Clicky

هزینه طراحی یک وب سایت حرفه ای چقدر است؟

 

هزینه طراحی سایت

 

هزینه ساخت وب سایت چقدر است؟

یکی از سؤالات مهمی که افراد در هنگام ورود به دنیای آنلاین با آن رو به رو می‌شوند هزینه طراحی وب سایت است. طراحی سایت و راه اندازی یک وب سایت حرفه‌ای می‌تواند گزینه فوق العاده ای برای کسب درآمد از اینترنت باشد.اما مانند هر ایده دیگری، ساخت وب سایت نیز هزینه‌هایی خواهد داشت.

 

هزینه راه اندازی یک وب سایت حرفه‌ای می‌تواند باعث ایجاد نگرانی در بسیاری از افراد شود و آن‌ها را از پیاده سازی ایده‌های ناب دور کند. با این حال، اگر تحقیقات درستی انجام دهید و دانش کافی در این زمینه داشته باشید هزینه طراحی وب سایت می‌تواند به شدت کاهش پیدا کند.

 

برای پیش بینی هزینه‌های راه اندازی وب سایت باید ابتدا جزئیات اساسی مانند آنچه در وبسایت خود به آن نیاز دارد، ویژگی‌هایی که دوست دارید وبسایت شما داشته باشد، نوع دامنه و مواردی از این دست را مشخص کنید.

 

ما در وبزی تصمیم گرفته‌ایم برای کمک به شما، به بررسی عناصر اساسی که برای راه اندازی یک وب سایت به آن نیاز دارید و هزینه‌های مرتبط با آن‌ها بپردازیم تا بتوانید حضور قدرتمندی در بازار آنلاین داشته باشید.

 

  • وب سایت چیست؟

 

راه اندازی سایت با سایت ساز وبزی

 

اولین چیزی که برای تعیین هزینه ساخت وب سایت باید بدانید این است که یک وب سایت دقیقاً از چه اجزایی تشکیل شده است. فرقی نمی‌کند قصد راه اندازی سایت فروشگاهی را داشته باشید یا یک وبلاگ ساده، همه وب سایت‌ها دارای سه ویژگی اصلی هستند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

 

طراحی سایت و رابط کاربری، هاستینگ یا میزبانی وب و دامنه.

 

از آنجایی که هریک از این مؤلفه‌ها می‌توانند به طور مستقل روی کل هزینه طراحی وب سایت تأثیر بگذارند، درک ویژگی‌های هر کدام اهمیت زیادی دارد

 

 

  • طراحی سایت و رابط کاربری

 

طراحی سایت و رابط کاربری

 

احتمالاً اساسی‌ترین قسمت هر وب سایتی، ظاهر آن است.

 

محتوای بصری و رابط کاربری آن چیزی است که بازدید کنندگان هنگام ورود به وب سایت شما با آن تعامل دارند. همانطور که می دانید ظاهر سایت در اولین نگاه، تأثیر بسیار زیادی در احساس بازدیدکنندگان از محصول و خدمات شما دارد.

 

یک رابط کاربری خوب به بازدیدکنندگان شما اجازه می‌دهد تا در بین صفحات سایت بدون مشکل حرکت کنند و تجربه کاربری مثبت و قابل فهمی در قسمت‌های مختلف سایت داشته باشند.

 

  • میزبانی وب و هاستینگ

 

سایت ساز و فروشگاه ساز وبزی

 

میزبانی وب یا وب هاستینگ در واقع همان چیزی است که امکان دسترسی عمومی از طریق اینترنت به سایت شما را فراهم می‌کند. برای اینکه در اینترنت امکان دسترسی به شما وجود داشته باشد وب سایت شما باید روی یک سرور میزبانی قرار بگیرد.

 

این سرور دارای حجم، سرعت و قدرت معینی است که باید توسط شما انتخاب شود. یک سرور خوب به وب سایت شما اجازه می‌دهد تا همیشه آنلاین باشد و هیچ گاه از دسترس خارج نشود.

 

  • نام دامنه

 

انتخاب دامنه برای سایت های ساخته با وبزی

 

همانطور که شما برای پیدا کردن یک فروشگاه در سطح شهر باید محل قرار گیری و آدرس آن را بدانید، برای پیدا کردن یک وبسایت نیز نیاز به دامنه آن دارید.

 

فاکتورهای زیادی در انتخاب نام دامنه وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. انتخاب یک نام دامنه خوب باعث می‌شود که وب سایت شما به سادگی قابل شناسایی و پیدا کردن باشد.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید: راهنمای انتخاب مناسب ترین دامنه‌ برای سایت

 

  • راه اندازی یک وب سایت دقیقاً چقدر هزینه دارد؟  

 

 

هزینه راه اندازی سایت

 

حالا که با عناصر اساسی هر وب سایت آشنا شدیم، نوبت آن رسیده کمی بیشتر در مورد هزینه ساخت وب سایت صحبت کنیم. زمانی که به هزینه‌های وب سایت فکر می‌کنید باید چند مورد را در نظر بگیرید.

 

اولین نکته این است که شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به پرداخت هزینه آنچنانی برای طراحی سایت حرفه‌ای، از سایت سازهایی مانند سایت ساز وبزی استفاده کنید. وبزی تعداد زیادی قالب آماده و ابزار کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون دانش کد نویسی و تنها با چند کلیک سایت مورد نظر خود را طراحی کنید.

 

اگر دنبال گزینه‌های جایگزین هستید، می‌توانید یک طراح سایت استخدام کنید تا وب سایت مد نظر شما را در قبال دریافت هزینه و دستمزد طراحی کند. فراموش نکنید میزان هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنید به نوع سایت و چیزهایی که سایت شما احتیاج دارد بستگی خواهد داشت.

 

با این حال وبزی سعی کرده تا بهترین امکانات را با هزینه‌ای منطقی در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه تعرفه طراحی سایت وبزی، هزینه ساخت وب سایت‌های مختلف شامل سایت‌های وبلاگی، شخصی، شرکتی، فروشگاهی و سایر انواع سایت‌ها را مشاهده کنید. همچنین امکان مشاهده جزئیات دقیق پکیج‌ها و مقایسه آن‌ها با یکدیگر نیز وجود خواهد داشت.

 

تا به امروز بیش از 50 هزار نفر از وبزی برای طراحی سایت خود استفاده کرده‌اند و این موضوع نشان دهنده اعتماد مشتریان به این سایت ساز قدرتمند است. برای درک بهتر شما از آنچه که برای سایت خود نیاز دارید، در ادامه به بررسی و معرفی انواع سایت‌های محبوب می‌پردازیم.

 

  • وبلاگ

 

وبلاگ نویسی

 

ساخت یک سایت وبلاگی به شما اجازه می‌دهد تا تجربیات خود را به صورت آنلاین با افراد مختلف درمیان بگذارید. خوشبختانه هزینه ساخت وب سایت وبلاگی چندان زیاد نیست. طراحی یک وبلاگ استاندارد به وسیله ابزارهای وبزی با پکیج پایه هزینه بسیار کمی برای شما خواهد داشت.

 

شما با خرید یک پکیج پایه صاحب یک دامنه خواهید شد و فضای هاست کافی نیز دریافت خواهید کرد. اگر بخواهید دامنه خاصی را جدا گانه تهیه کنید باید هزینه آن را در نظر داشته باشید.

 

همچنین شما برای طراحی سایت به وسیله ابزار وبزی هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد اما در صورت استخدام یک طراح سایت باید برای دستمزد مبلغی را پرداخت کنید. با اینحال در مجموع هزینه ساخت وب سایت وبلاگی کمترین هزینه را در مقایسه با سایر انواع سایت‌ها خواهد داشت.

 

 

  • وب سایت فروشگاهی

 

راه اندازی سایت فروشگاهی

 

تقریباً 2 میلیارد نفر در سراسر جهان ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین خرید کنند. در ایران نیز میزان مشتریان فروشگاه‌های آنلاین رشد قابل توجهی داشته است. شما می‌توانید با پرداخت مبلغ نسبتاً کمی به صورت ماهانه از طریق فروشگاه ساز وبزی، صاحب یک فروشگاه کامل با تمام امکانات لازم شوید و شروع به کسب در آمد از طریق فروش اینترنتی کنید.

 

تهیه یک قالب فروشگاهی آماده وبزی ارزان‌ترین روش برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی خواهد بود. با این حال شما می‌توانید با استخدام یک طراح سایت نیز فروشگاه خود را راه اندازی نمایید. فروشگاه‌های آنلاین ویژگی‌ها و بخش‌های بسیار گوناگون و گسترده‌ای دارند به همین دلیل هزینه طراحی وب سایت فروشگاهی رنج گسترده‌ای را شامل می‌شود.

 

  • وب سایت شخصی

 

سایت ساز وبزی

 

اگر می‌خواهید در دنیای آنلاین حرفه‌ای‌تر به نظر بیایید و دیده شوید نیاز به یک وبسایت شخصی خواهید داشت. اینکار به شما کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را در معرض دید کارفرماها و مشتریان احتمالی قرار دهید.

 

با استفاده از قالب‌های سایت شخصی و پلن پایه وبزی شما می‌توانید با هزینه‌ای ناچیز صاحب یک وب سایت شخصی حرفه‌ای شوید. ابزارهای وبزی به شما این اجازه را می‌دهند که به راحتی بخش‌های مختلف سایت خود را مدیریت کنید.

 

اگر به چیزهای بیشتری نیاز داشته باشید می‌توانید از پلن های پیشرفته‌تر استفاده کنید و ابزار وبزی هرآنچه نیاز دارید را در وبسایت شخصی خود قرار دهید در اختیارتان قرار میدهد. ساخت یک وبسایت شخصی که رزومه شما را نمایش دهد کار چندان پیچیده‌ای نیست و اگر یک طراح سایت حرفه‌ای استخدام کنید نیز با هزینه‌های نسبتاً معقولی اینکار قابل انجام خواهد بود.

 

هرچند با توجه به ویژگی‌های قالب‌های آماده سایت شخصی وبزی و ابزارهای قدرتمند این سایت ساز، کماکان استفاده از وبزی به صرفه‌ترین و بهترین گزینه موجود خواهد بود.

 

انواع دیگر وبسایت ها انواع بسیار گسترده‌ای از وبسایت ها وجود دارند که شامل سایت‌های شرکتی، فروشگاه‌های محصولات آنلاین، آژانس‌های مسافرتی، سایت‌های رویدادی، سایت‌های خدماتی، سایت‌های پزشکی، سایت‌های خلاقانه، سایت‌های تبلیغاتی، سایت‌های صنعتی، فروشگاه محصولات مجازی، سایت‌های آموزشی، سایت‌های خبری، راه اندازی کسب و کارها، هتل‌ها و .... می‌شوند.

 

شما با استفاده از سایت ساز وبزی و قالب‌های آماده آن به راحتی می‌توانید هر نوع وب سایتی نیاز داشته باشید را طراحی کنید. تعرفه طراحی سایت وبزی شامل پلن های کم هزینه این می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه ممکن یک وب سایت حرفه‌ای داشته باشید.

 

  • آیا باید طراحی سایت استخدام کنیم؟

 

طراحی سایت وبزی

 

تا اینجا با نکات مهمی که در هزینه ساخت وب سایت تأثیر دارند آشنا شده‌اید و با توجه به تعرفه طراحی سایت وبزی می‌توانید هزینه‌های مورد نیاز برای داشتن یک سایت حرفه‌ای نیاز دارید را حدس بزنید. با این حال هنوز هم باید تصمیمات مهمی اتخاذ کنید. آیا می‌توانید سایتی که می‌خواهید را خودتان طراحی کنید یا نیاز به استخدام یک طراح سایت دارید؟

 

این موضوع در واقع به وقت خالی، سایت مورد نیاز و بودجه‌ای که دارید بستگی دارد. اگر بودجه زیادی دارید و به دنبال یک سایت خاص و پیچیده هستید احتمالاً استفاده از یک طراح سایت حرفه‌ای می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

البته این موضوع هزینه‌های زیادی به همراه خواهد داشت و مقدار این هزینه‌ها کاملاً به نوع سایتی که قصد طراحی آن را دارید، نیازها و خواسته‌های شما از طراح و نرخ دستمزد طراح سایت بستگی دارد.

 

در مقابل اگر بودجه زیادی ندارید و وقت خالی دارید، نیازی به طراح سایت نخواهید داشت. شما می‌توانید به راحتی از ابزار وبزی برای ساخت وبسایت حرفه‌ای خود کمک بگیرید. همچنین آموزش‌های وبزی به شما در بهتر کردن سایت کمک خواهد کرد.

 

قالب‌های آماده می‌توانند در وقت شما نیز صرفه جویی کنند و تنها با چند کلیک شما را صاحب یک سایت با امکانات کامل کنند. علاوه بر این قدرت ابزارهای وبزی را فراموش نکنید. تقریباً هر نوع سایت حرفه‌ای با هر امکاناتی که لازم داشته باشید به راحتی از طریق وبزی قابل طراحی هستند. تنها کافی است که وقت کافی داشته باشید و تغییرات مد نظر خود را اعمال کنید.

۵
از ۵
۲۷ مشارکت کننده
رضا گفت:
من که چیزی از قیمت نفهمیدم چون اصلا قیمتی در کار نبود.فقط تکرار مکررات.یه میانگین قیمت میذاشتید حداقل
    پشتیبان وبزی گفت:
    سلام رضای عزیز. توی این مقالات به اینکه هزینه برای چه چیزهایی هست اشاره کردیم. چون در ایران همیشه هزینه ها تغییر می کند نمیشه قیمت دقیق گفت ولی برای سال 99
    هزینه هاست با کیفیت متوسط حداقل از 350 شروع میشه. هزینه سایت ساز ها از 580 شروع می شود. هزینه دامین دات کام بین 300 تا 350 هست. هزینه طراحی سایت روی ظاهر اماده (جایگزینی) بین 3 میلیون تا 5 میلیون. هزینه سایت با ظاهر اختصاصی بین 5 تا 30 میلیون. هزینه کد نویسی یک سایت با حداقل های قبل پذیرش از 60 میلیون شروع میشه. در نهایت این نیاز شما هست که قیمت را مشخص می کنه و باید بفهمید چه حالتی با توجه به نیازتان برای شما مناسب است.

برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟

رایگان شروع کنید