Clicky

5 نکته ساده برای بهبود سئو سایت‌های تازه طراحی شده

5 نکته ساده برای بهبود سئو سایت‌های تازه طراحی شده

زمانی که طراحی وب سایت به پایان می‌رسد، کار اصلی تازه شروع شده است. حالا باید به دنبال مردمی باشید که از سایت شما بازدید کنند. گوگل و موتورهای جستجو مهم‌ترین محل نمایش سایت شما به دیگران هستند و اگر می‌خواهید که وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو جایگاه مناسبی کسب کند باید به سئوی سایت خود توجه کنید. سئو کردن سایت فرآیند نسبتاً سختی است که برای همیشه ادامه پیدا خواهد کرد. اما برخلاف ظاهر غول آسایی که همه در مورد سئو تصور می‌کنند، نکات ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند تأثیر شگرفی روی بهبود سئو سایت داشته باشد. اگر به تازگی طراحی سایت خود را به اتمام رسانده‌اید ما در اینجا به 5 نکته ساده اما کاربردی اشاره می‌کنیم که می‌تواند باعث بهبود سئوی سایت شما شود.

 

 


1. انتخاب URL مناسب


قبل از انتشار سایت به صورت عمومی، شما باید یک دامنه یا نام مناسب برای سایت خود انتخاب کنید. دامنه در واقع همان آدرس یا URL سایت شما خواهد بود. دامنه یا نام سایت اولین چیزی است که بازدید کننده سایت متوجه آن می‌شود و همانند تابلوهای بزرگ سردر مغازه‌ها است. به همین دلیل اولین جایی که گوگل به آن توجه می‌کند آدرس سایت یا همان دامنه سایت خواهد بود. یک دامنه مناسب باید شامل نام تجاری شما و یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما باشد. برای مثال اگر شما سایت فروشگاهی دارید، قرار دادن کلمه shop در URL می‌تواند به بهبود سئو سایت شما کمک کند.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: 8 روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت

 

انتخاب یک دامنه مناسب

 

 

 

2. ایجاد عنوان و توضیحات مناسب برای هر صفحه (Title & Description)


شما باید برای صفحه از سایت خود یک عنوان و توضیحات خاص بنویسید که معرف محتویات صفحه و کسب و کار شما باشد. استفاده از کلمات کلیدی در عناوین و توضیحات اهمیت بسیار زیادی دارد. عنوان صفحه همان تیتر اصلی صفحه شما است اما توضیحات معمولاً در صفحه نمایش داده نمی‌شود و به طور اختصاصی مربوط به موتورهای جستجو است. در واقع، بعد از آدرس یا URL، عنوان و توضیحات مهم‌ترین المان‌هایی هستند که توسط موتورهای جستجو شناسایی می‌شوند. علاوه بر این زمانی که صفحات سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند، عنوان و توضیحات نقش مهمی در تصمیم گیری کاربران برای کلیک کردن روی لینک‌های شما دارند.

 

قراردادن Meta Title در سایت

 

 

3. استفاده از لینک‌ها


زمانی که در حال نوشتن متن و محتوا برای سایت خود هستید در هر کجا که می‌توانید از لینک‌ها استفاده کنید. در سئو به متن‌هایی که لینک در آن‌ها قرار داده شده anchor text نیز گفته می‌شود. بنابراین اگر جایی با این اصطلاح برخورد داشتید بدانید که در واقع با همان متن‌های لینک شده سر و کار دارید. انکر تکست یا متن‌های لینک شده به کاربران سایت شما اجازه می‌دهند تا به راحتی در صفحات مختلف سایت شما جا به جا شوند و چیزهایی که می‌خواهند را در سایت شما پیدا کنند. شما می‌توانید هر جایی از متن که نیاز بود از لینک‌ها استفاده کنید و مخاطبان را به قسمت‌های مختلف سایت خود هدایت نمایید.

 

برای بهبود سئو سایت باید از کلمات کلیدی در انکر تکست ها استفاده کرد. برای مثال اگر دارای یک فروشگاه کفش هستید، عبارت "خرید کفش" یک کلمه کلیدی بسیار مهم برای شما است. شما می‌توانید در مطالب وبلاگ با قرار دادن لینک فروشگاه در متن "برای خرید کفش‌های ورزشی به فروشگاه ما مراجعه کنید" با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم مخاطبان را به فروشگاه خود بفرستید و هم به به گوگل نشان دهید که کلمه کلیدی خرید کفش به فروشگاه شما مربوط است.


استفاده از لینک‌ها در بهبود سئو سایت تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت اما استفاده از لینک‌های نامربوط و لینک‌هایی که برای مخاطبان ارزشی ندارد نتنها تأثیر مثبت نخواهد داشت بلکه موجب دریافت اخطار از گوگل خواهد شد.

 

استفاده از Anchor Text

 

 

4. قرار دادن تگ ALT در تمامی تصاویر سایت


موتورهای جستجو به خوبی می‌توانند محتوای متنی سایت شما را تشخیص دهند و بفهمند که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید، اما این قدرت را درک عکس‌ها ندارند. در چنین شرایطی این تگ‌های Alt یا Alt Text (متن جایگزین) است که به موتور جستجو می‌گوید یک عکس در مورد چه چیزی است. متن جایگزین معمولاً شامل یک توصیف چند کلمه‌ای از عکس می‌شود. با اینکه تگ Alt باید دقیقاً چیزی که در عکس وجود دارد را توصیف کنید اما می‌توانید از نام کسب و کار خود یا کلمات کلیدی مرتبط نیز در این متن استفاده نمایید.

 

نکته: لازم نیست تمام عکس‌هایی که در سایت خود استفاده می‌کنید این تگ را داشته باشند. عکس‌هایی که مربوط به بکگراند سایت هستند یا تصاویر آیکون‌ها و شکل‌ها که نیاز به توصیف ندارند از جمله این موارد هستند. اما تصاویر درون مقالات و تصاویر مربوط به محصولات در فروشگاه باید این تگ را داشته باشند.

 

قراردادن متن جایگزین یا ALT

 

 

5. استفاده از هدرها


هدرها که معمولاً آن‌ها را به صورت H1 تا H6 نشان می‌دهند اهمیت بسیار زیادی در بهبود سئو سایت دارند. زیرا این هدرها بخش‌های مختلف صفحات سایت را مشخص می‌کنند و به موتورهای جستجو می گویند که کدام بخش از صفحه اهمیت بیشتری دارد. H1 باید توصیفی از محتوای صفحه باشد و فقط باید از یک H1 در صفحه استفاده کرد. به همین دلیل عنوان صفحه را با هدر H1 مشخص می‌کنند. استفاده از کلمات کلیدی در این هدر اهمیت بسیار زیاد دارد. بعد از عنوان می‌توان به ترتیب از H2، H3 و ... برای زیرعنوان ها استفاده کرد. استفاده از کلمات کلیدی در این زیر عنوان‌ها نیز نباید فراموش شود. استفاده از هدرها به ساده شدن متن و مشخص شده ساختار صفحه نیز کمک می‌کند. به این ترتیب موتورهای جستجو بهتر و سریع‌تر می‌توانند محتوای سایت شما را بررسی کنند.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: آپدیت‌ های الگوریتم گوگل - لیست کامل جدیدترین الگورتیم های گوگل

 

استفاده صحیح از تگ های Heading

 

 

یک استراتژی پیشنهادی برای بهبود سئو سایت: استفاده از قالب‌های آماده وبزی


سئو از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو، سئو ساختار و طراحی سایت است. با استفاده از قالب های آماده وبزی این بخش از کار که نیاز به کد نویسی و مهارت‌های ویژه‌ای دارد قبلاً توسط متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای برای شما انجام شده و سایت شما از همان ابتدا امتیاز خوبی از این لحاظ دریافت می‌کند. علاوه بر این، کارشناسان حرفه‌ای وبزی همواره می‌توانند برای بهبود سئو سایت و بررسی سایت به شما کمک کنند. بنابراین اگر هنوز طراحی سایت خود را شروع نکرده‌اید توصیه می‌کنیم استفاده از قالب‌های آماده وبزی را در اولویت خود قرار دهید.

 

ساخت سایت حرفه ای

۵
از ۵
۳۰ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید