Clicky

پاسخ تمام سوالات شما راجب سئو - سئو چیست؟ چگونه سئو را افزایش دهیم؟

سوالات متداول سئو

 

سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ بازاریابی سئو چیست؟ چه مواردی شامل اصول سئو می‌شود؟ سئو چه کاربردی دارد؟ زمانی که بحث سئو به میان می‌آید سؤالات اینچنینی زیادی در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود. اگر به تازگی کسب و کار آنلاین خود را شروع کرده‌اید و قصد راه اندازی سایت خود را دارید یا وارد بازار دیجیتال مارکتینگ شده‌اید سئو و موضوعات مرتبط با آن یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که ذهن شما را مشغول خواهد کرد. هرچقدر بیشتر در مورد سئو اطلاعات به دست آورید توانایی شما در بهبود وضعیت سایت بهتر خواهد شد و گوگل نیز به سایت شما علاقه بیشتری پیدا می‌کند. ما در اینجا تمام سؤالات متداول سئو را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا با مطالعه این مطلب دید بسیار عمیق‌تری نسبت به سئو پیدا کنید.

 


سئو چیست؟

 

SEO (Search Engine Optimization) یا بهبود موتورهای جستجو شامل تمام مواردی است که به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو موتورهای جستجو مانند گوگل جایگاه بهتری کسب کنید و راحت‌تر توسط مخاطبان خود پیدا شوید. سئو به طور کلی شامل مواردی همچون اضافه کردن کلمات کلیدی به تیترها و پاراگراف‌ها و توضیحات صفحات، اضافه کردن تگ alt به عکس‌ها، دریافت لینک از سایر سایت‌ها (بک لینک) به سایت خود، راه اندازی وبلاگ سایت و مواردی از این دست می‌شود.

 


SEO چه تفاوتی با SEM دارد؟

 

SEM (Search Engine Marketing) به معنای بازاریابی موتور جستجو یا بازاریابی سئو است. SEO و SEM هردو در افزایش شانس دیده شدن سایت در نتایج جستجو دخیل هستند. تفاوت اصلی این دو در این است که SEM شامل تاکتیک‌های تبلیغات پولی می‌شود اما SEO اینگونه نیست. به زبان دیگر SEO در حالت ارگانیک و عادی خود هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت و می‌توانید تنها با تکیه بر محتوای کاربردی و مناسب جایگاه مناسبی در گوگل به دست آورید. در حالی که در SEM شما برای اینکه دیده شوید باید هزینه تبلیغات خود در گوگل را پرداخت کنید.

 

SEM چیست؟ بازاریابی موتور جست و جو به چه معناست


چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

 

بسیاری از افراد می‌پرسند که چرا سئو برای کسب و کار ما اهمیت دارد و چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟ در پاسخ باید ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که همه مردم از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌کنند. در واقع در همین لحظه که مشغول خواندن این مطلب هستید بیش از 600 هزار جستجو در گوگل انجام شده است. از چک کردن آب و هوا گرفته تا پیدا کردن نزدیک‌ترین رستوران‌ها، موتورهای جستجو نقش اساسی در زندگی روزانه ما بازی می‌کنند. در واقع مشتریان بالقوه شما یا رقیبانتان را از طریق همین موتورهای جستجو پیدا می‌کنند.


بنابراین موتورهای جستجو همان چیزی هستند که باعث می‌شوند شما در کسب و کار آنلاین خود باقی بمانید و بتوانید موفق شوید. در واقع بدون سئو و بدون موتورهای جستجو شما صاحب وبسایت آنلاینی هستید که هیچ کس نمی‌تواند آن را پیدا کند و در واقع وجود خارجی نخواهید داشت! پس توصیه می‌کنیم با قدرت بیشتری نسبت به قبل روی سئو سایت خود تمرکز کنید.

 


موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

 

به طور خلاصه موتورهای جستجو از یک الگوریتم پیشرفته بهره می‌برند کد صفحات را بخوانند، صفحات را ذخیره کنند و در نهایت صفحات ذخیره شده را دسته بندی نمایند.

 

 

  • اولین مرحله کار موتورهای جستجو را به اصطلاح Crawling می گویند که اساساً در طی آن تمام کدها و بخش‌های مختلف وبسایت اسکن و خوانده می‌شود.

 

  • در مرحله دوم صفحاتی که مرحله قبلی را پشت سر گذاشته‌اند در یک دیتا بیس بسیار عظیم ذخیره می‌شوند که به آن index کردن می گوییم.

 

  • مرحله آخر زمانی رخ می‌دهد که کسی یک عبارت را برای جستجو وارد می‌کند. موتور جستجو بر اساس یک الگوریتم خاص از اطلاعات دو مرحله قبل استفاده می‌کند تا نزدیک‌ترین و مرتبط‌ترین مطالب به عبارت جستجو شده را نمایش دهد.


البته این موارد تنها یک توضیح بسیار ساده از اتفاق بسیار پیچیده‌ای است که در واقعیت رخ می‌دهد. الگوریتم‌های موتور جستجو همواره در حال تغییر و بهبود هستند و در واقع به جز طراحان این الگوریتم‌ها افراد بسیار اندکی هستند که نحوه کار دقیق آن‌ها را می‌دانند. آنچه ما از الگوریتم‌های موتورهای جستجو می دانیم حاصل تجربه حرفه‌ای‌ترین افراد فعال در این حوزه و مواردی است که خود گوگل اعلام کرده است.

 


هزینه سئو چقدر است؟

 

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم با رعایت اصول سئو ارگانیک و با تکیه بر محتوای با کیفیت، سئو تقریباً هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. یادگیری سئو چندان مشکل نیست اما زمان بر خواهد بود. خصوصاً بخش‌هایی که مرتبط به نحوه طراحی سایت هستند. علاوه بر این تولید محتوای با کیفیت نیز می‌تواند چیزی نیست که در مدت زمان کوتاه و فوراً به آن دست پیدا کنید. در چنین شرایطی متخصصان سئو می‌توانند به شما یاری برسانند. هرچقدر که بخش بیشتری از وظایف سئو کردن سایت خود را به متخصصان بسپارید و اهداف بزرگتری در سر داشته باشید هزینه‌های شما نیز بیشتر افزایش پیدا خواهد کرد. البته اگر از خدمات وبزی استفاده می‌کنید سئو برای شما بسیار کم هزینه‌تر و راحت‌تر خواهد شد زیرا مشاوران متخصص سئو در وبزی در کنار شما خواهند بود و در همه مراحل شما را همراهی خواهند کرد.

 

هزینه سئوی سایت چقدر است؟


آیا برای سئو سایت باید کدنویسی بلد باشیم؟

 

به هیچ وجه! در واقع امروزه حتی بدون نوشتن یک خط کد نیز می‌توانید وبسایت خود را طراحی کنید. آشنایی با HTML و اساس آن می‌توانید به فهمید ساختار صفحه وب کمک کند اما لازم نیست حتماً یک دوره حرفه‌ای کد نویسی بگذرانید تا رتبه سایت خود در گوگل را بهبود دهید.

 


سئو محلی (Local SEO) چیست؟

 

سئوی محلی چیست؟اگر دارای کسب و کاری هستید که به صورت فیزیکی هستید و می‌خواهید به صورت آنلاین نیز در دسترس مشتریان خود باشید، سئو محلی برای شما اهمیت زیادی خواهد داشت. با استفاده از سئو محلی زمانی که یکی از مشتریان در یک محل خاص مانند یک شهر یا حتی یک محله نزدیک به شما در گوگل عبارت خاصی که به کسب و کار شما مربوط باشد را جستجو می‌کند، گوگل اطلاعات شما مانند شماره تماس و آدرس را برای او به نمایش در می‌آورد. یکی از راه‌هایی که به سئو محلی کمک می‌کند عضویت در دایرکتوری‌ها مانند Google My Business است. با عضویت در این سرویس کسب و کار شما در نقشه گوگل نمایان می‌شود و شما شانس بیشتری برای قرار گیری در لیست لوکال پک یا همان سه نتیجه‌ای که در زیر نقشه در نتایج جستجو گوگل نمایش داده می‌شود خواهید داشت.

 


چگونه در گوگل قابل یافتن باشیم؟

 

برای اینکه در نتایج گوگل دیده شوید ابتدا باید مطمئن شوید که وب سایت شما مراحل Crawling و ایندکس شدن که قبلاً به آن‌ها اشاره کرده‌ایم را پشت سر گذاشته باشد. در اینجا ما به چند مرحله که برای این کار باید طی کنید اشاره می‌کنیم:

 

 

  •  تأیید کردن سایت خود در Google Search Console

    گوگل سرچ کنسول که به آن ابزار وبمستر گوگل نیز گفته می‌شود، یک سرویس رایگان طراحی شده توسط گوگل برای صاحبان وبسایت است. با تأیید سایت در کنسول سرچ گوگل، گوگل متوجه خواهد شد که شما صاحب سایت هستید و این موضوع به سئو سایت شما کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر این کنسول سرچ گوگل اطلاعات بسیار ارزشمند و مفیدی همچون میزان ایمپرشن در نتایج جستجو، تعداد کلیک‌ها و جایگاه شما در یک کلمه کلیدی خاص در اختیار شما قرار می‌دهد. فرآیند تأیید کردن سایت در کنسول سرچ گوگل چندان سخت نیست و اگر کمی وقت بگذارید به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید.

 

  • نقشه سایت خود را ارسال کنید.

    نقشه سایت یا sitemap یک طرح ساده از وبسایت شما است. این نقشه نحوه ارتباط صفحات مختلف با هم را نشان می‌دهد. با ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو اجازه می‌دهید تا با سرعت بیشتری سایت شما را crawl کنند، این موضوع در بهبود سئو کلی سایت شما تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

 

  • سایت خود را امتحان کنید

    ساده‌ترین راه برای اینکه بفهمید سایت شما ایندکس شده است وارد کردن آدرس سایت با فرمت ‘site:yourwebsitename.com’ در نوار جستجو گوگل و چک کردن نتیجه این کار است. اگر صفحات سایت شما در نتایج بالا آمد به این معنی است که وبسایت شما ایندکس شده است. از آنجایی که فرآیند ایندکس گاهی کمی طولانی می‌شود ممکن است در روزها و حتی هفته‌های اول سایت شما در نتایج گوگل وجود نداشته باشد بنابر این اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد استرس زیادی نداشته باشید.

 

چگونه سئو سایت خود را بهبود دهیم؟

 

چگونه سئو سایت خود را بهبود دهیم؟

 

برای بهبود سئو ابتدا باید یک برنامه جامع تهیه کنید و سپس صبر و حوصله زیاد داشته باشید. فراموش نکنید که همه بخش‌های وبسایت شما از محتوا گرفته تا طراحی آن می‌تواند روی رتبه شما در نتایج گوگل تأثیر گذار باشد. در حال حاضر 200 سیگنال برای الگوریتم گوگل شناسایی شده که روی سرنوشت یک سایت در رنکینگ گوگل مؤثر است؛ اما ما در اینجا به مهمترین سیگنال‌هایی که باید در بهبود سئو سایت به آن‌ها توجه کنید اشاره می‌کنیم.


•    محتوا
آیا محتوای شما با کیفیت است؟ آیا از کلمات کلیدی مناسبی درون محتوا استفاده کرده‌اید؟ آیا محتوا شما به راحتی در دستگاه‌های موبایلی خوانده می‌شود؟ همه این موارد در نحوه برخورد ربات‌های گوگل با محتوا شما و رتبه بندی صفحات سایت شما تأثیر گذار هستند. محتوا مهم‌ترین بخش سایت شما است و اگر می‌خواهید سئو سایت خود را بهبود دهید باید کار خود را با محتوا شروع کنید.


•    لینک‌ها
در سئو، لینک‌ها مانند رأی‌هایی هستند سایرین به شما می‌دهند تا صلاحیت مطالب شما را تأیید کنند. به همین دلیل موتورهای جستجو اهمیت زیادی به لینک‌ها می‌دهند. با به دست آوردن لینک‌های بیشتر از سایر سایت‌ها سئو سایت شما بهبود زیادی پیدا خواهد کرد.


•    سئو تکنیکال
در سئو تکنیکال قابلیت Crawl شدن صفحات و موارد تکنیکی دیگر اهمیت زیادی دارند. همچنین در سئو تکنیکال مواردی مانند بهبود عناوین متا و توضیحات، ساختار صفحات بر اساس تیترها، امنیت سایت و مواردی از این دست نیز مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

متخصصان وبزی می‌توانند به شما کمک کنند تا از ابزارهای سئو استفاه کنید و میزان توانایی‌های سایت خود در هر کدام از بخش‌های بالا را بسنجید. پیدا کردن نقاط ضعف و بهبود آن‌ها می‌تواند به سرعت روی سئو کلی سایت شما تأثیر بگذارد.


چگونه از جدیدترین آپدیت‌های سئو با خبر شوم؟

 

اگر دنبال کننده وبلاگ وبزی باشید متوجه شدید که ما به صورت منظم تمام مطالب تازه و راهنماهای مورد نیاز درباره سئو را منتشر می‌کنیم. با مطالعه مطالب ما در مورد سئو تقریباً به طور کامل با تمام جزئیات و ریزه کاری‌های سئو آشنا خواهید شد. در صورتی که وقت زیادی برای مطالعه در مورد سئو ندارید کافی است تا با مشاوران حرفه‌ای وبزی ارتباط برقرار کنید تا با بررسی سایت خود در جریان تمام نیازهای سایت و مواردی که در سئو سایت شما نیاز به بروز رسانی دارند قرار بگیرید.

 


کلمات کلیدی سئو چیست؟

 

کلمات کلیدی عبارت‌های دو تا 5 کلمه‌ای هستند که مخاطبان بالقوه در هنگامی که به دنبال پیدا کردن سایت‌ها و کسب و کارهایی مانند شما هستند در گوگل جستجو می‌کنند. انتخاب درست این کلمات و وارد کردن آن‌ها در بخش‌های مهم محتوا به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا وبسایت شما را بهتر بشناسند و تشخیص دهند که مطالب وبسایت شما با کدام یک از جستجوهای خاص ارتباط و همخوانی دارد.

 


چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای وبسایت خود انتخاب کنیم؟

 

برای پیدا کردن مرتبط‌ترین و بهترین کلمات کلیدی باید ابتدا یک لیست از تمام کلماتی که مشتریان یا بازدید کنندگان برای پیدا کردن شما در گوگل ممکن است جستجو کنند تهیه کنید. به این فکر نکنید که شما چگونه کسب و کار خود را توصیف می‌کنید بلکه به این فکر کنید که مردم عادی برای پیدا کردن شما چه چیزی را جستجو می‌کنند. برای مثال شما ممکن است یک "متخصص اتولوژی" باشید اما مردم برای پیدا کردن شما معمولاً عبارت "متخصص گوش حلق و بینی" را سرچ می‌کنند. در اینجا شما باید در محتوای خود تا حد امکان به جای اتولوژی از عبارت کلیدی گوش حلق و بینی استفاده کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: 8 روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت

 


چگونه محتوای خود را سئو کنیم؟ چه محتوایی خوب است؟

 

بعد از این که کلمات کلیدی مناسب را برای وبسایت خود پیدا کردید، باید این کلمات کلیدی را در محل‌هایی مانند: عنوان سئو سایت، آدرس URL صفحات، در محتوای صفحه، توضیحات عکس‌ها و در پست‌های وبلاگی خود قرار دهید.


برای ارزیابی کیفیت یک متن، موتورهای جستجو به معیارهای خاصی اهمیت می‌دهند. برای به دست آوردن رتبه مناسب محتوای شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:


•    ارزشمند – کاربردی و دارای اطلاعات مناسب برای خواننده باشد.
•    خاص – اطلاعات ارائه شده از جای دیگری کپی نشده باشد.
•    تازه – اطلاعات باید به روز باشد و به صورت منظم آپدیت شود.


معمولاً با شروع یک وبلاگ در وبسایت خود می‌توانید محتوای کاربردی، خاص و تازه را برای وبسایت خود تأمین کنید.

 


آیا عکس‌ها تاثیری بر سئو دارند؟

 

بله عکس‌ها تاثیرات خاصی بر سئو سایت شما خواهند گذاشت. اگر عکس‌های سایت شما به خوبی بهبود داده شوند این امکان وجود خواهد داشت که این عکس‌ها در نتایج جستجوی عکس در گوگل به نمایش درآیند. به این ترتیب ترافیک ورودی به سایت شما بیشتر خواهد شد. اما چگونه می‌توان عکس‌ها را برای سئو بهبود داد؟
اول از همه شما باید مطمئن شوید که تمام عکس‌های سایت شما دارای تگ ALT هستند. به این نکته توجه کنید که موتورهای جستجو مانند گوگل قابلیت دیدن و فهمیدن عکس‌های شما را مانند انسان‌ها ندارند. به این ترتیب شما با اضافه کردن یک متن توضیحی که ما به آن تگ alt می گوییم به گوگل این امکان را می‌دهید تا بتواند معنی و مفهوم عکس‌ها، گراف‌ها و سایر تصاویر سایت شما را تشخیص دهند.


متن جایگزین برای سئو چه تاثیری دارد؟به یاد داشته باشید که تگ alt برای هر عکس باید در عین خاص بودن توضیح دهنده نیز باشد.
در مرحله بعد به این نکته توجه کنید که عکس‌های شما باید در عین سرعت بارگذاری بالا باید کیفیت مناسبی نیز داشته باشند. برای این کار شما می‌توانید از ابزارهای آنلاین و آفلاینی مانند فتوشاپ استفاده کنید که این قابلیت را دارند تا با کمترین افت کیفیت، حجم عکس‌های شما را تا حد زیادی کم کنند.

 


UX چه ارتباطی با سئو دارد؟

 

نحوه درک و تجربه کاربران از مطالب شما اهمیت زیادی در رتبه بندی سایت شما دارد. گوگل از راه‌های متفاوتی برای تشخیص میزان رضایت کاربران و تجربه کاربری آن‌ها در سایت شما استفاده می‌کند: زمان ماندگاری در صفحه، تعداد صفحات دیده شده توسط کاربر و نرخ پرش سایت. به همین دلیل در کنار زیبایی سایت، کاربردی بودن و قابلیت استفاده آسان از بخش‌های مختلف آن نیز اهمیت زیادی خواهد داشت.

 


در هر پست وبلاگی باید از چند کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

 

زمانی که شروع به نوشتن وبلاگ برای سایت خود می‌کنید، اضافه کردن کلمات کلیدی به محتوای هر پست وبلاگی به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خاص خود را از طریق نتایج جستجو گوگل بسیار بیشتر از قبل کنید. نکته اساسی در اینجا این است که کلمه کلیدی شما حداقل یک بار در عنوان به همراه پاراگراف اول و دو یا سه بار در سایر بخش‌های مقاله شما تکرار شود. در واقع زمانی که محتوای مقاله شما در مجموعه پیرامون یک موضوع باشد خود به خود کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف آن به کاربرده خواهد شد و نیازی به برنامه ریزی قبلی نخواهد داشت. همچنین با

پیشرفت و به روز رسانی الگوریتم‌های موتورهای جستجو، حالا این موتورها قابلیت شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و مترادف را هم دارند به این ترتیب هرجا که لازم دیدید می‌توانید از مترادف‌های کلمه کلیدی اصلی خود نیز استفاده کنید. در گذشته گفته می‌شد حجم کلمات کلیدی در یک متن باید 1 تا 3 درصد کل کلمات متن باشد. اما در حال حاضر این موضوع اهمیت چندانی ندارد.

 


طول مقاله وبلاگ باید چقدر باشد؟

 

با اینکه هنوز از لحاظ تکنیکال تعداد کلمات مشخصی برای مقالات وبلاگی شناسایی نشده است اما با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده می‌توان گفت که مقالات طولانی‌تر بیشتر در نتایج جستجو قرار می‌گیرند. البته این یک حرف کلی است و نمی‌توان از آن به عنوان یک قاعده نام برد. در واقع شما باید استاندارد محتواهای مد نظر مخاطبان و کسب و کار خود را به تدریج پیدا کنید. علاوه بر این محتوا تنها چیزی که در اینجا اهمیت دارد نیست. کیفیت محتوا، استفاده از تصاویر و ویدیوهای ارزشمند در متن، میزان رضایت خوانندگان و تعامل آن‌ها با محتوای شما عوامل دیگری هستند که بر روی رتبه بندی سایت شما در نتایج گوگل تأثیر می‌گذارند. در مجموع توصیه می‌کنیم که هرکاری که می‌توانید برای بیشتر نگه داشتن مخاطبان در پست‌های وبلاگ خود انجام دهید تا تأثیر مثبتی بر سئو سایت شما داشته باشد.

 

زمان انتشار پست باید کی باشد؟


تاریخ انتشار پست‌های وبلاگ باید چگونه باشد؟

 

وبلاگ نویسی به سایت شما کمک می‌کند تا با منتشر کردن محتواهای بیشتر تازه و به روز به نظر آید و باعث می‌شود که ربات‌های گوگل بیشتر به سایت شما سر بزنند. لازم نیست حتماً روزانه یک پست وبلاگی منتشر کنید. کیفیت مقالات قطعات اهمیت بیشتری نسبت به کمیت آن‌ها دارد. بنابراین شما هستید که براساس نیاز مخاطبان خود و میزان اطلاعاتی که می‌توانید در اختیار آن‌ها قرار دهید تعداد پست‌ها را مشخص می‌کنید. از نظر ما حداقل یکبار در ماه باید یک پست وبلاگی منتشر کنید. برای اینکه سئو سایت خود را به مرور بهبود دهید هفته‌ای یک بار می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته اگر فکر می‌کنید اطلاعات کافی دارید و می‌توانید کیفیت مقالات خود را حفظ کنید، تعداد بیشتر پست‌ها و حتی روزانه دو یا سه عدد مقاله نیز می‌تواند با سرعت زیادی سئو سایت شما را بهبود دهد.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: نحوه افزایش آمار بازدید وبلاگ {25 ترفند کاربردی و منحصر به فرد}


بک لینک سئو چیست؟

 

بک لینک‌ها لینک‌هایی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت یا صفحات سایت شما داده می‌شوند. بک لینک‌ها اهمیت زیادی در استراتژی سئو شما دارند. در واقع هرچقدر که لینک بیشتری به دست آورید، میزان قابل اعتماد بودن و مرجع بودن سایت شما در چشمان گوگل بیشتر می‌شود. البته نباید فراموش کنید که به دست آوردن بک لینک‌ها چندان ساده نخواهد بود. اما شما می‌توانید کار خود را با برقراری ارتباط با بلاگر ها، وبسایت ها و مجلات آنلاینی که در حوزه کسب و کار شما فعال هستند شروع کنید و از آن‌ها بخواهید که لینک شما را در مطالب خود قرار دهند.

البته نباید فراموش کنید که باید قوانین و قواعد گوگل در مورد لینک‌ها را رعایت کنید. به دست آوردن لینک به هر قیمتی و با استفاده از سایت‌های نا معتبر نتنها به سئو شما کمک نخواهد کرد بلکه از نظر گوگل این یک گناه بزرگ خواهد بود.

 


آیا شبکه‌های مجازی روی سئو تأثیر می‌گذارند؟

 

مدتی است که روی تأثیر شبکه‌های اجتماعی رو سئو بحث‌های زیادی صورت می‌گیرد و این مورد یکی از سؤالات متداول سئو است. برای پاسخ به این سؤال به این موضوع دقت کنید که هر چقدر مردم بیشتر با محتوای شما تعامل داشته باشند، احتمال به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه‌های مجازی توسط آن‌ها بیشتر خواهد شد. این موضوع ترافیک ورودی به سایت شما را افزایش خواهد داد که برای سئو اهمیت زیادی دارد. بنابراین با این که از لحاظ تکنیکال هنوز نقش شبکه‌های مجازی در رتبه بندی گوگل تأیید نشده اما شبکه‌های مجازی می‌توانند به بالا رفتن رتبه شما تا حد زیادی کمک کنند.

 

آیا شبکه‌های مجازی روی سئو تأثیر می‌گذارند؟


آیا نام دامنه روی سئو تأثیر دارد؟

 

آیا نام دامنه روی سئو تأثیر دارد؟یکی دیگر از سؤالات متداول سئو مربوط به نام دامنه است. در پاسخ به این سؤال باید گفت که بله! نام دامنه قطعاً روی سئو تأثیر می‌گذارد. زیرا نام دامنه یا همان آدرس سایت شما اولین جایی است که ربات‌های گوگل از طریق آن موضوع وبسایت شما را تشخیص می‌دهند. بنابراین قبل از انتخاب یک نام دامنه و آدرس برای سایت خود تحقیق کنید تا ببینید نام دامنه شما با کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کارتان ارتباط دارد یا خیر.

 


تگ متا چیست؟

 

زمانی که در مورد تگ‌های متا صحبت می‌کنیم در واقع در حال اشاره به مواردی مانند عنوان سئو یا عنوان متا و توضیحات متا هستیم. در واقع تگ‌های متا در کنار آدرس url محتواهای توضیحی کوچکی هستند که در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند. به همین دلیل اهمیت زیادی دارند و باید این المان‌های متنی کوچک توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا ربات‌های گوگل از طریق تگ‌های متا می‌توانند محتوای صفحات سایت شما را تشخیص دهند. در حقیقت شما با استفاده از تگ‌های متا می‌توانید نحوه نمایش سایت خود در نتایج جستجو گوگل را مشخص کنید. ابزارهای سئو زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا تگ‌های متا را شخصی سازی کنید و بر اساس نیاز خود آن‌ها آر تغییر دهید.

 


تگ عناوین چیست؟ چرا باید از آن‌ها استفاده کنیم؟

 

Heading tags یا تگ عناوین که شامل H1 تا H6 می‌شوند، جزو قوانین سئو برای عنوان و تیترهای یک محتوا هستند و به مقاله شما ساختار می‌دهند. فکر کنید که پست وبلاگی شما یک روزنامه است در این صورت عنوان اصلی مهم‌ترین چیز مقاله شما خواهد بود سپس سایر تیترها به تدریج اهمیت کمتری پیدا می‌کنند. در سایت‌ها تگ H1 بیشترین اهمیت را دارد و همان عنوان اصلی شما است. بعد از آن تگ H2 و به ترتیب تا تگ H6 کمترین اهمیت را دارند.
اضافه کردن تگ هدینگ خوانایی محتوای شما را برای بازدید کنندگان سایت و البته ربات‌های گوگل آسان بهبود می‌دهد. در نتیجه سئو سایت شما را نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

 


Redirect چیست؟

 

زمانی که می‌خواهید ترافیک یک صفحه را به یک صفحه دیگر انتقال دهید باید از redirect ها استفاده کنید. اساساً ریدایرکت به موتورهای جستجو از جمله گوگل می‌گوید که آدرس یک صفحه تغییر کرده و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا صفحه جدید را پیدا کنند. به این ترتیب با صفحات جدید می‌توانند از قدرت سئو صفحات قبلی استفاده کنند و لازم نیست تمام محتواها از ابتدا در گوگل ایندکس شوند.

 

لینک redirect چه تاثیری در سئو دارد؟


چقدر طول می‌کشد تا در نتایج گوگل دیده شویم؟ 

 

در این مورد باید صبر داشته باشید. گوگل برای این که سایت شما را در نتایج جستجو نشان دهد ابتدا باید مراحلی که قبلاً در مورد آن‌ها صحبت کردیم را پشت سر بگذارد. خصوصاً زمانی که وبسایت شما به تازگی راه اندازی شده باشد. ما نمی‌توانیم یک زمان مشخص برای این موضوع تعیین کنیم زیرا این موضوع به فاکتورهای زیادی همچون، میزان رقابت در زمینه فعالیت و کلمات کلیدی مربوط به شما، کیفیت و به روز بودن محتوایی که منتشر کرده‌اید و میزان بهبودهایی که روی سایت خود انجام داده‌اید بستگی دارد.


علاوه بر این فراموش نکنید که به دست آوردن جایگاه مناسب در نتایج گوگل یک شبه اتفاق نمی‌افتد. شما باید به ربات‌های گوگل زمان دهید تا تغییراتی که در سایت خود انجام داده‌اید را بررسی کنند. در نهایت باید گفت سئو همانند یک ماراتن طولانی است. این پروسه همواره ادامه دارد و شما در طول زمان باید به صورت پیاپی وبسایت خود را با محتوای با کیفیت، غیر کپی و تازه به روز رسانی کنید تا رنک بالاتری کسب نمایید.

 


چگونه می‌توانم ترافیک ارگانیک وبسایت خود را اندازه بگیرم؟

 

Google Tools ابزاری است که به شما اجازه می‌دهد تا میزان بازخوردهای ارگانیک خود را اندازه گیری کنید. Google Analytics و Google Search Console به عنوان دو ابزار اصلی می‌توانند اطلاعات مفیدی در مورد نحوه عملکرد آنلاین سایت در اختیار شما قرار دهند.


1.    در کنسول سرچ گوگل با انتخاب گزینه ‘Search Analytics’ در قسمت ‘Search Traffic’ می‌توانید کلمات کلیدی اصلی و صفحاتی که بیشترین کلیک را برای شما به ارمغان آورده‌اند را پیدا کنید.


2.    در گوگل آنالیتیکس با مراجعه به قسمت ‘Acquisitions’ و با کلیک بر گزینه ‘Overview’ قادر خواهید بود تا میزان ترافیک ارگانیک سایت خود را مشاهده کنید. در اینجا یک نمودار برای شما به نمایش در خواهد آمد و اطلاعات مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف با هم مقایسه کنید.

 


چگونه سایت ساخته شده توسط وبزی را بهبود دهم؟

 

شاید سئو به نظر شما کمی پیچیده و سخت باشد اما زمانی که کاربر وبزی هستید نباید نگرانی از بابت سئو سایت خود داشته باشید. از نظر تکنیکال سایت‌های طراحی شده با وبزی تا حد امکان به معیارهای گوگل نزدیک شده‌اند تا به سادگی توسط ربات‌های گوگل شناسایی و خوانده شوند. علاوه بر این سرعت بارگزاری سایت و واکنشگرا بودن آن در دستگاه‌های موبایلی باعث می‌شود تا از همان ابتدا سایت شما نمره قبولی را از نظر گوگل دریافت کند.


علاوه بر این شما با استفاده ویرایشگر وبزی بدون این که یک خط کد بنویسید می‌توانید تمام قسمت‌های سایت خود را تغییر دهید. همچنین ما این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده‌ایم تا بتوانند عنوان سئو، توضیحات و عنواین، تگ alt و سایر بخش‌های مهم در سئو را نیز بر اساس نیاز خود تغییر دهند. علاوه بر این در هر مرحله کارشناسان ما در کنار شما هستند و با راهنمایی‌های خود به شما کمک می‌کنند تا سایت مناسبی از نظر گوگل داشته باشید.
 

۵
از ۵
۴۰ مشارکت کننده
کلید لمسی آلفا گفت:
سئو ... این معمای همیشه بی پاسخ... انقدر که الگوریتم ها تغییر میکنن واقعا ادم سر در گم میشه
    پشتیبان وبزی گفت:
    یک قاعده کلی بخوام بگم. سعی کنید هیچ وقت دنبال دور زدن گوگل نباشید. چون بلاخره یک اپدیت گوگل متوجه میشه و رتبه خودتون را از دست می دید.
علیرضا گفت:
مهندس راجب نداریم. راجع به*

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید