Clicky

نکاتی برای طراحی سایت سالن زیبایی


طراحی سایت برای هر نوع کسب و کار نیازمند رعایت نکاتی است. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات کاربردی طراحی سایت سالن های زیبایی و آرایشی آشنا کنیم.

 

1.  تحقیق و بررسی کنید.

 

اولین کاری که برای طراحی سایت سالن زیبایی باید انجام دهید، کسب اطلاعاتی پیرامون مراحل طراحی سایت است. آرایشگاه هایی که حوزه فعالیت شان با شما مشترک و یا مشابه است را شناسایی کنید. به خصوص سالن های زیبایی که در نزدیک شما هستند. به وب سایت های آن ها سر بزنید و نکات مثبت به کار رفته، از طراحی ظاهری، چیدمان و رنگ های استفاده شده در سایت گرفته تا محتوایی که درون سایت مطالعه می کنید، را ثبت کنید. به نکات مربوط به رابط کاربری در این سایت ها دقت کنید؟ آیا خدماتی که ارائه می دهند، کاملا مشخص است؟ دسترسی به تلفن های تماس و آدرس آن ها به راحتی انجام می شود ؟به عنوان یک کاربر و یا مشتری آن ها به سایت نگاه کنید و معایبی که به ذهنتان می رشد،یادداشت کنید. شاید برایتان سوال پیش آید که بررسی سایت سالن های دیگر چه ارتباطی به طراحی سایت سالن زیبایی  شما دارد؟نکته برداری از مزیت ها و معایب وب سایت ها به شما دید بهتری برای طراحی سایت خودتان می دهد. تا طراحی هایی که پسندیده اید را استفاده کنید و از معایبی که متوجه آن ها شده اید دوری کنید.

 

برای ایده گرفتن و مشاهده نمونه های بیشتر جهت طراحی سایت سالن زیبایی می توانید به سایت وبزی مراجعه کنید و از قالب های آماده ای که در این سایت ساز برای شما در نظر گرفته شده اند استفاده کنید.

 

 

۲- نقشه سایت خود را بکشید

 

برای طراحی سایت سالن زیبایی تان، ساختار مشخصی در نظر بگیرید. طرحی که مانند یک نقشه، قسمت های مختلف سایت شما را نمایش دهد. در این نقشه،صفحات مورد نیاز که باید طراحی شوند و قسمت های مختلف آن ها مشخص می شود. به خاطر داشته باشید،هر کاربری که به سایت شما سر می زند، باید به راحتی با نوع فعالیت ها و خدمات زیبایی که ارائه می دهید آشنا شود. علاوه بر اینکه باید بازدید کنندگان سایت خود را با ظاهری تمیز، رنگ های زیبا و جذاب مواجه کنید،اجازه ندهید هیچ گونه ابهامی در مورد شما برای آن ها به وجود آید. کاربران از دیدن سایتی لذت می برند که به راحتی در صفحات گردش کنند و بدانند برای هر مورد به کدام قسمت باید بروند. جدا از اینکه چند صفحه برای سایت سالن زیبایی خود در نظر داریدُ، تعدادی صفحه هستند که وجود آن ها برای هر کسب و کار و هر نوع سایتی ضروری است. نبود هر یک از آن ها به معنی ناقص بودن آن سایت است.

 

خانه : خانه یا صفحه نخست ، اولین صفحه ای که کاربر با آن مواجه می شود. با اختلاف می توان گفت در همین صفحه کاربر تصمیم خود را برای دیدن صفحات دیگر سایت یا خروج از سایت می گیرد. در نتیجه طراحی این صفحه باید جذاب و مرتبط با خدمات آرایشگاه شما باشد تا کاربر از زمان ورود با جزئیات کاری شما آشنا شود. در طراحی صفحه خانه، تاثیر استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب برای جلب توجه بازدید کنندگان را دست کم نگیرید.

 

خدمات: خدماتی که به مردم ارائه می دهید، هسته اصلی کسب و کار شماست پس بازدید کنندگان سایت شما باید بازتابی از خدمات شما را در سایت تان ببینند. به عنوان مثال اگر به تازگی دوره های آموزشی برگزار کرده اید،این فرصت را در اختیار بازدید کنندگان  قرار دهید تا از شرایط دوره های آموزشی شما مطلع شوند و بتوانند به راحتی برای ثبت نام اقدام کنند. این فرصت را با مجبور کردن کاربر برای تماس تلفنی یا موارد دیگر، از دست ندهید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: چگونه بازدید کنندگان سایت را به مشتریان دائمی تبدیل کنیم؟ 

 

درباره ما: بازدید کنندگان سایت شما با چه کسانی روبرو هستند ؟ صفحه درباره ما همان جایی است که باید کسب و کار خود و اعضای تیم تان را به خوبی معرفی کنید. برای به عنوان مثال لاین های مختلفی که افراد در ان مشغول به کار هستند را بازگو کنید و بگویید هر تخصص مربوط به کدام شخص است. یا اینکه متخصصان خود را به کاربران بشناسانید و تخصص و سابق کار هر کدام در عنوان کنید.

 

ارتباط با ما: یکی دیگر از قسمت های اصلی سایت آرایشگاه شما ست که در این صفحه می توانید اطلاعات تماس تان را در اختیار کاربران قرار دهید. شماره تلفن سالن زیبایی تان،ایمیل، آدرس آرایشگاه و شماره ای برای تماس های با مدیر سالن از اطلاعاتی هستند که در صفحه ارتباط با ما قرار داده می شود. در صورتی که در شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، اینستاگرام، کانال های تلگرامی و غیره فعالیت می کنید، لینک ارتباطی آن ها را هم با کاربران تان به اشتراک بگذارید.البته لازم است که این اطلاعات تماس در قسمت پایینی صفحه نخست هم گنجانده شود تا با سهولت بیشتری کاربر به آن ها دسترسی پیدا کند. بهتر است نشان آرایشگاه خود را روی نقشه Google Map مشخص کنید تا کاربران به راحتی با محدوده سالن شما آشنا شوند و با داشتن محل دقیق سالن شما روی نقشه، راحت تر از ابزارهای مسیریابی برای رسیدن به شما استفاده کنند.

 

نظرات کاربران: خودتان را جای کسی بگذارید که برای اولین بار به صورت اتفاقی سایت شما را در اینترنت پیدا کرده است. برای کسی که هیچ آشنایی با سالن زیبایی شما و کیفیت خدمات تان ندارد،چه چیز می تواند در انتخاب او تاثیر داشته باشد؟ یکی از موارد تاثیرگذار، نظرات کاربران است. خواندن نظر کاربران دید کلی از فعالیت شما به کاربر می دهد و این موضوع را در نظر داشته باشید که داشتن قسمتی برای ثبت دیدگاه و نظرات کاربران،به آن ها حس اطمینان می دهد. پس موقعیت را برای نظر دادن کاربران فراهم کنید و  برای بهبود کارتان از این دیدگاه ها کمک بگیرید.

 

۳- یک قالب سایت مناسب انتخاب کنید

 

در میان قالب های آماده وبزی جستجو کنید تا مناسب ترین قالب برای طراحی سایت سالن زیبایی را بیابید. مزیت قالب های آماده وبزی این است که همه نکات مهم یاد شده درباره طراحی ساختار در آن ها به کار رفته،با این امکان که می توانید تمام قسمت ها را مطابق سلیقه خود تغییر دهید.

۴- سایت خود را طراحی کنید

 

همان طور که قبلا هم گفتیم ظاهر سایت شما نقش بسزایی در جذب کاربران تان دارد. معمولا می گویند نباید هیچ چیز را از ظاهرش قضاوت کرد. اما به صورت ناخودآگاه این اتفاق از طرف کاربران می افتد. ظاهر نامناسب مانند چیدمان بد، استفاده از رنگ هایی که با هم هماهنگی ندارند و بسیاری موارد دیگر، نکاتی هستند امکان دارد کاربر را از سایت شما زده کند. در طراحی ظاهر صفحه به نکاتی باید توجه داشته باشید :


طراحی یک لوگو: یکی از قسمت های اصلی ظاهر سایت شما، لوگو است. لوگویی منحصر به فرد که مخصوص شما طراحی شده، معرف آرایشگاه و خدمات شماست. باید به گونه ای باشد که دیدن آن لوگو، سالن زیبایی شما را برای بیننده تداعی کند. لوگوها انواع مختلفی دارند و به شکل های نوشته و یا یک نماد خاص وجود دارند. لوگوها معمولا در گوشه بالای و پایین سایت سمت راست یا چپ به دلخواه قرار می گیرد.


انتخاب فونت مناسب: علاوه بر اهمیت رنگ ها، فونت هایی که در طراحی سایت سالن زیبایی خود انتخاب می کنید، در جلب نظر بازدیدکننده و زیبایی سایت شما موثر است. برای نوشته ها، فونت هایی را انتخاب کنید که با ظاهر سایت و نوع کار شما همخوانی دارند و از خوانایی خوبی برخوردار هستند. تنوع در انتخاب فونت ها باید بسیار محدود باشد،. به یاد داشته باشید هرگز بیش از سه فونت در صفحه استفاده نکنید.

 

 

۵- نوبت دهی و پرداخت آنلاین داشته باشید

 

یکی از عوامل موفقیت کسب و کارها،امکان پذیرش مراجعه کنندگان در هر ساعت از روز است. اما برای این کار شما نمی توانید تمام روز در کنار تلفن سالن خود بنشینید و به تلفن های مشتری ها جواب دهید. بهتر آن است که فرایند نوبت دهی را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار دهید تا به راحتی ساعات خود را با شما هماهنگ کنند بدون اینکه شما وقت و انرژی خود را صرف این کار کنید.

 

بدین منظور می توانید از فرم هایی در وب سایت خود استفاده کنید تا اطلاعات مربوط به کاربران را گرفته و بعد از هماهنگی زمان مراجعه آنها را نسبت به شرایط مجموعه خودتان تنظیم کنید.

 

۶- سایت خود را بهینه کنید

 

حتما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چطور می توانید سایت آرایشگاه خود را به صفحه اول و یا حتی لینک اول موتور های جستجو برسانید؟ از زمانی که اینترنت، فضایی برای کسب و کار و درآمد زایی شد، بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (سئو یا SEO) بیش از پیش اهمیت یافت و ضرورت آن بر هیچکس پوشیده نیست. نکاتی هستند که رعایت کردن آن ها به سئو سایت آرایشگاه شما کمک  می کند.
طبق موضوع محور سایت خود، کلماتی را به عنوان
کلمات کلیدی انتخاب نمایید. کلماتی که کاربران اینترنت با جستجو آن ها به سایت آرایشگاه شما برسند. در نظر بگیرید که مردم به دنبال چه خدماتی از سالن شما خواهند بود و برای جستجو آن خدمات، چه عباراتی را در گوگل تایپ می کنند. این کلمات را در متن جایگزین عکس ها (alt) هم می توانید استفاده کنید. از آن جا که گوگل توانایی پردازش عکس ها را ندارد،برای درک موضوع سایت به همین متون جایگزین عکس ها مراجعه می کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: 10 نکته طلایی برای سئو سایت و کسب رتبه بالا در گوگل

 

۷- سایت را برای نمایش در موبایل بهینه کنید

 

از آن جا که بیشتر کاربران از موبایل های هوشمند خود برای وب گردی استفاده می کنند، مهم است ظاهر سایتی که طراحی می کنید، در صفحه موبایل هم به همان خوبی کامپیوتر ها باشد. اگر از سایت ساز وبزی برای طراحی سایت استفاده می کنید، سایت شما به صورت خودکار برای صفحه نمایش موبایل هم بهینه است. اما باز هم امکان ایجاد تغییرات برای نسخه موبایل متناسب با سلیقه شما وجود دارد.

۸- نظر دیگران را درباره سایت خود جویا شوید

 

پیش از اینکه سایت خود را در معرض دید کاربران وب قرار دهید، از دوستان، همکاران و نزدیکان خود بخواهید درباره سایت آرایشگاه شما نظر بدهند. با این کار از اشکالات ریز و درشت سایت خود باخبر می شوید. مشکلات رایجی مانند خرابی لینک ها، اشتباهات تایپی و مواردی از این قبیل پیش می آیند که به کمک نظر اطرافیان می توانید به راحتی آن ها را برطرف کنید.

 

۹- سایت خود را منتشر کنید

 

زمان آن رسیده که دکمه انتشار را بزنید و سایتی که برای سالن زیبایی خود طراحی کرده اید را در معرض دید کاربران قرار دهید. فراموش نکنید که در شبکه های اجتماعی که عضو هستید هم لینک سایت تان را به اشتراک بگذارید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی (راهنمای جامع و قدم به قدم)

 

برای ساخت سایت خود آماده هستید؟ با وبزی رایگان امتحان کنید... 

۵
از ۵
۲۹ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید