Clicky

درآمد غیرفعال چیست؟ ( + 6 ایده برای کسب درآمد غیرفعال)

کسب درآمد در خواب یک رویای شیرین است! اما به‌لطف اینترنت، این رویا را می‌توانید به واقعیت تبدیل کنید. چطوری؟ با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان و بعد از آن، تلاش برای کسب درآمد غیرفعال! تا دلتان هم بخواهد ایده‌های زیادی برای کسب این نوع درآمد وجود دارد.
ما هم در این مقاله قرار است به شما بگوییم که درآمد غیرفعال چیست و چگونه می‌توانید برای خودتان درآمد غیرفعال ایجاد کنید. پس تا پایان این مقالۀ پول‌ساز همراه ما باشید!


درآمد غیرفعال چیست؟

درآمد غیرفعال به درآمدهایی گفته می‌شود که با حداقل تلاش و فعالیت کسب می‌شود. در واقع کسب درآمد غیرفعال به این شکل است که حتی در زمان‌هایی که کار هم نمی‌کنید، بازهم پول درمی‌آورید. این نوع درآمد می‌تواند از طریق کارهایی مثل اجارۀ ملک، سرمایه‌گذاری در بورس یا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باشد.


6 ایده برای کسب درآمد غیرفعال

حالا و بعد از تعریف درآمد غیرفعال، می‌خواهیم به معرفی 6 ایدۀ سودآور و جذاب برای کسب درآمد غیرفعال بپردازیم. جالب است بدانید که بسیاری از این ایده‌ها را می‌توانید به‌صورت آنلاین و در خانه اجرا کنید.


1. یک کسب و کار dropshipping راه‌اندازی کنید

دراپ‌شیپینگ یکی از روش‌های خرده‌فروشی است که در آن نیازی به انبارکردن یا فرستادن کالاهایی که مشتریان از شما می‌خرند ندارید. در عوض می‌توانید با برندها و عمده‌فروش‌ها همکاری کنید تا آن‌ها خودشان کالاها را برای مشتریان تأمین و ارسال کنند. در این حالت دردسرهای تأمین سرمایه برای خرید کالا، اجارۀ انبار و مدیریت موجودی را هم ندارید. فقط کافی است یک وب‌سایت داشته باشید تا سفارش بگیرید.
از طرفی، شروع یک کسب‌و‌کار معمولاً نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارد؛ اما در dropshipping شما سرمایۀ اولیه زیادی لازم ندارید و فقط زمانی که مشتری خرید می‌کند به تأمین‌کنندۀ کالای خود پول پرداخت می‌کنید. اغلب افرادی که از این روش برای کسب درآمد غیرفعال استفاده می‌کنند، سودی بین 20 تا 30 درصد از قیمت نهایی فروش به دست می‌آورند.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «راهنمای راه‌اندازی کسب و کار موفق» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


2. محصولات دیجیتال بفروشید

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توانید آن را با هزینۀ کم راه‌اندازی کنید، فروشگاه اینترنتی فایل و محصولات دیجیتال است. فروش این نوع محصولات نیازی به پرداخت هزینه‌های اقلام فیزیکی، ذخیره‌سازی یا حمل و نقل ندارند. ضمن اینکه یک منبع عالی برای درآمد غیرفعال هم هستند؛ چراکه فقط یک بار نیاز دارید که یک کالای دیجیتالی را تولید کنید.
هر چیزی را که به‌صورت دیجیتال دانلود و استفاده می‌کنیم، می‌تواند یک محصول دیجیتال در نظر گرفته شود. محصول دیجیتال را می‌توان بارها و بارها به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به تکمیل موجودی فروخت. این محصولات اغلب به‌شکل فایل‌های دیجیتال با امکان دانلود یا پخش آنلاین با فرمت‌هایی مثل MP3، PDF، ویدئو و پلاگین فروخته می‌شوند.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی فایل و محصولات دیجیتال» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


3. اینلفوئنسر شوید

یکی از منابع مهم برای درآمد غیرفعال، شبکه‌های اجتماعی است. به این صورت که در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب، افراد فقط با جذب فالوور و تبدیل شدن به اینفلوئنسر، درآمد کسب می‌کنند.
به‌طور کلی اینفلوئنسرها می‌توانند از راه‌های زیر کسب درآمد کنند:

  • تبلیغات؛
  • اشتراک‌های پریمیوم؛
  • تولید محتوا با حمایت اسپانسرها؛
  • بازاریابی وابسته (Affiliate marketing)؛
  • دراپ‌شیپینگ.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟»‌ را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


4. دوره‌های آموزشی آنلاین بفروشید

آیا عاشق تدریس هستید یا تخصصی دارید که می‌توانید آن را به‌خوبی آموزش دهید؟ اگر پاسختان مثبت است، می‌توانید از روش فروش دوره‌های آموزشی برای کسب درآمد غیرفعال کمک بگیرید.
شما می‌توانید یک وب‌سایت طراحی کنید و دوره‌های خود را در آن بارگذاری کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در وب‌سایت‌های آموزشی مثل فرادرس یا مکتب‌خونه قرار دهید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «آموزش تولید و فروش دوره‌های آموزشی آنلاین و پول‌ساز» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


5. یک فروشگاه چاپ اقلام دلخواه راه‌اندازی کنید

چاپ اقلام دلخواه یکی دیگر از ایده‌های کسب‌و‌کار آنلاین است که به سرمایه‌گذاری کمی نیاز دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک طرح را روی محصولی مانند تی‌شرت یا لیوان قرار دهید، عکس آن محصول را روی وب‌سایت خود بگذارید و بعد فروش را شروع کنید.
اگر امکان خرید دستگاه‌های چاپ حرفه‌ای را ندارید، می‌توانید با شرکتی که در این زمینه فعالیت می‌کند همکاری کنید و محصولات آن‌ها را از طریق فروشگاه اینترنتی خود بفروشید. همچنین می‌توانید طرح‌های خود را برای آن‌ها بفرستید تا چاپ کنند و شما هم در فروشگاه اینترنتی خود آن‌ها را برای فروش بگذارید.


6. یک وبلاگ راه‌اندازی کنید

راه‌اندازی و رشد یک وبلاگ در ابتدا به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد؛ اما می‌توانید آن را به یک منبع درآمد غیرفعال فوق‌العاده تبدیل کنید.
چند راه برای کسب درآمد غیرفعال از طریق وبلاگ وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • از وبلاگ برای ایجاد یک برند دوست داشتنی و فروش محصولات خود استفاده کنید؛
  • به محصولات فروشگاه‌ها و برندهای دیگر (مثل دیجی‌کالا) لینک بدهید و از هر فروش کمیسیون دریافت کنید؛
  • فایل‌هایی مانند کتاب الکترونیکی، دوره‌های آموزشی، قالب وب‌سایت و... بفروشید.
  • اسپانسر جذب کنید و در وبلاگ خود دربارۀ خدمات و ویژگی‌های آن برند بنویسید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «چطور از وبلاگ خود پول دربیاوریم؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


جمع‌بندی: برای کسب درآمد غیرفعال، شما به یک وب‌سایت نیاز دارید!

در این مقاله به شما گفتیم که درآمد غیرفعال چیست و با اجرای چه کارهایی می‌توانید چنین درآمدی داشته باشید.
یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که برای کسب درآمد غیرفعال لازم دارید، یک وب‌سایت است که به‌خوبی نیازهای شما را پاسخ دهد. پیشنهاد ما به شما برای ساخت وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی مدنظرتان، استفاده از سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز وبزی است.
در وبزی می‌توانید از بازاریابی و فروش گرفته تا مدیریت سفارشات و مدیریت موجودی را به‌خوبی و به‌سادگی انجام دهید و یک کسب‌وکار موفق و حرفه‌ای داشته باشید.
در واقع وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی فروشگاه و وب‌سایت است که با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای، امکان ساخت یک سایت منحصر‌به‌فرد را در کمتر از یک ربع به شما می‌دهد. برای کار با این فروشگاه‌ساز، شما به استخدام طراح سایت یا یادگیری دانش فنی خاصی نیاز ندارید.
سایت‌ساز وبزی قالب‌های متنوع و آماده‌ای در اختیار شما می‌گذارد که قسمت‌های مختلف آن‌ها به‌طور کامل امکان ویرایش و شخصی‌سازی دارند.
برای شروع کار با وبزی هم کافی است که به صفحۀ اول این فروشگاه ساز بروید و روی گزینۀ «رایگان شروع کنید» کلیک کنید. در ادامه قالبی را که بیشتر دوست دارید و به کسب‌وکارتان نزدیک‌تر است انتخاب کنید و مطابق با سلیقۀ خودتان آن را ویرایش کنید.
استفاده از خدمات وبزی تا 14 روز رایگان است و در این مدت می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این 14 روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفه‌ها بروید و متناسب با کسب‌وکارتان یکی از پکیج‌ها را انتخاب کنید.
اگر هم برای طراحی و ساختن فروشگاهتان سؤالی دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی وبزی به‌صورت آنلاین یا با شماره تلفن 02122225064 در تماس باشید.
در آخر پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعۀ این مقاله، مقالۀ «۲۵ روش برای کسب درآمد آنلاین» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.
 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید