Clicky

صفحه شرکتی لینکدین چیست؟ ( + آموزش تصویری ساخت Company Page در لینکدین)

 

 

لینکدین یک پلتفرم قدرتمند برای استخدام است. به گفتۀ این شرکت، بیش از 75 درصد از افرادی که اخیراً شغل خود را تغییر داده‌اند، از LinkedIn برای اعلام تصمیم خود استفاده کرده‌اند.
لینکدین علاوه بر اینکه به کارجویان برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی دلخواهشان کمک می‌کند، برای صاحبان مشاغل و مدیران کسب‌وکارها هم مناسب است.
شما می‌توانید از لینکدین برای ارتباط با مشتریان بالقوه، تبلیغ محصولات و خدمات و معرفی تخصص و صنعت خود استفاده کنید. برای انجام این کارها، باید یک صفحه شرکتی یا Company Page بسازید. ما هم در این مقاله به شما می‌گوییم که:

 

پس تا پایان این مقالۀ جذاب و کامل همراه ما باشید.

 

صفحه شرکتی لینکدین (LinkedIn Company page) چیست؟

صفحه شرکتی لینکدین صفحه‌ای است که کسب‌وکارها در پلتفرم لینکدین می‌سازند تا تا اطلاعات مربوط به خود را به‌صورت عمومی با کاربران این پلتفرم به اشتراک بگذارند. شکل‌وشمایل این صفحه تقریباً مثل پروفایل‌های شخصی افراد در لینکدین است؛ با این تفاوت که اخبار و مطالب مربوط به یک شرکت را نمایش داده و نشان می‌دهد که چه افرادی در آن شرکت کار می‌کنند.
شرکت‌ها از کمپانی پیج برای نمایش لوکیشن، اطلاعات تماس، انتشار اخبار شرکت، معرفی فرصت‌های شغلی و همچنین ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «آموزش تکنیک‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


کمپانی پیج لینکدین چه مزایایی دارد؟

ساخت یک صفحه شرکتی در لینکدین نه‌تنها یک کانال دیگر به کانال‌های ارتباطیِ برند شما اضافه می‌کند، بلکه فرصتی برای تعامل با مخاطبان هدفتان هم فراهم می‌کند. صفحه شرکتی لینکدین مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • افزایش میزان آگاهی از برند (Brand Awareness): انتشار محتوا در صفحه شرکتی لینکدین می‌تواند میزان آگاهی از برندتان را در بین مشتریان بالقوه، افراد جویای کار و همچنین رقبای شما افزایش دهد. در واقع بسیاری از کسب‌وکارها از لینکدین برای ایجاد شهرت، تبدیل شدن به رهبر فکری صنعت، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و دسترسی به فرصت‌های تبلیغاتی (مانند سخنرانی در یک کنفرانس یا پیوستن به یک گروه صنعتی) استفاده می‌کنند.
  • افزایش میزان جذب مشتری: از لینکدین برای هدف قرار دادن مستقیمِ مشتریان بالقوه هم استفاده می‌شود. در واقع لینکدین می‌تواند یک کانال ارزشمند برای جذب مشتری باشد؛ به‌ویژه برای شرکت‌های B2B. مخاطبان هدف چنین شرکت‌هایی در لینکدین بیشتر از سایر پلتفرم‌ها حضور دارند و موقعیت خوبی برای ارتباط با آن‌ها وجود دارد. شما می‌توانید این کار را با استفاده از سرویس پیام‌رسانی لینکدین یا سیستم تبلیغات آن انجام دهید. همچنین می‌توانید جذب مشتریان جدید را به‌عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود در نظر بگیرید. 
  • بهبود عملکرد سئو: معمولاً صفحه‌های لینکدین در بین نتایج موتورهای جست‌وجو رتبه‌های خوبی می‌گیرند. شما با استفاده از تکنیک‌های سئو (SEO) در پروفایل لینکدین و محتواهایی که در آن منتشر می‌کنید، می‌توانید به دیده شدنِ کسب‌وکارتان کمک ‌کنید.
  • استخدام راحت‌‌تر: لینکدین می‌تواند کانالی مؤثر برای جذب کارمندان جدید باشد. وقتی که یک صفحه شرکتی در لینکدین می‌سازید، می‌توانید فرصت‌های شغلی کسب‌وکارتان را در آن منتشر کنید. لازم است بدانید که بسیاری از کارجویان برای جست‌وجوی موقعیت‌های شغلی و تحقیق دربارۀ کارفرمایان، از لینکدین استفاده می‌کنند.
  • افزایش مشارکت کارکنان: وقتی کارمندان شما یک پروفایل لینکدین برای خودشان می‌سازند، از آن‌ها خواسته می‌شود که شرکت فعلی خود را مشخص کنند. با این کار، اطلاعات شرکت شما در صفحۀ آن‌ها نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، شما می‌توانید محتوای صفحۀ کارمندان خود را لایک و بازنشر کنید و آن‌ها را تشویق کنید تا دربارۀ کار در شرکت شما محتوا تولید کنند.

 

چگونه یک صفحه شرکتی در لینکدین بسازیم؟

در گام اول وارد حساب کاربری شخصی خود در LinkedIn شوید. اگر هم تا به حال عضو لینکدین نبوده‌اید، باید یک حساب شخصی برای خودتان بسازید.

از نوار بالای صفحه، روی دکمۀ For Business کلیک کنید.



در منویی که برایتان باز می‌شود کمی پیمایش (Scroll) کنید تا به انتهای منو برسید و سپس روی گزینۀ Create a Company Page کلیک کنید.

 


در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، سه گزینۀ Company، Showcase Page و Educational intuition را می‌بینید. روی Company کلیک کنید.

 

 

حالا فرم سمت چپ صفحه را با اطلاعات خواسته‌شده تکمیل کنید. برای تکمیلِ بهتر این فرم پیشنهاد می‌کنیم طبق راهنمای زیر عمل کنید:

  • Name: در این کادر باید نام کسب‌وکارتان را بنویسید.
  • */LinkedIn.com/company: این کادر برای تعیین URL صفحه شرکتی شماست. برای مثال، اگر کلمۀ Test را در این بخش بنویسید، URL لینکدین شما linkedin.com/company/test خواهد بود. وقتی در حال تایپ در این کادر هستید، لینکدین به شما اطلاع می‌دهد که آیا URL مدنظرتان آزاد و در دسترس است یا خیر.
  • Wbesite: آدرس وب‌سایت کسب‌وکارتان را وارد کنید.
  • Industry: در این کادر باید عنوان صنعتی را که در آن فعالیت می‌کنید بنویسید تا لیست صنایع لینکدین برای شما نمایش داده شود و در نهایت یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • Organization size: روی کادر کلیک کنید تا منوی کشویی برایتان باز شود و اندازۀ شرکت خود را بر اساس تعداد کارمندانی که دارید انتخاب کنید.
  • Organization type: روی کادر کلیک کنید تا منوی کشویی برایتان باز شود و نوع شرکت خود را از لیست انتخاب کنید.
  • Logo: یک فایل JPG، JPEG یا PNG از لوگوی خود آپلود کنید. اندازۀ فایل لوگوی پیشنهادی لینکدین 300 پیکسل در 300 پیکسل است.
  • Tagline: شعار یا شرح مختصری از شرکت خود را حداکثر تا 120 کاراکتر در این کادر بنویسید. لینکدین این را بخش را زیر نام شرکت شما نشان می‌دهد؛ بنابراین باید مهم‌ترین اطلاعات مربوط به شرکت خود را درج کنید؛ مثل کارهایی که انجام می‌دهید و ارزش‌هایی که خلق می‌کنید.
  • Verify: کادر مربعی علامت بزنید تا تأیید کنید که با شرایط و قوانین لینکدین موافق هستید.

حالا باید اطلاعاتی را که وارد کرده‌اید مرور کنید و وقتی از درستی آن‌ها مطمئن شدید، روی دکمۀ Create Page کلیک در انتهای صفحه کلیک کنید.



وقتی که روی Create Page کلیک می‌کنید، صفحه شرکتی شما ساخته می‌شود. حالا لینکدین شما را به داشبورد مدیریتی صفحه‌تان می‌برد که می‌توانید از آن برای به‌روز‌رسانی‌ و ویرایش اطلاعات و همچنین مدیریت ادمین‌ها و سایر تنظیمات استفاده ‌کنید.
در داشبورد مدیریتی لینکدین می‌توانید جزئیات زیر را به صفحه شرکتی لینکدین اضافه کنید:

  • Description: در این بخش می‌توانید توضیحاتی را دربارۀ شرکت خود بنویسید و بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان استفاده کنید. شما می‌توانید تا دو هزار کلمه دربارۀ کسب‌وکارتان و کارهایی که انجام می‌دهید بنویسید، اما باید بدانید که لینکدین فقط سه خط اول را نشان می‌دهد؛ مگر اینکه کاربر روی See More کلیک کند تا ادامۀ توضیحات شما را هم بخواند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که اطلاعات مهم را در سطرهای اول بنویسید.
  • Location: شهر و کشوری را که شرکت شما در آن مستقر است مشخص کنید.
  • Hashtags: حداکثر سه هشتگ مرتبط با کسب و کار خود را اضافه کنید. لازم است بدانید که اگر کاربری هشتگ‌های شما را در لینکدین دنبال کند، محتواهایی که با این هشتگ‌ها منتشر می‌کنید برای آن‌ها هم نمایش داده می‌شود.
  • Cover photo: کاور همان تصویر مستطیلی است که در بالای صفحه شرکتی شما پشت تصویر لوگو قرار دارد. از سال 2023، اندازۀ تصویری که لینکدین برای این بخش پیشنهاد می‌کند، 1128 پیکسل در 191 پیکسل است با فرمت‌ PNG یا JPEG است.

 

 

چه محتوایی در صفحه شرکتی لینکدین منتشر کنیم؟

خُب حالا که صفحه شرکتی لینکدین خود را ساخته‌اید و آن را سر و شکل داده‌اید، نوبت تولید و انتشار محتواست. اگر نمی‌دانید چه محتوایی باید تولید کنید نگران نباشید! در ادامه به چند نوع محتوای محبوب در لینکدین اشاره می‌کنیم.


مطالعات موردی (Case studies)

مطالعات موردی نشان می‌دهد که محصولات یا خدمات شما چگونه یک مشکل را برای یک مشتری خاص حل کرده است. این نوع محتوا به مخاطبان هدفتان نشان می‌دهد که محصولات یا خدمات شما چه ارزش‌های منحصر‌به‌فردی خلق می‌کند.


مقاله‌‌ها

لینکدین به کسب‌وکارهایی که صفحه شرکتی دارند اجازه می‌دهد تا مقاله‌های خود را به‌طور مستقیم در این پلتفرم منتشر کنند. انتشار این مقاله‌ها به شما کمک می‌کند ‌تا به‌عنوان یک متخصص در صنعت خود شناخته شوید و ارزش مستمری را برای مخاطبان خود ایجاد کنید. این مقاله‌ها در Feed شما به‌همراه سایر پست‌ها نمایش داده می‌شوند.


فرهنگ سازمانی

کارمندان شما بهترین حامیان برندتان هستند؛ به همین خاطر، انتشار پست‌های مرتبط با کارکنان و فرهنگ سازمانی شرکت شما می‌تواند میزان تعامل کارکنانتان را در لینکدین افزایش دهد، تعداد بازدید صفحه شرکتی شما را به حداکثر برساند و متخصصان و کارجویان را شیفتۀ شرکت شما کند. چطوری؟ از آنجایی که کارجویان اغلب از LinkedIn برای تحقیق دربارۀ کارفرمایان استفاده می‌کنند، انتشار پست‌های مرتبط با فرهنگ سازمانی و کارکنان می‌تواند موقعیت‌های شغلی شرکت شما را را جذاب‌تر کند و میزان درخواست‌های استخدام را افزایش دهد.


اخبار و اطلاعیه‌های شرکت

معرفی محصولات جدید، اطلاعیه‌ها، آگهی‌های شغلی و پیشنهادات ویژه شرکت از مهم‌ترین محتواهایی هستند که می‌توانید در صفحه شرکتی خود منتشر کنید. همچنین می‌توانید جدیدترین اخبار شرکت خود را در لینکدین بنویسید.
اخبار صنعت
انتشار محتوای مرتبط با صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، مثل اخبار صنعت، همراه با توضیح مختصری که برداشت شما را از آن خبر توضیح می‌دهد، می‌تواند برای دنبال کنندگان صفحه شما ارزش خلق کند. همچنین می‌تواند شما را به‌عنوان رهبر فکری صنعت به مخاطبان معرفی کند.


چگونه یک صفحه شرکتی حرفه‌ای و قدرتمند در لینکدین داشته باشیم؟

 

دکمۀ CTA خود را ویرایش کنید

صفحه شرکتی شما یک دکمۀ CTA پیش‌فرض دارد که متن آن Visit Website است و مخاطبان شما را به وب‌سایت شرکتتان هدایت می‌کند. شما می‌توانید متن و URL این دکمه را ویرایش کنید.


از عکس و فیلم استفاده کنید

بر اساس آمارهای لینکدین، پست‌هایی که دارای تصویر هستند دو برابر بهتر از پست‌های متنی دیده می‌شوند. پس برای اینکه نتیجۀ بهتری از محتواهای خود بگیرید، تصاویر خاص و منحصربه‌فردی را به پست‌های خود اضافه کنید.


از ابزار Content Suggestions استفاده کنید

کسب‌وکارهایی که صفحات شرکتی دارند به ابزار «پیشنهادات محتوا» یا content suggestions لینکدین دسترسی دارند. این ابزار، موضوعات پرطرفدار را برای مخاطبان هدف شما شناسایی می‌کند. در واقع شما می‌توانید از این ویژگی برای تولید محتواهایی که نیازهای مخاطبان هدفتان را برطرف می‌کند استفاده کنید.
برای استفاده از ویژگی پیشنهادات محتوا، وارد لینکدین شوید، به صفحه خود بروید و content suggestions را از نوار ابزار مدیریت انتخاب کنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود باید اطلاعات مخاطب هدفتان را وارد کنید. در ادامه، موضوعات و مقالات پیشنهادی برای شما نمایش می‌شود.


جمع‌بندی

در این مقاله به شما گفتیم که صفحه شرکتی لینکدین چیست، چه کاربردها و مزایایی دارد و همچنین آموزش دادیم که چگونه می‌توانید یک صفحه شرکتی حرفه‌ای در این پلتفرم بسازید.
در پایان باید دوباره تأکید کنیم که داشتن صفحه شرکتی در لینکدین مزایای بی‌شماری برای کسب‌و‌کارهای مختلف دارد. اگر می‌خواهید بیشتر دیده شوید، لیدهای بیشتری دریافت کنید، کارمندان بهتری استخدام کنید، رهبر فکری صنعت خود شوید و اگر می‌خواهید با حرفه‌ای‌ها تعامل کنید، همین الان دست‌به‌کار شوید و صفحه شرکتی لینکدین خودتان را بسازید.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعۀ این مقاله، دو مقالۀ «چگونه در شبکه‌های اجتماعی حضور هدفمندی داشته باشیم؟» و «شخصیت خریدار (Buyer Persona) چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.
در آخر هم به دو سؤال رایج دربارۀ ساخت صفحه شرکتی در لینکدین پاسخ داده‌ایم.


سؤالات متداول برای ساخت صفحه شرکتی در لینکدین

 

 

تفاوت بین پروفایل شخصی لینکدین و صفحه شرکتی لینکدین چیست؟

پروفایل‌های شخصی لینکدین برای معرفی و فعالیت افراد (افراد حقیقی) و صفحه‌های شرکتی برای معرفی و فعالیت شرکت‌ها (افراد حقوقی) است.


چه کسی باید صفحه شرکتی لینکدین را مدیریت کند؟

بسیاری از کسب‌و‌کارها یک شخص را برای مدیریت حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی انتخاب می‌کنند. مدیر بازاریابی نیز می‌تواند این کار را انجام دهد و استراتژی‌های محتوای LinkedIn را تعیین کند. اما اگر تیم کوچکی دارید، می‌توانید مدیریت این صفحه را خودتان به عهده بگیرید یا آن را به دستیارتان واگذار کنید.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید