Clicky

آموزش تیترنویسی حرفه‌ای برای پست‌های وبلاگ: چگونه تیترهای جذاب و کلیک‌خور بنویسیم؟

وقتی تصمیم گرفتید یک وب‌سایت بسازید و برایش یک وبلاگ راه‌اندازی کنید، احتمالاً به پیچیدگی‌های نوشتن تیتر برای پست‌های وبلاگ فکر نمی‌کردید! اما واقعیت این است که تیترها اولین بخشی هستند که مخاطبان در وبلاگ شما می‌بینند و به همین خاطر بخش بسیار مهمی از وبلاگ شما به حساب می‌آیند.

از طرفی تیترها نقش مهمی در جلب‌توجه مخاطبان شما دارند و کمک می‌کنند تا محتوای شما در میان دریای محتوای موجود در اینترنت متمایز شده و بیشتر دیده شود.

اما همان‌طور که گفتیم تیترنویسی برای مقاله‌های وبلاگ کار سختی است؛ چراکه هم باید جذاب باشد و هم مختصر و آموزنده.

حالا اگر می‌خواهید در تیترنویسی حرفه‌ای شوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ چون قرار است به شما 11 نکته بگوییم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تیترهای هیجان‌انگیز و کلیک‌خور بنویسید.

قبل از هر چیز بیایید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا عنوان پست‌های وبلاگ مهم است.

چرا عنوان پست‌های وبلاگ مهم است؟

تیترهای وبلاگ اولین بخشی هستند که مخاطبان آن را در وبلاگ، گوگل و شبکه‌های اجتماعی می‌بینند و بر اساس آن، یک برداشت اولیه از محتوا در ذهن خود شکل می‌دهند. در واقع تیترها هستند که باعث می‌شود کاربران زیادی روی لینک محتوای شما کلیک کنند و گاهی هم بی‌خیال مطالعۀ آن شوند.

علاوه بر این، عنوان مناسب می‌تواند کاربران را به اشتراک‌گذاری بیشتر محتوا در شبکه‌های اجتماعی تشویق کند و کمک کند در صفحۀ نتایج موتورهای جست‌وجو (SERP) رتبۀ بهتری کسب کنید. به همین دلیل، باید برای نوشتن بهترین تیترها که کلیدواژۀ هدف، مخاطبان هدف و پیام اصلی محتوا را در بر می‌گیرد وقت بگذارید.

11 نکته برای نوشتن تیترهای خاص و جذاب برای وبلاگ

وقتی از تیترنویسی صحبت می‌کنیم، اول از همه باید بدانید که هر کسب‌وکاری بسته به ماهیتش باید یک روش و رویکرد منحصربه‌فرد را برای این کار انتخاب کند؛ این یعنی هیچ روش یکسانی برای تیترنویسی وجود ندارد که برای موفقیت همۀ کسب‌وکارها جواب بدهد.

برای مثال، یک وب‌سایت خبری به تیترهایی نیاز دارد که به‌طور واضح و شفاف محتوای خبری خود را به کاربر اعلام کند؛ در حالی که یک وبلاگ آشپزی به عنوان‌هایی نیاز دارد که کاربران را برای پُخت‌وپَز غذاهای جدید وسوسه کند.

با این حال، در هر ژانری که می‌نویسید نکته‌ها و ترفندهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای نوشتن تیترهای جذاب استفاده کنید. ما هم در این بخش به 11 نکته اشاره می‌کنیم که با پیاده‌سازی آن‌ها، می‌توانید محتوای خود را به یک محتوای پُربازدید و محبوب تبدیل کنید.

 

1. وبلاگ‌های مختلف را ببینید و ایده بگیرید

اول از همه پیشنهاد می‌کنیم که وبلاگ‌های محبوب خود را در مرورگرتان باز کنید و عنوان‌های آن را به‌طور دقیق بررسی کنید.

در ادامه، پست‌ها و مطالبی را که توجه بیشتری به آن شده است (مثلاً نظرات بیشتری برای آن ثبت شده یا بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده) پیدا کنید. این پست‌ها را بخوانید و به این فکر کنید که چه چیزی در آن‌ها وجود داشته که باعث شده برای مخاطبان جذاب باشد.

جالب است بدانید که در حین تجزیه‌وتحلیل محتواها، متوجه کلمات خاصی می‌شوید که در تیترها وجود دارند و باعث جذابیت آن می‌شوند. ضمن اینکه می‌بینید برخی از تیترها عنوان‌های قانع‌کننده‌‌تری برای کلیک دارند؛ مثل تیترهایی که با «چگونه...» آغاز می‌شوند.

فقط هم به بررسی تیترهایی که جذاب هستند اکتفا نکنید! سراغ تیترهای غیرجذاب هم بروید و بررسی کنید که چرا از نظر شما آن‌ها جذاب نیستند.

به‌طور کلی با بررسی وبلاگ‌های مختلف می‌توانید مجموعه‌ای از نکته‌ها را جمع‌آوری کنید که به شما در نوشتن عنوان‌های جذاب و حرفه‌ای کمک می‌کند.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «آموزش وبلاگ نویسی به زبان ساده» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.

 

2. دربارۀ رقبای خود تحقیق کنید

روشی که در این بخش می‌گوییم کمی شبیه به روش قبلی است؛ با این تفاوت که در روش قبلی شما تمامی وبلاگ‌ها با موضوعات مختلف را بررسی می‌کردید اما در این روش شما باید یک ذره‌بین بردارید و محتوای رقبایتان را تحلیل کنید. در واقع باید وبلاگ رقبایتان را زیر و رو کنید و تیترهایی را پیدا کنید که برای مخاطبان مشترک شما و رقبا جذابیت دارد.

در خبرنامۀ رقبا ثبت‌نام کنید و صفحه‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید تا ببینید که رویکرد تیترنویسی آن‌ها در هریک از کانال‌ها چگونه است و چه تفاوتی باهم دارد.

توجه کنید که رقبای شما در زمینۀ وبلاگ‌نویسی ممکن است لزوماً کسب‌وکاری مشابه کسب‌وکار شما نداشته باشند و در صنعت شما نباشند؛ اما کلمات کلیدی هدف آن‌ها با کلمات کلیدی هدف شما یکسان باشد و محتوای آن‌ها در گوگل رتبۀ بالایی داشته باشد. در واقع آن‌ها رقبای شما در سئو (SEO) هستند.

اگر نمی‌دانید سئو چیست، باید بگوییم که سئو مجموعه‌‌کارهایی است که برای بهبود رتبۀ وب‌سایت خود در صفحۀ نتایج موتورهای جست‌وجو انجام می‌دهید.

شما می‌توانید رقبای خود در سئو را با استفاده از ابزارهایی مثل Ahref پیدا کنید یا به‌راحتی کلمۀ کلیدی هدفتان را در گوگل جست‌وجو کنید و به صفحۀ اول نتایج نگاه کنید.

اجازه بدهید برای درک بهتر این موضوع، مثالی بزنیم!

فرض کنید یک وبلاگ با موضوع «پادکست» دارید و می‌خواهید مطلبی دربارۀ «آموزش تولید پادکست» بنویسید. وقتی کلمۀ کلیدی هدف خود را در گوگل جست‌وجو می کنید، با عنوان‌های زیر مواجه می‌شوید:

  • آموزش کامل و رایگان ساخت پادکست، از صفر تا صد (به‌طور کامل دربارۀ ساخت پادکست توضیح داده و کار با انواع ابزارهای ساخت پادکست را آموزش داده است.)
  • روش ساخت پادکست از صفر تا صد و 5 نکتۀ کاربردی (علاوه بر متن، ویدیو هم دارد.)
  • مراحل ساخت پادکست؛ از تهیه تجهیزات تا انتشار پادکست (شامل لیستی از نکته‌های مختلف برای تولید پادکست است.)

با نگاهی به این نتایج، ممکن است تصمیم بگیرید عنوانی انتخاب کنید که ارزش‌های بیشتری نسبت به رقبا ارائه می‌کند؛ مثل «50 نکتۀ مهم برای تولید پادکست».

از طرف دیگر، می‌توانید عنوانی را امتحان کنید که توصیفی است و به نکتۀ خاصی در مقالۀ شما اشاره می‌کند که رقبا به آن توجهی نکرده‌اند؛ مثل «آموزش بهترین و ارزان‌ترین روش‌های ساخت پادکست برای مبتدیان».

پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که می‌توانید عنوان‌های نزدیک به رقبا را برای محتوای خود انتخاب نکنید؛ اما مطمئن شوید که محتوای شما هدف مشابهی با هدف محتوای آن‌ها دارد. ضمن اینکه مطمئن شوید مخاطبان با خواندن عنوان مطلب شما، به‌خوبی بفهمند که بعد از کلیک روی آن قرار است با چه محتوایی مواجه ‌شوند.

 

3. از فرمول‌های رایج تیترنویسی استفاده کنید

حالا که با برخی از اصول تیترنویسی برای وبلاگ خود آشنا شده‌اید، بیایید با چند فرمول محبوب و رایج در تیترنویسی آشنا شویم که در جذب بیشتر مخاطبان و همچنین افزایش اشتراک‌گذاری محتوا تأثیرگذار است:

  • استفاده از اعداد: اعداد به‌طور واضح به مخاطبان می‌گوید که قرار است چه چیزی از یک مطلب دریافت کنند. این روش یک روش قدیمی و محبوب است که در آن از اعداد برای شکستن تیتر و نوشتن یک عنوان جذاب استفاده می‌شود. (مثال: آموزش راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب در 5 مرحله)
  • استفاده از کلمات قدرت: بر خلاف مطالب بی‌فایده‌ای که در مدرسه می‌خواندیم، مطالب وبلاگ‌ها واقعاً برای کاربران مفید هستند. پس چه بهتر که در عنوان از کلمات قدرت (مثل: بهترین، جامع‌ترین، دقیق‌ترین، فوق‌العاده و...) استفاده کنید تا روی مفید بودن محتوای خود تأکید کنید. (مثال: موفق‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران کدام‌اند و از کجا شروع کردند؟)
  • سؤال پرسیدن: ممکن است در زمان نوشتن محتوای وبلاگ تصور کنید که آن را خیلی یک‌طرفه نوشته‌اید و به مخاطبان محتوای خود توجهی نکرده‌اید. برای اینکه به این مشکل دچار نشوید، می‌توانید عنوان خود را به‌صورت سؤالی بنویسید و چه بهتر که این سؤال از زبان مخاطب شما باشد. (مثال: چگونه یک طراح وب‌سایت شویم؟)
  • ارائۀ دستورالعمل‌ها: عبارت‌های محبوبی که روزانه هزاران بار در گوگل سرچ می‌شود، اغلب با «چگونه...» شروع می‌شوند. مقاله‌هایی که عنوان آن‌ها به این شکل شروع می‌شود، راهکار و روشی برای انجام یک کار خاص ارائه می‌کنند. (مثال: چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟)
  • نوشتن توضیحات داخل پرانتز: اگر وبلاگ وبزی را دنبال کرده باشید، تا‌به‌حال پست‌های زیادی را دیده‌اید که بخشی از تیتر داخل پرانتز نوشته شده است. در واقع ما در این روش تیتر اصلی مقاله و محتوای مقاله را کمی بیشتر توصیف می‌کنیم. این کار از نظر بصری هم جذاب است. (مثال: اینماد چیست؟ (+ آموزش تصویری دریافت، تمدید و لغو اینماد)).
  • افشاگری‌ بزرگ: گاهی اوقات می‌توانید با تیترهای خود به مخاطب بگویید که محتوای شما را جای دیگری نمی‌تواند پیدا کند. در واقع قرار است برای او افشاگری بزرگی کنید و از رازهای یک موضوع خاص به او بگویید. (مثال: 20 راز زندگی افراد موفق).

نکتۀ مهم: همان‌طور که دید، اغلب از فرمول‌های محبوب تیترنویسی به‌صورت ترکیبی استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید برای بهتر دیده شدن محتوای خود از ترکیب فرمول‌های تیترنویسی استفاده کنید و تیترهای کلیک‌خور و جذابی بنویسید.

 

4. مخاطبان خود را بشناسید

شناخت مخاطبان برای تیترنویسی چیزی بیشتر از شناسایی سن، ارزش‌ها و علایق آن‌هاست. شما باید بدانید که برای آن‌ها چه زبانی ساده‌تر است و چگونه می‌توانید با تیترهای خود، آن‌ها را ترغیب کنید که روی محتوای شما کلیک کلیک کنند. در اصل شما باید علاوه بر اینکه به جذابیت تیتر خود توجه می‌کنید، باید آن را تا حد امکان ساده و فهمیدنی بنویسید.

برای مثال، فرض کنید یک وبلاگ در حوزۀ دیجیتال مارکتینگ دارید که در آن آخرین اخبار مربوط به دیجیتال مارکتینگ و آموزش‌های مرتبط با آن را منتشر می‌کنید. مخاطب هدف اصلی شما هم افراد مبتدی در این حوزه هستند. بنابراین در زمان نوشتن یک پست و عنوان آن، باید میزان استفاده از اصطلاحات تخصصی را به حداقل برسانید و اگر چنین اصطلاحاتی به کار می‌برید، آن را ساده و شفاف توضیح دهید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «شخصیت خریدار چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.

 

5. به احساسات مخاطبان خود توجه کنید

احساسات ما انسان‌ها محرک‌های قدرتمندی برای انجام رفتارهایمان هستند. به همین خاطر، استفاده از کلمات احساسی مثل «رایگان»، «بهترین»، «پُرکاربردترین»، «مهم‌ترین» و... در تیترها می‌تواند احساسات کاربران را درگیر کند و برای آن‌ها تجربۀ ارزشمندی از خواندن محتوای شما بسازد.

از طرف دیگر، با ایجاد فضای احساسی و هیجان‌انگیز در عنوان‌های خود می‌توانید کاربران بیشتری را برای مطالعۀ محتواهای وبلاگتان جذب کنید. برای مثال، به‌جای تیتر «معرفی ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ»، می‌توانید بنویسید «5 تا از بهترین بازی‌های ترسناک برای بازی در تاریکی شب!».

نکتۀ مهم: برای نوشتن عنوان‌های جذاب عجله نکنید! کمی خلاق باشید و از احساساتی که می‌خواهید با مقالۀ خود برای مخاطبان ایجاد کنید و همچنین احساساتی که مخاطبان ممکن است قبل از کلیک روی محتوای شما داشته باشند آگاه شوید.

 

6. تیترهای هوشمندانه بنویسید

با کمی تجربه در وبلاگ‌نویسی متوجه می‌شوید که برخی مواقع، یک تیتر هوشمندانه در جلب توجه مخاطبان از یک تیتر ساده مؤثرتر است؛ به‌خصوص اگر به‌دنبال تبلیغ محتوای وبلاگ خود در شبکه‌های اجتماعی باشید.

اما دقیقاً چه چیزی یک عنوان را جذاب و هوشمندانه می‌کند؟ برای این کار می‌توانید از یک شوخی جالب در عنوان خود استفاده کنید.

مثلاً به جای استفاده از عنوان «10 خرافه در قارۀ آفریقا»، می‌توانید عنوان جالب‌تری مثل «10 خرافۀ احمقانه که هنوز مردم به آن باور دارند» را بنویسید.

 

7. صادقانه بنویسید

مخاطبان اول به تیترهای شما اعتماد می‌کنند و بعد سراغ مطالعۀ محتواهای شما می‌روند. اگر عنوان‌ محتوای خود را اغراق‌آمیز نوشته باشید و محتوای شما با تیتر هم‌خوانی نداشته باشد، مخاطبان به شما بی‌اعتماد می‌شوند؛ چراکه احساس می‌کنند فریب خورده‌اند. در این صورت حتی اگر میلیون‌ها کلیک هم دریافت کنید ارزشی ندارد!

پس به‌ جای اینکه خوانندگان خود را با تیترهای اغراق‌آمیز فریب دهید، عنوان‌های صادقانه و معناداری بنویسید که به آن‌ها می‌گوید با خواندن مقالۀ شما قرار است هم لذت ببرند و هم چیزهای جدیدی یاد بگیرند.

همچنین لازم است بدانید که نرخ کلیک بالای یک محتوا لزوماً به‌معنای این نیست که مخاطبان آن محتوا را دوست داشته‌اند؛ بلکه با ابزارهای تحلیل وب‌سایت بررسی کنید که:

  • یک مخاطب به‌طور متوسط چقدر برای مطالعۀ پست شما وقت می‌گذارد؛
  • چند پست‌ از وبلاگ شما را می‌خواند؛
  • بعد از خواندن پست‌های شما چه اقدامات دیگری انجام می‌دهد؛
  • هریک از پست‌های وبلاگ شما چه نظرات و بازخوردهایی دریافت کرده است.

 

8. واضح، شفاف و دقیق بنویسید

مخاطبان امروزی با عوامل حواس‌پرتی‌ مختلفی بمباران می‌شوند و دامنۀ توجه بسیار کوتاهی دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید تیترهایی بنویسید که واضح و شفاف باشند.

در واقع برای جلب توجه مخاطبان خود، باید مطمئن شوید که عنوان محتوای شما به‌طور شفاف به آن‌ها می‌گوید که چه چیزی در انتظار آن‌هاست. این کار همچنین به شما در نوشتن دقیق‌تر محتوای پست کمک می‌کند و تضمین می‌کند که محتوا با انتظارات مخاطبان هم‌خوانی داشته باشد.

 

9. به گوگل هم توجه کنید

تا اینجا گفتیم که باید مخاطبان وبلاگتان را با عنوان‌های دقیق، جذاب و حرفه‌ای تحت‌تأثیر قرار دهید. خیلی هم عالی! اما کافی نیست! چرا؟ خُب قطعاً شما هم مثل هر وبلاگ‌نویس دیگری می‌خواهید که مقاله‌ای که می‌نویسید در گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو دیده شود و در صفحۀ اول نتایج قرار بگیرد. برای اینکه این کار به‌خوبی انجام شود، باید به گوگل و ربات‌هایش هم توجه کنید و خواندن و درک محتوای خود را برای ربات‌های گوگل آسان کنید. چطوری؟ با قراردادن کلمۀ کلیدی هدف خود در H1 یا عنوان مقاله، به موتورهای جست‌وجو می‌گویید که هدف مقالۀ شما چیست.

نکتۀ فنی: H1 شما با تگ عنوان (Title Tag) یکسان نیست. تایتل تگ یا برچسب عنوان به کاربران موتورهای جست‌وجو اطمینان می‌دهد که محتوای مرتبطی را پیدا کرده‌اند که نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند. H1 هم محتوای صفحه را معرفی می‌کند و به مخاطبان یک محتوا اطمینان می‌دهد که این مقاله نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند. در واقع تایتل تگ برای نمایش در گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو نوشته می‌شود و H1 عنوانی است که در صفحۀ مقاله دیده می‌شود. این دو عنوان می‌توانند به‌طور مشابه و یکسان هم نوشته شوند. برای مطالعۀ‌ بیشتر دربارۀ این موضوع می‌توانید مقالۀ «سئوی وبلاگ چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.

به‌عنوان یک قاعدۀ کلی، شما باید کلیدواژۀ اصلی مقالۀ خود را تا جایی که می‌توانید ابتدای عنوان بنویسید. با این کار به گوگل و خوانندگان می‌گویید که تمرکز اصلی این پست روی چه چیزی است. البته باید حواستان باشد که به‌خاطر استفاده از کلمۀ کلیدی در عنوان، جذابیت آن را از بین نبرید. (حق با شماست! کار سختی است؛ اما می‌توانید انجامش دهید!)

ضمن اینکه لازم است بدانید که استفاده از کلمات کلیدی فقط یک تکه از پازل بزرگ سئوی وب‌سایت است. پس اگر می‌خواهید با اصول سئو بهتر آشنا، صفحۀ آموزش سئوی وبزی را مطالعه کنید.

 

10. چندین تیتر بنویسید و یکی را انتخاب کنید

برای یک مقاله تا دلتان بخواهد تیترهای فوق‌العاده‌ای وجود دارد. شما هم بهتر است چند عنوان برای یک پست (بین 5 تا 10 عنوان) بنویسید تا از بین‌ آن‌ها، تیتر مقاله‌تان را انتخاب کنید.

در واقع هرچقدر بتوانید تیترهای بیشتری بنویسید، در نوشتن تیتر‌های جذاب‌ و فوق‌العاده استاد می‌شوید. علاوه بر این، نوشتن چند تیتر برای یک محتوا یک مجموعه‌ای از عنوان‌های مرتبط را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغ محتوای خود در خبرنامۀ ایمیلی، شبکه‌های اجتماعی و سایر کانال‌ها استفاده کنید.

 

11. تست‌ A/B انجام دهید

تست A/B روشی است که با آن می‌توانید دو نسخه از یک وب‌سایت، اپلیکیشن، بنر تبلیغاتی و... را با یکدیگر مقایسه کنید. چرا؟ برای اینکه بدانید کدام یک از نسخه‌ها عملکرد بهتری دارند و مخاطبان وب‌سایت شما بیشتر از آن استقبال می‌کنند. شما می‌توانید این تست را برای هریک از کانال‌های بازاریابی مثل وبلاگ، خبرنامه، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات اجرا کنید.

در ادامه و طی مراحل زیر می‌خواهیم از تست A/B برای پیدا کردن جذاب‌ترین عنوان مقالۀ خود استفاده کنیم:

  • یک فرضیه مطرح کنید: مثلاً می‌توانید بگویید که اگر عنوان محتوای خودم را به‌صورت یک جملۀ خبری بنویسم، در مقایسه با نوشتن یک تیتر سؤالی کلیک بیشتری دریافت می‌کنم. در اینجا تیتر خبری را A و تیتر سؤالی را B در نظر بگیرید.
  • حداقل دو تغییر در عنوان محتوا ایجاد کنید: حداقل دو تغییر در عنوان B که ایجاد کنید تا بهتر بتوانید آن را با تیتر A مقایسه کنید.
  • آزمایش را اجرا کنید: ترافیک وبلاگ خود را به‌طور مساوی بین مقاله‌ای که با تیتر A و مقاله‌ای که با تیتر B نوشته‌اید تقسیم کنید. این کار را باید با ابزارهای تست A/B انجام دهید.
  • نتایج آزمایش را بررسی کنید: نتایج آزمایش را در یک دورۀ زمانی مشخص جمع‌آوری، بررسی و تجزیه‌وتحلیل کنید تا مشخص شود که کدام تیتر نرخ کلیک بیشتری داشته است.
  • وبلاگ خود را با تیتر برتر به‌روز کنید: حالا وقت آن است که با تیتری که کاربران بیشتری را جذب کرده، وبلاگ خودتان را به‌روز کنید.

تست A/B برای نوشتن بهترین تیترها و شناسایی سلیقۀ مخاطبان مفید است. ضمن اینکه باعث می‌شود در آینده عنوان‌های دقیق‌تر و هدفمندتری بنویسید و زمان خود را برای آزمون و خطای انتخاب تیتر یک مقاله هدر ندهید.

با نوشتن تیترهای دقیق و واضح، خودتان را یک نویسندۀ حرفه‌ای معرفی کنید!

در این مقاله روش‌هایی را بررسی کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تیترهای کلیک‌خور و جذابی برای مقاله‌های وبلاگتان بنویسید. هریک از این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا خوانندگان بیشتری جذب کنید و میزان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهید.

فراموش نکنید که هدف شما در زمان تیترنویسی جذب مخاطبان است؛ اما نباید این کار را به هر قیمتی انجام دهید! بلکه باید دقیق، شفاف و واضح بنویسید که چه چیزی در مقالۀ خود دارید که مخاطب با کلیک روی عنوان آن قرار است بخواند و لذت ببرند. در واقع با نوشتن تیترهای واضح و واقعی است که خودتان را یک نویسندۀ حرفه‌ای معرفی می‌کنید؛ نه تیترهای اغراق‌آمیز.

در پایان مقاله هم از شما می‌خواهیم که اگر روش دیگری برای تیترنویسی می‌شناسید، آن را در قسمت نظرات همین مقاله با ما و مخاطبان وبزی به اشتراک بگذارید.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید