Clicky

راهنمای انتخاب عکس کاور (بنر) برای شبکه‌های اجتماعی

هویت حساب‌های شخصی و تجاری در شبکه‌های اجتماعی، با عکس‌های پروفایل شکل می‌گیرد و اگر این بخش را بدون عکس رها کنید، از طرف سایر کاربران جدی گرفته نمی‌شوید! از طرفی برای تکمیل پروفایل خود در برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، علاوه بر عکس پروفایل باید یک عکس هم برای بنر یا همان کاور صفحۀ خود انتخاب کنید. تصویری که قرار است هویت برندتان را نمایش دهد و تصور و درک اولیۀ مشتریان بالقوۀ شما را از برندتان ایجاد کند؛ بنابراین باید آن‌ را هوشمندانه و با دقت و وسواس زیادی طراحی یا انتخاب کنید.
ما هم در این مقاله قرار است به همین موضوع بپردازیم و بگوییم که:

حالا اگر می‌خواهید یک تصویر حرفه‌ای و جذاب برای بنر پروفایل خود انتخاب کنید، تا پایان همراه ما باشید!


بنر یا کاور (Cover Photo) در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

بنر یا کاور (کاور فوتو)، تصویری است که در قسمت بالای پروفایل شما در برخی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، لینکدین و ایکس (توئیتر سابق) دیده می‌شود. علاوه بر عکس پروفایل که اغلب شامل لوگوی برند است، کاور فوتو به شما کمک می‌کند تا به‌صورت بصری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
برای مثال، یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی که از لوگوی خود برای تصویر پروفایلش استفاده می‌کند، ممکن است برای کاور فوتو از عکس محصولات پرفروش خود استفاده کرده و مخاطبانش را به خرید ترغیب کند.
به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که بنر در شبکه‌های اجتماعی یک بوم خالی است و شما باید خلاقیت برند خود را در این بوم خالی به تصویر بکشید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «چگونه یک لوگو جذاب طراحی کنیم؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


بنرها چگونه و در کجا نمایش داده می‌شوند؟

هر شبکۀ اجتماعی یک اسم برای قسمت بنر در نظر گرفته و آن را به‌صورت خاصی نمایش می‌دهد. در این بخش با جزئیات نمایش بنر در فیس‌بوک، لینکدین و ایکس آشنا خواهید شد.


فیس‌بوک

کاور فیس‌بوک در بالای صفحۀ پروفایل قرار دارد و تمام عرض صفحه را در بر می‌گیرد. برندها می‌توانند از کاور فیس‌بوک برای نمایش هویت برند، محصولات، خدمات یا تبلیغات خود استفاده کنند.


لینکدین

بنر لینکدین که به آن Background Photo می‌گویند، در بالای صفحۀ پروفایل و در پشت عکس پروفایل قرار دارد. از آنجایی که برندها از لینکدین برای انتشار اخبار صنعت خود و دستاوردهایشان استفاده می‌کنند، کاور فوتوی آن فضای خوبی برای نمایش یک شعار تبلیغاتی است.


ایکس

کاور فوتو در ایکس، با عنوان Header Image یا «عکس هدر» شناخته می‌شود. هدر در ایکس در قسمت بالای پروفایل قرار دارد و عرض آن را در بر می‌گیرد. شما می‌توانید از کاور فوتو در ایکس برای تبلیغ یک کمپین یا نمایش هویت برندتان استفاده کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «چگونه یک کمپین بازاریابی راه بیاندازیم؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


چرا کاور فوتو در شبکه‌های اجتماعی مهم است؟

 

میزان آگاهی از برند (Brand Awareness) را افزایش می‌دهد

کاور فوتو در شبکه‌های اجتماعی ابزاری است که کمک می‌کند میزان آگاهی از برند شما بیشتر شود. در واقع کاور فوتو در کنار سایر بخش‌ها مثل عکس پروفایل، داستان شرکت شما را بیان می‌کند و به مخاطبان کمک می‌کند تا تشخیص دهند که برند شما چیست و چه ماهیتی دارد.


محصولات یا تبلیغات شما را به نمایش می‌گذارد

کاور فوتو فرصتی برای کسب‌وکار شماست تا محصولات و تبلیغات خود را با استفاده از آن به نمایش بگذارید. برای مثال، اگر در حال تولید محصول یا ارائۀ خدمت جدیدی هستید، می‌توانید تبلیغ آن را همراه با یک متن جذاب در بخش کاور فوتو قرار دهید.


پشت‌ صحنۀ برندتان را نمایش می‌دهد

بنر فقط برای شعار تبلیغاتی یا رونمایی از محصول جدید نیست؛ بلکه می‌توانید از آن برای نمایش پشت‌ صحنۀ برندتان استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید یک عکس دسته‌جمعی از اعضای تیم‌تان را در آن قرار دهید و نشان دهید که چگونه در کنار هم برای توسعه و پیشرفت تلاش می‌کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «10 استراتژی برتر برای رشد کسب‌و‌کار شما» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


چه عکس یا طرحی را باید برای کاور فوتو انتخاب کنیم؟

عکس یا طرحی که برای کاور فوتو انتخاب می‌کنید، به هویت و اهداف برند شما و همچنین پلتفرمی بستگی دارد که از آن استفاده می‌کنید؛ اما چند نکته هم وجود دارد که در زمان انتخاب عکس باید به آن توجه کنید. این نکته‌ها را در ادامه می‌خوانید.


هم‌راستایی با هویت برند

اگر از بین میلیون‌ها عکس اینترنتی می‌خواهید یک عکس را برای کاور فوتوی برند خود انتخاب کنید، باید عکسی را انتخاب کنید که با هویت برند شما هم‌راستا باشد. برای مثال، شرکتی که وسایل کوهنوردی می‌فروشد، ممکن است تصویر یک قلۀ کوه را انتخاب کند یا یک برند مراقبت از پوست، ممکن است تصویری از یک قطرۀ شبنم را روی بنر پروفایلش قرار دهد.


توجه به اعضای تیم

همان‌طور که در بخش قبلی هم گفتیم، شما می‌توانید یک عکس دسته‌جمعی از اعضای تیم خود را در کاور فوتو قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا برندتان ماهیت انسانی بگیرد و مخاطبان و مشتریان بالقوه‌تان ارتباط بهتری با شما برقرار کنند.


معرفی محصول یا اعلام کمپین

شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را در بخش کاور فوتو معرفی کرده یا کمپین حال حاضرتان را در آنجا اعلام کنید. شاید در عکس بنر امکان نمایش جزئیات زیادی را دربارۀ یک محصول یا خدمت نداشته باشید، اما می‌توانید از آن به‌عنوان مکمل مطالب و پست‌هایی استفاده کنید که در صفحۀ خود منتشر می‌کنید.


نمایش نظرات مشتریان

شما می‌توانید از کاور فوتو خود برای نمایش نظرات مشتریان سابق خود استفاده کنید. این کار می‌تواند اعتماد مشتریان بالقوه را جلب کند و میزان تعامل آن‌ها با شما را افزایش دهد.


انتشار محتوای آموزشی

بله درست خوانده‌اید! شما می‌توانید در کاور فوتو محتوای آموزشی هم قرار دهید؛ اما آموزشی که مرتبط و هم‌راستا با ماهیت برندتان است. برای مثال، اگر شرکت شما بطری‌های آب معدنی می‌فروشد، می‌توانید در عکس بنر خود به مخاطبان بگویید که روزانه چقدر باید آب بنوشند.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «آموزش تولید و فروش یک دوره آموزشی آنلاین و پول‌ساز» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


این نکته‌ها را در زمان انتخاب عکس بنر رعایت کنید!

عکس‌های بنر می‌توانند تأثیری ماندگار روی کاربران شبکه‌های اجتماعی بگذارند؛ به‌شرطی که به نکته‌هایی که در این بخش می‌گوییم توجه کنید!


ابعاد تصاویر در شبکه‌های اجتماعی

برای اینکه کاور فوتوی شما به‌خوبی نمایش داده شود، باید آن را متناسب با ابعاد پلتفرم مدنظرتان بارگذاری کنید.
همان‌طور که در زیر می‌بینید، پلتفرم‌های مختلف برای عکس بنر، اندازۀ متفاوتی در نظر گرفته‌اند:

  • فیس‌بوک: حداقل 400 پیکسل عرض و 150 پیکسل ارتفاع
  • لینکدین: حداقل 1128 پیکسل عرض و 191 پیکسل ارتفاع
  • توئیتر: 1500 پیکسل عرض و 500 پیکسل ارتفاع

علاوه بر توجه به اندازۀ عکس، باید از تصاویر و طرح‌هایی استفاده کنید که وضوح بالایی دارند و پیکسلی یا تار به نظر نمی‌رسند.


توجه به هویت برند

یک کاور فوتو باید با هویت یک برند، از جمله طرح رنگ، فونت‌ها و سبک کلی آن هم‌خوانی داشته باشد. سازگاری در تمام عناصر برندسازی به مخاطبان کمک می‌کند تا برند شما را بهتر بشناسند.


سادگی و شفافیت

با اجتناب از تصاویر درهم ریخته و استفاده از متن بیش از حد در آن، کاور فوتوی خود را ساده و شفاف نگه دارید. استفاده از یک تصویر شلوغ ممکن است مخاطب را گیج کند و درک پیام شما را دشوار کند.


به‌روزرسانی منظم

یک کاور فوتوی قدیمی و ثابت باعث می‌شود که پروفایل شما به‌خوبی دیده نشود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید عکس بنر پروفایل‌تان را به‌طور منظم (یک بار در ماه) به‌روزرسانی کنید.


هویت بصری قدرتمند

کاور فوتو و عکس‌ پروفایل باید مکمل یکدیگر باشند و هویت بصری منسجمی برای برند شما ایجاد کنند. ترکیب نامتناسب این دو عکس می‌تواند باعث ایجاد ناهماهنگی بصری در صفحه شما شود کاری کند که مخاطبان خود را از دست بدهید. بنابراین با انتخاب رنگ‌های مکمل، الگوهای ساده و متن کوتاه، سعی کنید تصویر پروفایل و بنر خود را هماهنگ و منسجم کنید.


افزودن CTA

برای تشویق بازدیدکنندگان برای تعاملِ بیشتر با برند شما، یک کال تو اکشن یا دعوت به اقدام اضافه کنید؛ مثل «بیشتر بدانید»، «اکنون خرید کنید» یا «هم‌اکنون ثبت نام کنید». برخی از پلتفرم‌ها، مانند فیس‌بوک، اجازه می‌دهند که دکمه‌های CTA را به کاور فوتوی خود اضافه کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «CTA چیست؟» ‌را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


جمع‌بندی: یک عکس و هزاران حرف ناگفته!

در این مقاله به شما گفتیم که کاور فوتو یا بنر در شبکه‌‌های اجتماعی چیست، چه تفاوتی با عکس پروفایل دارد و چگونه باعث می‌شود که مخاطبان و مشتریان جدیدی جذب کنید. همچنین به چند نکته دربارۀ یک کاور فوتوی جذاب و منحصربه‌فرد اشاره کردیم.
به‌عنوان نکتۀ آخر باید بگوییم که یک عکس به اندازۀ هزاران کلمه حرف برای گفتن دارد. به همین خاطر، شما با داشتن یک کاور فوتوی جذاب می‌توانید پیام بیشتری را به مخاطبان و مشتریان بالقوۀ خود منتقل کنید و لحن و هویت پروفایل برندتان را تعیین ‌کنید.
شاید بپرسید که: یعنی یک کاور فوتوی ساده اینقدر تأثیرگذار دارد؟ باید بگوییم که بله! همان‌طور که در میانۀ مقاله هم اشاره کردیم، همین کاور فوتوی ساده روی برندسازی و معرفی برند شما بسیار مؤثر است.
از طرفی همان‌طور که از هریک از شبکه‌های اجتماعی برای اهداف متفاوتی استفاده می‌کنید، می‌توانید عکس‌های کاور خود هم برای هریک از صفحه‌های خود به‌طور اختصاصی و متفاوت طراحی کنید.
خُب به پایان مقاله رسیدیم! حسابی خسته نباشید! پیشنهاد می‌کنیم که بعد از مطالعۀ این مقاله کمی استراحت کنید و در ادامه، مقالۀ «چگونه در شبکه‌های اجتماعی حضور هدفمندی داشته باشیم؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید. همچنین برای مرور سریع این مقاله، می‌توانید به بخش بعدی بروید و پاسخِ چند سؤال متداول دربارۀ کاور فوتو را مطالعه کنید.


سؤالات متداول دربارۀ کاور فوتو


کاور فوتو چیست؟

بنر یا کاور کاور فوتو، تصویری است که در قسمت بالای پروفایل شما در برخی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، لینکدین و توئیتر دیده می‌شود. این بخش به شما کمک می‌کند تا به‌صورت بصری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.


آیا کاور فوتو همان بنر است؟

بله! در شبکه‌های اجتماعی از کاور فوتو، بنر یا هدر به یک معنی استفاده می‌شود. پلتفرم‌های مختلف ممکن است از اصطلاحات متفاوتی برای این بخش استفاده کنند؛ اما معنی و مفهوم آن‌ها یکسان است. هر دو به یک تصویر بزرگ و برجسته در بالای صفحۀ وب یا پروفایل شبکۀ اجتماعی اشاره می‌کنند که به‌عنوان یک نقطه کانونی بصری عمل می‌کند.


آیا به کاور فوتو نیاز دارم؟

کاور فوتو ابزار ارزشمندی برای تقویت حضور آنلاین برند شما و البته داستان‌سرایی (Storytelling) است. عکس بنر می‌تواند به ایجاد هویت برند، جذب بازدیدکنندگان جدید، به اشتراک گذاشتن پیام‌ها یا تبلیغات مهم و ایجاد یک تأثیر اولیه مثبت کمک کند.


ویژگی‌های یک کاور فوتوی خوب چیست؟

کاور فوتوی خوب باید به تقویت حضور آنلاین و هویت برند شما کمک کند؛ بنابراین از تصاویر با کیفیت و وضوح بالا استفاده کنید. کاور فوتو را با متن‌های طولانی و رنگ‌های زیاد شلوغ نکنید.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید