Clicky

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش قدم به قدم دیجیتال مارکتینگ

 

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

در روزگاری به سر می بریم که زندگی کردن در دنیای بدون اینترنت حتی یک لحظه هم قابل تصور نیست. با وجود بیش از چهار و نیم میلیارد کاربر فعال در سرتاسر این کره خاکی، فضای وب به کانون انتشار و اشتراک گذاری اطلاعات بدل گشته است.  

 

فرقی نمی کند به دنبال چه هستید، با خبر شدن از حال خانواده، سرگرمی های دوستانه، اخبار سیاسی و یا کشفیات علمی، فضای مجازی هر اطلاعاتی که نیاز داشته باشید را در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

گذر به دنیای آنلاین امروزی، شیوه تبلیغات را نیز دچار دگرگونی کرده است. درست به همان صورت که اطلاعات مورد نیاز خود را در اینترنت جستجو می کنید، برای بازاریابی محصولات و خدماتتان نیز باید از فضای مجازی کمک بگیرید.

 

به جرات می توان گفت که بیلبورد ها و تبلیغات چاپی به تدریج در حال جایگزین شدن با  وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین می باشند. تا انتهای این مقاله خواهیم فهمید که دیجیتال مارکتینگ به چه معناست و چگونه می توان برای تبلیغ برند خود از آن استفاده کنیم. با انواع بازاریابی دیجیتال آشنا می شویم و به تجزیه و تحلیل هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

 

با ما همراه شوید تا با راه های رونق دادن به کسب و کارتان آشنا شوید.

 

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

 

بازاریابی دیجیتال یعنی از تمامی کانال ها و راه های ارتباطی دیجیتال استفاده کنید تا محصول یا خدمات خود را تبلیغ نمایید. ارتباط برقرار کردن با کاربران آنلاین مهم ترین هدف این روش می باشد.

 

چرا که فضای مجازی مکانی است که مردم بیشترین زمان خود را در آن به جستجوی اطلاعات یا انجام سرگرمی ها سپری می کنند. از آنجا که کانال های تبلیغاتی زیاد هستند، دیجیتال مارکتینگ یک روش بازاریابی گسترده به شمار می آید و فعالیت های گوناگونی را شامل می شود.

 

از ارسال پست در شبکه های اجتماعی گرفته تا بازاریابی از طریق ایمیل و وبلاگ نویسی، تمامی این فعالیت ها در حوزه بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند. چگونگی تولید و انتشار محتوای تبلیغاتی در هر یک از این راه های ارتباطی، استراتژی بازاریابی آنلاین را شکل می دهد.

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ

 

از سازمان های بزرگ بین المللی گرفته تا یک فروشگاه مصالح ساختمانی کوچک، تبلیغات اینترنتی در شناخته شدن و افزایش فروش هر کسب و کاری نقشی حیاتی ایفا می کند. برخی از روش های کارآمد دیجیتال مارکتینگ که به سود تجارت شما می باشد، عبارتند از:

 

•    آگاهی سازی از برند با برجای گذاشتن رد پا در فضای مجازی

•    جذب مشتری های احتمالی و پیدا کردن سرنخ های فروش

•    ایجاد رابطه موثر با کاربران و ایجاد پایگاه مشتریان وفادار

•    راهنمایی مشتریان برای خروج از قیف بازاریابی (marketing funnel)، از اولین نقطه تماس تا فروش

 

 

  • انواع فعالیت های دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ یک فعالیت واحد نیست و به کمک مجموعه ای از راهکارهای مختلف به نتیجه خود دست پیدا می کند.برخی از متداول ترین روش های بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

 

•    بهینه سازی موتورهای جستجو  (SEO)

•    بازاریابی محتوا

•    بازاریابی شبکه های اجتماعی

•    تبلیغات کلیکی  (PPC)

•    تبلیغات بومی یا همسان

•    بازاریابی پورسانتی یا سیستم همکاری در فروش

•    اینفلوئنسر مارکتینگ

•    ایمیلی مارکتینگ

•    اتوماسیون بازاریابی

•    روابط عمومی آنلاین

•    بازاریابی موبایل

•    بهینه سازی نرخ تبدیل  (CRO)

 

شاید این موارد زیاد به نظر برسند، اما به خاطر داشته باشید که لزوما نیازی به اجرای تمامی این روشها ندارید. اما بهتر است با آنها آشنا شوید تا درک بهتری از روش های استراتژی بازاریابی خود پیدا کنید.

 

 

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

 

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.

 

SEO یکی از مولفه های اصلی بازاریابی دیجیتال به شمار می آید. وب سایت شما باید بهینه شود تا در نتایج موتور جستجو به رتبه بالاتری دست یابد. وقتی سایتتان به عنوان یکی از نتایج برتر گوگل و سایر موتورهای جستجو ظاهر می شود، شانس کلیک خوردن آن افزایش می یابد و به اینگونه مردم با نام برند شما آشنا گردیده و حتی ممکن است مشتریتان شوند.

 

سه روش عمده برای بهبود رتبه SEO وب سایت شما وجود دارد:

سئو داخلی که شامل بهینه سازی صفحات داخلی وب سایت شما می شود. این کار با انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی آغاز می گردد. وقتی کلمات کلیدی استراتژیک خود را به درستی در محتواهایی که تولید می کنید قرار دهید، در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری به دست آورده و مشتریان بیشتری را به سمت سایت خود هدایت می نمایید.

 

سئو خارجی به معنای بهینه کردن رتبه سایت به کمک صفحات خارج از آن می باشد. پیوندهای ورودی به وب سایت شما که به بک لینک ها معروف هستند، یکی از مولفه های مهم SEO خارجی است. استفاده از شبکه های اجتماعی، نوشتن پست های مهمان در سایت های دیگر و ارائه محتوای غنی از اطلاعات در وبلاگتان می تواند به بهبود سئو خارجی شما کمک کند.

 

سئو تکنیکال به بک اند سایت شما ارتباط پیدا می کند و به بررسی کدها و داده های ساختاری، فشرده سازی تصاویر و بهینه کردن ویدئوها می پردازد. با بهینه سازی این موارد موتورهای جستجو قادرند به راحتی سایت شما را بخوانند و به این ترتیب سرعت سایتتان بالا می رود.

 

بازاریابی محتوا

 

بازازیابی محتوا

 

بازاریابی محتوا یکی از مولفه های اصلی بازاریابی دیجیتال است که شامل تولید و انتشار محتوا به منظور معرفی برند، افزایش بازدید وب سایت، تولید سرنخ فروش و تبدیل آن به مشتری است. محتوایی که ایجاد می کنید می تواند اشکال مختلفی داشته باشد:

 

  • پست های وبلاگ: راه اندازی یک وبلاگ و استفاده از کلمات کلیدی استراتژیک و طولانی در مقالات آن راهی عالی برای بالا بردن ترافیک سایت و جذب مشتریان به حساب می آید.

 

  • کتاب های الکترونیکی: افزودن محتوای عمیق و طولانی به وب سایت نشان دهنده دانش و تخصصتان در صنعتی است که با آن سر و کار دارید. با تولید این نوع محتوا مخاطبان به شما اعتماد خواهند کرد. همچنین می توانید با دریافت اطلاعات تماس از خوانندگان خود، به آنها اجازه دهید کتاب را دانلود کنند و به این شکل سرنخ فروش تولید نمایید.

 

  • ویدئوها: نیازی نیست حتما محتوای سایت به صورت نوشتاری باشد. افزودن فیلم به وب سایت روش جذابی برای ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان است. 

 

  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک شکل دیگری از محتوای تصویری است. این روش، مفید و سرگرم کننده بوده و دریافت اطلاعات برای خوانندگان را آسان تر می سازد. اگر قصد دارید تا اطلاعات یا آمار پیچیده ای به مخاطبین ارائه دهید، اینفوگرافیک ها بهترین فرم محتوا برای این کار هستند.

 

  • پادکست ها: این قالب محتوای شنیداری، برای تقویت ارتباط شما با مخاطبان و ایجاد یک گروه از طرفداران وفادار به برندتان مناسبترین راه است. برای تولید پادکست می توانید از محتوای موجود در وب سایت خود نسخه صوتی تهیه کنید.

 

  • وبینارها: وبینار که از ادغام "وب" و "سمینار" به وجود آمده است یکی از فرم های محتوایی ارزشمند به حساب می آید. وبینارها مخاطبان را درگیر موضوعاتی می کنند که قصد بیان آن را دارید و به گونه ای اقتدار شما را نشان می دهند. کاربران نیز که از یک محتوا ارزشمند سود بردند، ترغیب می شوند برندتان را دنبال کنند تا محتواهای بعدی را از دست ندهند.

 

هر کدام از قالب های محتوا را که انتخاب می کنید، حتماً روی موضوعی تمرکز کنید که مخاطبانتان به دنبال آن هستند.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

 

بدون هیچ اغراقی بازاریابی شبکه های اجتماعی، سنگ بنای یک استراتژی قوی دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.بازاریابی شبکه های اجتماعی شامل تبلیغ برند، افزایش آگاهی از کسب و کار، هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت و یافتن سرنخ فروش است. این کار را می توانید از طرق پست گذاشتن در شبکه های معروف اجتماعی انجام دهید. برخی از این شبکه ها عبارتند از:

 

•    فیس بوک

•    اینستاگرام

•    توییتر

•    یوتیوب

•    لینکدین

•    پینترست

 

پست های شما می تواند شامل مواردی از قبیل عکس ها، تصاویر گرافیکی، مقالات وبلاگی و یا فیلم هایی که از محصولاتتان می گیرید، باشند. تمرکز خود را بر روی شبکه ای قرار دهید که اغلب مخاطبان شما در آنجا فعال هستند. این موضوع را می توانید از طریق بررسی میانگین سنی، جنسیت، شغل و محل زندگی جمعیت هدف خود تشخیص دهید.

 

تبلیغات کلیکی

 

تبلیغات کلیکی

 

 

برخی از تبلیغاتی که انجام می دهید مانند مقالاتی که در وبلاگتان می گذارید و یا پست هایی که در شبکه های اجتماعی انتشار می دهید و به این طریق مخاطبان را به بازدید از سایت خود ترغیب می نمایید، ارگانیک هستند.

 

اما نوع دیگری از تبلیغات وجود دارد که باید برای آنها پول پرداخت کنید. PPC، مخفف کلمه پرداخت به ازای هر کلیک است. این روش شکل قدرتمندی از تبلیغات اینترنتی پولی به شمار می آید.

 

مانند سئو، تبلیغات کلیکی نیز نوعی بازاریابی برای موتورهایی جستجو محسوب می شوند. اگر با پست هایی با عنوان "آگهی" در بالا و پایین صفحه نتایج جستجوی Google برخورد کرده اید، قبلاً تبلیغات کلیکی PPC را در عمل دیده اید.

 

با استفاده از PPC، تبلیغ کنندگان هر بار که بر روی پیوند مورد نظرشان کلیک شود، باید هزینه پرداخت کنند. همانند سایر اشکال دیجیتال مارکتینگ، هدایت کاربران به وب سایت، افزایش ترافیک و بالا بردن فروش هدف اصلی تبلیغاتی کلیکی است.

 

به طور کلی، PPC  در موتورهای جستجو یا شبکه های اجتماعی زیر استفاده می شود:

 

گوگل: بازاریابی موتور جستجو PPC معمولاً با Google Ads شناخته می شود.

 

فیس بوک: برای تبلیغات در Facebook می توانید از روش پرداخت به ازای هر کلیک استفاده کنید. ایجاد پست های فیس بوک پولی به شما کمک می کند، محتوای خود را در معرض افراد بیشتری قرار دهید که شما را دنبال نمی کنند.

 

لینکدین: شما همچنین می توانید تبلیغات کلیکی خود را در LinkedIn انجام دهید تا محتواهایتان برای مخاطبان حرفه ای نشان داده شود.

 

توییتر: می توانید از Twitter Ads برای هدف قرار دادن مخاطبان مربوطه و شناخته تر شدن برندتان استفاده کنید.

 

تبلیغات بومی

 

تبلیغات بومی یک مدل محبوب بازاریابی آنلاین است. بر خلاف پنجره های بزرگ پاپ آپ و سایر تبلیغات سرزده، تبلیغات بومی با قالب و لحن فضایی که در آن ظاهر می شوند، مطابقت دارند. تبلیغات بومی اغلب در وب سایت ها نمایش داده می شوند و محتوایی را نشان می دهند که با مقاله های اطراف یا پست های وبلاگ "مخلوط می شوند".

 

به عنوان مثال، در صفحه ای از سایت، یک مقاله درباره موضوعی کار شده و در پایین آن صفحه یک تبلیغ ویدئویی قرار داده می شود که مربوط به محتوای آن می باشد.  هدف از تبلیغات بومی راهنمایی کاربران برای کلیک بر روی محتوایی است که آنها را به صفحه شرکت شما می برد.

 

اگر محتوای تبلیغاتی مزاحم نبوده و به مطالب موجود مربوط باشد، کلیک های زیادی به سمت سایت شما روانه می کند.

 

بازاریابی پورسانتی یا سیستم همکاری در فروش

 

بازاریابی پورسانتی یکی از فعالیت های مربوط به حوزه دیجیتال مارکتینگ است که در آن یک طرف، مانند اینفلوئنسر یا یک برند شناخته شده، برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما کمیسیون دریافت می کند. این روش برای مشاغل مختلف، مفید و کارآمد است.

 

زیرا این امکان را به وجود می آورد که از حمایت طرفداران آن فرد یا برند مشهور برخوردار شوند. با استفاده از سیستم همکاری فروش، یک شرکت وابسته، در مورد محصول یا خدمات شما در وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود مطلبی انتشار می دهد که به سایت شما پیوند داده می شود.

 

وقتی کاربران بر روی آن پیوند کلیک کرده و خرید خود را انجام می دهند، شرکت وابسته کمیسیون خود را دریافت می نماید. برند ها می توانند با استفاده از سیستم عامل هایی مانند ShareASale یا CJ Affiliate یا برقراری ارتباط مستقیم با شرکت های وابسته معروف از این نوع بازاریابی اینترنتی بهره مند شوند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

 

این شیوه از دیجیتال مارکتینگ شبیه بازاریابی پورسانتی می باشد. شخص شناخته شده دیگری برند شما را در وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود تبلیغ می کند و برای این کار مبلغی دریافت می نماید. برخلاف شرکت های وابسته، هیچ فرقی نمی کند که محصول شما فروش داشته باشد یا خیر، این پول در قبال انجام تبلیغ گرفته می شود.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی موثر است. چراکه به برند ها کمک می کند تا در کانون توجه قرار بگیرند. از سوی دیگر اینفلوئنسرها توانسته اند اعتماد طرفداران خود را به دست آورند، بنابراین شانس فروش محصولات شما بالا می رود.

 

از نظر بازاریابی، کلید این مشارکت موفق، انتخاب افراد پرنفوذی است که مخاطبان آنها با بازار هدف شما مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، شرکتی که لباس ورزشی می فروشد از همکاری با یک ورزشکار شناخته شده بیشترین سود را خواهد برد. به همین ترتیب، اگر کسب و کار شما فروش لوازم آرایشی است، یک بیوتی بلاگر بیشترین کمک را به شما خواهد کرد.

 

ایمیل مارکتینگ

 

بدون شک خودتان بارها هدف ایمیل مارکتینگ قرار گرفته اید و با اینگونه تبلیغات مواجه شدید. احتمالاً اگر همین الان هم صندوق ورودی خود را چک کنید، متوجه ایمیل های ارسال شده از طرف برندهای مختلف می شوید.

 

این استراتژی محبوب دیجیتال مارکتینگ شامل برقراری ارتباط با مخاطبان هدف از طریق ایمیل به هدف ایجاد تعامل موثر، تبلیغ محصولات و افزایش فروش می شود. به طور کلی، چهار نوع روش بازاریابی برای ایمیل وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

 

  •   کمپین های ایمیلی که محصولات یا خدمات شما را تبلیغ می کنند، پیشنهادات ویژه یا کپن های تخفیفتان را نمایش می دهند و یا یا مردم را ترغیب می نمایند تا در سایت شما عضو شوند.
  • خبرنامه های ایمیلی که به صورت ثابت ارسال می شوند و با به روزرسانی های منظم، پست های جدید وبلاگ، اخبار صنعت و یا رویدادهای آینده را به مشترکان ارائه می دهند.

 

  • ایمیل های بازاریابی خودکار که بر اساس تنظیمات از پیش تعیین شده به طور خودکار ارسال می شوند و شامل محتوای خوش آمد گویی، تبریک تولد و پیام های یادآوری می شوند.
  • ایمیل های خودکار شامل تأیید خودکار سفارش ها، به روزرسانی  های مربوط به حمل و نقل کالا و یادآوری های قرار ملاقات می گردد.

 

برای راه اندازی کمپین های ایمیلی، خبرنامه ها و اتوماسیون برای تجارت خود می توانید از Wix Email Marketing استفاده کنید. از آنجا که این پلت فرم آمار مربوط به باز شدن ایمیل، بازدیدها و کلیک ها را ردیابی می نماید، به شما کمک می کند تا از عملکرد بازاریابی خود مطلع شوید.

 

از سویی دیگر به شما این امکان را می دهد تا طراحی ایمیل های خود را به گونه ای تنظیم کنید که متناسب با ظاهر و فضای احساسی برند شما باشد.

 

 

اتوماسیون بازاریابی

 

اتوماسیون بازاریابی

 

ایمیل های خودکار که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، تنها بخشی از یک فعالیت گسترده دیجیتال مارکتینگ به نام اتوماسیون بازاریابی است. همانطور که از نامش پیداست، این روش شامل اتوماسیون کارهای اساسی بازاریابی می شود. ایده پشت این عمل ساده سازی کارهای تکراری است.

 

انجام کارهایی نظیر ارسال ایمیل های کاری، تجزیه و تحلیل داده ها و موارد دیگر به کمک این روش ساده تر خواهد شد.

 

برخی از خدمات مهم اتوماسیون بازاریابی عبارتند از:

  • ارسال ایمیل های تشکر، تبریک، تأیید و خوش آمدگویی
  • زمانبندی کردن ارسال محتواهای شبکه های اجتماعی
  • چت زنده
  • تجزیه و تحلیل داده ها

 

اتوماسیون بازاریابی یک روش حیاتی برای ایجاد روابط با مشتریان و حفظ گردش کار سازمان یافته  است. برای تنظیم پاسخهای خودکار به اقدامات و گردش مالی سایت خود استفاده از Ascend Business Tools را امتحان کنید.

 

روابط عمومی آنلاین

 

روابط عمومی آنلاین

 

روابط عمومی آنلاین راهی موثر برای به دستیابی به پوشش تبلیغاتی از سوی انتشارات و وبلاگ های آنلاین می باشد. این امر مستلزم دسترسی به خبرنگاران و سردبیران نشریات مربوطه است که می توانید از طریق لینکدین یا توییتر با آنها ارتباط بگیرید.

 

یکی از مهم ترین وظایف روابط عمومی نظارت بر اعتبار برند شماست. با ارسال نظرات در مورد وبلاگ و پست های دیگر شبکه های اجتماعی و همچنین پاسخ به نظرات کاربران شرکت خود می توانید اعتمادسازی کنید.

 

بازاریابی موبایل

 

اگر تصور می کنید که بخش عمده ای از مشتریانتان از طریق صفحه نمایش لپ تاپ خود به سایت شما جذب می شوند، سخت در اشتباهید. تلفن همراه و لب تاپ هر دو دیوایس های پرکاربردی هستند، که اکثر مردم به واسطه آنها وارد سایت شما می شوند.

 

فراموش نکنید که اینترنت همراه بیش از پنجاه درصد از ترافیک آنلاین جهان را تشکیل می دهد.

بازاریابی موبایل سعی دارد تا شیوه های استاندارد دیجیتال مارکتینگ را با تجربه کاربری موبایل انطباق دهد.  

 

این نوع بازاریابی شامل موارد زیر می گردد:

 

  • بهینه سازی سرعت سایت در صفحه تلفن همراه: سرعت لود شدن صفحه در رتبه بندی سئو برای موبایل و دسک تاپ تاثیر دارد. علاوه بر این، کاربران سایتی را که زمان بارگیری طولانی دارد، سریعا می بندند. برای بهبود سرعت سایت تلفن همراه خود، سعی کنید سایت خود را سبک نگه دارید و حجم عکس ها و ویدئوهای آن را به حداقل برسانید.

 

  • طراحی وب سایت مخصوص تجربه کاربری موبایل: سایت شما ابزاری کلیدی در بازاریابی برندتان محسوب می شود. نحوه نمایش آن در موبایل اهمیت زیادی در جذب مخاطبینتان دارد.

 

  • ایجاد ایمیل های دوستانه برای موبایل: تحقیقات نشان می دهد تقریباً نیمی از کل ایمیل ها در تلفن های همراه باز می شوند. با توجه به این نکته، بهتر است تبلیغات ایمیل شما برای صفحه موبایل طراحی شود. این طراحی باید از خطوط کوتاه، متن مختصر و CTA واضح و برجسته تشکیل شود.

 

  • تبلیغات درون برنامه ای: تبلیغات خود را به وب سایت ها و موتورهای جستجو محدود نکنید. تبلیغات در برنامه های موبایل مربوطه نیز عملی ارزشمند است که می تواند نام برند شما را بر سر زبان ها بیاندازد.

 

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

 

بهینه سازی نرخ تبدیل

 

اگر بخواهیم مهمترین اهداف دیجیتال مارکتینگ را جمع بندی کنیم، باید به بالا بردن ترافیک سایت و افزایش نرخ تبدیل (تبدیل مخاطب به مشتری) اشاره نماییم. برای بهینه سازی نرخ تبدیل نیاز سایتی دارید که با توجه به نحوه تعامل کاربران و تجربه کاربری آنها طراحی شده باشد.

 

برای انجام این کار، باید در نظر بگیرید که کاربران چگونه در سایت شما پیمایش می کنند، چه اقداماتی انجام می دهند و چه عواملی آنها را به سمت دستیابی به اهداف شما هدایت می کند.

 

ابزارهای آنالیز وب سایت، داده های کمی خوبی در اختیارتان قرار می دهد تا نحوه ارتباط کاربران با سایت خود را شناسایی کنید و با یک استراتژی خوب آنها را به سمت عمل خرید هدایت نمایید.

 

چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟

 

دیجیتال مارکتینگ

 

به طور کلی بازاریابی دیجیتال معنا و مفهومی گسترده دارد. انواع مختلفی از فعالیت ها را پوشش می دهد و از طیف گسترده ای از شبکه های آنلاین استفاده می کند تا به اهداف خود نائل شود.

 

زیربنای این فعالیت های گوناگون، موضوعی مشترک است و آن چیزی نیست جز استفاده از بازار عظیم مشتریان آینده به صورت آنلاین. خواه تصمیم بگیرید وبلاگ خود را رشد دهید، یک خبرنامه ایمیلی ایجاد کنید و یا به گوگل تبلیغ دهید، در حقیقت کاری کرده اید که افراد بیشتری از سایتتان بازدید نمایند، با مشتریان خود رابطه خوبی برقرار کرده باشید و آنالیز نتایج خود را دائما در اختیار داشته باشید.

 

به این صورت نه تنها در مدت کوتاه تری مشتریان زیادی به دست می آورید، بلکه به کمک یک استراتژی بلند مدت و پایدار آینده درخشانی برای برند خود رقم می زنید.

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید