Clicky

بهترین زمان برای ارسال پست در لینکدین چه زمانی است؟

در بین شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و تیک‌تاک، محتوای متنوعی را میزبانی می‌کنند؛ اما محتوای لینکدین روی دنیای کسب‌وکار متمرکر است. کاربران این شبکه، مطالبی درباره دستاوردهای کسب‌وکارشان و اخبار صنعت خود منتشر می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها برای گسترش ارتباطات خود به یکدیگر پیام می‌دهند. کارفرمایان و کارجویان هم از لینکدین برای پُر کردن موقعیت‌های شغلی و استخدام استفاده می‌کنند.
اگر شما هم یک صفحه در لینکدین داشته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که برخی از پست‌های شما نسبت به سایر پست‌هایتان لایک و کامنت بیشتری گرفته‌اند و بیشتر به اشتراک گذاشته شده‌اند. قطعاً محتوای شما در این اتفاق نقش داشته، اما «زمان انتشار پست» هم قطعاً تأثیرگذار بوده است. ما هم قرار است در این مقاله به همین موضوع اشاره کنیم و بگوییم که بهترین زمان‌ برای ارسال پست در لینکدین چه زمانی است؛ پس تا پایان همراه ما باشید.


بهترین زمان برای ارسال پست در لینکدین چه زمانی است؟

طبق گزارش HubSpot ، تعامل کاربران لینکدین با پست‌ها در بازه‌های زمانی زیر افزایش می‌یابد:

  • روزها: دوشنبه‌، سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌؛
  • ساعت‌ها: 9 صبح تا 12 ظهر، 12 ظهر تا 3 بعد از ظهر و 3 تا 6 بعد از ظهر.

SproutSocial هم که در حوزۀ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فعایت می‌کند، مقاله‌ای در سال 2023 منتشر کرد که در آن، زمان‌های زیر را برای انتشار پست‌های لینکدین پیشنهاد می‌کند:

  • روزها: سه،شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه؛
  • ساعت‌ها: 10 صبح تا 12 ظهر.

نتایج SproutSocial نشان می‌دهد که انتشار پست‌ها در صبح بهتر است؛ اما این موضوع به مخاطبان هدف کسب‌وکار شما بستگی دارد.
CoSchedule هم یک رتبه‌بندی دقیق از روزها و زمان‌ها برای پست‌های لینکدین منتشر کرده است و زمان‌های زیر را به‌عنوان بهترین زمان برای ارسال پست پیشنهاد می‌دهد:

  • روزها: سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه؛
  • ساعت‌ها: 10 صبح، 11 صبح، 12 ظهر، 12 ظهر تا 3 بعد از ظهر.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «چگونه در شبکه‌های اجتماعی حضور هدفمندی داشته باشیم؟»‌ را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


بهترین زمان ارسال پست در لینکدین برای مشاغل مختلف

همان‌طور که در بخش قبلی هم گفتیم، بهترین زمان برای ارسال پست در لینکدین به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد. به همین خاطر، در ادامه می‌گوییم که انتشار پست لینکدین در چه زمانی برای کسب‌وکارهای مختلف مناسب است:

  • کسب‌و‌کارهای B2C: برای این کسب‌وکارها، زمان ایده‌آل ارسال پست لینکدین در ساعت ناهار و استراحت مخاطبان هدفشان است.
  • کسب‌وکارهای B2B: برای کسب‌وکارهای B2B، ساعت‌های قبل از شروع کار مخاطبان، ساعت ناهار و ساعت و رفت‌و‌آمد آن‌ها برای انتشار پست مناسب است.
  • کسب‌وکارهای نرم‌افزاری: این کسب‌وکارها بهتر است قبل از کار یا در هنگام ناهار با افراد حرفه‌ای که کمتر مشغول هستند، تماس بگیرید.
  • کسب‌وکارهای مراقبت های بهداشتی: اواسط صبح تا اوایل بعدازظهر بسیار موثر است.
  • آموزش عالی: اواسط صبح ایده‌آل است و با زمان‌های استراحت کسب‌وکارها و دانشگاه‌ها هماهنگ است.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «بازاریابی محتوای تعاملی چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


نکته‌های کلیدی برای بهترین زمان برای ارسال پست در لینکدین

حالا که با بهترین زمان ارسال پست در لینکدین آشنا شده‌اید، بهتر است چند نکتۀ کلیدی را هم در این زمینه بدانید. در این بخش قرار است این نکته‌ها را به شما بگوییم.


روز هفته

بهترین روز هفته برای ارسال پست در لینکدین، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه است و چهارشنبه‌ها، کاربران بیشترین تعامل را با پست‌های لینکدین دارند.


ساعت انتشار پست

از آنجایی که لینکدین یک شبکۀ اجتماعی تخصصی برای کسب‌وکارهاست، بیشتر در ساعت‌های کاری (9 صبح تا 5 بعد از ظهر) استفاده می‌شود و میزان استفاده از آن بعد از ساعت 5 بعد از ظهر و آخر هفته‌ها، کاهش می‌یابد. البته، وقفه‌های طبیعی نیز در طول روز کاری وجود دارد که در آن تعامل کاربران با پست‌های لینکدین افزایش می‌یابد؛ مثل زمان ناهار که حوالی ساعت 12 ظهر است.


مناطق زمانی مختلف

اگر یک کسب‌وکار بین‌المللی دارید، می‌توانید در زمان تولید و انتشار محتوا در لینکدین به مناطق زمانی مختلف توجه کنید. برخی از بازاریابان در لینکدین، پیام خود را در بازه‌های زمانی مختلف منتشر می‌کنند تا تمامی مخاطبان هدف خود را تحت تأثیر قرار دهند. با این حال، ما چنین اقدامی را توصیه نمی‌کنیم؛ چراکه الگوریتم لینکدین حساب حساب این کسب‌وکارها را جریمه می‌کند. پیشنهاد ما این است که پست خود را بر اساس زمانی که احتمالاً بیشترین بخش از مخاطبان هدف شما در لینکدین حضور دارند، منتشر کنید.


مخاطب هدف

رفتار مخاطبان هدف شما عامل مهمی است که باید برای پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست در لینکدین برای کسب‌و‌کار خود در نظر بگیرید. در واقع باید به نحوۀ استفاده مخاطبان از لینکدین، زمانی که آنلاین و فعال هستند و نوع محتوایی که دوست دارند توجه کنید.


تعداد پست‌ها در هفته

میزان انتشار ایده‌آل ارسال پست در لینکدین، بین دو تا پنج بار در هفته و حداکثر بیست بار در ماه است. همچنین پیشنهاد نمی‌کنیم که در روز، بیشتر از یک پست را منتشر کنید. الگوریتم لینکدین به گونه‌ای طراحی شده که طیف وسیعی از محتوا را از چندین حساب کاربری در فیدهای کاربران نمایش می‌دهد؛ به همین خاطر، ارسال پست‌های متعدد در روز ضرر بیشتری نسبت به فایدۀ آن دارد.


استفاده از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل

ابزار تجزیه‌وتحلیل رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند اثربخشی پست‌های خود را در طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها از جمله لینکدین، فیس بوک، اینستاگرام و توییتر ارزیابی کنید. این برنامه‌ها ممکن است کمی گران‌قیمت به نظر برسند، اما اگر پست‌های شما منجر به کسب درآمد بیشتر برایتان می‌شود، بهتر است روی آن‌ سرمایه‌گذاری کنید.


کلام آخر

در این مقاله، به شما گفتیم که بهترین زمان برای ارسال پست در لینکدین چیست و چه نکته‌هایی را دربارۀ این موضوع باید رعایت کنید.
به‌طور کلی باید بدانید که این زمان به نوع کسب‌وکار شما، مخاطبان هدفتان و استراتژی حضور شما در شبکه‌های اجتماعی بستگی دارد. همچنین لازم است برای مرور دوباره، بگوییم که داده‌های آماری در سال 2023 نشان می‌دهد که بهترین روزها برای ارسال پست در لینکدین، به‌ترتیب دوشنبه‌ها، چهارشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها هستند و بهترین ساعت برای ارسال پست، 9 صبح تا 12 ظهر، 12 ظهر تا 3 بعد از ظهر و 3 تا 6 بعد از ظهر است
در آخر پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعۀ این مقاله، مقالۀ «آموزش تصویری ساخت Company Page در لینکدین» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید