Clicky

چرا سئوی وبزی بهترین است؟ 8 دلیل که این ادعا را اثبات می کنند

چرا سئوی سایت ساز وبزی بهترین است؟

 

مدیریت سئو، یکی از مهم ترین اقداماتی است که برای ارتقای سایت باید انجام دهید؛ کاربران زیادی تاکنون به کمک وبزی توانستند سایت هایی با ویژگی های دلخواه شان طراحی کنند که علاوه بر داشتن ظاهری مدرن و امکانات حرفه ای، به سرعت توسط موتورهای جست و جو نیز شناخته می‌شوند.

 

برای رسیدن به یک سئوی مناسب، لازم نیست مرتب نگران وضعیت سایت تان باشید، چرا که وبزی به شکلی کار می‌کند که شما را به صدر نتایج گوگل برساند. ساز و کارها و ابزارهای مختلفی برای ارتقای وضعیت سئوی شما در وبزی گنجانده شده است که استفاده صحیح از هرکدام آنها، سایت شما را نسبت به سایر رقبا کاملا متمایز می‌کند.

 

اگر می خواهید سایت یا فروشگاه شما به یکی از اولین پیشنهادهای گوگل تبدیل شود و بازدیدکنندگان و مشتریان واقعی بدست بیاورید، ما اینجاییم تا شما را در این مسیر همراهی کنیم. مثل یک سئوکار حرفه ای، روی هر کلمه ای که می خواهید دست بگذارید و در زمان کوتاهی جایگاه اول موتورهای جست و جو را از آن خود کنید، بدون نیاز به اینکه از ابزار خارجی کمک بگیرید و حتی از حساب کاربری تان خارج شوید. اینکه این ادعا چقدر حقیقت دارد را باهم در قالب 8 دلیل اساسی بررسی می کنیم:

 

 

 

1. متاتگ ها - کلمات پنهانی که باعث پیدا شدن سایت شما می شوند.

 

متا تگ های وب سایت شما، متن های کوتاهی هستند که هنگام جستجو در Google می بینید و احتمالا اولین چیزی که افراد درباره سایت شما از اینترنت متوجه می‌شوند. این متاتگ ها هستند که کاربر را به انتخاب یک صفحه ترغیب می کنند. متاتگ ها بر روی صفحه نمایش داده نمی شوند و تنها توسط موتورهای جست و جو از بین کدهای سایت شناسایی می‌شوند که به آنها اطلاعات لازم درباره یک سایت و مضمون کلی آن صفحه را ارائه می‌دهند.

 

وبزی به شما امکان اضافه کردن متاتگ های یکتا و منحصر به فرد، نسبت به هر صفحه از سایت را می‌دهد. اگر فروشگاه داشته باشید، می‌توانید برای هر محصول بصورت جداگانه متاتگ های مختلف و ارزشمندی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که مخاطبان بواسطه‌ی آنها، به آسانی سایت شما را پیدا خواهند کرد.


برای این کار از ویرایشگر قالب خود شروع کنید با اضافه کردن یک عنوان سفارشی، توضیحات و کلمات کلیدی مرتبط با آن که مخاطبان ممکن است برای جستجو استفاده کنند. حتی می توانید هر گروه از محصولات را به طور جداگانه و نسبت به یکسری مخاطب خاص، بهینه سازی کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: 10 نکته طلایی برای سئو سایت و کسب رتبه بالا در گوگل

 

متاتگ ها

 

2. آدرس صفحات (URLs) - توضیح تک خطی صفحه

 

وقتی درباره سئو سایت فکر می‌کنیم و می خواهیم فاکتورهای مهم آن را مرور کنیم، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن مان می‌رسد، نحوه نوشتن URL هاست. آدرس یک صفحه اولین بخشی است که موتورهای جست و جو به آن نگاه می‌کنند و بعنوان معیار رتبه بندی درنظر می‌گیرند. 


در اینجا سادگی و خوانایی مناسب آدرس‌ها مدنظر هستند که به‌دور از ابهام یا استفاده از کلمات غیرمرتبط، از یک منطق مشخصی برخوردار باشند.
URL بیشتر از اینکه آدرس وب بشمار برود، بخشی از نام تجاری و ظرافت شماست. یک نام دامنه ایده آل، شامل نام کسب و کار شما و یک یا دو کلمه کلیدی قوی مرتبط به آنچه انجام می دهید است.


وبزی به شما امکان مدیریت کامل URL ها مطابق سلیقه کاربر و ساختار اصلی آن سایت را می‌دهد. کافیست دامنه خود را مطابق ماهیت سایت انتخاب کنید و با ابزار پیشنهادی، آدرس هایی خوانا، دقیق و منظم داشته باشید. فاکتورهایی که وجودشان در کنارهم شما را SEO-Friendly تر می کند. URL هر صفحه از سایت، هر محصول یا هر نوشته وبلاگی را می توانید با رعایت چارچوبی درست، به سادگی شخصی سازی کنید.

 


 

3. تگ عنوان (Headings) - بهینه سازی هدرها برای هر صفحه

 

موتورهای جست و جو، بعد از نگاه کردن به دامنه‌، تگ های عنوان سایت شما را بررسی می کنند تا فهم بهتری نسبت به صحت محتوای شما پیدا کنند. این متون کوتاه شبیه به تیترهای یک بخش از روزنامه است. بازدیدکنندگان برای پیداکردن چیزی که دنبالش هستند، ابتدا به همین تیترها توجه می کنند.
از آنجایی که اکثر مردم صفحات خیلی سریع نگاه می‌کنند، تیترها تصور کلی از محتوای شما را به آنها ارائه می‌کند و مخاطب را به ماندن یا ترک کردن یک صفحه ترغیب خواهد کرد.


وبزی شما را در رسیدن به خواسته های سئو، در جنبه های گوناگون یاری می کند. هر صفحه در وب سایت شما می تواند (و باید) دارای تیترها و عنوان های منحصر به فرد خود باشد. از تگ H1 تا H6 را می توانید بسته به نوع محتوای خود برای تیترهای صفحه قرار دهید. به باقی نوشته ها نیز تگ پاراگراف اختصاص می یابد.

 


با انتخاب و کشیدن تیتر در هر جایی که می خواهید، آن را به صفحه اضافه کنید. بعد از نوشتن متن تان، مطمئن شوید که کلمات کلیدی قوی را تا آنجا که ممکن است در بین آن قرار داده اید، کلماتی که به خوبی نشان می‌دهند این صفحه درباره چه چیزی است. تیترهای اصلی و زیر شاخه‌ها در پست‌های طولانی وبلاگ نیز بسیار مهم هستند. انتخاب عنوان کلی و دیگر تیترهای یک مطلب که تاثیر مستقیمی بر سئوی شما دارند، از طریق ویرایشگر پست قابل تنظیم است. 

 

 تگ عنوان (Headings)


4. بهره گیری از کلمات کلیدی - متن هایی که باعث دیده شدن شما می‌شوند

 

هر جست و جو در سطح اینترنت با یک عبارت کلیدی آغاز می شود. واژه هایی که در هر صفحه از سایت خود بکار می‌برید، باعث ارتقا یا تنزل رتبه سایت در بین نتایج جست و جو خواهند شد.


انجام این کار بوسیله وبزی، بسیار سریع انجام می گیرد. ویرایشگر قالب به شما اجازه می دهد هر چیزی که در صفحه وجود دارد را بصورت کامل ویرایش کنید. تنها چیزی به آن نیازمندید، یک لیست از کلمات کلیدی است که به هدف شما مرتبط باشند. با قراردادن این کلمات در بین متون، ارزش متحوای خود را بالا ببرید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: 5 ترفند مهم سئو در سال 2019


اگرهم مطمئن نیستید کدام کلمه ها انتخاب های بهتری هستند، پیشنهاد می کنیم از ابزارهایی مثل Google Trends یا Keyword Tool استفاده کنید. این وب سایت ها با جمع آوری آمار موتورهای جست و جوی مختلف و بررسی آنها نسبت به پارامترهای زمانی و مکانی، پیشنهادات خوبی برایتان خواهند داشت.
 

 

 

5. اَنکر تکست (Acchor Text) - همان چیزی که صفحات شما را بهم متصل می کند.

 

یک انکر تکست معمولا بصورت بولد یا هایلایت شده و با قابلیت کلیک کردن برای ارجاع به مطالب یا صفحات دیگر سایت وجود دارد. تمام کلمات سبز رنگ این مقاله انکر تکست هستند. موتورهای جست و جو از آنها برای مرتبط کردن صفحات مختلف یک سایت استفاده می‌کنند که بسته به کیفیت و نحوه لینک‌دهی در رتبه بندی سایت موثر خواهد بود. این قبیل لینک ها که به لینک های داخلی نیز شهرت دارند، علاوه بر تاثیر مستقیم روی سئو، باعث هدایت هرچه بهتر کاربران در پیداکردن مطالب و صفحات مختلف سایت شما هستند.


نکته دیگری راجع به انکرها که باید به آن اشاره کنیم  این است که همه کلمات برای لینک سازی مناسب نیستند و بعضی از آنها ارزش یک لینک را پایین می آورند. بنابراین مطمئن شوید متنی که برای لینک برگزیدید و محتوای مقصد آن به اندازه کافی ارزشمند و پتانسیل جذب کلیک را دارند.

 

 

 

6. متن جایزگزین (Alt Text) -  توضیحاتی که باعث ایندکس شدن عکسهای شما می شوند.

 

متن جایگزین یا Alt Text کاربردهای مختلفی دارد. در ابتدا موتورهای جست و جو قادر نبودند محتواهای تصویری یعنی عکس ها و ویدیوها را ببینند، و تنها می توانستند متن ها را بخوانند. در همین زمان بود که متن جایگزین مطرح شد تا توضیحات کوتاهی برای هر عکس در نظر بگیرد. 

 

با نوشتن Alt برای تک تک عکسهای سایت، احتمال حضور شما در نتایج Google Image نیز بیشتر می شود و حجم ترافیک بالاتری نیز دریافت خواهید کرد. برای مثال یک فروشگاه آنلاین را در نظر بگیرید که تعداد عکس های زیادی به ازای هر کدام از کالاها دارد. از این تصاویر بعنوان کنبعی برای معرفی و به نمایش گذاشتن محتوا نیز می توان استفاده کرد.


به عبارت دیگر ترافیک شما محدود به ارجاع یک صفحه از سمت گوگل نیست، بلکه نتایج Google Image  هم خودشان می توانند دروازه ای برای شناساندن یک سایت یا فروشگاه به مخاطبان باشند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: تاثیر طراحی سایت بر سئو و رتبه بندی گوگل

 

 

 

7. بهینه سازی برای موبایل - ساخت یک تجربه کاربری عالی

 

با وبزی می توانید سایت خود را به دستگاه های گوناگون با سایز متفاوت صفحه نمایش، بهینه کنید و خاطر جمع باشید که در همه جا، سایت شما به همین ترتیبی که اکنون هست، نمایش داده خواهد شد.

 

تجربه کاربری بصورت مستقیم بر رتبه بندی سایت شما اثر می گذارد. هر دو نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ سایت، توسط گوگل شناسایی می شوند و از ارزش ها و امتیازات متفاوتی نسبت بهم بهرمنده خواهند شد.


گوگل برای سایت های بهینه در موبایل ارزش زیادی قائل است و در صورتی که این توصیه گوگل را جدی بگیرید از الطاف گوگل بی نصیب نخواهید ماند.

 

 

 

8. پشتیبانی سئو - 24/7 آموزش و پشتیبانی وبزی

 

بدون در نظرگرفتن میزان تجربه‌ی شما در طراحی یا بهینه سازی سایت، می توانید در هر زمان از کارشناسان پشتیبانی ما راهنمایی بخواهید. تیم پشتیبانی وبزی بصورت 24 ساعته و 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شماست. اگر به دنبال برنامه جامعی برای بهبود سئو سایت تان هستید، روی کمک کارشناسان ما حساب کنید و مطمئن باشید می توانید با انتخاب های درست، مسیر موفقیت خودتان را با سرعت بیشتری بپیمایید. 

 

آماده شروع هستید؟ همین حالا وب سایت حرفه ای خودتو بساز ...

۵
از ۵
۳۹ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید