Clicky

۱۰ روش برای افزایش فروش آنلاین

یک سوال مهم و کلیدی که قدمتی به اندازه ی تاریخ کسب و کار های آنلاین دارد: چطور فروش بیشتری داشته باشیم؟
احتمالا وقتی به دنبال پاسخ این عبارت می گردید با چند آژانس مارکتینگ مواجه خواهید شد که در قبال هزینه های هنگفتی قصد دارند کسب درآمد فوق العاده را تنها در چند روز به شما بیاموزند :)
اما این پاسخی نیست که قرار باشد ما به شما بدهیم،‌ در این مقاله با چند راهکار کاربردی آشنا خواهیم شد که فروشگاه شما را مکانی مورد اعتماد و جذاب برای کاربران جلوه خواهد داد و تاثیر مستقیمی در فروش شما خواهد گذاشت. با ما همراه باشید.

 


شماره یک - برای هر محصول صفحه جداگانه ای در نظر بگیرید.

 

محصولات تان را در صفحات جداگانه ای معرفی کنید. همچنین توضیحات و مشخصات کامل را به همراه تصاویر آنها قرار دهید. این مورد بیشتر از آنکه توصیه باشد، یک ضرورت برای فروشگاه شماست.
تفاوت یک صفحه شامل تصاویر زیبا و توضیحات ترغیب کننده، با یک تیتر ساده، چند تصویر مبهم و نهایتا دکمه بزرگی تحت عنوان پرداخت آنلاین را در همواره در ذهن داشته باشید. چیز های بعضا کوچکی که باعث می شوند در چشم بهم زدهنی، مشتریان خودتان را از دست بدهید.

فروشگاه ساز وبزی به شما کمک می کند تا با اضافه کردن محصولات در پنل کاربری، به شکل اتوماتیک صفحه ی جداگانه ای برای هر کالا ایجاد کنید. چیدمان کلی آن را تعیین کنید و بخش هایی نظیر معرفی کوتاه، اطلاعات محصول، نقد و بررسی، امکان تعریف رنگ، سایز، جنس و …را در اختیار داشته باشید.

همچنین با سیاست های درست قیمت گذاری، به افزودن تخفیف برای کالاها در زمان های مشخص فکر کنید. با استفاده از حراج زمان بندی شده نیز می توانید برای خودتان جشنواره ی فروش راه بیاندازید. هر دو این موارد در صورت اجرای صحیح می توانند نتایج خوبی را در کوتاه مدت به ارمغان آورند.

 


شماره دو − به مشتریان تان کوپن تخفیف بدهید.

 

همه‌ی ما تخفیف گرفتن را دوست داریم. حتی مواقعی که در جشنواره ی بهاره یک فروشگاه، کالایی را به دو برابر قیمت هفته گذشته اما ظاهرا با ۱۰٪ آف خریداری می کنیم، خوشحالیم که توانسته ایم تخفیف بگیریم.
برای فروش بیشتر، سعی داشته باشید با کلمات بازی کنید. از جمله های تاثیر گذار استفاده کنید. اصلا مهم نیست که چه عباراتی برای توضیح یک جشنواره متداول و پرتکرار هستند، از کلیشه ها خارج شوید و با خلاقیت خودتان تبلیغات کنید. چرا که خریداران از عبارات کهنه و نخ نما خسته شدند و به دنبال تجربه‌ی جدیدی می گردند.
پس از همین موقعیت استفاده کنید و کمپین های منحصر به خودتان را بسازید.
با اختصاص دادن کوپن به مناسبت های مختلف مثل روز تولد کاربر تان، پایان فصل یا روز های بزرگداشتی که در تقویم مان کم هم نیستند، نشان دهید که ارزش زیادی برای آنها قائلید.

برای تشویق آنها به خرید مدت زمان مشخصی به کوپن ها بدهید. بطوری که تنها تا یک هفته بعد از دریافت، فرصت استفاده از آن را داشته باشند.

 


شماره سه − از عکس های باکیفیت برای محصولات استفاده کنید.


مهم ترین بخشی که می توانید نظر مشتریان را به خود جلب کنید، تصاویر محصول است. در نظر بگیرید که در خرید آنلاین، مشتری نمی تواند کالا را بطور مستقیم ببیند، از این رو مهم ترین چیزی که ممکن است کاربر را به خرید محصول تا ترک صفحه هدایت کند، توصیف شماست. 
به جای استفاده از دوربین موبایل تان کمی هزینه کنید و از یک عکاس کمک بگیرید. نگران نباشید، در مدت کوتاهی چندین برابر این هزینه به حساب شما برخواهد گشت. پس کمی دست و دلباز باشید :)
با توجه به تعدد رقبا، به چیزی بیش از یک عکس معمولی برای معرفی نیازمند هستید. تصاویری جذاب، منحصر به فرد و تاثیر گذار که بتوانند چشم خریداران را بگیرند.
همچنین واضح و کامل تصویر برداری کنید و زوایای بیشتری از محصول را نمایش دهید.
بدین ترتیب علاوه بر القای حس اعتماد به کاربر، توانسته اید محصول تان را جذاب و کاربردی نیز جلوه دهید!

 


شماره چهار - صفحه هر محصول را بهینه کنید.


محصولات شما باید به سادگی در دسترس کاربر قرار بگیرند. برای محصولات دسته بندی های مشخص قرار دهید. عنوان و آدرس هر محصول رو بصورت جداگانه چک کنید تا هم از سئوی خوبی برخوردار باشند و هم کاربران بتوانند راحت تر با آنها کارکنند.
خوشبختانه وبزی به شما کمک می کند تا برای هر محصول عنوان و توضیحات مشخص قرار بدهید، همچنین آدرس دسته بندی ها را به انتخاب خود تغییر دهید.
رقابت در صفحه محصولات به مراتب ساده تر از رقابت برای صفحه اصلی فروشگاه شما در بین رقباست. پس از این مورد غافل نشوید و روی سئوی محصولات بیشتر تمرکز کنید.

 

 

شماره پنج - همچنان وبلاگ!


برای فروشگاه تان یک وبلاگ راه اندازی کنید. مقالاتی راجع به اعتماد، مزایای خرید آنلاین و تجربه خرید از سایت تان بنویسید.
همچنین با در اختیار گذاشتن مطالب مفید و پیشنهاداتی با توجه به شرایط مختلف زمانی و مکانی به کاربران القا کنید که وجودشان برای شما مهم و ارزشمند است.
اهمیت بخشیدن به بخش وبلاگ در  فروشگاه، آپدیت های منظم و نوشتن محتوای مناسب، شما را در آینده ی نزدیک صاحب یک رسانه تاثیر گذار و با نفوذ می کند که از این طریق می توانید موج مثبت یا منفی ای نسبت به موضوعات، اشخاص یا محصولات خودتان به راه بیندازید و نهایت استفاده را از آن ببرید.
با این کار به مخاطبان ایده دهید. برای مثال اگر کسب و کار شما فروش سازه های دکوراتیو است، با طرح عناوینی چون «چهار دیزاین متفاوت برای میز کار شما» یا «تغییراتی که دکور اتاق تان را متحول می کند!» احساس نیاز را نسبت به محصول تان در کاربر ایجاد کنید.

 

 

شماره شش - از مشتریان فعلی غافل نشوید.


کسب و کار های کوچک عموما با تمرکز روی بدست آوردن مشتریان جدید، از مشتریان فعلی خودشان غافل می شوند و این اصلا اتفاق خوشایندی نیست. چرا که مشتریان فعلی یکبار با شما آشنا  شدند، ویژگی های شما را می دانند و به محصولات شما علاقه نشان دادند. بنابراین تنها با یک یادآوری به روش های مختلفی چون ایمیل مارکتینگ، حاضرند مجدد از شما خرید کنند.
ضمن اینکه آنها می توانند شما را به دوستان شان نیز معرفی کند، دراین حالت بدون صرف هزینه ای برای بازاریابی یا تبلیغات صاحب مشتریان جدیدی شده اید.
قطعا تمرکز روی مشتریان فعلی و ترغیب آنها برای خرید های بعدی راه کوتاه تری تا سرمایه گذاری روی کاربران ناشناس است. پس حسابی مشتری مدار باشید :)

 

 

شماره هفت - آنلاین بازاریابی کنید، خصوصا در شبکه های اجتماعی

 

پر واضح است که برای فروش نیاز به مشتری دارید و برای داشتن مشتری نیاز به بازاریابی. حتما از ابزار های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.
 پیشنهاد ما برای شروع، شبکه های اجتماعی است. اول اینکه هزینه ای برای شما ندارد و می توانید بصورت رایگان با میلیون ها مشتری بالقوه در ارتباط باشید، و مورد دوم: اهمیت بخشیدن کاربران به آنچه در این شبکه ها در حال رخ دادن است!
قدرت شبکه هایی چون اینستاگرام را دست کم نگیرید، آنها تنها مکان هایی برای انتشار تصاویر غذا ها و خوراکی ها نیستند!
از این طریق می توانید کانال های ورودی بسیاری رو به کسب و کارتان باز کنید. از مقالاتی که پیش تر در وبلاگ منتشر کردید بهره بگیرید. 
با در اختیار گذاشتن مطالب کاربردی دنبال کننده جذب کنید و با گرفتن لایک و کامنت های بیشتر ارتباط خوبی با کاربران برقرار کنید.
علاوه بر این با موقعیت سنجی درست، تصاویری از محصولات تان به همراه کپشن های جذاب و  لینک فروشگاه به اشتراک بذارید و سعی کنید مخاطبان گسترده ی پیج تان را تبدیل به مشتریان حقیقی کنید.

 

 

شماره هشت - مشتریان را همراهی کنید.


با گسترش ابزارهای آنلاین، امروز تقریبا هر کسی می تواند یک فروشگاه اینترنتی برای خودش بسازد، از همین جهت تعداد کسب و کارهای مجازی به شکل قابل توجهی در حال افزایش است.
اما پاسخ اینکه چند درصد از آنها می توانند به فروش بالایی برسند را به عهده خودتان می گذاریم :)
فرض کنید وارد یک پاساژ بزرگ می شوید با انبوهی از لباس های شیک که تنها یک لیبل قیمت دارند، و هیچ فروشنده و راهنمایی کنار شما نیست. حتی اگر واقعا قصد خرید داشته باشید، بعید است که در این شرایط اعتماد کنید و بدون آگاهی برای چیزی پول بدهید که واقعا نمی دانید چه ویژگی هایی دارد.
مشکلی که در اغلب فروشگاه های اینترنتی هم وجود دارد: عدم شفافیت تقریبا همه چیز!
برای آنکه این بیماری واگیردار دامن فروشگاه تان را نگیرد، همواره سعی کنید در کنار مشتریان گام بردارید. 
به کمک چت آنلاین یا پشتیبانی تلگرامی مشتری تان را راهنمایی کنید، به پرسش هایشان پاسخ دهید و با خاطر نشان کردن گارانتی و پشتیبانی آن ها دلگرم کنید.
ایجاد صفحاتی مثل نحوه ثبت سفارش یا روش های بازگشت کالا یا سوالات متداول هم می تواند برای کاربران اطمینان بخش باشد.

 


شماره نه - مطمئن شوید که قابل اعتماد هستید.


در زمانه ای زندگی می کنیم که شک و تردید همراهان همیشگی مان اند :) خصوصا وقتی صحبت از معامله و خرید و فروش می شود بیشتر خودمان را برای تهدید ها آماده می کنیم. حال به این دو فاکتور اینترنت را هم اضافه کنید :دی 
کاملا منطقی است که مشتریان به سادگی به هر فروشگاهی اعتماد نداشته باشند. از این رو آماده شوید و  کفش های یک خریدار را بپوشید و کمی در فروشگاه تان راه بروید، آیا واقعا همه چیز آن طور که انتظارش را دارید دقیق و قابل اعتماد است؟ راجع به تمام آنچه مبهم است تجدید نظر کنید. با افزودن بخش هایی همچون نظرات مشتریان به صورت صوتی، شرحی درباره مجموعه تان و معرفی شفاف سابقه و تجربه، اعتماد کاربران را افزایش دهید.
همچنین از درگاه های بانکی معتبر استفاده کنید و با ثبت سایت در ستاد ساماندهی و گرفتن نماد الکترونیک نگرانی ها و تردیدها را به حداقل برسانید.

 

 

شماره ده - چقدر برای موبایل و تبلت بهینه هستیم؟


کاربران زیادی برای مشاهده و خرید از سایت شما با موبایل یا تبلت ورود می کنند. از این رو اگر فروشگاه شما در حالت ریسپانسیو مشکلاتی داشته باشد، درصد عمده مشتریان خود را از دست داده اید.
مرتبا چک کنید که تغییراتی که روی ظاهر سایت اعمال می کنید آسیبی به ریسپانسیو آن نزند.
در صورتی که از وبزی برای طراحی سایت و فروشگاه استفاده می کنید، می توانید به سادگی از قسمت ویرایشگر قالب، طراحی موبایل و تبلت را بطور تمام و کمال انجام دهید.


با رعایت موارد بالا می توانید با صرف کمترین هزینه و زمان فروشگاه تان به بهترین نحو توسعه دهید و فروش فوق العاده ای کسب کنید. اگر به مطالب حوزه مارکتینگ علاقه مندید می توانید با دنبال کردن این دسته بندی در وبلاگ وبزی، از آخرین اخبار و اطلاعات بهره مند شوید.

شما چه تجربه ای در فروش آنلاین دارید؟‌ چقدر تاکنون توانسته اید در این بازار موفق باشید؟
در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

آماده اید فروش خودتان را افزایش دهید؟ همین الان برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود اقدام نمایید.
 

۵
از ۵
۳۶ مشارکت کننده
افزایش فروش آنلاین گفت:
تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتریان از برخی کالا می تواند شانس خرید از سایت شما را بالا ببرد علاوه بر این آسان بودن فرایند پرداخت برای مشتریان مسئله مهمی است که نباید از آن غافل شوید خیلی از افراد در صورتی که سوال از آنها زیاد پرسیده بشه و فرایند پرداخت طولانی بشه ممکنه وسط کار پرداخت را رها کنند

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید