Clicky

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

 

یکی از سخت‌ترین کارها برای کسب و کارهای کوچک این است که بدون آن که سریعا از یادها رفته و به دست فراموشی سپرده شوند، توسط مخاطب دیده شده و به چشم بیایند تا بتوانند در مدت زمان نسبتا کوتاهی مخاطبان و مشتریان مخصوص خود را پیدا کنند. امروزه تبلیغات شکل تازه‌ای به خود گرفته است و مردم نسبت به تبلیغاتی که رسانه محور هستند بیش از قبل شوق و اشتیاق نشان می‌دهند و همین موضوع کار را برای کسب و کارهای کوچک و کسانی که به تازگی شروع به کار کرده‌اند سخت کرده است.


عوامل مختلفی از جمله تعداد و تنوع بسیار بالای راه‌های تبلیغ، تغییر ترفندهای بازاریابی، بالا رفتن انتشار جامعه از کالا یا خدماتی که ارائه می‌شود و افزایش آگاهی مردم نسبت به رسانه و افزایش روز افزون استفاده از اینترنت باعث شده که تبلیغات رنگ و بویی تازه به خود بگیرد و جلب توجه مشتری و مخاطبان کار سخت‌تری شود.

 

یکی از بهترین راه‌های تبلیغات در دنیای شلوغ و گسترده امروزی که همه به نوعی از تکنولوژی و اینترنت استفاده می‌کنند، بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ است.


اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) یا بازاریابی تاثیرگذار در واقع راهی برای معرفی کسب و کار، خدمات یا محصولات شما با استفاده از افرادی است که در شبکه‌های اجتماعی مشهور هستند. این افراد دقیقا چیزی را دارند که شما به آن نیاز دارید، «مخاطبان زیاد»!
این افراد، مخاطبان زیادی دارند که به عقیده و نظر آن‌ها احترام گذاشته و به نوعی به او اعتماد دارند. در این روش به بیان ساده شما به اینفلوئنسر یا همان فرد تاثیرگذار که مخاطبان زیاد، شهرت، محبوبیت و احترام دارد، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید که کسب و کار شما را به دیگران معرفی کند.

 

ساده‌ترین نمونه این تبلیغات را روزانه در استوری‌هایی که توسط افراد مشهور و محبوب که مخاطبان خاص خود را دارند در اینستاگرام می‌توانید ببینید که تبلیغ یک صفحه خاص، کسب و کار یا لینک وب سایت را می‌کنند.

 


اما هرکاری اصول خاص خود را دارد، اگر هنوز نمی‌دانید که چطور باید با یک اینفلوئنسر کار کنید، در این مطلب از وبلاگ وبزی راهنمای کاملی از تعریف اینفلوئنسر تا راه‌های همکاری با آن‌ها را به شما خواهیم گفت و در انتهای چند مثال از برندهای محبوبی مانند H&M  را خواهیم گفت که با همه موفقیت خود بازهم از بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ برای جذب مخاطب بیشتر استفاده می‌کنند.
 

 

اینفلوئنسرهای ایرانی


اینفلوئنسر کیست ؟

 

این سوالی است که امروزه همه کسب و کارهایی که به دنبال موفقیت هستند، می‌پرسند!
شاید تصور کنید هر فردی که در شبکه‌های اجتماعی دارای مخاطب است و عکس‌های زیبایی از خودش می‌گیرد یک فرد تاثیرگذار یا به نوعی اینفلوئنسر باشد، اما اینطور نیست. این فرد شاید برای دوستان و آشنایان خود تاثیرگذار باشد اما تعریف اینفلوئنسر چیز دیگری است.


شاید تصور کنید هرکس که در شبکه‌ای اجتماعی مانند اینستاگرام مخاطبان خیلی زیادی داشته باشد می‌تواند یک اینفلوئنسر باشد، اما این تعریف هم درست نیست. هر فرد مشهور یا محبوبی نمی‌تواند اینفلوئنسر باشد.


به بیان دقیق و ساده اینفلوئنسر کسی است که می‌تواند در تصمیمات خرید یا استفاده افراد از خدمات موردنظر تاثیرگذار باشد. اینفلوئنسرها معمولا درباره یک کالا یا خدماتی که قصد تبلیغ آن را دارند بسیار آگاه بوده و به صورت فعال با بازاریابان مختلف در ارتباط هستند. اینفلوئنسر نسبت به بازارکار و نوع انجام تبلیغات بسیار آگاه باید باشد.

 

برای مثال اگر قصد تبلیغ لوازم آرایشی خاصی را دارید بهتر از یک آرایشگر محبوب و مشهور در اینستاگرام بخواهید که برند شما را به مخاطبانش معرفی کند. این آرایشگر با داشتن مهارت و دانش فنی نسبت به محصول به خوبی می‌تواند مشتریان بسیار زیادی را به برند شما جذب کند. اما اگر کار شما در زمینه قطعات خودرو یا خدمات خانه است و تبلیغات خود را به یک فرد اینستاگرامی که صرفا دارای مخاطبان زیاد بوده و هیچ دانش فنی ندارد بسپارید نه تنها تاثیر بدی روی کسب و کارتان خواهد داشت بلکه باعث لطمه خوردن به اعتبار و ارزش برند شما خواهد شد.

 

ملاک انتخاب اینفلوئنسر فقط مشهوریت و تعداد مخاطبان نیست.


چیزی که باعث می‌شود تبلیغات این ستارگان دنیای مجازی موثر باشد این است که اغلب آن‌ها برند خاص خود را دارند و افرادی که از برند مخصوص اینفلوئنسر استفاده می‌کنند به او اعتماد دارند پس اگر او برای یک محصول یا خدمت خاصی تبلیغات انجام دهد، طرفداران و مخاطبانش به برند مورد نظر نیز اعتماد خواهند کرد.

 

اینفلوئنسر کیست؟

 


علاوه بر این یکی از ویژگی‌های اینفلوئنسر خوب، ارتباط مناسب و محترمانه با مخاطبانش است. یک اینفلوئنسر خوب ارزش‌های اخلاقی مخصوص خود را دارد که باعث جلب اعتماد مخاطب خواهد شد. آن‌ها بر اساس احترام به مخاطب و شناسایی نیاز او پا را از مرز تبلیغات سنتی فراتر گذاشته و نوع جدیدی از تبلیغات که تصویر محور است را مد نظر دارند. اغلب اینفلوئنسرها برند مستقل یا کسب و کار خاص خود را دارند و در حوزه فعالیت‌شان دارای دانش فنی و علمی هستند. بعد از این که بستر مناسبی برای شناسایی خود در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام که بسیار تصویر محور است، ساخته‌اند و مخاطبان خاص خود را جذب کردند، شروع به تبلیغ برندهایی می‌کنند که مطابق با ارزش‌های اخلاقی، چشم اندازها و اهداف آن‌ها است. این تبلیغات به نوعی باعث محبوبیت و افزایش مخاطبان خود اینفلوئنسر هم می‌شود.

 

در واقع یک اینفلوئنسر بازاریاب خودش بوده و می‌تواند کار بازاریابی و شناساندن شما به دنیا را از طریق خودش انجام دهد.

 


انواع اینفلوئنسرها

 

تقریبا بازارها و روش‌های مختلفی برای تبلیغ وجود دارد و به همان تعداد نیز انواع مختلفی از اینفلوئنسر می‌توانید پیدا کنید. هر اینفلوئنسر تخصص و بازارکار خاص خود را دارد.


اینفلوئنسر می‌تواند فردی مشهور که طنزپرداز است، یک روزنامه نگار، یک فشن بلاگر، وبلاگ نویس یا گزارشگر باشد که به شیوه خودش کار بازاریابی برند شما را انجام می‌دهد. بسته به نوع کسب و کار خود باید بدانید با کدام اینفلوئنسر همکاری داشته باشید. همیشه نوع کسب و کار و ماهیت کمپین‌هایی که قصد راه اندازی آن را دارید، در نظر داشته باشید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: 5 ترفند ساده روانشناسی برای افزایش نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری)


اگر تازه به فکر استفاده از بازاریابی تاثیر گذار یا استخدام اینفلوئنسر هستید و از لحاظ مالی محدودیت دارید، می‌توانید از «میکرو اینفلوئنسرها»  استفاده کنید. بر خلاف اینفلوئنسرهایی که مخاطبان میلیونی دارند و افراد چشم بسته از آن‌ها پیروی می‌کنند و برای استخدام و معرفی برندتان نیاز است به آن‌ها چند ده میلیون پول هزینه کنید، میکرو اینفلوئنسرها کسانی هستند که کمتر شناخته شده‌اند و مخاطبان آن زیر یک میلیون نفر است. این افراد معمولا در زمینه خاصی اقدام به تولید محتوای جذاب می‌کنند و مخاطبان‌شان بیشتر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره زمینه کاری آن‌ها هستند. میکرو اینفلوئنسرها اغلب سلبریتی یا فردی مشهور نیستند و بیشتر در دنیای مجازی و حوزه کاری خودشان شناخته شده‌اند.


ساده‌ترین نمونه میکرو اینفلوئنسرها را می‌توان «تسترهای غذا» معرفی کرد. این افراد به صورت اختصاصی به رستوران گردی یا کافه گردی می‌پردازند و نقد و بررسی‌های بسیار خوبی برای رستوران‌ها می‌نویسند و اگر شما دارای کسب و کاری مرتبط با غذا یا رستوران هستید می‌توانید با پرداخت هزینه کمی به یکی از این میکرو اینفلوئنسرها کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنید.


این که چه چیز دقیقا مشخص می‌کند فردی میکرو اینفلوئنسر است موضوع قابل بحثی است اما به عقیده برخی فردی که بیش از ۳ هزار مخاطب داشته باشید می‌تواند یک میکرو اینفلوئنسر باشد. به عقیده برخی دیگر کسی که بین هزار تا ده هزار مخاطب یا هزار تا صد هزار مخاطب داشته باشد یک میکرو اینفلوئنسر محسوب شده و می‌تواند حتی روی یک دسته هزار نفری از مخاطبانش تاثیر بگذارد.


کار با میکرو اینفلوئنسرها می‌تواند مزایای بسیار خوبی داشته باشد از جمله این که در مطالعه‌ای مشخص شد که بین تعداد مخاطبان یک اینفلوئنسر و میزان همکاری در پست‌هایی که در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام قرار می‌دهد گاهی رابطه معکوس وجود دارد. برای مثال ممکن است یک اینفلوئنسر ۲ میلیون مخاطب یا همان فالوور داشته باشد اما پست‌های او بیش از ۵ هزار بازدید نداشته باشد و این برای یک اینفلوئنسر اصلا خوب نیست.
برعکس در این تحقیق مشخص شد که پست‌های یک میکرو اینفلوئنسر نسبت به کاربران معمولی ۲۲ برابر بیشتر دیده می‌شود و میزان همکاری مخاطبان آن‌ها با برندهایی که تبلیغ می‌کنند ۷۴ درصد بیشتر است.


از لحاظ اقتصادی برای یک کسب و کار نوپا استفاده از میکرو اینفلوئنسرها بسیار بهتر است، ولی به این نکته دقت داشته باشید که برای شروع از میکرو اینفلوئنسرها استفاده کنید و اگر قصد گسترش و شناسانده شدن برندتان به جامعه بزرگتری را دارید باید افق دید خود را گسترده‌تر کرده و کار با سلبریتی‌ها را مد نظر داشته باشید.

 

بازاریابی تاثیرگذار

 

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیر گذار چیست ؟

 

حال که با مفهوم اینفلوئنسر آشنا شدید وقت آن رسیده که تعریف دقیق بازاریابی تاثیر گذار یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ را بدانید.


بازاریابی تاثیر گذار در واقع همکاری مشترک بین یک برند با اینفلوئنسر است. گاه این تبلیغات به صورت غیر مستقیم یا مستقیم است و همه چیز بسته به نوع کار اینفلوئنسر دارد. اغلب این بازاریابی به صورت یک کمپین تبلیغاتی برگزار خواهد شد و اینفلوئنسر درباره برند مربوطه به  مخاطبان خود آگاهی داده و به شیوه خودش آن را تبلیغ می‌کند. برگزاری یک کمپین تبلیغاتی حرفه‌ای و حساب شده باعث افزایش مخاطبان برند و اینفلوئنسر، فروش بیشتر و افزایش تعامل و وفاداری مشتری خواهد شد.


کمپین‌ها اغلب به گونه‌ای برگزار می‌شوند که بیانگر سبک و شیوه هر دو طرف قرارداد یعنی اینفلوئنسر و برند مورد نظر باشد. این کمپین به نفع هر دو طرف خواهد بود. هم مخاطبان اینفلوئنسر با برند مورد نظر آشنا خواهند شد و هم مخاطبان برند با اینفلوئنسر ارتباط برقرار خواهند کرد.
برای درک بهتر این موضوع کافی است سری به صفحه اینستاگرام یکی از مدل‌های معروف و جهانی مانند جی جی حدید بزنید، برندهای مختلفی حاضر به پرداخت هزینه میلیون دلاری برای کار با این مدل و اینفلوئنسر اینستاگرامی هستند . این مدل بیش ۵۰ میلیون مخاطب دارد که حاضر هستند چشم بسته تنها کفشی را که او در کمپین تبلیغات برند نایک پوشیده است، بخرند. این نمونه‌ای از استفاده آگاهانه از یک اینفلوئنسر برای افزایش مخاطب، معرفی محصول جدید و دیده شدن است.


روی هم رفته می‌توان گفت انتخاب و همکاری آگاهانه برای تبلیغ برند یا محصول جدید با اینفلوئنسری که شناخته شده و در حوزه کاری شما متخصص باشد می‌‌تواند به منزله سکوی پرش و شروع درآمد بالا برایتان شود.


بنابراین می‌توان گفت که یک اینفلوئنسر زبان صحبت و معرفی شما به مخاطبان خواهد بود، پس بهتر است از فردی استفاده کنید که به خوبی پیام شما را منتقل کرده و تاثیر لازم بر مخاطبانش را داشته باشد.

 

 


آمار و ارقام از تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ بر بازار جهانی

 

اگر هنوز هم در مورد استخدام و همکاری با اینفلوئنسرها برای کسب و کار خود دچار شک و تردید هستید کافی است نگاهی به آمار و ارقام به دست آمده از میزان تاثیر این افراد بر بازارهای جهانی را بخوانید.


بر اساس گزارشی که از Markedly منتشر شد، آمار استخدام میکرو اینفلوئنسرها نسبت به سلبریتی‌ها بسیار بیشتر است. از آنجایی که هزینه استخدام میکرو اینفلوئنسر کمتر بوده و یک کسب و کار کوچک می‌تواند در شروع از آن‌ها استفاده کند بنابراین تعداد استخدام میکرو اینفلوئنسرها بیشتر است.

 

آمار و تحقیقات به دست آمده از مدیاکیکس (Mediakix) نشان می‌دهد که ارزش صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ یا همان بازاریابی تاثیرگذار تا سال ۲۰۲۰ به ۵ تا ۱۰ میلیون دلار خواهد رسید. علاوه بر این گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازاریابی تاثیرگذار ۸۹ درصد موفق‌تر از سایر روش‌های بازاریابی عمل خواهد کرد و تاثیر بسیار بیشتری در جذب مخاطب دارد.


در ضمن لازم است بگوییم که با همه مزیت‌های خوبی که بازاریابی تاثیر گذار دارد، ۶۱ درصد بازاریابان اعلام کرده‌اند که چالش شماره یک آن‌ها در این روش از بازاریابی پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی است و این نشان می‌دهد که اینفلوئنسر مارکتینگ چقدر کاری حساس و مهم است.
 

 


چگونه یک اینفلوئنسر پیدا کنیم ؟

 

با توجه به آمار و ارقامی که در بالا به آن اشاره کردیم مطمئنا متوجه اهمیت پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب شده‌اید. انتخاب یک اینفلوئنسر نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. باید مطمئن شوید که این فرد به خوبی می‌تواند بیانگر اهداف شما بوده و پیام‌تان را به مخاطب برساند و بتواند در جذب مشتری موثر باشد. شما می‌توانید از طرق مختلف اینفلوئنسر مورد نظر خود را استخدام کنید. در این قسمت به معرفی بهترین منابع برای پیدا کردن فرد مورد نظرتان خواهیم پرداخت.

 


وبلاگ‌ها و انتشارات آنلاین

 

اگر به دنبال استخدام فردی هستید که به بازاریابی محتوا مسلط بوده و قلم خوبی در نوشتن داشته باشد، بهتر است سری به وبلاگ‌های آنلاین بزنید. پیدا کردن نویسنده یا گزارشگر خوب برای کسب و کاری که نیاز به بازاریابی محتوای متنی دارد بسیار اهمیت دارد. بهتر است کسی را استخدام کنید که سابقه نویسندگی تبلیغاتی داشته باشد.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: چطور از وبلاگ خود پول دربیاوریم؟ 7 روش عالی برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی


رسانه‌های اجتماعی


یکی از بدیهی‌ترین راه‌های پیدا کردن اینفلوئنسر استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. قدرت شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن بر افزایش فروش و مخاطب بر کسی پوشیده نیست. یکی از بهترین منابع برای معرفی کسب و کار یا خدمات، اپلیکیشن اینستاگرام است به دنبال شناسایی هشتگ‌ها و افرادی باشید که در زمینه مورد نظر شما کار می‌کنند و حوزه فعالیتشان تقریبا با شما یکی است. دقت داشته باشید اگر مثلا کسب و کاری در زمینه مد و پوشاک دارید، هر فردی که سلیقه خوبی در لباس پوشیدن دارد نمی‌تواند به خوبی از عهده تبلیغ برند شما بربیاید اما کسی که مخاطبان نسبتا زیادی دارد و در حوزه مد و فشن اطلاعات نسبی داشته باشد می‌تواند به عنوان یک میکرو اینفلوئنسر کار معرفی برند شما را به عهده بگیرد.


رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بهترین دوست کسب و کار شما و سکوی پرشتان باشد، اگر از طرفداران شبکه‌های اجتماعی یا تکنولوژی نیستید، وقت آن شده که این تعصب بی مورد را کنار گذاشته و از رسانه‌های اجتماعی برای موفقیت خود استفاده کنید. می‌توانید یک مدیر شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات استخدام کنید و مابقی کار از تولید محتوا تا راه اندازی کمپین و استخدام اینفلوئنسر را به او بسپارید.

 


موتورهای جستجو

 

سرچ افراد تاثیر گذارممکن است به نظرتان استخدام یک اینفلوئنسر از طریق موتور جستجویی مانند گوگل کاری بی فایده باشد اما اینطور نیست. گوگل می‌تواند به شما در استخدام این فرد کمک کند یا حداقل مطالبی که به شما در این راه کمک می‌کند را نشان دهد. کافی است بدانید چه عبارتی را جستجو کنید. بهتر است با عبارتی شبیه به این شروع کنید ( صنعت یا کسب و کار مورد نظر + اینفلوئنسر) مثلا عبارت «اینفلوئنسر متخصص در مد و فشن تهران» را جستجو کنید.

 


نرم افزار پیدا کردن اینفلوئنسر

 

نرم افزار پیدا کردن اینفلوئنسربا رشد مداوم صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ جای تعجبی نیست که خدمات و نرم افزارهای خاصی برای پیدا کردن اینفلوئنسر وجود داشته باشد. یکی از محبوب‌ترین سایت‌ها برای کسانی که به دنبال پیدا کردن اینفلوئنسر هستند، سایت IMA است. این سایت بر اساس موضوع و مکان مورد نظر شما اینفلوئنسر را پیدا کرده و مابقی کار از لحاظ بررسی و تاثیر گذاری و تعامل با مخاطب به عهده شما خواهد بود.

 


شرکت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اگر مشکل شما زمان است و نگرانی بابت بودجه ندارید بهترین کار استخدام و کمک خواستن از یک آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ است. این آژانس یا شرکت‌ها می‌توانند شما را به سمت اینفلوئنسر مورد نظر راهنمایی کنند. کافی است اهداف کمپین تبلیغاتی و ویژگی‌های شغلی مورد نظر خود را بگویید و تعریف از برند و کسب و کار در اختیار آژانس مورد نظر بگذارید و بعد از آن همه کارها از پیدا کردن اینفلوئنسر تا مدیریت شبکه‌ها و اصلاحات لازم در نحوه معرفی و برگزاری کمپین بر عهده شرکت خواهد بود.

 

 


مثال‌هایی از اینفلوئنسر مارکتینگ در برندهای مطرح

 

از آنجایی که تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ غیر قابل انکار است و روشی نوین در تبلیغات بوده، پس جای تعجب نیست که نه تنها کسب و کارهای کوچک بلکه بزرگترین برندها هم از این روش برای معرفی محصولات جدید خود استفاده کنند. هیچ صاحب کسب و کاری از مشتری و فروش بیشتر متنفر نیست پس چه چیز بهتر از آن که با پرداخت هزینه برای یک کمپین تبلیغاتی توسط یک اینفلوئنسر شناخته شده، چندین برابر سود کسب کند.

 

 


شرکت H&M

 


H&M یکی از بزرگترین برندهای تولید لباس و پوشاک بوده که در زمینه مد و فشن فعالیت دارد.  این برند چیزی بیش از ۳۲ میلیون مخاطب یا همان فالوور (fallower) در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد. این شرکت از صفحه اینستاگرام خود به صورت یک ویترین مجازی استفاده می‌کند و جدیدترین تولیداتش را به کمک اینفلوئنسرها که اغلب مدل‌های مشهور جهانی هستند به نمایش می‌گذارد. از معروف‌ترین اینفلوئنسرهایی که با شرکت H&M کار کرده و در کمپین‌های تبلیغاتی آن حضور دارند می‌توان به : لورا توبان داور مسابقه The voice  و مجری تلویزیون با ۳ میلیون مخاطب در اینستاگرام (@laura_tobon)، جولی سارینانا دختر برگزیده کالیفرنیا با ۵ میلیون مخاطب در اینستاگرام (@sincerelyjules) و الا ولدن بازیگر مشهور مکزیکی با بیش از ۲ میلیون مخاطب در اینستاگرام (@elavelden) نام برد.

 

استفاده از بازاریابی تاثیر گذار



لیفت (Lyft)

 


شرکت لیفت که یک در زمینه حمل و نقل و مسافربری فعال است به شیوه‌ای کاملا متفاوت از سلبریتی‌های به عنوان اینفلوئنسر استفاده می‌کند. به این ترتیب که سلبریتی مورد نظر خود را به عنوان راننده ماشین کرایه‌ای لیفت جا زده و با پر کردن ویدیو از واکنش مسافران، اقدام به جلب مشتری بیشتر می‌کند و مخاطب برای دیدار با سلبریتی هم که شده از خدمات این شرکت استفاده خواهد کرد. تا به حال هنرپیشه‌های مطرحی مانند اولیویا وایلد، دانیکا پاتریک و جیسون سودیکیس با این شرکت برای غافلگیر کردن مشتریان و ساختن ویدیوهای جالب همکاری کرده‌اند. این برنامه تحت عنوان « Undercover Lyft»  در شبکه یوتیوب این شرکت پخش می‌شود.

 


کلام آخر

 


به این نکته دقت کنید که از دیرباز یکی از راه‌های جذب مشتری دیده شدن بود. به صورت ناخودآگاه ذهن انسان به سمت استفاده از خدمات یا خرید محصولی سوق پیدا می‌کند که در همه جا دیده می‌‌شود. کافی است نگاهی به بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر بزنید که چطور یک دفعه همه آن‌ها یک برند یا فروشگاه را تبلیغ می‌کنند. بازاریابی جدید هم بر همین اساس است اما شکل تازه‌ای به خود گرفته و به جای بیلبوردها و بنرهای بزرگ این مرتبه افرادی که شناخته شده و قابل اعتماد هستند به جای شما صحبت خواهند کرد. تصور کنید دوستی صمیمی از برندی که خودش استفاده می‌کند به شما می‌گوید و شما به صورت ناخودآگاه ترغیب به خرید آن محصول یا استفاده از خدمات آن‌ها خواهید کرد.
نحوه صحبت اینفلوئنسر با مخاطبانش نیز تقریبا همین طور است با این تفاوت که ممکن است یک اینفلوئنسر حرفه‌ای در میان یک فیلم ۳۰ ثانیه‌ای به صورت نامحسوس برند شما را تبلیغ کند یا کسی مانند یک سلبریتی به صورت مستقیم برند را معرفی کند یا تنها یک استوری کوتاه از رستورانی که رفته و تجربه لذت بخش خود را به اشتراک بگذارد. نحوه تبلیغ دیگر به نوع کار اینفلوئنسر، برند شما و ماهیت کمپین و محصول مورد نظر بستگی دارد.


به هرحال همه چیز به شما بستگی دارد و اگر قصد دارید کسب و کار خود را به موفقیت برسانید باید از هر نکته‌ای برای جذب مخاطب که در نهایت به افزایش بازدید و فروش محصول یا استفاده از خدمات شما منجر می‌شود استفاده کنید. هر کاری نیاز به تلاش و صرف زمان دارد. صبور باشید و با برنامه جلو بروید.

 

 

برای ساخت سایت فوق العاده خودتان آماده اید؟ رایگان امتحان کنید!
 

۵
از ۵
۳۱ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید