Clicky

راهنمای جامع راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در سال‌های اخیر از صنعت‌های پول‌ساز بوده است. راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی هم یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد است. بنابراین با توجه به این دو نکته، می‌توان گفت که با فروش اینترنتی لوازم آرایشی و رعایت چند نکتۀ مهم، می‌توانید یک کسب‌وکار سودآور برای خودتان داشته باشید.

ما هم در این مقاله به‌طور ساده اما کامل به شما می‌گوییم که چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی را راه‌اندازی کنید و چگونه آن را به سود برسانید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید!

 

 

1. تحقیقات بازار انجام دهید

سه مؤلفه برای تحقیقات بازار وجود دارد که هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار لوازم آرایشی باید به آن‌ها توجه کنید:

  • مخاطب هدف شما: پایه و اساس هر کسب‌و‌کار لوازم آرایشی موفق، داشتن درک عمیق از مشتریان است. بهترین راه برای دستیابی به این هدف این است که بدانید مخاطب هدف محصولات شما کیست و محصول شما کدام‌یک از نیازهای او را برآورده می‌کند. ضمن اینکه باید مشخص کنید چه چیزی محصولات شما را از محصولات موجود در بازار متمایز می‌کند. برای اینکه مخاطب هدف خود را بهتر بشناسید، توصیه می‌کنیم یک یا چند شخصیت خریدار طراحی کنید. با این کار، نیازهای آن‌ها را بهتر می‌شناسید و متوجه می‌شوید که محصول شما چگونه می‌تواند به مشتریان کمک کند.
  • رقبای شما: در کنار مخاطبان هدف باید رقبایتان را هم به‌خوبی بشناسید و استراتژی‌های قیمت‌گذاری، بازاریابی، برندسازی و مزیت‌ رقابتی آن‌ها را تجزیه‌و‌تحلیل کنید. این کار بینش ارزشمندی از بازار و چشم‌انداز کسب‌وکارتان به شما می‌دهد و کمک می‌کند که مزیت رقابتی محصولات خود را پیدا کنید.
  • فرصت‌های شما: داشتن درک بهتر از مخاطبان هدف و رقبا می‌تواند به شناسایی فرصت‌ها در بازار کمک کند. علاوه بر این روش‌ها، شما می‌توانید با بررسی نظرات مشتریان برندهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی و مطالعۀ وب‌سایت‌های نقد و بررسی، نیاز مشتریان را به‌خوبی کشف کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «تحقیقات بازار چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.

2. هویت برند خود را ایجاد کنید

موفق‌ترین شرکت‌ها و وب‌سایت‌های آرایشی،‌ برای برندسازی اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌اند. شما هم برای اینکه بتوانید یک برند قدرتمند بسازید، لازم است برای کسب‌وکارتان ارزش‌، چشم‌انداز و هویت برند تعریف کنید.

هویت برند به مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ارزش‌هایی گفته می‌شود که یک کسب‌و‌کار را از سایر کسب‌وکارها متمایز می‌کند و شامل نام، لوگو، رنگ‌ها، فونت‌ها، شعار و سبک نوشتاری است.

برای ساخت هویت برند جدید باید ابتدا بازار هدف خود را شناسایی کنید، سپس باید به دقت بررسی کنید که چطور مشتریان شما به دنبال حل مشکلات خود هستند و چطور محصولات یا خدمات شما به آن‌ها کمک می‌کند. با تحلیل این اطلاعات، محصولات و خدمات خود را با نام و لوگو آماده کنید و سپس با استفاده از رنگ‌های مناسب و فونت‌های خوانا، هویت برند منحصربه‌فرد خود را طراحی کنید. همچنین باید شعاری کوتاه و جذاب برای برند خود انتخاب کنید.

بهتر است این‌طور بگوییم که ساخت هویت برند منحصر‌به‌فرد و جذاب، نیازمند تحلیل دقیق بازار، شناسایی مشتریان و طراحی موشکافانه است.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «چگونه یک هویت برند قدرتمند ایجاد کنیم؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.

 

3. یک طرح کسب‌و‌کار بنویسید

طرح کسب‌و‌کار یک سند است که شامل جزئیات و اطلاعات مربوط به ایدۀ کسب‌و‌کار شما است؛ مثل:

  • محصول یا خدمات؛
  • بازار هدف؛
  • رقبا؛
  • استراتژی بازاریابی؛
  • ساختار سازمانی؛ مالیات و هزینه‌ها.

طرح کسب‌وکار به‌عنوان یک نقشۀ جامع برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار استفاده می‌شود. ضمن اینکه از آن برای جذب سرمایه‌گذاران، درخواست تسهیلات بانکی و همچنین به عنوان یک راهبرد برای موفق شدن در بازار استفاده می‌شود.

به‌طور کلی داشتن طرح کسب‌وکار باعث می‌شود که پیشنهاد قانع‌کننده‌تری به سرمایه‌گذاران ارائه کنید و همچنین بدانید که بودجۀ شما قرار است کجا خرج شود.

 

4. شیوۀ ارسال محصولات را تعیین کنید

روش‌های مختلفی برای ارسال کالا وجود دارد که بر اساس اهداف و میزان بودجۀ شما تعیین می‌شود. برخی از این روش‌ها را در زیر آورده‌ایم:

  • پست: این شیوۀ ارسال کالا بسیار رایج است و معمولاً توسط شرکت های پستی انجام می شود. پست‌های سفارشی، پیشتاز و... هرکدام هزینۀ متفاوتی دارند و محصول شما را بازه‌های زمانی متفاوتی به دست مشتری می‌رسانند
  • تحویل حضوری: برخی از فروشگا‌های اینترنتی خدمات تحویل حضوری نیز ارائه می‌کنند. این روش برای مشتریانی که مایل به پرداخت هزینۀ ارسال نیستند مناسب و جذاب خواهد بود.
  • پیک: اگر خریدار در شهر شما باشد و برای دریافت محصول عجله داشته باشد، بهترین روش ارسال استفاده از پیک است. هزینۀ ارسال با پیک معمولاً از سایر روش‌های ارسال کالا بیشتر است.

5. تأمین‌کننده پیدا کنید

روش‌های مختلفی برای تهیۀ محصولات آرایشی وجود دارد. ما در این بخش به 2 روش معروف و پُرکاربرد اشاره می‌کنیم:

  • خرید عمده: خرید عمده به‌معنای خرید محصولات به تعداد بالا و با قیمت مناسب است. هدف از این نوع خرید، کسب سود بیشتر از طریق خرید محصولات با قیمت پایین‌تر است.
  • دراپ‌شیپینگ (Dropshipping): دراپ‌شیپینگ به‌معنای فروش محصولات بدون داشتن موجودی و انبار است. در این روش، فروشنده محصولات را از تأمین‌کننده یا تولیدکننده خریداری کرده و برای مشتریان خود ارسال می‌کند. در واقع شما به‌عنوان واسطه بین تأمین‌کننده و مشتری عمل می‌کنید و هزینه‌های انبار، حمل و نقل، بسته‌بندی و... را نمی‌پردازید.

 

6. فروشگاه لوازم آرایشی خود را راه‌اندازی کنید

حالا نوبت آن است که پشت کامپیوترتان بنشینید و فروشگاه اینترنتی دلخواهتان را بسازید.

فروشگاه‌سازهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای و جذاب برای خودتان راه‌اندازی کنید. پیشنهاد ما به شما، استفاده از فروشگاه‌ساز وبزی است.

در وبزی می‌توانید از بازاریابی و فروش گرفته تا مدیریت سفارشات و مدیریت موجودی را به‌خوبی انجام دهید و یک کسب‌وکار موفق و حرفه‌ای داشته باشید.

وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی فروشگاه و وب‌سایت است که با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای، امکان ساخت یک سایت منحصر‌به‌فرد را در کمتر از یک ربع به شما می‌دهد. برای کار با این فروشگاه‌ساز، شما به استخدام طراح سایت یا یادگیری دانش فنی خاصی نیاز ندارید.

سایت‌ساز وبزی قالب‌های متنوع و آماده‌ای در اختیار شما می‌گذارد که قسمت‌های مختلف آن‌ها به‌طور کامل امکان ویرایش و شخصی‌سازی دارند.

برای شروع کار با وبزی هم کافی است که به صفحۀ اول این فروشگاه ساز بروید و روی گزینۀ «رایگان شروع کنید» کلیک کنید. در ادامه قالبی را که بیشتر دوست دارید و به کسب‌وکارتان نزدیک‌تر است انتخاب کنید و مطابق با سلیقۀ خودتان آن را ویرایش کنید.

استفاده از خدمات وبزی تا 14 روز رایگان است و در این مدت می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این 14 روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفه‌ها بروید و متناسب با کسب‌وکارتان یکی از پکیج‌ها را انتخاب کنید.

7. استراتژی‌های بازاریابی کسب‌وکارتان را طراحی کنید

صبر کنید! هنوز کار شما تمام نشده؛ بلکه تازه شروع شده! بعد از راه‌اندازی وب‌سایت لوازم آرایشی‌ خود، باید به‌دنبال مشتری برای آن باشید.

در ادامه چند استراتژی بازاریابی آنلاین را به شما معرفی می‌کنیم که اگر آن‌ها را درست و اصولی اجرا کنید، از همان اول پایه‌های کسب‌وکارتان را محکم بنا می‌کنید:

  • تبلیغات در گوگل: با استفاده از تبلیغات در گوگل، می‌توانید به راحتی به مخاطبین خود دسترسی پیدا کنید و برای آن‌ها تبلیغ کنید.
  • بازاریابی ایمیل: با استفاده از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، محصولات و خدمات خود را به مخاطبین خود معرفی کنید.
  • شبکه‌های اجتماعی: با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید محصولات و خدمات خود را به مشتریان بالقوۀ زیادی معرفی کنید.
  • سئو: با بهینه‌سازی صفحات وب، محصولات و خدمات شما در رتبۀ بهتری در صفحۀ نتایج موتورهای جست‌وجو قرار می‌گیرند و باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما می‌شود.
  • بازاریابی محتوایی: با استفاده از بازاریابی محتوایی می‌توانید نیاز کاربران را به‌خوبی برطرف کنید و آن‌ها را به خرید محصولات و خدمات خود تشویق کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «استراتژی بازاریابی چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.

 

نکتۀ آخر: صبور باشید!

در این مقاله به شما گفتیم که چگونه می‌توانید در 7 مرحله، فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی خودتان را راه‌اندازی کنید. اما هنوز یک نکته مانده که باید بگوییم و آن‌ این است که لطفاً صبور باشید! به موفقیت رساندن یک کسب‌وکار، زمان‌بر و طولانی است و قرار نیست یک‌شبه به نتیجه برسید.

باید در مسیر توسعۀ کسب‌وکارتان آزمون و خطا کنید، تجربه کسب کنید و نیازهای بازار هدف خود را به‌خوبی کشف کنید. وقتی که به این نکته‌ها و نکته‌هایی که پیش از این گفتیم توجه کنید و به آن‌ها عمل کنید، موفقیت در انتظارتان خواهد بود!

حالا اگر انتخابتان فروش اینترنتی لوازم آرایشی است، می‌توانید به صفحۀ اول وبزی بروید و با انتخاب گزینۀ «رایگان شروع کنید» فروشگاه خودتان را در کمتر از 15 دقیقه راه اندازی کنید. اگر هم برای طراحی و ساختن فروشگاهتان سؤالی دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی وبزی به‌صورت آنلاین یا با شماره تلفن 02122225064 در تماس باشید.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید