Clicky

چگونه در ۶ مرحله وب سایت خود را به موتور جستجو گوگل معرفی کنیم؟

چگونه در ۶ مرحله وب سایت خود را به موتور جستجو گوگل معرفی کنیم؟

همه ما به خوبی می‌دانیم که موتور جستجو گوگل توانایی خارق العاده‌ای در حل مشکلات و یادگیری موضوعاتی که چیزی از آن نمی‌دانیم دارد. بدون شک تصور زندگی بدون موتور جستجوگر گوگل دشوار خواهد بود.
این فضا که گوگل برای کاربرانش فراهم کرده همان پلتفرمی است که برای جستجوی اطلاعات در مورد افراد مختلف، مکان‌ها و رویدادهای گوناگون استفاده می‌شود. 
بنابراین، شما به عنوان یک کسب و کار کوچک نیاز به این دارید که بدانید مردم چگونه به کمک موتورهای جستجوی گوگل می‌توانند وب سایتتان را پیدا کنند.
علاوه بر این، برنامه‌ها و وب سایت‌هایی وجود دارند که رتبه سایت‌های مختلف را در موتور جستجوگر گوگل مشخص می‌کنند. 
برای این منظور اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک وب سایت ایجاد کنید که قابلیت مشاهده شدن آنلاین شما در فضای مجازی را فراهم نمایند.
 پس از آن برای اینکه به جایگاه خوبی در گوگل دست پیدا کنید و در نتایج زودتر از بقیه سایت‌ها نمایش داده شوید، باید از ابزار های مختلفی که در دسترس هست استفاده کنید.
در این مقاله وبزی قصد داریم تا به بررسی دقیق تمامی منابع موجودی که برای بهتر دیده شدن در گوگل وجود دارند، بپردازیم.

 

روش های ثبت وب سایت در موتور جستجو گوگل

برای ثبت وب سایت خود در موتور جستجو گوگل باید مراحل زیر را انجام دهید.
۱) سایت خود را به گوگل معرفی کنید
۲) یک دنباله لینک بگذارید 
۳) کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید
۴) متا تگ‌های خود را مدیریت کنید
۵) سایتتان را برای موبایل بهینه سازی کنید
۶) لوکال بودن خود را ثابت کنید

 

روش های ثبت وب سایت در موتور جستجو گوگل

 

۱) سایت خود را به گوگل معرفی کنید

خوب است بدانید که گوگل به صورت مداوم با رباتهایی که دارد فضای وب را جستجو می‌کند و احتمال زیادی دارد که وب سایت شما را نیز پیدا کند. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند سایت خود را برای گوگل ارسال کرده و اعلام حضور کنید.
با ارسال نقشه سایت خود به سرچ کنسول گوگل (گوگل Search Console) اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در موتورهای جستجوگر آن نشان داده می‌شود. این کار به گوگل امکان می‌دهد تا نمایه‌سازی وب سایت شما را تسریع نماید.
برای فهمیدن اینکه آیا سایت شما در فهرست جستجوی گوگل قرار دارد یا خیر، به سادگی با استفاده از URL صفحه اصلی سایت خود به جستجوی سایت در گوگل بپردازید. اگر نتایج جستجو، صفحات وب سایت شما را نشان داد، سایت شما واقعاً در گوگل قرار دارد.

 

سایت خود را به گوگل معرفی کنید

 

۲) یک دنباله لینک بگذارید 

در این مرحله، می خواهیم مطمئن شویم که سایتمان به عنوان یکی از نتایج برتر جستجوی گوگل نشان داده می‌شود تا کاربران بیشتری صفحات آن را مشاهده کرده و کلیک کنند.

سعی کنید در فضای وب، لینک‌های مختلفی به سایت خود داده و کاربران را به سمت وب سایتتان بکشانید. این راه دیگری برای دستیابی به وب سایت شما در گوگل می باشد. 
زمانی که ربات‌ها به لینک‌های آبی رنگ می‌رسند، در اصل دستورالعمل دریافت مستقیم به وب سایت شما را دریافت می‌کنند.

یکی از راه های به دست آوردن بک لینک به سایت شما نوشتن مطالب برای سایر نشریات یا وبلاگ‌های موجود است.
این کار به شما این امکان را می دهد تا تخصص خود را به نمایش بگذارید، اقتدار نام تجاری خود را بسازید و لینکی به سایت خود اضافه کنید تا خوانندگان و گوگل بتوانند شما را بهتر پیدا کنند.

گزینه دوم این است که URL خود را در تمام پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و دایرکتوری‌های آنلاین صنعت یا منطقه جغرافیایی خود ارسال کنید. 
این لینک ها نه تنها دسترسی به صفحه اصلی کسب و کار شما را برای مشتریان بالقوه بهبود می‌بخشد، بلکه به عنوان نقطه اتصال به وب سایت شما نیز عمل می کنند.

 

دریافت بک لینک

 

۳) کلمات کلیدی مناسب  انتخاب کنید

کلمات یا عبارات کلیدی که به کار می‌برید برای گوگل نحوه دستیابی به وب سایت شما را مشخص می‌سازد و به موتورهای جستجوی آن می‌گوید که در چه سرچ‌هایی باید سایت شما را در نتایج خود نشان دهد. 
حال ببینیم اصلا کلمات یا عبارت کلیدی چه هستند و چرا باید به آنها اهمیت دهیم؟
کلمات کلیدی خوب معمولاً عباراتی 3 تا 5 کلمه‌ای هستند که ممکن است شخصی برای یافتن مشاغلی مانند کسب و کار شما جستجو کند. وقتی بین کلماتی که افراد در موتورهای جستجوگر تایپ می‌کنند و اصطلاحاتی که شما در وب سایت خود قرار داده اید مطابقت به وجود می‌آید، به احتمال زیاد سایت شما در نتایج جستجو نشان داده می‌شود. 
به عبارت دیگر، انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث افزایش بازدید از وب سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌شود.

برای مثال اگر شما وب سایتی دارید که غذای حیوانات خانگی وگان می فروشد. در این صورت قصد این دارید که افرادی که در قسمت جستجوی گوگل "غذای حیوانات خانگی وگان" را تایپ می کنند، بر روی سایت شما کلیک کنند. 
با درج عبارت کلیدی "غذای حیوانات خانگی وگان" در صفحات وب و وبلاگ خود، شانس حضور وب سایتتان را در نتایج جستجوی گوگل  را بهبود بخشیده‌اید. 
این یک روش با ارزش سئو درون صفحه‌ای است که در صورت به کار گرفتن تکنیک‌های سئو، می‌تواند وب سایت شما را در صفحه اول نتایج گوگل قرار دهد.
بیایید کمی بیشتر با منطق کلمه کلیدی آشنا شویم  تا  با برخی دیگر از روش‌های استفاده از این عبارات برای یافته شدن در گوگل را آشنا شویم.
 به این فکر کنید که چه چیزی شما را  برای تعامل بهتر با هوش مصنوعی گوگل ترغیب می‌کند. 
بعضی اوقات موضوعاتی عام‌تری مانند غذای حیوانات خانگی که قبلا به آن اشاره کردیم سرچ می‌شوند و در مواقع دیگری ممکن است در حال جستجو برای یافتن پاسخ یک سوال بسیار خاص‌تر مثل "امروز هوا چگونه است؟" "در چه دمایی باید براونی بپزم؟" "چگونه وب سایت خود را در گوگل پیدا کنم؟" باشید. 

مشتریان بالقوه با شما تفاوتی ندارند. شما باید تصور کنید که مخاطبان شما چه کلید واژه  خاصی را در گوگل سرچ می‌کنند و کسب و کار شما برای پاسخگویی منحصر به فرد به آن ها باید همواره آماده باشد. 
هنگامی که درباره کلمات کلیدی کمی تحقیق انجام دادید تا عبارات زیاد جستجو شده مربوط به کسب و کار خود را کشف نمایید، وظیفه شما این است که آنها را در سراسر محتوای خود و تنظیمات سئو وب سایت بکار ببرید تا به گوگل بفهمانید که وب سایت شما بهترین راه حل را برای کاربران ارائه می‌دهد.

موتور جستجو معمولا دوست دارد کاربران خود را به مسیر درست هدایت کند. بنابراین مهم است که از کلمات کلیدی به گونه‌ای استفاده کنید که مطابق با اهداف جستجوی مربوطه باشد.

 

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

 

۴) متا تگ های خود را مدیریت کنید

پر کردن تگ‌های متا سایت، استراتژی دیگری برای در دسترس قرار دادن وب سایت خود در نتایج گوگل است. 
اساساً برچسب‌های متا توضیحات متنی هستند که در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شوند تا پیش نمایش محتوای مورد نظر را به کاربران ارائه دهند.
هنگامی که در گوگل چیزی را جستجو می‌کنید، حتما چشمتان به توضیحات متایی که در قالب خاصی نمایش داده می‌شوند افتاده است. برای نشان دادن وب سایت شما در نتایج جستجو عنوان سئو که به رنگ آبی است و توضیح کوتاهی (متا دسکریپشن) که به رنگ سیاه می‌باشد نمایش داده می‌شود. به عنوان سئو و توضیح متا در کنار هم متا دیتا می‌گویند.
به یاد داشته باشید که دقیقاً همان کاری که با کلمات کلیدی در وب سایت خود انجام می‌دهید را باید به صورت استراتژیک  در متا دیتای خود نیز انجام دهید. 
این کار به گوگل کمک می‌کند تا ارتباط محتوای شما را با سوالات خاص شناسایی کرده و شانس سایتتان را برای بیشتر دیده شدن در گوگل تقویت می‌سازد.

 

متادیتا در سئو

 

۵) برای موبایل بهینه سازی کنید

اکنون که دستگاه‌های تلفن همراه تقریباً نیمی از کل ترافیک اینترنت جهانی را در بر گرفته است، مطمئن باشید که هیچ یک از کاربران تمایلی ندارند وب سایت‌های مد نظرشان را به شکل نامطلوب از طریق نمایشگرهای ها مشاهده کنند و یا به تصاویری بر بخورند که به نظر می رسد هرگز به طور کامل بارگیری نمی شوند.
مهمترین هدف موتورهای جستجو گوگل این است که کاربران خود را راضی نگه دارند. بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام صفحات برای اولین بار در نتایج جستجو لیست شوند، میزان موبایل پسند بودن سایت شما را نیز در نظر می گیرند.
این بدان معناست که هنگام بررسی نحوه دستیابی به وب سایت خود در گوگل، باید آن را برای مرورگرهای تلفن همراه بهینه سازی کنید تا به عنوان نتیجه برتر ظاهر شود.
علاوه بر اینکه باید از قالب مناسب موبایل که بهینه‌ هم باشد استفاده کنید و توجه داشته باشید که سرعت بارگذاری صفحات وب سایتتان برای تلفن همراه بالا باشد، باید روش های طراحی سایت مخصوص گوشی‌های موبایل را نیز بیاموزید.
به راهکارهایی فکر کنید که مردم را به خرید از طریق تلفن همراه خود سوق می‌دهد. 
گوگل در واقع اصطلاح micro-moment (بازاریابی لحظه‌ای) را برای این تجربه در نظر گرفته است. این بدان معنی است که "یک لحظه باارزش وجود دارد که فرد برای رفع نیاز خود و به منظور شناخت، سر زدن، خرید و یا انجام اقدامی، به وسیله‌ای همچون تلفن همراه خود روی می‌آورد. "
اجازه دهید در مورد مواردی که باید در نسخه موبایل سایت خود قرار دهید شما را کمی بیشتر راهنمایی کنیم.
 بگذارید با ذکر یک مثال موضوع را روشن‌تر سازیم. شاید بهتر باشد به جای اینکه از گزینه‌های منوی موجود در صفحه اصلی سایتتان که بیانگر داستان کسب و کار و وبلاگ شما هستند استفاده کنید، بر روی قرار دادن گالری محصولات خود در جلو و مرکز صفحه اصلی تمرکز نمایید. 
به همین ترتیب، فرم اشتراک خود را به گونه‌ای طراحی کنید که مخاطب را با سوالات بیش از اندازه خسته نکنید. بهتر است فرم خود را مختصر و مفید بسازید.
به طور خلاصه، وقتی سایت تلفن همراه شما یک راه حل سریع و ارزشمند برای مشکلات کاربران ارائه می‌دهد، افراد بیشتری را قادر می‌سازد تا برای گشت و گذار در وب سایتتان وقت بگذارنند. 
وقتی کاربران بیشتری در سایت شما وقت می‌گذارنند، با این کار به گوگل این پیام را می‌رسانند که وب سایت شما مناسبترین پاسخ را برای جستجوی خاص آنها ارائه داده و در نتیجه سئو شما بهبود می‌یابد.

 

بهینه سازی سایت برای موبایل

 

۶) لوکال بودن خود را ثابت کنید

صاحبان کسب و کارهای محلی، این مرحله به شما اختصاص دارد. در دنیای گسترده سئو، قسمتی وجود دارد که به عنوان سئو لوکال شناخته می شود. جایی که گوگل به شما کمک می‌کند جستجوگران خاص مکانتان را به جستجوهای منطقه جغرافیایی خود هدایت کنید. چرا این امر حائز اهمیت می‌باشد؟ اساساً بیشتر افراد قبل از مراجعه به مقصد مورد نظر خود، به موتور جستجوی گوگل مراجعه می‌کنند تا کسب و کار مورد نظر خود را پیدا کنند.
گوگل مای بیزینس پاسخی به این واقعیت است. گوگل مای بیزینس پلتفرمی می‌باشد که به وسیله آن مخاطب قادر است در سرچ گوگل و گوگل مپ، در محدوده جغرافیایی اطراف خود به دنبال کسب و کار یا خدمات مورد نظرش بگردد. 
به بیان دیگر این پلتفرم یک فهرست از نام کسب و کارهایی است که در گوگل مپس و آنچه در Local Pack  نمایش داده می شود (نقشه و گزینه کسب و کارهایی که در بالای جستجوها با یک مکان مشخص نشان داده می شوند). علاوه بر انتخاب کلمات کلیدی، ایجاد یک حساب گوگل مای بیزینس راه نمایش کسب و کار شما در گوگل است.
برای استفاده از این سرویس، ابتدا باید نوع کسب و کار خود را مشخص نمایید و مشخصات خود را با تمام اطلاعات مربوطه از جمله: نام تجاری، آدرس، شماره تلفن، وب سایت و ساعت کاریتان پر کنید. 

 

گوگل مای بیزنس


 

۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید