Clicky

کلمات کلیدی طولانی چیست و چگونه کلمات کلیدی طولانی پیدا کنیم؟

پیداکردن کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی مزایای خاص خود را برای بهینه‌سازی موتورهای جست و جو دارند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

محبوبیت به تنهایی همه چیز نیست. این امر به ویژه در مورد کلمات کلیدی هم صدق می‌کند. بعد از ساخت سایت خودتان، احتمالا می خواهید در کلماتی که بیشتر جستجو می شود، حضور داشته باشید. منطقی است که جستجو بیشتر می‌تواند به جذب بازدیدکننده بیشتر و در نتیجه انجام خرید بیشتر ختم شود. اما دیده شدن در نتایج جستجو همیشه هم به موفقیت در سئو ختم نمی‌شود! حتما می‌پرسید چطور ممکنه؟!

برای اینکه جواب سوال قبلی را بدهیم بهتر است این سوال را بپرسیم که آیا تا به حال فکر کرده‌اید که وقتی از کلمه کلیدی خاصی استفاده می‌کنید چه نوع ترافیکی را جذب می‌کنید؟

اگر عبارت کلیدی که زیاد جستجو می شود با محتوایتان همخوانی درستی نداشته باشد، باعث می‌شود جستجوگران به صفحه نتایج برگردند و به گزینه بعدی بروند. این اتفاق به رتبه سئو شما آسیب جدی‌ خواهد زد.

ناگفته نماند‌، رقابت برای کلمات کلیدی پرجستجو بسیار زیاد است‌. این یعنی صفحه نتایج گوگل اغلب با مطالب سایت‌های معروف در خصوص آن عبارت پر می‌شود و برای سایت‌های تازه وارد جای مانور چندانی وجود ندارد.

به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌کنیم در مراحل آغازین استراتژی سئو خود سراغ "کلمات کلیدی طولانی " هم بروید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

چراکه رقابا بسیار کمتری بر سر راه شما قرار دارند و احتمال بیشتری وجود دارد تا در صفحات اولیه نتایج ظاهر شوید.

 استفاده از اصطلاحات و عبارات کلیدی خاص و طولانی مربوط به محتوایتان به شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری را به صفحات خود هدایت کنید. از آنجایی که عبارت کلیدیتان ارتباط بیشتر و دقیق‌تری با خود محتوایتان دارد. بنابراین، کاربری که آن را جستجو کرده رضایت بیشتری از آن خواهد داشت و در نهایت این امر به افزایش نرخ تبدیل سایت شما کمک می‌کند.

حالا ببینیم که کلمات کلیدی طولانی دقیقاً چه هستند و چگونه باید آنها را پیدا کنیم و اصلا چرا این عبارات می‌توانند به صورت هدفمند به افزایش بازدید وب سایتتان کمک کنند؟!

 

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

کلمات کلیدی طولانی در اصل کلمات کلیدی هستند که طولانی‌تر بوده و بیشتر به توصیف موضوع اصلی محتوا می‌پردازند. یعنی به عبارت دیگر موضوع محتوا را دقیق‌تر بیان می‌کنند.

هر عبارتی که از سه کلمه به بالا تشکیل شده باشد را می‌توان یک کلمه کلیدی طولانی در نظر گرفت.

عبارات کلیدی تک کلمه‌ای بسیار رقابتی هستند و وقتی بر تعداد کلمات آنها افزوده می‌شود، این عبارات توصیفی‌تر شده و در عین حال از تعداد رقبایشان کم می‌شود.

کلمات کلیدی طولانی حدود 70٪ از کل جستجوهای وب را به خود اختصاص می‌دهند.

این بدان معناست که دستتان باز است تا کلمات کلیدی طولانی مناسب محتوا خود را پیدا کنید.

حتی اگر رتبه سئو شما خیلی خوب نباشد و شانس زیادی نداشته باشید که زودتر از بقیه سایت‌ها در نتایج گوگل ظاهر شوید‌، از آنجا که بر روی عبارت کلیدی خاص‌تری کار کرده‌اید که رقیب کمتری دارد، احتمالا مخاطبانی که وارد سایت شما می شوند، ارزشمندتر هستند، چراکه احتمالا همان افراد کمی که آن عبارت خاص را جستجو کردند به احتمال زیاد متشری هدف شما هستند.

یک جورایی می‌توان گفت اگر کمیت بالا نیست، در عوضش کیفیت بالا باعث می‌شود تا در سئو نتیجه خوبی به دست آورید.

به عنوان مثال‌، کسی که عبارت کلیدی یک کلمه‌ای "پیتزا" را سرچ می‌کند‌، احتمالاً قصد دارد اطلاعات جامع‌تری از انواع پیتزا و تاریخچه آنها گرفته تا آشنایی با برندهای بزرگ به دست آورد.

اما یک فرد گیاه‌خوار که آخر شب هوس می‌کند یک پیتزا خوشمزه سفارش بدهد که هر چه سریعتر به دستش برسد، با وارد کردن کلمه کلیدی طولانی "تحویل سریع پیتزا سبزیجات در محله هفت تیر تهران بعد از نیمه شب" دقیقاً می‌داند که در آن لحظه چه می‌خواهد و اگر شما بر روی این عبارت کار کرده باشید، حتی اگر رتبه سئو خارق‌العاده‌ای هم نداشته باشید، این مشتری را جذب خواهید کرد.

 

شروع سئو با کلمات کلیدی طولانی

 

۶ دلیل که بهتر است بر روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید

 

رقابت کم

اکثر افرادی که درباره کلمات کلیدی صفحات خود تحقیق می‌کنند‌، به دنبال پیدا کردن عبارات کلیدی هستند که بیشتر از همه توسط مردم سرچ می‌شود.

اگر یک برند تجاری شناخته شده هستید‌، این کار برایتان نتیجه‌بخش خواهد بود.

اما اگر  صاحب یکی از کسب و کارهای کوچک هستید و یا به تازگی سایت زده‌اید، پذیرفتن چالش‌های این کار برایتان کمی ‌دشوار خواهد بود.

در حقیقت‌، سئو مانند یک بازی بزرگ است که در آن افراد دائماً با یکدیگر رقابت می‌کنند.

زمانی که بازیکنان کمتری درگیر آن می‌شوند‌، بازی تغییر می‌کند. از آنجا که کلمات کلیدی طولانی مقدار کمتری جستجو ماهانه دارند (گاهی اوقات تعداد این جستجو‌ها به ۰ صفر هم می‌رسد)‌، رقابت بر سر آن بسیار آسان‌تر می‌شود.

 

نرخ تبدیل بهتر

سناریو ۱) کمتر کسب و کاری است که به اهمیت نرخ تبدیل پی نبرده باشد. اگر بگوییم وب سایت شما با ساخت محتوا برای یک کلمه کلیدی خاص روزانه 100 نفر را از نتایج جستجو جذب می‌کند. از این 100 نفر‌، بسته به هدف وب سایتتان حدود سه نفر یک محصول را خریداری می‌کنند یا در ایمیلتان عضو می‌شوند. پس نرخ تبدیل شما 3 درصد خواهد بود.

سناریو ۲) حال فرض کنید با ساخت محتوا برای یک عبارت کلیدی کاملاً مشخص‌، حدود 20 نفر صفحه شما را پیدا می‌کنند. از این 20 نفر‌، سه نفر تبدیل به مشتری می‌شوند که پرداخت انجام می‌دهند. نرخ تبدیل شما 15 درصد می‌شود. پس نرخ تبدیل شما بیشتر شده و گوگل هم متوجه این قضیه می‌شود و به سایت شما رتبه سئوی بالاتری می‌دهد.

 

سناریو یک

 

نرخ کلیک بهتر

قبل از اینکه افراد به سایت شما دسترسی پیدا کنند‌، ابتدا باید آن را در نتایج جستجو پیدا کرده و کلیک کنند.

CTR یا همان نرخ کلیک کردن، یک سیگنال قوی دیگر به گوگل است که نشان می‌دهد سایت شما با درخواست جستجوگر مطابقت دارد یا نه.

به لطف Rank Brain‌، سازوکاری که به گوگل امکان می‌دهد رفتار جستجوگر را بهتر درک کند‌، نحوه تعامل افراد با نتیجه جستجویی که شما باشید، مستقیماً بر روی رتبه سئو سایتتان تأثیر می‌گذارد.

اگر یک جستجوگر روی یک نتیجه کلیک کند‌، و بعد از چند ثانیه به صفحه نتایج بازگردد‌، به معنای واقعی کلمه می‌تواند نتایج بسیار بدی برای سئو شما به بار بیاورد. اما زمانی که عکس این اتفاق بیافتد موفقیت‌های چشمگیری در انتظارتان خواهد بود.

اگر مردم‌، به لطف متا دیتا (عنوان سئو و توضیحات متا) آن صفحه از سایتتان که در نتایج بالا آمده است بفهمند که شما در حال پرداختن به موضوع بسیار خاصی هستید‌، احتمال بیشتری وجود دارد که بر روی آن کلیک کنند.

استفاده از کلمات کلیدی دقیق در محتوا و فراداده می‌تواند به شما این امکان را دهد تا هدف دقیق‌تری را تارگت خود قرار دهید و جستجوگران بیشتری را وادار سازید تا بر روی نتیجه‌ای که حرفه‌ای تولید کرده‌اید، کلیک کنند.

 

سناریو دو

 

جستجوهای شخصی‌سازی شده بیشتر

در عصر امروز‌ مردم با موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آنها آشنایی کامل دارند و به استفاده از تجارب آنلاین در تصمیم‌گیری‌های خود عادت کرده‌اند.

روند رو به رشد جدید تکنولوژی اینگونه عمل کرده است که افراد با موتورهای جستجو مانند مشاوران شخصیشان رفتار می‌کنند و به دنبال پاسخ‌هایی می‌گردند که متناسب با نیازهای آنها باشد.

از همین روست که دیگر افراد به صورت ناشناس به جستجوی اطلاعات نمی‌پردازند و کلماتی مانند "من" در جستجوها، بیش از 60 درصد رشد داشته است.

"چه نوع سگی برای من مناسب است" یا "چه چیزی باید برای ناهار بخورم" بیش از هر زمان دیگری سرچ می‌شود. همراه با شخصی سازی بیشتر‌، افزایش قابل توجهی در طول کلمات کلیدی به وجود می‌آید.

در حال حاضر کاربران بدون اینکه تلاش زیادی برای دریافت اطلاعات کنند، می‌خواهند هر چه سریعتر به پاسخ خود برسند. بنابراین‌، با طولانی کردن سوال خود‌، می‌خواهند در کمترین زمان به بهترین و مناسب‌ترین پاسخ دست پیدا ‌کنند.

 

پاسخ به سوالات جستجوی گفتاری

با افزایش روزافزون دستگاه‌های مجهز به جستجو صوتی، تغییر مهمی ‌در نحوه سرچ افراد در وب ایجاد شده است. برای دریافت پاسخ از نتایج جستجو‌، دیگر نیازی به نوشتن کلمات نیست.

جستجوی صوتی به شما امکان می‌دهد تا یک سوال را با صدای بلند بپرسید و در حالی که رانندگی می‌کنید‌، آشپزی می‌کنید و یا به معنای واقعی کلمه تنبلیتان می‌آید و نمی‌توانید تلفن خود را بردارید و پاسخ را کامل بخوانید، آن را با صدای بلند برای شما می‌خواند.

از آنجا که بیشتر اوقات سریعتر از تایپ خود صحبت می‌کنیم‌، جستجوی صوتی اغلب طولانی‌تر و دقیق‌تر است.

پس استفاده از کلمات کلیدی طولانی در استراتژی سئو به شما کمک می‌کند تا با پرسش‌های صوتی مرسوم‌ هم راحت‌تر کنار بیایید.

 

یک عبارت کلیدی طولانی کلمات کلیدی بیشتری را هم شامل می شود

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب کلمات کلیدی طولانی این است که کلمات بیشتری در یک عبارت جستجو وجود دارد و سرچ‌های بیشتری را پوشش می‌دهد.

گوگل قادر است ارتباط موضوعی را به خوبی درک کند‌. بنابراین با ساخت کلمات کلیدی طولانی به طور خودکار سرچ‌های متنوع‌تری را هدف قرار می‌دهید.

 

چرا روی کلمات کلیدی طولانی کار کنیم؟

 

۴ روش آسان برای یافتن کلمات کلیدی طولانی

اکنون که فهمیدیم چرا برای محتوای خود به کلمات کلیدی طولانی احتیاج داریم‌، بیایید راه‌های یافتن این دارایی باارزش را پیدا کنیم:

 

"جستجوهای مربوط به گوگل"

گوگل همه پاسخ‌ها را در چنته دارد. این یک واقعیت است. حتی اگر چگونگی یافتن کلمات کلیدی طولانی هم سرچ کنید، به شما پاسخ می‌دهد.

حالا اجازه بدهید فوت کوزه‌گری یافتن عبارت کلیدی طولانی را به شما یاد بدهیم.

اگر یک کلمه کلیدی در حدود دو تا سه کلمه در گوگل وارد کنید و به پایین صفحه نتایج بروید و در آنجا بخشی به نام "جستجوهای مربوط به" را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت سوالات و عبارات گوگل بازهم به شما کمک می‌کند!

هنگامی‌که شروع به تایپ کردن یک کلمه می‌کنید‌، گوگل به طور خودکار بر اساس جستجوی کاربران حول آن موضوع خاص، چند پیشنهاد طولانی ارائه می‌دهد.

بنابراین، انبوهی از پیشنهادات کلمات کلیدی طولانی درست در پیش روی شما قرار می‌گیرد.

 

کنسول جستجوی گوگل

Google Search Console یکی از ابزارهای رایگان گوگل است که به نوعی مانند یک مرکز فرماندهی به دارندگان وب سایت‌ها‌‌ کمک می‌کند.

شما در این ابزار به ویژگی‌های مختلفی دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به کمک آنها بهینه‌سازی وب سایتتان در موتورهای جستجو کمک کنید.

آنچه که ما در جستجوی آن هستیم در بخش «جستجو در ترافیک» قرار دارد.

به قسمت «جستجوی تجزیه و تحلیل» بروید و در آنجا ببینید که چه کلمات کلیدی، کاربرانتان را به سوی عمل کلیک کردن سوق می‌دهند.

 

به سوالات مردم پاسخ دهید

پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی در حقیقت یک ابزار مفید برای کشف این است که مردم در مورد یک موضوع خاص چه سوالاتی برایشان پیش می‌آید.

گوگل سرچ کنسول ابزار لیست بزرگی از سوالات و عبارات پیرامون موضوعی که انتخاب کردید را به شما ارائه می‌دهد.

این لیست می‌تواند برای یافتن کلمات کلیدی طولانی که مردم واقعاً آنها را جستجو می‌کنند‌، الهام‌بخش باشد.

 

Ubersuggest ابزار تحقیق کلمه کلیدی رایگان

Ubersuggest یکی دیگر از ابزارهای جالب کلمات کلیدی است که اطلاعات Google Keyword Planner و همچنین "جستجوهای مرتبط با"  گوگل را جمع آوری می‌کند.

در اینجا نیز می‌توانید ایده‌هایی را برای الهام گرفتن پیدا کنید که می‌توانند برای پست‌های وبلاگ و محتواهای دیگرتان کاربردی باشند.

 

نحوه استفاده از کلمات کلیدی طولانی

بعد از اینکه کلمات کلیدی طولانی را پیدا کردید زمان این می‌رسد که آنها را مورد هدف قرار دهید. حالا می‌خواهید با آنها چه ‌کنید؟ فراموش نکنید که هدف اصلی شما ایجاد محتوا برای وب سایتتان است. پس با عبارت کلیدی که پیدا کردید محتوایی تولید کنید که به نفع سایتتان عمل کند.

برای این منظور باید کلمات کلیدی طولانی خود را در چند مکان استراتژیک زیر بیاورید:

 

عنوان سئو

  عبارت کلیدی طولانی شما ممکن است کل عنوان سئو را اشغال کند. چراکه در این بخش تا ۶۰ حرف بیشتر نشان داده نمی‌شود.

اما اگر فضای کمی ‌برای شما باقی مانده است‌، از افزودن صفات بیشتر غافل نشوید تا شانس کلیک خوردن بیشتر شود.

به عنوان مثال: ۱۰ روش موثر برای تبلیغ رایگان وب سایت خود

 

توضیحات سئو

 با درج کلمات کلیدی طولانی در توضیحات متا خود، اطمینان حاصل کنید که افراد دقیقاً از موضوع صفحه شما مطلع می‌شوند.

 

URL

اصل کلمات کلیدی طولانی باید در URL شما وجود داشته باشد. با این حال‌، فراموش نکنید که حرف اضافه‌های غیرضروری را حذف کنید‌.

 

در متن

کلمه کلیدی طولانی شما باید در پاراگراف اول متن شما ظاهر شود و علاوه بر آن باید حداقل دو یا سه بار در قسمت‌های مختلف محتوا آورده شود.

 

اکنون که این چک لیست را مرور کردیم‌، بیایید ببینیم چه نوع محتوایی را می‌توان با این کلمات کلیدی طولانی ایجاد کرد که به وب سایت شما ارزش افزوده می‌دهد.

 

وبلاگ

راه اندازی یک وبلاگ طبیعی‌ترین راه استفاده نامحسوس از کلمات کلیدی طولانی به حساب می‌آید.

به طور مثال اگر شما یک سالن زیبایی در تهران دارید. وبلاگ شما می‌تواند شامل موضوعات مختلفی باشد: از بهترین محصولات آرایشی گرفته تا آموزش‌های کوتاهی انواع مدل مو و موارد دیگر.

با یادداشت‌برداری از تمام موضوعات کاربردی که فکر می‌کنید مناسب هستند، کار را شروع کنید. برای یک سالن زیبایی‌، این موضوعات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مدل مو‌
  • آموزش آرایشگری‌
  • پاکسازی صورت
  • آرایش و گریم صورت

و ...

 سپس از روش‌های بالا برای یافتن ایده‌های پخته‌تر استفاده کنید. مانند "آموزش آرایش کانتور".

حالا که موضوع مقاله خود را دارید وقتش رسیده که بگذارید نوشته‌های خلاقانه شما بر روی صفحه جریان پیدا کنند.

 

راه اندازی وبلاگ

 

صفحات پرسش و پاسخ و راهنماهای محصول

همه نمی‌دانند که دقیقاً چگونه از محصول یا خدمات شما استفاده کنند. آنها اغلب به دنبال توصیه‌های آنلاین تصمیم نهایی خود را بگیرند.

کنسول جستجوی گوگل می‌تواند از طریق این اطلاعات مفید به شما اجازه ورود دهد و تمام سوالات مربوط به محصولتان را پیدا کند.

به احتمال زیاد‌، آنها در صفحه اصلی شما قرار می‌گیرند. در این صورت‌، ممکن است اطلاعات عمیق تری درباره آن محصول یا خدمات کسب نکنند.

یک راه عالی برای مقابله با این مسئله‌، تشکر از صفحه FAQ یا یک راهنمای محصول است.

بگذارید بگوییم شما استودیوی پیلاتس را اداره می‌کنید و کلاسهای ویژه ای را برای افراد مسن یا زنان باردار برگزار می‌کنید. ممکن است به گونه ای باشد که افراد آنلاین می‌پرسند: "آیا بعد از ۶۵ سالگی می‌توانم پیلاتس انجام دهم؟" یا "اگر باردار هستیم پیلاتس بی خطر است؟"

همه این سوالات را می‌توان در یک صفحه FAQ شسته و رفته قرار داد و به این موضوعات پرداخت.

اگر هم کالای خاصی را بفروشید که دارای یک فرآیند نصب باشد، از آنجا که مردم در مورد آن به صورت آنلاین سوال می‌کنند،

ایجاد یک راهنمای اختصاصی برای محصولات‌، اطلاعات دقیق مورد نیاز کاربران را در هر زمانی که بخواهند، در اختیارشان قرار می‌دهد.

 

صفحات فرود یا همان لندینگ پیج اختصاصی

با بازگشت به مثال پیتزا‌، ممکن است متوجه شوید که در واقع‌، با بررسی Google Search Console که بسیاری از افراد با جستجوی "تحویل پیتزا وگان در نیویورک پس از نیمه شب" به وب سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند.

شما می‌توانید این پرس و جو را انجام دهید و حتی ممکن است یک پیشنهاد ویژه برای افراد گرسنه‌ای که در اواخر شب به برخی از کربوهیدرات‌ها نیاز دارند، بدهد‌.

کلمات کلیدی طولانی را درست مورد هدف قرار دهید. به عنوان مثال "اگر بعد از نیمه شب سفارش دهید، 50٪ تخفیف می‌گیرید".

برای وب سایت خود صفحات سوالات متداول‌، راهنمای محصولات و لندینگ پیج‌های اختصاصی دست و پا کنید. شما می‌توانید فراداده سئو خود را مستقیماً از داخل داشبورد سایت وبزی سفارشی دهید.

این به معنی سفارشی کردن نحوه نمایش محتوای شما در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی است. و همه اینها به لطف این ابزارهای پیشرفته و بصری سئو امکان پذیر است.

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده
مریم گفت:
خیلی مفید و کاربردی بود. ممنون

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید