Clicky

مراحل فروش در دیجی کالا {چطور فروشنده دیجی کالا شویم}

مراحل فروش در دیجی کالا {چطور فروشنده دیجی کالا شویم}

دیجی‌کالا را این روزها تقریباً همه می‌شناسند؛ پس دیگر نیازی به تعریف و تمجید از این سایت نیست. دیجی‌کالا پربازدیدترین فروشگاه اینترنتی کشور است و اگر بتوانیم محصولات خودمان را در این وب‌سایت اضافه کنیم و بفروشیم، سود خوبی هم در انتظارمان خواهد بود. 
خبر خوب این است که دیجی‌کالا شرایطی را فراهم کرده تا فروشندگان مختلف بتوانند محصولات خودشان را در این وب‌سایت بفروشند. شما هم می‌توانید بعد از مطالعۀ این مقاله و ثبت‌نام در پنل فروشندگان دیجی‌کالا، کالایتان را برای میلیون‌ها نفر عرضه کنید.


البته احتمالاً وقتی این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید که با پنل فروشندگان دیجی‌کالا آشنا شده‌اید و حالا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌شود در این پنل ثبت‌نام کرد. اگر هم آشنا نیستید نگران نباشید چون این مقاله، پنل فروشندگان دیجی‌کالا را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهد.


با این مقاله قرار است تا با شرایط فروش در دیجی‌کالا آشنا شویم، ببینیم چه کالاهایی را می‌توانیم در دیجی‌کالا بفروشیم و اجازۀ فروش چه نوع کالایی را نداریم، در پنل دیجی‌کالا ثبت‌نام کنیم، محصول خود را در دیجی‌کالا درج کنیم، 7 قانون مهم این وب‌سایت را بخوانیم و ببینیم دیجی‌کالا چه زمانی با ما تسویه حساب می‌کند. یک پیشنهاد فوق‌العاده هم برای شما داریم که در انتهای مقاله آورده‌ایم؛ پس لطفاً تا آخر مقاله را بخوانید!

 

 

برای فروش محصول در دیجی‌کالا به چه چیزهایی نیاز داریم؟

​ برای فروش محصول در دیجی‌کالا به چه چیزهایی نیاز داریم؟ ​

برای فروش محصول در دیجی‌کالا باید به کامپیوتر و اینترنت دسترسی داشته باشید، کالایتان برای فروش آماده باشد، بتوانید به‌خوبی با نرم‌افزار اکسل کار کنید و همچنین یک دستگاه لیبل پرینتر تهیه کنید. 
تهیۀ دستگاه لیبل پرینتر برای فروش محصولات در دیجی‌کالا الزامی است. وقتی کالای خود را برای دیجی‌کالا ارسال می‌کنید باید یک بارکد اختصاصی داشته باشد. شما این بارکد را با دستگاه لیبل پرینتر چاپ می‌کنید و بر روی بسته‌بندی کالا می‌چسبانید. قیمت یک دستگاه لیبل پرینتر معمولی در دیجی‌کالا از 4 میلیون تومان شروع می‌شود. (این مقاله در پاییز ۱۴۰۰ نوشته شده است)
درست است که کامپیوتر و اینترنت این روزها برای هر کسب و کاری لازم است اما امکان دارد افرادی باشند که در ابتدای کار نتوانند دستگاه لیبل پرینتر را تهیه کنند و یا توانایی کار با نرم‌افزار اکسل را نداشته باشند. به همین خاطر باید قبل از آغاز همکاری با دیجی‌کالا حتما به این موارد توجه کنید تا در ادامه کار گرفتار نشوید.

 

 

چه کالاهایی را نمی‌توانیم در دیجی‌کالا بفروشیم؟

قبل از شروع فروش محصول در دیجی‌کالا باید بررسی کنید که کالایتان در لیست کالاهای ممنوعه  نباشد. دراین لیست علاوه بر کالاهای ممنوعه، موارد دیگری هم مشخص شده‌اند. برای مثال برخی از برندهای ایرانی محصولات خود را به صورت انحصاری در دیجی‌کالا می‌فروشند و شما اجازۀ فروش آن‌ها را ندارید. بعضی از محصولات را هم فقط باید با سقف قیمت مصوب بفروشید؛ یعنی اگر کالای شما در لیست این محصولات باشد، برای آن یک سقف قیمتی تعیین می‌شود و شما باید با همان قیمت کالایتان را بفروشید.

 

 

فروش در دیجی‌کالا چه شرایطی دارد؟

​ فروش در دیجی‌کالا چه شرایطی دارد؟ ​اگر تصمیم گرفته‌اید به‌عنوان یکی از فروشنده‌های دیجی‌کالا فعالیت کنید، باید با شرایط و قوانین آن هم آشنا شوید. در ادامه چند مورد اساسی را آورده‌ایم اما برای اینکه با قوانین دیجی‌کالا بیشتر آشنا شوید، حتما سری به صفحۀ قوانین و مقررات فروش در سایت دیجی‌کالا بزنید.

 

 

لطفاً خوش قول باشید

دیجی‌کالا در ابتدا به دنبال فروشنده‌های خوب، معتبر و خوش قول است. اگر نتوانید در زمان مشخص‌شده کالای خود را برای مشتریان بفرستید، دیجی‌کالا را عصبانی می‌کنید! این شرکت سال‌هاست که اعتبار خوبی برای خود دست و پا کرده و به همین دلیل نمی‌خواهد با جذب فروشنده‌های ضعیف و بدقول این اعتبار را از دست بدهد.


نظر مشتریان را جلب کنید

مشتریان دیجی‌کالا بعد از هر خرید می‌توانند به فروشندگان امتیاز بدهند. اگر شما امتیاز پایینی داشته باشید ابتدا حسابتان محدود می‌شود و اگر در ادامه باز هم امتیاز پایینی کسب کنید، حسابتان بسته می‌شود. پس تا می‌توانید حواستان به مشتریان باشد.


مجوز داشته باشید

شما برای فروش بعضی از محصولات در دیجی‌کالا نیاز به مجوز رسمی دارید. اگر در کار فروش موتور و ماشین هستید، باید از وزارت صنعت و معدن مجوز داشته باشید. اگر قصد فروش کتاب دارید، باید پروانۀ نشر داشته باشید. برای فروش موبایل و تبلت نیاز به پروانۀ کسب دارید و برای فروش کالا و تجهیزات پزشکی هم باید مجوزی که از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌اید را برای دیجی‌کالا ارسال کنید.

 

 

کار با پنل فروشندگان دیجی‌کالا در 5 مرحله

در اینجا قدم به قدم و در 5 مرحله شما را راهنمایی می‌کنیم تا یکی از فروشندگان دیجی‌کالا شوید. به‌طور کلی فقط کافی‌ است چند قدم بردارید تا به‌عنوان فروشنده در این فروشگاه فعالیت کنید. اول باید به‌عنوان فروشنده ثبت‌نام کنید و کمی منتظر بمانید تا دیجی‌کالا اطلاعات حسابتان را تائید کند. بعد از تائید دیجی‌کالا، باید چند مرحله را پشت سر بگذارید تا کالای شما برای فروش در سایت قرار بگیرد. 
در نگاه اول خیلی سخت و پیچیده به نظر می‌آید اما نگران نباشید چون ما در ادامه قدم به قدم و به‌طور مفصل به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در پنل فروشندگان دیجی‌کالا ثبت‌نام کنید و کالایتان را بفروشید.

 

مرحلۀ اول: ثبت‌نام

در ابتدا باید به عنوان فروشنده ثبت‌نام کنید و منتظر تائید اطلاعات حسابتان از سوی دیجی‌کالا باشید. آموزش ثبت‌نام در پنل فروشندگان دیجی‌کالا را هم برای افراد حقیقی و هم برای افراد حقوقی در ادامۀ مقاله آورده‌ایم.

 

مرحلۀ دوم: درج کالا 

در قدم بعدی باید محصول خودتان را درج کنید؛ یعنی کالایتان را نام‌گذاری کرده و تصویر آن را بارگذاری کنید. برای درج کالا دو راه دارید: هم می‌توانید از خدمات کارخانۀ محتوای دیجی‌کالا استفاده کنید و هم می‌توانید از طریق پنل فروشندگان کالای خود را درج کنید.
خدمات کارخانۀ محتوای دیجی‌کالا شامل عکاسی از محصول و همچنین نوشتن نقد و بررسی برای آن است. این خدمات برای صرفه‌جویی در زمان و ارائه بهتر محصولاتتان انتخاب مناسبی است.

 

مرحلۀ سوم: قیمت‌گذاری و درج گارانتی

این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل است؛ زیرا پس از قیمت‌گذاری، محصول شما بر روی سایت دیجی‌کالا موجود می‌شود و فروش‌ را آغاز می‌کنید. همچنین تمامی کالاها در دیجی‌کالا باید با گارانتی ارائه شوند و این گارانتی بر اساس ماهیت و نوع عملکرد کالاها به چند عنوان تقسیم می‌شود. برای مشاهدۀ عناوین مختلف گارانتی‌ها، صفحۀ ثبت گارانتی جدید در دیجی‌کالا را حتماً مطالعه کنید.


مرحلۀ چهارم: ساخت محموله

در این مرحله شما باید منتظر فروش محصولاتتان باشید. به محض اینکه اولین سفارشتان را دریافت کردید باید سفارش را تبدیل به محموله کنید، لیبل بزنید و با بسته‌بندی مناسب در زمان تعیین‌شده برای انبار دیجی‌کالا ارسال کنید.


مرحلۀ پنجم: صدور فاکتور

خب خسته نباشید! فکر می‌کنم متوجه شدید که ثبت‌نام در دیجی‌کالا به عنوان فروشنده بیشتر ریزه‌کاری دارد تا پیچیدگی. 
تا اینجا شما محصولتان را درج و قیمت‌گذاری کرده‌اید. حالا و در مرحله پنجم ممکن است مشتری از شما درخواست فاکتور داشته باشد. از تاریخ یکم دی ماه 1397 مسئولیت صدور فاکتور فروش و برگشت از فروش برای مشتری بر عهده دیجی‌کالاست. به همین خاطر شما نباید برای مشتری فاکتور صادر کنید.
برای اینکه آمار دقیقی هم از میزان فروش محصولاتتان داشته باشید باید به داشبود پنل فروشندگان مراجعه کنید. در این قسمت اطلاعات کاملی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا میزان فروش ماه گذشته را بررسی کنید و با مقایسۀ آن با ماه‌های قبل، برای افزایش فروش محصولتان در آینده برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این از روند صعود و یا نزول فروشتان هم به‌خوبی مطلع می‌شوید.

 

 

چگونه در پنل دیجی‌کالا ثبت‌نام کنیم؟

تا اینجا از شرایط فروش در دیجی‌کالا گفتیم و پنج مرحلۀ اصلی کار با پنل فروش این سایت را هم به‌طور خلاصه بررسی کردیم. مهم‌ترین بخش از این پنج مرحله، ثبت‌نام شما در پنل فروشندگان دیجی‌کالاست. در این بخش هم قرار است که قدم به قدم ثبت‌نام در پنل این سایت را به شما آموزش دهیم.


گام اول: ثبت نام

برای ثبت‌نام در مرکز فروشندگان دیجی‌کالا، پس از کلیک کردن بر روی لینک ثبت نام باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در کادر اول آدرس ایمیل‌، در کادر دوم رمز عبور دلخواه و در کادر سوم هم شماره تلفن همراهتان را وارد کنید. پس از این سه مرحله، بر روی دکمه ثبت‌نام کلیک کنید.
  • در صفحه‌ بعد، کد ارسال‌شده به ایمیلتان را باید داخل کادر وارد کنید و بر روی دکمه‌ «ثبت کد تایید» کلیک کنید.
  • اگر پیش از این مراحل ثبت‌نام را انجام داده‌اید اما رمز عبورتان را فراموش کر‌ده‌اید، نیازی به ثبت‌نام دوباره ندارید. شما می‌توانید از گزینه‌ی «رمز عبورم را فراموش کرده‌ام» برای بازیابی رمز عبورتان استفاده کنید.

گام اول: ثبت نام

 

گام دوم: انتخاب نوع فروشنده و بارگذاری مدارک

در گام دوم ثبت‌نام در پنل فروشندگان دیجی‌کالا باید نوع فروشندگی خود را از بین دو گزینه حقیقی و حقوقی انتخاب کرده و مدارک خودتان را بارگذاری کنید. از اینجا به بعد متناسب با انتخاب هریک از گزینه‌های حقیقی یا حقوقی، ادامۀ مقاله را بخوانید.

گام دوم: انتخاب نوع فروشنده و بارگذاری مدارک

 

فروشنده حقیقی

در ابتدا باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید:

 

  • نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را مطابق با تصویر کارت ملی وارد کنید.
  • جنسیت، شمارۀ شناسنامه و کد ملی را به‌طور صحیح و مطابق با تصویر کارت ملی وارد کنید. (توجه کنید که با کد ملی تکراری نمی‌توانید دوباره ثبت‌نام کنید)

 

فروشنده حقیقی

 

در ادامه باید اطلاعات تماس خود را به‌درستی وارد کنید:

  • استان و شهر محل سکونت، آدرس دقیق محل سکونت و کد پستی را ثبت کنید.
  • موقعیت مکانی خود را دقیق انتخاب کنید.
  • شماره تلفن ثابت و موبایل خود را برای هماهنگی و برقراری تماس وارد کنید.

نکته مهم: در مراحل بعدی یک کد اعتبارسنجی برای تائید شماره موبایل شما ارسال می‌شود. پس حتماً شماره موبایل خود را درست وارد کنید.

تصویر چهارم

 

تصویر پنجم

 

پس از تکمیل این اطلاعات، باید اطلاعات تجاری خود را تکمیل کنید:

  • نام فروشگاه خود را انتخاب کنید. این نام در سایت دیجی‌کالا نمایش داده می‌شود و بهتر است متناسب با حوزه فعالیتتان باشد. 

برای انتخاب نام فروشگاه باید قوانینی که در تصویر زیر آمده است را رعایت کنید:
 

نکات انتخاب نام برای فروشنده دیجی کالا

 

  • شماره شبا خود را وارد کنید. این شماره باید به نام صاحب پنل باشد.
  • قصد فروش چه کالاهایی را دارید؟ در این کادر باید گروه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.
  • تعداد کالایی را که در حال حاضر قصد فروش آن را دارید هم باید در قسمت «تعداد حدودی تنوع کالای آماده فروش» وارد کنید.

تصویر هفتم

 

پس از اینکه این مراحل گذراندید، روی گزینۀ ادامه کلیک کنید و حساب کاربری خود را تائید کنید.

  • پس از کلیک بر روی گزینۀ «ادامه»، یک قرارداد الکترونیکی برای شما بر روی صفحه ظاهر می‌شود که در صورت تائید آن می‌توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید. در غیر این‌صورت فرایند ثبت‌نام متوقف می‌شود.

 

نکته مهم: حتما قرارداد را تا انتها مطالعه کنید تا گزینه «قرارداد همکاری را مطالعه کردم و موافقم» فعال شود.

 

قرارداد فروشندگان در دیجی کالا

 

  • پس از اینکه قرارداد الکترونیکی خود را تائید کردید، یک کد اعتبارسنجی برای شماره موبایلتان ارسال می‌شود تا آن را در کادر موجود وارد کنید.

ارسال کد اعتبارسنجی دیجی کالا

 

  • در این قسمت وارد صفحه بارگذاری مدارک می‌شوید و اگر شامل مالیات بر ارزش افزوده هستید، گزینه بلی و در غیر اینصورت گزینه خیر را انتخاب کنید و مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید.

مالیات بر ارزش افزوده دیجی کالا

 

  • در این مرحله باید تصویر پشت و روی کارت ملی شخص صاحب پنل را بارگذاری کنید. پس از بارگذاری این تصاویر، دکمه ثبت نهایی را انتخاب کنید تا وارد مرحلۀ بعد شوید.

 

ارسال تصویر کارت ملی برای پنل فروشندگان دیجی کالا

 

  • در آخرین مرحله ثبت‌نام باید برای شرکت در یکی از کلاس‌های آموزشی مرکز فروشندگان دیجی‌کالا ثبت‌نام کنید. شرکت در یک جلسه آموزشی برای تمامی فروشندگان دیجی‌کالا ضروری است و اگر در کارگاه‌های آموزشی دیجی‌کالا شرکت نکنید، اجازه قیمت‌گذاری و فروش محصولات را ندارید.

 

ثبت نام در دوره آموزشی مرکز فروشندگان دیجی کالا

 

  • پس از این گذراندن این مراحل می‌توانید وارد پنل کاربری‌تان شوید. 

اضافه شدن به لیست فروشندگان دیجی کالا

 

فروشنده حقوقی

در ابتدا باید اطلاعات شرکتی را تکمیل کنید:

  • در قدم اول باید اطلاعات شرکتی که شامل نام شرکت، نوع شرکت (سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، تعاونی)، شماره ثبت (که در روزنامه رسمی درج شده است)، کد اقتصادی (با توجه به برگه ارزش افزوده) و صاحبان حق امضا (طبق روزنامه رسمی نام کسانی که به‌عنوان صاحبان شرکت حق امضای اوراق و مستندات را دارند) را ثبت کنید.

 

پر کردن اطلاعات شخص حقوقی پنل دیجی کالا

 

در قدم بعدی باید طبق برگه ارزش افزوده، آدرس و کد پستی را ثبت کنید و شماره‌های تماس پاسخگو و در دسترس را وارد کنید.

  • استان و شهر محل سکونت، آدرس دقیق محل سکونت و همچنین کد پستی را در کادر موجود ثبت کنید.
  • در انتخاب موقعیت مکانی خود دقت کنید و حتماً موقعیت دقیق و درست را از روی نقشه انتخاب کنید.
  • شماره تلفن ثابت و موبایل خود را برای برقراری تماس و هماهنگی‌های لازم وارد کنید.

نکته مهم: در مراحل بعدی یک کد اعتبارسنجی برای برای تائید شماره موبایلتان برای شما ارسال می‌شود؛ به همین دلیل حتماً شماره موبایل خود را به درستی وارد کنید.

 

مراحل ثبت نام در مرکز فروشندگان دیجی‌کالا

 

مراحل ثبت نام در پنل دیجیکالا

 

در ادامه باید اطلاعات تجاری خود را وارد کنید:
در این قسمت باید نام فروشگاه خود را ثبت کنید. برای ثبت نام فروشگاهتان در دیجی‌کالا باید نکاتی را رعایت کنید که در تصویر زیر آمده است:
 

نکات انتخاب نام فروشنده دیجیکالا

 

  • در قسمت شماره شبا باید شماره‌ای را وارد کنید که به نام شرکت باشد.
  • در پاسخ به سؤال «قصد فروش چه کالاهایی را دارید؟» باید زمینۀ فعالیت خودتان را از بین گروه‌های موجود انتخاب کنید.
  • تعداد کالایی که در حال حاضر قصد فروش آن را دارید نیز باید در کادر تعداد حدودی تنوع کالای آماده فروش وارد کنید و در پایان روی گزینه ادامه کلیک کنید.

 

اطلاعات تجاری در ثبت نام در مرکز فروشندگان

 

  • در این مرحله یک قرارداد الکترونیکی بر روی صفحه ظاهر می‌شود که در صورت تائید آن می‌توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید. در غیر این‌صورت فرایند ثبت‌نام متوقف می‌شود. 


نکته مهم: حتما قرارداد را تا انتها مطالعه کنید تا گزینه «قرارداد همکاری را مطالعه کردم و موافقم» فعال شود.

 

قرارداد همکاری دیجی کالا

 

  • در مرحله بعد یک کد اعتبارسنجی برای شماره موبایلتان ارسال می‌شود که باید آن را در کادر موجود وارد کنید.

کد اعتبارسنجی دیجی‌کالا

 

  • پس از ثبت کد تائید، وارد صفحۀ بارگذاری مدارک می‌شوید. اگر مشمول برگۀ گواهی ارزش افزوده هستید گزینۀ بلی را انتخاب کنید و تصویر برگۀ ارزش افزوده خود را بارگذاری کنید. در غیر این‌صورت باید گزینۀ «خیر» را انتخاب کنید و برگۀ معاف از مالیات را بارگذاری کنید.

 

ارزش افزوده دیجی‌کالا

 

  • در مرحلۀ بعد باید مدارک شرکتی که شامل آخرین تغییرات روزنامه رسمی، تصویر گواهی ارزش افزوده و تصویر کارت ملی صاحب یا صاحبین امضا است را بارگذاری کنید. پس از بارگذاری این تصاویر با کلیک بر روی دکمۀ ثبت نهایی وارد مرحلۀ آخر می‌شوید. 

 

بارگذاری مدارک در تبت نام در دیجی‌کالا

 

  • در مرحلۀ آخر باید برای شرکت در یکی از کلاس‌های آموزشی مرکز فروشندگان دیجی‌کالا ثبت‌نام کنید. شرکت در یکی از جلسات آموزشی برای تمامی فروشندگان اجباری است و اگر فروشنده‌ای در این کارگاه‌ها شرکت نکند، سایت دیجی‌کالا به او اجازۀ قیمت‌گذاری و فروش محصولاتش را نمی‌دهد.

 

 

  • پس از طی کردن این مراحل هم می‌توانید وارد پنل جدیدتان شوید.

 

پیوستن به فروشندگان دیجی کالا

 

 

برای درج محصول در دیجی‌کالا چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

حالا که تمامی مراحل را به خوبی پشت سر گذاشته‌اید، باید سراغ اصل کار یعنی درج محصول در دیجی‌کالا بروید. درج محصول هم قوانینی دارد که برای افزودن هر نوع کالایی باید آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه با این قوانین آشنا می‌شوید.


نشان غیراصل

  • نشان غیراصل را فقط در صورتی باید استفاده کنید که بر روی کالا برند محصول وجود دارد اما محصول توسط آن برند تولید نشده است. 
  • اگر روی کالا هیچ برندی وجود ندارد نباید از این نشان استفاده کنید و باید آن را با برند متفرقه درج کنید. 
  • در صورتی که محصول غیراصل است و از نشان غیراصل استفاده می‌کنید، نام هیچ برندی را نباید در عنوان کالا بنویسید.

 

ثبت عنوان کالا

  • در عنوان کالا باید بین تمام کلمات یک فاصله (Space) بگذارید. 
  • عنوان را باید چندین بار مطالعه کنید تا غلط تایپی و غلط املایی نداشته باشید.
  • برند‌های غیرایرانی در عنوان فارسی را باید با زبان فارسی بنویسید.
  • اگر کالای شما چند عددی است، حتما در انتهای عنوان این مورد را بنویسید.

 

تصاویر کالا

  • در تصاویر محصول نباید آدرس سایت، شبکه‌های اجتماعی، تلفن، گارانتی، تاریخ تولید و قیمت دیده شود.
  • اگر کالای شما اقلام همراه دارد، حتما تصاویر این اقلام را قرار دهید. 
  • بهتر است اگر کالای شما چند عددی است، در تصاویر مشخص باشد. 
  • اگر قیمت‌گذاری کالای شما بر اساس رنگ است، لازم نیست چند کالا را درج کنید و فقط نیاز است تا یک بار مشخصات کلی محصول را وارد کرده و تصاویر رنگ‌های مختلف آن را در آلبوم بارگذاری کنید. هنگام قیمت‌گذاری برای رنگ‌های مختلف می‌توانید قیمت‌های مختلف را درج کنید. 
  • تصویر اصلی کالای شما باید دارای پس‌زمینه کاملاً سفیدرنگ باشد.
  • در تصاویر آلبوم نباید طرح‌های دیگر کالا مشاهده شود.
  • کالا در تصویر اصلی با تصاویر آلبوم نباید مغایرت داشته باشد.
  • در تصاویر نباید هیچ واترمارک یا لوگو (حتی لوگوی دیجی‌کالا) باشد. لوگوی دیجی‌کالا به صورت اتوماتیک بر روی تصاویر آلبوم قرار می‌گیرد.


گروه کالا

  • گروه مرتبط با کالای خود را باید به خوبی بررسی کنید.
  • با مقایسه نمونه‌های مشابه در سایت دیجی‌کالا می‌توانید از انتخاب اشتباه گروه کالای خود جلوگیری کنید.

 

شرح کالا

  • نام فروشگاه، قیمت، گارانتی، ضمانت‌نامه و نام برند نامرتبط به کالای خود را نباید در شرح کالا بنویسید.
  • متن شرح را چند بار بخوانید تا غلط املایی و نگارشی نداشته باشید.
  • اطلاعاتی که در شرح کالا می‌نویسید نباید با مشخصات و ویژگی‌های کالا مغایرت داشته باشد.

 

مشخصات و ویژگی کالا

  • در این قسمت هم نباید نام فروشگاه، قیمت و گارانتی آن را بنویسید.
  • برای نوشتن ابعاد محصول به صورت اعداد اعشاری، به جای ممیز (/) از کلید نقطه بر روی کیبورد (.) استفاده کنید. مانند: 2.6
  • از جملات و عبارات تبلیغاتی در این قسمت نباید استفاده کنید.
  • بعد از اینکه ابعاد و وزن کالا را ثبت کردید، مطمئن شوید که واحد اندازه‌گیری آن درست است.
  • اگر کالای شما چند عددی است، تعدادی که در قسمت مشخصات ثبت کرده‌اید باید با تعدادی که در عنوان کالا نوشته‌اید مطابقت داشته باشد.

 

نقاط قوت و نقاط ضعف

  • در نوشتن نقاط قوت و نقاط ضعف کالایتان از عبارت‌های بدون فعل و کوتاه استفاده کنید. مانند: طول عمر بالای باتری، وزن کم و ...
  • قبل و بعد از جمله از علامت‌هایی مانند نقطه و خط فاصله استفاده نکنید.
  • نقاط قوت و نقاط ضعف کالایتان را نباید سلیقه‌ای بنویسید. مثلاً «طراحی جذاب» نقطه قوت محصول شما نیست.
  • در نقاط قوت و نقاط ضعف، ویژگی یا تکنولوژی‌های برتر نسبت به کالای مشابه را بنویسید.

 

نوع کالا

  • در این قسمت فقط باید نوع مناسب کالای خود را انتخاب کنید.

 

مدل کالا

  • نام فروشگاه و نام پنل خودتان و همچنین ویژگی، ماهیت و رنگ کالا را نباید در مدل کالا بنویسید.


برند کالا

  • توجه کنید برندی که برای کالای خود انتخاب می‌کنید دقیقاً همان برندی باشد که قصد فروش آن را دارید.
  • برند کالا نباید به‌صورت برچسب، پاکت دستی و یا یک تکه کاغذ منگنه‌شده روی کالا باشد. فقط در صورتی برند کالای شما مورد قبول دیجی‌کالاست که ثبت شده باشد و با عرف بازار هماهنگ باشد.

 

 

7 قانون مهم دیجی‌کالا برای فروشندگان

مهمان باید گوش به حرف صاحب‌خانه باشد و اینجا هم شما مهمان هستید و دیجی‌کالا صاحب‌خانه! این صاحب‌خانه برای مهمانان خود قوانینی تعیین کرده تا مشتریان خود را از دست ندهد. عمل به این قوانین باعث افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آن‌ها و از همه مهم‌تر ساخت و ایجاد تجربه‌ای عالی در خرید از شما می‌شود. به همین دلیل بعد از اینکه مراحل ساخت حساب کاربری در پنل فروشندگان دیجی‌کالا را گذراندید، حواستان باید به قوانین دیجی‌کالا باشد تا در فروش کالایتان دچار مشکل نشوید. 
دیجی‌کالا برای شما به‌عنوان فروشنده 7 قانون مهم با شرح و جریمه در نظر گرفته که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

۱- قیمت مصرف‌کننده

شرح: قیمت مصرف‌کننده دقیقاً همان قیمت مصوبی است که بر روی کالا درج شده است؛ به همین دلیل باید از قیمت‌گذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از قیمت مندرج بر روی کالا خودداری کنید.
جریمه: در صورتی که کالا را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب بفروشید، به میزان دو برابر مجموع اختلاف قیمت کالای فروش رفته از قیمت واقعی و تعداد کل فروخته‌شده از آن کالا جریمه می‌شوید. علاوه بر این کالای شما غیرفعال شده و در صورت تکرار پنل شما بسته می‌شود و دیجی‌کالا با شما قطع همکاری می‌کند.

 

۲-فروش کالای غیراصل

شرح: فروش کالای غیراصل بدون نشان «کالای غیراصل» در دیجی‌کالا ممنوع است. برای کسب اطلاعات بیشتر از این قانون می‌توانید به مقالۀ دیجی‌کالا که درباره تفاوت کالای اصل و غیراصل در این سایت نوشته شده سر بزنید.
جریمه: اگر فروشنده‌ای کالای غیراصل در دیجی‌کالا بفروشد، باید 10 برابر قیمت محصول فروش‌رفته را ضربدر تعداد کل فروخته‌شده آن محصول به دیجی‌کالا بپردازد. همچنین دیجی‌کالا مجاز به فسخ قرارداد همکاری با فروشنده خواهد بود.

 

۳- فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیربهداشتی و مضر

شرح: فروش کالاهای ممنوعه، قاچاق و غیربهداشتی که برای سلامت مصرف‌کننده مضر هستند در دیجی‌کالا ممنوع است.
جریمه: در صورت فروش کالای قاچاق دیگر امکان فروش محصولاتتان در دیجی‌کالا را نخواهید داشت.

 

۴- لغو سفارش مشتری

شرح: از لغو سفارش مشتریان به دلایلی مانند عدم موجودی، قیمت اشتباه و ... خودداری کنید. اگر محصول شما در دیجی‌کالا موجود باشد و مشتری آن را سفارش دهد، شما ملزم به ارسال آن کالا هستید. بنابراین باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل به‌روز نگه‌دارید و در صورت نداشتن موجودی، کالا را بر روی سایت غیرفعال کنید.

 

جریمه: جریمه‌های لغو سفارش مشتریان در زیر آمده است. حداقل میزان جریمه برای تمام موارد 10 هزار تومان است.

 

  • لغو سفارش تا ۲ ساعت بعد از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت کالا
  • لغو سفارش تا ۲۴ ساعت بعد از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت کالا × ۲
  • لغو سفارش بعد از ۲۴ ساعت از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت کالا × ۳
  • لغو سفارش به صورت سیستمی (به دلیل موجود نشدن کالا در انبار در زمان مقرر) = کمیسیون × قیمت کالا × ۵

 

۵- ارسال به‌موقع سفارش مشتریان

شرح: شما به عنوان فروشندۀ دیجی‌کالا موظف هستید تا کالاهای درخواستی مشتریان را به‌موقع و رأس زمان مقرر به دست مشتریان برسانید. مدت زمان ارسال کالا به مشتری در سایت باید با محاسبه‌ زمان تهیۀ کالا توسط فروشنده درج شود.

جریمه: دیجی‌کالا جریمه‌ای برای تأخیر در ارسال سفارشات تعیین نکرده است!

 

۶- مغایرت محمولۀ ارسالی به انبار

شرح: برای محصول شما در بخش ورود کالا نباید مغایرتی ثبت شود. هر نوع مغایرت کالا یا محمولۀ شما شامل جریمه می‌شود. 
جریمه: جریمۀ مغایرت در ورود کالا برای هر کالایی که دارای مغایرت باشد ۱۵۰۰ تومان است.

 

۷- کالاهای مرجوعی

شرح: در صورتی که کالا با دلایل زیر از سوی مشتری مرجوع شود جریمه خواهید شد:

 

 

  • مغایرت با توضیحات در سایت دیجی‌کالا
  • کالای اشتباه
  • مغایرت رنگ
  • مغایرت سایز و یا ابعاد
  • آیتم استفاده‌شده
  • کالای غیراصل / تقلبی
  • کالای قاچاق
  • این فرآورده تقلبی است (مربوط به سامانه TTAC)
  • قیمت فروش کالا از قیمت مصرف‌کننده چاپ‌شده بر روی آن بالاتر باشد
  • خط و خش (ایراد ساختاری کالا)
  • گوشی لاک شده / دیوایس غیرقابل رجیستری
  • اتمام مدت گارانتی / اشکال در مدت گارانتی
  • ایراد یا اشکال در کارت گارانتی / کارت گارانتی نامعتبر
  • عدم وجود کارت گارانتی


جریمه: اگر مرجوعی به دلیل مغایرت سایز و ابعاد، مغایرت با توضیحات وب‌سایت، مغایرت رنگ و کالای اشتباه باشد میزان جریمه شما برابر است با چهار برابر کمیسیون ضربدر قیمت کالای مرجوعی. اگر هم مرجوعی به‌دلیل سایر موارد باشد میزان جریمه شما برابر است با دو برابر کمیسیون ضربدر قیمت کالای مرجوعی.

 

 

ارزیابی و رتبه‌بندی فروشندگان دیجی‌کالا

فروشندۀ دیجی‌کالا بر اساس قوانین و معیارهایی که در بالا اشاره کردیم در سه گروه خوب، متوسط و بد رتبه‌بندی می‌شود. در نهایت بر اساس این رتبه‌بندی، دربارۀ همکاری او با دیجی‌کالا تصمیم‌گیری می‌شود.
در جدول زیر جزییات نحوۀ رتبه‌بندی فروشندگان قابل مشاهده است:

 

ارزیابی و رتبه‌بندی فروشندگان دیجی‌کالا

 

خوب: فروشندگانی که کمتر یا مساوی یک درصد تاخیر در ارسال کالا، کمتر یا مساوی یک درصد لغو سفارش و کمتر یا مساوی یک درصد مرجوعی داشته باشند، فروشندگان خوب دیجی‌کالا هستند.
متوسط: فروشندگانی که بیشتر از یک درصد و کمتر یا مساوی 3 درصد تاخیر در ارسال کالا، بیشتر از یک درصد و کمتر یا مساوی ۲ درصد لغو سفارش و بیشتر از یک درصد و کمتر یا مساوی ۲ درصد مرجوعی داشته باشند، فروشندگان متوسط دیجی‌کالا هستند و باید به فکر ارتقای عملکرد خود باشند.
 بد: فروشندگانی که بیشتر از ۳ درصد تاخیر در ارسال کالا، یا بیشتر از ۲ درصد لغو سفارش و یا بیشتر از ۲ درصد مرجوعی داشته باشند، در رده‌ فروشندگان بد قرار می‌گیرند و دیجی‌کالا با آن‌ها قطع همکاری می‌کند.

 

 

نشان‌های فروشندگان موفق در دیجی‌کالا

تا اینجا که فقط درباره جریمه‌های دیجی‌کالا خواندیم اما دیجی‌کالا قرار نیست فقط جریمه کند! این وب‌سایت به فروشندگانی که با رعایت قوانین و استانداردهای دیجی‌کالا عملکردی با کیفیت بالا داشته باشند، نشانی می‌دهد که خریداران با مشاهدۀ آن نشان می‌توانند با اطمینان از فروشنده خرید کنند.
در حال حاضر هم دو نشان «فروشندۀ رسمی» و «فروشندۀ برگزیده» برای فروشندگان موفق در دیجی‌کالا تعریف شده است. برای اینکه دربارۀ نشان‌ها بیشتر بدانید و آن‌ها را برای فروشگاه خودتان درخواست کنید، به صفحه نشان‌های موفق فروشندگان موفق در وب‌سایت فروشندگان دیجی‌کالا سر بزنید.

 

 

چه زمانی هزینۀ سفارش کالا به حساب شما واریز می‌شود؟

بعد از این که شما سفارشات را برای مشتریان ارسال کردید، باید منتظر باشید تا دیجی‌کالا پول این سفارشات را به حسابتان واریز کند. دیجی‌کالا فقط یک بار در ماه هزینۀ سفارشات را به حساب شما واریز می‌کند. روند تسویه حساب دیجی‌کالا به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و نیازی نیست درخواستی برای تسویه حساب ارسال کنید.

 

 

مزایا و معایب فروش در دیجی‌کالا

فروش محصول در دیجی‌کالا هم مزایا و هم معایبی دارد. قبل از اینکه به سراغ دیجی‌کالا و ثبت نام در پنل فروشندگانش بروید، حتماً مزایا و معایب استفاده از این پنل را که در زیر آورده‌ایم مطالعه کنید تا تصمیم درستی برای فروش کالای خود بگیرید.


مزایای فروش محصول در دیجی‌کالا

رایگان بودن: ثبت‌نام در دیجی‌کالا و استفاده از پنل و امکانات آن رایگان است و شما نیاز به پرداخت هزینه برای استفاده از آن ندارید.


تعداد بسیار زیاد مشتریان: دیجی‌کالا بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران است و روزانه میلیون‌ها نفر از این سایت خرید می‌کنند. حضور شما در این فروشگاه باعث می‌شود تا افراد زیادی کالای شما را ببینند و از شما خرید کنند.


کسب درآمد سریع: با توجه به تعداد مخاطبان و مشتریان دیجی‌کالا، کسب درآمد شما از محصولاتتان به‌سرعت و از همان ماه‌های اولیه شروع می‌شود.


صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات: فروش محصول در دیجی‌کالا نیاز به تبلیغ ندارد چون دیگر این روزها همه دیجی‌کالا را می‌شناسند. اما اگر بخواهید فروشگاه اینترنتی خودتان را راه‌اندازی کنید، برای آشنایی مشتریان با فروشگاه‌تان باید دست به جیب شوید و برای تبلیغات هزینه کنید.


عدم نیاز به دانش فنی: کار با پنل فروشندگان دیجی‌کالا راحت است و شما برای استفاده از آن نیاز به دانش فنی خاصی ندارید. اگر هم با مشکل خاصی مواجه شوید، تیم پشتیبانی دیجی‌کالا شما را راهنمایی می‌کند.

 


معایب فروش محصول در دیجی‌کالا

هزینه بالای وسایل مورد نیاز: استفاده از پنل فروشندگان دیجی‌کالا رایگان است اما این فروشگاه اینترنتی فروشندگان خود را مجبور می‌کند تا دستگاه لیبل پرینتر داشته باشند. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، قیمت یک لیبل پرینتر معمولی از 4 میلیون تومان شروع می‌شود. همین مورد در ابتدای کار برای شما هزینه زیادی برای شما دارد.


محدودیت‌ها: علاوه بر اینکه فروش برخی محصولات و برندها در دیجی‌کالا ممنوع است، شما در ماه اول فعالیت‌تان فقط 10 سفارش در روز می‌توانید دریافت کنید. به همین دلیل اگر کالای شما محبوب باشد در همان ماه اول سود زیادی را از دست می‌دهید.


کمیسیون بالا: دیجی‌کالا درصد زیادی را به‌عنوان کمیسیون از فروشندگان خود می‌گیرد. علاوه بر این شما باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را هم به دیجی‌کالا بپردازید.


تسویه حساب با تأخیر: اولین تسویه حساب دیجی‌کالا با شما، دو ماه بعد از فروش اولین محصول است. دوره‌های بعدی تسویه حساب دیجی‌کالا هم ماهانه انجام می‌شود. یعنی یک ماه سرمایه و درآمد شما در دست دیجی‌کالا می‌ماند.


قوانین و شرایط سخت دیجی‌کالا: در این مقاله به شرایط سخت دیجی‌کالا برای فروش محصول اشاره کردیم. مواردی مثل تاخیر در ارسال کالا و مرجوع شدن آن باعث می‌شود که دیجی‌کالا شما را جریمه کند. در صورت تکرار این موارد هم دیجی‌کالا با شما قطع همکاری می‌کند.

 

 

پیشنهاد ما به شما چیست؟

صبر کنید! قبل از اینکه به دلیل مزایای دیجی‌کالا به سمت فروش محصول در این سایت بروید و یا به دلیل معایب آن قید داشتن فروشگاه اینترنتی را بزنید، پیشنهاد ما را بخوانید. پشیمان نمی‌شوید!
پیشنهاد ما روشی است که مزایای دیجی‌کالا را دارد و شما را گرفتار معایب آن نمی‌کند؛ یعنی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اختصاصی خودتان.
با ساخت و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دیگر نیازی نیست که نگران محدودیت‌های فروش محصولتان و قطع همکاری دیجی‌کالا باشید. با این کار دیگر کمیسیونی هم پرداخت نمی‌کنید و تسویه حساب هم آنی و در لحظه انجام می‌شود. از این بهتر می‌خواستید؟
شاید تصور کنید که راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در حد دیجی‌کالا بسیار پرهزینه است و نیاز به دانش فنی بالایی دارد؛ اما ما در وبزی این کار را برای شما فراتر از حد تصورتان آسان کردیم. برای استفاده از وبزی فقط لازم است که کامپیوتر و اینترنت داشته باشید و لازم نیست که برنامه‌نویسی و طراحی سایت بلد باشید.
وبزی یک سیستم پیشرفته برای طراحی سایت است که با استفاده از ابزارهای و متنوع به شما امکان ساخت یک سایت و فروشگاه اینترنتی را بدون نیاز به دانش فنی به شما می‌دهد. برای ساخت فروشگاه اینترنتی با وبزی نیازی به استخدام طراح سایت و یا یادگیری طراحی سایت ندارید و در کمتر از یک ربع می‌توانید فروشگاه اختصاصی خودتان را راه‌اندازی کنید.
فروشگاه‌ساز وبزی امکاناتی مانند ایجاد نامحدود محصول فروشگاهی، پنل ارسال ایمیل نامحدود، دامنه هدیه و ده‌ها مورد دیگه در اختیارتان قرار می‌دهد. این امکانات را در صفحۀ فروشگاه‌ساز وبزی می‌توانید به‌خوبی بررسی و مقایسه کنید.
تعرفه‌های وبزی هم به‌صورت سالانه است و شما به جز هزینه پکیج انتخابی، دیگر هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازید. برای اطمینان بیشتر هم می‌توانید تا 14 روز امکانات ما را به‌صورت رایگان تست کنید.
حالا شاید بگویید که این مزایا خوب است اما در ابتدای کار مشتری نداریم و زمان زیادی می‌گذرد تا مشتریان با سایت ما آشنا شوند. ما برای این مسئله هم راه‌حل داریم که در ادامه می‌گوییم.

 

 

مشتریان دیجی‌کالا را به سمت فروشگاه خودتان هدایت کنید!

می‌دانستید که بیشتر مشتریان دیجی‌کالا و یا سایر فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ از کجا می‌آیند؟ احتمالاً پاسخ شما موتورهای جستجو به‌ویژه گوگل است. این پاسخ درست است اما این روزها موتورهای جستجوی کالا مانند ترب و ایمالز مهم‌تر از گوگل هستند.


ترب و ایمالز دو موتور جستجوی کالا هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا در کم‌ترین زمان بهترین قیمت یک کالا را بین فروشگاه‌های مختلف پیدا کنند. این دو موتور جستجو به فروشگاه‌های اینترنتی هم کمک می‌کنند تا بدون نیاز به دانش فنی بتوانند به تعداد زیادی از کاربران اینترنتی دسترسی داشته باشند.
در این دو سایت علاوه بر فروشگاه‌های اینترنتی کوچک و تازه تأسیس، دیجی‌کالا و فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی هم حضور دارند. شما با ثبت‌نام در این موتورهای جستجوی کالا می‌توانید با فروشگاه‌های مشهوری مانند دیجی‌کالا رقابت کنید و با ارائه کالای باکیفیت و با قیمت مناسب، مشتریان دیجی‌کالا را به سمت فروشگاه خودتان هدایت کنید.
برای استفاده از امکانات ترب و ایمالز هم لازم است تا مبلغی را در حساب کاربری‌تان شارژ کنید تا کالای شما هم به لیست محصولات این سایت‌ها اضافه شود. بعد از نمایش محصولات، به ازای هر کلیک مشتریان بر روی آن‌ها مبلغی از حساب‌تان کسر می‌شود. درباره فرایند همکاری با ترب در صفحۀ درباره ما این سایت اطلاعات بیشتری آمده که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید.
 

 

ٰٰو اما در آخر ...

در این مقاله با شرایط فروش در دیجی‌کالا آشنا شدیم، بررسی کردیم که چگونه می‌توانیم در پنل فروشندگان دیجی‌کالا ثبت‌نام کنیم و قوانین و شیوۀ تسویه حساب این سایت با فروشندگان را هم توضیح دادیم. در مقدمه قول داده بودیم که پیشنهاد بهتری از دیجی‌کالا بدهیم که آن را هم گفتیم؛ پس دیگر چیزی نمانده به جز تصمیم‌گیری شما! هر روشی را که برای فروش کالایتان در نظر بگیرید مزایا و معایبی دارد اما چون در ابتدای کار با دیجی‌کالا نیاز است که دانش فنی بالایی داشته باشید و برای تهیه محصولات جانبی هزینه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا از امکان 14 روز تست رایگان فروشگاه‌ساز وبزی استفاده کنید. در این 14 روز هم هر سؤال یا مشکلی را می‌توانید با پشتیبانی وبزی مطرح کنید. اگر در این مدت به نتیجه دلخواه خودتان نرسیدید، به همین مقاله برگردید و با آموزش‌هایی که ارائه کردیم در پنل فروشندگان دیجی‌کالا ثبت‌نام کنید.
در قسمت نظرات این مقاله هم به سؤالات شما دربارۀ کار با پنل فروشندگان دیجی‌کالا و همچنین کار با فروشگاه‌ساز وبزی پاسخ می‌دهیم.


 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
phosphoric-acid گفت:
سلم و وقت بخیر
بسیار مقاله اموزنده و بموقعی بود
ممنون بابت اطلاعاتی که دادین
همواره موفق و پیروز باشید
مجید گفت:
سلام.
ممنون از راهنمایی و توضیحات خوب.
سپاس
    تیم وبزی گفت:
    خوشحالیم مورد توجهت قرار گرفته مجید جان.
چگونه دفتر برنامه ریزی درست کنیم گفت:
مطلبتون عالی بود ممنونم
    تیم تحریریه وبزی گفت:
    خواهش میکنم دوست عزیز. خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفته.
علیرضا بحری گفت:
با سلام. ممنون از مطلب خوبتون. من از پشتیبانی وبزی واقعا راضیم. فقط کار سئو سایت خیلی سخته. و گرنه همه چیش از دیجی کالا قطعا بهتره!
    تیم تحریریه وبزی گفت:
    سپاس از توجهتون علی جان. آموزش های مربوط به سئو رو میتونید داخل اینجا هم بررسی کنید seo.webzi.ir همچنین اگر هر سوالی در خصوص سئو کردن سایتتون داشتید، میتونید با پشتیبانی ما مطرح کنید.
سیم کارت 0912 ارزان قسطی گفت:
باید 7 خان رستم و رد کرد تا بشه فروشنده دیجی کالا شد با این حال بازم کلاهبرداری وجود داره
سینا گفت:
ما اومدیم کالا بفروشیم بدهکار انبار شدیم سفارش لغو یا برگشت میخوره اگر طوری بود که میشد کالا رو مستقیم ارسال کرد خیلی بهتر بود نه اینطور که ندونی خریدار کیه اصلا قصد خرید داره یا نه سرکاری یا سوژه شدی کلیپ یوتوب بسازن برایت نکته بد دیگه تسویه حساب دیر یکماه بعدش هست تا سود فروش برسه تورم دوبرابر شده و عملا چرخه خرید فروش سودی نداره نمیشه گفت درامد داره بلکه نوعی سرگرم شدن هست
    مدیریت گفت:
    سلام.
    چرا کنارش برای خودتون یک سایت فروشگاهی نمی زنید؟
پوپک گفت:
توضیحاتتون واقعا عالی بود ممنون از راهنمایی های عالی و کاربردیتون
فروشنده گفت:
سلام مرسی از مقاله خوبتون.
فقط یه سوال برای فزوشندگی حتما باید ساکن تهران باشیم؟
    مدیریت گفت:
    سلام
    خیر از هر شهری میشه آنلاین فروخت

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید