Clicky

چگونه یک کارت دعوت آنلاین طراحی کنیم؟

اگر در حال برنامه‌ریزی جشن تولد، عروسی، کنفرانس، مهمانی یا یک جلسۀ ملاقات مهم هستید، طراحی کارت دعوت آنلاین می‌تواند برنامۀ شما را خاص و منحصربه‌فرد نشان دهد. اگر چنین چیزی را می‌خواهید، این مقاله برای شما نوشته شده است!
ما در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که مزایای دعوت‌نامه آنلاین چیست و چگونه می‌توانید یک کارت دعوت آنلاین برای رویداد خود طراحی کنید؛ پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.


دعوت نامه آنلاین چه مزایایی دارد؟

طراحی دعوت نامه آنلاین یک راه مقرون به صرفه، سریع و حرفه‌ای برای تبلیغ یک رویداد و دعوت از مهمانان است. دعوت‌نامه‌های آنلاین با به اشتراک‌گذاری جزئیات رویدادی که قرار است برگزار کنید، برنامه‌ریزی مهمانی و دعوت از مهمانان را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، مزایای زیر را هم به همراه دارد:

  • پایداری: کارت دعوت آنلاین یک روش سازگار با محیط‌زیست برای تبلیغ رویداد شماست. همچنین از آنجایی که این دعوت‌نامه‌ها کاغذی نیستند، از اتفاقاتی مثل خط خوردگی، پارگی یا گم شدن در ادارۀ پست هم در امان هستند.
  • صرفه جویی در زمان: شما می‌توانید فقط با چند کلیک، یک دعوت نامه آنلاین خاص و جذاب طراحی کنید. همچنین اگر پس از دعوت از مهمان خود نیاز به به‌روز‌رسانی اطلاعات داشته باشید (مثلاً زمان یا مکان مراسم تغییر کند)، مهمانان شما به‌طور خودکار از این تغییر مطلع خواهند شد.
  • امکان شخصی‌سازی: دعوت‌نامه‌های آنلاین را می‌توانید متناسب با ویژگی‌های رویداد خود، شخصی‌سازی کنید و رنگ، فونت و قالب دلخواهتان را برای آن در نظر بگیرید. حتی می‌توانید دعوت‌نامه خود را طوری بسازید که صفحات بیشتری داشته باشد؛ مثل تماس با ما یا لیست سایر مهمانان.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «چگونه یک وبینار برگزار کنیم؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


چگونه یک کارت دعوت آنلاین درست کنیم؟

 

1. قالب دلخواهتان را انتخاب کنید

اطلاعاتی که می‌خواهید با مهمانان خود به اشتراک بگذارید به نوع رویداد شما بستگی دارد. بر همین اساس، برای طراحی ساختار آن هم می‌توانید از یک قالب از پیش طراحی‌شده استفاده کنید و هم اینکه یک قالب اختصاصی طراحی کنید. 

 

2. به جزئیات توجه کنید

بعد از اینکه قالب خود را طراحی کرده‌اید، باید به‌سراغ محتوای کارت دعوت آنلاین خود بروید. اگر رویداد شما رسمی است، باید از کلمه‌ها و عبارت‌های رسمی استفاده کنید؛ اما اگر رویداد صمیمانه‌ای دارید، متن دعوت‌نامه را غیررسمی و محاوره‌ای بنویسید. به‌طور کلی، متن دعوت نامه باید شامل توضیح کوتاهی از جزئیات رویداد باشد و در آن، باید از زبان و لحنی استفاده کنید که برای مهمانان یا مخاطبان هدف شما جذاب باشد. پایان متن را هم باید با یک کال تو اکشن مثل «هم‌اکنون ثبت‌نام کنید» یا «در این جشن مهمان ما باشید» به پایان برسانید.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم که اگر میزبان یک رویداد کاری هستید، حتما به لینکدین یا وب‌سایت افرادی که سخنران مراسم هستند لینک بدهید. با این کار، مهمانان شما با افراد حاضر در مراسم بهتر و بیشتر آشنا می‌شوند.


3. از محتواهای چند رسانه‌ای استفاده کنید

بعد از انتخاب قالب و اضافه کردن اطلاعات رویداد، باید به‌سراغ تزیین دعوت نامه آنلاین خود بروید. برای این کار، می‌توانید از محتواهای چند رسانه‌ای استفاده کنید و عکس‌ها محل برگزاری رویداد، مجریان یا پذیرایی را به کارت دعوت خود اضافه کنید.
علاوه بر این، لازم است با افزودن یک نقشه گوگل به دعوتنامه آنلاین خود، به مهمانان کمک کنید تا راحت‌تر محل برگزاری رویداد شما را پیدا کنند. همچنین باید به آن‌ها بگویید که محل برگزاری مراسم پارکینگ دارد یا خیر. برای افرادی هم که می‌خواهند با با وسایل حمل و نقل عمومی به محل برگزاری رویداد بیایند، ایستگاه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس نزدیک را در دعوت‌نامه بنویسید.


 4. دعوت‌نامه را ارسال کنید

قبل از ارسال دعوت‌‌نامه برای مهمانان، دوباره بررسی کنید که تمامی پیوندها به‌درستی کار می‌کنند و همۀ اطلاعات صحیح هستند. بعد از این کار می‌توانید دعوت‌نامه را از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی برای مهمانان خود ارسال کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «صفحه شرکتی لینکدین چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.


چند نکتۀ مهم برای طراحی دعوتنامه آنلاین

خُب تا اینجا گفتیم که مزایای کارت دعوت آنلاین چیست و چگونه می‌توانید یک دعوت‌نامه آنلاین طراحی کنید. در پایان لازم است به چند نکتۀ مهم در این زمینه توجه کنید:

  • دعوت‌نامه شما باید شامل نام، تاریخ، زمان و مکان رویداد بوده و اطلاعات تماس شما در آن درج شده باشد.
  • اگر مایل بودید، می‌توانید هدف رویداد، موضوع آن یا هر دستورالعمل مرتبطی را به دعوتنامه خود اضافه کنید.
  • ساده و مختصر بنویسید تا مهمانان شما بتوانند تمام اطلاعات را در یک نگاه درک کنند.
  • از فونت‌های خوانا و شیک استفاده کنید تا دعوت نامه آنلاین شما جذاب‌تر به نظر برسد.
  • دعوتنامه خود را با دقت تصحیح کنید تا اشتباهات تایپی و املایی نداشته باشد.

چگونه با وبزی یک دعوت نامه آنلاین بسازیم؟

برای طراحی یک کارت دعوت آنلاین، هم می‌توانید از سایت‌سازها و لندینگ‌پیج‌سازها استفاده کنید و هم اینکه اگر به زبان‌های برنامه‌نویسی مسلط هستید، از آن‌ها کمک بگیرید. اما اگر عجله دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از روش دوم استفاده نکنید! چون زمان زیادی از شما می‌گیرد و دردسر زیادی هم دارد. با توجه به این نکته، پیشنهاد ما استفاده از امکانات و خدمات وبزی است.
وبزی یک ویرایشگر پیشرفته درگ اند دراپ در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید هر طرحی را که در ذهن خود دارید یا در نرم افزار‌های گرافیکی طراحی کرده‌اید، به‌سرعت و به‌سادگی به یک دعوت نامه آنلاین تبدیل کنید! برای شروع هم کافی است که یکی از قالب‌های وبزی را انتخاب کنید و با توجه به هدف و سلیقۀ خود، آن را ویرایش کنید.
استفاده از خدمات وبزی تا 14 روز رایگان است و در این مدت می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این 14 روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفه‌ها بروید و متناسب با کسب‌وکارتان یکی از پکیج‌ها را انتخاب کنید.
اگر هم برای طراحی و ساختن دعوت نامه آنلاین خود سؤالی دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی وبزی به‌صورت آنلاین یا با شماره تلفن 02122225064 در تماس باشید.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید