Clicky

آموزش ساخت سایت نمایش نمونه کار {همراه با نکات کاربردی و مثال}

چگونه نمونه کارهای مارکتینگ خود را معرفی کنیم؟!

 

اغلب مردم وقتی حرفی از نمونه کار زده می‌شود، سریعا به یاد هنرمندان و نویسندگانی می‌افتند که برای نشان دادن توانمندی‌ها و سبک کاری خود برخی از آثار خود را نشان می‌دهند. این آثار می‌تواند شبیه به یک مجموعه نقاشی، آلبوم عکس و یا یک فایل پر از شعر و دست نوشته باشد. اما جای تردید وجود ندارد که تمامی شغل‌ها به ویژه مشاغل مربوط به حوزه مارکتینگ نیاز به ارائه نمونه کار دارند.

در حقیقت، نمونه کارها گلچینی از امتیازات و بهترین کارهای شما می‌باشند. مجموعه‌ای که سطح تحصیلات، مهارت‌ها و تجربه کاری شما را بازگو می‌کند.

وجود چنین مجموعه‌ای برای برجسته‌سازی مهارت‌های خاص و سبک حرفه‌ایتان حیاتی است.

با استفاده از این منبع ارزشمند، می‌توانید توجه استخدام‌کنندگان را به خود جلب نمایید، فرصت‌های شغلی جدید به دست آورید و اعتبار خود را در بازار افزایش دهید.

برای این منظور به جای تهیه یک مجموعه چاپی از کارهای خود، بهتر است یک وب سایت ایجاد کنید و نمونه کارهای خود را به صورت آنلاین در آن قرار دهید.

در این مقاله وبزی با نحوه ایجاد یک سایت حرفه ای جهت نمایش نمونه کار ها و نکات کاربردی که برای ساختن آن بهتر است به کار ببندید، آشنا خواهید شد.

برای اینکه ذهنیت بهتری به دست بیاورید و هر چه راحتتر این کار را انجام دهید، برای شما مثال‌هایی از نمونه کارهای حرفه‌ای در جهان را جمع آوری کرده‌ایم تا از آنها الهام بگیرید.

 

اصلا چرا به سایت نمایش نمونه کار نیاز داریم؟!

نمونه کار ها برای هر متخصصی که می‌خواهد دستاوردها و مهارت های خود را برجسته سازد، یک دارایی ارزشمند به حساب می‌آید.

اگر در کنار یک رزومه قوی، نمونه کار هم داشته باشید، این امکان را خواهید داشت تا در حرفه خود پیشرفت شگرفی را تجربه نمایید.

در حالی که رزومه بیان می‌کند که شما چه کاری انجام می‌دهید، نمونه کارها نحوه انجام آن را نشان می‌دهند.

با ایجاد این مجموعه، تجربه حرفه‌ای شما برای استخدام‌کنندگان و یا مشتریان احتمالیتان جذاب‌تر نمایش داده خواهد شد. به این فکر کنید که اگر شواهدی از دستاوردهای خود در اختیار آنها قرار دهید، آنها با اعتماد بیشتری به کار شما تمایل نشان خواهند داد.

همچنین در برخی مواقع نمونه کارها به شما کمک می‌کنند تا برای افرادی که قرار است با شما همکاری کنند الهام‌بخش باشید.

هنگامی که نمونه کار‌های جذاب خود را به آنها نشان می‌دهید، مخاطبتان می‌تواند تصور بهتری از انواع پروژه‌هایی که قرار است به آنها تحویل دهید، داشته باشد.

از همه اینها گذشته قرار دادن نمونه کارها به صورت آنلاین، اقتدار شما در صنعتی که در آن مشغول به کار هستید را نشان خواهد داد.

وقتی حضور آنلاین خود را به همگان اعلام می‌نمایید، به فعالیت‌هایتان نیز اعتبار می‌بخشید و راه‌های تماس با خود را در اختیار افراد بیشتری قرار می‌دهید. به این ترتیب فرصت‌های شغلی بهتری هم نصیبتان خواهد شد.

 

نکات کلیدی در ساخت نمونه کارهای

اگر در حال جمع‌آوری نمونه کارهای خود هستید، لیست زیر به شما کمک خواهد کرد تا این کار را حرفه‌ای‌تر انجام دهید:

بیوگرافی کوتاه: کار خود را با نوشتن یک بیوگرافی حرفه‌ای قوی که علایق، مهارت‌ها و تخصص شما را برجسته می‌سازد، شروع کنید.

صفحه نمونه‌کارها جای مناسبی برای درج بیانیه ماموریت شما نیز می‌باشد. بیانیه ماموریت توضیحی است که مشخص می‌کند، رسالت شما از فعالیتی که انجام می‌دهید، چیست.

رزومه کاری: رزومه کاری خود را به نمونه کارهایتان اضافه کنید تا میزان تجربه‌ای که دارید را نشان دهید و زمینه فعالیت خود را مشخص سازید.

اطمینان حاصل کنید که تمامی موارد موجود در یک CV قوی از جمله سوابق استخدامی و تحصیلیتان را در آن گنجانده باشید.

جزئیات تماس: اگر هدف نمونه کارهای شما این است که افراد برای پیشنهاد فرصت‌های شغلی جدید با شما تماس بگیرند، باید آدرس ایمیل و شماره تلفن کاری خود را ذکر کنید.

اگر شبکه‌های اجتماعی مرتبط با حرفه خود دارید، به عنوان مثال، یک حساب لینکدین و یا یک صفحه اینستاگرام دارید که کارهایتان را در آن به نمایش می‌گذارید، بهتر است لینک این شبکه‌های اجتماعی را نیز در صفحه نمونه‌کارهای خود قرار دهید.

مجموعه‌ای از بهترین کارهای شما: این قلب نمونه کارهای شما به حساب می‌آید. با به اشتراک گذاشتن تصاویر خیره‌کننده از کار خود و درج توضیحات مناسب در مورد ایده و روش پشت هر پروژه، نظر مخاطب را به توانایی‌های خود جلب کنید.

 سعی کنید بر روی موفق‌ترین پروژه‌های خود مانور بیشتری بدهید.

همچنین می‌توانید برخی از توضیحات خود را به صورت داده محور بیان کنید و به این شیوه روند موفقیت و یا حتی افزایش حقوقتان را به مخاطب نشان دهید تا به توانمندی‌های شما پی ببرد.

توصیفات: برای اینکه دربرابر مخاطبانتان قدرتمند و مورداعتماد جلوه کنید، بهتر است، توصیفات و اظهارنظرهای مثبت مشتریان قبلی درباره کارتان را در کنار نمونه کارهایی که به آنها ارائه دادید به نمایش بگذارید.

وقتی مخاطب متوجه می‌شود که دیگر مشتریانتان از کار شما رضایت کافی دارند، راحت‌تر می‌تواند ادعاهایی که می‌کنید را باور نماید.

جوایز و تقدیرنامه: اگر هرگونه تقدیرنامه یا جایزه‌ای دریافت کرده‌اید - اعم از جوایز کاری یا مصاحبه‌ها و مقالات چاپ شده در نشریات - فراموش نکنید که آن را در نمونه کارهای خود قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک مرجع در صنعتتان شناخته شوید.

صفحه جلد و فهرست مطالب: حتی اگر نمونه کارهای خود را به صورت آنلاین بر روی سایت قرار داده‌اید، بهتر است یک نسخه قابل چاپ از آن هم تهیه کنید و همیشه به همراه داشته باشید تا برای مصاحبه، جلسات با مشتریان و موارد دیگر از آن استفاده کنید.

 برای نسخه چاپی، صفحه جلدی طراحی کنید که شامل نام، عنوان حرفه‌، نام تجاری و لوگو شما باشد.

 

چگونه یک سایت برای نمایش نمونه کارها ایجاد کنیم؟

اکنون که می دانید چه مواردی را در نمونه کارهای خود بیاورید، وقت آن رسیده که همه آنها را به طور مناسب در کنار هم قرار دهید.

در اینجا نحوه ایجاد یک سایت قدرنمند و اثرگذار برای نمایش نمونه کار را به شما نشان خواهیم داد.

برای اینکه نمونه کاری ایجاد می‌کنید توجه مخاطبان را به خود جلب نماید، باید مراحل زیر را اجرا کنید.

  • یک پلتفرم آنلاین انتخاب کنید.
  • یک صفحه اصلی جذاب ایجاد نمایید.
  • یک صفحه درباره ما قوی طراحی کنید.
  • بهترین نمونه های خود را به نمایش بگذارید.
  • روند کار خود را توضیح دهید.
  • تماس با خود را برای مخاطب آسان کنید.

 

01. یک پلتفرم آنلاین انتخاب کنید

نمایش نمونه کارهایتان به صورت آنلاین باعث می شود با شما حرفه‌ای‌تر برخورد شود.

در حقیقت با حضور آنلاین خود به کارفرمایان نشان می‌دهید که در مورد حرفه خود بسیار جدی هستید.

با ایجاد یک وب سایت برای نمونه کارهای خود، به مشتریان و استخدام‌کنندگان این امکان را می‌دهید تا با جستجوی نامتان در موتورهای جست و جو راحت‌تر پیدایتان کنند و نسبت به شما و کارهای حرفه‌ایتان به شناخت بهتری دست پیدا نمایند.

یکی از راه‌های مناسب برای ایجاد نمونه کارهای به صورت آنلاین، ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای با استفاده از سایت‌ساز وبزی است. برای این منظور می‌توانید سری به انواع قالب‌های طراحی سایت وبزی بزنید و در صورت نیاز مشاوره دریافت کنید.

 

02. ایجاد یک صفحه اصلی جذاب

زمانی که شروع به ایجاد وب سایت نمونه کارهای خود کردید، این نکته را به یاد داشته باشید که صفحه اصلی یا همان homepage اغلب شکل دهنده اولین برداشت مخاطب از نام کاری شما می‌باشد.

در صفحه اصلی، با یکی دو جمله مختصر مفید خودتان و سایتتان را معرفی کنید و به طور خلاصه فعالیت‌ها و اهداف حرفه‌ای خود را توضیح دهید.

توجه داشته باشید که صفحه اصلی سایت تجربه کاربری خوبی داشته باشد. یعنی کاربر به هر آنچه نیاز دارد ببیند و جستجو کند دسترسی چشمی خوبی داشته باشد و بتواند به راحتی درون صفحه پیمایش کند.

صفحه را با تصاویر زیاد و پاراگراف‌های طولانی متن شلوغ نکنید.

به یاد داشته باشید که هدف شما این نیست که بازدید کنندگان خود را در این صفحه نگه دارید، بلکه باید آنها را به مناطق دیگر سایت هدایت نمایید.

با در نظر داشتن این نکته، از هوم پیج خود برای ارائه لینک‌های جذاب به صفحه پورتفولیو و یا نمونه کارهای خود استفاده کنید.

علاوه بر این، نزدیک به بالای صفحه اصلی، یک دکمه کال تو اکشن(CTA) هیجان‌انگیز و قدرتمند ایجاد کنید که بر روی آنها عناوینی همچون "با من تماس بگیرید" یا " همین الان شروع کنید" قید شده باشد. با این کار بازدیدکننده‌ها را یک قدم به سفارش دادن نزدیکتر می‌کنید.

 

03. یک صفحه درباره ما قوی طراحی کنید.

فراموش نکنید که یک صفحه درباره ما (من) را نیز به سایتتان اضافه کنید. چرا که در این صفحه می‌توانید بیوگرافی، رزومه و لینک شبکه‌های اجتماعی کاری خود را قرار دهید.

این صفحه باید تجربه کاری شما را خلاصه کند و دستاوردهایتان را به گونه‌ای برجسته سازد که متمایز از دیگران در حرفه خود، درخشان جلوه نمایید.

در حالت ایده آل، این صفحه چگونگی رسیدن به جایی که امروز هستید و هدف کار شما را بیان می‌کند.

شما همچنین می توانید برخی از تعریف و تمجیدهای مشتریانتان را به این بخش اضافه کنید تا به ادعاهای خود اعتبار ببخشید و نشان دهید که در پشت ارزشهای حرفه‌ای خود محکم ایستاده‌اید.

 

04. بهترین نمونه های خود را به نمایش بگذارید

نمونه کارها مهمترین بخش یک پرتفولیو به حساب می‌آید. برای شروع یک صفحه جداگانه با عنوان نمونه کارها ایجاد کنید. این بخش برای ارائه موفقترین پروژه‌های شما اختصاص خواهد یافت.

به احتمال زیاد چندین پروژه برای انتخاب خواهید داشت. به جای اینکه سعی کنید همه آنها را به نمایش بگذارید، آنهایی که به بهترین وجه توانایی شما را نشان می دهند را با دقت انتخاب نمایید.

به یاد داشته باشید، در اینجا کیفیت بسیار مهمتر از کمیت می‌‌‌باشد. به دلیل اینکه برای بازدیدکنندگان سایت خیلی خوشایند نیست که از میان دهها نمونه بهترین کارهای شما را غربال کنند. همچنین، تجزیه و تحلیل کردن ۵ پروژه بسیار جذابتر از ۵۰ مورد گوناگون است.

اگر دچار سردرگمی شده‌اید که چه نمونه کارهایی را بر روی سایت قرار دهید، موارد زیر را کمکتان خواهد کرد:

اولویت بندی مثال هایی که بهترین نتایج را دارند: همانطور که نمونه‌هایی از پروژه های گذشته را نگاه می کنید، آنهایی را که بیشترین موفقیت را به همراه داشتند، گلچین کنید. فرقی نمی‌کند که پروژه مربوط به یک شرکت بزرگ و معروف باشد و یا یک شرکت تازه وارد. مهم این است که نمونه کارهایی که انتخاب می کنید دارای داده‌های قابل اندازه گیری و مشخصه‌های قابل توجه باشد.

 

خلاقانه‌ترین ایده‌های خود را به نمایش بگذارید: سعی کنید نمونه کارهای انتخابیتان مربوط به این ‌شود که به راه‌اندازی یک پروژه کمک کرده‌اید، یک برند تجاری موفق را مدیریت کرده‌ و یا یک کانال بازاریابی جدید در اختیار مشتریتان قرار داده‌اید. ارائه چنین مثال‌هایی در نمونه کارها می تواند خلاقیت، تفکر نوین و مهارت‌های مدیریتی شما را به اثبات می‌رساند.

نمونه کارهای خود را برجسته سازید: به عنوان مثال اگر شما یک دیجیتال مارکتر هستید و یک پروژه پیچیده دیجیتال مارکتینگ را با موفقیت به پایان رسانده اید - به عنوان مثال، کمپینی که محتوای وب سایت، محتوای رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و موارد دیگر را پوشش داده است - باید این مورد را کاملا در نمونه کارهای مارکتینگ خود برجسته کنید. این کار نشان می دهد که شما یک متفکر استراتژیک هستید و می دانید چگونه مخاطبان مختلف را در طیف وسیعی از پلتفرم‌های گوناگون مورد هدف قرار دهید.

 

05. روند کار خود را توضیح دهید

شاید بتوان گفت که انتخاب نمونه ‌کارها پیچیده‌ترین قسمت ایجاد یک پورتفولیو محسوب می‌شود اما مرحله نهایی هم نیست. برای نشان دادن تجربه کاری خود، باید درباره هر پروژه توضیحاتی ارائه دهید.

شما می‌توانید این توضیحات را در همان صفحه‌ای که نمونه کارهای خود را گذاشته‌اید، بیاورید و یا اینکه در آن صفحه لینکی قرار دهید که برای کسب اطلاعات بیشتر مخاطب را به صفحه‌ی دیگری هدایت نماید.

توجه داشته باشید که همانطور که مراحل کار خود را توضیح می‌دهید، حتما به موارد زیر اشاره نمایید:

  • اهداف پشت هر پروژه
  • نقش و مسئولیت‌های شما
  • چالش‌هایی که با آن روبرو شدید و چگونگی غلبه بر آنها
  • مروری بر روند چگونگی انجام کار از ابتدا تا انتها
  • خروجی و نتایج نهایی

 

06. تماس با خود را آسان کنید

سرانجام، با قرار دادن اطلاعات تماس در مکان های مختلف سایت، بازدیدکنندگان را تشویق نمایید تا برای انجام پروژه خود از شما کمک بگیرند.

پیش بینی کنید که کجا ممکن است افراد به دنبال جزئیات تماس شما بگردند و اطلاعات تماستان را در همانجا قرار دهید.

معمولا بهتر است در فوتر وب سایت و صفحه درباره ما راه‌های ارتباطی خود را قرار داده و علاوه بر آن یک صفحه تماس با ما جداگانه هم ایجاد نمایید.

همچنین درج فرم تماس در سایت اهمیت زیادی دارد. به این ترتیب، بازدیدکنندگان نیازی به کپی و جایگذاری آدرس ایمیل شما در یک برگه جداگانه نخواهند داشت. بلکه به راحتی می‌توانند مستقیماً از طریق وب سایت پیام خود را برای شما ارسال کنند.

 

مثال هایی از سایت های نمایش نمونه کار

حال که می‌دانید چه چیزهایی را باید داخل صفحه نمونه کارهای خود بگنجانید، بد نیست نگاهی به مثال‌های زیر بیندازید تا با الهام گرفتن از آنها کارتان را شروع کنید:

 

01.  شرکت تبلیغاتی Lets One

آژانس طراحی سایت Lets One در زمینه ایجاد استراتژی مارکتینگ یکپارچه که شامل ایجاد وب سایت، برندسازی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌شود، فعالیت می‌کند.

در سایت آنها، صفحه‌ای تحت عنوان کارهای ما به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا نمونه کارهای اخیر آنها را مشاهده نمایند.

وقتی بر روی مورد خاصی از نمونه کارها کلیک می‌کنید، بلافاصله به صفحه‌ای منتقل می شوید که دارای نمای کلی آن پروژه از جمله تصاویر وب سایت و محتوای برند می‌باشد.

 

02. شرکت بازاریابی Adapting Social

نمونه کارهای مارکتینگ Adapting Social Display مربوط به طیف گسترده ای از خدمات می شود. صفحه نمونه کار آنها - تحت عنوان آنچه ما انجام می دهیم - بر اساس دسته بندی هایی نظیر رسانه‌سازی، ایمیل مارکتینگ، کمپین‌های تولید سرنخ (Lead Generation) و موارد دیگر تقسیم شده است.

بنابراین، بازدیدکنندگان قادر خواهند بود با توجه به علاقه خود، پروژه‌های موجود در هر گروه را مشاهده کنند.

 

03. شرکت بازاریابی سارا اولیویا

این شرکت بازاریابی خدماتی مانند تولید محتوا، روابط عمومی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی را ارائه می دهد.

صفحه نمونه کارهای مارکتینگ این شرکت فهرست مختصری از مشتریانشان و خدماتی که به آنها ارائه می‌دهند را به همراه تصاویر هر پروژه نمایش می‌دهد. آنها مجموعه نمونه کارهای خود را با نشان دادن نظرات مثبت مشتری در پایین صفحه قدرتمندتر جلوه می‌دهند.

 

04. شرکت بازاریابی اینفلوئنسر Incast

آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ Incast ارتباط بین برندها و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی را تسهیل می کند. این شرکت در سایت خود بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا از طریق یک پیمایش طولانی در صفحه اصلی، اطلاعات لازم درباره نمونه کارها را کسب نمایند.

نیمه پایین صفحه اصلی به چندین نمونه از فیلم‌های حیوانات خانگی که برای شبکه‌های اجتماعی تولید شده‌اند اختصاص یافته است. این آژانس برای نشان دادن نمونه کارهای مارکتینگ خود هم از تصاویر چشم نواز و هم از اطلاعات جالب توجه برای نشان دادن موفقیت‌هایش استفاده می‌کند.

 

05. شرکت طراحی گرافیک استیو ولف

هدف اصلی این استودیو این است که به واسطه کارهای گرافیکی معناداری که ارائه می‌دهد، برای کسب و کارهای مختلف هویت برند قدرتمندتری ایجاد کند. آنها برای اینکه مخاطب را سریعا ترغیب سازند تا از نمونه کارهایشان دیدن نمایند، تصاویر پروژه‌های خود را در جلو و مرکز صفحه اصلی قرار می دهند.

 آنها توانسته‌اند با استفاده از نمونه کارهای مارکتینگ آنلاین خود، نام تجاریشان را شناخته‌تر کنند و توجه مشتریان را جلب نمایند.

 

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید