Clicky

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ (آموزش عکاسی از محصول در 6 مرحله)

 

آموزش عکاسی از محصول

چه بخواهیم و چه نخواهیم، میزان فروش یک محصول ارتباط زیادی با تصاویر آن محصول در فروشگاه ما دارد. در واقع این تصویر یک محصول است که باعث می‌شود مخاطب روی آن کلیک کند و بعد از بررسی جزئیات، آن کالا را از ما بخرد.

هر وقت هم اسم عکاسی از محصول می‌آید، برخی فکر می‌کنند باید هزینه‌های زیادی برای دوربین و تجهیزات جانبی بپردازند یا اینکه یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنند؛ اما ما در این مقاله ثابت می‌کنیم که برای عکاسی از محصول لازم نیست چنین کارهایی انجام دهید. همچنین به شما می‌گوییم که:

 

عکاسی تجاری چیست؟

عکاسی تجاری در دنیای وب به معنی ثبت تصاویری با کیفیت بالا برای فروش محصولات و خدمات آنلاین است. این کار یکی از عوامل بسیار مهم موفقیت در فروش آنلاین است.

 

مزایای عکاسی از محصول چیست؟

عکاسی از محصول به شما کمک می‌کند تا با نمایش بهترین ویژگی‌های محصول خود، کاربران بیشتری را به مشتری تبدیل کنید. از طرفی این کار به توسعۀ هویت بصری برندتان کمک می‌کند و محصولات شما را بهتر از محصول رقبا نمایش می‌دهد.

 

آموزش عکاسی از محصول در 6 مرحله

در اینجا می‌خواهیم به شما مراحل عکاسی از محصول را با چند ابزار ارزان‌قیمت و تکنیک‌های کاربردی و آسان آموزش دهیم. فرقی نمی‌کند که یک استودیوی حرفه‌ای و آنچنانی دارید یا اینکه می‌خواهید در اتاق خود از محصولتان عکس بگیرید. در هر صورت با تکنیک‌هایی که به شما می‌گوییم می‌توانید عکس‌های حیرت‌انگیزی ثبت کنید و به تعداد مشتریان خود اضافه کنید. آماده هستید؟ شروع می‌کنیم...

 

1. استودیوی خود را راه‌اندازی کنید

اگر محصولات زیادی دارید و می‌خواهید تصاویر متنوعی از آن‌ها ثبت کنید، بهتر است یک فضای اختصاصی برای عکاسی داشته باشید. یک استودیوی خوب سازماندهی شده و منظم به شما کمک می‌کند تا در زمان کم، عکس‌های حرفه‌ای زیادی از محصولتان بگیرید و آن را روی وب‌سایت فروشگاهتان قرار دهید.

در ادامه لیست ابزاری را آورده‌ایم که برای داشتن یک استودیوی عکاسی به آن‌ها نیاز خواهید داشت:

  • دوربین: برای گرفتن تصاویر حرفه‌ای  و باکیفیت از یک محصول، حتما لازم نیست که یک دوربین DSLR حرفه‌ای با لنزهای آنچنانی بخرید. گوشی‌های هوشمند امروزی دوربین‌های نسبتاً پیشرفته‌ای دارند و تصاویری با کیفیت مناسب از کالای شما ثبت می‌کنند. در واقع کیفیت عکس‌های شما بیشتر به تنظیم قاب، نور و پردازش پس از ثبت عکس بستگی دارد تا به دوربینی که استفاده می‌کنید. (البته اگر دوربین حرفه‌ای داشته باشید که فوق‌العاده است!)
  • سه‌پایه: یک سه‌پایۀ خوب به ثابت نگه‌داشتن دوربین کمک می‌کند و تاربودن تصویر را کاهش می‌دهد؛ پس واجب است که برای ثبت تصاویر شفاف و باکیفیت یک سه‌پایۀ باکیفیت هم تهیه کنید.
  • نور: نورپردازی مناسب یکی از شروط عکاسی حرفه‌ای است. برای نورپردازی کار پیچیده‌ای لازم نیست انجام دهید؛ نور پنجره با سایۀ ملایم مقدار مناسبی از نور را به شما می‌دهد. نور طبیعی بهترین نور برای عکاسی است؛ پس لازم است که یک پنجره در استودیوی شما دیده شود. در ادامۀ مقاله به جزئیات بیشتری دربارۀ نورپردازی در عکاسی اشاره می‌کنیم.
  • میز: برای ثابت نگه‌داشتن محصولات به یک سطح صاف نیاز دارید. بهترین وسیله برای این کار یک میز است. برای محصولات بزرگ‌تر هم می‌توانید از کف زمین استفاده کنید. فقط سطح را طوری انتخاب کنید که نور زیادی از پنجره دریافت کند.
  • پس‌زمینۀ سفید: برای داشتن پس‌زمینۀ سفید می‌توانید از چادرهای عکاسی استفاده کنید. اگر هم بودجۀ کمی دارید، می‌توانید با مقوای سفید روی سطح مدنظرتان را بپوشانید.
  • رفلکتور: رفلکتور سطح بازتاب‌دهندۀ نور است که برای تغییر مسیر نور و تاباندن آن به سوژه کاربرد دارد.

 

چگونه میز استودیوی خود را بچینیم؟

حالا که ابزارهای لازم برای استودیو را شناختید، می‌خواهیم با هم میز استودیو را بچینیم. برای این کار باید اول به نورپردازی عکس‌ها توجه کنیم. شکلِ نورپردازی مدنظر ما نورپردازی جانبی است. این نوع نورپردازی به برجسته‌شدن جزئیات کالا کمک می‌کند؛ بنابراین باید میز خود را در کنار پنجره قرار دهید و پس‌زمینه (background) را به شکل L تنظیم کنید.

چگونه میز استودیوی خود را بچینیم؟

حالا رفلکتور را در سمت مخالف پنجره نصب کنید تا نور به‌طرف سوژۀ شما برگردد.

رفلکتور

اگر رفلکتور ندارید، یک تکه تخته سفید (white poster board) همان کار رفلکتور را انجام می‌دهد. تخته‌های سه‌تکه عملکرد بهتری دارند. (مثل تصویر زیر)

تخته سفید

نکته: بسته به اینکه کدام زاویه برای عکس‌برداری از محصول شما بهتر است، می‌توانید محل قرارگیری سه‌پایه و دوربین را تغییر دهید.

 

2. به عکس‌های خود استایل بدهید

برای ثبت تصاویر محصولات اصلی، پس‌زمینۀ سفید بهترین انتخاب است؛ اما بررسی ابزارها، زوایا و استایل‌های مختلف عکاسی کمک می‌کند تا عکس‌های متنوع‌تری بگیرید و مشتریان هم حس بهتری از محصولات فروشگاهتان دریافت کنند.

برای ترکیب‌بندی تصاویر از استایل‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد؛ اما در عکاسی تبلیغاتی دو سبک رایج برای ترکیب‌بندی وجود دارد: ترکیب‌بندی مورب و ترکیب‌بندی هلالی.

 

ترکیب‌بندی مورب

ترکیب‌بندی مورب برای عکس‌های هم‌سطح چشم (eye-level) که در آن لنز دوربین هم‌سطح با محصول قرار می گیرد، فوق‌العاده است. ایده در اینجا این است که اجسام را در یک خط مورب از پشت به جلو قرار دهیم؛ یعنی بلندترین اجسام در پشت قرار بگیرد و کوتاه‌ترین اجسام در جلو.

ترکیب‌بندی مورب

هنگام انتخاب وسایل پس‌زمینه و پیش‌زمینه، اشیایی را انتخاب کنید که مشتریان ممکن است در کنار محصول شما از آن‌ها هم استفاده کنند؛ مثلا عکس‌برداری از حوله حمام در کنار یک کرم مراقبت از پوست ترکیبی درست و منطقی دارد. از طرفی می‌توانید اشیایی را انتخاب کنید که به محصول شما بی‌ربط باشند؛ اما توجه کنید که آن اشیا باید با طرح رنگ کالای اصلی شما مطابقت داشته باشند.

برای اشیاء پس‌زمینه، بطری‌های شیشه‌ای، گلدان‌ها، گیاهان یا یک کاسه میوه را امتحان کنید. برای اشیاء پیش‌زمینه هم یک شاخه گیاه سبز، تکه‌های مرکبات، گل‌ها یا خوراکی‌های بافت‌دار مثل نمک، جو یا چای را امتحان کنید.

برای درک بهتر نحوۀ استفاده از این تکنیک، بیایید با استفاده از یک محصول مراقبت از پوست یک ترکیب‌بندی مورب بسازیم. این کار را با قراردادن یک یا دو شیء بلند در گوشۀ سمت راست یا چپِ پس‌زمینه، درست در مقابل سطح عمودی (همان تخته یا رفلکتوری که تهیه کرده‌اید) شروع می‌کنیم.

سوژه اصلی

سوژۀ اصلی خود را در نزدیکی مرکز سطح افقی (میز) با حداقل شش اینچ (حدود 15.5 سانتی‌متر) فاصله از پس‌زمینۀ عمودی قرار می‌دهیم.

سوژه اصلی

یک شیء کوتاه در گوشۀ جلو قرار دهید تا وقتی از پایین به آن نگاه می‌کنید، یک خط مورب ایجاد کنید.

سوژه اصلی

ترکیب‌بندی مورب به شکلی است که وقتی از بالا به آن نگاه می‌کنید عجیب به نظر می‌رسد؛ اما وقتی از جلو با عمق میدان کم عکس بگیرید، متوجه می‌شوید که چرا این سبک از ترکیب‌بندی در عکاسی تجاری بسیار رایج و محبوب است.

ترکیب مورب سوژه

در زمان ایجاد ترکیب‌بندی مورب، سعی کنید سطح خود را مثل مربع‌های بازی ایکس او در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا هر شیء را در یک مربع قرار دهید. روش دیگر هم این است که با قرار دادن شیء پیش‌زمینه روی تقاطع دو خط، هم‌پوشانی ایجاد کنید.

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟

برای ایجاد هم‌پوشانی بین شیء پیش‌زمینه و سوژه، شیء پیش‌زمینه را مثل این تصویر روی تقاطع خطوط قرار دهید نه در مربع گوشۀ جلو.

همپوشانی در عکاسی از محصول

قبول دارید که هم‌پوشانی چقدر جذاب به نظر می‌رسد؟ ما هم قبول داریم! هم‌پوشانی باعث جذابیت بصری می‌شود و عکس شما را بدون اینکه حواس مخاطب را از موضوع اصلی پرت کند، حرفه‌ای‌تر نمایش می‌دهد.

 

ترکیب‌بندی هلالی

اگر محصول شما مثل کالاهای کاغذی یا آثار هنری مسطح (flat) است، ترکیب Cشکل یا همان هلالی برایتان بهتر است. در اینجا کار خیلی ساده است و فقط کافیست که سوژه و اشیای خود را به‌شکل هلالی بچینید و قسمت میانی را خالی بگذارید.

ترکیب‌بندی هلالی

 

3. نورپردازی دقیق و درستی انجام دهید

وجود نورپردازی دقیق برای هر نوع عکس‌برداری به‌ویژه عکس‌برداری‌های تبلیغاتی ضروری است. بهترین نورپردازی برای عکاسی تبلیغاتی، نورپردازی طبیعی است. برای اینکه از نور طبیعی کافی استفاده کنید، باید میز استودیوی خود را در کنار یک پنجرۀ بزرگ قرار دهید. به این شکل استودیوی شما دارای نور کافی و سایه‌ای ملایم خواهد بود. اگر سایه خیلی تیز بود، می‌توانید یک صفحه (screen) داخل استودیو قرار دهید تا آن سایه را نرم کند.

به این علت به این نوع نورپردازی «نورپردازی طبیعی» می‌گویند که میزان و شدت نور در طول روز تغییر می‌کند و این موضوع بستگی به فصل، آب‌و‌هوا و جهت پنجرۀ استودیوی شما دارد.

به‌طور معمول، عکاسان به آخرین ساعات قبل از غروب خورشید و اولین ساعات پس از طلوع خورشید را ساعت‌های طلایی می‌گویند؛ چراکه دراین زمان‌ها مقدار مناسبی از نور برای عکاسی وجود دارد.

از طرفی عکاسی در روزهای ابری نیز بسیار مناسب است؛ چون در این روزها خورشید به‌طور مستقیم نمی‌تابد و سایه‌ها ملایم هستند.

نور مستقیم خورشید مثل نورهای پس‌زمینه‌ای که خیلی قوی هستند عمل می‌کند و ممکن است سایه‌های تیره ایجاد کند. این موضوع روی کیفیت تصویر شما اثر منفی می‌گذارد.

اگر مجبور شدید از نورهای مصنوعی استفاده کنید، بهتر است با کمک دو سافت‌باکس این کار را انجام دهید. (از یکی به‌عنوان نور کلیدی و از دیگری به‌عنوان پرکننده‌ای برای نرم‌کردن سایه‌ها استفاده کنید.)

 

اصلاح سایه‌ها

مهم نیست که از چه چیزی عکس می‌گیرید یا اینکه از چه نوع نوری (طبیعی یا مصنوعی) استفاده می‌کنید؛ به هر حال تصویر شما سایه‌هایی خواهد داشت. در این مرحله شما باید سایه‌های عکس خود را ارزیابی و اصلاح کنید. هدف از این کار این است که در نهایت یک عکس حرفه‌ای و دوست‌داشتنی بگیرید.

برای اصلاح سایه‌ها باید به دو اصل مهم توجه کنید: موقعیت سایه‌ها و کیفیت سایه‌ها.

 

موقعیت سایه‌ها

شاید سخت به نظر برسد اما موقعیت سایه‌ها هم به دو عامل دیگر بستگی دارد: موقعیت کالا و موقعیت نور.

اگر از اشیایی عکس می‌گیرید که ارتفاع‌ متفاوتی باهم دارند، مطمئن شوید که سایه‌ای از یک شیء بلند روی یک شی کوتاه نمی‌افتد و آن را پنهان نمی‌کند.

موقعیت سایه‌ها

در این عکس، می‌توان گفت که منبع نور در سمت راست است؛ چون سایۀ بطری ظرف کوچک‌تر اسطوخودوس را در سمت چپ می‌پوشاند. برای برطرف‌کردن آن می‌توانید موقعیت اجسام را عوض کنید.

منبع نور در سایه ها

حالا ببینید که چگونه ظرف روشن‌تر شد.

نکتۀ منفی این است که این کار ترکیب قبلی را به‌هم می‌زند؛ پس راه‌حل چیست؟ خیلی ساده است! جهت نور را با چرخاندن دقیق تنظیمات خود تغییر دهید. به همین راحتی!

تنظیم سایه در عکاسی

 

کیفیت سایه‌ها

ارزیابی کیفیت سایه‌ها به معنی ارزیابی سختی یا نرمی آن‌هاست. نور سخت سایه‌های واضح و پررنگی ایجاد می‌کند در حالی که نور ملایم سایه‌های ظریف‌تری می‌سازد.

کیفیت سایه ها

کیفیت سایه‌ها به دو عامل بستگی دارد: فاصلۀ نور و اندازۀ نور.

منبع نوری که از دور می‌تابد سایه‌های سخت‌تری هم ایجاد می‌کند. در حالی که منبع نور نزدیک سایه‌های ملایم‌تری می‌سازد. برای ایجاد سایۀ ملایم، لوازم خود را درست در کنار پنجره بچینید و برای ایجاد سایه‌های سخت‌تر هم ابزارهای خود را از پنجره فاصله دهید.

اندازۀ نور هم می‌تواند بر سفتی یا نرمی سایه‌ها اثرگذار باشد. منابع نوری کوچک (مانند رینگ‌لایت‌ها یا فلاش دوربین گوشی) نور را در یک منطقۀ کوچک متمرکز می‌کنند و نور سختی ایجاد می‌کنند. منابع بزرگ (مثل پنجره‌های بزرگ یا چراغ‌های مصنوعی بزرگ) هم چون نور را در منطقۀ وسیع‌تری ایجاد می‌کنند، نور ملایمی دارند.

همچنین می‌توانید برای ملایم‌کردن نور از یک دیفیوزر استفاده کنید. دیفیوزرها ابزاری هستند که بین منبع نور و سوژه قرار می‌گیرند تا با کاهش شدت نور و پخش آن در یک منطقۀ بزرگ‌تر، نور را ملایم کنند. دیفیوزرها باعث می‌شوند که یک منبع نور بزرگ‌تر و قدرتمندتر از آنچه هست عمل کنند.

برای پخش نور طبیعی هم می‌توانید یک ملحفه سفید یا یک پردۀ سفید نیمه‌شفاف را روی پنجره آویزان کنید. درست است که نمی‌توانید پنجرۀ خود را بزرگ‌تر کنید؛ اما با استفاده از یک رفلکتور و پخش نور در ناحیه‌ای بزرگ‌تر می‌توانید سایه‌های تصویر را نرم‌تر کنید.

حالا بیایید به ترکیب‌های مختلف استفاده از رفلکتور و دیفیوزر نگاه کنیم:

تفاوت سایه ها

توجه کنید که چگونه رفلکتورِ سفید سایه را حتی بیشتر از یک دیفیوزر نرم می‌کند. (سمت چپ فنجان و پس زمینه را روشن کرد.)

خُب این قسمت هم به پایان رسید. شیوه‌ای که در اینجا برای اصلاح نور یاد گرفتید با دو ابزار آسان و ارزان بود: دیفیوزر و رفلکتور. حالا که سایه‌ها را تنظیم کردید، وقت به صدا درآوردن شاتر‌های دوربین است!

 

4. از هر زاویه‌ای از محصول عکس بگیرید

از هر زاویه‌ای از محصول که برای مشتری مهم است باید عکس بگیرید. عکس‌هایی که می گیرید باید یک تصویر ذهنی واضح از محصول برای مشتریان ایجاد کنید؛ انگار که آن را از نزدیک می‌بینند و لمس می‌کنند. برای این کار می‌توانید از نماهای نزدیک (Close-up)، هم‌سطح چشم (eye-level) و چشم‌ پرنده (bird’s-eye) استفاده کنید.

هدف اصلی عکاسی از محصول، فروش بیشتر است؛ بنابراین باید تصاویری را ثبت کنید که محصول شما را به بهترین شکل نمایش می‌دهد و توجه مشتری را به‌خوبی جلب می‌کند. بهترین راه برای انجام این کار هم این است که از هر زاویه‌ای از محصول که ممکن است برای مشتری مهم باشد عکس بگیرید.

در ادامۀ مقاله، نکاتی را آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند عکس‌های بهتری بگیرید.

 

چگونه حرفه‌ای‌تر عکس بگیریم؟

اول از همه اهمیت سه‌پایه را برای ثابت نگه داشتن زاویۀ دوربین و به حداقل رساندن تاری تصویر دست‌کم نگیرید.

ثابت نگهداشتن دوربین

اگر عکاس حرفه‌ای هستید و امکانات دوربینتان اجازه می‌دهد، لنز را روی یک دیافراگم کوچک به نام f-stop بالا سرعت شاتر آهسته تنظیم کنید. هرچه تنظیم f-stop بیشتر باشد، دیافراگم کوچکتر است. این کار به شما عمق میدان وسیعی می‌دهد و روی محصول شما فوکوس می‌کند تا ظاهری واضح داشته باشد.

نکته: دوربین شما همیشه باید به‌خوبی روی سه‌پایه شما ثابت شود وگرنه تصاویر تاری ثبت می‌کنید.

عمق میدان در عکاسی

برای اینکه در تصویر خود یک تاری زیبا ایجاد کنید، بهترین راه عکاسی با عمق میدان کم است؛ این‌طوری فقط روی یک نوار باریک یا کم‌عمق از صحنۀ شما فوکوس می‌شود. در دوربین DSLR، دیافراگم را با استفاده از f-stop کم مثل f/2.8 تا f/4.5 تنظیم کنید. پایین‌تر از این میزان هم مناسب است اما پس‌زمینه و پیش‌زمینه‌ کارتان خیلی تار می‌شود. البته این به سلیقۀ شما بستگی دارد که می‌خواهید چه عکسی و با چه میزان تاری ثبت کنید.

اگر هم از دوربین گوشی استفاده می‌کنید، حالت عکس‌برداری را روی حالت پرتره قرار دهید. دوربین گوشی‌های هوشمند مثل دوربین‌های DSLR نیستند و به‌جای تغییر اندازۀ دیافراگم، از هوش مصنوعی برای محو کردن پس‌زمینه و ایجاد افکت‌های مشابه استفاده می‌کنند.

وقتی که چند عکس گرفتید، سعی کنید پس زمینه‌های مختلف را با هم ترکیب کنید تا در آخر بهترین نتیجه را انتخاب کنید؛ مثل چیزی در زیر می‌بینید:

ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب و تطبیق پس‌زمینه‌های مختلف عمودی و افقی کمک می‌کند تا محتواهای زیادی از محصول خود تولید کنید. همچنین اگر بخواهید صفحۀ محصول خود را متناسب با هر فصل تغییر دهید و محتوای متنوعی برای شبکه‌های اجتماعی تولید کنید، این راه بهترین راه خواهد بود.

پیشنهاد وبزی: پس‌زمینه‌هایی با رنگ‌ها متنوع انتخاب کنید که به زیبایی محتوای برند شما کمک کند و به محصولتان هم جلوه‌ای منحصربه‌فرد بدهد. با ترکیب پس زمینه‌ها می‌توانید ترکیب‌های روشن/روشن، تاریک/تاریک و ترکیبی از تیره و روشن ایجاد کنید که تصاویر محتوایتان را متنوع کرده و توجه مخاطبان را در شبکه‌های اجتماعی جلب می‌کند.

 

5. عکس‌های خود را ویرایش کنید

بعد از اینکه عکس‌های خود را گرفتید، باید به‌سراغ روتوش آن‌ها بروید. روتوش عکس به لطف نرم‌افزارهای ساده‌ و رایگانی که در اینترنت پیدا می‌شود کار سختی نیست.

اگر عکس‌های فوق‌العاده‌ای گرفته‌اید، کار زیادی در پیش ندارید و فقط لازم است کمی ویرایش نور انجام دهید تا عکس‌ها به چشم بیایند.

در ادامه نکاتی را آورده‌ایم که باید در زمان ویرایش عکس به آن‌ها توجه کنید:

  • وضوح تصویر (Sharpness): شما در مراحل قبلی با نورپردازی قوی و استفاده از سه‌پایه به وضوح تصویر خود توجه کرده‌اید. اینجا فقط کافیست که تصویر را کمی شارپ کنید تا لبه‌های آن واضح‌تر شود.
  • تراز سفیدی (White balance): تراز سفیدی معیاری برای میزان سردی و گرمی رنگ‌‌های عکسی است که توسط دوربین شما گرفته می‌شود و می‌توانید بر حسب نیاز خود آن را تغییر دهید. به‌طور کلی تصاویر در عکاسی تجاری باید گرم‌تر به نظر برسد؛ چراکه حس آرامش در عکس‌ها ایجاد می‌کند.
  • روشنایی و کنتراست (Brightness and contrast): از روشنایی می‌توان برای برجسته‌کردن قسمت‌های خاصی از تصویر استفاده کرد؛ اما باید مراقب باشید که میزان روشنایی را بیش از حد افزایش ندهید. سطح بالای روشنایی ممکن است به کیفیت تصویر شما آسیب بزند. کنتراست مقدار اختلاف بین طیف سیاه و سفید در عکس است. کنتراست بالا می‌تواند به بافت عکس‌های شما عمق بیشتری بدهد؛ اما باز مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید. کنتراست بیش از حد طیف رنگ‌ها را در عکس خفه می‌کند و تصویر را صاف و بی‌روح نشان می‌دهد.
  • اشباع رنگ (Color saturation): وقتی کمی اشباع رنگ عکس‌های خود را افزایش دهید، رنگ‌های بیشتری هم نمایان می‌شود و حس سرزندگی در عکس‌های خود ایجاد می‌کنید. باز هم تأکید می‌کنیم که زیاده‌روی نکنید! اشباع بیش از اندازه باعث می‌شود تصویر شما ظاهری غیرواقعی بگیرد و تصور اینکه محصولتان در زندگی واقعی چگونه به نظر می‌رسد برای مشتریان سخت می‌شود.

خُب این مرحله هم به پایان رسید. حالا وقت آپلود تصاویرتان فرا رسیده!

 

6. تصاویرتان را برای آپلود آماده کنید

آپلود تصاویر روی وب‌سایت فروشگاهتان با همان اندازه‌ای که عکس گرفته‌اید هم فضای هاست را هدر می‌دهد و هم سرعت وب‌سایت شما را کند می‌کند؛ پس فشرده‌سازی تصاویر برای آپلود سریع‌تر و حفظ سرعت وب‌سایت بسیار مهم است.

برای فشرده‌سازی تصاویر خود می‌توانید از ابزارهای آنلاینی مثل TinyPNG و Compress JPEG استفاده کنید. نرم‌افزارهای ویرایش عکس مثلAdobe Photoshop  و Paint هم به شما در فشرده‌سازی تصاویرتان کمک می‌کند.

 

نکات واجب تر از نان شب برای عکاسی محصول

نکاتی واجب‌تر از نان شب برای عکاسی از محصول

حالا که با مراحل عکاسی حرفه ای از محصول خود آشنا شدید، بهتر است چند نکتۀ بسیار بسیار مهم دربارۀ این کار را خیلی سریع با هم مرور کنیم:

یک مسیر ساده و سریع برای عکس‌برداری طراحی کنید تا در زمان کم بتوانید عکس‌های زیادی بگیرید؛

  • از عکس‌های محصول برای نمایش کیفیت آن استفاده کنید؛
  • مهم‌ترین ویژگی‌های محصول خود را با تصاویر آن به نمایش بگذارید؛
  • اگر می‌توانید از محصول در زمان استفاده عکس بگیرید؛
  • از نور طبیعی و نورپردازی جانبی استفاده کنید.

خُب این هم از مرور نکات مهم. بخش بعدی، جمع‌بندی محتوای مقاله است و بعد نوبت شما می‌شود که با عکس‌های فوق‌العاده‌ای که می‌گیرید، فروشتان را چندین برابر کنید.

عکاسی حرفه ای از محصول را جدید بگیرید

 

 

نکتۀ پایانی: عکاسی حرفه ای از محصول را جدی بگیرید

در این مقاله قصد داشتیم از تعریف عکاسی تجاری تا نحوۀ عکس‌برداری از محصول را به شما بگوییم. ضمن اینکه سعی داشتیم ثابت کنیم که این کار بسیار ساده است و با هزینۀ بسیار کم هم می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای از محصولتان بگیرید.

فراموش نکنید که عکاسی حرفه‌ای از محصول در میزان فروش آنلاین شما بسیار اثرگذار است؛ چراکه عکس‌ها به مخاطبان کمک می‌کند تا قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب بیشتری برای خرید داشته باشند.

در آخر به این نکته توجه کنید که عکس‌های یک محصول باید بهترین ویژگی‌های آن محصول شما را نمایش دهد و حتی بتواند به سؤالاتی که ممکن است مشتریان در دربارۀ آن محصول داشته باشند پاسخ دهد.

عکاسی حرفه‌ ای از محصول را جدی بگیرید چون یک عکس خوب ارزشش از هزار کلمه بیشتر است.

همچنین اگر دربارۀ عکاسی از محصول خود سؤالی دارید، می‌توانید آن را در قسمت نظرات همین مقاله بنویسید تا در اسرع وقت به سؤال شما پاسخ بدهیم.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
مهدی گفت:
درود بر شما - برای عکاسی از پوشاک برای وبسایت راهنمایی بفرمایید

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید