Clicky

معرفی 10 مدل لندینگ پیج پرطرفدار و پول‌ساز

اگر هنوز لندینگ پیج‌هایی طراحی می‌کنید که هدف و مخاطب مشخصی ندارند، همین‌ حالا دست نگه دارید! این روزها دیگر کسی یک لندینگ پیج را برای جذب همۀ کاربران طراحی نمی‌کند. به‌جای این کار، باید متناسب با هدفی که دارید و مخاطبی که می‌خواهید جذب کنید، از بین مدل‌های مختلف لندینگ پیج‌ها یکی را انتخاب کنید و بعد برای طراحی آن دست به کار شوید.
ما هم قرار است در این مقاله شما را با 10 مدل لندینگ پیج معروف و البته پرطرفدار و پول‌ساز آشنا کنیم و بگوییم که کدام‌یک می‌تواند نیاز شما و کسب‌وکارتان را برطرف کند. پس با تمرکز و حواسِ جمع همراهمان باشید تا بهترین مدل لندینگ پیج را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید.

 


صفحه فرود (Landing Page) چیست و چگونه کار می‌کند؟

قبل از اینکه مدل‌های مختلف صفحه فرود را بررسی کنیم، بهتر است یک بار تعریف صفحه فرود و کاربرد آن را باهم مرور کنیم.
صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) یک صفحۀ منحصربه‌فرد و مستقل در وب‌سایت شماست که با هدف جذب کاربر، دریافت سرنخ (Lead) یا تبدیل کاربر به مشتری طراحی می‌شود. این صفحه یکی از اجزای کمپین‌های بازاریابی به حساب می‌آید که به کمک آن می‌توانید پیشنهادهای ارزشمند و هیجان‌انگیز خود را به کاربران ارائه کنید.
در مقایسه با سایر صفحه‌های وب، مزیت اصلی صفحه فرود این است که فقط اطلاعات مربوط به پیشنهاد شما را ارائه می‌کند؛ به همین دلیل، لندینگ پیج نسبت به سایر صفحه‌های وب هدفمندتر طراحی می‌شود. به عبارت دیگر، لندینگ پیج‌ نرخ پرش کمتری نسبت به سایر صفحه‌های دارد؛ چراکه فقط یک کال تو اکشن (CTA) دارد و موضوعات و بخش‌های غیرمرتبط را پوشش نمی‌دهد.
همان‌طور که گفتیم، صفحه‌های فرود اهداف مختلفی دارند و شما می‌توانید با توجه به هدف خود، صفحه‌های فرود مختلفی بسازید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا نرخ تبدیل وب‌سایت خود را متناسب با هدف هر لندینگ پیج بهینه‌‌سازی کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


10 لندینگ پیج پرطرفدار و پول‌ساز

در ادامه به 10 مدل لندینگ پیج اشاره می‌کنیم که نسبت به سایر لندینگ پیج‌ها محبوب‌تر هستند و سود بیشتری برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کنند.


1. صفحه فرود جذب سرنخ

سرنخ یا لید، شخص یا سازمانی است که با رفتار خود به خرید محصولات یا خدمات شما علاقه نشان می‌دهد. سرنخ‌ها در بسیاری از مواقع همان مخاطبان هدف شما هستند که در زمان طراحی محصول خود به آن‌ها فکر می‌کردید.
صفحه فرود جذب سرنخ یکی از محبوب‌ترین صفحه‌های فرود است. در این نوع لندینگ‌ پیج، در راستای هدف اصلی خود یک هدیۀ رایگان و ارزشمند به کاربران ارائه می‌کنید. این هدیه می‌تواند کتاب الکترونیکی، ویدئو، پادکست، مقاله یا وبینار باشد. برای دریافت این هدیۀ جذاب، کاربر باید ایمیل یا شماره تلفن تماس خودش را در لندینگ پیج شما ثبت کند.
در تبلیغات کلیکی (PPC)، اغلب از صفحه فرود جذب سرنخ برای رسیدن به هدف اصلی استفاده می‌کنیم. چرا؟ چون هیچ راه بهتری نداریم که منجر به نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه (ROI) بیشتری برای ما داشته باشد!
در زمان طراحی لندینگ پیج جذب لید، باید توجه کنید که از عنوان‌های جذاب استفاده کنید و این عنوان‌ها، به‌خوبی مزایای پیشنهاد شما را توضیح دهد. همچنین باید از تصاویر و طرح‌های گرافیکی خوش‌ رنگ و لعاب استفاده کنید، CTAها را اضافه کنید و اطلاعاتی را که از کاربر می‌خواهید (مثل نام، نام خانوادگی، شغل و...) تعیین کنید تا در نهایت یک لندینگ پیج بی‌نقص داشته باشید.
به‌طور کلی، از از صفحه فرود جذب لید می‌توانید برای بازاریابی ایمیلی، ارسال خبرنامه و برنامه‌های بازاریابی درونگرا استفاده کنید.

 

2. صفحه فرود کلیکی

در صفحه فرود کلیکی باید اطلاعات دقیقی دربارۀ پیشنهاد خود به مخاطبان ارائه کنید و آن‌ها را متقاعد کنید که روی دکمۀ CTA کلیک کنند. به همین خاطر، نام دیگر صفحه فرود کلیکی، «صفحه فرود متمرکز بر CTA» است.
در واقع در این نوع لندینگ پیج قرار است مخاطبان را برای خرید آماده کنید. چطوری؟ با ایجاد نیاز، جلب اعتماد و هدایت آن‌ها به‌سمت انتهای قیف فروش.
بر همین اساس، صفحه فرود کلیکی یک صفحۀ وب است که مخاطبان باید قبل از ورود به وب‌سایت شما با آن مواجه شوند. این لندینگ پیج بر خلاف لندینگ پیج جذب لید یک صفحۀ بدون فرم است و فقط یک دکمۀ CTA برای کلیک دارد.
فروشگاه‌های اینترنتی از این لندینگ پیج برای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند؛ چراکه گاهی اوقات اگر مخاطبان به‌طور مستقیم وارد یک صفحۀ یک محصول شوند، بعید به نظر می‌رسد که خرید کنند. به همین دلیل، در لندینگ پیج کلیکی جزئیات محصول ارائه می‌شود تا مشتریان بالقوه به خرید ترغیب شوند.
در مقابل، صفحه فرود تولید سرنخ معمولاً مزایای یک پیشنهاد را توضیح می‌کند و از بازدیدکنندگان می‌خواهد که ایمیل خود را ثبت کنند تا اطلاعات بیشتری دربارۀ آن پیشنهاد برایشان ارسال شود.
به‌طور خلاصه، لندینگ پیج کلیکی برای این مناسب است که شما پیشنهاد خودتان را در آن توضیح دهید و کاربر را ترغیب کنید تا روی دکمۀ خرید کلیک کند.


3. صفحه فرود جلب توجه

یک صفحه فرود جلب توجه همان‌طور که از نام آن مشخص است، برای جلب توجه مخاطبان سایت طراحی شده و قبل از صفحۀ وب‌سایت شما نمایش داده می‌شود. برخلاف اغلب لندینگ پیج‌ها، هدف لندینگ پیج جلب توجه تبدیل کاربران نیست؛ بلکه بیشتر برای رسیدن به هدف خاصی طراحی می‌شود.
لندینگ پیج‌های جلب توجه اغلب به‌صورت اطلاعیه عمل می‌کند و برای اطلاع‌رسانی دربارۀ یک رویداد یا کنفرانس استفاده می‌شود. در مواقع دیگر هم از این لندینگ پیج برای برای پرسیدن سن یا زبان بازدیدکننده استفاده می‌شود و سپس به او اجازۀ ورود به وب‌سایت را می‌دهد. این صفحه‌ها متن کوتاهی دارند و اطلاعات زیادی درخواست نمی‌کنند. همچنین یک تصویر پس زمینه هم باید برای آن‌ها در نظر بگیرید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «چند سایت پیشنهادی برای دانلود عکس‌های رایگان» ‌را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


4. صفحه فرود فشرده

گاهی اوقات خوب است که مستقیماً سر اصل مطلب بروید و اطلاعات مدنظرتان را خلاصه و جمع‌وجور ارائه کنید. صفحه فرود فشرده دقیقاً برای چنین مواقعی مناسب است! در واقع کاربرد این نوع لندینگ پیج تقریباً به لندینگ پیج جذب لید شبیه است؛ با این تفاوت که صفحه فرود فشرده کوتاه‌تر است و تصاویر یا متن زیادی ندارد.
از لندینگ پیج‌های فشرده اغلب برای ارائۀ کتاب‌های الکترونیکی و سایر محتواهای قابل دانلود استفاده می‌شود. از کاربردهای دیگر این نوع لندینگ پیج هم می‌توانیم به رزرو آنلاین خدماتی مثل مشاوره اشاره کنیم.
صفحه‌های فرود فشرده برای افرادی که به‌تازگی طراحی لندینگ پیج را یاد گرفته‌اند بسیار محبوب و مناسب است؛ چراکه در کمترین زمان می‌توانند نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کنند.
به‌طور کلی از این نوع صفحه فرود برای جمع‌آوری آدرس ایمیل کاربران در ازای یک پیشنهاد و هدیۀ رایگان استفاده می‌شود.


5. صفحه فرود قدردانی

وقتی که مشتری از شما خرید می‌کند، بهترین فرصت برای قدردانی از او و همچنین دعوت به اقدام‌های بیشتر است. این کار را می‌توانید با استفاده از صفحه فرود قدردانی انجام دهید.
برای مثال، می‌توانید وقتی مشتری فُرمی را در وب‌سایت شما پر کرد یا وقتی که خرید خود را کامل کرد، از او تشکر کنید و سپس پیشنهادات، محصولات و خدمات بیشتری را به او معرفی کنید. همچنین می‌توانید:

  • برای خریدهای بعدی کد تخفیف بدهید؛
  • مطالعۀ یک مقاله از وبلاگتان را پیشنهاد کنید؛ 
  • درخواست کنید تا صفحۀ شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کند؛
  • و... .

به‌طور کلی از صفحه فرود قدردانی برای حفظ مشتریان فعلی استفاده می‌شود.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «چطور مشتریان وفاداری بسازیم؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


6. صفحه فرود طولانی

صفحه فرود طولانی برای ارائۀ اطلاعات کامل دربارۀ یک محصول یا خدمت طراحی می‌شود. هدف این نوع صفحه فرود، ایجاد اعتماد، اعتبار و در نهایت متقاعد کردن مخاطبان برای انجام اقداماتی مانند خرید یا ثبت نام برای تست رایگان یک محصول است. در واقع لندینگ پیج‌های طولانی در پایین‌ترین قسمت قیف فروش استفاده می‌شوند. 
در این صفحه فرود، باید محصول خود را با توضیحات قانع‌کننده، نقل‌قول‌ها، ویدیوها و CTA معرفی کنید تا مخاطبان برای خرید متقاعد شوند. به همین دلیل، صفحه‌های فرود طولانی بر خلاف صفحه‌های فرود فشرده محتوای مفصّلی دارند که شامل چندین بخش است.
به زبان ساده‌تر،‌ لندینگ پیج‌های طولانی مخاطبان را با یک روایت متقاعدکننده راهنمایی می‌کنند، به نیازهای آن‌ها اشاره می‌کنند و در نهایت مزایا و ویژگی‌های محصول یا خدمات را ارائه می‌کنند.
شما می‌توانید که برای اثرگذاری بیشترِ صفحه فرود طولانی خود، از یک کد تخفیف استفاده کنید تا مخاطبان را بهتر و بیشتر ترغیب کنید. همچنین باید متن صفحه فرود را جذاب، ساده و روان بنویسید تا به هدف خود برسید. فقط باید مطمئن شوید که اطلاعات مهم را به لندینگ پیج خود اضافه کرده‌اید.


7. صفحه فرود لغو اشتراک

وقتی شما واقعاً کسی را دوست داشته باشید، اجازه نمی‌دهید به‌راحتی تَرکِتان کند! در کسب‌وکار هم ماجرا به همین شکل است و نباید بگذارید که مشتریان شما ارتباط خود را با کسب‌وکارتان قطع کنند؛ آن‌هم در حالی که می‌توانید آن‌ها را به اقدام‌های بیشتری دعوت کنید. صفحه فرود لغو اشتراک هم اینجا به کمکتان می‌آید.
لندینگ پیج لغو اشتراک برای زمان‌هایی طراحی می‌شود که مشتریان شما دیگر نمی‌خواهند عضویت پولی خود را تمدید کنند یا زمان‌هایی که تمایل ندارند ایمیل‌های شما را دریافت کنند.
اگر با صفحه فرود خود کاربرانی را هدف می‌گیرید که می‌خواهند عضویت پولی را لغو کنند، می‌توانید محصولات یا خدمات خود را برای آخرین بار به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید با کارهایی مثل تخفیف دادن در آن‌ها انگیزه ایجاد کنید تا دوباره با کسب‌و‌کار شما همراه شوند. اگر هم اصرار دارند که عضویت خود را لغو کنند، می‌توانید از آن‌ها بخواهید که شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.
نکتۀ مهم این است که در این نوع لندینگ پیج فضا برای شوخی کردن دارید و در عین حال، باید کاربران خود را قانع کنید که همراه شما بمانند.
به‌طور خلاصه، از لندینگ پیج لغو اشتراک برای علاقه‌مند نگه داشتن کاربران و انگیزه دادن به آن‌ها برای تمدید اشتراک استفاده می‌شود.


8. صفحه فرود به زودی یا Coming Soon

با طراحی صفحه فرود به زودی یا Coming Soon می‌توانید محصول آینده خود را تبلیغ کنید یا اعلام کنید که قرار است کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی کنید. با اضافه کردن شمارندۀ معکوس هم می‌توانید به مخاطبان خود بگویید که چند وقت دیگر باید منتظرِ خدمات شما جدید باشند.
همچنین لازم است یک فرم در صفحه فرود خود اضافه کنید تا مخاطبان شما ایمیل و اطلاعات تماس خود را در آن ثبت کنند و شما هم بعد از رونمایی از محصول یا کسب‌وکار جدیدتان، آن‌ها را با خبر کنید. این کار باعث می‌شود یک لیست ایمیل جمع‌آوری کنید که در کمپین‌‌های بازاریابی آینده هم به کمکتان می‌آید. در واقع از لندینگ پیج Coming Soon برای جذب لید هم می‌توانید استفاده کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «معرفی 10 استراتژی برتر برای رشد کسب‌و‌کار شما» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


9. صفحه فرود محصول

اغلبِ صفحه‌های وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا چندین محصول و خدمت مختلف را جستجو کنند؛ اما اگر بخواهید کاربر هنگام ورود به وب‌سایت شما یک محصول خاص را ببیند، بهتر است از صفحه فرود محصول استفاده کنید. 
در این این لندینگ پیج باید به‌طور کامل توضیح دهید که محصول شما چیست، چگونه کار می‌کند، چه ویژگی‌هایی دارد و چه مشکلاتی را حل می‌کند.
حالا بیایید تا یک نکتۀ کلیدی و مهم برایتان بگوییم! اگر نمی‌دانید برای کدام‌یک از محصولات خود لندینگ پیج بسازید، پیشنهاد می‌کنم آمارهای تحلیلی وب‌سایت خود را در ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس بررسی کنید. با این کار متوجه می‌شوید که کدام‌یک از محصولات شما بیشتر جست‌وجو شده و بیشترین بازدید را داشته است.
همچنین توصیه می‌کنیم که در طراحی لندینگ پیج محصول، تا جایی که می‌توانید از عکس‌ها و ویدیوهای جذاب استفاده کنید و محصول مهم خود را به بهترین شکل معرفی کنید؛ چراکه یک عکس به اندازۀ هزار کلمه ارزش دارد!


10. صفحه فرود رویداد

در روزگاری زندگی می‌کنیم که همیشه درگیر کمبود وقت هستیم و البته هزاران کار داریم که باید انجام دهیم! بنابراین وقتی می‌خواهید یک رویداد، کنفرانس یا جلسه هستید برگزار کنید، مهمانان شما باید بدانند که چرا باید در آن شرکت کنند و حضور در رویداد شما چه فایده‌ای برای آن‌ها خواهد داشت. برای چنین مواقعی، بهتر است یک لندینگ پیج رویداد طراحی کنید.
صفحه فرود رویداد باید شامل تمام جزئیات و اطلاعات مربوط به رویداد شما و همچنین فرم ثبت‌نام باشد. شما می‌توانید این کار را با استفاده از سرویس رزرو آنلاین وبزی انجام دهید.
سرویس رزرو آنلاین وبزی امکان زمان‌بندی آنلاین خدمات را به شما ارائه می‌کند. این سرویس به‌راحتی و در عرض چند دقیقه راه‌اندازی می‌شود و به مدیریت بهتر و توسعۀ کسب‌وکارتان کمک می‌کند.
شما با استفاده از این سرویس جذاب و قدرتمند می‌توانید تمامی خدمات و پیشنهادهای خود را با عکس‌ها، دسته‌ها، برچسب‌ها و توضیح مشخص به نمایش بگذارید. همچنین به مشتریان خود این امکان را می‌دهید که جلسات فردی یا گروهی با شما را رزرو کنند. وقتی هم نوبتِ پرداخت هزینۀ خدمات می‌شود، این سرویس امکان پرداخت بخشی از مبلغ خدمات یا کل آن را از طریق روش‌های مرسوم و البته ایمن را برای مشتریان شما فراهم می‌کند.
در ادامه و در زمان طراحی صفحه فرود رویداد، می‌توانید از شمارندۀ معکوس استفاده کنید و فیلم‌ها و عکس‌هایی از رویدادهای گذشته‌ای که میزبانی کرده‌اید اضافه کنید. با انجام این کار، می‌توانید بهتر و بیشتر مخاطبان را ترغیب کنید تا در رویداد شما شرکت کنند. اگر هم ثبت‌نام نکنند، به احتمال زیاد حس FOMO (ترس از دست دادن) در آن‌ها ایجاد می‌شود. 
لازم است بدانید که برای افزایش نرخ ثبت‌نام، فقط باید مهم‌ترین اطلاعات را از مخاطبان خود بخواهید.


جمع‌بندی: چگونه بفهمیم کدام لندینگ پیج برای ما مناسب است؟

در این مقاله گفتیم که صفحه فرود چیست و همچنین شما را با لندینگ پیج‌های پرطرفدار و پول‌ساز آشنا کردیم.
حالا و در بخش آخر مقاله می‌خواهیم بگوییم که برای انتخاب مدل مناسب صفحه فرود برای کسب‌وکارتان، باید به دو سؤال زیر پاسخ دهید:

  • به چه اهداف می‌خواهید برسید؟ جذب لید، افزایش فروش محصول یا ثبت‌نام در رویداد؟
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند و در کجای قیف بازاریابی کسب‌وکارتان هستند؟ (راهنمایی: برای فهمیدن این موضوع، باید به این فکر کنید که‌ می‌خواهید آن‌ها پس از پُر کردن فرمِ لندینگ پیج شما چه کاری انجام دهند.)

از طرفی بسیاری از بازاریاب‌ها و مدیران کسب‌وکارها از Google Analytics استفاده می‌کنند تا بفهمند بازدیدکننده از کدام صفحه یا کانال قبلی به وب‌سایت آن‌ها وارد شده است. شما با توجه به منبع بازدیدکننده، می‌توانید انگیزه و قصد آن‌ها را در صفحۀ مقصد خود بهتر مشخص کنید. یعنی چی؟‌ یعنی یک کلیک اتفاقی روی یک خبرنامۀ ایمیلی در مقابل یک جست‌وجوی دقیق در گوگل می‌تواند هدف و انگیزۀ متفاوت کاربران را نشان دهد. به همین خاطر، برای جذب کاربران باید به نقطۀ ورود آن‌ها نگاه کنید و بر همین اساس، صفحه‌های فرود متفاوتی طراحی کنید.
بهترین تمرین هم این است که صفحه‌های فرود رقبای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید و از تست‌های A/B کمک بگیرید. با استفاده از تست A/B می‌توانید اطلاعات مفیدی را دربارۀ رفتار مخاطبان خود کسب کنید و تغییراتی در طراحی لندینگ پیج ایجاد کنید تا در نهایت نرخ تبدیل آن را افزایش دهید.


با وبزی در کمتر از یک ساعت لندینگ پیج خودتان را بسازید!

حالا اگر مدل لندینگ پیج خود را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید به‌راحتی و البته در سریع‌ترین زمان ممکن یک صفحه فرود جذاب و حرفه‌ای بسازید، پیشنهاد می‌کنیم که از لندینگ پیج‌ساز وبزی استفاده کنید.
وبزی یک ابزار ساده و حرفه ای برای ساخت لندینگ پیج است که در محیطی شبیه به فتوشاپ و به‌صورت درگ اند دراپ، در کمتر از یک ساعت می‌توانید یک صفحۀ فرود حرفه‌ای و جذاب طراحی کنید.
برای ساختن لندینگ پیج‌های حرفه‌ای، وبزی یک ویرایشگر پیشرفته درگ اند دراپ در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید هر طرحی را که در ذهن خود دارید یا در نرم افزار‌های گرافیکی طراحی کرده‌اید، به‌سرعت و به‌سادگی به یک صفحه فرود تبدیل کنید! برای شروع کافی است از قالب‌های آماده وبزی را انتخاب کنید و با توجه به هدف و سلیقۀ خود، آن را ویرایش کنید.
استفاده از خدمات وبزی تا 14 روز رایگان است و در این مدت می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این 14 روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفه‌ها بروید و متناسب با کسب‌وکارتان یکی از پکیج‌ها را انتخاب کنید. اگر هم برای طراحی و ساختن لندینگ پیج سؤالی دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی وبزی به‌صورت آنلاین یا با شماره تلفن 02122225064 در تماس باشید.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید