Clicky

5 ترفند ساده روانشناسی برای افزایش نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری)

 

همه انسان‌ها منحصر‌به‌فرد هستند، اما عملکرد مغزهای، همه انسان‌ها یکسان است. بازاریاب‌ها مدتی است که از این شباهت‌ها استفاده می کنند تا فروش و نرخ تبدیل خود را افزایش دهند.لازم نیست برای یادگیری این تکنیک‌ها خرج زیادی کنید، فقط باید افزایش نرخ تبدیل خود را اولویت اول قرار دهید.
داشتن بیزینس پلن خوب، یک وبسایت بسیار زیبا و حتی داشتن شهرت خوب در دنیای مجازی، بدون داشتن توانایی تبدیل طرفدارانتان به مشتری‌هایتان، به درد نمی‌خورد. دیگر وقتش است که جدی تر وارد کار شوید.
در ادامه برای شما 5 مورد ساده برای افزایش نرخ تبدیل آورده‌ایم که بازدید‌کننده‌های سایتتان را تبدیل به مشتری‌های دائمتان می کند.

 

1. کاری کنید تا دکمه فراخوان سایتتان در چشم باشد


در قالب یک سایت زیبا، مهم‌ترین قسمت دکمه فراخوان است. دکمه فراخوان به جملات و دکمه هایی می‌گویند که بازدید کننده های وب سایتتان را ترغیب به انجام کاری که شما می‌خواهید می‌کنند. اگر قصد فروش محصولی را دارید، دکمه‌هایی برای دسترسی سریع به محصولات و "اضافه به سبد کالا" را در وب‌سایت قرار دهید. اگر می‌خواهید اعضای خبرنامه‌تان را افزایش دهید، کاری کنید که کادر "عضویت در خبرنامه" به راحتی دیده شود و با متن وب‌سایت تفاوت داشته باشد. اگر بازدید‌کننده در حال نگاه کردن گذرا به سایت شما ، نتواند دکمه فراخوان را ببیند یعنی شما کارتان را اشتباه انجام داده‌اید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید:  cta چیست؟ راهنمای جامع ساخت cta

یک راه  ساده برای برجسته کردن دکمه فراخوان استفاده از رنگ است. رنگی که به کار می برید لازم نیست خیلی روشن باشد، فقط کافی است که با رنگ های اطرافش تفاوت داشته باشد. برای زیباتر کردن محیط وب‌سایت بهتر است از یک پالت رنگ مشخص استفاده کنید. توجه داشته باشید که المان های بزرگ و بولد در ذهن بازدید‌کننده، حس اهمیت داشتن آن المان را تلقین می‌کند.

 

 

 

2. نوشتن مطالب با اطلاعات ارزشمند


در حالی که برای دستیابی به بهترین نتیجه تلاش می‌کنید، باید یادتان باشد که هدف کلی شما چیست. با دانستن هدف، باعث میشوید کسانی که به دنبال خدمات شما هستند، به راحتی شما را پیدا کنند. به عبارتی دیگر، شما اولین کسی خواهید بود که به ذهنشان می آیید.


غیر ممکن است که یک مشتری در جایی از دنیا، مرورگر خود را باز کند و مستقیما آدرس الکترونیکی وب‌سایت شما را بزند تا از شما خرید کند. این پروسه با جستجوی مشتری در موتور های جستجوی مختلف آغاز می‌شود. سپس مشتری محصولات مورد‌نظر را به همراه قیمتشان در وب‌سایت‌های مختلف با یک‌دیگر مقایسه کرده و بعد از آن دست به خرید کالا می‌زند. با این که شانس دیده شدن سایت شما در این پروسه وجود دارد، اما صد درصد نمی توان مطمئن بود که مشتری، شما را برای  خرید خود انتخاب می‌کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: 10 نکته طلایی برای سئو سایت و کسب رتبه بالا در گوگل

 

حالا تصور کنید که شما به طور مرتب درمورد خدماتی که ارائه می‌کنید، مطلب می نویسید و در آن اطلاعات ارزشمندی را درباره ی خدمات و محصولات خود و یا زمینه های دیگری که به خدمات شما مربوط می‌شود، به اشتراک می‌گذارید. این کار نه تنها  سئو  شمارا افزایش می‌دهد، بلکه شانس دیده شدن مطلب و به دنبال آن دیده شدن محصول شما را نیز افزایش می‌دهد. حتما لازم نیست در مطالب پست شده تبلیغ خدمات و محصول خود را بکنید، فقط کافی است که به بازدید کننده این احساس را بدهید که برای وی وقت گذاشتید. بازدید کننده، وب‌سایت شما و برند شما را به خاطر می‌سپارد. هر چه بیشتر مطالب مربوط به زمینه فعالیتتان پست کنید،شانس شما برای دیده شدن در جستجو‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.
 ارائه دادن اطلاعات ارزشمند به بازدیدکننده ها، باعث می شود تا آن ها به شما برندتان اعتماد کنند.

 

 

3. محیط کاربری سایتتان  را ساده نگه دارید


بهتر است حواستان باشد که وب‌سایتتان را برای بازدید‌کننده از چیزی که هست،  پیچیده تر نشود. وقتی یک بازدید کننده وارد وب‌سایت شما می‌شود، در نگاه اول می‌خواهد بداند برای دریافت خدمات و یا محصول مورد نظرش کجا باید برود و چه کاری باید انجام دهد. برای این کار باید هنگام طراحی سایت، یک محیط کاربری ساده را فراهم کنید. به عبارت ساده،محیط‌کاربری به بازدید‌کننده کمک میکند تا مسیر درست را در سایت و یا اپلیکیشن برای استفاده از خدمات طی کند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: ترندهای طراحی سایت در سال 2019


چالش اصلی شما، ساده  و کاربردی نگه‌داشتن محیط سایت در عین پیش‌بینی نیازهای بازدید کننده‌های سایت است. یکی از راه‌های پیش‌بینی نیازهای بازدید‌کننده، استفاده از صفحه "پرسش‌های متداول" است که در آن شما میتوانید تمام پرسش هایی که ممکن است برای بازدید کننده پیش بیاید را در آن بنویسید و جواب دهید.
نکته مهم: اگر می خواهید از بازدید کننده‌ها سوالاتی برای بهبود عملکرد محصول و یا خدمات خود بپرسید، خود را جای بازدید کننده قرار دهید و از خود بپرسید که چه احساسی دارید؟ 
سعی کنید تعداد سوالات خود را تا حدی کاهش بدهید که فقط سوالاتی باقی بمانند که شما آنها را برای مطالعات خود نیاز دارید.

 

4.رضایت نامه های مشتری را به ‌سایت اضافه کنید


مردم تمایل دارند که تصمیمات خود را بر اساس انتخاب‌های افراد قبل از خود بگیرند. وقتی مشتری برای خرید بهترین خدمات و محصول در اینترنت جستجو می‌کند، به انتخاب‌های کسانی که به دنبال محصول و یا خدمات مشابه بودند، دقت می‌کنند و از افراد اطراف خود سوالاتی درباره چیزی که می‌خواهد، می‌پرسند. اینجاست که اضافه کردن رضایت نامه ها (به صورت امتیاز دهی و یا ستاره) به کمک مشتری شما می‌آید. 


رضایت نامه ها به مشتری شما، نظرات مشتری‌های قبلی را نشان می‌دهد. حتی بهتر است که انتقاد‌ها را هم به نمایش بگذارید تا مشتری به شما اعتماد بیشتری پیدا کند. دقت کنید که مشتری‌هایی که فقط برای یک بار از شما خرید می‌کنند تمایل به  نظر دادن ندارند، اما مشتری های ثابت شما  ازین کار استقبال می‌کنند. شما حتی می‌توانید برای ترغیب مشتری به نظر دادن درباره محصولات شما،کوپون ها و پیشنهادات رد نشدنی را به آن ها ارائه دهید.

 

 

5. به مشتری‌هایتان پیشنهاد‌های رد نشدنی بدهید


ممکن است که همه نکات قبلی را به خوبی رعایت کنید ولی هنوز هم مشتری‌های شما زیاد نباشند. اگر تمام تلاشتان را برای وبسایتتان کردید ولی باز هم به نتیجه‌ایی که دیگر سایت ها رسیده‌اند، نرسیده‌اید وقت این است که به مشتری‌های خود پیشنهاد‌های رد نشدنی بدهید. 


این پیشنهاد‌ها به گونه‌ای هستند که بازدید‌کننده‌های شما پیشنهاد‌های بهتر از آن‌ها را در جای دیگری پیدا نمی‌کنند، در نتیجه ترغیب می‌شوند تا پیشنهاد شما را قبول کنند. این پیشنهاد‌ها شامل تخفیف‌هایی با درصد بالا، تست محصول به صورت رایگان و یا عضویت در خبرنامه‌هایی است که اطلاعات جذاب برای مشتری را ارائه می‌دهد.
در ابتدا ممکن است کسی این پیشنهادات را قبول نداشته باشد و گمان کند که این پیشنهادات دروغی بیش نیستند، اما با گذر زمان و اثبات بی‌کلک بودن پیشنهاد شما، بیشتر و بیشتر از این پیشنهاد استقبال می‌شود. این روش مخصوصا برای مشتری‌هایی کاربرد دارد که همواره دنبال تخفیف‌های باور نکردنی برای محصولات با‌کیفیت هستند. 

 

برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری آماده ای؟ همین الان وبسایت خودت را بساز

۵
از ۵
۲۵ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید