Clicky

آموزش جامع راه اندازی فروشگاه اینترنتی فایل و محصولات دیجیتال

 

محصولات دیجیتال (از موسیقی گرفته تا ویدئو، ای‌بوک و دوره‌های آنلاین) را نمی‌توان نگه داشت، چشید یا لمس کرد؛ اما همۀ ما مصرف‌کننده انواع آن هستیم.

بسیاری از کارآفرینان به‌دلیل محبوبیت محصولات دیجیتال و توزیع آسان آن‌ها، یا یک فروشگاه اینترنتی فایل و محصولات دیجیتال راه‌اندازی می‌کنند، یا این نوع محصولات را در کنار کالاهای فیزیکی و خدماتی که ارائه می‌دهند می‌فروشند.

اما چیزی که یادگیری نحوه فروش فایل و محصولات دیجیتال را جذاب می‌کند این است که می‌توانید آن‌ها را یک بار تولید کنید و بعد بدون نیاز به پر کردن موجودی به مشتریان مختلف بفروشید. چنین روشی برای طراحان گرافیک، وبلاگ نویسان، مربیان و فریلنسرهایی که به‌دنبال راه‌های کسب درآمد غیرفعال هستند جذاب و پول‌ساز است؛ چراکه تلاش و زحمت کمتری نسبت به فروش محصولات فیزیکی دارد.

ما هم قرار است در این مقاله راه اندازی فروشگاه فایل و محصولات دیجیتال را به شما آموزش دهیم و بگوییم که:

پس تا آخرِ این مقالۀ مفید و پُر و پیمان همراهمان باشید!

محصول دیجیتال (Digital Product) چیست؟

هر چیزی را که به‌صورت دیجیتال دانلود و استفاده می‌کنیم، می‌تواند یک محصول دیجیتال در نظر گرفته شود. محصول دیجیتال را می‌توان بارها و بارها به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به تکمیل موجودی فروخت. این محصولات اغلب به‌شکل فایل‌های دیجیتال با امکان دانلود یا پخش آنلاین با فرمت‌هایی مثل MP3، PDF، ویدئو و پلاگین فروخته می‌شوند.

محصول دیجیتال یا کالای فیزیکی؟ کدام را بفروشیم؟

فروش محصولات دیجیتال نسبت به کالاهای فیزیکی مزایای زیادی دارد که آن را برای هر کارآفرینی جذاب می‌کند:

  • شما نیازی به خرید یا اجارۀ انبار، پرداخت هزینه‌های مربوط به نگه‌داری و ارسال کالا ندارید.
  • شما یک بار برای تولید کالای دیجیتال هزینه می‌کنید و تمام! از آن موقع به بعد فقط می‌فروشید. بنابراین بیشترِ درآمد خود از فروش کالایتان را می‌توانیم سود در نظر بگیریم.
  • مشتریان سفارش‌های خود را به‌سرعت تحویل می‌گیرند.
  • می‌توانید در ازای دریافت اطلاعات مشتریان مثل ایمیل یا شماره‌تلفن آن‌ها، محصولات دیجیتال رایگان تولید کنید و به آن‌ها هدیه بدهید.
  • می‌توانید محتواهای اختصاصی تولید کنید و برای دسترسی به آن‌ها، از مخاطبان خود به‌صورت ماهانه پول بگیرید. (اشتراک ماهانه)
  • یک فرصت بزرگ برای گسترش کسب‌وکارتان و تأثیرگذاری با آموزش الکترونیکی دارید؛ صنعتی که انتظار می‌رود تا سال 2026 ارزش آن به 374 میلیارد دلار برسد.

اما فروش محصولات دیجیتال آنلاین چالش‌هایی هم دارد که باید حسابی حواستان به آن‌ها باشد:

  • شما با فروش محصولات دیجیتال پولی در حال رقابت با محصولات دیجیتالی رایگانی هستید که در سطح اینترنت وجود دارد و کاربران احتمالاً می‌توانند جایگزین های رایگانی برای آنچه می‌فروشید پیدا کنند. پس باید دربارۀ جایگاه مدنظرتان، انواع محصولاتی که می‌فروشید و نحوۀ نوشتن توضیحات هر محصول خود فکر کنید. ضمن اینکه باید محصولات خود را با بهترین کیفیت ارائه کنید و بدانید که چگونه برند خود را برای رقابت با رقبایتان آماده کنید.
  • امکان سرقت محصولات شما بسیار زیاد است. چطوری؟ شخصی فایل PDF شما را می‌خرد و آن را در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت پرمخاطب خودش برای هزاران نفر منتشر می‌کند. این‌طوری! پس باید اقدامات امنیتی لازم را انجام دهید تا از محصولات خود حفاظت کنید.

با این حال اگر از ابزارهای مناسب در زمان طراحی کسب‌و‌کار محصول دیجیتال خود استفاده کنید، می‌توانید بر اکثر این چالش‌ها غلبه کنید.

آموزش فروش محصولات دیجیتال در 3 مرحله

 

1. یک محصول دیجیتالی انتخاب کنید

در گام اول باید یک محصول دیجیتالی برای فروش پیدا کنید؛ ممکن است این محصول را خودتان تولید کرده باشید یا اینکه تولید دیگران باشد و شما فقط فروشندۀ آن باشید. محصول دیجیتال ممکن است موسیقی، فونت، فایل لایه‌باز فتوشاپ، دورۀ آموزشی یا خدمات آنلاین باشد.

 

2. فروشگاه اینترنتی خودتان را طراحی کنید

حالا وقت آن است که پشت کامپیوترتان بنشینید و فروشگاه اینترنتی فایل و محصولات دیجیتال خود را راه‌اندازی کنید. پیشنهاد ما برای افرادی که دانش فنی کافی برای راه طراحی یک فروشگاه اینترنتی جذاب و کامل را ندارند، استفاده از فروشگاه ساز وبزی است.

وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی فروشگاه و وب‌سایت است که با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای، امکان ساخت یک سایت منحصر‌به‌فرد را در کمتر از یک ربع به شما می‌دهد.

برای کار با این فروشگاه‌ساز، شما به استخدام طراح سایت یا یادگیری دانش فنی خاصی نیاز ندارید. وبزی قالب‌های متنوع و آماده‌ای در اختیار شما می‌گذارد که قسمت‌های مختلف هریک از آن‌ها به‌طور کامل امکان ویرایش و شخصی‌سازی دارند.

برای شروع کار با وبزی هم کافی است که به صفحۀ اول این فروشگاه ساز بروید و روی گزینۀ «رایگان شروع کنید» کلیک کنید. در ادامه قالبی را که بیشتر دوست دارید و به کسب‌وکارتان نزدیک‌تر است انتخاب کنید و مطابق با سلیقۀ خودتان آن را ویرایش کنید.

استفاده از خدمات وبزی تا 14 روز رایگان است و در این مدت می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این 14 روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفه‌ها بروید و متناسب با کسب‌وکارتان یکی از پکیج‌ها را انتخاب کنید.

 

برای آشنایی بیشتر با وبزی و یادگیری طراحی فروشگاه و وب‌سایت با این سایت‌ساز، می‌توانید مقالۀ «آموزش ساخت وب سایت حرفه‌ای» را مطالعه کنید.

 

3. بازاریابی کنید

بعد از طراحی فروشگاه اینترنتی خود و اضافه‌کردن محصولات به آن‌، باید مشتریان خود را پیدا کنید. چطوری؟‌ باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و ببینید که بیشتر در چه کانال‌هایی حضور دارند. برای مثال، اگر فونت‌ یا فایل‌های لایه‌باز می‌فروشید، باید طراحان گرافیک را در شبکه‌های اجتماعی هدف قرار دهید. ضمن اینکه می‌توانید از روش‌هایی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ هم استفاده کنید تا افراد بیشتری کسب‌وکارتان را بشناسند و از فروشگاهتان خرید کنند.

معرفی 5 محصول دیجیتال پول‌ساز و پرفروش

در این بخش شما را با 6 محصول دیجیتال پرفروش و سودآور بازار آشنا می‌کنیم و دربارۀ فروش هرکدام از آن‌ها مفصل صحبت می‌کنیم.

 

1. محصولات آموزشی

اگر خود را در موضوع خاصی متخصص می‌دانید، فروش دوره‌های آموزشیِ به‌صورت آنلاین یک راه عالی برای کسب درآمد از محصولات دیجیتال است.

افراد زیادی هستند که می‌خواهند مهارت‌های مختلفی را از اینترنت یاد بگیرند؛ شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با تولید و فروش دوره‌های آموزشی، کسب درآمد کنید.

تولید این محصولات کمی زحمت دارد. مثلاً اگر می‌خواهید محتوای ویدیویی تولید کنید، کارهای مختلفی باید انجام دهید؛ از طراحی یک سناریوی آموزشی گرفته تا ضبط و تدوین ویدیوئی.

در زمان طراحی دوره‌های آموزشی خود باید به دو سؤال پاسخ دهید: می‌خواهید دانشجوی شما در پایان دوره چه چیزی را یاد بگیرد و چه کاری بتواند انجام دهد؟ با در نظر گرفتن این دو سؤال، دوره‌های هدفمندتری طراحی می‌کنید.

همچنین می‌توانید آزمون‌ها و فعالیت‌های تعاملی مختلفی را به دوره‌های خود اضافه کنید تا جذاب‌تر شوند.

ممکن است برای موضوعی که می‌خواهید تدریس کنید تعداد زیادی پست وبلاگ یا آموزش رایگان در یوتیوب وجود داشته باشد. ایرادی ندارد! شما می‌توانید با کمی خلاقیت، محتوایی تولید کنید که افراد، شما را به‌عنوان یک مدرس قدرتمند بشناسند. در این صورت وقتی دانشجویان شما به‌خوبی یک مهارت را یاد بگیرند، آن‌ها هستند که مشتریان و دانشجویان جدیدی برایتان می‌آورند. به عبارت دیگر، شما دیگر بازاریابی نمی‌کنید، بلکه مهارت دانشجویان فعلی‌تان است که دانشجویان آیندۀ شما را جذب می‌کند.

اگر در حال حاضر وب‌سایت یا کسب‌وکار مشهوری دارید، می‌توانید از شهرت موجود به‌عنوان برای جلب‌توجه افراد استفاده کنید و محصولات آموزشی تولید کنید. اگر هم قرار است از صفر شروع کنید، می‌توانید محتوای رایگان تولید کنید و کم‌کم با جذب کاربران بیشتر، سراغ تولید و فروش محصولات آموزشی پولی بروید.

 

2. عضویت پولی

به جای تمرکز روی فروش یک محصول دیجیتال، می‌توانید محصولات مختلف را باهم ترکیب کنید و آن‌ها را به‌صورت اشتراک پولی به مخاطبان خود بفروشید. به این صورت که مجموعه‌ای از محتواهای ارزشمند مثل ویدئو، متن، پادکست، اینفوگرافیک و... تولید کنید و جامعه‌ای از مخاطبان برای کسب‌وکارتان بسازید. با این کار مشتریان وفاداری خواهید داشت که همیشه باعث رونق کسب‌وکار شما خواهند بود.

اگر هم می‌خواهید که این محتواهای انحصاری جای دیگری به‌جز وب‌سایت شما منتشر نشود، می‌توانید با تنظیمات وب‌سایت خود کاری کنید که فقط در بستر وب‌سایت امکان پخش و مشاهدۀ آن‌ها وجود داشته باشد.

 

3. قالب‌ها و ابزارهای دیجیتال

محصولات دیجیتال می‌توانند به‌شکل ابزارها و راه‌حل‌هایی باشند که افراد متخصص به آن نیاز دارند. شما هم می‌توانید این ابزارها و راه‌حل‌های دیجیتالی را تولید کنید و به مخاطبان خود بفروشید.

چند نمونه از این نوع محصولات را در ادامه آورده‌ایم:

  • استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای کارآفرینان؛
  • الگوهای رزومه (Template) برای کارجویان؛
  • ساخت اپلیکیشن‌های کاربردی برای مشاغل؛
  • قالب‌های آمادۀ گرافیکی برای طراحی بروشور، پوستر و...؛
  • فیلترها و پلاگین‌های فتوشاپ؛
  • آیکن‌ها، فونت‌ها و کیت‌های UX برای طراحان وب.

پیشنهاد وبزی: اگر در حال حاضر فریلنسر هستید، می‌توانید مهارت‌ها و خدمات خود را به محصولات دیجیتال تبدیل کنید تا درآمد غیرفعال داشته باشید. درآمد غیرفعال درآمدی است که بدون نیاز به حضور و فعالیت مستمر شما به دست می‌آید و یکی از روش‌های کسب آن، راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی است.

 

4. فیلم، موسیقی و پادکست

مدتی است که فایل‌های صوتی مثل‌ پادکست‌ها حسابی محبوب شده‌اند و روزبه‌روز هم اهمیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. پادکست‌ها معمولاً رایگان هستند اما شما می‌توانید با تولید محتوای منظم و خاص، پادکست‌های خود را بفروشید.

علاوه بر پادکست، فروش فیلم و موسیقی هم می‌تواند یکی دیگر از روش‌های کسب‌ درآمد از فروش فایل و محصولات دیجیتال باشد. وب‌سایت‌های دانلود فیلم و موسیقی هم معمولاً رایگان هستند اما می‌توانید با ایجاد یک آرشیو قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، برای دسترسی افراد به آن‌ها حق اشتراک بگیرید.

همچنین اگر در حوزۀ موسیقی فعالیت می‌کنید، می‌توانید از فروش فایل‌های صوتی بی‌کلام و سمپل‌ها درآمد کسب کنید.

 

5. ای‌بوک، پی‌دی‌اف و اپلیکیشن

فایل‌های الکترونیکی مثل پی‌دی‌اف‌ها و ای‌بوک‌ها در کشور ما حسابی طرفدار دارند. اگر هم نمونۀ موفق می‌خواهید، می‌توانید به وب‌سایت‌های طاقچه و فیدیبو نگاه کنید که چنین فایل‌هایی می‌فروشند و مشتریان پروپاقرص خودشان را هم دارند.

همان‌طور که در اول مقاله هم گفتیم، برای فروش فایل‌های الکترونیکی لازم نیست که یک انبار پُر از کالای فیزیکی داشته باشید. می‌توانید در صنعت خودتان ای‌بوک و فایل‌های دیجیتال ارزشمند تولید کنید و آن‌ها را بفروشید. همچنین می‌توانید کسب‌وکاری قانونی مثل طاقچه و فیدیبو تولید کنید و با همکاری ناشران مختلف، کتاب الکترونیکی بفروشید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «کتاب الکترونیکی (E-book) چیست؟‌» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.

 

برای فروش اپلیکیشن هم دو راه وجود دارد:

1. خودتان یک نرم‌افزار اپلیکیشن کاربردی یا بازی تولید کنید و برای فروش بگذارید؛

2. یک وب‌سایت فروش نرم‌افزار یا اپلیکیشن راه‌اندازی کنید.

برای هر دو مدل نمونه‌های موفقی وجود دارد. خودتان هم احتمالاً بارها و بارها از این وب‌سایت‌ها استفاده کرده‌اید. انتخاب هریک از مدل‌های بالا هم بستگی به هدف و تخصص شما دارد.

آموزش تولید محصولات دیجیتال

حالا که با پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات دیجیتال آشنا شدید، بیایید تا باهم ببینیم چگونه می‌توانیم یک محصول دیجیتال باکیفیت و حرفه‌ای تولید کنیم.

این‌طوری شروع کنیم که یافتن یک ایدۀ تجاری خوب، یک فرایند است. در واقع داشتن ایده‌ای که شما را هیجان‌زده می‌کند بسیار خوب است؛ اما اگر ایده‌ای برای تولید محصول دیجیتال می‌خواهید که سودآور باشد و بفروشد، باید از سه مرحلۀ طوفان فکری، تحقیق و اعتبارسنجی عبور کنید. در ادامه دربارۀ هریک از این سه مرحله بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

1. طوفان فکری

بر اساس تعریف ویکی‌پدیا، طوفان فکری یک تکنیک خلاقیت فردی یا گروهی است که در طی آن، افراد ایده‌های خود را دربارۀ حل یک مسئله ارائه می‌کنند و در نهایت فهرستی از این ایده تهیه می‌شود.

شما هم لازم است ایده‌هایی برای تولید محصول خود داشته باشید و تمامی آن‌ها را یادداشت کنید

کمال‌گرا نباشید! لازم نیست در اولین طوفان فکری خود ایدۀ تولید بهترین محصولات دیجیتال را ارائه کنید. باید بدانید که ایده‌های بد می‌تواند منجر به ایده‌های خوب شود و بالعکس! کلید یک طوفان فکری موفق، پرهیز از کمال‌گرایی و وسواس است.

اگر محصولات فیزیکی می‌فروشید و به‌‌دنبال ایده‌‌ای برای فروش محصولات دانلودی هستید، بهتر است سؤالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • آیا می‌توانید نحوۀ استفاده از محصولات خود را به مشتریان آموزش دهید؟ برای مثال، اگر لوازم خیاطی می‌فروشید، می‌توانید دوره‌های آموزش خیاطی تولید کنید.
  • آیا می‌توانید به مشتریان خود در زمینۀ محصولاتی که می‌فروشید کمک کنید؟ برای مثال اگر لوازم ورزشی می‌فروشید، می‌توانید ویدیوهای تمرین‌ خانگی برای آن‌ها تولید کنید.
  • ارزش‌هایی که کسب‌وکارتان را بر اساس آن ایجاد کرده‌اید و موضوعات مرتبط با آن‌ها چیست؟ برای مثال، اگر سرویس خواب می‌فروشید، می‌توانید دوره‌هایی تولید کنید که افراد خواب و استراحت بهتری را تجربه کنند.
  • از چه راه‌هایی می توانید جامعۀ مشتریان خود را دورهم جمع کنید؟ برای مثال اگر کتاب می‌فروشید، می‌توانید جمعی از کتاب‌بازها را به‌صورت مجازی دورهم جمع کنید.
  • در چه کاری خوب هستید؟ برای مثال اگر واقعاً در عکاسی از محصول فوق‌العاده هستید، می‌توانید به دیگران هم آموزش دهید که چگونه در عکاسی از محصول بهتر شوند.

 

2. تحقیق

برای اینکه ایده‌های دیگری به لیست‌های ایده‌هایی که از طوفان فکری استخراج کرده‌اید اضافه کنید، لازم است کمی تحقیق کنید.

در این بخش برای شروع تحقیقات انتخاب محصول دیجیتال، چند راهکار به شما ارائه می‌کنیم:

  • بررسی گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی: گروه‌های شبکه‌های اجتماعی (مثل گروه‌های تلگرامی) و تالارهای گفت‌وگو (Forums) محل مناسبی برای فهمیدن خواسته‌ها و نیازهای مشتریان بالقوه شما است. شما می‌توانید از این گروه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات لازم و فهمیدن نیاز مشتریان خود استفاده کنید.
  • بررسی محصولات: شما هم باید نظرات محصولات خود و هم نظرات محصولات رقبا را بخوانید تا ایده بگیرید. این نظرات را ممکن است در وبلاگ و مقاله‌های بررسی‌ محصولات شما و رقبایتان و همچنین نقد و بررسی‌های مستقل در وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های دیگر باشد.
  • بررسی ایمیل‌های مشتریان: به گذشته برگردید و ایمیل‌ها یا پیام‌هایی را که طی سال‌ها از مشتریان خود دریافت کرده‌اید، دوباره بخوانید. افرادی که وقت گذاشته‌اند تا با شما تماس بگیرند و نظرشان را دربارۀ محصولات شما ارائه کنند، مشتریان ارزشمندی هستند و ممکن است نظرات مفیدی را با شما مطرح کرده باشند که در نهایت می‌تواند باعث رشد کسب‌وکارتان شود.

 

3. آزمایش ایده و اعتبارسنجی

بعد از اینکه ایده‌های اصلی خود را برای تولید محصول دیجیتال پیدا کردید، باید هرکدام را آزمایش کنید. چرا؟ چون قرار است زمان و پول زیادی را برای آن سرمایه‌گذاری کنید و اگر از سودآور بودن ایدۀ خود مطمئن نشوید، ممکن است این دو سرمایۀ مهم را از دست بدهید.

چند راه برای بررسی و آزمایش ایده‌های شما وجود دارد که آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم:

  • تحقیق کلمات کلیدی: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا ببینید چند نفر در حال جست‌وجوی موضوعات مرتبط با ایدۀ شما هستند. این کار به شما کمک می‌کند که ایدۀ خود را بهتر کنید یا آن را کنار بگذارید و به‌سراغ ایدۀ دیگری بروید.
  • استفاده از Google Trends: عنوان ایده‌های خود را در Google Trends جست‌وجو کنید و ببینید که آیا محبوبیت موضوعات مرتبط با آن در حال رشد هستند یا خیر. با این انجام کار می‌توانید ایده‌هایی پیدا می‌کنید که میزان محبوبیتشان روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
  • بازخورد بخواهید: با مشتریان خود از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی در تماس باشید و از آن‌ها بخواهید نظرشان را دربارۀ ایدۀ جدیدتان به شما بگویند. به‌ازای انجام این کار هم می‌توانید یک کد تخفیف برای آن‌ها در نظر بگیرید.
  • نسخۀ کوچک ایده‌تان را آزمایش کنید: گاهی اوقات ساده‌ترین راه برای تأیید یک ایده، آزمایش نسخۀ کوچک‌تری از آن ایده است. هدف چنین کاری این است که ایدۀ اصلی خود را آزمایش کنید و با دریافت بازخوردها و رفع ایرادات، محصول بهتر و باکیفیت‌تری را به بازار عرضه کنید.

نکتۀ بسیار مهم: فرقی نمی‌کند که در چه صنعتی باشید، در هر صورت نقاط قوت و دانش منحصر‌به‌فردی دارید که هم برای مشتریان و هم برای تولید محصولات دیجیتال مهم و ارزشمند است.

 

چند نکتۀ مهم و کاربردی برای فروش و بازاریابی محصولات دیجیتال

چه بخواهید یک فروشگاه اینترنتی فایل و محصولات دیجیتال راه‌اندازی کنید و چه بخواهید محصولات دیجیتال را به فروشگاه فعلی خود اضافه کنید، لازم است برای توسعۀ کسب‌وکارتان به این نکته‌ها توجه کنید:

  • یک محصول دیجیتال فوق‌العاده تولید کنید: اولین معیار برای تولید محصولات دیجیتال، افزودن ارزش به زندگی مشتریان است. از آنجایی که شما در حال رقابت با محتواهای رایگان در سطح اینترنت هستید، باید روی ساخت محصولی سرمایه‌گذاری کنید که کاربران در هیچ‌جای دیگری نتوانند آن را پیدا کنند.
  • محصول رایگان ارائه کنید: صرف‌نظر از اینکه تولید محصولات شما چقدر هزینه دارد، لازم است در ابتدا نسخه‌هایی رایگان از آن‌ها را ارائه کنید. یک محصول رایگان به شما کمک می‌کند تا یک لیست ایمیل بسازید و در آینده از آن لیست برای بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید. همچنین به افزایش فروش محصولات شما در آینده‌ای نزدیک، جلب اعتماد کاربران و هدف‌گذاری مجدد مشتریان بالقوه کمک می‌کند.
  • به اولین مشتریان تخفیف ویژه بدهید: یک راه عالی برای فروش زودهنگام محصولات، ارائه تخفیف به اولین مشتریان است. برای مثال، زمانی که محصول دیجیتال جدیدی را منتشر می‌کنید، می توانید برای 100 خریدار اول 50 درصد تخفیف، برای 100 خریدار بعدی 25 درصد و پس از تمام شدن تخفیف 25 درصدی، محصول را با قیمت کامل عرضه کنید. ضمن اینکه می‌توانید به مشتریان وفادار خود تخفیف بیشتری بدهید تا هم به وفاداری آن‌ها پاداش بدهید و هم بازخورد دریافت کنید و فروش بیشتری را تجربه کنید.
  • ضمانت بازگشت وجه ارائه کنید: به شما حق می‌دهیم که دربارۀ چنین پیشنهاد شک باشید. چرا؟ چون ممکن است برخی از افراد محصول شما را بخرند و استفاده کنند و بعد هم پول خود را پس بگیرند؛ اما همۀ این‌ها بخشی از راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین است! اجرای این راهکار باعث افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت شما می‌شود و ضرر آن نسبت به فایده‌اش کمتر است. در واقع با ارائۀ ضمانت بازگشت وجه به خریداران بالقوه نشان می‌دهید که آن‌ها برای خرید از شما هیچ ریسکی نمی‌کنند؛ بلکه این شما هستید که ریسک می‌کنید!

 

آخرین و مهم‌ترین نکته: ارزشمند باشید و ارزش ایجاد کنید

در این مقاله به شما گفتیم که محصول دیجیتال چیست و چگونه می‌توانید آن را تولید کنید و بفروشید. در پایان مقاله لازم است به نکته‌ای که در این بخش مطرح می‌کنیم حسابی توجه کنید.

فرقی نمی‌کند که چه محصولی را انتخاب یا تولید می‌کنید و می‌فروشید. هر محصولی به همان اندازه که می‌تواند سودآور باشد، می‌تواند به شما ضرر مالی بزند. این شما هستید که با تولید محصول ارزشمند و ایجاد ارزش برای مشتریان، کسب‌وکارتان را سودآور کنید.

به عبارت دیگر، راه‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بهترین محصول دیجیتال را برای فروش تولید کنید. کافی است با کمی خلاقیت و صرف زمان ارزش فوق‌العاده‌ای ارائه کنید تا محصول متمایزی در بازار به‌نام خودتان داشته باشید.

در آخر اگر سؤالی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی فایل و محصولات دیجیتال دارید، آن را در بخش نظرات همین مقاله بنویسید تا کارشناسان تیم پشتیبانی ما به آن پاسخ دهند.

همچنین اگر قصد دارید که فروشگاه اینترنتی فایل و محصولات دیجیتال خود را بسازید،  می‌توانید به صفحۀ اول وبزی بروید و با انتخاب گزینۀ «رایگان شروع کنید» آن را در کمتر از 15 دقیقه راه‌اندازی کنید. اگر هم برای طراحی و ساختن فروشگاهتان سؤالی دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی وبزی به‌صورت آنلاین یا با شماره تلفن 02122225064 در تماس باشید.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید