Clicky

10 کاری که قبل از باز طراحی وب سایت حتما باید انجام دهید!

چطور سایت را ریدیزاین کنیم؟

وب سایت تجاری شما ابزاری است برای معرفی برند شما به بهترین شکل ممکن، برای مشتریان و مخاطبانی که همراه شما هستند. در این دنیای مجازی و آنلاین امروز، سایت شما باید در گذر زمان کامل تر شود، تغییر کند و براساس سرویس ها و خدماتی که ارائه می دهید به روز گردد.


کار اصلی شما پس از ساخت وب سایت، و با منتشر کردن آن شروع می گردد که شامل به روزرسانی،  معرفی سایت به دیگران و به کار بردن ترفند های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می شود. با توجه به این موارد پس از یک دوره زمانی خاص، باز طراحی وبسایت منطبق با نیاز روز باید انجام گیرد. 

 

 


هر آنچه که در باز طراحی وب سایت انجام می گیرد.

 

باز طراحی سایت به منظور بهبود عملکرد آن انجام می گیرد. بنابراین یک طراح باید در کنارطراحی، به محتوای سایت، نظرات کاربران، سئو، بهینه سازی صفحات و همگام سازی آنها برای موبایل توجه کند.


این چک لیست مراحل باز طراحی وب سایت شما را، چه به طور مستقل و چه با کمک یک طراح وب سایت حرفه ای، برای شما امکان پذیر خواهد کرد:

 

  1.  بررسی کنید که آیا زمان آن رسیده که وب سایت خود را دوباره طراحی کنید.
  2. وب سایت فعلی خود را تجزیه و تحلیل و بررسی کنید.
  3. اهداف خود را تعیین کرده و با توجه به اهداف یک برنامه ایجاد کنید.
  4. محتوای تصویری خود را تعریف کنید.
  5. نقشه سایت ایجاد کنید.
  6. بهترین و بروزترین روش های طراحی را به کار بگیرید.
  7. محتوای سایت خود را به روز کنید.
  8. به سئو  و بهینه سازی صفحات خود توجه کنید.
  9. نسخه بهینه و سئو شده موبایل را ایجاد نمایید.
  10. بررسی و به اشتراک بگذارید.

 

 

 

1- بررسی کنید که آیا زمان آن رسیده که وب سایت خود را دوباره طراحی کنید؟

 

 طراحی مجدد وب سایت به زمان ، برنامه ریزی و استراتژی نیاز دارد، بنابراین بهتر است قبل از اقدام، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

 

  • آیا طراحی سایت من به روز نیست؟
  • آیا من شاهد کاهش فروش یا بازدید کننده بوده ام؟
  • آیا  طراحی سایت من نیاز کاربران برآورده نمی سازد؟
  • آیا اخیرا تجارت خود را دوباره شروع کرده ام؟

 

اگر به هر یک از این سؤالها پاسخ داده مثبت باشید ، طراحی مجدد وب سایت احتمالاً می تواند به نفع تجارت شما باشد.

 

 


2- وب سایت فعلی خود را تجزیه و تحلیل و بررسی کنید.

 

قبل از تغییر و طراحی مجدد ابتدا سایت موجود و عملکرد آن را تحلیل کنید
وب سایت فعلی خود را بررسی کنید و به صفحات مختلف آن بروید. ارزیابی کنید که چه چیزی خوب است و چه چیزی به کار نمی آید.

 

آنالیز و تحلیل وب سایت خودتان: با کمک ابزارهایی مانند Google Analytics ، می توانید داده های سایت خود را آنالیز کنید. بررسی کنید که کدام یک از صفحات شما محبوب ترین هستند، یک ​​کاربر به چه مدت در سایت شما حضور دارد و چه کاری در سایت شما انجام می دهد. استفاده از Google Analytics می تواند به شما کمک کند تا از اطلاعات سایت خود نهایت استفاده را ببرید. شما می‌توانید آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس و بررسی ترافیک سایت را نیز در وبلاگ وبزی بخوانید و از آن استفاده نمایید.
 در باز طراحی باید به اطلاعاتی که از گوگل آنالیتیکس به دست می آورید توجه کنید. تا آنجا که ممکن است در تجزیه و تحلیل نقاط ضعف سایت خود بشناسید و به نقاط قوت فعلی خود نیز توجه داشته باشید؛ زیرا همه چیز در سایت شما نباید در این فرآیند کاملاً دگرگون شود. قسمت هایی از سایت که دارای عملکرد خوبی هستند ممکن است دقیقاً همانطور که هستند باقی بمانند. در حقیقت، این قسمت ها همانطور که واقعا لایق برند شما است، به درستی فعالیت می کنند. بنابراین سعی کنید یاد بگیرید چه چیزی باعث اثربخشی و مفید بودن این بخش ها می شود.


تحقیق در مورد رقبا: وب سایتهای رقبای برتر کسب و کار خود را بررسی کنید. به طراحی آنها، تجربه کاربری، محتوا و هر استراتژی بازاریابی که به کار می برند توجه داشته باشید. روشهای رایج در کسب و کار خود مانند ایجاد فروشگاه آنلاین یا وبلاگ را بیابید. این ترفندها به باز طراحی وب سایت شما کمک می کند تا در رقابت قرار بگیرید.


بازار خود را بشناسید: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربران و کسب و کار خود، یک تحقیق بازار انجام دهید تا مخاطب مورد نظر خود را به روشنی بشناسید. حتی اگر قبلاً این کار را انجام داده اید، ارزش دارد که قبل از باز طراحی وب سایت خود، یک بار دیگر به بازار و مخاطبان خود بنگرید زیرا آنها با گذشت زمان ممکن است تغییر کرده باشند.
با ایجاد درک بهتر از مشتری های خود، می توانید احساسات یا عادات آنها  را حس کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا طراحی مجدد وب سایت، به نیازها و ترجیحات منحصر به فرد کاربران خود توجه کنید.

 

 


3- اهداف خود را تعیین کرده و با توجه به اهداف یک برنامه ایجاد کنید.

 

لیستی از آنچه می خواهید در باز طراحی وب سایت خود بدست آورید ، بنویسید. آیا قصد افزایش فروش را دارید؟ تصمیم تعامل بیشتر با مشتری و ایجاد اشتراک برای ارسال ایمیل های بازاریابی را دارید؟ قصد افزایش فضا برای محصولات جدید را دارید یا  می خواهید تعداد معاملات را افزایش دهید؟ برای هر یک از اهداف خود، معیارهایی را که از طریق آن می توان موفقیت برنامه را تعیین کرد، مشخص کنید.


زمانی که این اهداف به روشنی تعریف گردد به شما کمک می کند تا یک طرح خوب برای باز طراحی سایت خود در نظر بگیرید. پس از انجام این کار، هر یک از تغییرات مورد نظر خود  برای وب سایت را باید در به صورت عملی به اجرا در آورید. به عنوان مثال ، اگر هدف اصلی شما افزایش فروش است، ممکن است بخواهید صفحاتی ایجاد کنید که آفرها یا تخفیفات ویژه ای را ارائه می دهند. سپس برای همه موارد موجود در لیست خود برای یک بازه زمانی مناسب مشخص کنید.
اگر با یک تیم کار می کنید، نقش هایی را برای افراد اختصاص دهید تا همه پیگیر باشند و  برای طراحی وب سایت جدید از تخصص و تجربه آنها بهره مند شوید. اینطوری تیم را به یک بخش جدایی ناپذیر از روند طراحی مجدد تبدیل می کنید و علاوه بر این، انگیزه تیم خود را نیز بالا نگه داشته و احساس تعلق و تعامل را تقویت می کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: راهنمای راه اندازی کسب و کار موفق در ۱۵ گام ساده‌

 

 


4- محتوای تصویری خود را تعریف کنید.

 

 انتخاب و تصمیم گیری در مورد ظاهر وب سایت شما یک گام مهم قبل از ارائه جزئیات زیادی است که به آن می پردازید. اطمینان حاصل کنید که زبان بصری شما با هویت کلی برند شما و با ارزش های اصلی کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.


برای پیدا کردن ایده های جدید، توصیه می کنیم به منابع الهام بخش طراحی های سایت و آخرین ترندها آنها توجه کنید. سعی کنید آنچه را که به بهترین وجه برای نام تجاری شما مناسب است و آن ابزارهایی که می تواند به عملکرد سایت شما نزدیک باشد را شناسایی کنید.


در این مرحله ، شما همچنین باید تمام اِلِمان های اصلی مورد نیاز برای طراحی وب سایت خود را جمع آوری کنید. این موارد شامل آرم و لوگو حرفه ای، رنگ های تجاری و رنگ بندی متناسب با وب سایت شما می شوند. از خود بپرسید که آیا آنها هنوز هم در سبک جدید شما جای می گیرند یا باید تغییر نمایند؟

 

 

 

5- نقشه سایت ایجاد کنید.

 

نقشه سایت لیستی از تمام صفحات وب سایت شما و نحوه اتصال آنها به یکدیگر است. برای دستیابی به یک نقشه درست و کاربردی بسیار مهم است که تجربه کاربر وب سایت از دستیابی به صفحات و پیمایش آسان در وب سایت را در نظر داشته باشیم.


روی یک تکه کاغذ، یک الگوریتم درختی از صفحات مختلف وب سایت خود رسم کنید و نحوه دسترسی کاربران را به آنها نشان دهید. به یاد داشته باشید شیوه های مهم راهبری وب سایت، مانند لینک کردن لوگو خود به صفحه اصلی را هم رعایت نمایید.

 

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که بازدید کنندگان سایت با یک یا دو کلیک بتوانند از هر صفحه ای که در حال حاضر در آن قرار دارند به صفحات مورد نظر دیگر در سایت شما دسترسی پیدا کنند.


در مورد صفحات خود، تمام موارد مورد نیاز مانند صفحه اصلی ، صفحه درباره ما و یک بخش تماس با ما و همچنین صفحه خدمات یا محصولات را درج کنید. علاوه بر این، در نظر بگیرید که سایر صفحات نیز می توانند ارزش بیشتری به سایت شما اضافه کنند. برای مثال یک فروشگاه آنلاین، یک وبلاگ یا یک کتاب الکترونیکی ایجاد کنید تا بتوانید به وب سایت خود ارزش بیشتری بدهید.


علاوه بر این از ابزار Wireframes   هم می توان برای ترسیم نقشه سایت استفاده کرد. این ابزار یک تصویر دو بعدی از رابط صفحه تهیه می کند و روی الویت بندی محتوا ها و نحوه کارکرد بخش های مختلف سایت تمرکز دارد. برای یک رویکرد واقعاً حرفه ای، نقشه سایت های خود را با این نرم افزار طراحی کنید. این ابزار به شما امکان می دهد ساختار هر صفحه  طرح کلی و مکان های مختلف  عناصر مانند منوی وب سایت یا دکمه ها را  نیز تعیین کنید. 

 

طرح نقشه سایت


6- بهترین و بروزترین روش های طراحی را به کار بگیرید.

 

اینجاست که قسمت طراحی مجدد وب سایت وارد می شود. حتما هویت نام تجاری خود را در خاطر داشته باشید و همچنین اصول اصلی طراحی را در نظر بگیرید. نکات ذیل شما را در جهت صحیح راهنمایی میکند:

 

  • سلسله مراتب: این همان چیزی است که باعث میشه که بازدید کنندگان سایت به الویت اصلی عناصر سایت توجه کنند و از مهمترین قسمت شروع کنند. انجام چنین کاری مانع از بروز آشفتگی و احساس اضطراب غیر ضروری می شود. کارهایی از قبیل اندازه و وزن (مانند تعیین سایز بزرگ برای عناوین) و قرار دادن عناصر در صفحه اصلی (مانند قرار دادن یک دکمه مهم در مرکز صفحه که کاربران را به سمت هدف خود هدایت کند) می تواند به شما در دستیابی به این هدف کمک کند.

 

  • کنتراست: این مورد به ما کمک می کند تا بین قسمت های مختلف طراحی با برجسته کردن تفاوت های آنها ، تمایز قایل شویم. در حالی که عناصری که یکسان به نظر می رسند با هم مخلوط می شوند. عناصری که کنتراست دارند، بیشتر از هم متمایز می شوند. تضاد را می توان از طریق بافت (مانند ساده در مقابل یک الگو) ، روشنایی (نور در مقابل تاریکی) و رایج ترین رنگ به دست آورد. کنتراست رنگ وب سایت شما یک روش مهم دستیابی به صفحات وب است، زیرا باید مطمئن شوید که سایت شما به وضوح قابل خواندن است. بسیاری از ابزارهای آنلاین برای بررسی تضاد رنگ ، مانند  Checker Contract وجود دارد.

 

  • تعادل: هر یک از صفحات شما باید به خوبی متعادل و هماهنگ باشند. یک راه خوب برای درک تعادل، فکر کردن به صفحه وب خود به عنوان یک مقیاس است که عناصر آن به طور مساوی در هر دو طرف توزیع می شوند. روشهای زیادی برای چنین توزیع وجود دارد، زیرا تعادل می تواند متقارن، نامتقارن یا شعاعی باشد. هر كدام را انتخاب كنید، ظاهر نتیجه باید همیشه احساس انسجام داشته باشد و چیزی از تعادل خارج نشده باشد.

 

  • استفاده از تصاویر: استفاده از  مجتوا های تصویری با کیفیت بالا، مانند عکس ها، نمودار ها و گراف ها یکی از روش های تاثیر گذار انتقال درست پیام شما است. تصاویر می توانند محصولات شما را مانند مواد غذایی برای وب سایت رستوران یا برای وب سایت هتل به نمایش بگذارند. یا  به عنوان مثال قراردادن یک عکس آرامش بخش از گیاهان در وب سایت تغذیه و سلامتی می تواند با کاربران ارتباط بهتری برقرار کند

 

  • تایپوگرافی: این روش تنظیم متن، مربوط به همه چیز از انتخاب قلم گرفته تا اندازه حروف است. در واقع تایپوگرافی به خودی خود یک نوع هنر است. چند قانون ساده در استفاده از نوع نوشتاری مناسب برای وب سایت وجود دارد. یک تا سه قلم متفاوت را انتخاب کنید (اما نه بیشتر) و از آنها به طور مداوم در کل سایت استفاده نمایید. متن پاراگراف باید خوانا باشد، در حالی که فونت عنوان می تواند با حالت های منحصر به فرد، مانند حالت کج و یا قدیمی در نظر گرفته شود. این روش همسان کردن فونت ها می تواند در یافتن بهترین نوع تایپ بیشتر کمک کند.

 

ساخت سایت حرفه ای


7-محتوای سایت خود را به روز کنید.

 

بخش بزرگی از به روزرسانی وب سایت شما تازه کردن محتوا آن است. هنگامی که نوبت به محتوای وب سایت می رسد، حتی نحوه انتخاب کلمات شما نیز می تواند برای خوانندگان ارزشمند باشد. در محتوای خود همواره مخاطب را اصل قرار دهید و متن هایی بنویسید که به جای پرداختن به شما و محصولاتتان به کاربران و نیاز های آن ها می پردازد. از محتوا نوشتاری برای پاسخ به سؤالات آنها استفاده کنید و آنها را از طریق سایت راهنمایی نمایید. 

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: 9 ترفند برای نوشتن توضیحات محصول که باعث افزایش فروش می شود


علاوه بر این ، متن خود را کوتاه و شیرین نگه دارید. جملات مختصر و برجسته  به کار ببرید. به ویژه در این دوران کنونی که افراد ترجیح می دهند متون را در کمترین زمان و به صورت کاملا سطحی در اینترنت بخوانند.

 

  • تن صدا: صدای شما باید متناسب با هویت برند شما باشد. به صورتی محتوا را بنویسید، که می خواهید نام تجاری شما صدا شود. آیا تن صدای شما دوستانه است یا حرفه ای و معتبر؟ قرار است بصورت محاوره ای صحبت کنید یا رسمی؟

 

  • میکروکوپی: بخش مهم دیگری از متن سایت شما میکروکوپی آن است. این اصطلاح به متن های کوتاه، از متن دکمه های عناصر مهم گرفته تا فرم های آنلاین شما اشاره دارد. سعی کنید محتوا میکروکوپی نیز در بر دارنده صدای برند شما باشد. به طوری که به نظر برسد در پشت آن ها انسان هایی با زندگی واقعی وجود دارند، تنها خطوطی سرد در سایت شما نیستند.

 

 


8-به سئو  و بهینه سازی صفحات خود توجه کنید.

 

بهینه سازی صفحات سایت برای بهبود بازدید کنندگان سایت و رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل  ضروری است. از این طریق است که ترافیک واقعی وب سایت شما افزایش می یابد. بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو، بخش مهمی از باز طراحی وب سایت شما است، زیرا می تواند قابلیت پیدا شدن سایت توسط مخاطبان هدف را تقویت کند.


 برای کمک به قابلیت پیدا شدن کسب و کارتان در گوگل اقدامات بسیاری وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی کنید. به عنوان پیشنهاد برای شروع، روش های زیر را توصیه می کنیم: 

 

 

  • استفاده از کلمات کلیدی: تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید و دو تا سه کلمه کلیدی را برای توصیف کسب و کار خود انتخاب کنید (عبارات کوتاه یا اصطلاحاتی که افراد هنگام جستجوی کسب و کار های مشابه با شما در موتورهای جستجو تایپ می کنند). این موارد باید از در نقاط استراتژیک در وب سایت شما، از جمله عناوین و توضیحات سئو استفاده شوند. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی یکپارچه در محتوای سایت شما وجود داشته باشند، زیرا به روزرسانی های اخیر الگوریتم گوگل، توجه ویژه ای به متن می کند.

 

  • متن جایگزین تصاویر ( تگ alt) و نوشتن توضیحات برای تصاویر نیز هم سئو و هم دسترسی به سایت را تقویت می کند. این کار با نوشتن چند کلمه که محتوای تصویر شما را توصیف می کنند انجام می شود. تگ Alt برای کاربران شما قابل مشاهده نخواهد بود، اما با این وجود برای رباتهای گوگل و فناوریهای کمکی بسیار مفید است.

 

  • متا تگ های صفحه: نوشتن برچسب های متا،از جمله برچسب ها و توضیحات عنوان آن، به ربات های موتور جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند و آن را به طور صحیح در نتایج جستجو نشان دهند. هر زمان که ممکن باشد ، بهتر است کلمات کلیدی را در برچسب های متا درج نمایید.

 

  • نام دامنه: ثابت نگه داشتن نام دامنه شما به مرور زمان می تواند به تشخیص برند شما کمک کند. با این حال تغییرنام دامنه شما ممکن است لازم باشد. اگر نام تجاری خود را تغییر داده اید، تغییر نام دامنه نیز می تواند یکی از گزینه های شما باشد. زیرا هدف اصلی شما گسترش نام تجاری و برند است، نام دامنه تنها ابزاری برای این کار محسوب می شود. هرچند در صورتی که نیاز ضروری در این مورد وجود ندارد توصیه می کنیم تا حد امکان نام دامنه خود را تغییر ندهید.

 

 

 

9- نسخه بهینه و سئو شده موبایل را ایجاد نمایید.


با ایجاد نسخه بهینه کاملاً واکنش گرا برای صفحات موبایلی، می توانید برای کاربران خود امکان استفاده از طریق تلفن همراه را ایجاد نمایید. برای این کار، صفحه را مرتب کرده و عناصر غیر ضروری را حذف کنید تا فقط ضروری ترین محتوای آن باقی بماند و در صفحه کوچکتر مشخص شود. همچنین می توانید از ویژگی های طراحی موبایل مانند انیمیشن های مختلف استفاده کنید. به طور کلی، یک وب سایت بهینه برای موبایل (Mobile-Friendly)  برای سئو و قرار گیری در رتبه های بالای نتایج گوگل اهمیت زیادی دارد.

 

 


10- بررسی کنید و به اشتراک بگذارید.

 

طرح جدید سایت خود را پس از انجام بررسی کامل، بارگذاری مجدد محتوای نوشتاری آن، بررسی نحوه پیمایش و اطمینان از عملکرد صحیح آن، منتشر کنید. برای راه اندازی وب سایت خود، حتی کوچکترین جزئیات را مانند موارد موجود در این چک لیست بررسی کنید. برای انجام یک بررسی مشابه و مستقل از چند دوست معتبر یا اعضای تیم درخواست همکاری کنید تا نکاتی که از چشم شما دور مانده است را پیدا کنند.


پس از آماده سازی و بارگذاری مجدد وب سایت، حتما از طریق بخش بازاریابی خود، طرح جدید را به مخاطبین نشان دهید. با استفاده از یک پلن بازاریابی درست می توانید از طریق رسانه های اجتماعی، خبرنامه و روش های مناسب دیگر خبر طرح جدید وبسایت خود را اعلام کنید و ترافیک زیادی را به وب سایت خود هدایت نمایید.

۵
از ۵
۳۴ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید