Clicky

نحوه راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

نحوه راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

این مقاله را با یک سؤالی که احتمال دارد در ذهن شما باشد آغاز می‌کنیم: آیا فروش لوازم یدکی خودرو به‌صورت آنلاین جواب می‌دهد؟

شما چی فکر می‌کنید؟ اول از شما می‌خواهیم که پاسخ سؤال بالا را خودتان بدهید.

اگر جوابتان منفی است به نظرتان احترام می‌گذاریم و دیگر نیازی نیست ادامه این مقاله را بخوانید؛ اما اگر ذره‌ای احساس می‌کنید که فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو جواب می‌دهد ادامه این مقاله قطعاً به‌دردتان می‌خورد.


در این مقاله خیلی سریع می‌رویم سراغ اصل مطلب و قرار است که به سؤالات زیر پاسخ دهیم:

 

  • آیا فروش لوازم یدکی خودرو به‌صورت آنلاین جواب می‌دهد؟
  • برای فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید از کجا شروع کنیم؟
  • پرفروش‌ترین قطعات خودرو چه قطعاتی هستند؟
  • چگونه یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو طراحی کنیم؟
  • وبزی چه امکاناتی در اختیار فروشندگان لوازم یدکی خودرو قرار می‌دهد؟

 

در پایان نیز چند نمونه فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو که با وبزی ساخته‌ شده‌اند را معرفی می‌کنیم. حالا هم برویم سراغ سؤال اول که مهم‌ترین بخش مقاله ماست.
 

آیا فروش لوازم یدکی خودرو به‌صورت آنلاین جواب می‌دهد؟

فرصت‌های بسیاری در بازار فروش آنلاین لوازم یدکی خودرو وجود دارد و وقت آن است که باور کنیم شیوه سنتی فروش انواع و اقسام کالاها مثل قطعات خودرو جای خود را به فروش آنلاین آن‌ها داده است.

شاید بگویید هنوز مردم عادت دارند که برای خرید لوازم یدکی ماشینشان به چند فروشگاه محدود در محله خود سر بزنند. حق با شماست و البته این به نفع شماست! چراکه با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی در این زمینه می توانید کار آن‌ها را راحت کنید و در وقت آن‌ها نیز صرفه جویی کنید. سرویس‌های جذاب و منحصربه‌فردی که فروشگاه شما ارائه می‌کند هم به نفع مشتریان است و هم به شما سود زیادی می‌رساند. بنابراین به سؤال مهم اول مقاله پاسخ مثبت می‌دهیم و حالا می‌رویم سراغ اینکه ببینیم برای فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید از کجا شروع کنیم.

 

 

برای فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید از کجا شروع کنیم؟

اگر می‌خواهید فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو را شروع کنید قدم اول این است که تأمین‌کنندگان این محصولات را پیدا کنید. تأمین‌کنندگان با یک سرچ ساده گوگل قابل دسترسی هستند. بعد از این اقدام، ‌بسته به امکانات شما دو راه برای ادامه کارتان وجود دارد:

 

1- با توجه به حجم و شرایط نگهداری قطعات خودرو باید یک انبار برای نگهداری آن‌ها اجاره یا خریداری کنید.

2- سفارش‌ها را از مشتریان بگیرید و کالای نهایی را از طرف تأمین‌کننده برای مشتریان خود ارسال کنید. (Drop shipping)

 

از آنجایی که بیشتر افراد در ابتدا نمی‌توانند یک انبار اجاره کنند و سرمایه زیادی برای تأمین اجناس ندارند پیشنهاد ما روش دوم است. همچنین با توجه به اینکه که بسیاری از قطعات خودرو بزرگ و سنگین هستند و بسته‌بندی آن‌ها برای شما دشوار است بهتر است که از روش دوم استفاده کنید. از مزایای دیگر روش Drop shipping این است که محصولات شما همیشه موجودی دارند و هر وقت که بخواهید به‌راحتی می‌توانید اجناس مورد نیاز مشتریانتان را تأمین کنید. با این کار شما حتی در خانه نیز می‌توانید سفارش مشتریان را دریافت کنید و مشکلات احتمالیِ داشتن انبار و جابه‌جایی کالاها را نخواهید داشت. از این روش بهتر می‌خواستید؟

حالا که خیالتان از بحث تأمین کالا راحت شد، می‌رویم تا ببینیم پرفروش‌ترین قطعات خودرو در بازار آنلاین چه قطعاتی هستند.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: درآمد ماهیانه یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

 

پرفروش‌ترین قطعات خودرو چه قطعاتی هستند؟

تقریباً انواع قطعات خودرو فروش خوبی دارند. همین مسئله باعث شده تا فروش آنلاین قطعات خودرو یکی از سودآورترین ایده‌های کسب‌وکار آنلاین باشد. پیشنهاد ما در این بخش برای اینکه یک شروع طوفانی در کسب‌وکار خود داشته باشید، تمرکز روی یک دسته از قطعات پرفروش خودرو است. وقتی هم که به پایان این مقاله برسید و نمونه‌های موفقی از فروشگاه‌های اینترنتی لوازم یدکی خودرو را ببینید، متوجه می‌شوید که این فروشگاه‌ها روی فروش یک دسته از محصولات متمرکز شده‌اند.

 

پرفروش‌ترین قطعات خودرو چه قطعاتی هستند؟

 

بر اساس آمارها 5 دسته از قطعات هستند که تقاضای آنلاین بیشتری نسبت به سایر قطعات دارند:

1- قطعات خدماتی: لاستیک‌ها، قطعات تعلیق، قطعات سیستم ترمز، فیلترهای سوخت، استارت، باتری‌ها و کیت‌های کلاچ.

2- قطعات الکتریکی: دینام، پمپ سوخت، انژکتور، استارت، فیوز، رله و کابل.

3- قطعات مکانیکی: پایه‌های موتور، رادیاتور، گیربکس، تسمه تایم، میل لنگ، شمع، سرسیلندر، سوپاپ و پیستون.

4- قطعات داخلی: پانل‌های داشبورد، آفتاب‌گیر، دستگیره دنده، روکش صندلی و ...

5- قسمت‌های بیرونی: تیغه‌های برف پاک کن، سپرها، آینه های جانبی، چراغ های جلو، چراغ‌های عقب، لامپ‌های جایگزین و کلاهک هاب.

حالا که با محبوب‌ترین قطعات خودرو آشنا شدید، باید دست به کار شوید و ببینید روی فروش کدام‌یک از این قطعات می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید. بعد از این گام نیز باید به سراغ طراحی و ساخت فروشگاهتان بروید که در ادامه مفصل دربارۀ آن صحبت می‌کنیم.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: چگونه یک لوگو جذاب طراحی کنیم؟ (راهنمای صفر تا صد طراحی لوگو)

 

چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو طراحی کنیم؟

این روزها همه پیشنهاد می‌دهند که برای راه‌اندازی کسب‌وکارْ تنها داشتن یک صفحه در اینستاگرام کافیست؛ اما ما معتقدیم که فقط نباید به اینستاگرام بسنده کرد! اینستاگرام در اصل یک اپلیکیشن برای سرگرمی است و کمتر کسی در آن به دنبال خرید لوازم یدکی خودرو می‌رود. ضمن اینکه در اینستاگرام شما امکان مدیریت سفارش مشتریان، شخصی‌سازی ظاهر فروشگاه یا استفاده از قالب دلخواه خود را ندارید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ابتدا وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید و بعد به سراغ راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی آن بروید. حالا سؤال اینجاست که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید چه کار کنیم؟

اگر برای طراحی وب‌سایتتان از دانش فنی خوبی برخوردار باشید، ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو برایتان کاری ندارد. اگر هم در حوزه طراحی سایت از دانش فنی کافی برخوردار نیستید اصلا جای نگرانی نیست. شما دو راه پیش رو دارید که با توجه به مقدار سرمایه اولیه و شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

 

1- سفارش طراحی یک فروشگاه اینترنتی به طراحان حرفه‌ای وب‌سایت

اولین راه این است که شما به سراغ طراحان حرفه‌ای وب‌سایت بروید و با نکاتی که درباره وب‌سایت مورد علاقه خود به آن‌ها می‌گویید بعد از چند روز فروشگاه اینترنتی خود را تحویل بگیرید. اگرچه این کار یک روش حرفه‌ای و دقیق است اما برای شروع کسب‌وکارتان چندان مقرون به صرفه نیست؛ چون طراحان حرفه‌ای وب‌سایت برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به‌طور میانگین حدود 9 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

شما می‌توانید به جای پرداخت چنین هزینه‌ای، آن را صرف تبلیغات و بازاریابی محصولات خود کنید و هر زمان که سود خوبی از فروشگاهتان کسب کردید، کم کم به سراغ ارتقای وب‌سایتتان بروید.

 

2- استفاده از فروشگاه‌سازهای آنلاین مانند فروشگاه‌ساز وبزی

راه دوم استفاده از فروشگاه‌ساز‌های آنلاین مانند فروشگاه‌ساز وبزی است. فروشگاه‌سازها تعرفه‌های مشخص و ارزان‌قیمتی دارند و برای شروع کار شما می‌توانند بسیار مناسب باشند. استفاده از فروشگاه‌سازها هیچ دانش فنی پیچیده‌ای نیاز ندارد و شما با کمک ابزارهایی که این سرویس‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای لوازم یدکی خودرو برای خودتان داشته باشید.

وبزی چه امکاناتی در اختیار فروشندگان لوازم یدکی خودرو قرار می‌دهد؟

وبزی شامل تمامی چیزهایی است که برای موفقیت در فروش آنلاین قطعات خودرو به آن‌ها نیاز دارید: قالب‌های متنوع، گزارش‌های دقیق، ابزارهای حرفه‌ای، پشتیبانی ۷ روز هفته و .... . همچنین بهتر است بدانید که با به‌روزرسانی‌های رایگان و مکرر وبزی، همیشه به جدیدترین و پیشرفته‌ترین ابزارها دسترسی دارید.

شما با استفاده از وبزی می‌توانید در عرض چند دقیقه فروشگاه لوازم یدکی خودرو مورد نظر خودتان را طراحی کنید و فروش محصولاتتتان را آغاز کنید.

استفاده از فروشگاه‌ساز وبزی نیازی به دانش فنی خاصی ندارد و شما با استفاده از ابزارهای پیشرفته آن می توانید یک فروشگاه منحصربه‌فرد و متناسب با سلیقه خودتان را طراحی کنید. برای شروع کار با وبزی نیاز به پرداخت هیچ‌ هزینه‌ای نیست و تا 14 روز می‌توانید به‌طور رایگان امکانات آن را ارزیابی کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: چرا سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی بهترین انتخاب برای ساخت سایت شماست؟

 

فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو که وب‌سایت خود را با وبزی ساخته‌اند

شما اولین نفری نیستید که قرار است با وبزی فروشگاه لوازم یدکی خودرو طراحی کند و مطمئن باشید که آخرین نفر هم نخواهید بود! در اینجا قرار است 3 نمونه از فروشگاه‌های اینترنتی لوازم یدکی خودرو را بررسی کنیم که فروشگاه خود را با وبزی ساخته‌اند. در این قسمت هم می‌توانید از وب‌سایت‌های دیگر ایده بگیرید و هم رقبای خودتان را بهتر بشناسید.

 

فروشگاه یدکلییدک لی

 یدکلی یک نمونه فروشگاه اینترنتی موفق است که وب‌سایت خود را با وبزی طراحی کرده است. این فروشگاه قطعاتی مانند شمع، فیلتر، برف‌پاکن و ... را برای فروش دارد. از ویژگی‌های مهم یدکی لی می‌توانیم به پشتیبانی آنلاین، تضمین اصالت کالا و تضمین بازگشت وجه اشاره کنیم. همچنین یک سیستم جستجوی قوی در این وب‌سایت وجود دارد که شما با انتخاب نوع خودرو، مدل و سال آن می‌توانید قطعات مورد نظر خودروی مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

 

 

ایران دیتیل

ایران دیتیلکمتر فروشگاهی در ایران به‌طور تخصصی به عرضه محصولات دیتلینگ و مراقبت از خودرو می‌پردازد. ایران دیتیل نیز یکی از آن فروشگاه‌هایی است که به شکل تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند و با استفاده از امکانات وبزی ساخته شده است. تمامی محصولات ایران دیتیل قبلا از سوی کارشناسان روی خودروهای متعددی تست شده‌اند؛ به همین دلیل شما برای خرید محصولات مورد نیاز خود پشتیبانی و مشاوره خوبی از این وب‌سایت دریافت می‌کنید.

پیشنهاد: اگر بخواهید از ایران دیتیل ایده بگیرید پیشنهاد می‌کنیم که به تمرکز آن‌ها رو یک بازار خاص (محصولات مراقبت خودرو) توجه کنید.

 

فروشگاه تویوتا احمدیتویوتا احمدی

فروشگاه تویوتا احمدی هم مانند ایران دیتیل روی یک بازار خاص از صنعت خودرو متمرکز شده است. این فروشگاه، فروش لوازم یدکی خودروهای شرکت تویوتا را انتخاب کرده و با طراحی یک‌وب سایت شیک، ساده و منحصربه‌فرد مشغول ارائه خدمات به مشتریان است. از ویژگی‌های مهم این فروشگاه می‌توان به دسته‌بندی‌های آن و همچنین پوشش کامل قطعات خودروهای تویوتا اشاره کنیم.

 

 

 

 

 

و در آخر ...

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را از صفر تا 100 با نحوه ساخت و راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو آشنا کنیم. به شما گفتیم که برای فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید از کجا شروع کنید، با پرفروش‌ترین قطعات خودرو آشنایتان کردیم، گفتیم که چگونه می توانید یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو طراحی کنید و در آخر هم از وبزی و امکاناتی که در اختیار فروشندگان اینترنتی قطعات خودرو قرار می‌دهد صحبت کردیم.

توصیه ما در بخش آخر این است که از حجم عظیم قطعات جانبی خودرو، یک دسته را انتخاب کنید و به فروش و بازاریابی همان دسته مشغول شوید. این کار شما باعث می‌شود که مشتریانْ شما را یک متخصص بدانند و اعتماد بیشتری به شما داشته باشند. لازم است بدانید که این اعتماد مشتریان است که سود کسب‌وکار شما را در بلندمدت تضمین می‌کند.

در پایان هم از شما می‌خواهیم اگر تجربه‌ای از ساخت فروشگاه اینترنتی در حوزه فروش لوازم یدکی خودرو دارید در قسمت نظرات با ما و مخاطبان وبزی به اشتراک بگذارید.

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید