Clicky

چگونه بازدید کنندگان سایت را به مشتریان دائمی تبدیل کنیم؟ 

تبدیل بازدید کنندگان به مشتری

 آیا می دانستید جذب مشتری جدید پنج برابر بیشتر از نگه داشتن مشتریان قبلی سود دهی خواهد داشت؟ هر صاحب کسب و کاری، باید به این آمار وسوسه انگیز توجه داشته باشد. تبدیل یک رهگذری که اتفاقی با سایت شما مواجه شده، ‌به یک طرفدار و پس از آن به یک کاربر و مشتری دائمی، کار آسانی نیست و نیازمند به کارگیری راهکارهای توصیه شده در این زمینه و نیز تعامل انسانی در دنیای دیجیتال است.


این موضوع به شکل یک چالش به نظر می رسد اما با رعایت نکات موثر در این مورد و گام برداشتن در مسیر درست، رسیدن به این مرحله غیر ممکن نخواهد بود. با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در این باره کسب خواهید نمود و با راهکارهای عملی تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان دائمی آشنا خواهید شد. 

 

 

۱-  اکتساب - چگونه اشتیاق خرید در بازدید کنندگان به وجود آوریم ؟‌ 


در دنیای وب، اکتساب به این معنی است که یک بازدید کننده، به فردی مشتاق به خرید تبدیل شود حتی اگر تصمیمی برای خرید نداشته باشد. هر بازدید کننده ای این پتانسیل را دارد که یکی از مشتاقان و دنبال کنندگان فروشگاه شما باشد. ایجاد این اشتیاق در فرد برای خرید محصولات فروشگاه شما و یا استفاده از خدماتی که ارائه می دهید، ‌به عهده شماست. روش های متعددی به این منظور به کار می روند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم. 

 

چگونه بازدید کنندگان سایت را به مشتریان دائمی تبدیل کنیم

 

 ارتباط زنده (live) با بازدید کنندگان برقرار کنید


قدم اول را بردارید و اعتماد بازدید کننده را به اینکه هر لحظه به او پشتیبانی می دهید و از او حمایت می کنید،‌ جلب نمایید. برای افرادی که به فروشگاه اینترنتی شما سر می زنند،‌ مهم است که از طرف شما پشتیبانی شوند. از این رو توصیه می کنیم امکانی برای گفتگو بازدید کنندگان با خود به صورت زنده در نظر بگیرید. حتی در برقراری ارتباط با آن ها پیش قدم شوید با ارسال پیام هایی مانند :‌«خوش آمدید. اگر سوالی داشتید با ما در میان بگذارید» و یا عباراتی شبیه به این.

 


 ثبت نام 


بازدید کنندگانی که به سایت شما سر می زنند، مانند رهگذرانی هستند که بی آن که قصدی برای خرید داشته باشند، در طی مسیر خود ویترین مغازه ها را تماشا می کنند. چه عاملی باعث می شود آن ها دوباره به سایت شما سر بزنند؟‌ با قرار دادن فرم های ثبت نام در سایت خود، می توانید اطلاعاتی از این افراد داشته باشید. همینطور می توانید از این طریق، آن ها را از پیشنهادات جدید خود باخبر کنید. سایت ساز وبزی این امکان را در اختیار شما قرار داده تا کاربران را با ارسال اس ام اس از پیشنهادات جدید فروشگاه خود مطلع نمایید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: چطور مشتریان وفادار بدست آوریم؟

 

اطلاعات کاربران را سازماندهی کنید


اطلاعاتی که از کاربران دریافت می کنید، لینک ارتباطی شما با آن ها است. داشتن محیطی برای نگهداری صحیح و سازماندهی اطلاعات آن ها لازم است. اینجاست که کاربرد لیست مخاطبان در سایت ساز وبزی، مشخص می شود. در این قسمت می توانید به اطلاعات همه کاربران تان دسترسی داشته و آن ها را مدیریت کنید. 

 

 دریافت بازخورد مشتریان 

 

۲-  تبدیل - تبدیل مشتاقان خرید و طرفداران به مشتری های جدید


تبدیل، همان طور که از نامش پیداست با تکنیک هایی، طرفداران  سایت و فروشگاه شما را به مشتری های جدید تان تبدیل می کند. در ادامه به معرفی این تکنیک ها می پردازیم:

 

ارسال خبرنامه های هدفمند


یکی از بهترین راه ها برای حفظ ارتباط خود با طرفداران تان ارسال خبرنامه ها به منظور آگاه ساختن آنها از کالاهای جدید،‌ فروش های ویژه و اتفاقاتی مانند انتشار مطالب جدید در وبلاگ است. 

 

ارسال کوپن های تخفیف


برخی کاربران در خبرنامه ها ثبت نام می کنند تا از تخفیف های فروشگاه مطلع شوند. بهترین گزینه برای اینکه کاربران بار دیگر به سایت شما سر بزنند، ارسال کوپن های تخفیفاتی برای آن هاست. این پیشنهاد تخفیف می تواند کد تخفیف باشد،‌ یا کسر مبلغ خاصی از خرید آن ها،‌ تخفیف درصدی روی خرید آن ها و بسیاری موارد دیگر که با ایده خود می توانید پیشنهاد دهید. 

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: 7 راهکار اثبات شده برای افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین شما

 


گفتگو آنلاین


گاهی پیش می آید که دلیل کاربران برای عدم خرید از سایت شما،‌ قیمت محصولات نیست، نداشتن اطلاعات کافی برای انتخاب محصول مناسب است. گفتگو آنلاین که قبلا هم راجع به آن صحبت شد، ‌در این مورد هم به کار می آید. شما می توانید به صورت آنلاین کاربران خود را برای انتخاب بهترین محصول راهنمایی کنید تا دودلی آن ها برای انتخاب برطرف شده و اقدام به خرید نمایند. 

 

تاثیر گفت و گو آنلاین در فروش


۳-  بازگشت – جلب اعتماد مشتریان


جلب اعتماد مشتری در اولین خرید را می توان مهم ترین عامل در خرید های آتی مشتری دانست. راضی نگه داشتن مشتریان به اندازه بدست آوردن آن ها اهمیت دارد. چرا که پیش آمدن هر نوع بی اعتمادی برای آن ها منجر به ترک فروشگاه شما خواهد شد. سه راه برای کسب این اعتماد به شما معرفی می کنیم‌.

 

 دریافت بازخورد مشتریان 


رابطه ای که با مشتریان خود برقرار می کنید از بسیاری جهات اهمیت دارد. به عنوان مثال وقتی کاربر بداند که شما به نظر و دیدگاه او احترام می گذارید، به شما اعتماد می کند. یکی از راه های محترم شمردن نظر مشتری ها، ‌پرسیدن از آن هاست. از مشتریان خود بخواهید دیدگاه شان را با شما در میان بگذارند و اگر پیشنهاد یا انتقادی راجع به محصولات یا خدمات تان دارند مطرح کنند. حتی می توانید به صورت شخصی، ‌پس از خرید، نظر آن ها را راجع به محصول یا محصولات خریداری شده جویا شوید. 

 

 ارسال صورت حساب پس از پرداخت


هیچ چیز مانند یک فاکتور بی شک و شبهه از خرید مشتری شما نمی تواند اعتماد او را به جلب کند. در نظر داشته باشید پس از انجام تراکنش،‌ جزئیات پرداخت او را برایش از طریق فاکتور ارسال کنید. در صورتی که از کاربران وبزی هستید،‌ از این امکان نیز بهره مند خواهید بود.

 

ارسال ایمیل های خودکار


در صورتی که کاربران برای خبرنامه شما ثبت نام کرده و یا از سایت شما محصولی را خریداری کرده اند، بهتر است با ارسال یک ایمیل، پیام و یا نوتیفیکیشن،‌ آن ها را از موفقی آمیز بودن عمل شان باخبر کنید. این کمترین کاری که است برای تشکر از وقتی که به شما اختصاص داده اند می توانید انجام دهید تا حس خوبی در آن ها ایجاد کنید. اگر مشتری ها را بدون هیچ تاییدی رها کنید، آن ها در شک و دودلی باقی خواهند ماند. احترام به مشتری ها یکی از راه های جذب آن ها برای خرید های بعدی است. روی آن تاکید داشته باشید و این تاکید را به آن ها نشان دهید.

 

ارسال ایمیل های خودکار

 

برای افزایش فروش خود آماده اید؟ همین امروز فروشگاه اینترنتی خودتان را با فروشگاه ساز وبزی بسازید.

۵
از ۵
۲۸ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید