Clicky

چطور از وبلاگ خود پول دربیاوریم؟ ۱۰ روش عالی برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی

چطور از وبلاگ خود پول دربیاوریم؟

(مقاله در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ بروزرسانی شد.)

نزدیک به سه دهه پیش، زمانی که تیم برنرزلی اولین وبلاگ دنیا را ساخت، احتمالا تصور نمی کرد چنین یادداشت های به ظاهر ساده ای روزی آنقدر محبوب و همه گیر شوند که چهارصد و چهل میلیون صفحه از دنیای وب را دربربگیرند.

وبلاگ نویسی آنقدر جذاب است که اکثریت کسانی که با فضای اینترنت آشنا هستند، حداقل یکبار هم که شده آن را امتحان کرده اند و طعم آن را چشیده اند.

چندی بعد از ظهور اینترنت در ایران، سرویس های وبلاگ دهی فارسی مثل بلاگفا و پرشین بلاگ با همان رابط کاربری ساده و امکانات پایه شان، به ما حس فوق العاده حضور در فضای اینترنت را هدیه کردند. گاهی برای انجام کوچک ترین تغییری باید کل اینترنت را زیر و رو می کردیم تا شاید در یک انجمن فارسی، دوست مطلعی را می یافتیم :)

 

ماهیت وبلاگ نویسی در طی این سالها تغییرات زیادی به خودش دیده است. حرکت به سمت پیشرفت و بوجود آمدن ابزار های جدید برای کمک به کاربران، باعث شده تا بتوانیم پیچیده ترین سایت ها را تنها در چند دقیقه و حتی بدون کد نویسی، طراحی و مدیریت کنیم.

 

وبلاگ نویسان خبره، همیشه از عشق و علاقه شان به این فضا صحبت می‌کنند. اینکه صرف وبلاگ نویسی چقدر تجربه هیجان انگیزی است و این صفحات چقدر می توانند به درد کاربران بخورند، بحث مفصلی است که حتما در یک مقاله جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

 

اما وجود تعداد مخاطب زیاد و امکان کسب درآمد از وبلاگ ها نیز مورد مهمی است که همواره در کنار اهمیت وبلاگ نویسی مطرح می شود. در این مقاله سعی کردیم با شمردن چندی از ارزش پیشنهادی این حوزه و بررسی راهکار های عملی برای کسب درآمد از این طریق، شما مخاطبان عزیز را راهنمایی کنیم. همراه ما باشید.

اگر به‌دنبال یکی از ماشین‌های پول‌سازی در دنیای اینترنت می‌گردید، باید بگوییم که وبلاگ‌ یکی از آن‌هاست. وقتی که بلد باشید چه مطالبی بنویسید و چگونه برایش مخاطب جذب کنید، آن وقت است که می‌توانید وبلاگ خودتان را به ماشین پول‌سازی تبدیل کنید.

 

چطور از وبلاگ خود پول دربیاوریم؟


برای بسیاری از وبلاگ نویسان، راه اندازی یک سایت اتفاق بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی خواهد بود. فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاشتن عقاید، نظرات و تجربیات شان با مردم سرتاسر جهان.


از آنجایی که نویسندگان وبلاگ ها، مرتبا در حال تولید محتواهایی هستند که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، پلتفرم های مختلف وب هم توجه ویژه به آنها پیدا کرده اند. چرا که این محتوا از نظر سئو ارزشمند و دارای رتبه‌ی مناسبی است. چیزی که به برندها، شرکت ها و فعالان حوزه‌ی اینترنت کمک می کند تا بهتر دیده شوند و توجه بیشتری به خود جلب کنند.


خب همان طور که بسیاری از وبلاگ نویسان می دانند، این شور و اشتیاق به تنهایی نمی تواند برایشان درآمدی به همراه داشته باشد :) در عین حالی که شما برای عالی نگه داشتن سایت خود، باید کارهای متعددی انجام دهید و مسئولیت های مختلفی نیز بر دوش شماست که البته کم وقت گیر هم نیستند:
نوشتن مطالب به صورت مستمر، پاسخ دادن به نظرات کاربران، چک کردن ایمیل ها و ارتباط با مخاطب و غیره. همه این موارد برای شما یک تعهد بوجود می آورند که بودن در نظر گرفتن عشق و علاقه و ابعاد انسانی کمی سخت است که آن را –بیگاری- خطاب نکنیم.

 

خبر خوب این است که وبلاگ نویسی، دیگر یک مسئولیت وقت گیر و بدون مزد نخواهد بود. راه های متعددی پیش روی شماست تا بتوانید از مهارت خودتان پول دربیاورید. چه اینکه در حال حاضر وبلاگ دارید و چه اینکه به دنبال ساخت یک وبلاگ هستید، بکار بستن یکی یا چند راهکار زیر به شما در رسیدن به درآمد کمک می کند.

 


کسی چه می داند؟ شاید آنقدر در امر موفق بودید که وبلاگ نویسی به شغل اصلی شما بدل شد و آنقدر محبوب شدید که علاوه بر خودتان، نیاز به نیروهای تمام وقت دیگری هم برای رسیدگی به آن پیدا کردید. این چیزی است که برای کسب درآمد باید به آن توجه کنید:

 

1.درآمدزایی از تبلیغات آنلاین


یکی از روشهای اساسی برای کسب درآمد، نمایش تبلیغات در وبلاگ شماست. اکثر ما در طول روز با تبلیغات مختلفی در سراسر وب سایت ها مواجه می شویم، بنر های ثابت یا متحرکی که لابه لای بخش های مختلف سایت گنجانده شده اند و به ازای هر کلیک مبلغی را برای نمایش دهنده در نظر می گیرند.
مزیت بزرگ این روش، این است که به کم‌ترین تلاش از طرف وبلاگ نویس احتیاج دارد. تمام آنچه باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری در یکی از پلت فرم های تبلیغات آنلاین ایجاد کنید و آن را به وبلاگ خودتان متصل کنید.


برای افزایش سودتان از تبلیغات توجه کنید که محتوای تبلیغاتی به محتوای تولیدی از سمت شما نزدیک باشد. مثلا اگر درباره سلامتی و شادکامی می نویسید، وسوسه ای برای کلیک مخاطب روی بنر خرید تسلیحات نظامی ایجاد نمی شود.


امروزه تقریبا تمام آژانس های تبلیغاتی برای نمایش دهندگان و مشتریان خود، دسته بندی های موضوعی تعریف می کنند، اتفاقی که هم به صاحبان آگهی کمک می کند تا راحت تر خودشان را به مخاطب هدف بشناسانند و هم نمایش دهندگان نرخ کلیک بالاتری داشته باشند.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: نرم افزار سایت ساز چیست و استفاده از سایت ساز ها چه مزیتی دارد؟

 

 2.تولید محتوای ویدیویی و فروش آن

 

تولید محتوای ویدیویی و فروش آن


اگر وبلاگ شما بر اساس محتوای ویدئویی است یا اگر می توانید بخش های ویدیویی را برای وبلاگ خود ایجاد کنید، در نظر گرفتن پست های ویدئویی به عنوان راهی برای کسب درآمد بسیار هوشمندانه خواهد بود.


یک مثال از تاثیرگذاری و میزان درآمد زایی این روش، مواردی هستند که در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام به وفور شاهدشان هستیم. کلیپ های کوتاهی که با مضامین طنز و ادبیاتی خودمانی، بسیار در بین کاربران محبوبیت پیدا کرده اند. هر چند که قصد نداریم مستقیما به نام هرکدام از آنها اشاره کنیم، اما احتمالا تا کنون با حداقل یکی دو مورد از آنها برخورد داشته اید. 


در این ویدیو ها علاوه بر موضوع اصلی، به نام یک برند، محصول یا یک صفحه اینستاگرامی مشخص تاکید می شود یا اساسا سناریوی ویدیو کلیپ بر اساس همان موضوع نوشته شده است.


برخلاف آگهی های ویدیویی که در خیلی از رسانه ها (از تلویزیون) با آن مواجه هستیم و رقبتی به شنیدن یا تماشایشان نداریم، این موارد به خاطر ساختار متفاوت بیشتر مورد پسند کاربران قرار می‌گیرند.

به عنوان صاحب وبلاگ، در ساخت و انتشار این ویدیو ها، شما قیمت گذاری را تعیین می کنید و حتی مدت زمان در دسترس بودن آن را هم کنترل می کنید.

 

نوشتن استراتژی و سناریوی جذاب با حفظ رسالت وبلاگ تان در کنار تبلیغ یک موضوع، توازن خوبی به محتوای ویدیویی شما خواهد بخشید.
نکته امیدوار کننده اینجاست که حجم آگهی دهندگانی که به دنبال چنین تبلیغاتی هستند روز به روز درحال افزایش است و این علاوه بر نشان دادن اثر گذاری بالای تبلیغاتی ویدیویی، تعداد مشتریان بالقوه و فرصت های مالی شما را نیز افزایش می دهد.

 

 

3.نوشتن محتوای سفارشی

 

بلاگرها عموما توسط شرکت ها و برندهای مربوط شناسایی می شوند. خصوصا  فضای نوشته های شما در ارتباط با حوزه‌ی فعالیت آنان باشد. وقتی در وبلاگ تان از پیشنهاد لباس برای فصل زمستان حرف میزنید، از مخاطب تان می خواهید نظرات شان را درمیان بگذارند و از تجربیات خودشان بگویند، در واقع یک بستر مناسب برای اعمال نفوذ و استفاده تجاری ایجاد کرده اید. 
فروشگاه های کوچک و بزرگ زیادی وجود دارند که می خواهند از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند و حجم زیادی از مخاطب شما را تبدیل به مشتریان خود کنند.


برای اینکار می توانید با نوشتن مقالاتی که یک محصول یا خدمات خاص را برجسته می‌کند و وجه تمایز آن را با سایرین نشان می‌دهد، کسب درآمد کنید و از پتانسیل های تجاری وبلاگ تان استفاده کنید. این مدل پست ها معمولا به شکل بررسی یک کالای خاص نوشته می شوند. در این بررسی نویسنده وبلاگ با شمردن ویژگی های مختلف کالا، قابلیت ها و ارزش های آن، به خوبی برند و کالای موردنظر را به مخاطبان می شناساند.
روش دیگر، نشان دادن همان کالای مورد نظر در استفاده های روزمره، یا به نوعی تبلیغ غیر مستقیم آن است. روشی که هوشمندانه تر به نظر می رسد اما خب ظرافت ها و چالش های خاص خودش را هم دارد.


هر دوی اینها، روش های بسیار خوبی برای کسب درآمد از طریق وبلاگ شما هستند. چرا که بر خلاف تبلیغات، دقیقا می دانید قرار است چقدر بابت هر پست دریافت کنید.


اگر تصمیم به نوشتن پست های سفارشی داشته باشید، توصیه می کنیم این چند نکته را دنبال کنید:


- به دنبال برندی بگردید که بتوانید طی یک قرارداد بصورت دوره ای (مثلا هر دو هفته یا هر ماه) تعدادی از این پست ها برایشان تهیه و منتشر کنید. به این ترتیب، شما یک منبع درآمد ثابت نیز خواهید داشت.


- ارتباط مناسبی با برنده ها و فروشگاه برقرار کنید و پس از پیدا کردن یک کانال ارتباطی می توانید پیشنهاد تهیه این گونه پست ها را با صاحبان کسب و کارها مطرح کنید. دقت کنید قبل از ارائه هر پیشنهادی، مواردی مثل ترافیک سایت تان، تعداد بازدیدکنندگان و مخاطبان فعال و ارزش هایی که اینکار برای کسب و کارها بوجود می آورد را تهیه کنید تا در صورت لزوم به آنها ارائه دهید.
اینکه قبل از شروع کار شما، بدانند قرار است چه چیزی دریافت کنند، هم در آینده از مشکلات احتمالی جلوگیری می کند و هم دست شما را در قیمت گذاری باز می گذارد.


- سعی نکنید پست های اسپانسری (سفارشی) را مخفی کنید. با مخاطبان خود صادق باشید و با گوشزد کردن سلب مسئولیت در قالب جمله ای کوتاه، آنها را روشن کنید.


- اگر احساس می کنید امانت داری تان بعنوان وبلاگ نویس در  چنین همکاری به خطر می افتد، از همان ابتدا از انجام آن صرف نظر کنید. چرا خوانندگان به سرعت متوجه تمام ماجرا خواهند شد.


 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: 5 ترفند مهم سئو در سال 2019

 

 

 4.حامی مالی یا اسپانسر پیدا کنید.

 

نوشتن پست های سفارشی

 

 

علاوه بر پست سفارشی، روش دیگری برای به دست آوردن درآمد ثابت، این است که هزینه‌‌ی تعدادی از پست ها یا کل وبلاگ تان، توسط اسپانسر تامین شود. در این روش، دیگر مجبور نیستید به تولید پست های سفارشی و دریافت مبلغ به ازای هر کدام از آنها، نیستید. چرا که کل هزینه های شما توسط حامی پوشش داده می شود. شما می توانید از نام تجاری اسپانسر در هدر وبلاگ خود استفاده کنید، یا اینکه یادداشتی با مضمون "سپاس از حمایت حامی سایت" در پست های خود و محتوای شبکه های اجتماعی تان بنویسید. 

 

این نوع حمایت مالی، کمتر آزادی شما و قلم تان را تحت الشعاع قرار خواهد داد و حرفه ای تر هم به نظر می رسد. در صورتی که اسپانسرینگ بتواند ارتباط خوبی با مخاطب شما برقرار کند، می توان گفت تاثیر فوق العاده مطلوبی نیز برای برند اسپانسر و جلب اعتماد کاربران خواهد داشت.


هنگامی که درحال نوشتن قرارداد هستید، اطمینان حاصل کنید که انتظارات و مرز ها بصورت واضح بیان شدند، طوری که احساس نکنید که شما، وبلاگ تان و اهداف اصلی آن دارد به خطر می افتد.

 

 

5.کتاب الکترونیکی بنویسید و آن را بفروشید.

 

اگر نوشته ها، افکار و نظرات تان به قدری جذاب است که روز به روز مخاطبان بیشتری به سمت وبلاگ شما می کشاند، چرا به فکر نسخه جامع تر و گسترده تری از آن نباشید؟ یک کتاب؟ چرا که نه...


کتاب شما می تواند همان مباحثی باشد که در وبلاگ قرار می دهید، یا می تواند داستان جدیدی باشد که به سلیقه کاربران شما بسیار نزدیک است.
به عنوان مثال، اگر وبلاگ شما درباره‌ی عکاسی است و به طور منظم راهنمایی هایی  برای انتخاب قاب مناسب یا ویرایش عکسها منتشر کند، کتاب شما می تواند جالب ترین مکان هایی را که تا به حال به آنجا رفته اید، یا هرجایی که برای عکاسی بکر و فوق العاده به نظر می رسد را معرفی کند.


فکر کردن درباره نوشتن کتاب، تنها ایده ای برای بدست آوردن پول بیشتر نیست، بلکه می تواند فرصت مناسبی باشد تا خودتان را به عنوان یک متخصص در حرفه مورد فعالیت تان، مطرح کنید. از دانش و تجربه خود بنویسید، اما این کار را به گونه ای انجام دهید که خوانندگان را درگیر کند، آنان را متوجه کنید که تجارب شما تا چه میزان می تواند برایشان راهگشا و مفید واقع شود.
بعد از اتمام نگارش، می توانید فایل PDF آن را به سادگی از طریق وبلاگ خود یا فروشگاه های معتبر کتاب الکترونیکی بفروشید. حتی در گام بعدی می توانید به فکر چاپ آن بیفتید.
 

 

 

6.بازاریابی رابطه ای (affiliate marketing) انجام دهید و پورسانت بگیرید.

 

بازاریابی رابطه ای

 

تعداد زیادی از شرکت های شبکه ای به دنبال بازاریابان اینترنتی هستند و دائما برای پیدا کردن این افراد جست و جو می کنند. در کشور خودمان نیز هر روز شاهد پیدایش شرکت های مختلفی هستیم که با روش های گوناگون به دنبال بازاریاب برای فروش محصولات تولیدی خودشان، یا محصولات دیگر تولیدی ها هستند.

احتمالا تا کنون تبلیغات مثبت و منفی زیادی راجع به عملکرد اینگونه شرکت ها شنیدید، (هر چند که هیچ کدام از آنها را رد یا تایید نمی کنیم) اما تعداد افرادی که به خوبی از این فرصت استفاده کردند و به درآمد قابل توجهی رسیده اند هم کم نیست.


خب چرا شما جزوی از آنها نباشید؟ به عنوان یک واسطه، به ازای هر کلیک یا هر فروش، کمیسیون مشخصی دریافت کنید. این نوع بازاریابی، برای هر دو طرف برد دارد. شما چیز زیادی از دست نمی دهید و شرکت مارکتینگ هم تنها در صورتی به شما حقوق می دهد که فروش داشته و سود مد نظر را کسب کرده باشد.


وقتی مخاطب های شما و شرکت مشترک باشند، این مدل درآمدی به بهترین شکل کار خواهد کرد و منافع خوبی برای هر دو طرف خواهد داشت. شرکتی را بیابید که احساس می کنید مخاطبان شما و وبلاگ تان به آن علاقه مند خواهند بود. اگر غیر از این باشد، برای موفقیت در فروش شانس اندکی خواهید داشت. 


داشتن چنین رابطه ای با یک برند به شما در آینده و ارتقای کار خودتان هم کمک می‌کند. درآمدی که به سمت شما می آید، روابطی که پیدا می کنید و تجاربی که بدست می آورید، همگی در رشد شما موثر خواهند بود.

 

 

 

7. روی گسترش وبلاگ تان کار کنید.

 

تمام آنچه تاکنون گفتیم، روش های پیشنهادی و راهکارهای درآمدزایی، تا زمانی که بازدیدکننده زیادی نداشته باشید، بازدهی خوبی نخواهند داشت. برای سود آوری، مطمئن شوید که مخاطبان در حال گشت و گذار در صفحات مختلف سایت هستند. بدین منظور باید آنها به روش های مختلف را ترغیب کنید:


- حضور در شبکه های اجتماعی: وبلاگ و صفحات اجتماعی رابطه ای دو سویه دارند. اگر می خواهید بازدید خوبی در وبلاگ داشته باشید، باید حضور مناسبی در صفحات اجتماعی نظیر اینستاگرام و توئیتر داشته باشید و اگر بخواهید مشارکت کاربران در صفحات اجتماعی تان بیشتر شود، باید مطالب قوی تری در وبلاگ منتشر کنید. هر دوی آن ها مکمل هم هستند بنابراین توجه کافی نسبت به هر دو موضوع داشته باشید.


- ایمیل و خبرنامه: خبرنامه ها یک گزینه عالی برای نگه داشتن مخاطبان خود است. با ارسال ایمیل های جذاب، آنها را از آخرین پست های وبلاگ خود مطلع کنید و از این طریق ترافیک جذب کنید.


- برای موتورهای جست و جو بهینه باشید: با توجه بیشتر به سئو، مخاطب بیشتر از سوی گوگل و موتورهای جست و جوی دیگر جذب کنید. ساختار کلی سایت و هر کدام از مطالبی که می نویسید را سئو شده نگه دارید.

 

درآمدزایی از وبلاگ

 

8-  استخدام با مهارت وبلاگ‌نویسی

 

اگر در زمینه‌ای متخصص هستید، با وبلاگ‌نویسی تخصصی کاروبارتان سکه می‌شود! در واقع با وبلاگ‌نویسی و نوشتن مقاله‌های تخصصی، جذاب و آموزنده است که می‌توانید خود را به‌عنوان یک متخصص در صنعتی که فعالیت می‌کنید معرفی کنید.

در آن طرف ماجرا، وقتی مخاطبان مقالات شما را می‌خوانند، می‌پذیرند که شما یک متخصص هستید و ممکن است برای انجام یک کار تخصصی از شما دعوت به کار کنند.

استخدام با مهارت وبلاگ‌نویسی

برای مثال، اگر یک طراح دکوراسیون می‌خواهد با وبلاگ‌نویسی مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند، می‌تواند مقاله‌های سرگرم‌کننده و مفیدی دربارۀ چیدمان منزل یا محل کار منتشر کند. او با این کار به مشتریان احتمالی می‌گوید که می‌تواند فرد مناسبی برای پروژه‌های طراحی دکوراسیون باشد.

اینجا لازم است به یک ضرب‌المثل معروف اشاره کنیم که می‌گوید: «مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.»

یعنی چی؟ یعنی نیازی نیست که برای استخدام‌شدن مقاله‌ای با عنوان «10 دلیل برای استخدام من برای طراحی دکوراسیون منزل شما» بنویسید! این لحن کمتر احتمال دارد که خوانندگان را جذب کند. در عوض، مقاله‌هایی بنویسید که انگار با آن‌ها به مخاطبان خود مشاورۀ رایگان می‌دهید. این کار شما را به‌عنوان یک مرجع معرفی می‌کند و باعث جلب اعتماد مخاطبان می‌شود که به ارتقای سئوی وبلاگ شما هم کمک می‌کند.

پیشنهاد وبزی:‌ اگر نمی‌دانید سئو چیست و باید از کجا سئو را شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «سئو چیست؟» را مطالعه کنید و بعد از آن به صفحۀ «آموزش سئو» وبزی سر بزنید. دربارۀ سئوی وبلاگ هم می‌توانید مقالۀ «سئوی وبلاگ چیست؟» را مطالعه کنید.

 

فروش محصولات دیجیتالی در وبلاگ

 

۹-فروش محصولات دیجیتال در وبلاگ

اگر علاقه‌ای ندارید که با وبلاگ‌نویسی استخدام شوید اصلاً ایرادی ندارد! هنوز راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از وبلاگ وجود دارد. یکی از این راه‌ها فروش محصولات دیجیتال است.

مهارت و تخصصی که با وبلاگ‌نویسی از خودتان نشان می‌دهید، می‌تواند به شما در فروش محصولات دیجیتالِ‌ مرتبط با آن تخصص هم کمک کند. محصولات دیجیتال شامل محتواهایی مثل کتاب الکترونیکی، قالب‌ وب‌سایت، دوره‌های آموزشی و... است.

اگر صدها یا هزاران نفر به وبلاگتان سر می‌زنند و مطالب شما را می‌خوانند، به این معنی است که اطلاعات شما برای آن‌ها ارزشمند است. این فرصتی است که از آن می‌توانید برای فروش محصولات دیجیتال استفاده کنید!

یکی از مزایای فوق‌العادۀ فروش محصولات دیجیتال این است که بخش زیادی از درآمد شما سود است و هزینۀ زیادی برای تولید محصول نیاز ندارید؛ به‌جز هزینه‌هایی که برای خرید ابزارهای دیجیتال برای تولید محصولات خود می‌پردازید.

مزیت دیگر این روش این است که درآمد شما تا حد زیادی درآمد غیرفعال است؛ یعنی زمان‌هایی هم که آنلاین نیستید، محصول شما روی وبلاگتان به فروش می‌رسد. کافیست محصول خود را روی وب‌سایتتان بارگذاری کنید و آن را بازاریابی کنید.

پس از انتخاب محصول دیجیتالی که می‌خواهید بفروشید، به یک استراتژی برای ایجاد و تبلیغ آن‌ نیاز دارید. برای مثال، آموزش‌های ویدیویی یک شبه فیلم‌برداری نمی‌شوند و یک شبه هم به فروش نمی‌رسند! برای تولید، ویرایش و تبلیغ هر یک از آن‌ها باید تحقیق کنید و برنامه‌ریزی داشته باشید. داشتن برنامه‌ریزی برای تکمیل هر مرحله به افزایش درآمد شما از وبلاگتان کمک می‌کند.

 

فروش محصولات دیجیتال در وبلاگ

10. فروش محصولات فیزیکی در وبلاگ شما

وقتی از کسب درآمد از وبلاگ حرف می‌زنیم، اول به فروش خدمات و محصولات دیجیتال فکر می‌کنیم؛ اما وبلاگ‌ها محل خوبی برای فروش محصولات فیزیکی مرتبط با محتوای ما هم هستند.

طراح دکوراسیونی را که در بخش اول مقاله مثال زدیم را یادتان هست؟ او که به‌طور مرتب در وبلاگ خود دربارۀ شکل‌وشمایل چیدمان منزل و محل کار می‌نویسد، می‌تواند با یک تیر دو نشان بزند و علاوه بر فروش خدمات و تخصص خود، محصولات فیزیکی مرتبط را هم بفروشد.

برای مثال، می‌تواند یک صفحه با عنوان «فروشگاه» به وبلاگ خود اضافه کند و کالاهایی مثل رنگ پلاستیک در آن بفروشد.

برخی از وبلاگ‌نویسان معروف هم تی‌شرت، ساک دستی یا پیکسل‌هایی تولید می‌کنند که خودِ‌ وبلاگ را تبلیغ می‌کند.

نکتۀ مهم: ممکن است تصور کنید که برای فروش محصولات فیزیکی به یک انبار بزرگ نیاز دارید و باید سرمایۀ زیادی داشته باشید. اما لزوماً این تنها راه فروش محصولات فیزیکی نیست! شما می‌توانید از روش‌هایی مثل افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش محصولات برندها استفاده کنید و به‌ازای فروش هر محصول پورسانت بگیرید.

همچنین می‌توانید از روش دراپ شیپینگ (Drop Shipping) کمک بگیرید. در این روش هم نیازی نیست که محصولات را در انبار نگه دارید. کافیست با یک عمده‌فروش قرارداد ببندید و هر وقت که سفارشی از طرف مشتریان دریافت کردید، آن سفارش را از عمده‌فروش می‌خرید و او مستقیماً محصول را برای مشتری شما ارسال می‌کند.

 

محتوا پادشاه است!

بیل گیتس درست می‌گفت؛ محتوا پادشاه است! چرا؟ خودتان دیدید که با وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا هم می‌توان استخدام شد، هم محصول دیجیتال فروخت و هم محصول فیزیکی. تمامی این کارها فقط با نوشتن محتواهای جذاب، سرگرم‌کننده و مفید امکان‌پذیر است و شما با کلماتی که می‌نویسید، می‌توانید یک منبع درآمد ‌عالی برای خودتان ایجاد کنید. در واقع با این کار می‌توانید پادشاه صنعت خودتان شوید. پس معطل چی هستید؟ وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا شروع کنید!

 

بعنوان آخرین نکته باید بگوییم انتخاب یک پلت فرم مناسب و بهره گیری از ابزار آنلاین، می تواند شما تا بخش زیادی از جاده موفقیت همراهی کند. باقی مسیر وابسته به تصمیمات شماست. اینکه چگونه می خواهید آن را طی کنید و چه برنامه ریزی برای آینده آن دارید، سوالات مهمی هستند که باید به آنها با توجه به نوع کارتان پاسخ دهید. وجود یک پشتیبان نیز به شما در هرچه سریعتر پیمودن این مسیر کمک می کند. در انتها مطالعه را فراموش نکنید که همواره مثل چراغی روشنی بخش مسیر شما خواهد بود...

 

همین حالا وبلاگ بی نظیرتو با سایت ساز وبزی و ظاهر اختصاصی طراحی کن و به کمک ابزار سئوی اون خیلی سریع به رتبه‌ی اول گوگل تبدیل شو!

۵
از ۵
۵۴ مشارکت کننده
سپیده گفت:
سلام ممنون از مقاله خوب و کامل تون.

فکر نمی‌کنم مورد اول زیاد بدرد وبلاگ بخوره یا حداقل وبلاگ من بخوره اما اسپانسر شدن یا نوشتن محتوای سفارشی به نظرم فکر خوبیه و احتمالا در ادامه انجام خواهم داد.

ممنون میشم مقالات اینچنینی بیشتری روی سایت بارگذاری کنید.
    پشتیبان وبزی گفت:
    سلام سپیده‌ی عزیز؛

    ممنون از شما که همراه ما هستید، بله خب بسته به اینکه شما چه نوع مخاطبی دارید میتونید روشهای مختلفی رو پیاده سازی کنید.

    روز و شبتون خوش
س. حمیدی گفت:
ممنون از مطلب خوبتون.
گاه‌نوشت گفت:
آیا به کمک سایت ساز شما میتونم وبلاگ شخصی طراحی کنم؟
اگر بله شما قالب مناسب این کار دارید یا خیر؟
    پشتیبان وبزی گفت:
    سلام، دوست عزیز
    بله شما به کمک سایت ساز وبزی می‌تونید هر نوع وب سایتی اعم از وبلاگ رو به سادگی طراحی کنید.
    قالب های «الوند» و «آسمان» برای وبلاگ، پیشنهاد من به شماست.

    روز و شبتون خوش
Mohammad Pakrouh گفت:
سلام دوست عزیز من سایتی دارم و میخوام از طریغ تبلیغ در ان کسب کار کنم
بهترین سایت هایی که همچین سرویسی دارن چیست و به تبلیغ کننده پول میدهند چیست؟
    پشتیبان وبزی گفت:
    محمد عزیز، با سلام و درود.
    سرویس های تبلیغات کلیک هم راهکار مناسبی برای کسب درآمد از وب سایت هستند.
    شما می‌تونید با سرچ همین عبارت در گوگل سایت های زیادی رو ببینید که خدمات تبلیغات کلیکی رو ارائه می‌کنن. که در قبال نمایش یا کلیک روی اون تبلیغات در سایت شما مبلغی رو بعنوان درآمد تون منظور می‌کنند.
محمد گفت:
سلام
با اینکه من برنامه نویس هستم این موضوعات رو نمیدونستم
عالی بود
به نظر شما با چه موضوعاتی بیشتر مورد پسند مردم هستند و پیشنهاد شما ب مه چییه چه نوع وب سایتی و با چی موضوعاتی درست کنم
جواب رو ب ایمیل من بفرستید مرسی
-
    پشتیبان وبزی گفت:
    سلام محمد عزیز
    یکی از راه های خوب کسب در امد این هست که بعد از جذب مخاطب مناسب از طریق محتوی اقدام به فروش خدمات و محصولات مورد نیاز کنید. مثلا اگر سایت شما راجب برنامه نویسی هست می توانید اموزش ها و وبینار های اموزش برنامه نویسی را بفروشید.
ن گفت:
مقاله مفیدی بود . ممنون از شما

ممنون میشیم به وبلاگ ما هم سری بزنید
khanedownload.blogsky.com
محمد گفت:
ببخشین چطوری تبلیغ بارگذاری کنیم و قرار است چگونه پول هر کلیک از تیلیغ برای ما واریز میشود.....
مممنون میشم اگه بگین البته مقاله خوبی بود
    پشتیبان وبزی گفت:
    سلام محمد جان میتوانید از تبلیغات کلیکی مثل یکتانت استفاده کنید. این سیستم ها بر اساس تعداد کلیکی که روی تبلیغات میشه به شما پول میدند.
melika گفت:
ببخشید برای انتخاب قالب رمز وبزی رو میخواد اما من ندارم باید چیکار کنم و همینطور ایمیل منو قبول نمیکنه
    پشتیبان وبزی گفت:
    سلام ملیکا جان
    در رمز مدیریت شما باید رمز دلخواه را وارد نمایید. ایمیل اجباری نیست. می توانید خالی بگذارید.
parea گفت:
سلام وقت بخیر من مطالب شما رو خندم خیلی خوب بود من مخوام تازه وارد وب لاگ نمویسی بشم و دلم میخواد کسب درامدم در موضوع فروش فیلم باشه من چطوری باید از نظر قانون فیلم بفروشم میتونین کمکم کنین که از چه سایتی کمک بگیرم
    پشتیبان وبزی گفت:
    سلام
    وقت بخیر
    بنده متاسفانه در جریان مجوز های لازم برای فروشگاه فیلم نیستم.
مهدی بنیادی گفت:
سلام روزتون خوش . خسته نباشیئد . من از سال 90 وبلاگ دارم و بلاگری می کنم . البته من طراح مد و طراح لباس آقایان هستم . می خوام ببینم چطوری می تونم وبلاگگم رو وارد موتورهای جستجو بکنم و برای خودم توی وبلاگ خودم تبلیغ بگیرم . ممنون میشم راهمناییم کنید . www.modpooshan.blogfa.com
به وبلاگم سر بزنید خوشحال میشم .
    پشتیبان وبزی گفت:
    سلام دسته سئو همین وبلاگ را مطالعه نمایید.
اذا کیا گفت:
سلام . با تشکر از مطلب مفیدتون
من ساکن استانبول هستم . میخوام یک وبلاگ مشترک داشته باشم به هر دو زبان پارسی و استانبولی ،،،، می تونم از طریق ویزی وبلاگ طراحی کنم؟ یا باید حتما داخل ایران باشم تا بشه این کار رو انجام داد؟
ممنونم
    پشتیبان وبزی گفت:
    سلام. بله وبزی از وبلاگ پشتیبانی می کنه.
ذاکرحسین گفت:
ممنون از مطالب خوبی تان میشه رهنمای کنید میشه وبلاگم را به عوض وبسایت در گوگل ادسنس ثبت راجستر نمود. رهنمای کنید ممنون میشوم
mahdi amindavar گفت:
سلام ببخشيد من هم بسيار علاقع دارم وبلاگم كلي بازديد داشته باشد در چه حوضه اي كار كنم كه مردم بيايند و وبلاگ من را ببينند؟
    پشتیبان وبزی گفت:
    سلام
    بستگی داره چه تخصص های دارید. وبلاگ های تخصصی به نظرم خوب هست
سعید گفت:
با سلام و خسته نباشید خدمت شما
مطالب خیلی خوبی بود و استفاده کردم.
من هم چند ماهی هست که یک وبلاگ کسب درآمد از اینترنت ساختم و تونستم از وبلاگم برای خودم و اعضای وبلاگم درآمد کسب کنم ممنون میشم یه سر به وبلاگم بزنید و اگر ایرادی داره راهنمایی کنید
با تشکر از شما
عسل گفت:
سلام خوب هستین
من میخوام ی سایت طراحی کنم و رمانی ک نوشتم رو به اشتراک بزارم .لطفا توضیح بدید چطور باید پول رو ب حسابم انتقال بدم
    وبزی گفت:
    سلام با بخش پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید تا راهنمایی تون کنند.
ورلد بوک گفت:
سلام ممنون از مطالب مفیدتون عالی بود
جمال گفت:
سلام وقتون بخیر
من یک وبسایت برای تبلیغ محصولات شرکتی های تولیدی و تجاری جور کردم، برای اینکه بتوانم بازدید کننده های وبسایت بیشتر بشه و من در آمد ازاین وبسایت داشته باشم.
ممنون میشم اگر راهکار برای درآمد از وبسایت بدهید
مریم گفت:
سلام
میشه بگید چجوری اجناسمو بذارم؟
فواد گفت:
خیلی ممنون از مطالب زیبا
فواد گفت:
خیلی ممنون از مطالب زیبا

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید