت زیادی را مثلا صرف راه اندازی وب سایت یا طراحی آن کرده‌اید و عملا از بازار رقابتی مد نظر خود دور شده‌اید و فرصت‌های طلایی را به رقبایتان واگذار کرده‌اید.
 
شاید تعجب کنید که ایراد کار شما کجا بوده و باید دقیقا روی چه موضوعی تمرکز کنید. بهتر است اگر در چنین شرایطی هستید، کمی آرام گرفته و از تنش برای چند ساعت دور شوید. فکر خود را آزاد کرده و ببینید که دقیقا کجای نقشه کسب و کارتان قرار گرفته‌اید.
شما برای موفقیت کسب و کاری که برای آن تلاش می‌کنید، نیاز به مشتریان جدید دارید. در واقع هر کسب و کاری برای داشتن درآمد نیاز به مشتری دارد. اگر تا کنون به موفقیت نرسیده‌اید، بهتر است نگاهی به شیوه مدیریت خودتان بیاندازید و اولویت‌هایتان را بررسی کنید.


کمی آرام شوید و تا پایان این مطلب با ما همراه شوید تا بدانید که از کجا باید شروع کرد. از خودتان بپرسید که آیا به دنبال نوآوری و استفاده از تاکتیک‌های مدیریت و رهبری جدید هستید یا تا چه حد از هدفی که داشته‌اید دور شده‌اید. شاید شما هم خودتان را در میان حجم زیاد کار و این همه دغدغه فراموش کرده‌اید و رهبری کسب و کارتان را از دست داده‌اید. بهتر است در پاسخ به چنین سوالاتی با خودتان صادق باشید و اگر پاسخ آن مثبت بود، این مطلب راهنمای خوبی برای شما خواهد شد. ما برای کمک به شما در تنظیم و ارائه راهکارهای خلاقانه برای رهبری کسب و کارتان کنارتان هستیم.


در این مطلب ما به شما ده استراتژی خلاقانه را برای جذب هدفمند مشتری در کسب و کار خواهیم گفت.
 


 
استراتژی جذب هدفمند مشتری چیست ؟ 


 استراتژی جذب هدفمند مشتریاستراتژی جذب هدفمند مشتری یا همان Lead generation مفهومی تازه در کسب و کار و صنعت بازاریابی و مارکتینگ است. روزانه بر تعداد شرکت‌هایی که به دنبال استفاده از این روش هستند اضافه می‌‌شود. اما سوال اصلی این است که منظور از جذب هدفمند مشتری چیست و چرا آنقدر در کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد؟
به بیان ساده جذب هدفمند مشتری مجموعه اعمال و تاکتیک‌هایی است که شما برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی استفاده می‌کنید. در مفهوم بازاریابی سنتی، همیشه شرکت‌ها و صاحبان مشاغل به دنبال مشتریان بودند اما در تعریف جدید صنعت دیجیتال مارکتینگ، مفهوم لید جنریشن یا همان جذب هدفمند مشتری، هدف شما این است که مشتری به درخواست خود از شما خرید کرده و به استفاده از خدماتتان تشویق شود. در این روش که بیشتر بر اساس جلب توجه مشتریان به صورت غیر مستقیم به استفاده از خدمات یا خرید است، شما باید از همه تاکتیک‌های جذب مشتری مانند بازاریابی دهان به دهان، تولید محتوا، راه اندازی وب سایت و کارهای این چنینی استفاده کنید تا مشتریان که در واقع همان سکه‌های طلای معدن شما هستند به سمت شما سرازیر شوند و این عمل کاملا به خواست مشتری باشد.
با همه گیر شدن استفاده از اینترنت و قدرت شبکه‌های اجتماعی آگاهی جامعه و مردم نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است و استفاده از روش‌های سنتی بازاریابی مانند پخش کردن تراکت و کارهای این چنینی دیگر پاسخگو نیست. به عنوان کسی که صاحب کسب و کار است باید بدانید که یک استراتژی کارآمد و مفید در جذب هدفمند مشتری، در واقع شامل جمع آوری بخش عظیمی از اطلاعات مشتری‌های بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالفعل برای تکمیل فرآیند فروش است. در میان تعداد زیاد راه‌هایی که در این روش وجود دارد، وظیفه شما است که بهترین روش را پیدا کرده و از آن استفاده کنید.
هر استراتژی برای نوع خاصی از کسب و کار پاسخگو است بنابراین بر حسب نیاز شرکت خود از میان ده روشی که در این مطلب آن‌ها را عنوان خواهیم کرد بهترین‌ها را انتخاب کرده یا از ترکیب چند روش برای موفقیت بیشتر خود استفاده کنید. بهتر است وقت را هدر نداده و عملکرد روش‌ها را ارزیابی کنید. تصمیم خود را بگیرید که در این روش می‌خواهید با کدام مسیر تا رسیدن به موفقیت پیش بروید. در حین انجام کارها اگر متوجه شدید که یکی از راه‌ها، پاسخگوی نیاز کسب و کارتان نیست بهتر است تغییر روش داده و سریعا وارد عمل شوید.  


 بدون صحبت بیشتر در این باره، به سراغ ده مورد از بهترین استراتژی‌های جذب هدفمند مخاطب در دنیای کسب و کار می‌رویم تا کمکی به شما و موفقیت کسب و کارتان باشد.

 

 

  1. طراحی و راه اندازی یک وب سایت
  2. استفاده از قدرت سئو در دنیای اینترنت
  3. ساخت فرم‌های ثبت نام جذاب
  4. اضافه کردن امکان صحبت مستقیم با کارشناسان فروش (چت آنلاین)
  5. کمک گرفتن از مشتریان در نظرسنجی
  6. استفاده از همه روش‌های تولید محتوا
  7. استفاده از روش‌های بازاریابی ارجاعی
  8. همکاری با رقیب و کسب و کار مکمل  
  9. استفاده از قدرت رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی تاثیرگذار
  10. میزبانی از یک رویداد رسانه‌ای و شبکه‌ای

 
 

 

استراتژی جذب هدفمند مشتری چیست ؟ 


 
 
۱. طراحی و راه اندازی یک وب سایت

 

وب سایت آنلاین شما در واقع ویترین مغازه‌ای است که هرکس در هرجای دنیا می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. با روز افزون شدن استفاده از اینترنت، وجود یک وب سایت برای کسب و کار که با استراتژی قبلی و استخدام افراد مناسب برای طراحی یا تولید محتوا و انجام کارهای سئوی آن راه اندازی شده باشد، برگ برنده شما خواهد بود. به همین دلیل طراحی و راه اندازی وب سایت اولین و مهم‌ترین روش در جذب هدفمند مشتری بوده و جای اول را در لیست ما دارد.


اگر بخواهیم از اهمیت وب سایت و تاثیر آن در افزایش فروش و معرفی شما به دنیا صحبت کنیم، مطمئنا مطلبی بسیار طولانی و چند قسمتی خواهد شد، اما سعی کردیم به صورت خلاصه مهم‌ترین مواردی که در طراحی و راه اندازی وب سایت و تاثیر آن در جذب هدفمند مخاطب دارد را بگوییم که عبارتند از : طراحی هوشمندانه، طراحی نسخه وب سایت برای نمایش در تلفن همراه و ساخت محیطی کاربرپسند.


این سه مورد از جمله مهم‌ترین مواردی بود که در طراحی وب سایت اهمیت دارد و به شما قدرت آن را می‌دهد که ویترین مغازه خود را به صورت کامل شخصی سازی کنید یا در لحظه هر ویرایشی که بخواهید را انجام دهید.
حتی اگر هیچ دانش قبلی از طراحی وب سایت ندارید، می‌توانید با استفاده از یکی ازقالب‌های آماده وبزی، سایت خود را راه اندازی کنید. این قالب‌های آماده به صورت پیش فرض با نسخه تلفن همراه هم سازگار بوده و با استفاده از آن‌ها با یک تیر دو نشان خواهید زد. شکی نیست که از میان ده ها قالب آماده وبزی می‌توانید نمونه دلخواه خود را پیدا کرده و هر تغییری که بخواهید به سادگی روی آن انجام دهید. در وبزی، قالب‌های مختلف متناسب با نیاز همه مشاغل مانند وب سایت‌های فروشگاهی، وب سایت معرفی شرکت یا حتی وب سایتی برای نمایش رزومه شما وجود دارد و کارشناسان ما به کلیه نیازهای شما در طراحی وب سایت دقت خواهند کرد. علاوه بر این امکان استفاده و اعمال تغییرات روی این قالب‌های رایگان، بسیار ساده بوده و بدون هیچ دانش قبلی می‌توانید هر تغییری بخواهید روی آن انجام دهید. کارشناسان ما هم به صورت شبانه روزی و در هفت روز هفته پاسخگوی مشکلات شما در هر زمینه‌ای خواهند بود.
مهم نیست که فرآیند طراحی خود را از کجا شروع می‌کنید، مسئله مهمی که وجود دارد این است که سایت شما بدون داشتن CTA یا همان دکمه‌ی فراخوان کامل نیست. دستورهای فراخوان، مولفه اصلی برای دریافت پاسخ مستقیم از وب سایت شما هستند. باید بدانید که می‌خواهید کاربر سایت شما به کجا هدایت شود؟ چه کاری می‌خواهند انجام دهند و اصلا هدفشان از وارد شدن به سایت شما چیست؟ CTA در راس کارهای وب سایت شما قرار دارد و در واقع رهبر خط مقدم شما خواهد بود.
 
در نهایت این که با استفاده از سایت وبزی به عنوان هاست یا سایت ساز خود، می‌توانید با استفاده از پنل مدیریت همه نیازهای تجاری خود را به صورت یکجا مدیریت کنید. این ویژگی به صورت خودکار در قالب وب سایت شما قرار دارد. از دیگر مزایای استفاده از قالب‌های آماده وبزی می‌تواند به ابزارهای بازاریابی و خدمات مشتری مانند، امکان گفتگوی زنده، صندوق ورودی، صورتحساب‌ها، مدیریت مخاطبان و موارد مشابه استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در وبزی تماس بگیرید.

 

 


۲. استفاده از قدرت سئو در دنیای اینترنت

 

در حالی که شما مشغول طراحی و راه اندازی وب سایت خود هستید، باید به این نکته هم دقت داشته باشید که در هر مرحله از راه اندازی وب سایت، نادیده گرفتن سئو، مساوی با مرگ کسب و کار آنلاین شما خواهد بود.

 

هیچ وب سایت آنلاینی بدون سئو کامل نیست. سئو در واقع برگ برنده شما در بهینه سازی موتور جستجو و فرآیند اجرای استراتژی‌هایی است که با هدف کمک به وب سایت شما انجام می‌دهید. این سه حرف جادویی در دنیای اینترنت و بازاریابی دیجیتال، قدرتی بیش از حد تصور شما دارند. اگر می‌خواهید دیده شوید و مشتریان بیشتری به سمت شما جذب شوند و در صفحه نمایش نتایج جستجو در رتبه بندی بالاتر قرار بگیرید، به سئو و انتخاب کلمات کلیدی توجه خاصی داشته باشید.


این که شما سایت بسیار زیبایی داشته باشید که محیطی جذاب و کاربر پسند داشته باشد، نکته بسیار خوبی است، اما زمانی به دردتان خواهد خورد که کسی شما را ببینید. درست مانند این است که شما مغازه‌ای بسیار زیبا با دکوری فوق العاده روی قله کوه داشته باشید، در چنین شرایطی نه مشتری خواهید داشت و نه کسی شما را می‌بیند.


   سئو دقیقا چیزی که می‌خواهید را به شما خواهد داد. شما نیاز به دیده شدن دارید و با استفاده از ابزارهای سئو، می‌توانید وب سایت خود را به جایی بیاورید که بیشترین مشتری و بازدید را داشته باشد. استفاده از سئو و شناخت دقیق آن استراتژی‌های خاص خود را دارد که باید با یک برنامه گام به گام، همزمان با راه اندازی و طراحی هر مرحله وب سایت خود آن را پیش ببرید تا بتوانید به صفحه نمایش نتایج جستجو برسید.

 

 


۳.  ساخت فرم‌های ثبت نام جذاب


در واقع اگر شخصی برای ثبت نام در سایت شما و پر کردن فرم آن وقت گذاشت باید خوشحال باشید، زیرا فرصت بسیار خوبی برای تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری بالفعل دارید. به عبارت دیگر شما فرد علاقمند را پیدا کرده‌اید و این فرد دوست دارد درباره محصولات و نحوه فروش یا استفاده از خدمات شما اطلاعات بیشتری داشته باشد. به راحتی می‌توانید از طریق ارسال ایمیل او را نسبت به خدمات خود آگاه کرده یا در جریان آخرین تخفیفات و اجناس فروشگاه تان قرار دهید. بهتر است یک ایمیل برای تشکر از وقتی که برای ثبت نام در سایت شما گذاشته هم برای او ارسال کنید.
وجود چنین فرم‌هایی به شما در پیدا کردن اطلاعات کلیدی، مانند علایق مشتری یا مخاطب نیز کمک خواهد کرد. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی با هدفمند ترین روش ممکن از پیشنهادات شغلی و مشتریان خود باخبر باشید و اطلاعات تماس آن‌ها را بگیرید. با استفاده از قالب‌های آماده سایت وبزی شما به راحتی می‌توانید به فرم‌های ثبت نام مشتریان دسترسی داشته و به راحتی ارسال یک ایمیل از طریق پنل مدیریت کارهایتان را پیگیری کنید.

 

 


۴. امکان ارتباط مستقیم با کارشناسان فروش


فرصت ارتباط مستقیم با مشتریان را از طریق ایجاد یک صفحه چت کوچک در صفحات وب سایت ایجاد کنید. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که تکریم ارباب رجوع و توجه به سوالات و خواسته‌های مشتریان این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند تا مشتریان بیشتری به سمت خود جذب کرده و بازدید یا فروش بالاتری داشته باشید. در حقیقت در بازاریابی آنلاین، ایجاد امکان ارتباط مستقیم از طریق صفحه چت با مشتریان یک امر ضروری در مشتری مداری است.
امکان گفتگوی زنده با مشتریان علاوه بر مزایای گفته شده به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت واقعی‌تری با مشتریان خود در ارتباط باشید. این امکان به مشتری نیز حس بهتری می‌دهد زیرا فضای سرد و دوری که اینترنت ممکن است بین مشتری و شما ایجاد کرده باشد با امکان گفتگوی زنده کمتر خواهد شد. در صورتی که امکان پاسخگویی آنلاین ندارید بهتر است از پاسخگوی خودکار برای ساعات غیر اداری استفاده کنید.


با استفاده ازسایت ساز و فروشگاه ساز وبزی شما امکان گفتگو و پاسخگویی زنده به مخاطبانتان را خواهید داشت که این خودش نکته مثبتی است زیرا در صفحه گفتگو می‌توانید اطلاعات تماس و ارسال ایمیل مشتری را گرفته و برای ارتباط بیشتر با او یک گام به جلو بردارید. بدین منظور کافیست از یکی از ده ها سرویس دهنده معتبر سیستم چت آنلاین استفاده نمایید.
مهم‌ترین مزیتی که امکان گفتگوی زنده و پاسخگویی آنلاین برای شما دارد این است که کسب و کارهایی که از چنین امکانی در سایت خود استفاده کرده‌اند ۳۳ درصد فروش بیشتری را تنها یک ماه بعد از ایجاد این امکان داشته‌اند.

 

 


 ۵. کمک گرفتن از مشتریان در نظرسنجی


در بسیاری مواقع، مشتریان بر اساس نظر دیگران تصمیم به استفاده از خدمات یا خرید کالا می‌گیرند. به همین دلیل است که اگر به مشتریان پیشین خود اجازه دهید که نظرات و تجربیات مثبت و حتی منفی خود را از تجربه خرید یا استفاده از محصولات و خدمات شما به اشتراک بگذراند می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تشویق دیگران برای استفاده از خدمات شما داشته باشد. در واقع در بازاریابی سنتی به این روش بازاریابی دهان به دهان می‌گفتند که با راه پیدا کردن اینترنت در زندگی ما و تعاریف جدیدی که از بازاریابی دیجیتال شده است، این مفهوم شکل تازه‌ای به خود گرفت.


برای مثال اگر من قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی را داشته باشم، حتما نظرات سایر کاربران در مورد استفاده از آن محصول یا نحوه پاسخگویی مسئول فروش به سایرین را بررسی خواهم کرد و تاثیر بسیار زیادی در خرید من از آن فروشگاه اینترنتی دارد.
برای شروع کار بهتر است سری به سایت‌های رقیب بزنید و ببینید که چطور از امکان پرسش و پاسخ یا ثبت نظر کاربران استفاده کرده‌اند.
همیشه به یاد داشته باشید که انتشار نظر کاربران باید با اجازه آن‌ها باید باشد.

 

 
 ۶. استفاده از همه روش‌های تولید محتوا


همانطور که در بخش سئو به آن اشاره کردیم، هرچه بیشتر کسب و کار خود را بالا بکشید و به رتبه‌های بهتر برسید شانس بیشتری برای جذب تعداد بالاتری مشتری خواهید داشت. روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق وب سایت خود مستقیما این کار را انجام دهید مانند :

 

  • پست‌های اجتماعی : با استفاده از قالب‌های آماده موجود در وبزی، پست‌های متناسب با کسب و کار خود برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی تهیه کرده و کسب و کارتان را تبلیغ کنید.
  • اهمیت وبلاگ : ایجاد وبلاگ نه تنها به بهبود استراتژی سئوی شما کمک می‌کند، بلکه راهی فوق العاده برای آگاه سازی مشتریان از هر اتفاقی است که در مورد کسب و کارتان می افتد. وبلاگ در واقع مجله آنلاینی برای تبلیغ کسب و کارتان است که می‌توانید با قرار دادن محتوای متنی و تصویری سئو شده در آن به صورت غیر مستقیم مشتریان و مخاطبان بیشتری جذب کنید.
  • بازاریابی از طریق ارسال ایمیل : با ایجاد یک خبرنامه هفتگی که از خدمات، آخرین اقدامات و مطالب و آخرین محصولات شما ساخته شده است، به مخاطبان و مشتریان خود ایمیل ارسال کنید. با چنین کاری شما مشتریان خود را همیشه در جریان آخرین خبرها قرار داده و اجازه می‌دهید که با شما به راحتی ارتباط برقرار کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید:‌ چطور از وبلاگ خود پول دربیاوریم؟ 7 روش عالی برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی

 

استفاده از محتوا برای جذب مشتری


۷. استفاده از روش‌های بازاریابی ارجاعی


روند ثبت نام در سرویس اشتراک گذاری را آسان کنید. به این ترتیب که اگر مخاطب شما قصد به اشتراک گذاشتن مطلبی از وب سایتتان را با دوستانش داشت، به آسانی و تنها با فشردن یک دکمه این کار را انجام دهد. راه‌های بسیار زیادی از بازاریابی ارجاعی وجود دارد که ایجاد سرویس اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی یکی از آن‌ها است.
 اگر می‌خواهید که مشتریان بالقوه و جدیدی داشته باشید باید طرح جدیدی برای برنامه بازاریابی ارجاعی داشته باشید. طرح خاص خود را بنویسید و با استفاده از سرویس خدمات مشتریان آن را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

 

 


۸. همکاری با رقیب و کسب و کار مکمل 


همیشه در نظر داشته باشید که بزرگترین رقیب شما می‌تواند بهترین دوست و راهنمایتان باشد. اخلاق حرفه‌ای داشته باشید و هرگز کسب و کار مشابه خود را خراب نکنید در عوض بهتر است دست یاری دراز کرده و با او همکاری کنید. در حقیقت همکاری دو رقیبی که کالای مکمل یکدیگر را تولید می‌کنند، می‌تواند موفقیتی چشمگیر برای هر دو به همراه داشته باشد.
تصور کنید که شما یک وب سایت فروشگاهی برای ارسال صبحانه سرد به مدارس یا ادارات دارید و هرکس می‌تواند صبحانه یا پکیج دلخواه خود را سفارش دهد، رقیب شما نیز سرویسی برای سفارش آنلاین نوشیدنی‌هایی مانند قهوه یا آبمیوه با نام تجاری خود دارد. در صورتی که شما دو رقیب با هم کار کنید، یکی مکمل دیگری خواهد بود و منجر به افزایش فروش هر دو نفر شما می‌شود.


نمونه ساده‌ای از این کار را می‌توانید در سایت دیجی کالا ببینید که هر کسب و کار آنلاینی می‌تواند از بستر این فروشگاه بزرگ در ایران برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کند و محصولاتش را تحت نام تجاری که دارد اما با استفاده از خدمات دیجی کالا به دست مشتریان برساند.
 
 در مورد محصول یا کسب و کارتان فکر کنید و ببینید چه کسب و کارهایی رقیب و مکمل شما هستند. به شکلی خلاقانه به جای مبارزه و تلاش برای حذف رقیب با او دوست شوید و طعم همکاری در تجارت برای موفقیت دو طرف را تجربه کنید.

 

 


۹. استفاده از قدرت رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی تاثیرگذار


قدرت رسانه‌های اجتماعی این روزها غیر قابل انکار است و مشتریان دوست دارند نظر افراد معتبر و محبوب خود نسبت به استفاده از خدمات یک کسب و کار را بدانند. بسته به نوع شغلی که دارید استفاده از بازاریابی تاثیر گذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند سکوی پرش شما به معدن طلا باشد، به شرط آن که بدانید چطور از این روش استفاده کنید. اعتماد به یک شخص ثالث برای تبلیغ کسب و کار و استفاده از خدمات شما و اشتراک نظراتش با مخاطبینی که دارد می‌تواند به شما در افزایش فروش و جذب مخاطب کمک ویژه‌ای کند.
بهتر است بدانید که هر کسب و کاری، اینفلوئنسر خاص خودش را دارد. افراد مشهور و محبوب در صنعت خود را پیدا کرده و راهی به آن‌ها پیشنهاد دهید که بتوانید با هم همکاری داشته باشید. این همکاری می‌توانید استفاده از خدمات رایگان در عوض تبلیغات کسب و کار باشد. بازاریابی تاثیر گذار یا استتفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغ و معرفی خدمات شما، راهی هوشمندانه در استراتژی هدفمند جذب مخاطب است.
 

 


۱۰. میزبانی از یک رویداد رسانه‌ای و شبکه‌ای


همه ما عاشق و شیفته استفاده از چیزهای رایگان هستیم. بنابراین می‌توانید برای تقویت ارتباط با مشتریان هر از چند مدت یک بار رویدادی برگزار کرده و از مخاطبان یا مشتریان وفادار خود پذیرایی کنید. برگزاری چنین مراسمی فرصتی عالی برای تقویت روابط ارگانیک با مشتریان است. حتی اگر امکان برگزاری رویداد ندارید، می‌توانید از طریق وبینار یا برگزاری پخش زنده از شرکت خود یا استفاده از دوربین لایو اینستاگرام رویدادهای خود را برگزار کنید.
می‌توانید در این رویدادها قرعه کشی سالیانه یا جوایزی برای مشتریان وفادار در نظر داشته باشید.

 

 


چه باید کرد ؟


در پایان، تعداد بسیار زیادی از انواع استراتژی‌های جذب هدفمند مشتری در سراسر اینترنت وجود دارد که بسته به نوع کسب و کار خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بهترین کار این است که اگر الان دچار آشفتگی شده‌اید، قدمی به عقب رفته و از دور کسب و کارتان را نگاه کرده و روی کاغذ موارد زیر را به خاطر بسپارید:


وب سایت شما باید معرف برند و نام تجاری تان باشد. در راه اندازی وب سایت، سئو، CTA و گفتگوی زنده را فراموش نکنید.


محتوا پادشاه است. مهم نیست که این محتوا کپی برداری باشد یا آن را خودتان نوشته‌اید یا ترجمه‌ای از وب سایتی خارجی باشد. وجود وبلاگی که محتوای مناسب داشته باشد می‌تواند به شما در جذب مخاطب بیشتر کمک کند. البته در صورتی که از یک مطلب به صورت کپی در جایی استفاده می‌کنید، حتما ذکر منبع را فراموش نکنید، زیرا گوگل نسبت به قوانین کپی رایت بسیار سختگیر بوده و برای اعتبار شما هم توجه به این نکته بسیار مهم است. نه تنها وبلاگ، صفحات تجاری خود در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، فیس بوک و اینستاگرام را فعال نگه دارید و روزانه پست‌های جذابی در آن قرار دهید.


کار گروهی می‌تواند، رویا شما را به حقیقت برساند. بهتر است با پخش کردن وظایف و استخدام افراد مناسب در هر زمینه‌ای که نیاز دارید، سرعت موفقیت کسب و کار خود را افزایش دهید.
در نهایت به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید به تنهایی از پس انجام همه این کارها بربیاید، بهتر است در هر جایی که مشکل داشتید از افراد متخصص کمک خواسته و شما رهبری تیم را بر عهده بگیرید. بهتر است از همین امروز شروع کنید و روی کاغذ هر نقشه‌ای که دارید را بنویسید.
 

۵
از ۵
۴۳ مشارکت کننده
هادی عظیمی گفت:
سلام خیلی خوب و کاربردی بود مچکرممم

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید