Clicky

چطور یک سایت بسازیم؟

چطور یک سایت بسازیم

هر کجا که باشیم و در هر ساعتی از شبانه روز، برای پیدا کردن اطلاعات موردنظر مان، بهره مندی از خدمات یا خرید آنلاین، از سایت های مختلفی استفاده می کنیم. گاهی مقاله های یک سایت آنقدر کامل و کاربردی هستند که شما را از مطالعه های جانبی، جست و جو های متعدد و ... بی نیاز می کنند. 
حتی زمانی که به دنبال یک شرکت یا مجموعه‌ی خوب برای انجام کارها و پروژه هایمان هستیم، بررسی سایت یک شرکت و نمونه کارهای انجام شده، سوابق و تعرفه استفاده از خدمات شان به صورت آنلاین، می تواند آگاهی مناسبی برای ما به ارمغان آورد تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشیم.


تمام این تفاسیر، می توانند محرک های خوبی باشند تا تصمیم بگیریم خودمان یک سایت راه اندازی کنیم. اتفاقی که نه تنها برای ما خوشایند و هیجان انگیز است، بلکه می تواند به درآمد زایی فوق العاده ای نیز منجر شود. فرصتی که امروز در اختیار داریم، تبدیل ایده ها و تصاویر ذهنی مان به مجموعه هایی درآمد زا، فعال و پرکاربرد است که فرصت های زیادی جلوی پایمان می گذارد. چیزی که شما را بعنوان مدیر یک سایت، از تمام محدودیت های مکانی، زمانی و مالی خارج می کند و بستر مناسبی برای عرضه اندام و مطرح شدن مهیا می کند که منجر به بازدیدکنندگان بیشتر، معرفی و فروش بیشتری خواهد شد.

 


چرا باید یک سایت داشته باشم؟


دنیای امروز، با سرعت عجیبی در حال حرکت است. روزی را نمی توانیم پیدا کنیم که از دستاورد ها و تکنولوژی های جدید خبری نباشد. مهم ترین نتیجه‌ی این حرکت "جایگزین شدن" است. کلمه ای که در ظاهر نه ترسناک است و نه مورد نگرانی خاصی در ذهن ایجاد می کند. اما این "جایگزینی" چه معنایی می تواند داشته باشد؟
کافیست به تجربه های خودمان در داخل کشور نگاهی بیندازیم. تعداد کسب و کارهایی که رفته رفته کم رنگ شده اند و جای خودشان را به ابزارهای مدرن تری –چون سایت ها و اپلیکیشن ها آنلاین- داده اند، کم نیست. پیشرفته شدن در بطن خود اتفاق خوب و مثبتی تلقی می شود، اما در این میان باید توجه کنیم چه افراد، مشاغل و ابزارهایی در حال حذف شدن هستند.

 

چرا باید یک سایت داشته باشیم


خواسته یا ناخواسته، این جریان در حال اجراست. هوشیاری ماست که تضمین می کند در آینده کجای این ماجرا قرار خواهیم گرفت. بهترین تصمیم حرکت با این جریان است. برای همراه و همگام شدن لازم نیست کارهای خارق العاده ای انجام دهید، همین که بدانیم امروز دنیا به کدام سمت حرکت می کند، می تواند آینده و درآمد و پیشرفت ما را تثبیت کند.

 

 

ساخت سایت را از کجا شروع کنیم؟


وارد شدن به فضای آنلاین، در گذشته‌ی نه چندان دور، بسیار پر هزینه و ناکارآمد بود. نبود اطلاعات کافی از سمت مشتری و عدم شفاف سازی مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده بود که منجر به اتفاقات ناخوشایندی نیز شد. مشکلاتی نظیر عدم دانش کافی، پشتیبانی ضعیف، سوء استفاده به شکل ها و بهانه های مختلف و ... .
امروزه اما تعدد شرکت های طراحی سایت که با پیشنهاد های رنگارنگ، قصد دارند شما را وارد این مسیر تازه کنند، تا حدود زیادی این فضا را تغییر داده است.
روش های گوناگونی وجود دارند که شما را صاحب یک سایت در فضای اینترنت خواهند کرد. تعدادی از کابران با سفارش سایت مورد نظرشان به شرکت های فعال در این حوزه، صرف هزینه های راه اندازی، طراحی و نگهداری سعی دارند ایده هایشان را در قالب یک سایت عملی سازند.
در این حالت، نتیجه کار شما، وابسته به شرکت طراحی سایت خواهد بود. اینکه چقدر احتمال دارد سایت تان همانی باشد که مورد انتظار شماست، چه نوع پشتیبانی برای آن در نظر گرفته شده است و پس از تحویل چطور باید از آن استفاده کنید، سوالات مهمی هستند که قبل از سفارش طراحی سایت باید به آنها پاسخ دهید.


ساخت سایت دلخواه شما

ساخت سایت دلخواه شما


جمله معروفی از رابین ویلیامز هنرمند مشهور امریکایی وجود دارد که می گوید:

 

" مهم نیست دیگران به تو چه می گویند، واژه ها و ایده ها می توانند دنیا را تغییر دهند. "


افکار شما درباره هر مدل کسب و کار اینترنتی، فروشگاه یا حتی سایت خبری و تبلیغاتی، بسیار ارزشمند خواهند بود. به شرطی که در مسیر حقیقی خودش از آن استفاده کنید.
خبر خوبی که برای تان داریم این است: همین حالا می توانبد سایت، فروشگاه یا کسب و کار آنلاین خودتان را ایجاد کنید! بدون اینکه نیازمند دانش فنی یا مهارت های خاص کامپیوتری باشید.


وبزی یک تکنولوژی کاملا جدید است که تجربه‌ی متفاوتی از راه اندازی، طراحی قالب، مدیریت و پشتیبانی سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد.
در واقع این شما هستید که تصمیم می‌گیرد چه نوع سایتی و  چه امکاناتی داشته باشید. سایت ساز وبزی با ترکیب مهارت های برنامه نویسی و یک دهه تجربه در این حوزه، محیطی را فراهم کرده که به سادگی و تنها با چند کلیک بتوانید سایت خودتان را طراحی و عملیاتی کنید.


اگر بخواهیم به طور واضح تر بیان کنیم، وبزی محیطی را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید صفر تا صد سایت خودتان را چه از نظر چیدمان و چه امکانات، طراحی کنید. با استفاده از قالب های از پیش ساخته شده و همچنین ابزار های مختلف، انتخاب کنید که چه ظاهری برای سایت در نظر دارید. از چه عکس هایی استفاده می کنید، چه عنوان ها و متن هایی قرار است در سایت خود بگذارید یا منو ها و صفحات را چگونه مدیریت کنید.

 


چرا و چگونه از سایت ساز استفاده کنیم؟

چرا از سایت ساز استفاده کنیم


کار با سایت ساز با وجود امکانات پیشرفته، به طوری در نظر گرفته شده تا همه کاربران بتوانند بدون دردسر و پیچیدگی از آن استفاده کنند. رابط کاربری و سهولت استفاده از برنامه، دو عامل تعیین کننده است. وقتی از رابط کاربری حرف می‌زنیم منظورمان این نیست که فقط طراحان یا توسعه دهندگان قرار است از سایت ساز استفاده کنند، بلکه سیستم مدیریت سایت یا فروشگاه، باید ساده و روان و به دور از ابهام طراحی شده باشد. 
خوشبختانه در وبزی شاهد یک رابط کاربری دوستانه و کاربر پسند هستیم که استفاده از آن را برای هر گروهی، با هر میزان اطلاعات و آشنایی، آسان و لذت بخش می کند.


مورد مهم دیگری که باید اشاره کنیم این است که برای طراحی سایت خود، مجبور نیستید زمان زیادی صرف کنید. چرا که وبزی علیرغم داشتن قابلیت طراحی صفر تا صد، برای شما قالب های آماده ای نیز در هر دسته بندی و کسب و کاری که حوزه فعالیت تان هست، فراهم کرده. استفاده از این قالب ها، ساختار استانداردی برای سایت شما می سازد و جلوه مناسبی نیز برای آن به ارمغان می آورد. تنها کاری که باید انجام دهید، جایگزین کردن محتوای خودتان از قبیل نام و لوگو، توضیحات و افزودن کالاها و خدمات تان، به جای موارد پیشفرض است.

 


طراحی مناسب برای موبایل و تبلت


اصطلاح واکنشگرا (Responsive) به سایت هایی اختصاص دارد که برای هر وسیله ای همچون موبایل، تبلت یا سیستم هایی با سایز صفحه نمایش کوچکتر، بهینه و قابل استفاده باشند. 
می توانیم بگوییم که امروز، در بین برترین سایت های ایران، موردی نیست که از این قاعده پیروی نکند. کاربرها و شرکت های طراحی نیز به خوبی این امر را درک کردند و سعی در رعایت آن در طراحی های خودشان دارند.
از آن جایی که سایت شما ممکن است در طول زمان دچار تغییرات شود و مواردی از آن کم  یا به آن اضافه شوند، این اهمیت دارد که در هر حالت، چیدمان مناسب برای موبایل و تبلت بدون مشکل بمانند. گاهی شاهد هستیم که برخی صفحات از یک فروشگاه با مشکلات چیدمانی مواجه هستند که یا ما را از ادامه‌ی خرید منصرف می کنند یا اعصاب و روان مان را به کلی تحت تاثیر می‌گذارند.
از این رو، به یک تضمین فنی احتیاج دارید که در آینده و در پی تغییرات، قالب سایت شما بهم نریزد و همانند روز اول باقی بماند. موردی که برای کاربران وبزی تنها با تغییر دادن حالت دسکتاپ به موبایل/تبلت و بررسی و چیدمان المان ها، تنها با چند کلیک انجام می‌شود.

 


چطور سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

چطور سایت را برای گوگل بهینه کنیم


افزایش تعداد سایت ها و فروشگاه ها، رقابتی بین کسب و کارهای آنلاین بوجود می آورد که می تواند بر سر جذب بازدیدکننده، تبلیغ، معرفی خدمات یا فروش محصولات باشد.


بهینه سازی برای موتورهای جست و جو یا به اختصار سئو (Seo) فاکتور مهم دیگری برای سایت شما محسوب می شود. اگر بخواهیم به طور خلاصه توضیح دهیم، سئو تمام کارهایی است که باید انجام دهید تا در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید.
اینکه چطور باید یک سایت را سئو کنیم و اصولا چه راهکار هایی برای آن وجود دارد را در ادامه بررسی می کنم.


سئو، بحث روز دنیای وب است. با وجودی که مفهوم ساده ای دارد، اما تقریبا همه جا صحبت از روش ها و راهکارهای جدید برای بدست آوردن سئوی بهتر است. امری که به دلیل وابستگی به گوگل و تصمیمات حال و آینده اش، نمی تواند مطلق و تضمینی باشد، اما به گفته خودش راهکار های مشخصی برای رتبه بندی و امتیاز دهی به سایت ها وجود دارد که رعایت شان به بهبود سئو شما کمک خواهند کرد.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: 10 نکته طلایی برای سئو سایت و کسب رتبه بالا در گوگل


با مطالعه لینک بالا می توانید، اطلاعات کامل و راهکار های عملی متعددی در خصوص بهینه سازی برای گوگل بدست آورید که یک مورد از مهم ترین آنها انتخاب تیتر و توضیحات برای صفحات و معرفی آن به گوگل است. سایت ساز وبزی با امکانات سئوی خود، شما را در بهتر شناساندن به موتورهای جست و جو، یاری می کند. تنها لازم است به بخش هایی تحت عنوان "بهینه سازی برای گوگل" که در اغلب قسمت های پنل کاربری شما وجود دارد توجه و آنها را طبق راهنمایی نوشته شده، تکمیل کنید.

 

مطالعه مستمر در خصوص سئو و تلاش های شما مهم ترین تضمین کننده‌ی بدست آوردن رتبه های برتر خواهند بود، چرا که فرآیند آن به گفته خود گوگل کمی زمان بر است و هر آنچه شبیه پکیج های انفجاری یا بهبود آنی سایت شما از سوی کانال ها و مجموعه های پیرامون می شنوید، چیزی جز سود جویی و سوء استفاده نخواهد بود.


بنابراین همواره به وضعیت سئو خود در کنار مدیریت سایت توجه کنید تا به شکل واقعی و عملی نتیجه کارتان را مشاهده کنید.

 

صحبت پایانی


ظهور هر پدیده ای، پیامد های مثبت و منفی خاص خودش را خواهد داشت. وقتی می توانیم بگوییم موفق هستیم، که به بهترین نحو شرایط، امکانات و توانایی هایمان را شناخته باشیم و در جهت صحیحی از آن بهره ببریم.
هر چند این مقاله اولین و آخرین مقاله ای تحت عنوان "چطور یک سایت بسازیم" نیست و نخواهد بود، اما سعی کردیم تمام آنچه برای ورود، فعالیت و پیشرفت در این حوزه، مورد نیاز شماست به طور خلاصه بیان کنیم. کمی وقت گذاشتن و بررسی کردن قبل از شروع هر عملی، ممکن است در ظاهر کارتان به تاخیر بیاندازد اما انتخاب آگاهانه و پیش بینی مسیر آینده تان، ارزش آن را دارد و قطعا از هزینه های بزرگ و اتلاف وقت شما جلوگیری می کند.
بار دیگر به این نکته تاکید می کنیم که در استفاده از خدمات، خصوصا طراحی سایت و مدیریت آن  به پشتیبانی توجه ویژه ای داشته باشید. همراهی و راهنمایی مستمر، نه تنها پاسخگوی نیاز ها و سوالات امروز شماست، بلکه خیال تان را از رشد، ارتقا و آینده‌ی کار نیز راحت می کند.
وبزی با جامعه‌ی کاربری 8 هزار نفره خود، نمونه کارهای مشخص و ظرفیت فنی مناسب، می تواند در بین گزینه های شما برای آغاز کسب و کار در فضای آنلاین قرار بگیرد.
شما نیز اگر نظرات، ایده ها یا تجربه هایی درباره راه اندازی سایت دارید، می توانید از فرم زیر با ما به اشتراک بگذارید.


برای ساخت سایت خود آماده اید؟ همین الان با سایت ساز وبزی سایت خودتان را بسازید
 

۵
از ۵
۲۷ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید