Clicky

سرویس رزرو آنلاین چیست؟ (+ معرفی سرویس نوبت دهی و رزرو آنلاین وبزی)

 

روزگاری بود که:

  • برای خرید بلیت سینما باید در صف‌های طولانی معطل می‌شدیم؛
  • زودتر از همه به مطب پزشک می‌رفتیم و دیرتر از همه نوبتمان می‌شد؛
  • به رستوران دلخواهمان می‌رفتیم اما گوش‌تاگوش آدم بود که نشسته بود و میز و صندلی خالی برای ما نبود؛
  •  و ... .

خبر خوب این است که امروزه به‌لطف اینترنت از شرّ این ماجراهای آزاردهنده خلاص شده‌ایم و به‌راحتی با استفاده از وب‌سایت‌های مختلفی که وجود دارد، می‌توانیم بلیت فیلم مدنظرمان را آنلاین بخریم، زمان ویزیت پزشک خود را در وب‌سایتش مشخص کنیم و رستوران دلخواهمان را هم اینترنتی رزرو کنیم. پس اوضاع هم برای مشتریان و هم برای کسب‌وکارها حسابی روبه‌راه است!

ما هم قرار است در این مقاله به شما بگوییم که اگر ایده‌ای دارید و به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان هستید، می‌توانید یک وب‌سایت طراحی کنید و با افزودن سرویس رزرو آنلاین، خدمات جذاب و متنوعی ارائه کنید و درآمد فوق‌العاده‌ای هم داشته باشید. اگر بخواهیم جزئی‌تر بگوییم، یاد می‌گیرید که سرویس رزرو آنلاین چیست، چه کاربردی دارد، برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است و استفاده از آن چگونه باعث رشد کسب‌وکارتان می‌شود. پس تا پایانِ این مقالۀ جامع و خواندنی همراه ما باشید.

 


سرویس رزرو آنلاین چیست؟

رزرو آنلاین به فرایند رزرو خدمات، تعیین زمان قرار ملاقات و فعالیت‌های مختلف از طریق اینترنت اشاره می‌کند.
سرویس رزرو آنلاین این امکان را به کاربران می‌دهد که پروازها، هتل‌ها، اتومبیل‌های کرایه‌ای، رستوران‌ها، بلیت رویدادها، قرارهای ملاقات، خدمات زیبایی و سایر خدمات را به‌صورت آنلاین رزرو کنند.
این سرویس معمولاً شامل دسترسی به یک وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل است که کاربران در آن می‌توانند گزینه‌های موجود را بررسی کنند، تاریخ‌ و گزینه‌های مدنظرشان را انتخاب کنند و هزینۀ نهاییِ رزرو خدمات را پرداخت کنند.
به‌طور کلی، سرویس رزرو و نوبت‌دهی آنلاین با از بین بردن روش‌های سنتی رزرو از طریق تماس تلفنی یا مراجعۀ حضوری، راحتی و انعطاف‌پذیری بیشتری را به صاحبان کسب‌وکار و مشتریان آن‌ها ارائه می‌کند.


رزرو آنلاین چه کاربردی دارد و برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

در سال‌های اخیر، رزرو آنلاینِ خدمات مختلف محبوبیت زیادی پیدا کرده است. کسب‌وکارهای مختلفی هم از این ویژگی برای ارائۀ بهتر خدمات خود استفاده می‌کنند. ما هم در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم که از سرویس رزرو و نوبت‌دهی آنلاین در کجا استفاده می‌شود و برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است:

  •  سفر و اقامت: این روزها رزرو آنلاین پروازها، هتل‌ها و تورهای لحظه‌آخری به یک کار روتین و عادی تبدیل شده است. در واقع سرویس رزرو آنلاین به کاربران وب‌سایت‌های گردشگری این امکان را می‌دهد تا قیمت خدمات مختلف را باهم مقایسه کنند، نظرات سایر کاربران را بخوانند و خدمت مدنظرشان را به‌راحتی رزرو کنند.
  • رستوران: بسیاری از رستوران‌ها از سیستم‌های رزرو آنلاین استفاده می‌کنند تا مشتریان بتوانند میز مدنظرشان را رزرو کنند. ضمن اینکه مشتریان می‌توانند خدمات ویژۀ رستوران‌ها را برای مهمانی‌های خود رزرو کنند.
  • خدمات زیبایی: رزرو آنلاین خدمات زیبایی مثل کوتاه کردن مو، ماساژ و سایر خدمات، کار را هم برای مشتریان و هم برای صاحبان این کسب‌وکارها راحت کرده است. چگونه؟ سرویس نوبت‌دهی آنلاین علاوه بر کاهش زمان انتظار در سالن‌ها، این امکان را به مشتریان می‌دهد که بازۀ زمانی و فردِ ارائه‌کنندۀ خدمات مدنظرشان را هم انتخاب کنند.
  • بلیت رویداد: پلتفرم‌های فروش آنلاین بلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا بلیت کنسرت‌ها، رویدادهای ورزشی، تئاتر، کنفرانس‌ها و سایر رویدادها را به‌صورت آنلاین بخرند. در واقع با استفاده از سرویس رزرو آنلاین می‌توانید مشتریان خود را از شرّ معطلی در صف‌های طولانی برای خرید بلیت خلاص کنید.
  • خدمات درمانی: بسیاری از پزشکان و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی هم‌اکنون از سیستم‌های رزرو آنلاین را برای ویزیت، آزمایش‌های تخصصی، واکسیناسیون و سایر خدمات پزشکی استفاده می‌کنند. با استفاده از این سرویس، بیماران می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به تماس یا مراجعه به کلینیک، زمان ویزیت را بر اساس زمان حضور پزشک رزرو کنند.
  • خدمات خانگی: کسب‌وکارهایی که خدمات خانگی مثل خدمات نظافت، لوله‌کشی، برق‌کشی، سم‌پاشی و... ارائه می‌کنند، برای توسعۀ کسب‌وکارشان و همچنین افزایش تعداد مشتریان می‌‌توانند از سرویس رزرو آنلاین استفاده کنند. این کار باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند بهتر و راحت‌تر از خدمات کسب‌وکارهای خدمات خانگی استفاده کنند.
  • کلاس‌ها و باشگاه‌های ورزشی: باشگاه‌های بدنسازی و تناسب اندام اغلب از سرویس رزرو آنلاین برای کلاس‌هایی مانند یوگا، تمرینات گروهی، جلسات تمرین شخصی و... استفاده می‌کنند. مشتریان این باشگاه‌ها می‌توانند از قبل، جلسات مدنظرشان را رزرو کرده و برنامه‌های تناسب اندام خود را بهتر اجرا کنند.

 

چرا باید از ابزار رزرو آنلاین استفاده کنیم؟

هدف اصلی در کسب‌وکارهای خدماتی (مثل کسب‌وکارهای آموزشی، گردشگری، مشاوره، درمانی و زیبایی) این است که مشتریان بتوانند خدمات شما را رزرو کنند و هزینۀ آن را هم بپردازند. پس به سیستمی نیاز دارید که این امکان را به‌خوبی برای شما فراهم کند و مشتریان‌تان هم بتوانند خدمات مدنظرشان را راحت و بی‌دردسر رزرو کنند.
با توجه به این موضوع، سرویس رزرو آنلاین وبزی امکان زمان‌بندی آنلاین خدمات را به شما ارائه می‌کند. این سرویس به‌راحتی و در عرض چند دقیقه راه‌اندازی می‌شود و به مدیریت بهتر و توسعۀ کسب‌وکارتان کمک می‌کند.
شما با استفاده از این سرویس جذاب و قدرتمند می‌توانید تمامی خدمات و پیشنهادهای خود را با عکس‌ها، دسته‌ها، برچسب‌ها و توضیح مشخص به نمایش بگذارید. همچنین به مشتریان خود این امکان را می‌دهید که جلسات فردی یا گروهی با شما را رزرو کنند. وقتی هم نوبتِ پرداخت هزینۀ خدمات می‌شود، این سرویس امکان پرداخت بخشی از مبلغ خدمات یا کل آن را از طریق روش‌های مرسوم و البته ایمن را برای مشتریان شما فراهم می‌کند.
قرارهای برنامه‌ریزی‌شدۀ شما هم به‌راحتی می‌تواند با تقویم کسب‌و‌کارتان و تقویم مشتریان شما هماهنگ (Sync) شود. ضمن اینکه با استفاده از سرویس رزرو آنلاین، کمتر احتمال دارد که مشتریان شما قرارهای ملاقات را فراموش کنند؛‌ چراکه به‌طور خودکار یک ایمیل یادآوری برای آن‌ها ارسال می‌شود و زمان و جزئیات خدمات رزروشده را به آن‌ها اطلاع می‌دهد.
همچنین زمانی که مشتریان قرار ملاقاتی را رزرو می‌کنند، شما اطلاعات آن را به‌همراه اطلاعاتی مانند تاریخچۀ قرارهای ملاقات، اطلاعات تماس مشتری، یادداشت‌ها و... دریافت می‌کنید.
به‌طور کلی، استفاده از ابزار رزرو آنلاین وبزی به شما کمک می‌کند تا:

  • امکان رزرو آنلاین خدمات خود را به‌صورت 24/7 ارائه کنید؛
  • تقویم کارکنان خود را مدیریت کنید؛
  • تقویم‌های خود را یکپارچه کنید؛
  • کلاس‌ها و قرارهای ملاقات گروهی برگزار کنید؛
  • اطلاعات مشتریان خود را ذخیره و ویرایش کنید؛
  • امور مالی امن و مطمئنی داشته باشید و برای مشتریان خود فاکتور صادر کنید.


استفاده از سرویس رزرو آنلاین وبزی چه مزایایی دارد؟

خُب تا اینجا گفتیم که سرویس رزرو آنلاین وبزی چیست و چگونه به مدیریت بهتر و توسعۀ کسب‌وکار شما کمک می‌کند. حالا در این بخش می‌خواهیم به چند مزیت مهم این سرویس اشاره کنیم.

 

کسب‌و‌کار خود را به دنیای آنلاین منتقل می‌کنید

یکی از بزرگترین مزایای سرویس رزرو آنلاین وبزی این است که شما به‌راحتی می‌توانید کسب‌وکار سنتی خود را به دنیای اینترنت وارد کنید. یعنی چی؟ یعنی می‌توانید با استفاده از سایت‌ساز یا فروشگاه‌ساز وبزی، وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی دلخواه خودتان را بسازید و در ادامه با استفاده از ویژگی نوبت‌دهی آنلاین، مشتریان شما می‌توانند خدمات مدنظرشان را اینترنتی رزرو کنند. این موضوع باعث رشد و توسعۀ کسب‌و‌کار خدماتی شما می‌شود.
ضمن اینکه با استفاده از سرویس رزرو آنلاین مزایای جانبی دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ مثلاً می‌توانید جلسات خود را به‌طور آنلاین برگزار کنید و تعداد افرادی را که می‌توانند با شما قرار ملاقات بگذارند محدود کنید.


کنترل بیشتری روی کسب‌وکارتان دارید

با استفاده از سرویس رزرو آنلاین وبزی می‌توانید کنترل بیشتری روی تقویم و مشتریان خود داشته باشید. ضمن اینکه به امکانات زیر هم دسترسی خواهید داشت:

  • تعیین قوانین رزرو و لغو آن: شما می‌توانید قوانین رزرو و لغو آن را متناسب با کسب‌وکاری که دارید شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید محدودیت‌های زمانی برای رزرو و آخرین مهلت برای لغو زمان رزروشده یا زمان‌بندی مجدد را تعیین کنید.
  • مدیریت حضور و غیاب: با استفاده از سرویس رزرو آنلاین کنترل بیشتری روی تقویم خود دارید و می‌توانید وضعیت حضور و غیاب آن‌ها را پیگیری کنید.
  • تنظیم لیست انتظار: با این ویژگی خیالتان از لغو ناگهانی یک قرار ملاقات یا کلاسی که می‌خواهید برگزار کنید راحت خواهد بود. به این صورت که وقتی یک مشتری زمان یا کلاس رزروشده را لغو می‌کند، مشتری دیگری که در لیست انتظار است جای او را می‌گیرد.
  • تعیین جزئیات رزرو: برای رزروها و قرارهای ملاقات فردی می‌توانید مدت‌زمان جلسات و زمان مدنظرتان برای استراحت بین جلسات را مشخص کنید.
  • مدیریت امور مالی: شما می‌توانید یک سیستم مدیریت مالی و حسابداری به وب‌سایت خود متصل کنید و امور مالی خود را از طریق داشبورد آن مدیریت کنید.

 

روابط بهتری با مشتریان خود می‌سازید

با استفاده از سرویس رزرو آنلاین و ویژگی‌های آن که در ادامه اشاره می‌کنیم، می‌توانید روابط خود با مشتریان کسب‌وکارتان را بهتر مدیریت کنید:

  • تهیۀ لیست مشتریان: اطلاعات بیشتری دربارۀ مشتریان خود بگیرید و بهتر آن‌ها را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید عکس‌های آن‌ها را اضافه کنید و به هرکدام یک تگ (برچسب) اختصاص دهید.
  • وظایف (Tasks) ‌و یادآوری‌ها: از کارهایی که باید برای هریک از مشتریان خود انجام دهید مطلع باشید. همچنین وظایفی را برای کارکنان خود ایجاد کنید و آن‌ها را مطلع کنید.
  • اتوماسیون‌ها: هنگامی که مشتریان در اولین جلسۀ خود شرکت می‌کنند، در کلاس حضور پیدا می کنند یا زمانی که عضویت آنها به پایان می‌رسد و...، ایمیل‌های خودکاری تنظیم کنید تا برای آن‌ها ارسال شود.
  • چک‌باکس (Checkbox) شرایط و ضوابط: مطمئن شوید که مشتریان شما هنگام ثبت‌نام برای دریافت خدمات شما، شرایط و ضوابط را می‌پذیرند. در واقع باید فرم رزرو خود را ویرایش کنید و به آن یک چک‌باکس اضافه کنید.

 

کارکنان خود را بهتر مدیریت می‌کنید

نقش‌ها و اختیاراتی را برای کارکنان خود تعیین کنید تا بتوانند به مدیریت کسب‌و‌کار شما کمک کنند. شما می‌توانید دو نوع نقش جدید برای سایت خود ایجاد کنید. مدیران می‌توانند به تقویم رزروها و صفحۀ مخاطبین شما دسترسی کامل داشته باشند، اما نمی‌توانند سایر قسمت‌های وب‌سایت شما را ویرایش کنند. کارمندان هم می‌توانند مشتریان خود را رزرو کنند، به تقویم شخصی خود دسترسی داشته باشند و جلسات خود را مدیریت کنند.


دقیق‌تر تجزیه‌و‌تحلیل می‌کنید

سرویس رزرو آنلاین به شما کمک می‌کند تا «تصمیم‌های بهتری بگیرید. چگونه؟ با استفاده از تجزیه‌وتحلیل‌های ارزشمندی که به شما ارائه می‌کند؛ مثل بررسی رفتار مشتریان جدید و بازگشتی، بررسی عملکرد کارکنان، خدمات و روش‌های پرداخت محبوب و... . فراموش نکنید که تصمیم‌های درست، نتایج فوق‌العاده‌ای هم برای شما خواهد داشت!


جمع‌بندی: وب‌سایت رزرو آنلاین خود را در کمتر از یک ربع بسازید!

در این مقاله به شما گفتیم که سرویس رزرو آنلاین چیست، چه مزیت‌ها و کاربردهایی دارد و اینکه چرا پیشنهاد می‌کنیم از سرویس رزرو آنلاین وبزی استفاده کنید.
به‌طور کلی، چه بخواهید قرارهای ملاقات‌ خود را بهتر مدیریت کنید و چه بخواهید کلاس‌ها، کارگاه‌ها و وبینارهای مختلفی برگزار کنید، با استفاده از سرویس رزرو آنلاین به‌خوبی می‌توانید نیازهای مشتریان و کسب‌وکارتان را برطرف کنید.
همچنین اگر بخواهید یک وب‌سایت خدماتی راه‌اندازی کنید،‌ با استفاده از این سرویس می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید و درآمد بیشتری هم داشته باشید.
پیشنهاد ما به شما برای راه‌اندازی وب‌سایت رزرو آنلاین، سایت‌ساز وبزی است.
در وبزی می‌توانید از بازاریابی و فروش گرفته تا مدیریت سفارشات و مدیریت موجودی را به‌خوبی و به‌سادگی انجام دهید و یک کسب‌وکار موفق و حرفه‌ای داشته باشید.
در واقع وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی فروشگاه و وب‌سایت است که با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای، امکان ساخت یک سایت منحصر‌به‌فرد را در کمتر از یک ربع به شما می‌دهد. برای کار با این فروشگاه‌ساز، شما به استخدام طراح سایت یا یادگیری دانش فنی خاصی نیاز ندارید.
سایت‌ساز وبزی قالب‌های متنوع و آماده‌ای در اختیار شما می‌گذارد که قسمت‌های مختلف آن‌ها به‌طور کامل امکان ویرایش و شخصی‌سازی دارند.
برای شروع کار با وبزی هم کافی است که به صفحۀ اول این سایت‌ساز بروید و روی گزینۀ «رایگان شروع کنید» کلیک کنید. در ادامه قالبی را که بیشتر دوست دارید و به کسب‌وکارتان نزدیک‌تر است انتخاب کنید و مطابق با سلیقۀ خودتان آن را ویرایش کنید.
استفاده از خدمات وبزی تا 14 روز رایگان است و در این مدت می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این 14 روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفه‌ها بروید و متناسب با کسب‌وکارتان یکی از پکیج‌ها را انتخاب کنید.
اگر هم برای طراحی و ساختن فروشگاهتان یا استفاده از سرویس رزرو آنلاین سؤالی دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی وبزی به‌صورت آنلاین یا با شماره تلفن 02122225064 در تماس باشید.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید