Clicky

۱۰ راهکار عالی برای تولید محتوای جهت افزایش ترافیک سایت

طراحی سایت با سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

 

اگر تصمیم به ساخت وبسایت گرفته‌اید، باید تولید محتوای سایت را در اولویت خود قرار دهید. طبق آمار اگر محتوای سایت جذاب نباشد، یک سوم بازدید کنندگان دیگر به سایت بر نخواهند گشت. تولید محتوای سایت کاری حرفه‌ای است و به تجربه زیادی نیاز دارد.

 

زیرا یک محتوای مناسب باید علاوه بر جلب نظر خوانندگان، باید براساس اصول سئو باشد. با این حال شما نیز می‌توانید با رعایت نکات مهم و البته صبر و پشتکار، محتوای حرفه‌ای تولید کنید.

 

در این مطلب ما به 10 نکته که به شما در تولید محتوای سایت کمک خواهد کرد و باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد اشاره می‌کنیم.

 

۱. مخاطبان خود را بشناسید

 

زمانی که کسب و کار خود را شروع می‌کنید باید مخاطبان و مشتریان هدف خود را بشناسید. شما باید بدانید که در هنگام تولید محتوای سایت با چه کسی صحبت می‌کنید. به همان شکلی با مخاطبان خود در هنگام نوشتن یک مقاله صحبت کنید که اگر رو در رو با آن‌ها قرار بگیرید حرف می‌زنید. تمام بازدید کنندگان را به چشم مشتریان واقعی خود ببینید.

کلماتی که می‌نویسید قرار است برای شما چیزی را بفروشند. این چیز می‌تواند کالا و خدمات یا حتی ایده و فکر شما باشند.

 

پس مخاطبان خود را دوباره در نظر بگیرید:

  • آن‌ها چه شکلی هستند؟

  • کجا زندگی می‌کنند؟

  • در چه رنج سنی قرار دارند؟

  • علایق مشترک آن‌ها چیست؟

 

سوالاتی از این دست اطلاعات گران بهایی در اختیار شما قرار می‌دهند. پاسخ این سؤالات به شما کمک می‌کنند تا محتوای وبسایت خود را بهتر کنید.

 

۲. مطالب با ارزش ارائه کنید

 

طراحی سایت با سایت ساز وبزی

 

در هنگام تولید محتوای سایت تنها نوشتن یک متن خوب کافی نخواهد بود. شاید شما نویسنده خوبی باشید اما آیا کلمات و جملاتی که در متن خود استفاده کرده‌اید برای مشتریان و مخاطبان هدف شما ارزشی دارند؟

شما باید علایق و سلایق مشتریان خود را در نظر بگیرید. در هنگام نوشتن هر خط از محتوای خود به این نکته فکر کنید که آیا مخاطب هدف من به این جمله اهمیت می‌دهد؟

 

ساختار متن خود را به گونه‌ای بسازید که به انتظارات و نیازهای کاربران پاسخ دهد و به حل مشکلات آن‌ها کمک کند. مطالب با ارزش و پر طرفدار دیگران را بخوانید. از محتوای آن‌ها الهام بگیرید. راهی پیدا کنید که محتوای شما از آن‌ها بهتر باشد. به این ترتیب شما به فروشنده بهتری تبدیل خواهید شد.

 

۳. محتوای وبسایت خود را برای سئو بهبود دهید

 

سئو سایت با سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

بعضی از وبسایت ها محتوای با ارزش و مفیدی دارند اما متاسفانه چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. در واقع کسی متوجه آن‌ها نمی‌شود!

چرا؟ آیا به اندازه کافی خوب نیستند؟ چه چیزی باعث می‌شود که این سایت‌های خوب دیده نشوند؟ جواب را باید در سئو این سایت‌ها جستجو کرد.

 

سئو فرایندی است که در آن از چندین تکنیک مختلف استفاده می‌شود تا سایت شما جایگاه بهتری برای کلمات کلیدی خاص در نتایج جستجو گوگل به دست آورد. ابزارهای سئو به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر با گوگل دوست شوید تا گوگل شما را به دیگران معرفی کند.

 

کلمات کلیدی یکی از مسائلی هستند که برای سئو سایت باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای استفاده از کلمات کلیدی ابتدا باید کلمات کلیدی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کرده و سپس تمام تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید.

 

به این کار تحقیقات کلمات کلیدی گفته می‌شود. مثلاً اگر یک فروشگاه آنلاین لباس زنانه دارید، خرید لباس زنانه کلمه کلیدی اصلی شما خواهد بود. حالا باید این کلمه کلیدی را در محتوای قسمت‌های مختلف سایت مانند توضیحات سایت، پست‌های وبلاگ و حتی در تگ alt عکس‌ها قرار دهید.

به این ترتیب موتورهای جستجو مانند گوگل متوجه خواهند شد که سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند.

 

۴. از لینک‌ها استفاده کنید

 

سئوی سایت با سایت ساز وبزی

 

حالا که صحبت از سئو شد، خوب است که در مورد قدرت لینک‌ها هم صحبت کنیم. لینک دهی می‌تواند خارجی یا داخلی باشد. در زمان تولید محتوای سایت باید از لینک‌های خارجی استفاده کنید تا اعتبار محتوای خود را افزایش دهید.

در واقع لینک‌های خارجی یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که میزان اعتبار یک مطلب را برای موتورهای جستجو مشخص می‌کنند. همچنین لینک دادن به سایر سایت‌ها باعث می‌شود که شما ارتباطات بیشتری با اداره کننده‌های این سایت‌ها ایجاد کنید. در هنگام لینک دادن به این نکته توجه کنید که منابع معتبری را انتخاب کرده باشید.

 

همچنین زمانی یک لینک در محتوای خود قرار دهید که واقعاً برای خوانندگان مفید باشد. مثلاً لینک دادن به آمارها و تحقیقات سایر سایت‌ها می‌تواند یک گزینه مناسب برای بالابردن اعتبار محتوای سایت شما باشد.

 

لینک دهی داخلی فرآیندی است که در آن شما به صفحات مختلف سایت خود لینک می‌دهید. با استفاده از لینک‌های داخلی شما می‌توانید مخاطبان خود را تشویق کنید تا به بخش‌های مختلف سایت شما سر بزنند.

 

همچنین این کار به شما کمک می‌کند تا مطالب ساده‌تری در وبلاگ خود بگذارید و به جای توضیحات اضافی و تکراری، مخاطبان را به یک مطلب دیگر هدایت کنید. اینکار علاوه بر راحت‌تر کردن کار شما و جلوگیری از اتلاف وقت مخاطبان باعث می‌شود که نرخ تعامل شما با بازدیدکنندگان سایت نیز افزایش پیدا کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید: بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

 

۵. در تولید محتوای سایت به سادگی و کوتاه بودن مطالب توجه کنید.

 

سئو سایت با سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

75 درصد خوانندگان مطالب زیر 1000 کلمه را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان تولید محتوای سایت مطالب بین 700 تا 1000 کلمه‌ای را بهترین بازه تولید محتوا می‌دانند.

 

همه ما دوست داریم که در مورد کسب و کار خود با افتخار صحبت کنیم و قطعاً چیزهای بسیار زیادی برای گفتن داریم. اما در هنگام تولید محتوا باید مانند یک راننده حرفه‌ای رفتار کنیم راننده حرفه‌ای سریع‌ترین و بهترین مسیر را برای رساندن مسافران خود به مقصد بر می‌گزیند و از حرکت در مسیرهای انحرافی خود داری می‌کند.

 

البته در مقابل موتورهای جستجو گاهی اوقات مقالات بلند را ترجیح می‌دهند. مقالاتی که تمام سؤالات مربوط به یک موضوع خاص (همان کلمه کلیدی اصلی) را در بر می‌گیرند.

هر چقدر تعداد کلمات کلیدی مرتبط در اینگونه مقالات بیشتر باشد گوگل علاقه بیشتری به آن‌ها نشان خواهد داد. معمولاً از این مقالات برای صفحات فرود سایت استفاده می‌کنند.

 

۶. از روش هرم بر عکس استفاده کنید

 

 سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

امروزه چک کردن صفحات مجازی و سایت‌ها با اسکرول کردن انجام می‌شود. کاربران ابتدا محتوایی که در بالای صفحه قرار دارد را می‌بینند بعد با اسکرول به پایین صفحه می‌روند. اگر محتوای بالای صفحه نتواند آن‌ها را جذب کند معمولاً با چند اسکرول سریع به قسمت‌های پایین‌تر می‌روند. به این ترتیب با بی میلی یا از سایت خارج می‌شوند یا به سراغ محتوای بعدی در فید صفحات مجازی خود می‌روند.

 

در چنین شرایطی برای تولید محتوای سایت باید از روش هرم برعکس استفاده کنید. در این روش باید مهم‌ترین و اصلی‌ترین مطالب خود را در ابتدای محتوا قرار دهید. سپس سایر موارد که اهمیت کمتری دارند را در بخش‌های پایین‌تر بگذارید.

به این ترتیب خواننده در همان ابتدا با محتوای مورد نیاز خود رو به رو می‌شود و شروع به خواندن محتوا می‌کند. تیتر و مقدمه مهم‌ترین بخش محتوای شما هستند پس تلاش کنید تا به بهترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده کنید.

 

۷. تا حد امکان از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید

 

اصطلاحات تخصصی مختص گفت و گو های بین شما و همکاران شما است. این اصطلاحات برای شما و سایر افراد حاضر در کسب و کارتان معنی دارند اما برای خوانندگان یک وبسایت مناسب نیستند.

 

توجه کنید که بازدیدکنندگانی که به سایت شما سر می‌زنند شاید تا به حال اسم برند شما را نشنیده باشند و چیزی از کسب و کارتان ندانند. بنابراین در هنگام تولید محتوای سایت از کلمات ساده و قابل فهم برای صحبت کردن با آن‌ها استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید علاوه بر مخاطبان خاص، مخاطبان عام بیشتری نیز جذب کنید.

 

۸. از کلمات متنوع در محتوای خود استفاده کنید

 

خوانندگان و بازدیدکنندگان وبسایت دوست ندارند که بارها و بارها کلمات مشابه را در متن شما ببینند. بنابراین به جز زمانی که در حال استفاده از کلمات کلیدی هستید، سعی کنید تا از کلمات متنوعی برای رساندن منظور خود استفاده کنید.

 

سعی کنید از به کار بردن یک کلمه خاص و تکراری خود داری نمایید. نرم افزارهایی برای پیدا کردن کلمات مترادف و متضاد وجود دارد که می‌تواند به شما برای پیدا کردن کلمات جایگزین مناسب کمک کند.

 

۹. از CTA استفاده کنید.

 

سئو سایت با سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

Call-To-Action یا CTA یعنی از کاربران خود بخواهید کاری که شما دوست دارید را انجام دهند. CTA می‌تواند پر کردن فرم تماس، عضویت در خبرنامه، خرید از سایت، به اشتراک گذاری مطلب یا حتی قرار دادن یک کامنت در زیر مطالب شما باشد.

 

در تولید محتوای سایت باید از CTA ها استفاده کنید تا تعامل کاربران را افزایش دهید و ارتباط مؤثرتری با آن‌ها داشته باشید. هرچقدر تعامل مخاطبان بیشتر شود محتوای شما امتیاز بهتری در گوگل به دست خواهد آورد و ترافیک سایت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

سعی کنید که کال تو اکشن شما کاملاً صریح و ساده باشد. استفاده از احساسات خوانندگان و تحریک آن‌ها می‌تواند احتمال عمل کردن آن‌ها به چیزهایی که می‌خواهید را بیشتر کند.

پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید: cta چیست؟ راهنمای جامع ساخت cta یا دکمه فراخوان (آموزش گام به گام)

 

۱۰. از محتوای تصویری استفاده کنید.

 

طراحی سایت با سایت ساز وبزی

 

83 درصد از بازدیدکنندگان محتوای تصویری مانند ویدیو و اینفوگرافیک ها را بیشتر از سایر انواع محتوا می‌پسندند. همچنین طبق تحقیقی که شرکت ادوبی منتشر کرده است 66 درصد مردم تصاویری که به زیبایی طراحی شده‌اند را نسبت به محتوای ساده ترجیح می‌دهند.

 

این امار نشان می‌دهد در هنگام تولید محتوای سایت باید از محتوای تصویری زیبا استفاده کنید تا توجه مخاطبان را جلب نمایید. حتی باید پا را از این فراتر بگذارید و حتی در هنگام نوشتن محتوا نیز به زیبا به نظر رسیدن آن دقت کنید.

 

متن خود را به پاراگراف‌های کوچک تبدیل کنید، از نقطه و عدد برای ایجاد لیست‌ها استفاده کنید و تا حد امکان فضای سفید بیشتری در صفحه باقی بگذارید. از ویدیوها غافل نشوید، ویدیوهای اختصاصی و حتی ویدیوهای ترجمه شده می‌تواند توجه بیشتری برای شما جلب کند.

 

عکس‌های زیبا و اختصاصی به همراه گرافیک‌ها و طراحی‌های زیبا همگی از عواملی هستند که ترافیک بالایی برای سایت شما ایجاد می‌کنند. زیرا گوگل نیز محتوای تصویری را می‌پسندد.

 

با رعایت این ۱۰ نکته می‌توانید ترافیک وآمار بازدید سایت خود را افزایش دهید و تعامل بهتری با مشتریان خود داشته باشید و نرخ فروش قابل توجهی را رقم بزنید.

 

اگر هم هنوز اقدام به تهیه سایت نکردین یا تصمیم به ارتقا یا بروزرسانی سایت خود دارید می‌توانید با سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی یک سایت کامل و حرفه ای برای خود بسازید و خبر خوب اینکه ۱۴ روز هم تایم دارید تا بصورت رایگان در وبزی ثبت نام کنید و سایت خود را با وبزی بسازید و به هر شکلی که دوست داشتید طراحی و دیزاین کنید .

۵
از ۵
۲۶ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید