Clicky

آموزش روش های پیگیری و رهگیری مرسولات پستی از شرکت پست و ...

 

 

در این مقاله خیلی سریع، جمع‌وجور و البته کامل با روش های پیگیری و رهگیری مرسولات پستی آشنا می‌شوید.

برای آشنایی با روش پیگیری مرسولات‌ و پیداکردن آدرس وب‌سایت و شماره‌تلفن هریک از شرکت‌ها کافی است روی اسم آن شرکت در فهرست زیر کلیک کنید.

شرکت پست

تیپاکس

چاپار

پستکس

کاراپست

شرکت پستی TNT ایران

شرکت پستی PDE

پستچی آنلاین

یارباکس

تی پی جی (TPG)

 

آموزش پیگیری و رهگیری مرسولات از پست

وب‌سایت: post.ir

تلفن: 193 (بدون پیش‌شماره)


برای پیگیری مرسوله پستی از شرکت پست چند روش وجود دارد که هریک را به‌ترتیب توضیح می‌دهیم.

 

پیگیری اینترنتی مرسوله

در اغلب مواقع، فرستندۀ مرسوله بعد از ارسال بسته یک شناسۀ 20 رقمی برایتان می‌فرستد که همان کد مرسولۀ شما است. اگر فرستنده شمارۀ شما را به شرکت پست داده باشد، کد مرسوله برایتان پیامک هم می‌شود.

اگر خودتان فرستندۀ مرسوله باشید، می‌توانید کد مرسوله را از روی فاکتوری که برایتان صادر می‌شود پیدا کنید. تصویر این فاکتور را در زیر آورده‌ایم و کد رهگیری مرسوله را هم روی آن مشخص کرده‌ایم:

برای رهگیری بستۀ خود باید به آدرس tracking.post.ir مراجعه کنید، کد مرسوله را در کادر وسط صفحه وارد کنید و بعد روی ذره‌بین‌ زرد کلیک کنید.

در صفحۀ جدید، وضعیت فعلی بستۀ شما مثل تصویر زیر نمایش داده می‌شود. اطلاعات مربوط به جابه‌جایی مرسولات به‌صورت لحظه‌ای در این سامانه ثبت می‌شود.

 

پیگیری پیامکی مرسوله

برای رهگیری پیامکی مرسوله می‌توانید کد پیگیری یا همان کد مرسوله را به شمارۀ 2000441 پیامک کنید تا از آخرین وضعیت مرسوله خود مطلع شوید.

اگر بعد از چند دقیقه هیچ پاسخی دریافت نکردید، یک بار دیگر شمارۀ مرسوله خود را پیامک کنید اما این بار انتهای آن حرف R را بنویسید و بعد پیامک کنید.

 

پیگیری مرسولات سازمانی

مرسولات سازمانی شامل مرسولات زیر می‌شود:

  • شناسنامه
  • گذرنامه
  • کارت خودرو و اسناد موتور سیکلت
  • کارت سوخت
  • گواهینامه
  • مرسولات نظام وظیفه
  • ابلاغیۀ دیوان عدالت اداری
  • سیم‌کارت

اگر قرار است چنین مرسوله‌ای برایتان ارسال شود، اول باید وارد najatracking.post.ir/SaipaSearch.aspx شوید. تصویر این صفحه را در زیر می‌بینید.

در این صفحه ابتدا باید نوع مرسوله را انتخاب کنید و سپس اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید. این اطلاعات بسته به نوع مرسوله شما متفاوت است. مثلاً اگر به‌دنبال گذرنامۀ خود باشید، باید کد ملی‌تان را وارد کنید یا اگر در انتظار کارت خودرو هستید، باید شماره‌پلاک خودرو را وارد کنید.

 

پیگیری مرسولات سازمانی بدون اینترنت

اگر می‌خواهید با موبایل خود و البته بدون اتصال به اینترنت مرسولات سازمانی خود را رهگیری کنید، باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • کد #110* را شماره‌گیری کنید؛
  • گزینۀ 1 یعنی «خدمات قابل ارائه» را انتخاب کنید؛
  • بازهم گزینۀ 1 یعنی «پلیس 10+» را انتخاب کنید؛
  • در ادامۀ گزینه 2 یعنی «وضعیت مدارک» انتخاب کنید؛
  • در صفحۀ جدید نوع مرسوله‌تان را انتخاب کنید؛
  • در آخر هم کد ملی یا شمارۀ خواسته‌شده را وارد کنید.

نکته: به‌دلیل حفظ حریم خصوصی افراد، رهگیری مرسولات پستی با نام‌خانوادگی امکان‌پذیر نیست؛ به‌جز مواقعی که با همراه داشتن کارت ملی به دفاتر پستی مراجعه کنید.

 

آموزش پیگیری و رهگیری مرسولات از تیپاکس

وب‌سایت: tipaxco.com

تلفن: 0218457


برای پیگیری و رهگیری مرسولاتی که با تیپاکس ارسال می‌کنید 2 روش وجود دارد: پیگیری تلفنی و پیگیری اینترنتی.

برای پیگیری تلفنی مرسوله خود باید با شمارۀ 0218457 تماس بگیرید.

برای پیگیری اینترنتی مرسولات باید به آدرس tipaxco.com/tracking مراجعه کنید. در این صفحه، با وارد کردن کد رهگیری مرسوله‌تان می‌توانید از وضعیت بستۀ خود مطلع شوید.

کد رهگیری تیپاکس یک کد 15 تا 25 رقمی است که در زمان ثبت سفارش، به همراه رسید به فرستنده تحویل داده می‌شود و همچنین از طریق پیامک نیز برای فرستنده ارسال می‌شود.

بارکد یا شماره‌قرارداد تیپاکس هم یک عدد 13 رقمی است که با عدد سال، (مثلاً 99 به‌معنی سال 1399) شروع می‌شود.

نکته: تا زمانی که سفارش شما در تیپاکس جمع‌آوری نشده باشد، کد سفارش قابل رهگیری نیست؛ اما بلافاصله بعد از جمع‌آوری و دریافت بسته توسط تیپاکس، می‌توانید با استفاده از شمارۀ سفارش، کد رهگیری یا شماره‌قرارداد، از وضعیت بستۀ خود مطلع شوید.

 

آموزش پیگیری و رهگیری مرسولات از چاپار

وب‌سایت: chaparnet.com

تلفن: 02164085


برای پیگیری مرسولات از شرکت چاپار کافی است به صفحۀ اصلی وب‌سایت این شرکت به آدرس chaparnet.com مراجعه کنید و در نوار جست‌وجوی بالای صفحه، شمارۀ بارنامۀ خود را وارد کنید.

همچنین می‌توانید به صفحۀ chaparnet.com/track مراجعه کنید و با وارد کردن شمارۀ بارنامه، از آخرین وضعیت مرسوله خود مطلع شوید.

 

 

آموزش پیگیری و رهگیری مرسولات از پستکس

وب‌سایت: postex.ir

تلفن: 02122824088


برای رهگیری مرسولات پستی در پستکس می‌توانید از بارکد پستی (کد رهگیری)، شماره‌سفارش و همچنین شماره‌موبایل فرستنده استفاده کنید.

برای این کار، کافی است به صفحۀ اصلی وب‌سایت پستکس به آدرس postex.ir مراجعه کنید و در قسمت بالا سمت چپ صفحه، یکی از اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید و روی دکمۀ «رهگیری» کلیک کنید.

پس از انتخاب این دکمه به صفحۀ جدیدی منتقل می‌شوید و در آنجا می‌توانید از آخرین وضعیت مرسوله پستی خود مطلع شوید.

 

آموزش پیگیری و رهگیری مرسولات از کاراپست

وب‌سایت: karapost.com

تلفن: 02189322


برای رهگیری مرسوله پستی در کاراپست لازم است شمارۀ بارنامه را در صفحۀ اصلی این شرکت به آدرس karapost.com ثبت کنید تا آخرین وضعیت مرسوله شما نمایش داده شود.

علاوه بر این، جزئیات مربوط به بسته پستی را هم می‌توانید در سامانۀ رهگیری کاراپست به آدرس karapost.com/fatracking ببینید.

اگر از کاراپست استفاده می‌کنید و به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید با شماره‌تلفن 02189322 تماس بگیرید و با اعلام کد مرسوله خود به کارشناسان، از وضعیت بستۀ پستی‌تان مطلع شوید.

نکته: بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی چندین کالا را باهم برای مشتریان خود ارسال می‌کنند. در این حالت، رهگیری تکی هریک از مرسوله‌ها کار زمان‌بر و سختی خواهد بود. کاراپست برای راحتی شما امکان رهگیری گروهی مرسوله‌ها را ایجاد کرده تا بتوانید شمارۀ تمامی بارنامه‌ها را به‌صورت یک‌جا در سیستم وارد کنید و گزارش وضعیت مرسوله‌های خود را دریافت کنید.

 

آموزش پیگیری و رهگیری مرسولات از شرکت پستی TNT ایران

وب‌سایت: tntiran.com

تلفن: 02182444


شرکت تی‌ان‌تی ایران به ازای هر بسته یک شماره‌محموله ثبت می‌کند و شما با استفاده از این شماره می‌توانید وضعیت مرسولۀ پستی خود را پیگیری کنید.

برای رهگیری مرسولات پستی از شرکت تی‌ان‌تی ایران می‌توانید با شماره‌تلفن 02182444 تماس بگیرید و از وضعیت مرسوله‌تان آگاه شد.

همچنین در بخش رهگیری مرسولات در سایت تی ان تی ایران به آدرس  tntiran.com/track-fa/?lang=fa می‌توانید تا 10 شمارۀ بارنامه را وارد کنید و از وضعیت بسته‌ها آگاه شوید.

 

آموزش پیگیری و رهگیری مرسولات از شرکت پستی PDE

وب‌سایت: pdexp.com

تلفن: 02141546


برای رهگیری بسته پستی در شرکت پستی PDE لازم است شمارۀ قبض بسته را داشته باشید و بعد به آدرس pdexp.com/fa/home/trackingservice مراجعه کنید. در این صفحه، با وارد کردن شماره قبض بستۀ خود می‌توانید از آخرین وضعیت آن مطلع شد.

 

آموزش پیگیری و رهگیری مرسولات از پستچی آنلاین

وب‌سایت: postchi.app

تلفن: 02188288475


در زمان ارسال مرسوله با پستچی آنلاین، یک شماره پیگیری به شما داده می‌شود. با استفاده از همین شماره و مراجعه به آدرس postchi.app/track می‌توانید وضعیت مرسوله خود را پیگیری کنید.

 

 

آموزش پیگیری و رهگیری مرسوله از یارباکس

وب‌سایت: yarbox.co

تلفن: 90003040 (بدون پیش‌شماره)


اگر مرسوله خود را با یارباکس ارسال کنید، امکان پیگیری مرحله‌به‌مرحله و آنلاین آن را خواهید داشت.

برای این کار باید به صفحۀ اول این وب‌سایت به آدرس yarbox.co بروید و در وسط صفحه، کد مرسوله خود را وارد کنید.

 

آموزش پیگیری و رهگیری مرسوله از تی پی جی

وب‌سایت: tpg.ir

تلفن: 02141917


برای رهگیری مرسوله خود از تی پی جی با استفاده از شماره قبض خود می‌توانید به آدرس tpg.ir مراجعه کنید و از آخرین وضعیت مرسوله خود مطلع شوید.

 

حرف آخر: اگر فروشگاه ندارید…

در این مقاله، شما را با روش های پیگیری و رهگیری مرسولات پستی از شرکت‌های مختلف آشنا کردیم. از شما می‌خواهیم اگر از شرکتی برای ارسال بسته‌های خود ارسال می‌کنید که ما اطلاعات آن را در این مقاله نیاورده‌ایم، اسم آن را در قسمت نظرات همین مطلب بنویسید تا مقاله را به‌روزرسانی کنیم.

اما حرف آخر! قبل از اتمام مقاله، اگر می‌خواهید برای خودتان یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید یا اگر یک کسب‌وکار آفلاین دارید و می‌خواهید آن را به کسب‌وکار آنلاین تبدیل کنید، پیشنهاد ما استفاده از سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی است.

وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی فروشگاه و وب‌سایت است که با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای، امکان ساخت یک سایت منحصر‌به‌فرد را در کمتر از یک ربع به شما می‌دهد. برای کار با این فروشگاه‌ساز، شما به استخدام طراح سایت یا یادگیری دانش فنی خاصی نیاز ندارید.

سایت‌ساز وبزی قالب‌های متنوع و آماده‌ای در اختیار شما می‌گذارد که قسمت‌های مختلف آن‌ها به‌طور کامل امکان ویرایش و شخصی‌سازی دارند.

برای شروع کار با وبزی هم کافی است که به صفحۀ اول این فروشگاه ساز بروید و روی گزینۀ «رایگان شروع کنید» کلیک کنید. در ادامه قالبی را که بیشتر دوست دارید و به کسب‌وکارتان نزدیک‌تر است انتخاب کنید و مطابق با سلیقۀ خودتان آن را ویرایش کنید.

استفاده از خدمات وبزی تا 14 روز رایگان است و در این مدت می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این 14 روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفه‌های وبزی بروید و متناسب با کسب‌وکارتان یکی از پکیج‌ها را انتخاب کنید.

اگر هم برای طراحی و ساختن فروشگاهتان سؤالی دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی وبزی به‌صورت آنلاین یا با شماره تلفن 02122225064 در تماس باشید.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید