Clicky

چرا باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید؟

امروزه تعداد فروشگاه های آنلاین به شکل قابل توجهی رو به افزایش هستند. جذابیت های بیشتر برای کاربران، عدم محدود شدن به زمان و مکان، تنوع زیاد کالا ها، نبود ترافیک و ... از جمله مهم ترین مزیت هایی است که می تواند شما را به سمت یک خرید آنلاین سوق دهد. علاوه بر این، موج خرید اینترنتی نیز مدتی است که در بین جامعه به راه افتاده و همه گیر شدن این نوع از خرید و فروش به افزایش اعتماد کاربران هم کمک شایانی کرده است که می تواند خبر خوبی برای صاحبان کسب و کارهای آنلاین و یا علاقه مندان به ورود و فعالیت در این حوزه باشد.


فرآیند خرید اینترنتی علاوه بر تمام مزیت هایی که در اختیار کاربران و مشتریان قرار میدهد، فرصت فوق العاده ای را هم برای فروشندگان و صاحبان مشاغل ایجاد می کند. به این ترتیب که با صرف هزینه هایی به مراتب کمتر از ایجاد یا توسعه فروشگاه فیزیکی و بدون محدودیت در متراژ و موقعیت جغرافیایی، می توان فروشگاهی مدرن، حرفه ای و با امکانات بالا داشت.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: ۱۰ روزش برای افزایش فروش آنلاین


در این میان استفاده هوشمندانه از ابزارهای دیجیتال از جمله فروشگاه های آنلاین، نه تنها به ادامه حیات کسب و کار شما کمک می کند، بلکه قابلیت این را دارد تا دنیای تازه ای از درآمد، فروش و بازاریابی را برایتان ایجاد کند. صاحب نظران نیز آینده‌ی درخشانی را برای کسب و کار های آنلاین متصور هستند؛ چرا که روز به روز به تعداد کاربران مجازی افزوده می‌شود و میل بیشتری هم برای حضور در این عرصه بوجود می آید. بطوریکه در آینده نزدیک قسمت اعظمی از سود بازار متوجه کسب کارهای آنلاین از جمله فروشگاه ها قرار میگیرد و کسب و کارهای سنتی رفته رفته به حاشیه می رود.
در چند سال گذشته نیز تعداد فروشگاه های آنلاین در کشور به فاصله کوتاهی نسبت به بازار های جهانی رشد فوق العاده ای داشته، به شکلی که امروز تقریبا یک یا چند فروشگاه مطرح در هر صنف بطور حرفه ای به فعالیت می پردازند. همه گیر شدن اینترنت و گسترش ابزار های ارتباطی که منجر به توجه بیشتر به ظرفیت ها و قابلیت های این فضا شده نیز در تغییر دیدگاه کاربران بی تاثیر نبوده است.

به این ترتیب باید شاهد حضور پر رنگ تر این فروشگاه ها در بازار باشیم و درصد سود زیادی را برای آنها در نظر بگیریم، چرا که حضور ۴۰ میلیون کاربر فعال در فضای اینترنت کشور، پتانسیل بالایی برای فروش رقم زده است. اما در حقیقت نرخ تبدیل این تعداد کاربر عظیم به مشتریان واقعی چشمگیر نیست و طی شدن یک مسیر خرید، محدود به بررسی و کسب اطلاعات بیشتر بوسیله فروشگاه آنلاین است به خرید منجر نمی شود.

اما چه دلایلی باعث می شود نرخ تبدیل مشتری پایین باشد؟ با مطالعه مقالات وبلاگ وبزی به دلایل و راهکارها برای افزایش نرخ تبدیل مشتری پی ببرید.

 

برای ساخت فروشگاه اینترنتی خودت آماده ای؟ همین الان فروشگاه اینترنتی خودت را راه اندازی کن

۵
از ۵
۳۲ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید