Clicky

فریلنسری چیست؟ چگونه یک فریلنسر موفق شویم : راهنمای کامل فریلنسینگ

چگونه با فریلنسر شدن به شغل رویایی خود دست پیدا کنیم

با فریلنسینگ می‌شود آزاد و منعطف فکر کرد. فریلنسرها می‌دانند که چگونه فرصت‌های شغلی خود را به طور فعال جستجو کنند.آنها با ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای و فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی مشتریان خود را پیدا می‌کنند.

با پیشرفت بازارهای آنلاین برای نویسندگان، مربیان، هنرمندان و طراحان وب دیگر برقراری ارتباط با مشتریان کار چندان سختی هم نیست.

فضاهای فعالی که دنیای مجازی ایجاد کرده است می‌تواند سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت باشد و به شما کمک ‌کند تا ایده‌هایی که در سر دارید، مهارت‌های ویژه و کسب و کار خود را به جهانیان نشان دهید تا موقعیت‌های بهتری به دست آورید.

 

فریلنسینگ چیست و فریلنسر کیست؟

 

فریلنسر به کسی گفته می‌شود که به طور مستقل کار می‌کند و متعهد به کارفرمای خاصی نیست و به صورت ثابت یا پروژه‌ای حقوق دریافت می‌کند.

 

اغلب اوقات یک فریلنسر تصمیم می‌گیرد که همزمان برای چندین کارفرما کار کند.

یکی از سوالات مهمی‌که در دنیای فریلنسینگ با آن روبرو هستیم این است که آیا این روش برای یک زندگی حرفه‌ای مناسب است؟

موثرترین راه برای تبدیل شدن به یک فریلنسر، تمرکز کردن روی یک تخصص کاملاً مشخص است. بدین شکل در ازای پرداخت مشتری یا کارفرما، خدمات خاصی را ارائه می‌دهید.

این بدان معنی است که شما می‌توانید از استعدادها یا تخصص‌های خود استفاده کنید و ارزش اضافی برای مشتریان خود ایجاد نمایید.

با ارائه مطالب یا خدماتی که برای کارفرمایان تحسین‌برانگیز می‌باشند، در مقایسه با رقبای خود متمایز خواهید شد.

 

فریلنسینگ چیست و فریلنسر کیست؟

 

مزایای فریلنسینگ

در سال‌های اخیر، بر تعداد فریلنسر‌های تمام وقت افزوده شده است. به طور مثال در آمریکا، 57 میلیون فریلنسر وجود دارد. در کشور خودمان ایران نیز بسیاری از حرفه‌ای‌ها در رشته‌های مختلف به این سبک کار می‌کنند.

این آمارها نشان می‌دهد که فریلنسرینگ موقعیتی بسیار جذاب است و جای پیشرفت زیادی دارد.

اجازه دهید به برخی از مزایای اساسی فریلنسینگ که میلیون‌ها نفر را به سمت این کار سوق داده، اشاره کنیم:

 

  • ساعت کاری انعطاف پذیر. برخلاف تایم کاری معمول که ۵ روز در هفته و حدود ۸ ساعت در روز است، شما می‌توانید از طریق فریلنسینگ ساعت کاریتان را خودتان انتخاب و تنظیم کنید. در واقع، شما می‌توانید در زمانی کار کنید که بیشترین بهره‌بری را دارید. شاید شما مانند یک جغد شب کار باشید و یا به عنوان یک پرنده سحر خیز روزها فعالیت کنید. این به شما بستگی دارد که در چه زمانی بیشترین پتانسیل را دارید تا کار کنید.

 

  • درآمد بالاتر. فریلنسرها می‌توانند پول بیشتری نسبت به همسالان حقوق‌بگیر خود داشته باشند، زیرا آنها می‌توانند تمام سود کارشان را برای خود حفظ کنند.

 

  • سرمایه گذاری کم برای شروع کار. شما می‌خواهید شغلی راه‌اندازی کنید که به حداقل هزینه‌های سربار نیاز داشته باشد. در فریلنسینگ، شما فقط به یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت پایدار نیاز دارید. این درست در تضاد با فضاهای کاری مرسوم است که مجبور به اجاره دفتر، خرید تجهیزات گران قیمت و پرداخت هزینه‌های نگهداری از آنها هستید.

 

  • جایی که می‌خواهید کار کنید. انعکاسی از دوران مدرن و توانایی کار کردن در هر کجا که واقعاً دوست دارید مزیت دیگر است. از آنجا که پذیرش کار از راه دور همچنان عملی و مثمر ثمر است، کارفرماها هم به این موضوع عادت کرده‌اند و شما می‌توانید به صورت دورکاری، در هر جایی که راحتترید کار کنید.

 

  • مشتریان خود را انتخاب کنید. یک فریلنسر این فرصت را دارد تا مجموعه مهارت‌های خود را با نیاز مشتری تطبیق دهید و بعد سفارش را قبول کند. به این شکل قادر است تا بر روی آنچه می‌تواند به بهترین شکل ارائه دهد کار کند و نمونه‌کارهای حرفه‌ای‌تری جمع‌آوری نماید. با فریلنسینگ می‌توانید در زمینه فعالیتتان خود را تثبیت کنید. به نوبه خود، روابط شما با کارفرمایان بر اساس بنیادی قوی از وفاداری و اعتماد بنا خواهد شد.

 

  • کنترل تعادل کار و زندگی با داشتن آزادی مدیریت در برنامه کاری خود. با این شیوه کار کردن به احتمال زیاد تعادل میان زندگی و شغلتان را بهبود می‌بخشید. این بدان معنی است که وقت بیشتری برای اولویت دادن به خانواده، دوستان، سرگرمی‌ها و سایر زمینه‌های زندگی خصوصی خود خواهید یافت.

 

تنها سختی این شیوه کار کردن در این است که به عنوان یک فرد خوداشتغال، باید مسئولیت دیگری مانند مسئولیت مالیات و تنظیم برنامه بازنشستگی و بیمه درمانی خود را به عهده بگیرید.

همچنین تا وقتی معروف شوید ممکن است ترس از یافتن کار کافی برای گدران زندگی خود داشته باشید.

آگاهی از چالش‌هایی که بسیاری از فریلنسرها با آن روبرو هستند، به شما کمک می‌کند تا از وجود موانع آگاه باشید و خود را آماده کرده و از آن عبور کنید.

 

مزایای فریلنسرینگ

 

چگونه می‌توان یک فریلنسر شد؟

از ایجاد یک وب سایت گرفته تا ارتقا بیزینس خود، ما در اینجا یک راهنمای جامع از همه چیزهایی است که باید در مورد شروع یک شغل فریلنسینگ موفقیت آمیز که برای شما درآمد کسب می‌کند بدانید، آورده‌ایم.

 

۱) تصمیم بگیرید چه خدماتی می‌خواهید ارائه دهید

 

۲) یک وب سایت ایجاد کنید

 

۳) کسب موقعیت و جایگاه مناسب

 

۴) بازار هدف خود را مشخص کنید

 

۵) مهارت‌های خود را ارتقا دهید

 

۶) برند خود را بسازید

 

۷) استراتژی قیمت گذاری را انتخاب کنید

 

۸) از امور مالی خود مراقبت کنید

 

۹) فرصت‌های شغلی پیدا کنید

 

۱۰) خود را تبلیغ کنید

 

 

 

۱) تصمیم بگیرید چه خدماتی می‌خواهید ارائه دهید

اجازه دهید اشتیاق و تخصص شما خدمات شما را تعیین کند. به این ترتیب، شما به توانایی‌های خود در تولید کار با کیفیت بالا و همچنین داشتن انگیزه و عزم راسخ برای بهتر شدن کار خود اطمینان بیشتری خواهید داشت.

این روش برای شما فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند و باعث عملکرد بهتر شما می‌شود.

پس تصمیم بگیرید که چه خدمات فریلنسینگی را ارائه دهید.

در اینجا برخی از کارهای فریلنسینگ که افراد بیشتری را به خود جذب می‌کنند آورده شده است:

 

  • نوشتن مطالب تبلیغاتی برای آژانس‌ها، نشریات و یا وب سایت‌ها.
  • تحلیلگران داده، اطلاعاتی را که به مشاغل و سازمان‌ها کمک می‌کند تا تصمیمات اساسی بگیرند و هرگونه ناکارآمدی را شناسایی کنند، جمع آوری و تفسیر کنند.
  • متخصصان تجارت الکترونیک با کمک به مشاغل و کارآفرینانی که اهل فن نیستند، به آنها کمک می‌کنند تا فروشگاه آنلاین خود را بهینه کرده و عملکرد کلی سایتشان را افزایش ‌دهند.
  • طراحان گرافیک مفاهیم مشتریان خود را به فرم‌های بصری و فیزیکی، مانند تصاویر، لوگو و ... ترجمه می‌کنند.
  • استراتژیست بازاریابی برای تعیین بهترین راه برای حمایت از استراتژی‌های تبلیغاتی بهتر و جستجوی فرصت‌های جدید بازار، داده‌های کمی ‌یا کیفی را آنالیز می‌کند.
  • متخصص استراتژی سئو در زمینه بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو با به کارگیری روشهای بهینه سازی، مانند پیوندهای داخلی و برچسب‌های کلمات کلیدی، به بهتر دیده شدن سایت کمک می‌کند.
  • طراحان وب سایت مسئول ارائه نمود ظاهری و تجربه کاربری یک وب سایت هستند.
  • توسعه دهندگان وب مسئولیت کلیه جنبه‌های فنی یک سایت را برعهده دارند. آنها برای دستیابی به اهداف سایت کارفرمایان خود، عملکرد وب را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

 

۲) ایجاد یک وب سایت

ایجاد یک وب سایت فریلنسر را می‌توان به یک نمایش آنلاین حرفه ای از اینکه چه کسی هستید و به چه چیزی علاقه دارید تشبیه کرد. جایی که یک ویترین فروشگاه دیجیتال برای تجارت شما فراهم آمده تا در آن مشتریان بالقوه و جدیدی را برای کار خود به دست آورید.

برای این منظور اولین قدم انتخاب یک قالب وب سایت قابل تنظیم و بهینه شده، متناسب با نیازهای شما است.

مواردی را که می‌خواهید با سایت خود به دست آورید، مانند طرح و امکانات آن در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر تجارت شما به شدت به محتوای توصیفی بصری متکی است، ‌باید فضای عکس را بیشتر از متن انتخاب کنید.

مرحله دوم افزودن یک نرم افزار برنامه‌ریزی آنلاین است که به راحتی به شما امکان می‌دهد که مشتریانتان پروژه‌های بالقوه، خدمات یا جلسات خود را در آن رزرو کنند.

استفاده از یک ابزار برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها که شامل تنظیم ساعات کاری، تنظیم خودکار رزروها در مناطق مختلف زمانی و پرداخت آنلاین با کارت اعتباری یا پول نقد، مدیریت و مقیاس بندی کنید.

 

ایجاد یک وب سایت فریلنسر

 

۳) کسب موقعیت و جایگاه مناسب

یافتن موقعیت و جایگاه مناسب در حرفه‌ای که در آن مشغول به کار هستید به شما این امکان را می‌دهد تا شهرتی به دست آورید که همگان به مهارت‌هایتان اعتماد کرده و کار خود را به دستانتان بسپارند.

زمانی که در تخصص خود شهرت پیدا کنید و در فضای مجازی معروف شوید، کارفرمایان با خیالت راحت حاضرند تا برای خدمات خود هزینه بیشتری به شما بپردازند. چراکه آنها بر روی تخصص شما به عنوان یک منبع بی‌بدیل و ارزشمند حساب باز کرده‌اند.

کار را با ارزیابی مهارت‌ها و علایق خود شروع کنید و ایده‌های مختلف خدماتی را بررسی کنید. داشتن گزینه‌های مختلف بخش مهمی ‌از فرایند تصمیم‌گیری است.

به عنوان مثال، یک توسعه دهنده وب ممکن است وارد بازار تجارت الکترونیک شود. این بدان معناست که وقتی مشاغلی به دنبال افتتاح یک فروشگاه آنلاین هستند، شما را بر اساس تخصصتان نسبت به یک توسعه‌دهنده وب عمومی ‌انتخاب می‌کنند.

 

۴) بازار هدف خود را مشخص کنید

غیرممکن است که بتوانید خدمات خود را به همه بفروشید. اما وقتی بدانید که خدماتتان را دقیقاً در اختیار چه کسانی قرار می‌دهید، بهتر می‌توانید تلاش‌های بازاریابی متناسب با آنها انجام دهید.

نکته کلیدی: برای بستن معاملات بیشتر باید مشتری خود را به خوبی بشناسید.

برای شروع، در نظر بگیرید که آیا خدمات شما برای مردان، زنان و یا هر دو آنها ارائه می‌شود. سپس، می‌توانید به این فکر کنید که چه نوع پیام‌های بازاریابی برای آنها جذاب‌تر است.

این امر به شما کمک می‌کند تا از طریق محتوای وب، شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل‌های خود، اقدامات تبلیغاتی و کمپین‌ها تبلیغاتی ایجاد کنید.

 

انتخاب بازار هدف

 

۵) مهارت‌ های خود را تقویت کنید

فریلنسینگ به دنبال توسعه و پیشرفت نمونه کارهای شما حرکت می‌کند. تنها راه برای بهتر شدن در کارهایی که انجام می‌دهید، به عهده گرفتن مسئولیت بیشتر و پروژه‌های بیشتر است.

هر شغلی که تکمیل می‌کنید فرصتی برای رشد در کسب و کار شماست.

شما به عنوان یک فریلنسر، مشاغل شخصی خود را نیز باید اداره کنید. فقط شما می‌دانید که با افزودن خدمات یا پیشنهادات جدید که می‌توانند مشکلات مشتریانتان را حل کنند، چه زمانی را باید صرف کنید.

این به این معنی است که از طریق شبکه سازی یا یادگیری یک مهارت جدید، از آخرین روندهای صنعت خود مطلع باشید.

شما همیشه می‌توانید دوره‌های آنلاین شرکت کنید تا تکنیک‌های سودآوری بیشتری یاد بگیرید و در تخصص خود حرفه‌ای‌تر شوید.

علاوه بر این، یادگیری به شما مزیت رقابتی می‌دهد. داشتن گواهینامه‌های شناخته شده می‌تواند قابلیت بازاریابی و رزومه کاری شما را برای مشاغل خاصی که در آن رقابت می‌کنید بهبود ببخشد.

اختصاص دادن وقت برای غنی‌سازی شخصی به شما امکان می‌دهد ایده‌های جدیدی را جمع‌آوری کرده و از آنها الهام بگیرید.

 

۶) برند خود را بسازید

اگرچه بازار ممکن است خشن به نظر برسد، اما می‌توانید با ایجاد یک تصویر مطلوب از برند خود برجسته شوید.

با داشتن یک برند قدرتمند، شما قادر خواهید بود مشتری ایده آل خود را جذب و تحت تأثیر قرار دهید.

روش‌های مختلفی برای ساختن نام تجاری و تبدیل شدن به یک قطب قابل اعتماد در زمینه شما وجود دارد.

عناصری مانند لوگو، الگو طراحی خاص و حتی تن صدایی که منحصر به فرد شما است، به مردم اجازه می‌دهد تا بدانند شما کیستید و چه چیزی باعث شهرت شما شده است.

ابتدا در مورد نام تجاری خود تصمیم بگیرید. استفاده از نام خود ممکن است ساده ترین گزینه باشد اما می‌تواند تصویر شخصی شما را نیز محدود کند.

اطمینان حاصل کنید که طراحی لوگو و سایر دارایی‌های برند تجاریتان مانند وب سایت و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شما با نام تجاریتان مطابقت داشته باشد.

سرانجام، وقت این رسیده که صدای برند خود را به گوش همگان برسانید. شخصیت متمایزتان را نشان داده و نحوه برقراری ارتباط با مشتریان خود را شکل دهید.

برای یافتن صدای نام تجاری منحصر به فرد خود، داستان خود را تعریف کنید. این کار می‌تواند سرگرم کننده، متخلص، قاطع یا فلسفی باشد و همیشه باید به شما و ارزش‌هایتان وفادار بماند.

 

۷) استراتژی قیمت گذاری را مشخص کنید

احتمالاً مهمترین سوالی که باید در این مرحله از خود بپرسید این است که "چقدر باید پول دربیارم؟" قبل از شروع پذیرش مشتری، باید بدانید که چگونه خدمات خود را به روش هوشمند قیمت‌گذاری کنید.

صادقانه بگویم، این قیمت‌گذاری بر روی کیفیت زندگی شما تاثیر می‌گذارد. شما نمی‌خواهید بیش از ۶۰ ساعت در هفته برای چندین مشتری کار کنید تا فقط گذران زندگی کنید. هدف شما کسب درآمد و زندگی خوب است.

استراتژی‌های مختلف قیمت گذاری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد ساعت کمتری کار کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

این موارد را در نظر بگیرید و یکی از آنها را متناسب با سبک زندگی خود پیدا کنید:

  • نرخ ساعتی. این رایج ترین شکل صورتحساب است. پرداخت مشتری بر حسب ساعت به شما امکان می‌دهد که در یک بازه زمانی انعطاف‌پذیر کار کنید. بسته به نوع شغل خود به مشتری بگویید که برای انجام خدماتی که انتظارش را دارد حدودا به چند ساعت کار نیاز دارید.

 

  • نرخ روزانه. به عنوان یک فریلنسر، از شما انتظار نمی‌رود که ساعات کار خاصی را ثبت کنید، اما برای اینکه جانب انصاف را رعایت کنید باید روزانه بین ۶ تا ۸ ساعت کار مفید برای مشتری انجام دهید.

 

  • نرخ‌های هفتگی، شما در یک برنامه کاری تمام وقت حداکثر 40 ساعت در هفته فعالیت خواهید کرد. این گزینه برای پروژه‌های طولانی مدت بسیار مناسب است.

 

  • پرداخت ماهانه. مشتری برای اختصاص دادن وقت و تمرکز شما بر روی یک پروژه و انجام شدن خدمات موردنظرش به نحو احسنت مبلغی مشخص به طور ماهیانه پرداخت می‌کند. به طور مثال شما می‌توانید در یک پروژه 3 ماهه برای شرکتی استخدام شوید.

 

  • هزینه‌های ثابت. معمولاً براساس نوع کار و خدماتی است که انجام می‌شود. در اینجا تمرکز فریلنسر بر روی نتیجه کار است و مشتریان بدون در نظر گرفتن مدت زمان اجرای پروژه بر اساس نوع کار و کیفیت مدنظرشان، قیمت دقیق را مشخص می‌کنند. در اینگونه موارد شما انگیزه دارید که کار را با بیشترین سرعت ممکن انجام دهید.

 

استراتژی قیمت گذاری

 

۸) از امور مالی خود مراقبت کنید

این واقعیت که شما طبق شرایطی که دارید درآمد کسب می‌کنید به این معنی است که شما باید در مدیریت امور مالی خود بیشتر کار کنید.

مهم است که در فرایند حسابداری فاکتورها و صورتحساب‌های خود درست و دقیق عمل کنید. منظم باشید و یک سیستم محاسباتی قوی پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

در مورد برنامه بازنشستگی خود هم فکر کرده و خود را بیمه کنید.

به این نکته هم توجه کنید که جدا کردن حسابهای شخصی و حسابهای تجاری، پیگیری پول شما هنگام پرداخت مالیات را آسانتر می‌کند.

اگر در ایران فریلنسر هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسات مالیاتی ایرانی یا وکلا و کارشناسان مشورت کنید.

 

۹) فرصت‌ های شغلی پیدا کنید

به عنوان یک فریلنسر، همیشه باید در تلاش برای پیدا کردن پروژه سودآور بعدی باشید. امروزه، کانال‌های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها به دنبال شانس بزرگتری برای درآمدزایی خود باشید.

می‌توانید در میان سایت‌های کاریابی مشتریان خود را جستجو کنید یا می‌توانید از طریق سیستم عامل‌های شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، به صورت حرفه‌ای با مخاطبان احتمالی خود ارتباط برقرار کنید.

هنگام تبلیغ کارتان، یادتان باشد که برای نوشتن پست مقدماتی خود وقت بگذارید. بهترین کار خود را که انعکاس دهنده تخصص شما است، نشان دهید، لینکی به سایت نمونه کارها خود اضافه کنید و برای ایجاد اعتبار بیشتر نظرات مشتریانتان را در معرض نمایش قرار دهید.

در مورد نرخ‌های خود و انواع خدماتی که ارائه می‌دهید شفاف عمل کنید. در آخر، با اضافه کردن یک عکس جالب درباره خود، پست خود را شخصی‌سازی کنید.

 

۱۰) خود را تبلیغ کنید

روش‌های زیادی برای تبلیغ تجارت آزاد شما وجود دارد. داشتن وب سایت شخصی فرصتی عالی برای رشد و پیشرفت شما فراهم می‌کند.

از طریق این بستر آنلاین خود می‌توانید محتوای با کیفیتی بسازید که گویای بسیاری از خدمات و تخصص شما باشد.

برای اینکه کارفرمایان به وب سایت شما مراجعه کنند، باید حضور آنلاین خود را از طریق تکنیک‌های سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جستجو قوی‌تر کنید.

این کار را با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید تا اصطلاحات خاصی را پیدا کنید که مردم هنگام جستجوی خدمات در منطقه شما در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌کنند.

درج این کلمات کلیدی، که هدف ما از جستجوی آنلاین را نشان می‌دهد، در محتوای شما می‌تواند موقعیت سایت شما را در نتایج جستجوی ارگانیک بهبود بخشد.

در نتیجه، به طور بالقوه می‌توانید دامنه مخاطبان خود را گسترش دهید.

روش دیگر برای بازاریابی به عنوان یک فریلنسر از حضور فعال و موثر در شبکه‌های اجتماعی است.

شبکه‌های اجتماعی با داشتن نزدیک به 3.8 میلیارد کاربر فعال، موقعیت‌های زیادی برای شما ایجاد می‌کند.

پس برای دسترسی به جمع جدیدی از مشتریان بالقوه، از حضور خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

روشهای مختلفی را امتحان کنید. از پست‌ گذاشتن‌های مکرر و استوری‌های مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید تا به کاربران خود نزدیک‌تر شوید و توجه آنها را به دست آورید.

 

خود را تبلیغ کنید

۵
از ۵
۲۶ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید