Clicky

ترندهای طراحی سایت در سال 2019

امروز می خواهیم به مقابله با دو ذهنیت غلط بپردازیم. اول اینکه: برای طراحی یک سایت، حتما مجبورید دوره ها و آموزشهای مختلفی را پشت سر بگذارید. و دوم آنکه راه اندازی سایت تنها یک کار چالش برانگیز و زمان‌بر است. ذهنیت هایی که گاها به خاطر عدم شناخت کافی از فضای آنلاین یا تجربه‌ای ناموفق درمیان برخی از کاربران شکل گرفته است. گرچه امروزه با روی کار آمدن ابزارهای جدید، طراحی سایت تفاوت‌های بزرگی با گذشته پیداکرده است.


ما اینجاییم تا به شما بگوییم چگونه سایت تان مثل یک بمب در فضای آنلاین عمل کند و به کمک خلاقیت درونی خود، متمایز از هر کسب و کاری باشید. در این مقاله شما با ترندها مهم طراحی سایت در سال 2019 آشنا خواهید شد که توجه به هر کدام از آنها می تواند به روند پیشرفت امسال تان شتاب دهد.


گرچه انجام تک تک مواردی که در این مقاله آمده برای وب سایت شما ضرورت ندارد و مجبور نیستید از همه آنها در کنارهم درون سایت خود استفاده کنید. به قول آرون والتر نویسنده کتاب طراحی برای احساسات: " اگر همه چیز در طراحی شما برای بازدیدکنندگان برق بزند، در واقع هیچ چیز دیده نمی‌شود! " بنابراین، ترندهای طراحی وب سایت را دنبال کنید، برای رسیدن به اهداف خود، خواندن را ادامه دهید، از هر کدام از راهکارها، پیشنهادات یا ویژگی هایی که قابلیت اضافه شدن به وب سایت تان را دارد، بهره بگیرید.

 

 

1 – میکرو انیمیشن ها

نیازی نیست که کل وب سایت خود را به یک پروژه کامل فنی در رقابت با آخرین فیلم های روز دنیا تبدیل کنید. انیمیشن ها در طول چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته اند، افکت پارالاکس طی مدت نسبتا کمی توانسته به انتخابی محبوب برای طراحان وب سایت تبدیل شود چرا که توجه خوانندگان را به خوبی جلب می‌کند و آنها را نسبت به محتوا درگیر می‌کند.


با این حال، در سال 2019، انیمیشن به طور دیگری نیز اهمیت می‎یابند. نوع کوچک تری که آنها را به نام میکرو انیمیشن ها می‌شناسیم. میکرو انیمیشن ها حرکت ها و جلوه های کوچکی هستند که به هنگام لود شدن قسمت های مختلف یک صفحه به نمایش در می‌آیند. میکرو انیمیشن ها به صفحات شما انرژی بیشتری می‌بخشند که این انرژی قطعا به سمت کاربران نیز متقل می‌شود، علاوه بر آن در زمان بارگذاری صفحه تاثیر بارزی می‌گذارند. بدین صورت که سناریو‌ی ذهنی شما بعنوان وب مستر، به شکل ارائه هوشمند ظاهر می‌شود و خود به خود باعث همراهی کاربر با محتوای صفحه شما خواهد شد. 


اضافه شدن انیمیشن، جلوه زیبایی به سایت بخشیده و پویایی خاصی به آن می‌دهد که کاربران آن را بسیار مورد توجه قرار می‌دهند و دوست دارند.


میکرو انیمیشن ها می تواند در قالب یک گالری عکس جذاب در کنار تیترها و توضیحات کوتاه باشد. یا یک اسلایدر با پس زمینه ای زنده. هر راهکاری که در استفاده از آنها پیش گرفته اید، مطمئنا تاثیر قابل توجهی در طراحی وب سایت شما خواهد داشت.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: چطور یک وب سایت تک صفحه ای زیبا بسازیم؟

 

 

2 – بهینه سازی موبایل (First Index)

با افزایش روز افزون کاربران موبایل، گوگل در ابتدای سال گذشته از الگوریتم جدیدی در جست و جوی خود خبر داد که به Mobile First Index شهرت داشت. در این الگوریتم رتبه بندی سایت ها بر اساس نسخه موبایلی شان انجام می‌شود. هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل سایت ها توسط گوگل بررسی می‌شوند، اما نسخه ای اولویت بالاتری دارد موبایل است. علاوه بر این، سرعت بارگذاری یک عامل در نحوه رتبه بندی سایت های تلفن همراه محاسبه می‌شود.

ترجمه این بخش: یک سایت سریع و کاملا بهینه شده در موبایل، شاه کلید شما برای بهبود رتبه سئو در موتورهای جستجو خواهد بود که به تبع آن بازدیدکنندگان و مخاطبان زیادی نیز به سوی وب سایت شما سرازیر می‌شوند.

 

 

3 – اشکال هندسی

2019، زمان آن است که سایت خود را برای داشتن چهره‌ای هندسی آماده کنید. از مزایای استفاده از اشکال هندسی در طراحی سایت، سادگی قرار دادن آنها بعنوان پس زمینه، فریم یا المان های اصلی در کنار یکدیگر است. استفاده از مثلث یا شش ضلعی در کنار اشکال دایره ای بالانس خوبی به طرح شما می‌بخشد. سه دسته بندی کلی برای برقراری تعادل شکل های هندسی در طراحی داریم: تعادل متقارن، نامتقارن و شعاعی. که در اینجا هر کدام را بصورت مختصر توضیح می‌دهیم:


تعادل متقارن: این روش کلاسیک، همانطور که از نامش پیداست، شیوه ای متقارن و همسان برای طرح بندی یک صفحه است. بطور کلی تمام آنچه در یک سمت از صفحه خود دارید باید در سمت مقابل نیز داشته باشید.


تعادل نامتقارن: در حالی که دو قسمت از صفحه شامل عناصر یکسان نیست، اما هر دو دارای یک وزن یکسانی هستند. این کار با بازی با رنگ ها، بافت ها، شکل ها و جابه جایی موقعیت المان ها صورت می‌گیرد.


تعادل شعاعی: این سبک به طور یکنواخت تمام عناصر یک طراحی را در اطراف یک نقطه مرکزی قرار می دهد، به طوری که آنها به طرف خارج پخش شوند. درست مثل یک چرخ رنگی تصویر کنید.
درمیان ترندهای امسال، احتمالا طراحان زیادی از این فرصت برای بازی با برخی اشکال نامتقارن لذت استفاده می‌کنند و می‌توانند طرح های خلاقانه و ساختارشکنی را ارائه کنند. خلاقانه بودن و رها بودن از ساختارها و چارچوب ها، نشانه مدرنیته و پویایی یک طراح یا هنرمند است، دو ویژگی‌ای که ارزش های تازه ای برای وب سایت شما به دنبال خواهند داشت. همانطور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از اشکال یکی از راه هایی است که شما می توانید نگاهی نامتقارن نسبت به صفحات خود پیداکنید. برای مثال تصور کنید سمت راست صفحه‌ی شما بواسطه وجود چند خط متن، سنگین تر به نظر می‌رسد. یک راه حل برای حفظ تعادل آن، افزودن طرحی از مثلث در سمت چپ تصویر است. با استفاده از اشکال مختلف هندسی، علاوه بر تمرکز زدایی از یک بخش خاص در سایت و تنظیم وزن عناصر، یک اثر مفهومی نیز ایجاد کرده اید که می تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد.

 

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: تاثیر طراحی سایت بر سئو و رتبه بندی گوگل

 

 

4 - گوشه های گرد و خطوط نرم

2019 شاهد افزایش استفاده از گوشه‌های گرد و خطوط نرم در طراحی ها خواهیم بود. طیف زیادی از سایت ها در طراحی و انتخاب عناصر مانند جعبه‌های متن، فریم های تصویر، دکمه ها و حتی شکل انتزاعی از فرم ها گرد استفاده می‌کنند و رفته رفته شاهد آن هستیم که طرح هایی با لبه های تیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.
مهم ترین فاکتور در انتخاب فرم یک المان در صفحه سایت شما، حس و انرژی است که از آن منتقل می‌شود. بنابراین سعی کنید بسته به اتمسفر و فضای موجود در سایت و کسب و کار خود، هر عنصر را بچینید. فراموش نکنید در سال جدید ساختار شکنی طرفداران زیادی دارد. پس ذهن خودتان را درگیر محدودیت ها یا کلیشه ها نکنید و به خلاقیت و ذوق خودتان کمی اعتماد داشته باشید.

 

 

5 – تقسیم صفحه

ترند جدیدی که بعنوان آخرین بخش این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، تقسیم صفحه (Split-Screen) است. به این معنی که محتوای آنها به طور عمودی بین دو طرف صفحه تقسیم شده است.
به عنوان مثال، اگر یک عکاس هستید، می‌توانید در نیمه سمت راست سایت، تصاویری از نمونه کارهایتان منتشر کنید و در سمت دیگر درباره خودتان و حرفه تان بگویید. در این سبک استفاده از فضاهای کوچک و جای دادن صحیح فراخوان انجام کار (CTA) در بین بخش های اصلی بسیار مهم است.

 


ساخت وب سایت به سادگی آب خوردن...
 
همین حالا به کمک وبزی، سایت فوق العاده خودتو بساز!
 

۵
از ۵
۲۸ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید