Clicky

چه وب سایتی راه اندازی کنم ؟ (معرفی انواع سایت پر بازدید)

چه نوع سایت هایی پر مخاطب هستند؟ (معرفی ۸ نوع سایت پر بازدید)

اگر به سرتان زده که یک وب سایت حرفه‌ای طراحی کنید و از آن کسب درآمد نمایید، حتما این سوال برایتان پیش می‌آید که چه نوع سایتی می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری برایتان داشته باشد.

به طور کلی، نوع سایتی که انتخاب می‌کنید بستگی به این دارد که به چه هدفی می‌خواهید در دنیای مجازی حضور پیدا کنید و شناخته شوید و این شناخته شدن به چه دستاوردهایی قرار است منجر شود.

برای شروع، ما به شما توصیه می‌کنیم تا از یک سایت ‌ساز حرفه‌ای و استاندارند استفاده کنید تا همه‌ی ابزار مورد نیاز طراحی وب را در اختیار داشته باشید و بتوانید به راحتی قالب مناسب موضوع سایتتان را انتخاب کنید.

 

معرفی ۸ نوع وب سایت پر مخاطب در جهان

برای اینکه به شما ایده بدهیم، در اینجا لیستی از پربازدیدترین انواع وب سایت‌های موجود در جهان را آورده‌ایم:

  1. وب سایت تجاری
  2. وبلاگ
  3. فروشگاه اینترنتی
  4. پورتفولیو
  5. وب سایت ایونت‌ (رویداد)
  6. وب سایت شخصی
  7. وب سایت غیرانتفاعی
  8. وب سایت اطلاعات

 

۱) وب سایت تجاری

وب سایت تجاری یکی از انواع سایت‌های پر مخاطب است که می‌تواند به اشکال مختلفی ظاهر شود. وب سایت های تجاری شما را قادر می سازند تا خدمات یا کالای خاص خود را بفروشید.

این نوع سایتها اغلب شامل بخشهایی می‌شوند که به نمایش و توصیف ویژگی‌های آنچه می‌فروشید و یا خدماتی که ارائه می‌دهید اختصاص یافته‌اند و به شما این امکان را می‌دهند تا مستقیماً از سایت خود درآمد کسب کنید.

وب سایت های تجاری خدماتی معمولاً شامل یک سیستم رزرواسیون هستند که مشتریان را قادر می‌سازد برای دریافت خدمات مدنظرشان به راحتی وقت خود را رزرو کنند. 

از سویی دیگر  وب سایت های تجاری مبتنی بر فروش، اغلب محصولات را مستقیماً نمایش می‌دهند و خرید ساده را برای مشتریان امکان پذیر می‌کنند.

اگر می‌خواهید برای کسب و کار خود وب سایت ایجاد کنید، می‌توانید از قالب‌های آماده وب سایت تجاری وبزی که قبلاً به صورت بهینه شده و کاربرپسند ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

اگر به تازه‌گی بیزینس خود را راه انداخته‌اید، وبزی به شما یاد خواهد داد که چگونه به سادگی با سایت ساز یک وب سایت مناسب با سلیقه خود را طراحی کنید و بعد از آن پشتیبانی‌های لازم را دریافت کنید.

 

وب سایت تجاری

 

۲) وبلاگ

وبلاگ نوعی وب سایت به حساب می‌آید که این امکان را به شما می‌دهد تا در مورد هر چیزی که می‌خواهید مطالب طولانی بنویسید. وبلاگ‌ها عمدتا از مقاله‌ها و تصاویری تشکیل می‌شوند که معمولاً بر روی یک موضوع خاص تمرکز دارند.

 از جمله پر مخاطب ‌ترین و محبوب ترین وبلاگ‌ها می‌توان به وبلاگ‌های مسافرتی و وبلاگ‌های مربوط به غذا اشاره کرد.

شاید متوجه شده باشید که در سال‌های اخیر وبلاگ‌ها فضای مجازی را غافلگیر کرده‌اند و بر تعداد آنها روز به روز افزوده می‌شود. این غافلگیری به چند دلیل رخ داده است.

در وحله اول اینکه وبلاگ یکی از ساده ترین وب سایت هایی است که می‌توانید ایجاد کنید و شما به راحتی قادر خواهید بود نحوه راه اندازی آن را یاد بگیرید.

وبلاگها شما را قادر می‌سازند تا در مورد جایگاه خود بنویسید و از تخصص و مهارت‌های خود برای کاربران مختلف در جهان سخن بگویید. همچنین در این فضا شما به راحتی می‌توانید از اتفاقات زندگی شخصی، روابط دوستانه و خانوادگی خود حرف بزنید و به این شکل سایت خود را به روز کنید.

و در آخر و شاید بتوان گفت مهم‌تر از همه به کمک این نوع سایت پر مخاطب شما می‌توانید به درآمدزایی خوبی دست پیدا کنید. وبلاگ به عنوان وسیله محبوبی برای کسب درآمد شناخته می‌شود.

بسیاری از وبلاگ نویسان موفق که وب سایت خود را به منبع درآمدشان تبدیل کرده‌اند، از سایت سازها استفاده می‌کنند و محتواهای خود را بر روی قالب‌های آنها قرار می‌دهند.

 

۳) فروشگاه اینترنتی

مشابه وب سایت های تجاری ذکر شده در قسمت قبلی، فروشگاه‌های اینترنتی به شما امکان فروش آنلاین محصولات را می‌دهند. این نوع وب سایت های پر مخاطب معمولاً دارای بخش‌هایی هستند که محصولات خود را به نمایش بگذارید و آنها را به مخاطبان معرفی کنید. فرم عضویت، سبد خرید و بخش پرداخت هم از ملزومات فروشگاه‌های آنلاین می‌باشند.

این نوع وب سایت ها برای افرادی که به دنبال کسب درآمد آنلاین هستند بهترین راه حل به حساب می‌آید. اگر محصولاتی برای فروش دارید، می‌توانید از یک قالب فروشگاهی مناسب استفاده کنید و سایت خود را بالا بیاورید و یا اینکه محصولات خود را بر روی سایت‌های فروشگاهی بزرگ و پر مخاطب دیگر برای فروش قرار دهید.

 

فروشگاه اینترنتی

 

۴) پورتفولیو

اغلب اوقات، مردم برای نمایش کار یا مهارت خود از وب سایت های نمونه کار یا همان  پورتفولیو استفاده می کنند. این نوع سایت برای نشان دادن توانایی‌ها و نمونه کارهای شما بهترین انتخاب است.

پورتفولیو اغلب شامل یک گالری است که تصاویر مربوط به کار شما و متن توضیحی مربوط به آنها را نشان می‌دهد و شما را قادر می سازد تا شخصیت حرفه‌ای خود را برای بازدیدکنندگان به خوبی توضیح دهید و جزئیات فعالیت‌هایی که تا کنون انجام داده‌اید را به همگان نشان دهید.

برای پورتفولیو قالب‌های مختلف سایت وجود دارد که باید بسته به نوع کاری که انجام داده‌اید، یک نوع مناسب و خاص آنها را برای خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید بسته به نوع کار خود، قالبی مناسب برای نمونه کارها طراحی یا نمونه کارهای بازاریابی پیدا کنید.

پورتفولیو اغلب به عنوان رزومه یا به عنوان نوعی کارت ویزیت استفاده می‌شود تا افراد را قادر سازد اطلاعات بیشتری درباره شما کسب کنند.

 

۵) وب سایت ایونت (رویداد)

از زمانی که مردم وقت بیشتری را در فضای مجازی به سر می‌برند، وب سایت‌های ایونتی بسیار محبوب شده‌اند. این سایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات دقیق مربوط به رویداد خود شامل عنوان برنامه‌های مختلف آن رویداد، راه‌های حمل و نقل مناسب برای دسترسی به مکان رویداد، نقشه محل برگزاری و موارد دیگر می شود را در آن نشان دهید و یا از رویدادهای دیگران مطلع شوید.

این وب سایت‌ها همچنین ممکن است حاوی بخش‌های برنامه‌ریزی، خرید بلیط و ثبت نام آنلاین باشند و به این شکل افراد را قادر می‌سازند تا به راحتی رویداد موردنظر خود را رزرو کنند.

 این سایت‌ها به ویژه برای رویدادهایی همچون کنسرت‌ها، نمایش‌ها و کنفرانس‌ها بسیار مفید و کاربردی هستند. همچنین از آنها می‌توان برای رویدادهای مجازی همچون وبینارها نیز استفاده کرد.

یک ایده بسیار جذاب برای وب سایت ایونتی که پر مخاطب و سودآور باشد این است که برای مراسم مختلف همچون مراسم عروسی برنامه‌ریزی انجام دهید.

 

یک ایده بسیار جذاب برای وب سایت ایونتی

 

۶) وب سایت شخصی

ساخت وب سایت شخصی یک روش ساده برای تقویت حضور در فضای مجازی است. این نوع وب سایت در واقع سایتی است که بر روی شخص خاصی تمرکز کرده و او را معرفی می‌کند.

بسیاری از افراد از وب سایت های شخصی خود برای نمایش اینکه چه کسی هستند و چه دستاوردهایی به دست آورده‌اند، استفاده می‌کنند. از بسیاری جهات سایت‌های شخصی به پورتفولیویی  شباهت دارند که عناصر بصری کمتری داشته و از این طریق به یک قالب مناسب برای معرفی فرد می‌شود.

یکی از پر مخاطب ترین انواع وب سایت شخصی، وب سایت رزومه است. رزومه ها به شما کمک می‌کنند تا در سطح جهانی شناخته شوید که چه کسی هستید و از نظر حرفه‌ای به چه جایگاهی دست پیدا کرده‌اید.

وب سایت رزومه به رسانه‌ای محبوب و کارآمد تبدیل شده است که افراد می‌توانند در آن دستاوردهای خود را به طور منظم و در یک جا نشان دهند.

 

۷) وب سایت غیر انتفاعی

از دیگر انواع وب سایت های پر مخاطب می‌توان به وب سایت‌های غیرانتفاعی اشاره کرد. این نوع سایتها که به وب سایت‌های تجاری شباهت دارند، معمولاً شامل توضیحاتی درباره سازمان غیرانتفاعی موردنظر، جزئیات مربوط به فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود، گالری رویدادهای گذشته و بخشی برای کمک‌های مردمی می‌باشد.

سازمان‌های غیرانتفاعی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. از جمله برخی از نمونه وب سایت های غیرانتفاعی رایج، می‌توان به وب سایت‌های مذهبی، وب سایت‌های ان جی او ها و حتی وب سایت های مدارس اشاره کرد.

 در حالی که هر یک از این سازمان‌ها اهداف مختلفی دارند، اما مجموعه‌ای از آنها را نیز می‌توان درون یک وب سایت غیر انتفاعی به خوبی نشان داد.

اگر دلیلی دارید که می‌خواهید هدف خاص خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید، می‌توانید از قالب‌های آماده سایت‌های غیرانتفاعی استفاده کرده و در بخش‌های مختلف آن ایده خود را پخته کنید تا به مرحله عمل برسد.

 

۸) وب سایت اطلاعات

وب سایت های اطلاعاتی نوعی وب سایت پر مخاطب هستند که موارد مختلفی را در خود جای می‌دهند. به طور کلی، این وب سایت‌ها به عنوان بسترهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که هدف اصلی آنها انتقال اطلاعات و منبع بودن می‌باشد. وب سایت‌های اطلاعاتی به عنوان منبع درآمد در نظر گرفته نمی‌شوند و بیشتر آموزنده و حاوی مطالب ارزشمند می‌باشند.

برخی از انواع وب سایت‌های اطلاعاتی شامل دایره‌المعارف‌ها، وب سایت‌های خبری، ویکی‌ها و موارد دیگر می‌شوند.

غالباً این نوع وب سایت‌ها جنبه‌های بسیاری دارند و از نظر داشتن محتوای طولانی، مشابه وبلاگ ها هستند. یکی از ویژگی‌های مهم وب سایت‌های اطلاعاتی این است که آنها تمایل به استفاده از توابع جستجو دارند تا بازدید کنندگان سایت بتوانند هر آنچه را که می خواهند به راحتی پیدا کنند.

شما می توانید وب سایت اطلاعاتی خود را در یک صفحه خالی راه اندازی کنید و سپس به سادگی صفحات وب را به آن اضافه کنید. اگر قصد دارید سایت خبری ایجاد کنید، می توانید از قالب‌های خبری استفاده نمایید.

 

وب سایت اطلاعات

 

نحوه انتخاب نوع مناسب وب سایت برای خود

شاید اکنون که با انواع وب سایت های پر مخاطب مختلف آشنا شدید، تصمیم‌گیری درباره انتخاب نوع سایتی که می‌خواهید بسازید کمی سخت و طاقت فرسا شده باشد.

برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید، باید به این فکر کنید که هدف نهایی شما از ساخت وب سایت چیست. برای این منظور شروع کنید و یک نگاهی به منابعی که در دسترس شماست بیاندازید.

به عنوان مثال، اگر هدف شما کسب درآمد به صورت آنلاین است، فروش محصولات می‌تواند گزینه خوبی برای شما به حساب بیاید. اما اگر محصولی برای فروش ندارید، بد نیست به فکر کسب درآمد از یک وبلاگ باشید.

هنگامی که اهداف و منابع خود را تعیین کردید، پیشنهاد می‌کنیم قالب‌های مختلف وب سایت را مورد بررسی قرار داده و محتوای خود را در آنها تصور کنید.

اگر قالب جذاب و مناسبی برای هدف خود پیدا کردید، زمانش رسیده که دست به کار شوید و حضور خود در فضای مجازی را رقم بزنید.

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید