Clicky

چگونه بهترین قالب را برای سایت خود انتخاب کنیم؟ {راهنمای انتخاب قالب}

چگونه بهترین قالب را برای سایت خود انتخاب کنیم؟

یکی از اولین کارهایی که هنگام راه اندازی سایت تان باید به آن بپردازید، انتخاب قالب مناسب است. گاهی هم نیاز دارید تا قالب فعلی وب سایتتان را دستخوش تغیراتی کنید یا به کلی آن را عوض کنید.
در هر دو حالت، نکاتی که در این مقاله خواهیم گفت به انتخاب بهتر شما احتمالا کمک خواهد کرد. قرار است که با 5 دسته از قالب‌های وب‌سایت آشنا شوید و بر اساس نوع فعالیت خود، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.
انتخاب یک قالب مناسب برای وب‌سایت، شخصیت کاری حرفه‌ای شما را نشان می‌دهد. بنابراین در انتخاب دقت داشته باشید.

 


قالب‌های نمونه‌کار (پورتفولیو)

اگر طراح، عکاس و یا فیلمبردار هستید و یا به طور کلی فعالیت هنری دارید، بهترین نوع قالب وب‌سایت برای نمایش نمونه کارهای شما قالب‌های شخصی و نمونه کار (پورتفولیو) وبزی هستند. 
پورتفولیو، مجموعه‌ای از بهترین آثار هنری شماست و برای نمایش سبک و روش کارتان جمع‌آوری می‌شود. قالب‌های پورتفولیو هم با طراحی منحصر به فرد خود به شما کمک می‌کنند تا آثارتان را در یک گالری هنری مجازی به نمایش بگذارید. این قالب‌ها بهتر از هر نوع قالب دیگری می‌توانند طرح‌ها و آثار شما را نمایش دهند. 
مهم‌ترین ویژگی قالب‌های پورتفولیو، گرافیک و صفحه‌بندی جذاب و استفاده حداقلی از متن و کلمات است. این ویژگی باعث می‌شود که کیفیت نمایش آثارتان افزایش پیدا کند و وب‌سایت شما برای مخاطبان چشم‌نواز  و دلنشین باشد.
شما می‌توانید در یک قالب پورتفولیو تنظیمات مختلفی را برای نوع نمایش نمونه‌کارهای خود انجام دهید. مثلا می‌توانید قسمت نمونه‌کارهای مهم و اثرگذار خود را از سایر کارهایتان جدا کنید تا بهتر و بیشتر دیده شوند. با این کار علاوه بر اینکه سایت خود را منظم نگه‌می‌دارید، می‌توانید مخاطبان و مشتریانتان را محو گالری خود کنید و لحظات لذت‌بخشی را برای آن‌ها رقم بزنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم مطالعه نمایید: آموزش ساخت سایت نمایش نمونه کار {همراه با نکات کاربردی و مثال}

 

تاثیر انتخاب قالب روی شخصیت برند


قالب‌های فروشگاهی

ویترین جذاب مغازه‌ها با ما کاری می‌کنند که گاهی حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشیم ناخودآگاه در برابرشان تسلیم شویم. این موضوع برای فروشندگان سنتی کالا و محصولات فیزیکی خبر خوبی است که می‌توانند با طراحی جذاب ویترین فروشگاه خود، مشتری بیشتری را جذب‌کنند؛ اما فروشندگان اینترنتی چه می‌شوند؟ آن‌ها هم می‌توانند برای خود ویترین داشته باشند؟
پاسخ قطعا مثبت است. 

 

قالب وب‌سایت فروشگاهی شما، همان ویترین شما خواهد بود.

 

این ویترین مجازی است اما با صرف هزینه و زمان خیلی خیلی کم‌تر نسبت به فروشگاه‌های سنتی می‌توانید آن را طراحی کنید. ضمن اینکه نیاز نیست هر روز گرد و خاکش را بگیرید! فقط لازم است هر چند وقت یک بار ویترین مجازی فروشگاهتان را تغییر دهید و بازخورد مشتریانتان را بررسی کنید. این کار شما هم در ظاهر سایتتان تنوع ایجاد می‌کند و هم اینکه می‌بینید مشتریان شما از کدام ویترین خوششان می‌آید و بیشتر خرید می‌کنند.


انتخاب قالب‌های فروشگاهی وبزی امکاناتی مانند موارد زیر نیز در اختیارتان قرار می‌دهد:

 

  • امکان اضافه کردن محصول به صورت نامحدود
  • دسته‌بندی و مرتب‌سازی ساده محصولات
  • امکان اضافه کردن متن، عکس و یا فیلم برای توضیح محصولات
  • و ...

 

فراموش نکنید که برای داشتن یک ویترین جذاب مجازی و برای اینکه از رقبا متمایز شوید و فروش بیشتری را تجربه کنید، لازم است قالبی را انتخاب کنید که با محصولاتتان هماهنگ و یکپارچه باشد. این کار باعث می‌شود تا به مشتری‌تان در هنگام بازدید و خرید خوش بگذرد و از سایت شما بارها و بارها خرید کند.

 


قالب‌های وبلاگ

همۀ ما دوست داریم دیده شویم و نظراتمان را درباره مسائل مختلف با بقیه به اشتراک بگذاریم. در دنیای اینترنت هم برای این کار و یا روایت قصه‌هایتان می‌توانید از وبلاگ‌های شخصی استفاده کنید.
برای اینکه وبلاگ شخصی شما محبوب و پربازدید باشد، باید ابتدا به فکر یک قالب مناسب برای آن باشید. 
ویژگی قالب‌های وبلاگی این است که موضوعات وبلاگ شما را به خوبی دسته‌بندی می‌کنند و به شما امکان برنامه‌ریزی و مرتب‌سازی پست‌ها را می‌دهند. در کنار این موارد، شما می‌توانید از ابزارهای گوگل مثل سرچ کنسول و آنالیتیکس استفاده کنید تا با تحلیل رفتار مخاطبان و وضعیت شما در موتورهای جستجو، هر روز بازدیدکننده بیشتری را جذب کنید.

 


کسب و کارهای کوچک

مدیران کسب‌وکارهای کوچک (مثل صاحبان رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها) با هدف بهتر دیده شدن وب‌سایت خود را راه‌اندازی می‌کنند؛ اما اغلب دیده نمی‌شوند! دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود این اتفاق بیافتد اما ما در اینجا فقط به یک مورد اشاره می‌کنیم و آن انتخاب و طراحی نامناسب قالب وب‌سایت است.

 

در یک کلام، قالب وب‌سایت شما نباید پیچیده باشد و مخاطب را گیج و سردرگم کند. اینکه مشتری شما با دیدن سایت‌تان به راحتی بفهمد که شما که هستید، چه خدماتی ارائه می‌دهید، آدرس شما کجاست و چگونه می‌توانند با شما تماس بگیرند کافیست. مابقی کارها تشریفات است!


به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که برای مشاهده و آشنایی بیشتر با قالب‌های وب‌سایت مخصوص کسب‌وکارهای کوچک به صفحه قالب‌های وبزی سر بزنید.

 


قالب‌های شخصی

تجربه نشان داده افرادی که رزومه‌های حرفه‌ای، متفاوت و جذابی دارند از شانس بیشتری برای استخدام در یک سازمان برخوردار هستند. 
اگر رزومه و CV خود را به شکل یک وب‌سایت ارائه می‌کنید تا به اینجا از خیلی‌ها سبقت گرفته‌اید! اما اگر می‌خواهید سایت رزومه شما حرفه‌ای‌تر به چشم بیاید، لازم است تا از یک قالب متناسب و حرفه‌ای هم استفاده کنید.
قالب‌های مخصوص وب‌سایت‌های نمایش رزومه و CV (که ما در وبزی از همه رنگش را داریم) اطلاعات شما را به زیباترین حالت ممکن سر و شکل می‌دهند. این قالب‌ها مهارت‌های شما را طوری برجسته می‌کنند که بیشتر از یک رزومه معمولی به چشم بیاید و کارفرما را تحت تأثیر قرار دهد. (خیلی هیجان‌انگیز است؛ اینطور نیست؟)
توجه کنید که هر قالب وب‌سایت قابل ویرایش به دلخواه شماست. این ویژگی در وب‌سایت‌های رزومه اهمیت زیادی دارد زیرا باید با طراحی منحصر به فرد سایتتان، احساسات، ویژگی‌ها و توانایی‌های خود را به رخ کارفرما بکشید. این‌گونه است که شما از دیگر کارجویان متمایز می‌شوید.


هشدار: وب‌سایت شخصی شما، برند شخصی و هویت شما را نشان می‌دهد؛ پس لطفا در انتخاب قالب مناسب و انتشار محتوای مفید در آن کوشا باشید!

 


جمع‌بندی

در این مقاله جمع و جور سعی کردیم به شما بگوییم که نباید از اهمیت انتخاب یک قالب مناسب برای وب‌سایت عزیزتان غافل شوید. از قالب‌های پورتفولیو تا قالب‌های ویژه کسب ‌و کارهای کوچک را بررسی کردیم و گفتیم که یک قالب مناسب در عین زیبایی، باید با موضوع شما یکپارچه و متناسب باشد. این کار تجربه کاربری خوبی برای مخاطبانتان به همراه دارد و وب‌سایت شما هم در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب می‌کند. 
حالا این شما هستید که با انتخاب یک قالب جذاب و دوست‌داشتنی، پا به دنیای حرفه‌ای‌های وب می‌گذارید.
در پایان اگر این مطلب برای شما مفید بود، احتمالا برای تعدادی از دوستانتان که به تازگی می‌خواهند وب‌سایت راه‌اندازی کنند هم مفید است؛ پس آن‌ها را از خواندن این مقاله محروم نکنید و آن را به اشتراک بگذارید.
 

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید